abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205190096

quote:
Rellende boeren breken door afzetting politie bij huis minister Van der Wal

Boeren zijn dinsdagavond bij het huis van minister Christianne van der Wal (Natuur en Stikstof) door een afzetting van de politie gebroken. Dat bevestigt een woordvoerder van de minister.

Ze duwden een politieauto opzij zodat tractoren de straat in konden rijden. Van der Wal is niet thuis, vertelt de woordvoerder. Het is de tweede dag op rij dat boeren bij het woonhuis van de minister verschijnen vanwege de stikstofplannen van het kabinet.

Bij de actie zijn "duidelijk grenzen overschreden", stelt de politie op Twitter. "Een politieauto is vernield en er is een giertank geleegd. De situatie was dreigend en onacceptabel, ook richting hulpverleners."

Maandag plaatste de politie nog een bewakingspost bij het huis van de minister. Ruim twee weken geleden werd voor het eerst bij het huis van de bewindsvrouw betoogd. Dat gebeurde nadat zij haar stikstofplannen had gepresenteerd.

Volgens de NOS zou een groep relschoppers ook vuurwerk hebben afgestoken bij het huis. Het gezin van de minister is wel thuis.

Premier Mark Rutte gaf dinsdag nog een verklaring af waarin hij stelde dat de agressieve acties van de boeren "onacceptabel" zijn.

https://www.nu.nl/binnenl(...)ter-van-der-wal.html
twitter

twitter

twitter
pi_205190135
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 14:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Geheel mee eens. Maar ik maak de nuance bij dat het in de Nederlandse bestuurlijke traditie usance is/was om ook goed acht te slaan op gerechtvaardigde belangen van minderheden. Dat gebeurt ook steeds minder (wooncrisis, toeslagengebeuren, Corona hebben allemaal een dergelijke dimensie). Het werkt wel twee kanten op.

Nu wil ik geweld op geen enkele manier goedpraten, maar het mechanisme wat jij beschrijft heeft wel een andere kant.
Nuance...dat is iets van vroeger, geloof ik.
  donderdag 30 juni 2022 @ 15:29:19 #3
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205190299
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nuance...dat is iets van vroeger, geloof ik.
Alle ophitserij, virale nonsens en destructief kuddegedrag komen me van sociale media inmiddels ook wel behoorlijk de keel uit.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 30 juni 2022 @ 15:44:32 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205190432
GENOT _O_ _O_ _O_

quote:
Pantserwagens en shovels: marechaussee klaar om boeren op Schiphol tegen te houden

De Koninklijke Marechaussee is voorbereid op een eventuele grootschalige actie van boeren op Schiphol maandag. Als het nodig is, blokkeert de marechaussee de wegen naar Schiphol met pantserrupsvoertuigen en shovels, om te voorkomen dat boeren op trekkers de terminal bereiken. Een speciale eenheid staat dan klaar om arrestaties te kunnen uitvoeren.

Boze boeren zouden maandag heel Nederland willen 'platleggen', door onder andere actie te gaan voeren bij Schiphol, Rotterdam Airport, Eindhoven Airport en door distributiecentra voor levensmiddelen te blokkeren. De boeren willen met hun acties het kabinet dwingen om de stikstofplannen voor de agrarische sector terug te draaien.

Meerdere draaiboeken liggen klaar
Als de boeren daadwerkelijk op de trekker naar Schiphol gaan, kan de Koninklijke Marechaussee pantserrupsvoertuigen en shovels inzetten om de wegen naar de luchthaven te blokkeren. Ook houdt de marechaussee de Landelijke Bijstand Organisatie (LBO) achter de hand, een dienst die vergelijkbaar is met de ME van de politie.

De gemeente Haarlemmermeer, die verantwoordelijk is voor de openbare orde op en rondom Schiphol, heeft volgens een woordvoerder 'meerdere draaiboeken klaarliggen', mocht het maandag misgaan. "Schiphol is cruciale infrastructuur, die je niet zomaar mag platleggen", aldus de gemeente.

Advies voor reizigers
Schiphol waarschuwt dat de wegen maandag drukker kunnen zijn dan normaal en zegt nauw contact te hebben met de marechaussee en de gemeente Haarlemmermeer.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)phol-tegen-te-houden
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 30 juni 2022 @ 15:45:42 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205190444

_O_
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205190476
quote:
84s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:44 schreef Starhopper het volgende:
en daadwerkelijk op de trekker naar Schiphol gaan, kan de Koninklijke Marechaussee pantserrupsvoertuigen en shovels inzetten om de wegen naar de luchthaven te blokkeren. Ook houdt de marechaussee de Landelijke Bijstand Organisatie (LBO) achter de hand, een dienst die vergelijkbaar is met de ME van de politie.

De gemeente Haarlemmermeer, die verantwoordelijk is voor de openbare orde op en rondom Schiphol, heeft volgens een woordvoerder 'meerdere draaiboeken klaarliggen', mocht het maandag misgaan. "Schiphol is cruciale infrastructuur, die je niet zomaar mag platleggen", aldus de gemeente.

Advies voor reizigers
Schiphol waarschuwt dat de wegen maandag drukker kunnen zijn dan normaal en zegt nauw contact te hebben met de marechaussee en de gemeente Haarlemmermeer.
Diep triest hoe de boeren worden behandeld rondom deze schande. Typisch walgelijk links gedrag op een non-issue. Stikstof my ass. Wat boeit mij die extra brandnetels nou. Geef het op. Nederland is en kan geen natuurpark zijn met de huidige vermenigvuldiging van mensen. Het is of het een, of het aar.
Wat mij betreft rijden ze de deuren van de 1ste en 2de kamer plat en nemen ze per direct plaats op die stoelen.

Edit: En voor iedereen die "anti-boer" is; Ik verwacht van jou dat je voortaan in de super en op je producten kijkt waar dit geproduceerd is/vandaan komt. Je spullen in China en je bananen komen uit Brazilie lullo. Dit is hoe onze economie werkt. Wij doet wat meer van zus, zij doen wat meer van zo. Ben je het daar niet mee eens, dan verwacht ik van jou dat je al deze goederen voortaan links laat liggen. Blijf je door consumeren? Hou dan je bakkus.
pi_205190498
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:50 schreef B4llistic het volgende:

[..]
Diep triest hoe de boeren worden behandeld rondom deze schande. Typisch walgelijk links gedrag op een non-issue. Stikstof my ass. Wat boeit mij die extra brandnetels nou. Geef het op. Nederland is en kan geen natuurpark zijn met de huidige vermenigvuldiging van mensen. Het is of het een, of het aar.
Wat mij betreft rijden ze de deuren van de 1ste en 2de kamer plat en nemen ze per direct plaats op die stoelen.
Wat? De Kmar is links?! _O- 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 30 juni 2022 @ 15:53:20 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205190506
quote:

[..]

Haha onder de heerschappij leven van boeren. Dan kunnen we allemaal ver beneden het minimumloon op hun kloteakkers en kassen gaan werken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 30 juni 2022 @ 15:54:16 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205190512
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
_O-
pi_205190515
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Haha onder de heerschappij leven van boeren. Dan kunnen we allemaal ver beneden het minimumloon op hun kloteakkers en kassen gaan werken.
Laat je de huidige gang van zaken door gaan dan brand dit land af en zal er niks te werken meer zijn voor het gros van de mensen.
pi_205190519
quote:
GENOT _O_ _O_ _O_
[..]

Trekkertrek tegen de Kmar _O_
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_205190524
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Misschien in de war met de Khmer
  donderdag 30 juni 2022 @ 15:55:07 #13
38496 Perrin
pi_205190525
quote:

[..]

Edit: En voor iedereen die "anti-boer" is; Ik verwacht van jou dat je voortaan in de super en op je producten kijkt waar dit geproduceerd is/vandaan komt. Je spullen in China en je bananen komen uit Brazilie lullo. Dit is hoe onze economie werkt. Wij doet wat meer van zus, zij doen wat meer van zo. Ben je het daar niet mee eens, dan verwacht ik van jou dat je al deze goederen voortaan links laat liggen. Blijf je door consumeren? Hou dan je bakkus.

Ook vieze vervuilboeren moeten zich aan de wet houden.

Als ze vervuilende intensieve veeteelt willen blijven bedrijven en per sé dieren willen blijven exploiteren, dan gaan ze dat maar in een minder dicht bevolkt land doen.

Beter echter gaan ze wat nuttigers met hun leven doen en houden ze op met dieren uitbuiten.
pi_205190531
quote:

[..]

Waarom hebben we dan in NL nog boeren nodig? :D
  donderdag 30 juni 2022 @ 15:56:18 #15
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205190537
Om het even iets breder te trekken, deze column/opinie-interview van een bestuurder uit de waterschappen:

https://www.binnenlandsbe(...)ten-worden-opgeheven

quote:
Harry Wagemakers stapte maandag op als heemraad bij Hollandse Delta in Ridderkerk. De boeren in Hollandse Delta hoeven niet meer mee te betalen aan het onderhoud van de waterschapswegen. Heemraad Harry Wagemakers wilde de kosten van deze gift eerlijk verdelen, maar een meerderheid in het algemeen bestuur vond zijn keuze helemaal niet eerlijk.

In augustus vorig jaar werd u heemraad en nu al weg?

‘De druk en de spanning die het werk met zich meebrengen, waren echt schadelijk voor mijn gezondheid. Dan komt er een moment waarop je de balans opmaakt en zegt: ik stop ermee. Dat moment kwam dit weekeinde.’

Maar wat is er dan gebeurd? Net als Laurens Brinkhorst de ruiten ingegooid? Brandende boomstammen? Nee, iets anders, namelijk:
quote:
Er moet toch iets zijn gebeurd in Ridderkerk?

‘Er gebeurt constant wat. Maar ik wind er geen doekjes om: Hollandse Delta heeft een lastige bestuurlijke cultuur. Ik ben op 31 augustus met de kleinst denkbare meerderheid gekozen: één zetel – vijftien tegen veertien. Dan weet je dat je mandaat heel krap is. En tegen was ook echt tegen. Dat is ook gebleken. De economische en financiële uitdagingen zijn groot. De inflatie is nu acht procent, terwijl in de lopende begroting een inflatie van twee procent staat. Dat is voortdurend bijschakelen en keuzes maken. Dat doe je met de organisatie, maar óók met het algemeen bestuur.
Ah, geld en organisatiestress. En waar gaat die stress dan om:
quote:
En daar ging het mis?

‘Eén van de zware dossiers, niet inhoudelijk maar wel politiek, is het vrijstellen van boeren van belastingheffing voor de wegen die door Hollandse Delta worden beheerd. Ik was daar als lid van het algemeen bestuur tegen. Als heemraad werd van mij verwacht dat ik die vrijstelling voor boeren zou effectueren. Dat heb ik gedaan, maar ik heb óók gezegd dat ik het gat van 1,2 miljoen euro dat door die vrijstelling zou ontstaan, eerlijk en geleidelijk wilde verdelen. Mensen met een huurwoning en mensen met woningen onder een WOZ-waarde van vier ton zouden worden ontzien. Het voordeel voor de boeren zou hierdoor met twintig procent afnemen. Een meerderheid in het algemeen bestuur accepteerde dat niet.’
De boeren wilden niet meebetalen aan de belastingheffing voor het onderhoud van de wegen in het waterschap waar ze zelf met extra zetels bij in het bestuur zitten. De rest van de mensen en bedrijven betaalt wel mee, maar de boeren willen een uitzondering. En let op he, die krijgen ze ook nog, want alle bestuurslagen in het land buigen altijd voor de wensen van de heilige boer. Maarja, gratis geld bestaat niet, dus de gederfde inkomsten moeten ergens vandaan komen: de overige belastingbetalers.

En de sterkste schouders dragen soms de zwaarste lasten, dus deze tegenvaller op de begroting zou worden verhaald op degenen met een eigen huis van meer dan 4 ton. Een eigen huis van meer dan 4 ton. Dat zijn natuurlijk opnieuw de boeren, die in tegenstelling tot het domme voetvolk dat blij mag zijn met een lullig huurappartementje, in vrijstaande huizen op enorme percelen wonen die uiteraard meer waard zijn dan een schamele 4 ton. Dus van die vrijstelling die ze voor zichzelf hadden bedongen, moesten ze toch weer wat uit eigen zak betalen. SCHANDALIG. Dus ook dat plan ging natuurlijk van tafel - een beetje boer denkt alleen aan zichzelf en hoe de samenleving voor hem/haar op kan draaien.

quote:
En toen was het voor u afgelopen?

‘Er knakte iets. Ik heb er twee nachten niet van geslapen. De collega’s heemraden hebben mij tot het laatst bewerkt om te blijven. Zij wilden rust, continuïteit en stabiliteit. Dat begrijp ik. Het is niet hun gezondheid die eronder leed, het was de mijne. Het is niet zo dat ik ben opgestapt omdat mijn voorstel het niet heeft gehaald. Het gaat echt om het effect dat die afwijzing op mijn gezondheid had. Het is het patroon, het was de druppel. Je kunt zeggen: maak je niet zo druk, maar zo ben ik nu eenmaal niet gestikt. Het was onder mijn huid gaat zitten en ik kon het niet meer van mij afzetten.'
Nou, bestuurder weg dus. Een beetje gedwongen cadeautjes uitdelen aan de rijksten van je inwoners gaat je niet in koude kleren zitten.
quote:
Tja, dat krijg je met boeren in het algemeen bestuur.

‘De geborgde zetels moeten worden opgeheven. Hollandse Delta heeft er nu negen voor landbouw, bedrijfsleven en natuur. Dat worden er zeven; als de Eerste Kamer dat wil worden het er vier. Nog te veel. De geborgde zetels roepen om het hardst dat zij geen politiek bedrijven. Ze doen niet anders, dat doen we allemaal. De Waterschapswet zegt nadrukkelijk dat je als lid van het algemeen bestuur van een waterschap het algemeen belang behoort te dienen. De boeren dienen zichzelf en dat gaat ten koste van de ingezetenen. Kijk naar de trits belang, betaling en zeggenschap: de laatste vijftien jaar is het belastingpercentage van ingezetenen gestegen van 26 naar 41 procent. Het percentage van boeren is gedaald van 34 naar 9 procent.’
_O-
Steeds minder gaan betalen als bedrijfstak, puur omdat je boer bent en je gratis zetels in het bestuur krijgt dat over de belastingverdeling gaat. Ondertussen wel grootschalig gebruik maken van de faciliteiten van het waterschap, de sloten overspoelen met gif- en nitraatresten, het grondwater wegspuiten in tijden van droogte en bij zware regenval juist al het water zo snel mogelijk weg gewerkt willen zien, en het gepeupel mag dan wel opdraaien voor alle schade.

Gelukkig gaan ze maandag het hele land nog weer eens platleggen (ze hoeven inderdaad nooit echt te werken) want de behandeling van boeren in Nederland is echt schandalig!!
  donderdag 30 juni 2022 @ 15:56:28 #16
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205190538
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:54 schreef B4llistic het volgende:

[..]
Laat je de huidige gang van zaken door gaan dan brand dit land af en zal er niks te werken meer zijn voor het gros van de mensen.
pi_205190547
quote:
9s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:55 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Misschien in de war met de Khmer
Alleen de Rode Khmer, natuurlijk, de andere Khmer was niet links ;)
  donderdag 30 juni 2022 @ 15:57:36 #18
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205190549
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:53 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Lekker asperges steken terwijl we met 10 anderen in een nabijgelegen vakantiehuisje worden gepropt tegen een paar honderd euro per maand, die uiteraard van ons loon worden ingehouden.
pi_205190555
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 14:53 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Geheel mee eens. Maar ik maak de nuance bij dat het in de Nederlandse bestuurlijke traditie usance is/was om ook goed acht te slaan op gerechtvaardigde belangen van minderheden. Dat gebeurt ook steeds minder (wooncrisis, toeslagengebeuren, Corona hebben allemaal een dergelijke dimensie). Het werkt wel twee kanten op.

Nu wil ik geweld op geen enkele manier goedpraten, maar het mechanisme wat jij beschrijft heeft wel een andere kant.
In de Nederlandse bestuurlijke traditie was het inderdaad usance om acht te slaan op gerechtvaardigde belangen van minderheden, en om acht te slaan op grondrechten zoals eigendom, ook was het usance om draagvlak te zoeken of zelfs te verzekeren, het was ook usance dat keuzes werden gebaseerd op onafhankelijke wetenschap, en het was usance om een daadwerkelijke meerderheid te zoeken en niet via fractiediscipline een minimale meerderheid in elkaar te kunstelen.

Die gehele Nederlandse bestuurlijke traditie mag overboord, maar de traditie om bewindsleiden thuis niet op te zoeken met protest, nee, die is heilig. Ik kan wel een paar manieren bedenken waarop ik geweld best goed wil praten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:00:08 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205190577
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Om tomaten te exporteren naar Spanje :T En varkensvlees naar China :T
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:00:26 #21
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205190580
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:

[..] Ik kan wel een paar manieren bedenken waarop ik geweld best goed wil praten.
En je kwam altijd nog wel over als zo'n redelijk persoon hahahaha
pi_205190596
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:57 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Lekker asperges steken terwijl we met 10 anderen in een nabijgelegen vakantiehuisje worden gepropt tegen een paar honderd euro per maand, die uiteraard van ons loon worden ingehouden.
Liever gewoon in een omgebouwde stal en boodschappen kunnen we gewoon tegen woekerprijzen op de boerderij zelf doen.
pi_205190601
quote:

[..]
In de Nederlandse bestuurlijke traditie was het inderdaad usance om acht te slaan op gerechtvaardigde belangen van minderheden, en om acht te slaan op grondrechten zoals eigendom, ook was het usance om draagvlak te zoeken of zelfs te verzekeren, het was ook usance dat keuzes werden gebaseerd op onafhankelijke wetenschap, en het was usance om een daadwerkelijke meerderheid te zoeken en niet via fractiediscipline een minimale meerderheid in elkaar te kunstelen.

Die gehele Nederlandse bestuurlijke traditie mag overboord, maar de traditie om bewindsleiden thuis niet op te zoeken met protest, nee, die is heilig. Ik kan wel een paar manieren bedenken waarop ik geweld best goed wil praten.
Interessant. Over geweld tegen wie denk je aan?
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:02:40 #24
38496 Perrin
pi_205190605
quote:
84s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Om tomaten te exporteren naar Spanje :T En varkensvlees naar China :T
Met allerlei subsidies en belastingvoordelen, ondertussen alle vervuiling dumpen in ons kikkerlandje.

:N
pi_205190613
quote:

[..]

Je verwacht maar dingen tot je een ons weegt... Ik trek mijn bakkus open wanneer ik wil en niet wanneer hetvaan jou mag
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:03:35 #26
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205190616
quote:

[..]

Usance, een mooi woord
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:05:56 #27
38496 Perrin
pi_205190634
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:03 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Usance, een mooi woord
Mee eens, maar je kunt ook overdrijven.
pi_205190645
quote:

[..]
Usance, een mooi woord
Ik mis een beetje de aandacht voor de usance om boeren vooral te ontzien in het Nederlandse beleid en vooral afspraken te maken met boeren organisaties op basis van convenanten en vrijwilligheid die dan prompt niet nagekomen werden.
Ook de usance om onwelvallige maatregelen stilletjes onder druk van boeren organisaties en lobbyisten aan te passen mis ik een beetje.

Totdat we op het punt belandde dat al die geitepaadjes volliepen en infrastructuur en huizenbouw vastliepen, natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2022 16:07:04 ]
pi_205190646
quote:

[..]
Usance, een mooi woord
Wat betekent dat eigenlijk?
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:07:01 #30
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205190647
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:05 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mee eens, maar je kunt ook overdrijven.
Ik bedoel maar.
pi_205190652
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Wat betekent dat eigenlijk?
Gewoonte.
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:07:41 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205190655
Deze lijkt mij ook wel nuttig bij Schiphol as maandag _O_

https://www.defensie.nl/o(...)rbraaksysteem-kodiak
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:09:27 #33
38496 Perrin
pi_205190669
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik mis een beetje de aandacht voor de usance om boeren vooral te ontzien in het Nederlandse beleid en vooral afspraken te maken met boeren organisaties op basis van convenanten en vrijwilligheid die dan prompt niet nagekomen werden.
Ook de usance om onwelvallige maatregelen stilletjes onder druk van boeren organisaties en lobbyisten aan te passen mis ik een beetje.

Totdat we op het punt belandde dat al die geitepaadjes volliepen en infrastructuur en huizenbouw vastliepen, natuurlijk.
Net als met kinderen: als je ze nooit grenzen duidelijk maakt, worden het onhandelbare verwende vlegels.
pi_205190711
quote:

[..]

Ik niet.
zie email 27 oktober
pi_205190726
https://www.rtvoost.nl/ni(...)leveringsstop-boeren
Agractie zou bezig zijn met een leveringsstop bij wijze van protest…
zie email 27 oktober
pi_205190732
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:14 schreef trein2000 het volgende:
Dat zullen ze in Duitsland niet leuk vinden ;)
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:15:49 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205190734
quote:
Merken we toch niets van. Alles is voor de export :')
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:16:05 #38
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205190738
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:56 schreef EinarBoe het volgende:
Om het even iets breder te trekken, deze column/opinie-interview van een bestuurder uit de waterschappen:

https://www.binnenlandsbe(...)ten-worden-opgeheven
Even op mezelf inhakend, ik heb nog eens wat doorgezocht en als het niet zo regionaal was, zou ik er bijna een eigen Nieuws-artikel aan wijden (willekeurige acties van buitenlanders in het buitenland of uitspraken van Frans Timmermans worden hier immers te pas en te onpas opgevoerd als artikel), maar het is echt vrij bizar.

https://www.dordrecht.net(...)ren-betalen-de-prijs

Dit was dus de aanleiding voor de motie:
ZWIJNDRECHTSE WAARD/DORDRECHT - De agrarische sector hoeft vanaf 2023 niet meer mee te betalen aan het wegenonderhoud. Dat heeft het algemeen bestuur van Waterschap Hollandse Delta woensdag 22 juni besloten.

Directe aanleiding was een motie van de vertegenwoordigers van de agrarische sector in het algemeen bestuur. Hun collega’s op het eiland van Dordt hoeven al veel langer geen wegenheffing te betalen. Dat vinden zij niet eerlijk. Daarom hebben zij ervoor gepleit ook voor hen de wegenheffing af te schaffen. En met succes.

Ergens anders was het al gratis voor boeren en daarom wilden ze dat het ook in dat waterschap gratis zou worden. En dit gaat dus om het onderhoud van plattelandsweggetjes die voornamelijk door boeren gebruikt worden.

Dit is hoe de lokale ChristenUnie het uitlegt:

Lange tijd was het gebruikelijk dat degenen die het meeste belang hadden bij het werk van het waterschap, daarvoor het meest betaalden en daarom ook het meest te zeggen hadden in het bestuur van het waterschap. Dit besluit maakt dat degenen die het meeste belang hebben bij het onderhoud van de polderwegen daarvoor NIETS meer hoeven te betalen. Woningeigenaren in o.a. Rotterdam, Ridderkerk en Spijkenisse, mensen die misschien nooit van die wegen gebruik maken, gaan daar nu nog meer voor betalen.

Lachwekkend natuurlijk.
pi_205190762
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:16 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Even op mezelf inhakend, ik heb nog eens wat doorgezocht en als het niet zo regionaal was, zou ik er bijna een eigen Nieuws-artikel aan wijden (willekeurige acties van buitenlanders in het buitenland of uitspraken van Frans Timmermans worden hier immers te pas en te onpas opgevoerd als artikel), maar het is echt vrij bizar.

https://www.dordrecht.net(...)ren-betalen-de-prijs

Dit was dus de aanleiding voor de motie:
ZWIJNDRECHTSE WAARD/DORDRECHT - De agrarische sector hoeft vanaf 2023 niet meer mee te betalen aan het wegenonderhoud. Dat heeft het algemeen bestuur van Waterschap Hollandse Delta woensdag 22 juni besloten.

Directe aanleiding was een motie van de vertegenwoordigers van de agrarische sector in het algemeen bestuur. Hun collega’s op het eiland van Dordt hoeven al veel langer geen wegenheffing te betalen. Dat vinden zij niet eerlijk. Daarom hebben zij ervoor gepleit ook voor hen de wegenheffing af te schaffen. En met succes.

Ergens anders was het al gratis voor boeren en daarom wilden ze dat het ook in dat waterschap gratis zou worden. En dit gaat dus om het onderhoud van plattelandsweggetjes die voornamelijk door boeren gebruikt worden.

Dit is hoe de lokale ChristenUnie het uitlegt:

Lange tijd was het gebruikelijk dat degenen die het meeste belang hadden bij het werk van het waterschap, daarvoor het meest betaalden en daarom ook het meest te zeggen hadden in het bestuur van het waterschap. Dit besluit maakt dat degenen die het meeste belang hebben bij het onderhoud van de polderwegen daarvoor NIETS meer hoeven te betalen. Woningeigenaren in o.a. Rotterdam, Ridderkerk en Spijkenisse, mensen die misschien nooit van die wegen gebruik maken, gaan daar nu nog meer voor betalen.

Lachwekkend natuurlijk.
Lekker is dat altijd ja. Leuke kleine weggetjes die compleet kapot worden gereden door onze fijne boeren maar het herstel van deze weggetjes mag door de gemeenschap worden betaald. :')
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:19:15 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205190768
Heel veel boeren, en niet alleen in Nederland, zitten in de fuik dat ze een generiek product maken, wat zich in geen enkel opzicht onderscheid. Een pure commodity. Geen DOCG, geen bijzondere meerwaarde, en dat is zakelijk gezien geen keuze voor een goede marge. Dan kan je alleen maar zo optimaal mogelijk, zo veel mogelijk gaan produceren maar je blijft afhankelijk van inkopers.
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:19:17 #41
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205190769
quote:
84s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Merken we toch niets van. Alles is voor de export :')
Dat denken :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:19:47 #42
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205190773
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:19 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Dat denken :')
Kijk maar eens op de verpakkingen in de supermarkt
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:23:35 #43
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205190818
Anyhow, zet die bedreigde arme gronden gewoon lekker vol met gemengd loofbos met lokale soorten met veel ondergroei zoals bramen. Haal al die dennen weg, zijn sowieso aan het kreperen omdat ze hier niet thuis horen.
Ga een miljoen woningen bouwen, maar betaal de grondbezitters gewoon een eerlijk bedrag voor de grond, en onteigen ze niet met akkerlandprijzen om ze daarna bouwrijp te verklaren en te cashen.
pi_205190841
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Anyhow, zet die bedreigde arme gronden gewoon lekker vol met gemengd loofbos met lokale soorten met veel ondergroei zoals bramen. Haal al die dennen weg, zijn sowieso aan het kreperen omdat ze hier niet thuis horen.
Ga een miljoen woningen bouwen, maar betaal de grondbezitters gewoon een eerlijk bedrag voor de grond, en onteigen ze niet met akkerlandprijzen om ze daarna bouwrijp te verklaren en te cashen.
Een miljoen woningen bouwen :')
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:26:47 #45
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205190856
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:25 schreef Halcon het volgende:

[..]
Is nodig. De troep die in de jaren 50 is neer gezet is end of life en er is gebrek aan woonruimte.
Die miljoen woningen energie neutraal uiteraard, of beter nog, positief op energiebalans
pi_205190891
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:25 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, hey, van mij hoeft het niet hoor, mijn huis is in 4 jaar tijd bijna verdubbeld in waarde door de schaarste. Lekker niet bouwen, dat is pas goed voor de zo verfoeide boomers met hun miljoenen huizen door het tekort aan woningen *O*
pi_205190902
quote:
19:30 - 23:00 uur
Debat over de maatschappelijke onrust rondom de stikstofcrisis
Plenair debat

Plenaire zaal
Alvast present.
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:35:58 #48
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205190924
Straks gaan de spijkerharde 'schiet op de knieschijven'-partijen zoals de PVV zich in alle bochten wringen om terreur en geweld richting hulpverleners maar niet echt te hoeven veroordelen, en vooral veel begrip proberen te tonen voor de mensen die zich GEDWONGEN VOELEN om met tractoren en agressie het land plat te gooien. Slappe theedrinkers.
pi_205190932
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:35 schreef EinarBoe het volgende:
Straks gaan de spijkerharde 'schiet op de knieschijven'-partijen zoals de PVV zich in alle bochten wringen om terreur en geweld richting hulpverleners maar niet echt te hoeven veroordelen, en vooral veel begrip proberen te tonen voor de mensen die zich GEDWONGEN VOELEN om met tractoren en agressie het land plat te gooien. Slappe theedrinkers.
Dat heeft Wilders min of meer al gedaan. Volgens Wilders wordt er tegen een paar boeren harder opgetreden dan tegen Antifa etc.
pi_205190941
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:30 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, hey, van mij hoeft het niet hoor, mijn huis is in 4 jaar tijd bijna verdubbeld in waarde door de schaarste. Lekker niet bouwen, dat is pas goed voor de zo verfoeide boomers met hun miljoenen huizen door het tekort aan woningen *O*
Van mij hoeft Nederland niet helemaal vol beton te komen. Vind het nu al aardig uit de hand gelopen.

En als men de asielkraan een keer dicht gooit, kan men na verloop van tijd ook weer huizen gaan slopen.
pi_205190947
quote:
Ze hebben zelfs een poll aangemaakt om de steun voor die actie te peilen bij de achterban. Eentje die trouwens iedereen in kan vullen (hint hint): https://www.ferendum.com/nl/PID1287863PSD1504602169?utm_source=qr
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:44:45 #52
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205190987
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ze hebben zelfs een poll aangemaakt om de steun voor die actie te peilen bij de achterban. Eentje die trouwens iedereen in kan vullen (hint hint): https://www.ferendum.com/nl/PID1287863PSD1504602169?utm_source=qr
Op cookie-basis, dus met heel weinig moeite kan je 'm zo vaak als je wil invullen (hint hint).
Huilen dan.
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:46:47 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205190997
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:32 schreef Zipportal het volgende:

[..]
Alvast present.
Blijven we hier? :D
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:49:32 #54
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205191016
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:38 schreef Halcon het volgende:

[..]
Van mij hoeft Nederland niet helemaal vol beton te komen. Vind het nu al aardig uit de hand gelopen.

En als men de asielkraan een keer dicht gooit, kan men na verloop van tijd ook weer huizen gaan slopen.
Blijven nog steeds ongeveer een miljoen huizen nodig, of jij dat nu leuk vind of niet.
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:51:54 #55
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205191036
quote:

[..]
Die poll _O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_205191050
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:51 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Die poll _O-
Alweer iets waar ze niet zo bijster goed over nagedacht hebben, als je niet beter zou weten zou je er bijna een patroon in zien :D.
  donderdag 30 juni 2022 @ 16:59:53 #57
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_205191087
quote:
Als ze nou een permanente leveringsstop van vlees en zuivel doen is het stikstofprobleem ook meteen opgelost
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_205191120
quote:

[..]
Laat ze maar doen. Komen ze er meteen achter dat er wellicht wel wat tekorten ontstaan maar dat er hooguit 20% van de schappen leeg zal blijven ofzo en er dus nooit een écht groot probleem ontstaat dus.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:09:10 #59
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205191148
quote:

[..]
Ja gestemd.

Zou heerlijk zijn om die actie te zien backfiren als supermarkten hun groentes voortaan uit het buitenland halen. :)
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:09:16 #60
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205191149
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:59 schreef mstx het volgende:

[..]
Als ze nou een permanente leveringsstop van vlees en zuivel doen is het stikstofprobleem ook meteen opgelost
1 of meerdere dagen. lekker zinvol. dat moet je twee maanden vol houden hoordat het merkbaar is.
Tot nooit .......
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:10:17 #61
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205191153
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:09 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Ja gestemd.

Zou heerlijk zijn om die actie te zien backfiren als supermarkten hun groentes voortaan uit het buitenland halen. :)
de aktie zal vooral lege schrappen in buitenland opleveren
Tot nooit .......
pi_205191161
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2022 15:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
In principe hebben we dat ook niet, of het moet voor zuivelproducten zijn. Ik zag gisteren een ad, met de tekst 'hou je van brood, vlees en friet, zonder de boer krijg je dat niet', en dat is zo krom als een hoepel. Nederland importeert zijn graan hoofdzakelijk uit landen als de VS, Frankrijk, Indonesie, Argentinie en Brazilie, daar komt verder geen Nederlandse boer aan te pas. Dan de aardappel....op Belgie na is Nederland de grootste importeur van aardappelen ter wereld, zouden er morgen op miraculeuze wijze ineens geen boeren meer zijn, dan nog heb jij gewoon je frietje, want dat komt allemaal uit het buitenland. En tenslotte ons vlees....Nederland is de grootste exporteur van vlees in de EU, al het vlees dat uit Nederland komt gaat rechtstreeks naar het buitenland, het lapje vlees wat jij vanavond op je bord hebt liggen, komt waarschijnlijk uit Duitsland of Frankrijk. Dus die ad was op zijn zachtst gezegd nogal overbodig. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_205191167
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:09 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
1 of meerdere dagen. lekker zinvol. dat moet je twee maanden vol houden hoordat het merkbaar is.
Als zij denken dat ze het zo lang zonder inkomsten kunnen volhouden moeten ze het vooral doen.
pi_205191173
quote:

[..]
Ja gestemd.

Ja lol, net als nu. :')
Waar komen de sperziebonen van AH vandaan?
Ik wil het even meer in het bijzonder over die boontjes hebben. Die komen tegenwoordig bij AH het hele jaar door uit Kenia (en soms uit Egypte), ook in de maanden juni, juli en augustus als er lokale aanvoer in overvloed is.
Go hard or go home
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:15:08 #65
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205191182
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:11 schreef Hathor het volgende:
Ik zag gisteren een ad, met de tekst 'hou je van brood, vlees en friet, zonder de boer krijg je dat niet',
en het rijmt niet eens want het is patat.

hou je van brood, vlees en patat? ook zonder de boer krijg je dat.
Tot nooit .......
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:18:34 #66
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205191191
quote:

[..]
Ja gestemd.

Goed voor het klimaat inderdaad.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:22:36 #67
335133 MichaelScott
pi_205191218
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:18 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Goed voor het klimaat inderdaad.
Dat is Nederland toch al niet met al die voor de export bedoelde groenten en bloemen uit gasgestookte kassen. Ter compensatie kunnen we die wel sluiten, dan hoeven we ook geen Polen en Roemenen te importeren om tegen een hongerloon in de kassen te werken.
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:23:08 #68
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_205191224
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:15 schreef Speekselklier het volgende:

[..]
en het rijmt niet eens want het is patat.

hou je van brood, vlees en patat? ook zonder de boer krijg je dat.

Klopt, brood en vlees worden gewoon in de supermarkt gemaakt met de 3D-printer. En patat groeit spontaan in de muur van de snackbar.
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:23:10 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205191225
quote:

[..]
Ja gestemd.

groente heeft niets met de boeren actie van doen
Groenten zijn tuinbouw of akkerbouw , daar mag gerust veel meer van komen dan nu , dan hoeven we minder uit het buitenland te halen
weiland ombouwen naar akkerbouw of tuinbouw is prima

Minder megastallen en de koeien weer in de wei

quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:22 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Dat is Nederland toch al niet met al die voor de export bedoelde groenten en bloemen uit gasgestookte kassen. Ter compensatie kunnen we die wel sluiten, dan hoeven we ook geen Polen en Roemenen te importeren om tegen een hongerloon in de kassen te werken.
als tuinders minder gas krijgen dan worden de kasgroenten duurder en import groenten ook
misschien gaan we dan weer seizoengroenten eten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_205191245
Ik vraag me af wat dit nu allemaal kost, die boerenprotesten. Inzet van politiediensten, hulpverleners, Kmar. Gederfde uren door lamleggen van snelwegen. Vernielingen en vandalisme.
Misschien kunnen die kosten worden afgetrokken van het bedrag van 24 miljard dat voor de boeren klaarligt.
Website erbij met aflopende teller.
Wanneer ze distributiecentra gaan lamleggen zou het wel eens hard kunnen gaan.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_205191261
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:00 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
En je kwam altijd nog wel over als zo'n redelijk persoon hahahaha
Dat brengt de rede nou eenmaal met zich mee. Redelijkhied wordt vaak verwart met een labbekakkerige gematigdheid in de zin van vooral meebewegen in het midde van de kudde met de in dit gevalradicale verandering van Nederland. Maar redelijkheid is iets heel anders en de rede sluit per definitie geweld niet bij voorbaat uit.

quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:02 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Interessant. Over geweld tegen wie denk je aan?
Het gezag. Weerstand geven tegen een onrechtvaardig gebruik van het staatsmonopolie op geweld, de prijs hoog maken, dat kan prima verdedigbaar zijn. Ik vond de krakersrellen van vroeger ook niet zomaar verkeerd.
pi_205191268
quote:
GENOT _O_ _O_ _O_
[..]

Kunnen die slaafjes niet gewoon op uitzending?

Tjoptjop, snel naar een of ander land in het Midden-Oosten. Kanonnenvoer wezen.
pi_205191287
Hoe is het in Apeldoorn? Is de weg alweer vrij? Vraag dit voor een vriend met een trekker ;)
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:31:25 #74
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205191295
quote:

[..]
Bijzondere poll wel want landbouw (lees: akkerbouw) heeft niet zoveel te doen met uitstoot van koeien/varkens/kippen enz..
pi_205191300
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Je verwacht maar dingen tot je een ons weegt... Ik trek mijn bakkus open wanneer ik wil en niet wanneer hetvaan jou mag
Precies, en ik ook. Laat me toch zeker niet de les lezen door iemand, die het terrorisme van die terrorboeren goedpraat? No way. :N
Handboek voor klimaat ontkenners
Complothuilers voelen zich voortdurend in hun megalomane kuif gepikt. ^(;,;)^
pi_205191306
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze zijn hier harder nodig
pi_205191307
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:26 schreef OllieA het volgende:
Ik vraag me af wat dit nu allemaal kost, die boerenprotesten. Inzet van politiediensten, hulpverleners, Kmar. Gederfde uren door lamleggen van snelwegen. Vernielingen en vandalisme.
De overheid heeft recentelijk nog het hele land platgelegd voor minder, daar zullen ze het vast wel weten.

quote:
Misschien kunnen die kosten worden afgetrokken van het bedrag van 24 miljard dat voor de boeren klaarligt.
Website erbij met aflopende teller.
Wanneer ze distributiecentra gaan lamleggen zou het wel eens hard kunnen gaan.
Kunnen we ook een teller maken voor de culturele verrijking die de op boerenland te huisvesten asielzoekers opbrengen. Laten we de 1 miljoen per stuk die ze kosten als uitgangspunt nemen voor de begroting van de verrijking.
pi_205191314
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ja. Een leger hebben puur voor dit soort 'opstandjes'. Nuttig man.
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:33:47 #79
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205191318
Wat een tyfusstreek :( :( :( :(

twitter
pi_205191325
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Zou een goede zaak zijn. Wanneer heb jij voor het laatst een varkentje in de modder zien rollen? Ik kan het mij niet heugen, terwijl ik in een agrarisch dorp woon en er toch echt varkensboeren zouden zitten. En met de hond wandelen we veel in het buitengebied.

Melkkoeien staan nog af en toe in de wei. En soms een paar schapen of voor de hobby een ren met wat scharrellende kippen.
Gewoon weer vee in de wei. In plaats van volproppen met 'krachtvoer'. Dat zou al veel schelen. En niet méér vee dan dat er lokaal aan veevoer geproduceerd wordt. Dan ga je waarschijnlijk naar een mooi evenwicht toe.

Ook meer gemengd gebruik van grond zou prima zijn. Als je een omheining rond een boomgaard met fruitbomen plaatst, kun je daar prima kippen, schapen en varkens houden. Dan krijg je veel blijere dieren dan wanneer je ze in een stal dumpt naast de boomgaard.

quote:
[..]
als tuinders minder gas krijgen dan worden de kasgroenten duurder en import groenten ook
Prima win-win situatie lijkt me. Lagere energierekening, minder onnodige buitenlandse werknemers die schaarse woonruimte bezet houden en meer besef van wat de natuur ons aan voedsel biedt.
pi_205191341
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ja. Een leger hebben puur voor dit soort 'opstandjes'. Nuttig man.
Klopt daarom is dat ook niet zo.
pi_205191342
quote:
84s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:33 schreef Starhopper het volgende:
Wat een tyfusstreek :( :( :( :(

[ twitter ]
Wel heel erg flauw, ja.
pi_205191376
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Bijzondere poll wel want landbouw (lees: akkerbouw) heeft niet zoveel te doen met uitstoot van koeien/varkens/kippen enz..
Dat is een nuance die de dames en heren boeren volledig ontgaat. Maar goed, als ze er een beetje normaal naar zouden kijken zou 90% überhaupt niet komen opdagen voor die demonstraties. Die hebben zich laten opzwepen om een beleid te verdedigen dat eigenlijk alleen maar ten voordele van een paar agroreuzen werkt (en diep ten nadele van zichzelf).
pi_205191380
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
De overheid heeft recentelijk nog het hele land platgelegd voor minder, daar zullen ze het vast wel weten.
[..]
Kunnen we ook een teller maken voor de culturele verrijking die de op boerenland te huisvesten asielzoekers opbrengen. Laten we de 1 miljoen per stuk die ze kosten als uitgangspunt nemen voor de begroting van de verrijking.
O, wacht, ik dacht dat ik in het 'eigen-portemonnee-eerst-terroristen' topic zat, maar blijkbaar gaat het over corona, immigratie en asielzoekers en boreale verrijking.
Sorry hoor!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:41:23 #85
335133 MichaelScott
pi_205191390
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
groente heeft niets met de boeren actie van doen
Groenten zijn tuinbouw of akkerbouw , daar mag gerust veel meer van komen dan nu , dan hoeven we minder uit het buitenland te halen
weiland ombouwen naar akkerbouw of tuinbouw is prima
We zouden het nu al niet uit het buitenland hoeven halen, de productiecapaciteit is vele malen groter dan de binnenlandse vraag. Bijkomend voordeel is dat we met de sloop van die kassen flinke stukken grond vrij maken tussen Rotterdam en Den Haag, dan kunnen we daar weer woningen bouwen.

quote:
[..]
Dat lijkt me sowieso een goed plan.
pi_205191417
quote:
84s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:46 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Blijven we hier? :D
:Y
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:46:18 #87
38496 Perrin
pi_205191428
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:59 schreef mstx het volgende:

[..]
Zo komen we er samen wel uit.
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:48:05 #88
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205191450
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:44 schreef Zipportal het volgende:

[..]
:Y
*O* *O*
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:54:20 #89
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205191514
Zijn die klote boeren nu al aangepakt? Stelletje malloten dat het zijn. Gatverdamme zeg. Pure criminaliteit. Waar is het recht? Waar in vredesnaam? Ik ben blij dat hun boerderijen afgepakt gaan worden door onze daadkrachtige en wijze overheid.
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 17:56:51 #90
236264 crew  capricia
pi_205191535
quote:

[..]
:D

quote:
Deze stemming bevat verwijderde of gewijzigde stemmen.
:')
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 30 juni 2022 @ 17:58:30 #91
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205191547
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:54 schreef Draak31 het volgende:
Zijn die klote boeren nu al aangepakt? Stelletje malloten dat het zijn. Gatverdamme zeg. Pure criminaliteit. Waar is het recht? Waar in vredesnaam? Ik ben blij dat hun boerderijen afgepakt gaan worden door onze daadkrachtige en wijze overheid.
quote:
4s.gif Op dinsdag 28 juni 2022 13:49 schreef Draak31 het volgende:
Klote boeren schijnen nu dus ook dingen in de fik te zetten. Achterlijke zwijnen.
Vorige week:
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2022 13:01 schreef Draak31 het volgende:
Hopelijk zetten ze de hele teringzooi op slot.
quote:
14s.gif Op woensdag 22 juni 2022 15:13 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Ik bepaal wel even wat wat is, bedankt. Ik ben ook nog praktisch een puber dus daar heb je gelijk in. Maar toch heb ik gelijk. De boeren staan in hun recht om hun grond en bedrijf te beschermen tegen kwade invloeden.
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:01:05 #92
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205191568
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:58 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Vorige week:
[..]
[..]
Ik heb mij bedacht. Is dat ook al verboden? Gatverdamme zeg.
pi_205191599
Misschien is het ook een idee dat welwillende boeren met trekkers, hooibalen en giertanken gaan demonstreren bij de privéadressen van de topmannen van de FDF.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_205191624
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]
Zou een goede zaak zijn. Wanneer heb jij voor het laatst een varkentje in de modder zien rollen? Ik kan het mij niet heugen, terwijl ik in een agrarisch dorp woon en er toch echt varkensboeren zouden zitten. En met de hond wandelen we veel in het buitengebied.

Melkkoeien staan nog af en toe in de wei. En soms een paar schapen of voor de hobby een ren met wat scharrellende kippen.
Gewoon weer vee in de wei. In plaats van volproppen met 'krachtvoer'. Dat zou al veel schelen. En niet méér vee dan dat er lokaal aan veevoer geproduceerd wordt. Dan ga je waarschijnlijk naar een mooi evenwicht toe.

Ook meer gemengd gebruik van grond zou prima zijn. Als je een omheining rond een boomgaard met fruitbomen plaatst, kun je daar prima kippen, schapen en varkens houden. Dan krijg je veel blijere dieren dan wanneer je ze in een stal dumpt naast de boomgaard.
[..]
Prima win-win situatie lijkt me. Lagere energierekening, minder onnodige buitenlandse werknemers die schaarse woonruimte bezet houden en meer besef van wat de natuur ons aan voedsel biedt.
Ik heb varkens gezien op een biologische boerderij in Denemarken, zag er gaaf uit. Dieren hadden zelfs een bosperceel.
pi_205191627
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:35 schreef EinarBoe het volgende:
En? Hebben ze al gereageerd, en zitten ze zich in bochten te wringen? :D

Van mij mogen ze een kogeltje in de knie schijf ontvangen.

Noteer je het even?

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 16:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat heeft Wilders min of meer al gedaan. Volgens Wilders wordt er tegen een paar boeren harder opgetreden dan tegen Antifa etc.
Eh nee. :D

Dat was niet wat Wilders bedoelde, maar jij fantaseert jouw eigen waarheid hier.
Terwijl ie toch vrij duidelijk was. :D

twitter

Of heb je het over een andere tweet?
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:08:24 #96
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_205191637
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:31 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Nee, maar door dat te verzwijgen kan je het wel lekker groot laten lijken. Patat en brood gaat ook gewoon door.

Zelf haal ik alles van mijn eigen boerderij, vlees, fruit en groente. Verder een mooi moment om de vriezer aan te pakken, dus ze staken maar een eind weg.
Tot nooit .......
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:20:10 #97
323876 michaelmoore
pi_205191747
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
wie slaafjes ?/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:22:41 #98
323876 michaelmoore
pi_205191779
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:34 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

[..]
de koeien die in de wei staan dat zijn pinken of in mensentaal , jonge meiden die nog maagd zijn en dus geen melk geven , aspirant moederkoeien zeg maar

De melkkoeien staan 24 /7 in de stal en vreten soja en voermais en worden 3 keer per dag gemolken met de machine
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:32:25 #99
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205191875
quote:
4s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:07 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
En? Hebben ze al gereageerd, en zitten ze zich in bochten te wringen? :D

Van mij mogen ze een kogeltje in de knie schijf ontvangen.

Noteer je het even?
[..]
Eh nee. :D

Dat was niet wat Wilders bedoelde, maar jij fantaseert jouw eigen waarheid hier.
Terwijl ie toch vrij duidelijk was. :D

[ twitter ]

Of heb je het over een andere tweet?
En Geert Wilders heb ik nog niet zien zeggen dat iedereen in de knieën geschoten moet worden. Is hij nu hypocriet?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205191877
twitter

Fvd is vanavond niet aanwezig _O-
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:34:41 #101
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205191896
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:32 schreef StephanL het volgende:
[ twitter ]

Fvd is vanavond niet aanwezig _O-
Zowel Wilders als Baudet roepen maar wat en leven vooral van ophef, waarbij ze de meest boze burgers steunen. Die zijn ook het makkelijkst mee te nemen. Maar wanneer het er echt op aankomt haken ze af.
pi_205191934
quote:
Als die boeren slim zijn en zich goed genoeg verenigd hebben zouden kunnen beginnen met een 3-daagse leveringsstop.
Qua planning en publiciteit goed aanpakken en het gaat meteen los met een hamsterfeest.
Zodra de winkels leeg zijn stoppen met leveren.
Puinhoop verzekerd en volledig geweldloos.

Kost de boer wel een paar centen maar willoos naar de slachtbank geleid worden door het kaagmens en de jessias kost uiteindelijk veel meer.
-
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:46:44 #103
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205192046
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:38 schreef quo_ het volgende:

[..]

Kost de boer wel een paar centen maar willoos naar de slachtbank geleid worden door het kaagmens en de jessias kost uiteindelijk veel meer.
Ja, dan worden de papieren miljoenen die ze bezitten omgezet in keiharde knaken. Duurrrr.
pi_205192146
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:32 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En Geert Wilders heb ik nog niet zien zeggen dat iedereen in de knieën geschoten moet worden. Is hij nu hypocriet?
Wattus?
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:53:55 #105
38496 Perrin
pi_205192153
quote:

[..]
Als die boeren slim zijn en zich goed genoeg verenigd hebben zouden kunnen beginnen met een 3-daagse leveringsstop.
Qua planning en publiciteit goed aanpakken en het gaat meteen los met een hamsterfeest.

Als ze nog slimmer zijn, houden ze er helemaal mee op. Waarom stoppen bij een miezerige drie dagen?
  donderdag 30 juni 2022 @ 18:55:46 #106
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205192169
quote:
4s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:53 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Wattus?
Dat ook Wilders hypocriet is volgens zijn eigen maatstaven.

twitter

twitter

Ik zie niets op zijn twitterpagina dat ook maar iets zegt tegen de rellen.
Van mij mag ie, maar dan moet hij niet net gaan doen alsof hij niet hypocriet is, want dat is hij natuurlijk ook. Goedkoop scoren, want zijn aanhang haat links tot op het bod en zal nu schuimend roepen 'die man heeft helemaal gelijk!'.

[ Bericht 13% gewijzigd door Vis1980 op 30-06-2022 19:01:31 ]
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:01:54 #107
38496 Perrin
pi_205192227
Wilders past zijn principes moeiteloos aan aan de situatie.
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:04:19 #108
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205192248
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:01 schreef Perrin het volgende:
Hij is altijd voor boze Nederlanders, Baudet is daar nóg erger in. Zolang ze zich inzetten voor boze mensen die niets moeten hebben van feiten en nuances, zullen ze net genoeg mensen hebben die op hun stemmen, zodat zij nog een aantal jaren flink kunnen verdienen.
pi_205192277
Ik voorspel een geblokkeerde A28 binnen nu en 15 minuten.
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:09:00 #110
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205192299
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:01 schreef Perrin het volgende:
Wilders weet dat zijn stemmers toch niets geven om principes maar vooral veel gescheld en agressie richting buitenlanders en de ELITE willen horen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:09:16 #111
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205192301
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 18:34 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Zowel Wilders als Baudet roepen maar wat en leven vooral van ophef, waarbij ze de meest boze burgers steunen. Die zijn ook het makkelijkst mee te nemen. Maar wanneer het er echt op aankomt haken ze af.
Geert wilders is er gewoon.
pi_205192310
twitter

donderdag 30 juni 2022 @ 19:11:16 #113
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205192320
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Geert wilders is er gewoon.
Dat is het punt niet.
pi_205192397
quote:

[..]

Er is alleen 1 probleem, akkerbouwers hebben weinig met veehouders en waarom zouden ze die steunen? Er bestaat niet zoiets als een boer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Steven_Stil op 30-06-2022 19:43:49 ]
pi_205192401
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 17:29 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat heb ik hier nou weer mee te maken? :(
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:31:18 #116
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205192521
quote:

[..]

Vervelend dat de duitsers, belgen en fransen dan ineens geen eten meer hebben
pi_205192526
Yesilgozgodin *O*
pi_205192527
Oprutte.
pi_205192533
We beginnen met Ouwehont.
pi_205192559
Marijnissen tetten. @Neef_Wuppie NOLLSED.
pi_205192561
Wat is de quotering op een motie van wantrouwen van Geertje?
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:33:23 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205192563
quote:

[..]

Dat soort contractbreuk zal ook einde bedrijf zijn.
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:34:22 #123
22565 asco
Los in deze tent
pi_205192576
2 minuten zijn om.
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:35:16 #124
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205192586
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:33 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat soort contractbreuk zal ook einde bedrijf zijn.
Contracten passen niet in de traditie van familiebedrijven, dus boeren hebben daar geen last van.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 30 juni 2022 @ 19:35:50 #125
485843 crew  Jippie
pi_205192613
Empathie!
pi_205192623

Geen Forum. Gewoon.
pi_205192626
Triple B allen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:39:20 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205192641
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:38 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]

Geen Forum. Gewoon.
De grootste nietsnutten van de 2e kamer.
pi_205192651
Stukje plattitudes.
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:40:31 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205192660
Die boeren kunnen ook gewoon een andere baan zoeken.
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:40:43 #132
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205192665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:38 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]

Geen Forum. Gewoon.
Donderdagavond is uitgaansavond. Wat lijntjes, biertjes en dan straks proberen wat makkelijke wijven te regelen in de stad.
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:41:24 #133
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205192672
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:40 schreef Hexagon het volgende:
En dat andere mensen dan boer kunnen worden, die wel met oog op de toekomst en hun omgeving aan de slag willen. Ja, dat zou wel de ultieme oplossing zijn.
pi_205192689
Bam.,

D66 opzij geschoven :D
pi_205192700
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:40 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Donderdagavond is uitgaansavond. Wat lijntjes, biertjes en dan straks proberen wat makkelijke wijven te regelen in de stad.
Welke wijven? Die lui zitten straks met zijn allen op een 'herenkamer' in een circlejerk met een stropdasje, sigaartje en whiskey gezellig samen naar Jordan Peterson te kijken.
pi_205192704
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:42 schreef StephanL het volgende:
Bam.,

D66 opzij geschoven :D
Dit was ook wel vrij stom gedaan van Paternotte.
pi_205192705
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:41 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
En dat andere mensen dan boer kunnen worden, die wel met oog op de toekomst en hun omgeving aan de slag willen. Ja, dat zou wel de ultieme oplossing zijn.
Mooie oplossing, morgen even met de Rabobank praten, die willen mij vast wel een paar miljoen lenen.
pi_205192710
D66 is een partij voor Turken. @GGMM
pi_205192712
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:43 schreef XSbig het volgende:

[..]
Dit was ook wel vrij stom gedaan van Paternotte.
+3 zetels in de peilingen ;)
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:44:32 #140
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205192723
quote:
10s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:43 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Welke wijven? Die lui zitten straks met zijn allen op een 'herenkamer' in een circlejerk met een stropdasje, sigaartje en whiskey gezellig samen naar Jordan Peterson te kijken.
Baudet is wel een echte chad denk ik.
pi_205192732
Die Paternotte leeft onder een steen? geen medewerkers die hem influisteren?
pi_205192733
quote:

[..]
Poll is flinkt gefuckt inmiddels. :P En ze hebben het antwoord bij "Nee" aangepast van "Nee, want ik heb met mijn bedrijf geen last van de plannen" (o.i.d.) naar "Nee, we gaan dit financieel niet trekken". _O- :')
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:45:50 #143
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205192747
D66 en gewone Nederlanders... lol
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205192753
Van Haga boerenvrind
pi_205192761
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:46 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
Van Haga boerenvrind
Hij doet toch zelf ook aan een vorm van melken?
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:47:18 #146
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205192766
Ik ben wel eens benieuwd naar die "zichzelf ophangende" boeren.
pi_205192768
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:46 schreef datwouiknetzeggen het volgende:
Van Haga boerenvrind
Is gewoon een opportunist die zijn eigen huisjesmelkerij in stand wil houden (geen oplossing voor de stikstofcrisis -> geen woningbouw -> ??? -> profit).
pi_205192788
Iedereen onteigenen. _O_
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:48:59 #149
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205192795
Goed punt van Caroline; winst maken en ondernemen is nooit zo'n probleem bij VVD en D66... en nu zijn ze ineens ethisch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 19:49:13 #150
362868 crew  Slobeend
of all places
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:50:01 #151
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205192808
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:49 schreef Slobeend het volgende:
Van Haga :r.
Komt steeds ergere monddiarree uit.
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:50:05 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205192810
Ah de bouwers en de vissers zijn ook aan de beurt.

Maar dat is geen probleem, die moeten gewoon een 'andere baan' zoeken
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:52:19 #153
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205192838
Mooi vooraf afgesproken voorzetten van Wybren

Waardeloze interruptie van Paternotte :') die moet eens lesje debatteren nemen
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:52:21 #154
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205192839
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ah de bouwers

Die moeten juist meer ruimte krijgen.
pi_205192843
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:47 schreef Hexagon het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd naar die "zichzelf ophangende" boeren.
Het is wel een feit dat het zelfmoordpercentage onder boeren al een tijdje stijgende is.

Denk dat deze crisis daar niet positief aan bijdraagt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:52:48 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205192847
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Die moeten juist meer ruimte krijgen.
Uiteraard, dat is deel B van het plan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205192858
Wat een top wijf is die van der Plas :D

Tenminste niet altijd ja en amen. En altijd in simpele bewording.
pi_205192862
Wat een totale debiliteit dit.
pi_205192888
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:52 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mooi vooraf afgesproken voorzetten van Wybren

Waardeloze interruptie van Paternotte :') die moet eens lesje debatteren nemen
Het hele debat is tot nu toe van een bedenkelijk niveau
pi_205192890
Sneeuwvlokje Sophie.
pi_205192892
Sophietje *O* w/
pi_205192897
Hey Caroline kijk eens dom, ja ho maar.
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:56:03 #163
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205192898
Caroline sloopt ze allemaal...

Inderdaad, wat een poppenkast...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205192907
Sophie neemt deel aan het debat.

Doeltrap.
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:56:45 #165
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205192910
Deze voorzitter, wanneer gaat zij weg :')
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_205192911
Haal adem sophie
pi_205192914
Dit is geweldig, sloop ze :D
pi_205192921
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
Caroline sloopt ze allemaal...

Inderdaad, wat een poppenkast...
Schei toch uit, dit is puur voor de bühne.
  Moderator donderdag 30 juni 2022 @ 19:57:53 #169
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_205192929
Caroline is me een partij chagrijnig.
pi_205192930
Ja hoor en van Haga mag niks zeggen :')
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:57:57 #171
22565 asco
Los in deze tent
pi_205192934
Hahaha, die vrouwen allemaal in de kamer. Kippenhok is er niks bij.
pi_205192944
Shopie, ga even naar je safe space, je zit te hoog in je emotie..
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:58:15 #173
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205192945
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:57 schreef XSbig het volgende:

[..]
Schei toch uit, dit is puur voor de bühne.
Plas is de enige die niet op de bühne staat op dit moment. Wat een symboolpolitiek semi-moralistisch geleuter aan de overkant.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205192946
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:56 schreef puzziepie het volgende:
Deze voorzitter, wanneer gaat zij weg :')
Zit er alleen omdat ze een Marokkaan is.
pi_205192952
Nu Kuiken met haar zure bek.
pi_205192955
JAAAAAAAAAAAAA DE VOETBALWET.

_O-
pi_205192965
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:58 schreef Zipportal het volgende:

_O-
Aanpakker die hooligans van Pec Zwolle
pi_205192972
quote:
Nu Kuiken met haar zure bek.
Wat je er ook van vindt, ze heeft het tenminste over het onderwerp van debat. Kan de rest wat van leren.
  donderdag 30 juni 2022 @ 19:59:54 #179
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205192974
quote:

_O-
Goed idee van Kuiken
pi_205192983
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Plas is de enige die niet op de bühne staat op dit moment. Wat een symboolpolitiek semi-moralistisch geleuter aan de overkant.
Lekker quasi verontwaardigd doen over dit debat en de vragen onder het mom van ‘het gaat nergens over’. Ze verwijst niks voor niks constant naar social media, daar gaat het haar namelijk allemaal om.
pi_205192986
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:59 schreef StephanL het volgende:

[..]
Aanpakker die hooligans van Fc Zwolle
SuperBoeren uit Doetinchem zijn de ergste.
pi_205192989
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:59 schreef StephanL het volgende:

[..]
Aanpakker die hooligans van Pec Zwolle
pi_205193001
Ik denk dat de tijd van praten voor de boeren voorbij is.
pi_205193013
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:59 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Wat je er ook van vindt, ze heeft het tenminste over het onderwerp van debat. Kan de rest wat van leren.
Valt me ook wel op ja, ze hebben het alleen maar over elkaar en wat iedereen zegt en wat ze daar van vinden.
pi_205193018
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:01 schreef StephanL het volgende:
Mocht toch ook niet meer onder druk van de FDF? (Zoiets staat me bij uit een krantenartikel.)
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:03:04 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193021
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:01 schreef StephanL het volgende:
De tijd van vrolijk ons land vol ammoniak dumpen ook.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:03:35 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193027
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De tijd van vrolijk ons land vol ammoniak dumpen ook.
Nu nog het gif van het neoliberalisme uitbannen. Moet best lukken, toch.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193033
Nu las ik ook dat de boeren voor lege schappen gaan zorgen, mochten daar veel mensen begrip voor tonen.
https://www.msn.com/nl-nl(...)44a99cef5e5760e7dc72
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:04:19 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193039
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nu nog het gif van het neoliberalisme uitbannen. Moet best lukken, toch.
Boeren die denken in meer meer meer varkens is inderdaad heel neoliberaal. Mooi als daar paal en perk aan wordt gesteld.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:04:56 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193048
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Boeren die denken in meer meer meer varkens is inderdaad heel neoliberaal. Mooi als daar paal en perk aan wordt gesteld.
Ja, DAAR wel aan ja... de rest? Welnee, juist een mooi obstakel verwijderd om op de oude vertrouwde wijze verder te gaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193062
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:02 schreef XSbig het volgende:

[..]
Mocht toch ook niet meer onder druk van de FDF? (Zoiets staat me bij uit een krantenartikel.)
Geen idee. Is bij niet bekend. Zou kunnen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:06:13 #192
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193069
Goed punt Kuiken. :)
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193071
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:02 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Valt me ook wel op ja, ze hebben het alleen maar over elkaar en wat iedereen zegt en wat ze daar van vinden.
Dit is vooral weer voor de YT filmpjes van bepaalde partijen :N

En een gevecht om de populistische stem op rechts
pi_205193077
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:40 schreef Hexagon het volgende:
Het is ook weer niet zo dat wij alles importeren.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:07:07 #195
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193084
Ja, er is 'werk aan de winkel'...

Man man man...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193088
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:05 schreef StephanL het volgende:

[..]
Geen idee. Is bij niet bekend. Zou kunnen.
https://www.melkvee.nl/ar(...)aten-na-bericht-fdf/

Oud bericht, ik was even in de war, my bad.
pi_205193090
Tassendrager van niks.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:07:54 #198
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193097
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:04 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, DAAR wel aan ja... de rest? Welnee, juist een mooi obstakel verwijderd om op de oude vertrouwde wijze verder te gaan.
Nee, wel meer bedrijfstakken moeten zich aan strengere milieuregels houden. En daar zie je dezelfde klimaatstruisvogels.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:07:56 #199
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193098
VVD sloopt ook echt alles he :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:08:34 #200
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205193109
Wanneer gaat Sophietje weer huilen?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205193123
Bergkamp moet de ellenlange stellingen aan de interruptiemicrofoon echt stoppen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:09:42 #202
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193128
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, wel meer bedrijfstakken moeten zich aan strengere milieuregels houden. En daar zie je dezelfde klimaatstruisvogels.
Jaaa, wanneer het klimaat betreft worden de neoliberalen ineens heel ethisch...

Nu nog die dollartekens uit de zorg en het onderwijs verwijderen en het arbeidsrecht met rust laten.

Gaat dat gebeuren? Dat gaat niet gebeuren. "Het mag wel wat minder" geldt alleen wanneer het uit komt
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:10:52 #203
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193140
Het gaat weer over 'de toon'.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:11:24 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193148
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Jaaa, wanneer het klimaat betreft worden de neoliberalen ineens heel ethisch...

Nu nog die dollartekens uit de zorg en het onderwijs verwijderen en het arbeidsrecht met rust laten.

Gaat dat gebeuren? Dat gaat niet gebeuren. "Het mag wel wat minder" geldt alleen wanneer het uit komt
Arbeidsrecht en zorg is ies heel anders dan milieu.

Of zijn Groenlinks, PvdA, SP en PvdD ineens ook neoliberaal omdat ze ook deze stikstofkoers hebben.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:11:53 #205
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193154
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Arbeidsrecht en zorg is ies heel anders dan milieu.

Of zijn Groenlinks, PvdA, SP en PvdD ineens ook neoliberaal omdat ze ook deze stikstofkoers hebben.
Precies, daar geldt 'leefbaarheid' wat minder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193155
‘Wat u wilt dat u niet geschied, doe dat ook een ander niet.’

‘Ik laat mij niet framen door allerlei kamerleden’ aldus van de Plas net, en nu doet ze precies hetzelfde.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:12:47 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193171
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Precies, daar geldt 'leefbaarheid' wat minder.
Maar de linkse partijen zijn ook ineens neoliberaal gezien hun stikstofkoers?
pi_205193183
twitter

Een verzoeningscommssie :D

Knettergek.
zie email 27 oktober
pi_205193190
WildersGod.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:14:22 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193193
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Maar de linkse partijen zijn ook ineens neoliberaal gezien hun stikstofkoers?
Nee, die zijn vooral ideologisch... AL JAREN... hiermee bezig. Terwijl ze t.z.t. oproepen het afbraakbeleid van VVD en D66 een halt toe te roepen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193199
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:13 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]

Knettergek.
Binnen de doelen, dat zal veel verzoening opleveren...
pi_205193202
quote:
[ twitter ]

Knettergek.
Zou wel de ultieme ironie zijn als ze daar lekker een kopje thee gingen drinken :D.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:14:50 #213
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205193203
Tja, daar heeft Greet zowaar een punt.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:15:00 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193209
quote:
[ twitter ]

Knettergek.
Een bekende CDA-truuk om rook te maken
pi_205193213
Haha Wilders wil dat de Vvd even hun doelen los laat. Dat zou een stunt zijn :D

Best een vermakelijk debat zo :D
pi_205193229
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:14 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Binnen de doelen, dat zal veel verzoening opleveren...
Als ik boer was kwam ik niet.
zie email 27 oktober
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:16:07 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193233
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, die zijn vooral ideologisch... AL JAREN... hiermee bezig. Terwijl ze t.z.t. oproepen het afbraakbeleid van VVD en D66 een halt toe te roepen.
Dus als de SP het zegt klopt het en als de VVD hetzelfde zegt is het slecht?
pi_205193234
Als Kees erbij komt staan is het echt meenens.
pi_205193238
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:15 schreef StephanL het volgende:
Haha Wilders wil dat de Vvd even hun doelen los laat. Dat zou een stunt zijn :D
Ze wil niets los laten, maar wel in gesprek, ja dat heeft veel zin...
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:16:41 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193241
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus als de SP het zegt klopt het en als de VVD hetzelfde zegt is het slecht?
Als de VVD het zegt weet je dat het geen fuk met zorg omtrent milieu te maken heeft, laat staan leefbaarheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:16:49 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193243
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:16 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Als ik boer was kwam ik niet.
Ik wel, met een opgehouden hand om geld te vangen.
pi_205193246
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:16 schreef spoilert het volgende:

[..]
Ze wil niets los laten, maar wel in gesprek, ja dat heeft veel zin...
Gebed zonder eind :P
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:17:11 #223
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193247
quote:

[..]
Ja...

Klinkt vreemd misschien, voor sommige mensen is er nog meer dan centjes.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:17:24 #224
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205193249
Ah, er hoeven geen boeren weg Sophietje? Mooi. :')
pi_205193250
quote:

[..]
Dat is ook de enige oplossing, geld, veel geld. Alles is te koop.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:17:45 #226
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193252
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als de VVD het zegt weet je dat het geen fuk met zorg omtrent milieu te maken heeft, laat staan leefbaarheid.
Lijkt me wel lastig, je standpunt per spreker te veranderen.
pi_205193254
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja...

Als dat zo is, waarom zijn de boeren zo groot geworden dan?
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:18:01 #228
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205193255
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja...

Een boerenbedrijf wat al generaties in de familie is bijvoorbeeld.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:18:38 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193263
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Lijkt me wel lastig, je standpunt per spreker te veranderen.
Zou niet weten waarom
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193266
Al die westerlingen gingen tijdens de hongerwinter naar de boeren.

Ondankbare honden. @monkyyy
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:19:24 #231
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205193271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:18 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Een boerenbedrijf wat al generaties in de familie is bijvoorbeeld.
Tja jammer dan, ga maar wat anders doen sneuneus
.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:19:31 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193274
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:17 schreef XSbig het volgende:

[..]
Als dat zo is, waarom zijn de boeren zo groot geworden dan?
Allemaal, ja?

En ook nogal een non sequitur... Dus je kunt niet én je geld verdienen én gehecht zijn aan je huis en haard?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:19:48 #233
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205193279
Wat is Hermans slecht, hoe is dat ooit fv geworden?
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:19:53 #234
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193283
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zou niet weten waarom
Natuurlijk wel. Als precies hetzelfde beleid bij de VVD slecht is en bij de SP goed dan heb je dus eigenlijk geen standpunt. Dat is gewoon VBL-gedrag waar alles van de tegenstander per definitie slecht is.
pi_205193287
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:19 schreef Zipportal het volgende:
Al die westerlingen gingen tijdens de hongerwinter naar de boeren.

Ondankbare honden. @:monkyyy
Mijn pa ook met de bakfiets samen met mn, vanuit Utrecht naar de boeren in Drenthe 8-)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:20:47 #236
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193289
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:19 schreef Yankee het volgende:

[..]
Tja jammer dan, ga maar wat anders doen sneuneus
Niet iedereen is een oppervlakkige materialist, Yankee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:21:05 #237
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193294
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Allemaal, ja?

En ook nogal een non sequitur... Dus je kunt niet én je geld verdienen én gehecht zijn aan je huis en haard?
Ze mogen hun huis ook houden. Met de uitkoopremie kunnen ze wel iets anders doen op hun erf

Zag laatst een boerderij waar je meeting rooms kon huren. Gouden idee.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:21:47 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193307
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Natuurlijk wel. Als precies hetzelfde beleid bij de VVD slecht is en bij de SP goed dan heb je dus eigenlijk geen standpunt. Dat is gewoon VBL-gedrag waar alles van de tegenstander per definitie slecht is.
Dit is je argumentatie? Dat het niet in je opkomt dat beide partijen voor een bepaald beleid kunnen zijn vanuit radicaal andere overwegingen is een unicum in de geschiedenis?

Misschien nog eens opzoeken hoe destijds ARP en KVP bij elkaar kwamen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:22:12 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193314
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze mogen hun huis ook houden. Met de uitkoopremie kunnen ze wel iets anders doen op hun erf

Echt alles is bij jou in rendement gedacht _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193317
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Allemaal, ja?

Het meerendeel dan. En jij weet net zo goed als ik dat de kleine boer met 5 kippen, drie varkens en koe Berta hoogst waarschijnlijk buiten de maatregelen gaan vallen.

Volgens mij had je het net over neoliberalisme, als je zo groot bent heb je daar juist aan verdiend toch? (En dan laat ik de subsidies nog even buiten beschouwing) Dat oeverloze gelul over ‘maar we doen het al zo lang’.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:23:22 #241
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205193341
Lol, D66 is zelf een geradicaliseerde minderheid. Geen inhoud meer dus klimaat gekaapt. :')
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:23:40 #242
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193349
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:22 schreef XSbig het volgende:

[..]
Het meerendeel dan. En jij weet net zo goed als ik dat de kleine boer met 5 kippen, drie varkens en koe Berta hoogst waarschijnlijk buiten de maatregelen gaan vallen.

Volgens mij had je het net over neoliberalisme, als je zo groot bent heb je daar juist aan verdiend toch? (En dan laat ik de subsidies nog even buiten beschouwing) Dat oeverloze gelul over ‘maar we doen het al zo lang’.
Precies. Daarom is het zo grappig dat de VVD zich nu opwerpt als hoeder der leefbaarheid en het milieu. Dat is het hele punt...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193367
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Echt alles is bij jou in rendement gedacht _O-
Tsja, dat zijn nou eenmaal zaken waar je over na moeten denken als je gedachten iets verder gaan als "Alles moet stil blijven staan precies zoals ik het nu graag zie :( !!"
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:24:24 #244
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205193368
Klaver benoemt het probleem _O_
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:25:11 #245
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205193376
Trekkers in beslag nemen _O_
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:25:17 #246
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193377
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Tsja, dat zijn nou eenmaal zaken waar je over na moeten denken als je gedachten iets verder gaan als "Alles moet stil blijven staan precies zoals ik het nu graag zie :( !!"
Nog een non sequitur... Niet alles in geld willen uitdrukken is 'niet nadenken'.

De tering wat een voorspelbaarheid.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:25:24 #247
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_205193380
quote:
84s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:25 schreef Starhopper het volgende:
Trekkers in beslag nemen _O_
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:25:28 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193382
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dit is je argumentatie? Dat het niet in je opkomt dat beide partijen voor een bepaald beleid kunnen zijn vanuit radicaal andere overwegingen is een unicum in de geschiedenis?

Misschien nog eens opzoeken hoe destijds ARP en KVP bij elkaar kwamen.
Uiteindelijk is het gewoon kinderachtig VBL-gedrag. "Jamaar, jamaar nu is de VVD hiervoor. Dat mag niet!! Nu ben ik tegen!!!"
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:25:35 #249
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205193383
Op de politie wordt al 40 jaar bezuinigd Klaver, gemist of zo?
pi_205193384
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
‘Stilstand is achteruitgang’
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:25:50 #251
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205193388
quote:
84s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:24 schreef Starhopper het volgende:
Klaver benoemt het probleem _O_
Hij benoemt de boeren?

Want die zijn nu het probleem.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:26:07 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193392
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:25 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uiteindelijk is het gewoon kinderachtig VBL-gedrag. "Jamaar, jamaar nu is de VVD hiervoor. Dat mag niet!! Nu ben ik tegen!!!"
Waar heb je het in vredesnaam over.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193395
Jaaa asielzoekers :D
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:26:58 #254
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205193401
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:25 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Hij benoemt de boeren?

Want die zijn nu het probleem.
1% van de boeren die de boel verzieken. Aangevuld met coronademonstranten en extreemrechts die het land in een chaos willen storten
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:27:05 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193405
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:25 schreef XSbig het volgende:

[..]
‘Stilstand is achteruitgang’
Als een kip zonder kop rondspartelen levert ook bar weinig goeds op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:27:11 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193407
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar heb je het in vredesnaam over.
Over jouw standpunt dat als de SP en de VVD voor hetzelfde zijn, het van de VVD slecht is.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:29:18 #257
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193435
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:27 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Over jouw standpunt dat als de SP en de VVD voor hetzelfde zijn, het van de VVD slecht is.
zucht...

Wat ik zeg, is dat de linkse partijen al jaren over het klimaat praten... en daarnáást het hele afbraakbeleid van Rutte hekelen. Dat uitgerekend diezelfde VVD zich nu opwerpt als beschermer van milieu en natuur is in mijn ogen een gespeelde actie met heel andere doelen dan hun linkse tegenhangers; en dat blijkt gewoon als je naar de historie kijkt.

Ik vind het van de VVD en D66 niet slecht, ik vind het volstrekt ongeloofwaardig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193439
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog een non sequitur... Niet alles in geld willen uitdrukken is 'niet nadenken'.

De tering wat een voorspelbaarheid.
Maar zo werkt het dus niet Etto. Als je er zelf niet expliciet een prijs op plakt dan betekent dat niet dat die prijs niet bestaat, impliciet is die er nog steeds.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:29:54 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193445
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:29 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar zo werkt het dus niet Etto. Als je er zelf niet expliciet een prijs op plakt dan betekent dat niet dat die prijs niet bestaat, impliciet is die er nog steeds.
Ik pas voor de filosofie van Ayn Rand, dank.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193449
quote:

[..]

Schuren aanbieden aan de onderwereld en laten ombouwen tot drugslabs 8-)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:30:44 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193458
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
zucht...

Wat ik zeg, is dat de linkse partijen al jaren over het klimaat praten... en daarnáást het hele afbraakbeleid van Rutte hekelen. Dat uitgerekend diezelfde VVD zich nu opwerpt als beschermer van milieu en natuur is in mijn ogen een gespeelde actie met heel andere doelen dan hun linkse tegenhangers; en dat blijkt gewoon als je naar de historie kijkt.

Ik vind het van de VVD en D66 niet slecht, ik vind het volstrekt ongeloofwaardig.
Het is dankzij VVD en D66 dat die linkse partijen een meerderheid hebben voor hun milieuplannen. Maar kennelijk mag het pas ingevoerd als links een absolute meerderheid heeft, wat niet gaat gebeuren.
pi_205193462
quote:

[..]

donderdag 30 juni 2022 @ 20:31:10 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193466
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het is dankzij VVD en D66 dat die linkse partijen een meerderheid hebben voor hun milieuplannen. Maar kennelijk mag het pas ingevoerd als links een absolute meerderheid heeft, wat niet gaat gebeuren.
Serieus Hex... leer lezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:32:17 #264
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205193483
Azarkan kan nog steeds niet speechen in foutloos Nederlands. :')
pi_205193523
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik pas voor de filosofie van Ayn Rand, dank.
Tuurlijk joh, daadwerkelijk durven te kijken naar de kosten van beleid maakt je meteen een of andere vuige libertariër :'). Geen wonder dat die neoliberalen maar keer op keer aan de winnende hand zijn als dit het alternatief is.
pi_205193527
Marijnissen weer een preek uit het hoofd, doet ze altijd goed ^O^
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:35:19 #267
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193532
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:34 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Tuurlijk joh, daadwerkelijk durven te kijken naar de kosten van beleid maakt je meteen een of andere vuige libertariër :'). Geen wonder dat die neoliberalen maar keer op keer aan de winnende hand zijn als dit het alternatief is.
Oh hou toch op man... :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:35:44 #268
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193538
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Serieus Hex... leer lezen.
Ja ik lees duidelijk dat je tegen maatregelen bent alleen van D66 en VVD en niet van de SP als die precies hetzelfde vinden. Dat is VBL-gedrag.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:36:26 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193546
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja ik lees duidelijk dat je tegen maatregelen bent alleen van D66 en VVD en niet van de SP als die precies hetzelfde vinden. Dat is VBL-gedrag.
Alleen vinden ze niet hetzelfde. Lees anders nog een paar keer waarom.

Overigens, tegen de maatregelen? Quote svp. Lijkt me GEWELDIG als we straks allemaal prachtige natuurgebieden ervoor terugkrijgen. Heerlijk.

Dat gaat alleen niet gebeuren. Juist omdat VVD en D66 aan het roer staan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193556
Wat zou het opleveren als je zowel gas als fossiele brandstoffen gaat verbieden per 2030/2035??
speak only if it improves the silence.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:37:52 #271
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193568
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alleen vinden ze niet hetzelfde. Lees anders nog een paar keer waarom.
Jawel, zowel de SP als de VVD willen de stikstofemissie van de landbouw fors terugdringen en meer huizen.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:38:08 #272
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205193575
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 19:44 schreef Zipportal het volgende:
D66 is een partij voor Turken. @:GGMM
Oké, Hans.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:38:22 #273
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205193578
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:37 schreef TjjWester het volgende:
Wat zou het opleveren als je zowel gas als fossiele brandstoffen gaat verbieden per 2030/2035??
Dat gaat vooral veel kosten
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:38:34 #274
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193582
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jawel, zowel de SP als de VVD willen de stikstofemissie van de landbouw fors terugdringen en meer huizen.
Mijn hemel.

En ze vinden natuurlijk allebei dat dat vooral sociale huurwoningen en goedkope starterswoningen moeten worden. Ze zijn 'het' immers eens
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205193592
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat gaat vooral veel kosten
(Europese) principes zijn duur.
speak only if it improves the silence.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:39:53 #276
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193601
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mijn hemel.

En ze vinden natuurlijk allebei dat dat vooral sociale huurwoningen en goedkope starterswoningen moeten worden.
Je verplaatst de doelpalen.

Sowieso komt er met dit beleid ruimte voor zowel villa's als sociale huurwoningen. SP en VVD allebei winnaars.
pi_205193602
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:34 schreef StephanL het volgende:
Marijnissen weer een preek uit het hoofd, doet ze altijd goed ^O^
Meestal een goed verhaal ook, snap niet zo goed waarom de SP het zo slecht doet.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:40:48 #278
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205193613
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Meestal een goed verhaal ook, snap niet zo goed waarom de SP het zo slecht doet.
Zijn niet 'hip' genoeg.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:41:08 #279
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193616
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Je verplaatst de doelpalen.

Sowieso komt er met dit beleid ruimte voor zowel villa's als sociale huurwoningen. SP en VVD allebei winnaars.
Wat :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:41:11 #280
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205193617
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:14 schreef Zipportal het volgende:
WildersGod.
Haha, jij zou daar met een spandoek gaan staan, of niet? Maar wederom enorm bedankt voor je bijdrage. Sterk geformuleerd. :)
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:41:52 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193630
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Zijn niet 'hip' genoeg.
Extreemlinks heeft liever Bij1 en PvdD en complotwappies worden door FvD beter bediend.
pi_205193634
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh hou toch op man... :')
De waarheid doet pijn hè? Dat doet ie mij in ieder geval wel want ik ben in het algemeen toch een aardig linkse jongen en ik zou graag zien dat er ooit nog eens een lekker links kabinet aan de macht komt. Maar als ze aan die zijde van het politieke spectrum telkens maar als een kip zonder kop besluiten blijven nemen omdat ze nooit eens expliciet over kosten en baten durven na te denken gaat dat er nooit van komen.
pi_205193641
Die Segers snapt oprecht niet wat voor huichelaars en oplichters hij alweer steunt en dat een gesprek daarmee voor de boeren dus ook geen zin heeft.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:42:27 #284
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205193645
Kuiken kun je er best bij hebben als de suikerbieten uit de grond moeten maar dat is het dan ook.
pi_205193647
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Het lijkt alsof ze niet genoeg gehoord worden. Te braafjes denk ik.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:42:50 #286
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193650
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
De waarheid doet pijn hè? Dat doet ie mij in ieder geval wel want ik ben in het algemeen toch een aardig linkse jongen en ik zou graag zien dat er ooit nog eens een lekker links kabinet aan de macht komt. Maar als ze aan die zijde van het politieke spectrum telkens maar als een kip zonder kop besluiten blijven nemen omdat ze nooit eens expliciet over kosten en baten durven na te denken gaat dat er nooit van komen.
Wanneer is dat ooit gebeurd?

Die programma's zijn nooit doorgerekend? Zo gewoon uit de reet getrokken?

De waarheid... :')

Verder nog niets zinnigs gehoord over dat alles, maar dan ook echt alles, impliciet een prijskaartje heeft. Als soort natuurwet. Ben benieuwd. Kom je toch snel uit bij mevr. Rand hoor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:46:40 #287
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205193701
Zo'n verzoeningscommissie maakt de situatie alleen maar erger, want nu geef je de boeren al gelijk. Als je zulke plannen aankondigt rondom de stikstofcrisis moet je voet bij stuk houden. Nu kun je dus met geweld en gevaarlijke situaties prima de boel intimideren en dat zal dan ook vanaf nu een sterk onderhandelingstool worden.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:48:52 #288
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205193730
Segers gelooft in sprookjes. :')
pi_205193797
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wanneer is dat ooit gebeurd?
Concreet (maar wel offtopic) voorbeeldje is toen GroenLinks een paar jaar geleden een hoop heisa begon te maken over hoogspanningslijnen en het effect op de gezondheid daarvan (specifiek leukemie bij kinderen). Toen wilde die partij ook absoluut niets horen over de kosten en de baten ("Op een mensenleven plak je geen prijs!!") en hebben ze hun volle politieke gewicht gegooid achter het oplossen van die kwestie. Helaas voor hen heeft iemand achteraf toch eens doorgerekend hoe het hele feestje nou precies financieel in elkaar stak en die is er achter gekomenn dat het 1,7 miljard heeft gekost om één leukemiegeval te voorkomen (link). En even om een idee te geven van wat je ook met dat geld had kunnen doen: In die tijd was dat voldoende om armoede onder kinderen voor een jaar volledig op te lossen, als ze daar nou eens hun politieke kapitaal aan hadden gespendeerd hadden ze een stuk meer mensen kunnen helpen dan ze nu hebben gedaan.
pi_205193812
Oh de complotmarmot is er toch.
pi_205193813
Iemand van de FvD :D Ze staan niet op het sprekerslijst maar van Meijeren is er wel :D
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:57:34 #292
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193817
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Concreet (maar wel offtopic) voorbeeldje is toen GroenLinks een paar jaar geleden een hoop heisa begon te maken over hoogspanningslijnen en het effect op de gezondheid daarvan (specifiek leukemie bij kinderen). Toen wilde die partij ook absoluut niets horen over de kosten en de baten ("Op een mensenleven plak je geen prijs!!") en hebben ze hun volle politieke gewicht gegooid achter het oplossen van die kwestie. Helaas voor hen heeft iemand achteraf toch eens doorgerekend hoe het hele feestje nou precies financieel in elkaar stak en die is er achter gekomenn dat het 1,7 miljard heeft gekost om één leukemiegeval te voorkomen (link). En even om een idee te geven van wat je ook met dat geld had kunnen doen: In die tijd was dat voldoende om armoede onder kinderen voor een jaar volledig op te lossen, als ze daar nou eens hun politieke kapitaal aan hadden gespendeerd hadden ze een stuk meer mensen kunnen helpen dan ze nu hebben gedaan.
GroenLinks, dan noem je ook iets... en verder zie ik hier dat het dus geen kwestie was over nadenken over kosten en baten, maar verkeerde invulling ervan.

Ik zat meer te wachten op die schier eindeloze lijst van linkse partijprogramma's die nooit over kosten en baten praten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:57:35 #293
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_205193818
Wat een debiel
.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:57:39 #294
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193819
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 20:57 schreef Tourniquet het volgende:
Oh de complotmarmot is er toch.
Wat een incelkop heeft die toch
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:57:45 #295
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205193821
Eng mannetje.
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:57:53 #296
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193823
Jottum, FvD... :r
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 20:59:09 #297
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205193835
Deze debiel had allang opgepakt moeten worden wegens opruiing.
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:00:24 #298
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205193848
70 jaar boeren pamperen in alle mogelijke vormen, een situatie die tot een enorme kaalslag qua natuur en 1 miljoen verzakte woningen met enorme financiële schade heeft veroorzaakt, rechttrekken doet pijn. Dat begrijp ik best.

Dat juist zelfs de VVD achter dit beleid staat doet vermoeden hoe ernstig de situatie in werkelijkheid is. Procenten aan economisch belang die elk jaar voor vele miljarden aan natuur- en economische schade veroorzaken. Dat is de realiteit van de boerensector. Natuurtechnisch en economisch onhoudbaar.

Die 24 miljard plus alle opbrengsten van de gedwongen verkoop van alle niet circulaire boerenbedrijven zouden eigenlijk naar de eigenaren van die pakweg miljoen verzakte en beschadigde huizen moeten gaan. Een aantal waarbij de schade door de gaswinning in schril contrast staat. Dat zijn er zo'n 20.000 met echte schade.
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:01:16 #299
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205193860
Hou je incelbek man
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:01:27 #300
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205193862
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2022 21:00 schreef mcmlxiv het volgende:
70 jaar boeren pamperen in alle mogelijke vormen, een situatie die tot een enorme kaalslag qua natuur en 1 miljoen verzakte woningen met enorme financiële schade heeft veroorzaakt, rechttrekken doet pijn. Dat begrijp ik best.

Dat juist zelfs de VVD achter dit beleid staat doet vermoeden hoe ernstig de situatie in werkelijkheid is. Procenten aan economisch belang die elk jaar voor vele miljarden aan natuur- en economische schade veroorzaken. Dat is de realiteit van de boerensector. Natuurtechnisch en economisch onhoudbaar.

Die 24 miljard plus alle opbrengsten van de gedwongen verkoop van alle niet circulaire boerenbedrijven zouden eigenlijk naar de eigenaren van die pakweg miljoen verzakte en beschadigde huizen moeten gaan. Een aantal waarbij de schade door de gaswinning in schril contrast staat. Dat zijn er zo'n 20.000 met echte schade.
Tuurlijk; maar voor de rest gaat de VVD vrolijk verder in diens queeste naar eeuwige oneindige groei.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 30 juni 2022 @ 21:01:36 #301
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205193864
De schandknaap van Baudet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')