Usance, een mooi woordquote:Op donderdag 30 juni 2022 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de Nederlandse bestuurlijke traditie was het inderdaad usance om acht te slaan op gerechtvaardigde belangen van minderheden, en om acht te slaan op grondrechten zoals eigendom, ook was het usance om draagvlak te zoeken of zelfs te verzekeren, het was ook usance dat keuzes werden gebaseerd op onafhankelijke wetenschap, en het was usance om een daadwerkelijke meerderheid te zoeken en niet via fractiediscipline een minimale meerderheid in elkaar te kunstelen.
Die gehele Nederlandse bestuurlijke traditie mag overboord, maar de traditie om bewindsleiden thuis niet op te zoeken met protest, nee, die is heilig. Ik kan wel een paar manieren bedenken waarop ik geweld best goed wil praten.
Mee eens, maar je kunt ook overdrijven.quote:
Ik mis een beetje de aandacht voor de usance om boeren vooral te ontzien in het Nederlandse beleid en vooral afspraken te maken met boeren organisaties op basis van convenanten en vrijwilligheid die dan prompt niet nagekomen werden.quote:
Wat betekent dat eigenlijk?quote:
Ik bedoel maar.quote:Op donderdag 30 juni 2022 16:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mee eens, maar je kunt ook overdrijven.
Net als met kinderen: als je ze nooit grenzen duidelijk maakt, worden het onhandelbare verwende vlegels.quote:Op donderdag 30 juni 2022 16:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik mis een beetje de aandacht voor de usance om boeren vooral te ontzien in het Nederlandse beleid en vooral afspraken te maken met boeren organisaties op basis van convenanten en vrijwilligheid die dan prompt niet nagekomen werden.
Ook de usance om onwelvallige maatregelen stilletjes onder druk van boeren organisaties en lobbyisten aan te passen mis ik een beetje.
Totdat we op het punt belandde dat al die geitepaadjes volliepen en infrastructuur en huizenbouw vastliepen, natuurlijk.
Ik niet.quote:Op donderdag 30 juni 2022 15:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In de Nederlandse bestuurlijke traditie was het inderdaad usance om acht te slaan op gerechtvaardigde belangen van minderheden, en om acht te slaan op grondrechten zoals eigendom, ook was het usance om draagvlak te zoeken of zelfs te verzekeren, het was ook usance dat keuzes werden gebaseerd op onafhankelijke wetenschap, en het was usance om een daadwerkelijke meerderheid te zoeken en niet via fractiediscipline een minimale meerderheid in elkaar te kunstelen.
Die gehele Nederlandse bestuurlijke traditie mag overboord, maar de traditie om bewindsleiden thuis niet op te zoeken met protest, nee, die is heilig. Ik kan wel een paar manieren bedenken waarop ik geweld best goed wil praten.
Dat zullen ze in Duitsland niet leuk vindenquote:Op donderdag 30 juni 2022 16:14 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)leveringsstop-boeren
Agractie zou bezig zijn met een leveringsstop bij wijze van protest…
Merken we toch niets van. Alles is voor de exportquote:Op donderdag 30 juni 2022 16:14 schreef trein2000 het volgende:
https://www.rtvoost.nl/ni(...)leveringsstop-boeren
Agractie zou bezig zijn met een leveringsstop bij wijze van protest…
Even op mezelf inhakend, ik heb nog eens wat doorgezocht en als het niet zo regionaal was, zou ik er bijna een eigen Nieuws-artikel aan wijden (willekeurige acties van buitenlanders in het buitenland of uitspraken van Frans Timmermans worden hier immers te pas en te onpas opgevoerd als artikel), maar het is echt vrij bizar.quote:Op donderdag 30 juni 2022 15:56 schreef EinarBoe het volgende:
Om het even iets breder te trekken, deze column/opinie-interview van een bestuurder uit de waterschappen:
https://www.binnenlandsbe(...)ten-worden-opgeheven
Lekker is dat altijd ja. Leuke kleine weggetjes die compleet kapot worden gereden door onze fijne boeren maar het herstel van deze weggetjes mag door de gemeenschap worden betaald.quote:Op donderdag 30 juni 2022 16:16 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Even op mezelf inhakend, ik heb nog eens wat doorgezocht en als het niet zo regionaal was, zou ik er bijna een eigen Nieuws-artikel aan wijden (willekeurige acties van buitenlanders in het buitenland of uitspraken van Frans Timmermans worden hier immers te pas en te onpas opgevoerd als artikel), maar het is echt vrij bizar.
https://www.dordrecht.net(...)ren-betalen-de-prijs
Dit was dus de aanleiding voor de motie:
ZWIJNDRECHTSE WAARD/DORDRECHT - De agrarische sector hoeft vanaf 2023 niet meer mee te betalen aan het wegenonderhoud. Dat heeft het algemeen bestuur van Waterschap Hollandse Delta woensdag 22 juni besloten.
Directe aanleiding was een motie van de vertegenwoordigers van de agrarische sector in het algemeen bestuur. Hun collega’s op het eiland van Dordt hoeven al veel langer geen wegenheffing te betalen. Dat vinden zij niet eerlijk. Daarom hebben zij ervoor gepleit ook voor hen de wegenheffing af te schaffen. En met succes.
Ergens anders was het al gratis voor boeren en daarom wilden ze dat het ook in dat waterschap gratis zou worden. En dit gaat dus om het onderhoud van plattelandsweggetjes die voornamelijk door boeren gebruikt worden.
Dit is hoe de lokale ChristenUnie het uitlegt:
Lange tijd was het gebruikelijk dat degenen die het meeste belang hadden bij het werk van het waterschap, daarvoor het meest betaalden en daarom ook het meest te zeggen hadden in het bestuur van het waterschap. Dit besluit maakt dat degenen die het meeste belang hebben bij het onderhoud van de polderwegen daarvoor NIETS meer hoeven te betalen. Woningeigenaren in o.a. Rotterdam, Ridderkerk en Spijkenisse, mensen die misschien nooit van die wegen gebruik maken, gaan daar nu nog meer voor betalen.
Lachwekkend natuurlijk.
Dat denkenquote:Op donderdag 30 juni 2022 16:15 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Merken we toch niets van. Alles is voor de export
Kijk maar eens op de verpakkingen in de supermarktquote:
Een miljoen woningen bouwenquote:Op donderdag 30 juni 2022 16:23 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Anyhow, zet die bedreigde arme gronden gewoon lekker vol met gemengd loofbos met lokale soorten met veel ondergroei zoals bramen. Haal al die dennen weg, zijn sowieso aan het kreperen omdat ze hier niet thuis horen.
Ga een miljoen woningen bouwen, maar betaal de grondbezitters gewoon een eerlijk bedrag voor de grond, en onteigen ze niet met akkerlandprijzen om ze daarna bouwrijp te verklaren en te cashen.
Is nodig. De troep die in de jaren 50 is neer gezet is end of life en er is gebrek aan woonruimte.quote:
Ja, hey, van mij hoeft het niet hoor, mijn huis is in 4 jaar tijd bijna verdubbeld in waarde door de schaarste. Lekker niet bouwen, dat is pas goed voor de zo verfoeide boomers met hun miljoenen huizen door het tekort aan woningenquote:
Alvast present.quote:19:30 - 23:00 uur
Debat over de maatschappelijke onrust rondom de stikstofcrisis
Plenair debat
Plenaire zaal
Dat heeft Wilders min of meer al gedaan. Volgens Wilders wordt er tegen een paar boeren harder opgetreden dan tegen Antifa etc.quote:Op donderdag 30 juni 2022 16:35 schreef EinarBoe het volgende:
Straks gaan de spijkerharde 'schiet op de knieschijven'-partijen zoals de PVV zich in alle bochten wringen om terreur en geweld richting hulpverleners maar niet echt te hoeven veroordelen, en vooral veel begrip proberen te tonen voor de mensen die zich GEDWONGEN VOELEN om met tractoren en agressie het land plat te gooien. Slappe theedrinkers.
Van mij hoeft Nederland niet helemaal vol beton te komen. Vind het nu al aardig uit de hand gelopen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 16:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, hey, van mij hoeft het niet hoor, mijn huis is in 4 jaar tijd bijna verdubbeld in waarde door de schaarste. Lekker niet bouwen, dat is pas goed voor de zo verfoeide boomers met hun miljoenen huizen door het tekort aan woningen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |