Je verplaatst de doelpalen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 20:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mijn hemel.
En ze vinden natuurlijk allebei dat dat vooral sociale huurwoningen en goedkope starterswoningen moeten worden.
Meestal een goed verhaal ook, snap niet zo goed waarom de SP het zo slecht doet.quote:Op donderdag 30 juni 2022 20:34 schreef StephanL het volgende:
Marijnissen weer een preek uit het hoofd, doet ze altijd goed
Zijn niet 'hip' genoeg.quote:Op donderdag 30 juni 2022 20:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meestal een goed verhaal ook, snap niet zo goed waarom de SP het zo slecht doet.
Watquote:Op donderdag 30 juni 2022 20:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je verplaatst de doelpalen.
Sowieso komt er met dit beleid ruimte voor zowel villa's als sociale huurwoningen. SP en VVD allebei winnaars.
Haha, jij zou daar met een spandoek gaan staan, of niet? Maar wederom enorm bedankt voor je bijdrage. Sterk geformuleerd.quote:
De waarheid doet pijn hè? Dat doet ie mij in ieder geval wel want ik ben in het algemeen toch een aardig linkse jongen en ik zou graag zien dat er ooit nog eens een lekker links kabinet aan de macht komt. Maar als ze aan die zijde van het politieke spectrum telkens maar als een kip zonder kop besluiten blijven nemen omdat ze nooit eens expliciet over kosten en baten durven na te denken gaat dat er nooit van komen.quote:
Het lijkt alsof ze niet genoeg gehoord worden. Te braafjes denk ik.quote:Op donderdag 30 juni 2022 20:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Meestal een goed verhaal ook, snap niet zo goed waarom de SP het zo slecht doet.
Wanneer is dat ooit gebeurd?quote:Op donderdag 30 juni 2022 20:42 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
De waarheid doet pijn hè? Dat doet ie mij in ieder geval wel want ik ben in het algemeen toch een aardig linkse jongen en ik zou graag zien dat er ooit nog eens een lekker links kabinet aan de macht komt. Maar als ze aan die zijde van het politieke spectrum telkens maar als een kip zonder kop besluiten blijven nemen omdat ze nooit eens expliciet over kosten en baten durven na te denken gaat dat er nooit van komen.
Concreet (maar wel offtopic) voorbeeldje is toen GroenLinks een paar jaar geleden een hoop heisa begon te maken over hoogspanningslijnen en het effect op de gezondheid daarvan (specifiek leukemie bij kinderen). Toen wilde die partij ook absoluut niets horen over de kosten en de baten ("Op een mensenleven plak je geen prijs!!") en hebben ze hun volle politieke gewicht gegooid achter het oplossen van die kwestie. Helaas voor hen heeft iemand achteraf toch eens doorgerekend hoe het hele feestje nou precies financieel in elkaar stak en die is er achter gekomenn dat het 1,7 miljard heeft gekost om één leukemiegeval te voorkomen (link). En even om een idee te geven van wat je ook met dat geld had kunnen doen: In die tijd was dat voldoende om armoede onder kinderen voor een jaar volledig op te lossen, als ze daar nou eens hun politieke kapitaal aan hadden gespendeerd hadden ze een stuk meer mensen kunnen helpen dan ze nu hebben gedaan.quote:
GroenLinks, dan noem je ook iets... en verder zie ik hier dat het dus geen kwestie was over nadenken over kosten en baten, maar verkeerde invulling ervan.quote:Op donderdag 30 juni 2022 20:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Concreet (maar wel offtopic) voorbeeldje is toen GroenLinks een paar jaar geleden een hoop heisa begon te maken over hoogspanningslijnen en het effect op de gezondheid daarvan (specifiek leukemie bij kinderen). Toen wilde die partij ook absoluut niets horen over de kosten en de baten ("Op een mensenleven plak je geen prijs!!") en hebben ze hun volle politieke gewicht gegooid achter het oplossen van die kwestie. Helaas voor hen heeft iemand achteraf toch eens doorgerekend hoe het hele feestje nou precies financieel in elkaar stak en die is er achter gekomenn dat het 1,7 miljard heeft gekost om één leukemiegeval te voorkomen (link). En even om een idee te geven van wat je ook met dat geld had kunnen doen: In die tijd was dat voldoende om armoede onder kinderen voor een jaar volledig op te lossen, als ze daar nou eens hun politieke kapitaal aan hadden gespendeerd hadden ze een stuk meer mensen kunnen helpen dan ze nu hebben gedaan.
Tuurlijk; maar voor de rest gaat de VVD vrolijk verder in diens queeste naar eeuwige oneindige groei.quote:Op donderdag 30 juni 2022 21:00 schreef mcmlxiv het volgende:
70 jaar boeren pamperen in alle mogelijke vormen, een situatie die tot een enorme kaalslag qua natuur en 1 miljoen verzakte woningen met enorme financiële schade heeft veroorzaakt, rechttrekken doet pijn. Dat begrijp ik best.
Dat juist zelfs de VVD achter dit beleid staat doet vermoeden hoe ernstig de situatie in werkelijkheid is. Procenten aan economisch belang die elk jaar voor vele miljarden aan natuur- en economische schade veroorzaken. Dat is de realiteit van de boerensector. Natuurtechnisch en economisch onhoudbaar.
Die 24 miljard plus alle opbrengsten van de gedwongen verkoop van alle niet circulaire boerenbedrijven zouden eigenlijk naar de eigenaren van die pakweg miljoen verzakte en beschadigde huizen moeten gaan. Een aantal waarbij de schade door de gaswinning in schril contrast staat. Dat zijn er zo'n 20.000 met echte schade.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |