Ze zijn hier harder nodigquote:Op donderdag 30 juni 2022 17:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kunnen die slaafjes niet gewoon op uitzending?
Tjoptjop, snel naar een of ander land in het Midden-Oosten. Kanonnenvoer wezen.
De overheid heeft recentelijk nog het hele land platgelegd voor minder, daar zullen ze het vast wel weten.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:26 schreef OllieA het volgende:
Ik vraag me af wat dit nu allemaal kost, die boerenprotesten. Inzet van politiediensten, hulpverleners, Kmar. Gederfde uren door lamleggen van snelwegen. Vernielingen en vandalisme.
Kunnen we ook een teller maken voor de culturele verrijking die de op boerenland te huisvesten asielzoekers opbrengen. Laten we de 1 miljoen per stuk die ze kosten als uitgangspunt nemen voor de begroting van de verrijking.quote:Misschien kunnen die kosten worden afgetrokken van het bedrag van 24 miljard dat voor de boeren klaarligt.
Website erbij met aflopende teller.
Wanneer ze distributiecentra gaan lamleggen zou het wel eens hard kunnen gaan.
Zou een goede zaak zijn. Wanneer heb jij voor het laatst een varkentje in de modder zien rollen? Ik kan het mij niet heugen, terwijl ik in een agrarisch dorp woon en er toch echt varkensboeren zouden zitten. En met de hond wandelen we veel in het buitengebied.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Minder megastallen en de koeien weer in de wei
Prima win-win situatie lijkt me. Lagere energierekening, minder onnodige buitenlandse werknemers die schaarse woonruimte bezet houden en meer besef van wat de natuur ons aan voedsel biedt.quote:[..]
als tuinders minder gas krijgen dan worden de kasgroenten duurder en import groenten ook
misschien gaan we dan weer seizoengroenten eten
Klopt daarom is dat ook niet zo.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja. Een leger hebben puur voor dit soort 'opstandjes'. Nuttig man.
Dat is een nuance die de dames en heren boeren volledig ontgaat. Maar goed, als ze er een beetje normaal naar zouden kijken zou 90% überhaupt niet komen opdagen voor die demonstraties. Die hebben zich laten opzwepen om een beleid te verdedigen dat eigenlijk alleen maar ten voordele van een paar agroreuzen werkt (en diep ten nadele van zichzelf).quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bijzondere poll wel want landbouw (lees: akkerbouw) heeft niet zoveel te doen met uitstoot van koeien/varkens/kippen enz..
O, wacht, ik dacht dat ik in het 'eigen-portemonnee-eerst-terroristen' topic zat, maar blijkbaar gaat het over corona, immigratie en asielzoekers en boreale verrijking.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:32 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De overheid heeft recentelijk nog het hele land platgelegd voor minder, daar zullen ze het vast wel weten.
[..]
Kunnen we ook een teller maken voor de culturele verrijking die de op boerenland te huisvesten asielzoekers opbrengen. Laten we de 1 miljoen per stuk die ze kosten als uitgangspunt nemen voor de begroting van de verrijking.
We zouden het nu al niet uit het buitenland hoeven halen, de productiecapaciteit is vele malen groter dan de binnenlandse vraag. Bijkomend voordeel is dat we met de sloop van die kassen flinke stukken grond vrij maken tussen Rotterdam en Den Haag, dan kunnen we daar weer woningen bouwen.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
groente heeft niets met de boeren actie van doen
Groenten zijn tuinbouw of akkerbouw , daar mag gerust veel meer van komen dan nu , dan hoeven we minder uit het buitenland te halen
weiland ombouwen naar akkerbouw of tuinbouw is prima
Dat lijkt me sowieso een goed plan.quote:Minder megastallen en de koeien weer in de wei
[..]
als tuinders minder gas krijgen dan worden de kasgroenten duurder en import groenten ook
misschien gaan we dan weer seizoengroenten eten
Zo komen we er samen wel uit.quote:Op donderdag 30 juni 2022 16:59 schreef mstx het volgende:
[..]
Als ze nou een permanente leveringsstop van vlees en zuivel doen is het stikstofprobleem ook meteen opgelost
quote:Op donderdag 30 juni 2022 16:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ze hebben zelfs een poll aangemaakt om de steun voor die actie te peilen bij de achterban. Eentje die trouwens iedereen in kan vullen (hint hint): https://www.ferendum.com/nl/PID1287863PSD1504602169?utm_source=qr
quote:Deze stemming bevat verwijderde of gewijzigde stemmen.
quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:54 schreef Draak31 het volgende:
Zijn die klote boeren nu al aangepakt? Stelletje malloten dat het zijn. Gatverdamme zeg. Pure criminaliteit. Waar is het recht? Waar in vredesnaam? Ik ben blij dat hun boerderijen afgepakt gaan worden door onze daadkrachtige en wijze overheid.
Vorige week:quote:Op dinsdag 28 juni 2022 13:49 schreef Draak31 het volgende:
Klote boeren schijnen nu dus ook dingen in de fik te zetten. Achterlijke zwijnen.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 13:01 schreef Draak31 het volgende:
Hopelijk zetten ze de hele teringzooi op slot.
quote:Op woensdag 22 juni 2022 15:13 schreef Draak31 het volgende:
[..]
Ik bepaal wel even wat wat is, bedankt. Ik ben ook nog praktisch een puber dus daar heb je gelijk in. Maar toch heb ik gelijk. De boeren staan in hun recht om hun grond en bedrijf te beschermen tegen kwade invloeden.
Ik heb varkens gezien op een biologische boerderij in Denemarken, zag er gaaf uit. Dieren hadden zelfs een bosperceel.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Zou een goede zaak zijn. Wanneer heb jij voor het laatst een varkentje in de modder zien rollen? Ik kan het mij niet heugen, terwijl ik in een agrarisch dorp woon en er toch echt varkensboeren zouden zitten. En met de hond wandelen we veel in het buitengebied.
Melkkoeien staan nog af en toe in de wei. En soms een paar schapen of voor de hobby een ren met wat scharrellende kippen.
Gewoon weer vee in de wei. In plaats van volproppen met 'krachtvoer'. Dat zou al veel schelen. En niet méér vee dan dat er lokaal aan veevoer geproduceerd wordt. Dan ga je waarschijnlijk naar een mooi evenwicht toe.
Ook meer gemengd gebruik van grond zou prima zijn. Als je een omheining rond een boomgaard met fruitbomen plaatst, kun je daar prima kippen, schapen en varkens houden. Dan krijg je veel blijere dieren dan wanneer je ze in een stal dumpt naast de boomgaard.
[..]
Prima win-win situatie lijkt me. Lagere energierekening, minder onnodige buitenlandse werknemers die schaarse woonruimte bezet houden en meer besef van wat de natuur ons aan voedsel biedt.
En? Hebben ze al gereageerd, en zitten ze zich in bochten te wringen?quote:Op donderdag 30 juni 2022 16:35 schreef EinarBoe het volgende:
Straks gaan de spijkerharde 'schiet op de knieschijven'-partijen zoals de PVV zich in alle bochten wringen om terreur en geweld richting hulpverleners maar niet echt te hoeven veroordelen, en vooral veel begrip proberen te tonen voor de mensen die zich GEDWONGEN VOELEN om met tractoren en agressie het land plat te gooien. Slappe theedrinkers.
Eh nee.quote:Op donderdag 30 juni 2022 16:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat heeft Wilders min of meer al gedaan. Volgens Wilders wordt er tegen een paar boeren harder opgetreden dan tegen Antifa etc.
Nee, maar door dat te verzwijgen kan je het wel lekker groot laten lijken. Patat en brood gaat ook gewoon door.quote:Op donderdag 30 juni 2022 17:31 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bijzondere poll wel want landbouw (lees: akkerbouw) heeft niet zoveel te doen met uitstoot van koeien/varkens/kippen enz..
wie slaafjes ?/quote:
de koeien die in de wei staan dat zijn pinken of in mensentaal , jonge meiden die nog maagd zijn en dus geen melk geven , aspirant moederkoeien zeg maarquote:Op donderdag 30 juni 2022 17:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Zou een goede zaak zijn. Wanneer heb jij voor het laatst een varkentje in de modder zien rollen? Ik kan het mij niet heugen, terwijl ik in een agrarisch dorp woon en er toch echt varkensboeren zouden zitten. En met de hond wandelen we veel in het buitengebied.
Melkkoeien staan nog af en toe in de wei. En soms een paar schapen of voor de hobby een ren met wat scharrellende kippen.
Gewoon weer vee in de wei. In plaats van volproppen met 'krachtvoer'. Dat zou al veel schelen. En niet méér vee dan dat er lokaal aan veevoer geproduceerd wordt. Dan ga je waarschijnlijk naar een mooi evenwicht toe.
Ook meer gemengd gebruik van grond zou prima zijn. Als je een omheining rond een boomgaard met fruitbomen plaatst, kun je daar prima kippen, schapen en varkens houden. Dan krijg je veel blijere dieren dan wanneer je ze in een stal dumpt naast de boomgaard.
[..]
Prima win-win situatie lijkt me. Lagere energierekening, minder onnodige buitenlandse werknemers die schaarse woonruimte bezet houden en meer besef van wat de natuur ons aan voedsel biedt.
En Geert Wilders heb ik nog niet zien zeggen dat iedereen in de knieën geschoten moet worden. Is hij nu hypocriet?quote:Op donderdag 30 juni 2022 18:07 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
En? Hebben ze al gereageerd, en zitten ze zich in bochten te wringen?![]()
Van mij mogen ze een kogeltje in de knie schijf ontvangen.
Noteer je het even?
[..]
Eh nee.![]()
Dat was niet wat Wilders bedoelde, maar jij fantaseert jouw eigen waarheid hier.
Terwijl ie toch vrij duidelijk was.![]()
[ twitter ]
Of heb je het over een andere tweet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |