TweedeKlum | zondag 12 juni 2022 @ 18:53 |
![]() De Grand Prix van Azerbeidzjan staat voor de deur en daarmee is het alweer tijd voor de achtste race van dit Formule 1-seizoen. Max Verstappen en Red Bull Racing gaan als leiders in het kampioenschap naar Baku, maar de grote vraag is of ze die leiding ook kunnen behouden? Baku (Bakı) is de hoofdstad van Azerbeidzjan. Het is een wetenschappelijk, cultureel en industrieel centrum in de Kaukasus. De stad heeft de vorm van een amfitheater, is de belangrijkste havenstad aan de Kaspische Zee en is de grootste stad in de Kaukasusregio. De stad heeft een bevolking van +- 2.5 miljoen inwoners. De oppervlakte van Baku is 2130 km². Baku was sinds de oudheid een belangrijke culturele en industriële stad. Er is archeologisch bewijs van beschaving in Bakoe sinds rond 6000 v.Chr. Dit kan afgeleid worden uit grottekeningen en -kervingen in Qobustan, dat ook in de Abşeronregio ligt. Deze grottekeningen en -kervingen gaan terug tot 10.000 v.Chr., sommige tot 20.000 v.Chr. ![]() Eeuwenlang is Baku, door haar strategische ligging, een van de centrumpunten geweest van de Zijderoute, die Europa en Azië met elkaar verbond. Baku was een van de grenssteden van het Perzische rijk en had een bevolking van Iraanse afkomst. De naam Baku komt uit het Perzisch. Deze naam werd in oudere teksten vermeld als 'Badkoebe' wat in het Perzisch "geslagen door de wind" betekent. Bakoe kent harde winden in verschillende seizoenen. ![]() De Flame Towers (Alov qüllələri) komen aan hun naam door hun speciale vorm die aan vlammen doet denken. Deze illusie wordt nog eens versterkt door de tienduizend ledlampjes die op de torens zijn aangebracht die 's nacht flikkeren als een brandende vlam. De gebouwen worden gebruikt als hotel, kantoren en woningen. En zijn 182, 165 en 161 meter hoog. Het Baku City Circuit werd in juni 2016 geopend en is ontworpen door Hermann Tilke. Een uniek stratencircuit. Een smalle en technische tweede sector, maar met het langste rechte stuk op de Formule 1-kalender (2,2km) is het Baku City Circuit niet je typische stratencircuit. Het circuit is 6,003km lang, telt 20 bochten en heeft 2 DRS-zones. Vooral het gedeelte bij het kasteel is mooi om te zien. Voor Max Verstappen is Azerbeidzjan nog geen fijn toevluchtsoord geweest. Hij stond nog nooit op het podium en viel in 2017, 2018 en 2021 zelfs uit. In 2017 door technische problemen, in 2018 door de befaamde crash met teamgenoot Daniel Ricciardo en in 2021 door een klapband op het lange rechte stuk. In 2019 reed Verstappen in niemandsland naar de vierde plek, na ook vanaf die plek te zijn gestart. ![]() ![]() ![]() ![]() Laatste vijf winnaars (meer GPs zijn er ook niet geweest): 2021 Sergio Perez 2020 CORRED 2019 Valtteri Bottas 2018 Lewis Hamilton 2017 Daniel Ricciardo 2016 Nico Rosberg Podium 2021 ![]() Wat gebeurde er in 2021? Charles Leclerc kon de leiding na de start niet veel ronden behouden, door een inhaalactie kwam die positie in handen van Lewis Hamilton. Max Verstappen startte vanaf de derde positie, kwam door het inhalen van Leclerc in ronde 7 op positie twee terecht en vervolgens door een snellere pitstop ten opzichte van Hamilton virtueel aan de leiding achter Sebastian Vettel. Na de pitstop van Vettel kwam Verstappen daadwerkelijk aan de leiding, met daarachter Sergio Pérez voor Hamilton. Verstappen behield de leiding totdat in ronde 46 een klapband (linksachter) een einde maakte aan zijn race. Pérez kreeg zo de leiding in handen. De race werd tijdelijk gestopt om de wrakstukken te kunnen opruimen waarna er, met nog enkele ronden te gaan, een staande herstart volgde. De race werd gewonnen door Pérez, nadat Hamilton zich bij de herstart had verremd en zichzelf hiermee voor de mogelijke overwinning uitschakelde. Voor Pérez was het zijn eerste overwinning voor Red Bull, het was de tweede Grand Prix-overwinning in zijn Formule 1-carrière. Ik zie jullie allemaal rond deze tijden in het topic! ![]() ![]() ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 12 juni 2022 @ 18:53 |
Misschien een hoge motormodus zodat ze een kleinere kans hadden om opgevreten te worden door de bulls, dat zou het wel kunnen zijn als je dat bedoelt met "misrekening". | |
Peterselieman | zondag 12 juni 2022 @ 18:53 |
Zou Ferrari de motor te ver opgeschroefd hebben om RB te kunnen matchen? | |
Tijn | zondag 12 juni 2022 @ 18:55 |
Ja, maar dan zaten ze er dus niet een beetje naast, maar echt enorm. Kijk, als je in ronde 48 van de 51 uitvalt kun je denken "ach ja, pech, gegokt en verloren". Maar hij kwam niet eens tot rondje 20. Die motor ging nooit van z'n leven de finish halen. | |
XL | zondag 12 juni 2022 @ 18:58 |
Bij zo‘n plof, wat is er dan kapot? Alles? Als de turbocharger kapot is begint Leclerc aan zijn gridstraffen? | |
Tijn | zondag 12 juni 2022 @ 18:59 |
Als we toch aan het fantaseren zijn: het was niet zeker of Lewis überhaupt wel door zou gaan na het debacle in Abu Dhabi. Misschien is toen besloten George maar eerste rijder te maken, met ditto zwarte T-cam. Vervolgens meldde Lewis zich vlak voor het seizoen alsnog, dus mocht-ie het 2e zitje innemen en heeft-ie dat voor zichzelf goed gepraat door met een lulverhaal te komen dat geel toch beter bij 'm past ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 12 juni 2022 @ 18:59 |
Ze spelen gewoon alles of niets, en als de motor het niet aan kan zegt die op een gegeven moment plof. Eigenlijk best dom want dan lijkt het net alsof ze geen ander plan hebben om RBR later in het seizoen nog te gaan pakken. | |
byah | zondag 12 juni 2022 @ 19:00 |
Lewis zien we na de zomer niet meer terug | |
Rianne84 | zondag 12 juni 2022 @ 19:01 |
https://www.gpfans.com/nl(...)-zei-iets-over-hoop/ Wat aardig van Max. | |
WismutVeilchen83 | zondag 12 juni 2022 @ 19:01 |
Wellicht is het hier al uitgebreid besproken. En anders: ben ik de enige die verwacht dat achter het theater van MERC tav het stuiteren meer zit? Namelijk dat ze gaan aandringen op regelwijzigingen die ze waarschijnlijk zelf al bij de FIA hebben neergelegd? | |
TweedeKlum | zondag 12 juni 2022 @ 19:03 |
Al besproken en ja. Het is een act daarvoor. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 12 juni 2022 @ 19:03 |
Theater Russell. | |
MoreDakka | zondag 12 juni 2022 @ 19:04 |
Hij heeft wel vaker Hamilton publiekelijk gesteund. Heel slim want daardoor ben je meteen een stuk minder vatbaar voor de mindgames die Hamilton altijd probeert te spelen. | |
Knurft-Zork3 | zondag 12 juni 2022 @ 19:33 |
Dodelijk... ![]() | |
daNpy | zondag 12 juni 2022 @ 19:38 |
It's so nice of Max to put an arm around that guy, driving around 10th position and lucky to pickup the points when others have issues. | |
Adames | zondag 12 juni 2022 @ 19:47 |
houdoe ![]() | |
#ANONIEM | zondag 12 juni 2022 @ 19:50 |
Hoe zijn de Britten onder het nieuws dat opoe Hamilton het niet meer kan bijbenen eigenlijk? Hebben ze al een manier gevonden om RBR hier de schuld van te geven? | |
#ANONIEM | zondag 12 juni 2022 @ 19:52 |
Duh. Typisch Mercedes om hun zin te krijgen. | |
Weltschmerz | zondag 12 juni 2022 @ 20:00 |
Zou kunnen. Een blessure veinzen om te kunnen blijven doen alsof hij al die jaren heel erg goed was en het niets met de auto te maken had waarin ook Rosberg 8 keer kampioen had kunnen worden. Hun probleem is niet dat hij het niet meer heeft, het probleem is dat nu blijkt dat hij het nooit in de mate als beweerd gehad heeft. Het gaat om het redden van het beeld van Hamilton de grote kampioen. | |
opgebaarde | zondag 12 juni 2022 @ 20:06 |
Zoals zijn teamgenoot het wel lukte in 2014 en 2015 terwijl hij Rosberg op grote achterstand reed? | |
Starflyer | zondag 12 juni 2022 @ 20:07 |
Volgens Horner zijn zelfs meerdere teams daar mee bezig. https://racingnews365.com(...)ain-about-porpoising | |
vipergts | zondag 12 juni 2022 @ 20:09 |
Max moet gewoon even zo'n S klasse stoel met massage functie al laten leveren bij mercedes F1 met zijn logo of dat van Redbull op de hoofdsteun. | |
Knurft-Zork3 | zondag 12 juni 2022 @ 20:15 |
Ze zijn vooral ook aan het huilen dat Red Bull Perez niet laat vechten en dat Verstappen dus alweer een kampioenschap kado krijgt terwijl Sir Lewis er keihard voor heeft moeten werken. En die teamorders tegen Bottas waren heul anders dan die tegen Perez. En verder moet de FIA nu ingrijpen want 1 dominant team is niet leuk om naar te kijken. | |
Tijn | zondag 12 juni 2022 @ 20:22 |
Echt he ![]() | |
opgebaarde | zondag 12 juni 2022 @ 20:24 |
Oja. Waar dan? | |
TweedeKlum | zondag 12 juni 2022 @ 20:25 |
Spijker kop. ![]() ![]() ![]() | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 20:26 |
Hardop gelachen. | |
Kleffe_Dop | zondag 12 juni 2022 @ 20:26 |
Ik heb in de comment section van Sky Sports (wat doe ik daar) zojuist geleerd dat de motor van Perez, direct nadat hij Verstappen "voorbij moest laten", softwarematig dichtgeknepen werd en dat de "Paper Champion" daarom weg kon rijden. Mentale gymnastiek. ![]() | |
Marcoss | zondag 12 juni 2022 @ 20:26 |
En dat Russell na afloop zegt dat het allemaal wel meeviel dit weekend? ![]() | |
daNpy | zondag 12 juni 2022 @ 20:26 |
Wat is er "vechten" aan iemand die 2 seconden langzamer is? En ook na de laatste pitstops kwam sjekko niet meer in de buurt. Er valt niks te vechten. Net als dat Bottas het vaak genoeg af liet weten. | |
ESF1Gamer | zondag 12 juni 2022 @ 20:27 |
![]() | |
Marcoss | zondag 12 juni 2022 @ 20:28 |
Logisch dat hij na de race niet meer weet wat Max allemaal zei voor de race.. net alsof er 2 weken tussen zit ![]() | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 20:29 |
Volgens mij hebben we zo’n beetje elke week verschillende teams op de eerste rij en andere winnaars dan polesitters, alleen Mercedes is niet een van die teams. Dat is toch echt wat anders. | |
Marcoss | zondag 12 juni 2022 @ 20:29 |
Snelste ronde was dan wel weer netjes, daar kwam Max 2x niet aan toen hij een poging deed | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 20:29 |
Mijn cola, wat doe je. | |
daNpy | zondag 12 juni 2022 @ 20:29 |
Voor feiten is geen plaats bij MB. | |
Kickinalfa | zondag 12 juni 2022 @ 20:30 |
Hij heeft zeker geprofiteerd van het materiaal, maar om nu te zeggen dat hij het niet heeft? Het beste is er naar mijn mening vanaf nu. In zijn jonge jaren vocht hij het uit met Alonso. Maar ook een Vettel werd op een gegeven moment om de oren gereden door beginner leclerc. Zoals een wijze cartoon ooit leerde, de jonge garde verteld wanneer het tijd is om te stoppen. | |
daNpy | zondag 12 juni 2022 @ 20:31 |
Dat is waar idd, Perez is over een rondje aardig snel, een stuk beter als vorig jaar. Op racepace houd hij het gewoon niet bij. | |
Peterselieman | zondag 12 juni 2022 @ 20:31 |
Goed verhaal | |
Tijn | zondag 12 juni 2022 @ 20:35 |
Mocht z'n DRS toen eigenlijk wel open? | |
#ANONIEM | zondag 12 juni 2022 @ 20:36 |
Goed punt. ![]() | |
TweedeKlum | zondag 12 juni 2022 @ 20:36 |
Nee maar dat had toch niet gekund. | |
Starflyer | zondag 12 juni 2022 @ 20:36 |
Nee Maar die had Perez ook niet | |
PzKpfw | zondag 12 juni 2022 @ 20:37 |
Ergens ben ik nog wel benieuwd waarom Verstappen tegen het einde van de race zijn DRS niet meer mocht gebruiken. Zou dat dan toch te maken hebben gehad met het falende systeem van Yuki? Gedeelde componenten wellicht. | |
Peterselieman | zondag 12 juni 2022 @ 20:38 |
Nog een uitspraak van Toto Wolff:Proest ![]() ![]() | |
Marcoss | zondag 12 juni 2022 @ 20:39 |
Dat zou dan alleen van achterblijvers zijn toch? Geen idee hoe dat was bij beide pogingen, 1e poging was voor de opmerking op de radio, dacht ik (toen hij wel de snelste ronde neerzette, maar Perez meteen daarna ook) | |
Kleffe_Dop | zondag 12 juni 2022 @ 20:40 |
Dat schijnen inderdaad gedeelde componenten te zijn. En zoals GP over de boordradio Max ook al hielp herinneren: "We hebben hier ervaring met last-minute alles verliezen in leidende positie". Geen enkel risico dus. | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 20:40 |
Wie stond er ook al weer te juichen en te hossen terwijl de door hem aangereden concurrent ter controle in het ziekenhuis was? Dat was toch geen werknemer van deze zelfde Wolff toch? Dat kan ik me niet voorstellen. | |
Red_85 | zondag 12 juni 2022 @ 20:41 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 12 juni 2022 @ 20:43 |
| |
Marcoss | zondag 12 juni 2022 @ 20:45 |
Met dan wel de vraag of die band vorig jaar heel was gebleven als hij een halve seconde per ronde langzamer ging. Dus of je daar dan invloed op hebt.. [ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 12-06-2022 20:50:51 ] | |
Red_85 | zondag 12 juni 2022 @ 20:45 |
Jesus ![]() Laat Mer maar een jaartje echt heel hard strugglen. Doei. Hypocrieten. | |
Kleffe_Dop | zondag 12 juni 2022 @ 20:46 |
![]() George is op 17 punten genaderd van Sjarrel. | |
Grrrrrrrr | zondag 12 juni 2022 @ 20:46 |
Jezus, de enige "team orders" vandaag waren dat Perez niet moest gaan knokken met Verstappen omdat die aantoonbaar sneller was. Dat lijkt me logisch, dat je niet de coureurs van je eigen team op het scherpst van de snede tegen elkaar laat vechten met de kans dat ze allebei niet finishen. ![]() | |
DKUp | zondag 12 juni 2022 @ 20:49 |
Ja en Mercedes zit Ferrari ook al op de hielen bij de constructeurs. 38 punten nog lol | |
Weltschmerz | zondag 12 juni 2022 @ 20:51 |
Nee, zijn eerste jaar was meteen zijn meest indrukwekkende. Hij was een van de 3 topcoureurs omdat hij wat extra snelheid heeft maar daarna heeft hij eigenlijk alleen maar teleurgesteld tov het beeld wat de Britse pers van hem had. Hij kon van de heel aardige McLaren geen echte titelkandidaat maken, hij legde het zelfs af tegen Button in dezelfde auto die geen kans tegen hem zou maken. Hij legde het af tegen Rosberg die door hem vernietigd zou worden, het verschil met Bottas bleek ook alweer kleiner dan voorspeld. Nee hoor. Leclerc bleek de iets betere qualifier. Op een gegeven moment ging het team voor Leclerc kiezen en werd Vettel op stijlloze wijze afgedankt. Vergelijkbaar met wat Alonso in zijn jaar met Hamilton had. Die moet dan niet alleen tegen Hamilton vechten, ook een snelle, maar tegen een heel land dat maar niet kan verkroppen dat een Duitser de best ooit is (en helemaal niet dat daarna weer een Duitser de beste van zijn generatie is). Nee, hoe het team daarmee omgaat vertelt of je moet stoppen bij dat team. Daar is bij Hamilton absoluut geen sprake van, integendeel. Het is eerder Russell die zich als Alonso moet voelen. Wat wel meespeelt is dat in een periode van 15 jaar het veld gewoon sterker wordt en ook meer toegesneden op de auto's van dit moment door natuurlijke selectie. Dus het verschil tussen de topcoureurs en de rest wordt kleiner, terwijl er ook nog nieuwe topcoureurs zijn bijgekomen. Maar wat er nu gebeurt konden we allemaal anderhalf jaar geleden zien aankomen omdat Hamilton systematisch overschat werd. Dat behoeft geen achteruitgang of teloorgang van Hamilton zelf als verklaring. . | |
ChevyCaprice | zondag 12 juni 2022 @ 20:56 |
Hoop jij daar niet op dan? Onderschat zeker niet de resources van een belangrijk team als Mercedes AMG Petronas zou ik zeggen. | |
ESF1Gamer | zondag 12 juni 2022 @ 20:59 |
Fluistert iets over: Budgetcap | |
ChevyCaprice | zondag 12 juni 2022 @ 20:59 |
Ik hoop wel gewoon op een 3 way constructors fight. Dat Mercedes het op Baku het niet liet zien hoeft niet aan te geven dat ze het op de "echte" circuits ook niet kunnen. | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 21:00 |
Als Wolff en de zelfverklaarde geit zijn opgerot wel. Tot die tijd hoop ik dat ze vijf lekke banden per sessie hebben, drie geplofte motoren en een kapotte drinkfles. Wat een *&*#ˆ* arrogant, naar, zelfingenomen volk is het toch. | |
ChevyCaprice | zondag 12 juni 2022 @ 21:00 |
Hoeft niks te zeggen over de resources als ze het lukt om binnen het budget het volledige potentieel van de auto kunnen unlocken. Ik ga ze voorlopig zeker nog niet uitvlakken, Toto houdt de hoop erin dus ik ga hem achterna. | |
Peterselieman | zondag 12 juni 2022 @ 21:02 |
ja hoor, maar het gaat om het eerste stukje | |
ChevyCaprice | zondag 12 juni 2022 @ 21:05 |
Wat zou er niet aan kloppen dan? Ik ben ook niet iemand die juicht vanwege een motorplof. | |
Marcoss | zondag 12 juni 2022 @ 21:06 |
Om dat een gevecht te laten worden, moet RB een paar keer met beide auto’s uitvallen.. die hebben een enorme voorsprong | |
Tijn | zondag 12 juni 2022 @ 21:06 |
Hier gingen wel even de armen in de lucht toen Charles vanmiddag een nieuwe paus koos ![]() | |
TweedeKlum | zondag 12 juni 2022 @ 21:07 |
Het is nogal hypocriet na Silverstone.... | |
Kleffe_Dop | zondag 12 juni 2022 @ 21:08 |
En Checo gaat als tweede rijder wel wat lekkerder dan die Spanjool bij Ferrari. | |
Peterselieman | zondag 12 juni 2022 @ 21:09 |
Het was vorig jaar wel anders met Mercedes | |
Grrrrrrrr | zondag 12 juni 2022 @ 21:11 |
Ik wel hoor, als dat voordeel oplevert voor mijn favoriet. Ik vind dat ook één van de mooie dingen van autosport, dat het materiaal er de brui aan kan geven en er daardoor heel andere situaties ontstaan. | |
#ANONIEM | zondag 12 juni 2022 @ 21:11 |
Die hebben ze al gehad. | |
Adames | zondag 12 juni 2022 @ 21:11 |
En bahrein dit jaar, we love to see it | |
ChevyCaprice | zondag 12 juni 2022 @ 21:11 |
Beetje jammer. Naast het feit dat Max hem misschien toch wel had gehad vermoordde die DNF de hele race eigenlijk. Oh je gaat suggereren dat men toen juichte omdat Max crashte en niet omdat Lewis een overwinning behaalde? Right. | |
ESF1Gamer | zondag 12 juni 2022 @ 21:11 |
Ik zeg nog steeds: Mercedes gaat dit seizoen de karma incasseren van vorig jaar | |
Adames | zondag 12 juni 2022 @ 21:13 |
Zou mooi zijn als mclaren ook aansluit, mooi team | |
TweedeKlum | zondag 12 juni 2022 @ 21:13 |
Het was buitengewoon ongepast hoe men toen de overwinning vierde. | |
Tijn | zondag 12 juni 2022 @ 21:14 |
Ach, nu staat het qua uitvallers gelijk tussen Charles en Max. | |
ChevyCaprice | zondag 12 juni 2022 @ 21:16 |
Ik zou niet per sé willen dat m'n "favoriet" (als ik die zou hebben) wint dankzij een motorplof. | |
#ANONIEM | zondag 12 juni 2022 @ 21:17 |
Chevy meet altijd met verschillende meetlatten. Je mag niet juichen als de concurrent van je favoriet uitvalt als bankzitter. Maar wel als je Mercedes heet en die concurrent zelf uitschakelt. | |
#ANONIEM | zondag 12 juni 2022 @ 21:18 |
![]() Lewis tijdens de post race interview. | |
TweedeKlum | zondag 12 juni 2022 @ 21:18 |
![]() ![]() ![]() | |
ChevyCaprice | zondag 12 juni 2022 @ 21:19 |
Een team wat een overwinning viert is wat anders dat iemand op een bank die juicht voor een motorplof. | |
DKUp | zondag 12 juni 2022 @ 21:20 |
Zelfs op het journaal hoorde ik iets over dat Hamilton misschien volgende week niet kan racen. | |
ESF1Gamer | zondag 12 juni 2022 @ 21:20 |
![]() | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 21:20 |
De act gaat zo langzamerhand wat in de overdrive. | |
#ANONIEM | zondag 12 juni 2022 @ 21:20 |
Klopt, dat wat Hamilton deed was zeer ongepast. Dat een supporter thuis juicht is vrij normaal. | |
ChevyCaprice | zondag 12 juni 2022 @ 21:23 |
Dat een coureur juicht na een thuisoverwinning is ook vrij normaal. | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 21:24 |
Op het gevaar af in een welles-nietes te belanden. Maar voor een eerste emotionele uiting heeft iedereen begrip denk ik, alleen dit ging minuten lang door. Dat is gewoon totaal ongepast en heeft niets meer met juichen voor een thuisoverwinning te maken. | |
Marcoss | zondag 12 juni 2022 @ 21:24 |
Misschien dat Nyck hem een paar keer een tikje op de rug geeft komende week | |
TweedeKlum | zondag 12 juni 2022 @ 21:26 |
Niet als jij je concurrent het ziekenhuis hebt ingereden, dat zou ik van niemand accepteren, dus ook niet van Verstappen. | |
Predator40 | zondag 12 juni 2022 @ 21:27 |
Touche ![]() | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 21:27 |
Het was ook niet meer juichen, er werd uitgebreid feestgevierd. Dat is wat anders, het eerste is pure emotie. Het tweede heeft de ratio een stuk meer controle over, bij normale mensen. | |
Predator40 | zondag 12 juni 2022 @ 21:28 |
alleen niet nadat hij iemand het ziekenhuis in heeft gereden ......en juichen prima, maar als een complete randdebiel met de vlag een ererondje maken en dan ook nog lopend met de vlag langs alle grandstands etc ging even veel tever. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 12 juni 2022 @ 21:29 |
Chevy meet helemaal niks. Het is gewoon een act die met de week vervelender wordt. | |
opgebaarde | zondag 12 juni 2022 @ 21:33 |
Hamilton deed altijd al zo theatraal. Dus dat was afgelopen jaar niet anders dan anders. Verstappen werd in het ZH alleen fysiek gecontroleerd en was binnen het uur weer weg. Dus laten we niet een Hamiltonnetje uithalen en de boel overdramatiseren | |
ChevyCaprice | zondag 12 juni 2022 @ 21:33 |
Stel je ff aan. Ho maar. | |
Mestreech1990 | zondag 12 juni 2022 @ 21:36 |
Hij liep nota bene met een vlag te rennen en zwaaien over het hele circuit. Dat ging nergens over en puur ingespeeld op mind game. Zelfs toen Verstappen wereldkampioen werd, werd er niet zo feest gevierd. Heeft ook te maken met respect. Daarnaast kwam hij ook met verhaal dat hij long covid had, nadat hij op achterstand stond. Geloof me, als je long covid hebt, kan je niet op die manier trainen. Dan kan je niet eens meer een trap fatsoenlijk op lopen. Daarnaast had ie ineens nergens meer last van toen het beter ging. Dat gaat niet spontaan weg. Zodoende geloof ik dat acteerwerk van vandaag ook niet. Russell is veel langer en liep zonder problemen zijn auto uit. Dit is puur om active suspension (of een light variant) in te voeren. Hier is Mercedes op de achtergrond al enorm ver mee. Dit hoorde je ook uit Russell zijn verhaal, “we need to explore all options”. | |
Predator40 | zondag 12 juni 2022 @ 21:36 |
was toen nog niet bekend....tijdens het feestvieren | |
Peterselieman | zondag 12 juni 2022 @ 21:37 |
![]() ![]() | |
Predator40 | zondag 12 juni 2022 @ 21:38 |
hey dat klinkt wel erg bekend......groeten uit 2014 | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 21:40 |
Eens met dit betoog tot "hier is mercedes..." hebben we daar enig bewijs/concrete aanwijzing voor? Want ik kan het mij met de budgetcap bijna niet voorstellen. | |
BehoorlijkKritisch | zondag 12 juni 2022 @ 21:43 |
Ik zie daar ook geen aanwijzing voor, tegelijkertijd is het natuurlijk peanuts om daar aan te (laten) werken buiten de budgetcap. | |
TweedeKlum | zondag 12 juni 2022 @ 21:46 |
BREAKING: Mercedes kondigt grote update aan voor Canada.![]() | |
3rr0r | zondag 12 juni 2022 @ 21:46 |
![]() | |
Symphonic | zondag 12 juni 2022 @ 21:48 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 12 juni 2022 @ 21:49 |
Dat is gepast. Dit is ongepast: ![]() ![]() | |
tripel7 | zondag 12 juni 2022 @ 21:50 |
Aldus de zeer emotionele reactie van de heer Hamilton nadat hij ervoor gezorgd heeft zijn voornaamste opponent per trauma helicopter afgevoerd is. | |
ESF1Gamer | zondag 12 juni 2022 @ 21:50 |
![]() | |
tripel7 | zondag 12 juni 2022 @ 21:52 |
Die zit er waarschijnlijk al in, waars is dat trillen gewoin de massage stand die hij in standje extra strong had aangezet, net als de stoelairco toen hij klaagde dat hij het koud had. | |
Predator40 | zondag 12 juni 2022 @ 21:55 |
![]() ![]() ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 12 juni 2022 @ 21:56 |
Door dat purpoising wordt de piercings en sieraden van Lewis er wel uit getrild ![]() | |
Mestreech1990 | zondag 12 juni 2022 @ 21:56 |
Ja zeker, dit is zijn statement in de persconferentie: "we have a technology in f1 to resolve this, with a click in our fingers, i believe. As I said, nobody is looking to take advantage over this, we are just looking for a safer and easier solutions". Hij noemt hier letterlijk het woord, technology. Daarnaast is Mercedes in de auto industrie al ver met e-active body control. Het zou me niets verbazen dat ze dit naadloos kunnen toepassen en vertalen richting hun F1 wagen. Vandaar ook de "with a click in our fingers". Enkel die klik in our finger is op dit moment verboden in de F1. | |
Predator40 | zondag 12 juni 2022 @ 21:58 |
we gaan zien hoeveel macht mercedes heeft.....het zou mij echt NIKS verbazen als het er toch komt volgend jaar | |
BehoorlijkKritisch | zondag 12 juni 2022 @ 21:59 |
Ik vind het lastig om mee te roepen dat Hamilton zich aanstelt en dat het acteerwerk is. Ik kan me prima voorstellen dat je ook als getraind atleet gewoon last krijgt van je rug onder deze omstandigheden, zeker als je al je hele leven opgevouwen in een auto zit. Ik wil best geloven dat Hamilton niet acteert. Maar Hamilton en Russell richten hun pijlen verkeerd. Er zijn namelijk meerdere teams die veel minder last hebben van dat gestuiter dan Mercedes en één van die teams rijdt ook nog een seconde per ronde sneller dan Hamilton. Dus het kan wel. Alleen de Mercedes kan het niet. En wiens schuld is dat? | |
Abdus18 | zondag 12 juni 2022 @ 22:01 |
de FIA! ...... ![]() ![]() | |
Zwoerd | zondag 12 juni 2022 @ 22:04 |
Tuurlijk heeft Hamilton wel pijn, maar hij doet duidelijk z'n best om dit aan de buitenwereld te laten zien. Een beetje als een voetballer die een tikje krijgt en dan overdreven tegen de grond gaat om zeker te zijn dat de scheids het ook ziet. | |
TweedeKlum | zondag 12 juni 2022 @ 22:04 |
Norris heeft gezegd dat McLaren de wagen heeft verhoogd op verzoek van RIC en hemzelf. | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 22:04 |
Tja ik kan ook niets bewijzen natuurlijk. Maar het is mij allemaal net ff te toevallig. We hebben een team(baas) die een historie heeft met drammen en manipuleren bij de FIA tot hij zijn zin krijgt. Vervolgens is er al vanaf donderdag een obvious (media)campagne op touw gezet en net dit weekend kruipt meneer dan als een bejaarde uit zn auto. Mij te toevallig. Kijk ik ga niet beweren dat hij nergens last van had, maar dat het allemaal zo erg is dat hij volgend weekend niet mee kan doen daar past maar een reactie op: ![]() | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 22:05 |
Misschien moeten Russel en Hamilton eens achter hun werkgever aan gaan voor het creëren van een ongezonde werkomgeving... | |
opgebaarde | zondag 12 juni 2022 @ 22:07 |
Het tv publiek wist al dat Verstappen geen klachten had en vanwege de hoge impact verplicht was om zich in het ZH te checken alleen Hamilton kon dit niet weten Ofzo? | |
BehoorlijkKritisch | zondag 12 juni 2022 @ 22:08 |
Dit dus precies. Ja, dan zijn ze minder snel en misschien wel niet meer het derde team op de grid. Dat is de consequentie als je een fout maakt in het ontwerp van je auto's en je daardoor een keuze moet maken tussen snelheid en je coureurs heel houden. | |
Mestreech1990 | zondag 12 juni 2022 @ 22:08 |
Mercedes heeft gewoon een verkeerd concept. Geloof me maar, als het simpel was. Hadden ze het allang gevonden, daar werken genoeg knappe koppen. Desondanks zijn ze competitief, omdat ze de auto enorm laag hebben afgesteld en uiteraard nog een goede motor hebben. Indien ze de auto verhogen, komen ze ver in het middenveld terecht. Dit is natuurlijk een enorme afbreuk voor het merk en de sponsoren. Alles draait om geld uiteindelijk. Een nieuwe auto bouwen is ook niet mogelijk midden in het seizoen (budget cap). Zodoende gaan ze op zoek naar bestaande technologie die ze kunnen toepassen. Daarnaast is Mercedes al ver met deze technologie (e-active body control) , zoals ik zojuist noemde. Dit is uiteraard ook de meest goedkoopste optie, aangezien de technologie al aanwezig is. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 12 juni 2022 @ 22:08 |
Maat jij hebt toch ook gezien hoe die auto tekeer ging op 250km/h op dat ellenlange rechte stuk? Dat Toto er gebruik van maakt betekent niet dat Hamilton hier een grote act speelt. | |
Peterselieman | zondag 12 juni 2022 @ 22:12 |
- verkeerde topic - | |
daNpy | zondag 12 juni 2022 @ 22:12 |
Ze hebben vorig seizoen hun uiterste best gedaan om zoveel mogelijk incorrecte informatie naar buiten te brengen, tot het absurde aan toe. Alles om maar anderen in een kwaad daglicht te zetten, schaamteloos. En nu moeten we de act van iemand die zo overduidelijk niet tegen zijn verlies kan dat hij niet naar het gala is gegaan ineens wél gaan geloven? Inderdaad: ![]() | |
Drekkoning | zondag 12 juni 2022 @ 22:16 |
Ja, maar als het geen act is dan is het toch belachelijk dat een team hun coureurs zo door laat rijden? Dat vindt ik misschien nog wel erger dan als het een act is. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 12 juni 2022 @ 22:18 |
Dat is zeker zo. | |
daNpy | zondag 12 juni 2022 @ 22:18 |
Welke coureurs? Russel had er geen last van. Alleen de dramaqueen die weer eens trager was dan zijn teammaat. | |
DombohetOlifantje1 | zondag 12 juni 2022 @ 22:25 |
Auto lag inderdaad gewoon stevig op het asfalt. Waar hebben we het over. | |
Marcoss | zondag 12 juni 2022 @ 22:25 |
Russell heeft er ook wel genoeg over geroepen | |
TweedeKlum | zondag 12 juni 2022 @ 22:27 |
Autootje omhoog en het gestuiter is weg maar dat doet Wolff niet, nee de FIA moet bukken omdat Mercedes een rukauto heeft gebouwd, pleurt lekker op. | |
Mestreech1990 | zondag 12 juni 2022 @ 22:28 |
Ik snap sowieso het probleem niet. Als het allemaal zo erg is, dan geef je als coureur aan de ride height te verhogen. Zoals Norris heeft gedaan bij McLaren. Je weet na VT1 al de condities en kenmerken van het gedrag van je auto. Zodoende kiezen er zelf voor om na VT3 nog steeds die auto zo laag te houden. | |
Perox | zondag 12 juni 2022 @ 22:29 |
Dat is toch ook consistent met het vermoeden. Hamilton doet het uitdragen van de Mercedes boodschap gewoon effe op zijn Hamiltons. Dus melodramatisch. Russell roept er gewoon af en toe wat over, en vergeet het vervolgens als hij blij met zijn podium uit de auto springt ![]() Ik geloof niet dat Hamilton echt zo'n erge rugpijn had. Hij overdrijft schromelijk. Als hij volgende week niet rijdt ben ik bereid mijn mening te herzien maar dat lijkt me niet aan de orde. | |
Marcoss | zondag 12 juni 2022 @ 22:33 |
Dat ze daar niet voor kiezen (om ook wel logische redenen), hoeft toch niet te betekenen dat het fysiek niet slopend kan zijn voor de coureur? Probleem is dat ze het mogelijk gebruiken om aanpassingen erdoor te krijgen, maar dat zijn 2 verschillende dingen, wat mij betreft. | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 22:35 |
Zoals Hamilton uit zn auto kwam? Geloof je het zelf? Als dat echt is moet de FIA gewoon een startverbod uitvaardigen want dat is gevaarlijk. Ik geloof er geen bal van. | |
Marcoss | zondag 12 juni 2022 @ 22:37 |
Zo komen wielrenners in de Tour ook wel eens van hun fiets af ![]() (Om er de volgende dag weer op te stappen) Maar prima.. er is wat mij betreft vooral een verschil tussen “hij overdrijft” (wat ik dan wel geloof) of “hij heeft er 0 last van, het is 1 grote act” | |
Tarado | zondag 12 juni 2022 @ 22:39 |
Peterselieman | zondag 12 juni 2022 @ 22:40 |
Je neemt zoals Landis een biertje en je rijdt de volgende dag het hele peloton op een hoop | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 22:42 |
Euhm inderdaad. Maar fietsen vliegen niet in de fik over het algemeen... | |
Mestreech1990 | zondag 12 juni 2022 @ 22:44 |
Ik geloof er ook weinig van. Daarnaast heeft Raikkonen een keer op een complete kale band gereden, de vibraties waren zo heftig dat zijn suspension zelfs afbrak. Dat waren nog eens tijden. Hij wilt er gewoon beter van af komen, dat het compleet aan de auto ligt en niet aan hem. Hij zit al het hele jaar achter Russel, dat heeft hem mentaal nog meer gebroken. | |
Marcoss | zondag 12 juni 2022 @ 22:48 |
Geloof niet dat iemand de link legt tussen het feit dat hij weggereden wordt door Russell en het feit dat de auto stuitert? Dat lijkt me in ieder geval onzinnig.. Maar het is dus om de FIA te beïnvloeden en om er zelf beter uit te komen tov Russell? Lewis denkt ook aan alles! | |
DombohetOlifantje1 | zondag 12 juni 2022 @ 22:50 |
Men praat graag over Lewis. | |
Peterselieman | zondag 12 juni 2022 @ 22:53 |
2005 toen er geen bandenwissels plaats mochten vinden ... | |
Starflyer | zondag 12 juni 2022 @ 23:04 |
Ik denk geen active suspension (dat zou pas vanaf 2026 het geval zijn) maar wel aanpassingen om de porpoising tegen te gaan. Bijvoorbeeld door de hoogte van de vloer aan de buitenkant achteraan iets hoger te maken dan aan de binnenkant, zoals vorig jaar ook het geval was. Scheelt ook met schade aan de vloer door de kerbs. Volgens Gary Anderson zou dat het porpoising grotendeels oplossen en is een stuk goedkoper dan active suspension. | |
Starflyer | zondag 12 juni 2022 @ 23:06 |
Russell vond het na de race wel meevallen ![]() | |
Adames | zondag 12 juni 2022 @ 23:09 |
Zolang het geen safety concern is, gaat dat nooit erdoorheen komen met Red Bull en Alpine die er geen last van hebben | |
Marcoss | zondag 12 juni 2022 @ 23:10 |
Oh, zeker, en ik zei ook al dat hij denk dat hij het overdreef, maar dat er fysiek helemaal niks aan de hand was en het 1 grote act was, geloof ik dan weer niet. | |
Adames | zondag 12 juni 2022 @ 23:10 |
Nee, niet helemaal niks, dat denkt ook (bijna) niemand. | |
Marcoss | zondag 12 juni 2022 @ 23:11 |
Ja, terwijl hij het hele weekend commentaar aan het geven was. Dat was wel bijzonder ![]() | |
Starflyer | zondag 12 juni 2022 @ 23:11 |
Ik heb het ook niet over dit jaar, maar volgend jaar. | |
Adames | zondag 12 juni 2022 @ 23:12 |
Dat zou kunnen. Ik weet niet wat de reden is dat de regels zo expliciet zijn op dat gebied en wat dus een nadeel is als je die restrictie op geeft. Mogelijk meer vuile lucht? | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 23:21 |
Je kunt zo ongeveer alles framen als een safety concern natuurlijk... | |
Starflyer | zondag 12 juni 2022 @ 23:28 |
Net zoals Mercedes vorig jaar gedaan heeft met de snelle pitstops van RBR inderdaad. | |
quo_ | zondag 12 juni 2022 @ 23:30 |
Mensen met zo'n beperkte fysieke gesteldheid zouden niet eens door de start keuring moeten komen. | |
Starflyer | zondag 12 juni 2022 @ 23:38 |
Lando weet wat Mercedes moet doen ![]() Sowieso zou de Mercedes lager liggen dan de Red Bull. Geeft aan hoe slecht de Mercedes is als ze zelfs met een lagere rijhoogte niet in de buurt kunnen komen. | |
Blik | zondag 12 juni 2022 @ 23:39 |
Is er niet een fysieke vereiste dat je binnen x seconde uit de auto moet kunnen komen? | |
trein2000 | zondag 12 juni 2022 @ 23:40 |
Ja. | |
ootjekatootje | maandag 13 juni 2022 @ 00:18 |
Blijft toch genieten, die Max Perez met spatjes en Max rijdt hem ff op 20 seconden. Zijn team met die calls dat die moest sparen en Max zegt dat zijn banden dan te koud worden, ![]() Persco ook geweldig, ![]() Heerlijke race dag weer. | |
WheeledWarrior | maandag 13 juni 2022 @ 00:23 |
Raceweek! | |
ootjekatootje | maandag 13 juni 2022 @ 00:26 |
Hamilton is een koekje, maar verdient wel een mooi afscheid. Is de enige donkere rijder, wat twee jaar geleden best een ding was. Zevenvoudig wereldkampioen. Ik vind deze wedstrijden voor Lewis heftig, niet oud kampioen waardig. Heeft Max hem gesloopt vorig jaar? Ja, duidelijk ook mentaal. Maar klaar is klaar, gewoon ff eruit en Lewis moet maar even kijken of die nog in die stuiterbal gaat instappen. Vettel en Alonso lieten vandaag weer ff zien speciaal te zijn. Misschien moet Lewis er ff tussenuit om over twee jaar nog een poging te doen om zijn achtste WK te verzilveren. | |
Tijn | maandag 13 juni 2022 @ 00:29 |
Zoiets werkt eigenlijk nooit. Schumacher heeft het geprobeerd, Alonso ook. Het beste is er op een gegeven moment gewoon vanaf. | |
ootjekatootje | maandag 13 juni 2022 @ 00:49 |
Ik vind deze situatie gewoon triest. En dat verdient hij niet. Ik vind het een eikeltje hoor, zou mijn vent niet wezen maar Mercedes moet nu wel ingrijpen. Twee races Hamilton zien kloten was leuk, nu is die lol er wel vanaf. Idem met Charles, geen pole meer maar wel een wagen om mee te winnen. Die pole en geen winst op zondag is triest, en in mijn achterhoofd de crash van Hubert. Charles rijdt op zijn top nu en ik vind dat eng. | |
ootjekatootje | maandag 13 juni 2022 @ 00:54 |
Wat er nu op Ilseland of man gebeurt is voor mij geen sport meer. Vandaag reden sommigen plus 340 km… Ik was er toen Hubert overleed, stond daar vijf minuten eerder. Ik had die klap live niet willen zien. Heb de klap en de klappen erna gehoord, die F1 moet wel leuk blijven. | |
tjoptjop | maandag 13 juni 2022 @ 02:50 |
![]() | |
trein2000 | maandag 13 juni 2022 @ 03:09 |
Bovendien kan dat helemaal niet met de budgetcap. Ten eerste omdat het fundamenteel oneerlijk is. Bepaalde teams hebben R&D budget aangewend en het opgelost. Dat geld zou dan ineens voor niets zijn, terwijl passiviteit beloond wordt. Ten tweed omdat actieve suspensie naar ik begrijp klauwen met geld kost (ook omdat de hele aero dan op de schop moet naar ik begrijp). Dat betekent een significante verhoging van het plafond en dat kunnen bepaalde teams gewoon niet betalen. | |
DeeBee | maandag 13 juni 2022 @ 06:08 |
#NowWeRiseSlowlyFromTheCar | |
tja77 | maandag 13 juni 2022 @ 06:21 |
Stukje overacting, als die knakenbak in de hens zou staan, zou hij er binnen no time uitgesprongen zijn. Hij zal echt wel pijn hebben, maar weet ook wel dat er een camera op hem gerucht staat. | |
bianconeri | maandag 13 juni 2022 @ 08:18 |
Nee, maar toen RBR de motor niet op orde zou krijgen en andere problemen had. Toen stond heel Nederland op stelten en moest heel de F1 zich maar aanpassen want owh het grote RBR had problemen. Hoezo hypocriet ![]() | |
bianconeri | maandag 13 juni 2022 @ 08:19 |
Zal Max ooit wel een terechte kampioenschap gaan krijgen? Vorig jaar natuurlijk door het hele omkopingsschandaal, met Abu Dhabi als grootste gift van de FIA aan Max. Dit jaar Ferrari duidelijk als snelste auto, maar constant geblunder op welke manier dan ook om RBR alles maar gewoon te geven. | |
_UserName_ | maandag 13 juni 2022 @ 08:23 |
Ja, want het kampioenschap gaat over een race. Maar oke, dan schrappen we de laatste race. Zou Verstapen alsnog WK zijn. Ferrari is alleen snel over een rondje, terwijl je in de race snel moet zijn. Verstappen en Perez reden gister na de start in no time weg bij de Ferrari's. | |
bianconeri | maandag 13 juni 2022 @ 08:24 |
Alle vorige races dit seizoen waren allemaal overhandigd aan Max en niet door een verdiende zege omdat hij de beste was. Ook gister niet. Perez reed na die flatspot van Leclerc weg, Max niet. | |
TweedeKlum | maandag 13 juni 2022 @ 08:27 |
Bianconeri. ![]() ![]() ![]() | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 08:28 |
Verstappen zat nog steeds achter Leclerc toen hij stopte anders.. en Leclerc had door een andere tactiek ook kunnen winnen gisteren. Maar heel blijven schijnt er ook bij te horen. | |
DombohetOlifantje1 | maandag 13 juni 2022 @ 08:32 |
Ohja want betrouwbaarheid speely geen rol in de F1 en staat gelijk aan geblunder. Op dit moment is Max in combi met zn auto veruit de sterkste | |
opgebaarde | maandag 13 juni 2022 @ 08:34 |
maar Hij praat over de winnaar, de nummer twee, het uitvallen van Ferrari en het kampioenschap. Bijzonder ontopic zelfs. Terwijl het hier in dit en het vorige topic alleen maar over de nummer vier en zijn team gaat en wat voor losers zij zijn. Wie is dan gek. Bianconeri met zijn maffe standpunten en onnavolgbare dwarsverbanden of de rest van dit topic mensen waar het alleen over Hamilton kan gaan en de boel ook nog eens enorm opgeblazen wordt? | |
Nober | maandag 13 juni 2022 @ 08:34 |
| |
TheStigsDutchCousin | maandag 13 juni 2022 @ 08:36 |
Foto van Hamilton tijdens porpoising: | |
alpeko | maandag 13 juni 2022 @ 08:37 |
Een hersenspinsel maar zou het dit jaar niet zo zijn dat het moeilijker is om deze auto's goed af te stellen voor zowel race als kwalificatie? En dat Max kiest voor een perfecte race-afstelling omdat ie toch wel weet dat Ferrari onklopbaar is en dat ze Perez juist wat agressiever tijdens de Q willen hebben om Ferrari onder druk te zetten? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 13 juni 2022 @ 08:39 |
Dat kan heel goed. Horner zei al dat Max met de race-afstelling reed. | |
Tijn | maandag 13 juni 2022 @ 08:44 |
Ja, zoiets zat ik ook al te denken. | |
#ANONIEM | maandag 13 juni 2022 @ 08:47 |
Huilen omdat het over Hamilton gaat. Wie is hier nou gek. | |
opgebaarde | maandag 13 juni 2022 @ 08:53 |
Mooie poging | |
Tijn | maandag 13 juni 2022 @ 08:58 |
Het was ook wel opvallend hoe ontzettend hard de Ferrari op het rechte stuk ging. In vorige races kwam Max er met DRS op het rechte stuk meestal wel voorbij, maar nu lukte de paar pogingen die er waren steeds niet. Maar ja... vervolgens geeft binnen 20 laps de motor de geest. Dat wekt wel de indruk dat ze bij Ferrari een wanhopig agressieve motorstand hebben geprobeerd, waar ze vervolgens nooit het eind van de race mee hadden kunnen halen. | |
Tarado | maandag 13 juni 2022 @ 09:01 |
hier las ik ook iets over, dat ze na Miami de motorstand wat hebben verhoogd plus wat aero aanpassingen om dat snelheidsverschil op de rechte stukken aan te pakken en dat gaat dus niet echt lekker | |
Rode_Wijn | maandag 13 juni 2022 @ 09:02 |
aardig of denegrerend? | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 09:10 |
En dat klinkt als een alles of niets omdat je daarmee niet alleen de race zelf verknalt, maar ook deels de rest van je seizoen omdat je gridpenalty's dan niet kan voorkomen.. niet verwacht dat Ferrari dat al zo snel zou proberen | |
Rode_Wijn | maandag 13 juni 2022 @ 09:11 |
aardig of denegrerend? Lijkt mij logisch | |
Rode_Wijn | maandag 13 juni 2022 @ 09:13 |
aardig of denegrerend? Lijkt mij logisch Ik ook. Maar met de gewenste regelwijziging van merc kunnen ze straks weer fijn alleen aan kop | |
ootjekatootje | maandag 13 juni 2022 @ 09:14 |
Ik snap ook niet dat ze Yuki lieten doorrijden met dat stukje tape. | |
Tijn | maandag 13 juni 2022 @ 09:16 |
Nou ja, als je er het einde mee kan halen heb je wellicht toch punten. | |
Rode_Wijn | maandag 13 juni 2022 @ 09:17 |
aardig of denegrerend? Lijkt mij logisch Ik ook. Maar met de gewenste regelwijziging van merc kunnen ze straks weer fijn alleen aan kop w toto heeft extreem veel invloed. | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 09:18 |
Heeft er iemand teveel rode wijn op? ![]() | |
Rode_Wijn | maandag 13 juni 2022 @ 09:19 |
aardig of denegrerend? Lijkt mij logisch Ik ook. Maar met de gewenste regelwijziging van merc kunnen ze straks weer fijn alleen aan kop w toto heeft extreem veel invloed. Mwa alles of niets weet ik niet. Is eerder het meest voor de hand liggende om te doen. Laaghangend fruit. Ik verwacht dat ze nu andere opties bekijken ![]() | |
Questular | maandag 13 juni 2022 @ 09:20 |
Ik weet niet of ik dit aardig of denegrerend vind. | |
Rode_Wijn | maandag 13 juni 2022 @ 09:20 |
De quotetechniek heeft ook last van dat stuiteren? | |
Tarado | maandag 13 juni 2022 @ 09:20 |
hun hele opzet voor het seizoen was al snelheid boven betrouwbaarheid vanwege die enginefreeze, aan betrouwbaarheid mag je nog wel sleutelen maar of ze dit voorzien hadden, denk het niet. | |
Rode_Wijn | maandag 13 juni 2022 @ 09:20 |
*hik* | |
TheStigsDutchCousin | maandag 13 juni 2022 @ 09:23 |
Denk het ook niet. En dit is wel een stap erger dan wat Red Bull had aan de start van het seizoen. | |
Kleffe_Dop | maandag 13 juni 2022 @ 09:25 |
Hier het stukje met Lando Norris in de F1TV post-race coverage: Lando Norris on porpoising: 'I'm sure Mercedes can raise the ride height, but it would cost them performance' (Streamable) | |
Tijn | maandag 13 juni 2022 @ 09:27 |
Dat sowieso. RBR heeft ondanks de uitvallers nog geen motoronderdeel kapot zien gaan. | |
Tarado | maandag 13 juni 2022 @ 09:28 |
hier ook | |
Ericr | maandag 13 juni 2022 @ 09:29 |
De race uitrijden is onderdeel van het spelletje. Pit-strategie ook trouwens en op betrouwbaarheid en strategie faalt Ferrari gewoon. Snelste auto zegt niks. Als Red Bull hun auto onbetrouwbaarder maakt zullen ze waarschijnlijk ook harder rijden maar dan heb je ook meer uitval. | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 09:33 |
https://nl.motorsport.com(...)rrari-baku/10321451/ De statistiek dat iedere Formule 1-race in Baku een nieuwe winnaar oplevert, is ook na de editie van 2022 nog intact. Max Verstappen wist na zijn pech in 2021 aan het langste eind te trekken en zag Ferrari juist een frustrerende zondag beleven. Zowel Charles Leclerc als Carlos Sainz moest vroegtijdig opgeven, waardoor de Grand Prix van Azerbeidzjan een buitengewoon dure is geweest in de titelstrijd. Motorsport.com blikt terug met de voornaamste internationale media. | |
WheeledWarrior | maandag 13 juni 2022 @ 09:35 |
Het is dan ook een misvatting dat racen alleen maar draait om zo hard mogelijk rijden. Het draait erom wie er als eerste bij de finish is. In de Tour de France rijden ze ook niet continu zo hard mogelijk. | |
Rode_Wijn | maandag 13 juni 2022 @ 09:36 |
Daar klinkt een echo van Olav Mol: to finish first, you first have to finish | |
Tarado | maandag 13 juni 2022 @ 09:41 |
wie is dat? | |
Tarado | maandag 13 juni 2022 @ 09:43 |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 09:46 |
Werd ook wel weer eens tijd na 3 jaar ![]() | |
Luctor.et.Emergo | maandag 13 juni 2022 @ 09:47 |
![]() ![]() | |
greysbones | maandag 13 juni 2022 @ 09:57 |
lijkt me meer dan logisch zelfs en aangezien het er bij Max in is geslagen dat vooral de overwinning telt... | |
#ANONIEM | maandag 13 juni 2022 @ 09:58 |
Merc mag gewoon lekker hun bakkes houden. | |
greysbones | maandag 13 juni 2022 @ 09:58 |
je bent geen fan van Max erg duidelijk maar deze BS gaat wel heel erg ver ![]() | |
WhateverWhatever | maandag 13 juni 2022 @ 10:00 |
Lekker hoor Max! Ferrari weer lekker bertouwbaar. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 13 juni 2022 @ 10:03 |
Leclerc heeft nu exact net zo veel DNF's op zijn naam dit seizoen als Max heeft gehad en als we dan kijken naar de overige stand dan wint Verstappen dus vrij makkelijk. Ik weet niet wie de snelste auto heeft, ik weet wel wie er 1 en 2 staan en dat zijn geen Ferrari coureurs. | |
greysbones | maandag 13 juni 2022 @ 10:05 |
Snelste auto op Quali dag of op de race dag? en ach ook RBR heeft het allemaal nog niet volledig op orde dus een uitvalbeurt is altijd mogelijk | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 10:05 |
Waarbij Lerclerc wel 2x op plek 1 lag toen hij uitviel en Max op plek 2 en 3 (dacht ik?) en Leclerc dus veel meer punten verloor, maar alsnog had Max dan op 1 gestaan ja | |
Tarado | maandag 13 juni 2022 @ 10:06 |
ik vind het toch wel jammer, het seizoen is nog lang maar het is gewoon niet leuk mocht blijken dat het een interne strijd wordt dat kampioenschap, voor zover je van strijd kan spreken dan. | |
Tijn | maandag 13 juni 2022 @ 10:08 |
![]() "De punten worden op zondag verdeeld" | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 10:09 |
Latifi! Latifi! Latifi! | |
WhateverWhatever | maandag 13 juni 2022 @ 10:09 |
Klopt, had ook liever de strijd gezien | |
beantherio | maandag 13 juni 2022 @ 10:13 |
Na vorig jaar zou ik een saai kampioenschap van Max niet perse vervelend vinden. 2021 was wel echt buitengewoon zenuwslopend. | |
Parafernalia | maandag 13 juni 2022 @ 10:18 |
Zo die hamilton stond zich flink aan te stellen idd ![]() | |
Parafernalia | maandag 13 juni 2022 @ 10:19 |
daardoor ben ik juist definitief f1 fan geworden. Prachtige finale! _0_ Ik zit nu weer te twijfelen, want Dit seizoen vind ik er nog niet veel aan. | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 10:27 |
Je bent dan wel een tikkeltje naïef als je verwacht dat elk seizoen zal zijn zoals afgelopen seizoen. | |
Tijn | maandag 13 juni 2022 @ 10:28 |
Het seizoen is nog lang en er kan nog vanalles gebeuren ![]() | |
Tijn | maandag 13 juni 2022 @ 10:34 |
Blijkbaar had Lewis al langer rugpijn?https://nos.nl/artikel/24(...)rcedes-een-spelletje | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 10:36 |
Hij had moeten stoppen. Nu wordt het een lijdensweg, die uiteraard zeer breed in de media moet worden uitgemolken, zodat het een lijdensweg voor ons wordt. | |
TweedeKlum | maandag 13 juni 2022 @ 10:37 |
Zorgvuldige regie van zijn PR-team. | |
Tijn | maandag 13 juni 2022 @ 10:38 |
Als je dit allemaal zo leest en ziet hoe moeilijk hij het blijkbaar heeft, ga je je echt afvragen of-ie dit seizoen wel afmaakt. Dit lijkt toch geen doen zo. | |
beantherio | maandag 13 juni 2022 @ 10:39 |
Het was wel echt een buitengewoon spannend seizoen. We hebben de laatste 30 jaar wel de nodige spannende seizoenen gehad maar weinig waarbij het elke race zo spannend was. | |
Kleffe_Dop | maandag 13 juni 2022 @ 10:40 |
Als 18e starten, een stop and go aan de broek krijgen en alsnog gewoon als 15e over de finishlijn komen he, King Latifi. ![]() Op een minuut van Mick Schumacher volgens mij *uch | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 10:44 |
Al een paar jaar geleden begonnen! Dat is wel ver vooruit kijken | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 10:44 |
Alles om de FIA te doen geloven dat het echt te gevaarlijk is om met zo'n auto te rijden. | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 10:45 |
We hebben wel meer spannende seizoenen gehad de in de laatste race beslist worden, maar de laatste ronde met zo'n ontknoping dan weer niet uiteraard | |
TweedeKlum | maandag 13 juni 2022 @ 10:46 |
Dat zegt 'ie ja. ![]() | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 10:47 |
Tja, er is gewoon een oplossing voor, maar dan heeft dan weer als consequentie dat de auto langzamer gaat.. Mag toch hopen dat de FIA daar niet in meegaat.. | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 10:49 |
De FIA ging er ook mee in dat een snelle pitstop gevaarlijk was. ![]() | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 10:50 |
Kwam in het andere topic al een artikel voorbij dat hij daar al eerder last van had in ieder geval. https://www.artsenauto.nl/hamiltons-steun-en-toeverlaat/ Dus dan is de PR-machine toen al begonnen ![]() | |
BehoorlijkKritisch | maandag 13 juni 2022 @ 10:53 |
De zwarte Christus. Achter het stuur om ons te verlossen van onze zonden. Kan iemand even een Photoshop maken van een omgedraaide Mercedesster met Lewis er aan gespijkerd? | |
TweedeKlum | maandag 13 juni 2022 @ 10:55 |
Met zulke klachten toch hard racen, de legende van de Zwarte Parel wordt zorgvuldig opgebouwd. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 13 juni 2022 @ 10:56 |
Klopt maar daar doelde ik niet eens op, ik kijk puur naar het feit dat beiden 2 DNF's hebben en wat nu het verschil is en dan is Verstappen aan de winnende hand. Kan ook snel veranderen, natuurlijk, voor Silverstone vorig jaar had Verstappen ook een leuke voorsprong. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2022 10:58:09 ] | |
beantherio | maandag 13 juni 2022 @ 10:57 |
Vanuit die vergelijking lijkt het me een logische oplossing dat FIA aan de teams gaat opleggen dat er sprake moet zijn van een bepaalde maximale hoeveelheid porpoising. We weten dat het meetbaar is en we weten ook dat de teams afstellingen kunnen maken waarmee het probleem (tegen een performance-prijs) kan worden beperkt. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 13 juni 2022 @ 11:00 |
Dit is de enige weg wat mij betreft, als de teams die keuze om performance in te leveren om hun coureurs heel te houden niet zelf maken. | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 11:01 |
Waarom moet dat opgelegd worden? Teams weten wat ze er aan moeten doen, maar dat willen sommige niet, omdat ze dan helemaal in het midden rijden. He mercedes. ![]() | |
Rode_Wijn | maandag 13 juni 2022 @ 11:04 |
Yuki kan heel boos worden. Misschien daarom? | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 11:05 |
Dan zou je het kunnen afdwingen/opleggen als je vindt dat de veiligheid in gedrang is door de fysieke gevolgen van het stuiteren | |
beantherio | maandag 13 juni 2022 @ 11:05 |
FIA heeft door de jaren heen allerlei maatregelen genomen om de veiligheid van coureurs te vergroten. Het lijkt me dat dit daar ook onder valt. Daar moet wel bij gezegd worden dat Mercedes momenteel wel erg nalatig bezig is door blijkbaar de gezondheid van zijn coureurs te willen offeren voor performance. Ik stel me zo voor dat ze wel wat uit te leggen hebben voor een rechter als Hamilton er blijvende schade van gaat oplopen. | |
Rode_Wijn | maandag 13 juni 2022 @ 11:06 |
Die man met een hekel aan Fransen en Latifi (Canadees dus deels Frans) | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 11:07 |
Dus dan ga je iets afdwingen omdat één team weigert om de auto's zodanig aan te passen voor de coureurs. Ik zou als FIA zijnde alleen mercedes targetten omdat andere teams het wel voor elkaar hebben. | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 11:08 |
Zou het ook niet verkeerd vinden als ze in ieder geval checken wat er nu precies aan de hand was bij Lewis gisteren. Als het echt serieus was, kunnen ze Mercedes daar op aanspreken en eisen dat dit de komende races anders gaat en als het (grotendeels) aanstellerij was, kun je Hamilton daar ook gewoon op aanspreken. Maar dat zal vast niet. | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 11:09 |
Maar in dit geval zouden die regels dan toch ook enkel bij Mercedes van toepassing zijn? De overige teams hebben het aangepast zonder dat er een ingreep nodig was. Of ze hebben het geaccepteerd. | |
Perox | maandag 13 juni 2022 @ 11:11 |
Het probleem is natuurlijk dat je niet onomstotelijk kan vaststellen of er sprake is van aanstellerij of dat er sprake is van een echt probleem. En zoals iemand eerder al opmerkte: Als het allemaal echt is, dan is het eigenlijk heel schandalig wat Mercedes Lewis aandoet. Of misschien moet Lewis afgekeurd worden vanwege zijn rug. Maar een regelwijziging lijkt me niet nodig. Teams moeten gewoon verantwoordelijkheid nemen. Ferrari stuitert overigens ook lekker hard, dat kan ook niet echt gezond zijn. | |
Tijn | maandag 13 juni 2022 @ 11:14 |
Toch stappen Sainz en Leclerc zonder al teveel problemen uit hun auto, net als Russell overigens. Ik geloof best dat Hamilton echt rugklachten heeft. Maar dan moet Mercedes zijn auto maar anders afstellen zodat het minder zwaar voor 'm is. Of niet, en dan ook niet zeuren. | |
Drekkoning | maandag 13 juni 2022 @ 11:17 |
En als het komt omdat Hamilton gewoon gevoeliger is qua rugklachten, dan wordt het tijd dat Nyck de Vries zijn stoeltje overneemt. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 13 juni 2022 @ 11:18 |
Prima exit mogelijkheid voor Lewis zonder al te veel gezichtsverlies. "Mag niet meer racen van de dokter, had graag in 2023 mijn 8e gepakt want dan zijn we weer competitief. Jammer dat net in mijn laatste jaar ik niet mee kan racen voor de prijzen omdat de auto minder goed is" En doei! Misschien nog even benoemen dat hij vorig jaar ook al perioden veel last had en daardoor minder was dan in zijn prime. | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 11:20 |
Dat zou je denken. Het zou mij niks verbazen als mercedes het zo weten te draaien, dat iedereen last gaat krijgen van die beslissing, en dat mercedes er beter van gaat worden. | |
TweedeKlum | maandag 13 juni 2022 @ 11:23 |
Idd, de lange arm van Toto reikt ver, zie Masi als laatste voorbeeld, om over dat achterlijke pitstopgejank nog maar te zwijgen en zo zijn er nog wel meer voorbeelden. ![]() | |
beantherio | maandag 13 juni 2022 @ 11:24 |
In dit geval zijn ze zelf natuurlijk onderwerp van discussie. Niet helemaal dezelfde situatie wat dat betreft. Wat Wolff probeert te doen is wel erg duidelijk. | |
Tarado | maandag 13 juni 2022 @ 11:27 |
Het scheen gisteren sowieso erger te zijn bij Hamilton dan Russell omdat hij met een andere vloer reed dus als ik de FIA was zou ik voorlopig helemaal niet ingrijpen, het is aan de teams om de juiste balans te vinden. | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 11:29 |
Nu maar hopen dat de FIA dat ook zo ziet en dat ook zo meldt richting mercedes. | |
Predator40 | maandag 13 juni 2022 @ 11:30 |
dat arrogante ****** mercedes bouwt maar gewoon eens een goede auto binnen de regels. | |
Nattekat | maandag 13 juni 2022 @ 11:31 |
Leuk feitje: Red Bull heeft een hogere rijhoogte dan Mercedes, en niet een beetje ook. | |
Predator40 | maandag 13 juni 2022 @ 11:31 |
wat dacht je van de flexwings die gewijzigd moesten worden en hun er gewoon mee blijven rijden...... | |
Predator40 | maandag 13 juni 2022 @ 11:32 |
dat is ook gewoon zon arrogant mercedes figuur.......ik zou echt geen fan van hem worden als hij in de F1 komt | |
beantherio | maandag 13 juni 2022 @ 11:36 |
Ik wil het wel geloven maar is dat ook ergens terug te zien/lezen? | |
daNpy | maandag 13 juni 2022 @ 11:38 |
Er is al een versteviging aan de vloer toegestaan voor teams met problemen. | |
XL | maandag 13 juni 2022 @ 11:39 |
Dit is het interessante punt. Kun je de rijhoogte technisch vaststellen en is het probleem opgelost met een verplichte minimum rijhoogte? Mijn buikgevoel, dan hoeven veel teams niks te doen en Mercedes verdwijnt weer verder terug in het middenveld | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 11:39 |
Waar Alfa het weer niet mee eens was. ![]() | |
Drekkoning | maandag 13 juni 2022 @ 11:40 |
Okee | |
Dauthi | maandag 13 juni 2022 @ 11:41 |
Bron? | |
Tarado | maandag 13 juni 2022 @ 11:43 |
Als je Mercedes gisteren zag dan hebben naar achteren toe nog wel een marge dus ze zouden ook met wat mindere rondetijden het 3e team zijn. Hun auto schijnt alleen een heel klein afstelwindow te hebben, in Barcelona leken ze een stuk beter omdat de hitte meehielp om de banden op temperatuur te krijgen. | |
Nattekat | maandag 13 juni 2022 @ 11:46 |
Kwam op Sky voorbij in een analyse. Mercedes raakt de grond in bochten, Red Bull blijft daar nog een centimeter of twee/drie boven. Moet wel bij gezegd worden dat dit alleen de randen betreft, maar dat alleen al verhelpt porpoising omdat het de luchtstroom continu in stand houdt onder de vloer. | |
Tarado | maandag 13 juni 2022 @ 11:46 |
Tarado | maandag 13 juni 2022 @ 11:47 |
centimeters nog wel, dat is heel veel | |
greysbones | maandag 13 juni 2022 @ 11:47 |
waarom niet? | |
Zwoerd | maandag 13 juni 2022 @ 11:47 |
En dat de klachten na de crash in Monza verergerd zijn. | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 11:47 |
https://the-race.com/form(...)ikely-mercedes-flaw/ Dit laat mooi het verschil zien tussen beide auto's en waarom de mercedes stuitert en de RB niet. | |
TweedeKlum | maandag 13 juni 2022 @ 11:49 |
![]() | |
ootjekatootje | maandag 13 juni 2022 @ 11:50 |
Als dat ding losschiet met die snelheden dan is dat gewoon een rondvliegend mes… | |
Drekkoning | maandag 13 juni 2022 @ 11:50 |
Goh | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 11:51 |
https://nl.motorsport.com(...)r-snelheid/10321647/ Ferrari kreeg zondag in de Grand Prix van Azerbeidzjan weer het deksel op de neus. Volgens teambaas Mattia Binotto heeft het team geen idee hoe de problemen opgelost dienen te worden, maar de Italiaan stelt dat dat hij liever naar betrouwbaarheid zoekt in een snelle auto dan andersom. | |
franske19 | maandag 13 juni 2022 @ 11:51 |
Rijhoogte heeft er wel degelijk mee te maken bij Mercedes (en kennelijk ook McLaren). Hamilton gaf het na de kwali zelf al aan dat ze door de auto lager af te stellen tijdwinst pakken ten koste van comfort.Als dit sarcastisch is dan snap je echt niets van deze hele sport. | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 11:52 |
Laat in ieder geval dat ze bij RB hun zaken heel goed voor elkaar hebben. In tegenstelling tot Ferrari hebben ze tot de laatste seconden meegedaan om de titel in 2021 en in tegenstelling tot Mercedes hebben ze voor 2022 wel een goede auto gebouwd die meedoet om de wereldtitel en waarbij je niet uit de auto wordt gestuiterd | |
greysbones | maandag 13 juni 2022 @ 11:52 |
na botsingen rijden vele vaak nog door met half open auto's.. waar van alles af kan vliegen. Zie niet in waarom dat in geval van Yuki anders moet zijn | |
Nattekat | maandag 13 juni 2022 @ 11:53 |
Sky heeft prima analyses, gewoon barslecht commentaar. | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 11:53 |
Dat zei Horner ook na een paar races, maar dan moet je het wel oplossen.. dat is bij RB gelukt, maar als Ferrari het niet binnen een paar races oplost, loop je achterstand op én je loopt automatisch tegen gridpenalty's aan door alle onderdelen die je moet vervangen. | |
TweedeKlum | maandag 13 juni 2022 @ 11:54 |
https://autobahn.eu/artik(...)-canada-door-rugpijn Paar uur later... Act dus. | |
ootjekatootje | maandag 13 juni 2022 @ 11:54 |
Daar zitten dan geen losse onderdelen meer aan. | |
Ericr | maandag 13 juni 2022 @ 11:54 |
Zijn dure punten als je zo vaak uitvalt. Iets langzamer en betrouwbaarder had waarschijnlijk wel punten opgeleverd. Die snelheid lijkt bij Ferrari juist het issue te zijn waardoor de betrouwbaarheid afneemt. | |
daNpy | maandag 13 juni 2022 @ 11:54 |
Niet aan zien komen dit. | |
greysbones | maandag 13 juni 2022 @ 11:55 |
ja tuurlijk wel | |
Tarado | maandag 13 juni 2022 @ 11:55 |
leg jij het even uit dan, centimeters verschil in rijhoogte is gewoon veel | |
Tijn | maandag 13 juni 2022 @ 11:56 |
Ja, zeker wat die penalties betreft heeft Ferrari zichzelf wel een handicap gegeven nu. Ze zijn snel genoeg om tijdens een race vanuit de achterhoede alsnog naar het podium te rijden, maar ondertussen loopt RBR uit. | |
Drekkoning | maandag 13 juni 2022 @ 11:56 |
Aparte insteek. Met onbetrouwbaarheid verlies je veel meer dan met een mindere performance. Maargoed, er zullen nog wel wat DNF's gaan volgen dan waarschijnlijk. | |
Tijn | maandag 13 juni 2022 @ 11:57 |
Hij dacht dat je het weinig vond en dat je sarcastisch deed. "Zozo, een hele centimeter, nou nou, poe poe", zoiets. | |
#ANONIEM | maandag 13 juni 2022 @ 11:57 |
Wat ook duur is, het effect wat het heeft, dit was, als ik het goed heb, Leclercs derde motor die gisteren opgeblazen werd dus het is niet onmogelijk dat hij in Montreal al een grind penalty gaat oplopen. En ook de betrouwbaarheid bij Alfa en Haas van de Ferrari motor geeft wel te denken. | |
Drekkoning | maandag 13 juni 2022 @ 11:59 |
Valt allemaal dus wel mee blijkbaar. Of is het zoals bij vrouwen, die opnieuw zwanger willen worden na een horrorbevalling? | |
greysbones | maandag 13 juni 2022 @ 12:01 |
whutttt??? | |
Marcoss | maandag 13 juni 2022 @ 12:01 |
Of mannen die elke zondagochtend zeggen dat ze echt nooit meer gaan drinken | |
Dauthi | maandag 13 juni 2022 @ 12:02 |
Het gezegde in de formule 1 is, you can make fast a car reliable, you can't make a reliable car fast. Heeft met ontwikkelingstrajecten te maken, en dat de betrouwbare auto steeds onbetrouwbaarder wordt naar mate die sneller wordt. | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 12:04 |
De merc van vorig seizoen was knap betrouwbaar en verdomd snel. | |
Netsplitter | maandag 13 juni 2022 @ 12:04 |
Vol |