De race uitrijden is onderdeel van het spelletje. Pit-strategie ook trouwens en op betrouwbaarheid en strategie faalt Ferrari gewoon.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:19 schreef bianconeri het volgende:
Zal Max ooit wel een terechte kampioenschap gaan krijgen?
Vorig jaar natuurlijk door het hele omkopingsschandaal, met Abu Dhabi als grootste gift van de FIA aan Max.
Dit jaar Ferrari duidelijk als snelste auto, maar constant geblunder op welke manier dan ook om RBR alles maar gewoon te geven.
Het is dan ook een misvatting dat racen alleen maar draait om zo hard mogelijk rijden. Het draait erom wie er als eerste bij de finish is. In de Tour de France rijden ze ook niet continu zo hard mogelijk.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:29 schreef Ericr het volgende:
[..]
De race uitrijden is onderdeel van het spelletje. Pit-strategie ook trouwens en op betrouwbaarheid en strategie faalt Ferrari gewoon.
Snelste auto zegt niks. Als Red Bull hun auto onbetrouwbaarder maakt zullen ze waarschijnlijk ook harder rijden maar dan heb je ook meer uitval.
Daar klinkt een echo van Olav Mol: to finish first, you first have to finishquote:Op maandag 13 juni 2022 09:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is dan ook een misvatting dat racen alleen maar draait om zo hard mogelijk rijden. Het draait erom wie er als eerste bij de finish is. In de Tour de France rijden ze ook niet continu zo hard mogelijk.
wie is dat?quote:Op maandag 13 juni 2022 09:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Daar klinkt een echo van Olav Mol: to finish first, you first have to finish
lijkt me meer dan logisch zelfsquote:Op maandag 13 juni 2022 08:37 schreef alpeko het volgende:
Een hersenspinsel maar zou het dit jaar niet zo zijn dat het moeilijker is om deze auto's goed af te stellen voor zowel race als kwalificatie? En dat Max kiest voor een perfecte race-afstelling omdat ie toch wel weet dat Ferrari onklopbaar is en dat ze Perez juist wat agressiever tijdens de Q willen hebben om Ferrari onder druk te zetten?
Merc mag gewoon lekker hun bakkes houden.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:13 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
aardig of denegrerend?
[..]
Lijkt mij logisch
[..]
Ik ook. Maar met de gewenste regelwijziging van merc kunnen ze straks weer fijn alleen aan kop
je bent geen fan van Maxquote:Op maandag 13 juni 2022 08:19 schreef bianconeri het volgende:
Zal Max ooit wel een terechte kampioenschap gaan krijgen?
Vorig jaar natuurlijk door het hele omkopingsschandaal, met Abu Dhabi als grootste gift van de FIA aan Max.
Dit jaar Ferrari duidelijk als snelste auto, maar constant geblunder op welke manier dan ook om RBR alles maar gewoon te geven.
Snelste auto op Quali dag of op de race dag?quote:Op maandag 13 juni 2022 10:03 schreef Tijger_m het volgende:
Leclerc heeft nu exact net zo veel DNF's op zijn naam dit seizoen als Max heeft gehad en als we dan kijken naar de overige stand dan wint Verstappen dus vrij makkelijk.
Ik weet niet wie de snelste auto heeft, ik weet wel wie er 1 en 2 staan en dat zijn geen Ferrari coureurs.
Waarbij Lerclerc wel 2x op plek 1 lag toen hij uitviel en Max op plek 2 en 3 (dacht ik?) en Leclerc dus veel meer punten verloor, maar alsnog had Max dan op 1 gestaan jaquote:Op maandag 13 juni 2022 10:03 schreef Tijger_m het volgende:
Leclerc heeft nu exact net zo veel DNF's op zijn naam dit seizoen als Max heeft gehad en als we dan kijken naar de overige stand dan wint Verstappen dus vrij makkelijk.
Ik weet niet wie de snelste auto heeft, ik weet wel wie er 1 en 2 staan en dat zijn geen Ferrari coureurs.
ik vind het toch wel jammer, het seizoen is nog lang maar het is gewoon niet leuk mocht blijken dat het een interne strijd wordt dat kampioenschap, voor zover je van strijd kan spreken dan.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
Lekker hoor Max! Ferrari weer lekker bertouwbaar.
quote:Op maandag 13 juni 2022 09:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Daar klinkt een echo van Olav Mol: to finish first, you first have to finish
Latifi! Latifi! Latifi!quote:Op maandag 13 juni 2022 10:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"De punten worden op zondag verdeeld"
Klopt, had ook liever de strijd gezienquote:Op maandag 13 juni 2022 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het toch wel jammer, het seizoen is nog lang maar het is gewoon niet leuk mocht blijken dat het een interne strijd wordt dat kampioenschap, voor zover je van strijd kan spreken dan.
daardoor ben ik juist definitief f1 fan geworden. Prachtige finale! _0_ Ik zit nu weer te twijfelen, want Dit seizoen vind ik er nog niet veel aan.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:13 schreef beantherio het volgende:
Na vorig jaar zou ik een saai kampioenschap van Max niet perse vervelend vinden. 2021 was wel echt buitengewoon zenuwslopend.
Je bent dan wel een tikkeltje naïef als je verwacht dat elk seizoen zal zijn zoals afgelopen seizoen.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:19 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
daardoor ben ik juist definitief f1 fan geworden. Prachtige finale! _0_ Ik zit nu weer te twijfelen, want Dit seizoen vind ik er nog niet veel aan.
Het seizoen is nog lang en er kan nog vanalles gebeurenquote:Op maandag 13 juni 2022 10:19 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
daardoor ben ik juist definitief f1 fan geworden. Prachtige finale! _0_ Ik zit nu weer te twijfelen, want Dit seizoen vind ik er nog niet veel aan.
https://nos.nl/artikel/24(...)rcedes-een-spelletjequote:Eerder vertelde Hamilton al dat hij fysiotherapie en accupunctuur gebruikt om zijn rugpijn te verlichten. "En ik doe nu ook aan cryotherapie, dat is echt ijskoud. Het is gewoon mijn tanden op elkaar zetten en proberen het vol te houden."
Hij had moeten stoppen. Nu wordt het een lijdensweg, die uiteraard zeer breed in de media moet worden uitgemolken, zodat het een lijdensweg voor ons wordt.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:34 schreef Tijn het volgende:
Blijkbaar had Lewis al langer rugpijn?
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rcedes-een-spelletje
Zorgvuldige regie van zijn PR-team.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:34 schreef Tijn het volgende:
Blijkbaar had Lewis al langer rugpijn?
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rcedes-een-spelletje
Als je dit allemaal zo leest en ziet hoe moeilijk hij het blijkbaar heeft, ga je je echt afvragen of-ie dit seizoen wel afmaakt. Dit lijkt toch geen doen zo.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij had moeten stoppen. Nu wordt het een lijdensweg, die uiteraard zeer breed in de media moet worden uitgemolken, zodat het een lijdensweg voor ons wordt.
Het was wel echt een buitengewoon spannend seizoen. We hebben de laatste 30 jaar wel de nodige spannende seizoenen gehad maar weinig waarbij het elke race zo spannend was.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je bent dan wel een tikkeltje naïef als je verwacht dat elk seizoen zal zijn zoals afgelopen seizoen.
Als 18e starten, een stop and go aan de broek krijgen en alsnog gewoon als 15e over de finishlijn komen he, King Latifi.quote:
Al een paar jaar geleden begonnen! Dat is wel ver vooruit kijkenquote:Op maandag 13 juni 2022 10:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zorgvuldige regie van zijn PR-team.
Alles om de FIA te doen geloven dat het echt te gevaarlijk is om met zo'n auto te rijden.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je dit allemaal zo leest en ziet hoe moeilijk hij het blijkbaar heeft, ga je je echt afvragen of-ie dit seizoen wel afmaakt. Dit lijkt toch geen doen zo.
We hebben wel meer spannende seizoenen gehad de in de laatste race beslist worden, maar de laatste ronde met zo'n ontknoping dan weer niet uiteraardquote:Op maandag 13 juni 2022 10:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was wel echt een buitengewoon spannend seizoen. We hebben de laatste 30 jaar wel de nodige spannende seizoenen gehad maar weinig waarbij het elke race zo spannend was.
Dat zegt 'ie ja.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Al een paar jaar geleden begonnen! Dat is wel ver vooruit kijken
Tja, er is gewoon een oplossing voor, maar dan heeft dan weer als consequentie dat de auto langzamer gaat.. Mag toch hopen dat de FIA daar niet in meegaat..quote:Op maandag 13 juni 2022 10:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alles om de FIA te doen geloven dat het echt te gevaarlijk is om met zo'n auto te rijden.
De FIA ging er ook mee in dat een snelle pitstop gevaarlijk was.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tja, er is gewoon een oplossing voor, maar dan heeft dan weer als consequentie dat de auto langzamer gaat.. Mag toch hopen dat de FIA daar niet in meegaat..
Kwam in het andere topic al een artikel voorbij dat hij daar al eerder last van had in ieder geval.quote:
De zwarte Christus. Achter het stuur om ons te verlossen van onze zonden.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij had moeten stoppen. Nu wordt het een lijdensweg, die uiteraard zeer breed in de media moet worden uitgemolken, zodat het een lijdensweg voor ons wordt.
Met zulke klachten toch hard racen, de legende van de Zwarte Parel wordt zorgvuldig opgebouwd.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kwam in het andere topic al een artikel voorbij dat hij daar al eerder last van had in ieder geval.
https://www.artsenauto.nl/hamiltons-steun-en-toeverlaat/
Dus dan is de PR-machine toen al begonnen
Klopt maar daar doelde ik niet eens op, ik kijk puur naar het feit dat beiden 2 DNF's hebben en wat nu het verschil is en dan is Verstappen aan de winnende hand. Kan ook snel veranderen, natuurlijk, voor Silverstone vorig jaar had Verstappen ook een leuke voorsprong.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij Lerclerc wel 2x op plek 1 lag toen hij uitviel en Max op plek 2 en 3 (dacht ik?) en Leclerc dus veel meer punten verloor, maar alsnog had Max dan op 1 gestaan ja
Vanuit die vergelijking lijkt het me een logische oplossing dat FIA aan de teams gaat opleggen dat er sprake moet zijn van een bepaalde maximale hoeveelheid porpoising. We weten dat het meetbaar is en we weten ook dat de teams afstellingen kunnen maken waarmee het probleem (tegen een performance-prijs) kan worden beperkt.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De FIA ging er ook mee in dat een snelle pitstop gevaarlijk was.
Dit is de enige weg wat mij betreft, als de teams die keuze om performance in te leveren om hun coureurs heel te houden niet zelf maken.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vanuit die vergelijking lijkt het me een logische oplossing dat FIA aan de teams gaat opleggen dat er sprake moet zijn van een bepaalde maximale hoeveelheid porpoising. We weten dat het meetbaar is en we weten ook dat de teams afstellingen kunnen maken waarmee het probleem (tegen een performance-prijs) kan worden beperkt.
Waarom moet dat opgelegd worden? Teams weten wat ze er aan moeten doen, maar dat willen sommige niet, omdat ze dan helemaal in het midden rijden. He mercedes.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vanuit die vergelijking lijkt het me een logische oplossing dat FIA aan de teams gaat opleggen dat er sprake moet zijn van een bepaalde maximale hoeveelheid porpoising. We weten dat het meetbaar is en we weten ook dat de teams afstellingen kunnen maken waarmee het probleem (tegen een performance-prijs) kan worden beperkt.
Yuki kan heel boos worden. Misschien daarom?quote:Op maandag 13 juni 2022 09:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat ze Yuki lieten doorrijden met dat stukje tape.
Dan zou je het kunnen afdwingen/opleggen als je vindt dat de veiligheid in gedrang is door de fysieke gevolgen van het stuiterenquote:Op maandag 13 juni 2022 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom moet dat opgelegd worden? Teams weten wat ze er aan moeten doen, maar dat willen sommige niet, omdat ze dan helemaal in het midden rijden. He mercedes.
FIA heeft door de jaren heen allerlei maatregelen genomen om de veiligheid van coureurs te vergroten. Het lijkt me dat dit daar ook onder valt.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom moet dat opgelegd worden? Teams weten wat ze er aan moeten doen, maar dat willen sommige niet, omdat ze dan helemaal in het midden rijden. He mercedes.
quote:Op maandag 13 juni 2022 11:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan zou je het kunnen afdwingen/opleggen als je vindt dat de veiligheid in gedrang is door de fysieke gevolgen van het stuiteren
Dus dan ga je iets afdwingen omdat één team weigert om de auto's zodanig aan te passen voor de coureurs.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
FIA heeft door de jaren heen allerlei maatregelen genomen om de veiligheid van coureurs te vergroten. Het lijkt me dat dit daar ook onder valt.
Daar moet wel bij gezegd worden dat Mercedes momenteel wel erg nalatig bezig is door blijkbaar de gezondheid van zijn coureurs te willen offeren voor performance. Ik stel me zo voor dat ze wel wat uit te leggen hebben voor een rechter als Hamilton er blijvende schade van gaat oplopen.
Zou het ook niet verkeerd vinden als ze in ieder geval checken wat er nu precies aan de hand was bij Lewis gisteren. Als het echt serieus was, kunnen ze Mercedes daar op aanspreken en eisen dat dit de komende races anders gaat en als het (grotendeels) aanstellerij was, kun je Hamilton daar ook gewoon op aanspreken.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
FIA heeft door de jaren heen allerlei maatregelen genomen om de veiligheid van coureurs te vergroten. Het lijkt me dat dit daar ook onder valt.
Daar moet wel bij gezegd worden dat Mercedes momenteel wel erg nalatig bezig is door blijkbaar de gezondheid van zijn coureurs te willen offeren voor performance. Ik stel me zo voor dat ze wel wat uit te leggen hebben voor een rechter als Hamilton er blijvende schade van gaat oplopen.
Maar in dit geval zouden die regels dan toch ook enkel bij Mercedes van toepassing zijn? De overige teams hebben het aangepast zonder dat er een ingreep nodig was. Of ze hebben het geaccepteerd.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Dus dan ga je iets afdwingen omdat één team weigert om de auto's zodanig aan te passen voor de coureurs.
Ik zou als FIA zijnde alleen mercedes targetten omdat andere teams het wel voor elkaar hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |