De race uitrijden is onderdeel van het spelletje. Pit-strategie ook trouwens en op betrouwbaarheid en strategie faalt Ferrari gewoon.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:19 schreef bianconeri het volgende:
Zal Max ooit wel een terechte kampioenschap gaan krijgen?
Vorig jaar natuurlijk door het hele omkopingsschandaal, met Abu Dhabi als grootste gift van de FIA aan Max.
Dit jaar Ferrari duidelijk als snelste auto, maar constant geblunder op welke manier dan ook om RBR alles maar gewoon te geven.
Het is dan ook een misvatting dat racen alleen maar draait om zo hard mogelijk rijden. Het draait erom wie er als eerste bij de finish is. In de Tour de France rijden ze ook niet continu zo hard mogelijk.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:29 schreef Ericr het volgende:
[..]
De race uitrijden is onderdeel van het spelletje. Pit-strategie ook trouwens en op betrouwbaarheid en strategie faalt Ferrari gewoon.
Snelste auto zegt niks. Als Red Bull hun auto onbetrouwbaarder maakt zullen ze waarschijnlijk ook harder rijden maar dan heb je ook meer uitval.
Daar klinkt een echo van Olav Mol: to finish first, you first have to finishquote:Op maandag 13 juni 2022 09:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het is dan ook een misvatting dat racen alleen maar draait om zo hard mogelijk rijden. Het draait erom wie er als eerste bij de finish is. In de Tour de France rijden ze ook niet continu zo hard mogelijk.
wie is dat?quote:Op maandag 13 juni 2022 09:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Daar klinkt een echo van Olav Mol: to finish first, you first have to finish
lijkt me meer dan logisch zelfsquote:Op maandag 13 juni 2022 08:37 schreef alpeko het volgende:
Een hersenspinsel maar zou het dit jaar niet zo zijn dat het moeilijker is om deze auto's goed af te stellen voor zowel race als kwalificatie? En dat Max kiest voor een perfecte race-afstelling omdat ie toch wel weet dat Ferrari onklopbaar is en dat ze Perez juist wat agressiever tijdens de Q willen hebben om Ferrari onder druk te zetten?
Merc mag gewoon lekker hun bakkes houden.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:13 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
aardig of denegrerend?
[..]
Lijkt mij logisch
[..]
Ik ook. Maar met de gewenste regelwijziging van merc kunnen ze straks weer fijn alleen aan kop
je bent geen fan van Maxquote:Op maandag 13 juni 2022 08:19 schreef bianconeri het volgende:
Zal Max ooit wel een terechte kampioenschap gaan krijgen?
Vorig jaar natuurlijk door het hele omkopingsschandaal, met Abu Dhabi als grootste gift van de FIA aan Max.
Dit jaar Ferrari duidelijk als snelste auto, maar constant geblunder op welke manier dan ook om RBR alles maar gewoon te geven.
Snelste auto op Quali dag of op de race dag?quote:Op maandag 13 juni 2022 10:03 schreef Tijger_m het volgende:
Leclerc heeft nu exact net zo veel DNF's op zijn naam dit seizoen als Max heeft gehad en als we dan kijken naar de overige stand dan wint Verstappen dus vrij makkelijk.
Ik weet niet wie de snelste auto heeft, ik weet wel wie er 1 en 2 staan en dat zijn geen Ferrari coureurs.
Waarbij Lerclerc wel 2x op plek 1 lag toen hij uitviel en Max op plek 2 en 3 (dacht ik?) en Leclerc dus veel meer punten verloor, maar alsnog had Max dan op 1 gestaan jaquote:Op maandag 13 juni 2022 10:03 schreef Tijger_m het volgende:
Leclerc heeft nu exact net zo veel DNF's op zijn naam dit seizoen als Max heeft gehad en als we dan kijken naar de overige stand dan wint Verstappen dus vrij makkelijk.
Ik weet niet wie de snelste auto heeft, ik weet wel wie er 1 en 2 staan en dat zijn geen Ferrari coureurs.
ik vind het toch wel jammer, het seizoen is nog lang maar het is gewoon niet leuk mocht blijken dat het een interne strijd wordt dat kampioenschap, voor zover je van strijd kan spreken dan.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:00 schreef WhateverWhatever het volgende:
Lekker hoor Max! Ferrari weer lekker bertouwbaar.
quote:Op maandag 13 juni 2022 09:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Daar klinkt een echo van Olav Mol: to finish first, you first have to finish
Latifi! Latifi! Latifi!quote:Op maandag 13 juni 2022 10:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"De punten worden op zondag verdeeld"
Klopt, had ook liever de strijd gezienquote:Op maandag 13 juni 2022 10:06 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het toch wel jammer, het seizoen is nog lang maar het is gewoon niet leuk mocht blijken dat het een interne strijd wordt dat kampioenschap, voor zover je van strijd kan spreken dan.
daardoor ben ik juist definitief f1 fan geworden. Prachtige finale! _0_ Ik zit nu weer te twijfelen, want Dit seizoen vind ik er nog niet veel aan.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:13 schreef beantherio het volgende:
Na vorig jaar zou ik een saai kampioenschap van Max niet perse vervelend vinden. 2021 was wel echt buitengewoon zenuwslopend.
Je bent dan wel een tikkeltje naïef als je verwacht dat elk seizoen zal zijn zoals afgelopen seizoen.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:19 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
daardoor ben ik juist definitief f1 fan geworden. Prachtige finale! _0_ Ik zit nu weer te twijfelen, want Dit seizoen vind ik er nog niet veel aan.
Het seizoen is nog lang en er kan nog vanalles gebeurenquote:Op maandag 13 juni 2022 10:19 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
daardoor ben ik juist definitief f1 fan geworden. Prachtige finale! _0_ Ik zit nu weer te twijfelen, want Dit seizoen vind ik er nog niet veel aan.
https://nos.nl/artikel/24(...)rcedes-een-spelletjequote:Eerder vertelde Hamilton al dat hij fysiotherapie en accupunctuur gebruikt om zijn rugpijn te verlichten. "En ik doe nu ook aan cryotherapie, dat is echt ijskoud. Het is gewoon mijn tanden op elkaar zetten en proberen het vol te houden."
Hij had moeten stoppen. Nu wordt het een lijdensweg, die uiteraard zeer breed in de media moet worden uitgemolken, zodat het een lijdensweg voor ons wordt.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:34 schreef Tijn het volgende:
Blijkbaar had Lewis al langer rugpijn?
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rcedes-een-spelletje
Zorgvuldige regie van zijn PR-team.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:34 schreef Tijn het volgende:
Blijkbaar had Lewis al langer rugpijn?
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)rcedes-een-spelletje
Als je dit allemaal zo leest en ziet hoe moeilijk hij het blijkbaar heeft, ga je je echt afvragen of-ie dit seizoen wel afmaakt. Dit lijkt toch geen doen zo.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij had moeten stoppen. Nu wordt het een lijdensweg, die uiteraard zeer breed in de media moet worden uitgemolken, zodat het een lijdensweg voor ons wordt.
Het was wel echt een buitengewoon spannend seizoen. We hebben de laatste 30 jaar wel de nodige spannende seizoenen gehad maar weinig waarbij het elke race zo spannend was.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je bent dan wel een tikkeltje naïef als je verwacht dat elk seizoen zal zijn zoals afgelopen seizoen.
Als 18e starten, een stop and go aan de broek krijgen en alsnog gewoon als 15e over de finishlijn komen he, King Latifi.quote:
Al een paar jaar geleden begonnen! Dat is wel ver vooruit kijkenquote:Op maandag 13 juni 2022 10:37 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zorgvuldige regie van zijn PR-team.
Alles om de FIA te doen geloven dat het echt te gevaarlijk is om met zo'n auto te rijden.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Als je dit allemaal zo leest en ziet hoe moeilijk hij het blijkbaar heeft, ga je je echt afvragen of-ie dit seizoen wel afmaakt. Dit lijkt toch geen doen zo.
We hebben wel meer spannende seizoenen gehad de in de laatste race beslist worden, maar de laatste ronde met zo'n ontknoping dan weer niet uiteraardquote:Op maandag 13 juni 2022 10:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was wel echt een buitengewoon spannend seizoen. We hebben de laatste 30 jaar wel de nodige spannende seizoenen gehad maar weinig waarbij het elke race zo spannend was.
Dat zegt 'ie ja.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Al een paar jaar geleden begonnen! Dat is wel ver vooruit kijken
Tja, er is gewoon een oplossing voor, maar dan heeft dan weer als consequentie dat de auto langzamer gaat.. Mag toch hopen dat de FIA daar niet in meegaat..quote:Op maandag 13 juni 2022 10:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Alles om de FIA te doen geloven dat het echt te gevaarlijk is om met zo'n auto te rijden.
De FIA ging er ook mee in dat een snelle pitstop gevaarlijk was.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:47 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Tja, er is gewoon een oplossing voor, maar dan heeft dan weer als consequentie dat de auto langzamer gaat.. Mag toch hopen dat de FIA daar niet in meegaat..
Kwam in het andere topic al een artikel voorbij dat hij daar al eerder last van had in ieder geval.quote:
De zwarte Christus. Achter het stuur om ons te verlossen van onze zonden.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:36 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hij had moeten stoppen. Nu wordt het een lijdensweg, die uiteraard zeer breed in de media moet worden uitgemolken, zodat het een lijdensweg voor ons wordt.
Met zulke klachten toch hard racen, de legende van de Zwarte Parel wordt zorgvuldig opgebouwd.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kwam in het andere topic al een artikel voorbij dat hij daar al eerder last van had in ieder geval.
https://www.artsenauto.nl/hamiltons-steun-en-toeverlaat/
Dus dan is de PR-machine toen al begonnen
Klopt maar daar doelde ik niet eens op, ik kijk puur naar het feit dat beiden 2 DNF's hebben en wat nu het verschil is en dan is Verstappen aan de winnende hand. Kan ook snel veranderen, natuurlijk, voor Silverstone vorig jaar had Verstappen ook een leuke voorsprong.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarbij Lerclerc wel 2x op plek 1 lag toen hij uitviel en Max op plek 2 en 3 (dacht ik?) en Leclerc dus veel meer punten verloor, maar alsnog had Max dan op 1 gestaan ja
Vanuit die vergelijking lijkt het me een logische oplossing dat FIA aan de teams gaat opleggen dat er sprake moet zijn van een bepaalde maximale hoeveelheid porpoising. We weten dat het meetbaar is en we weten ook dat de teams afstellingen kunnen maken waarmee het probleem (tegen een performance-prijs) kan worden beperkt.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:49 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De FIA ging er ook mee in dat een snelle pitstop gevaarlijk was.
Dit is de enige weg wat mij betreft, als de teams die keuze om performance in te leveren om hun coureurs heel te houden niet zelf maken.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vanuit die vergelijking lijkt het me een logische oplossing dat FIA aan de teams gaat opleggen dat er sprake moet zijn van een bepaalde maximale hoeveelheid porpoising. We weten dat het meetbaar is en we weten ook dat de teams afstellingen kunnen maken waarmee het probleem (tegen een performance-prijs) kan worden beperkt.
Waarom moet dat opgelegd worden? Teams weten wat ze er aan moeten doen, maar dat willen sommige niet, omdat ze dan helemaal in het midden rijden. He mercedes.quote:Op maandag 13 juni 2022 10:57 schreef beantherio het volgende:
[..]
Vanuit die vergelijking lijkt het me een logische oplossing dat FIA aan de teams gaat opleggen dat er sprake moet zijn van een bepaalde maximale hoeveelheid porpoising. We weten dat het meetbaar is en we weten ook dat de teams afstellingen kunnen maken waarmee het probleem (tegen een performance-prijs) kan worden beperkt.
Yuki kan heel boos worden. Misschien daarom?quote:Op maandag 13 juni 2022 09:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat ze Yuki lieten doorrijden met dat stukje tape.
Dan zou je het kunnen afdwingen/opleggen als je vindt dat de veiligheid in gedrang is door de fysieke gevolgen van het stuiterenquote:Op maandag 13 juni 2022 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom moet dat opgelegd worden? Teams weten wat ze er aan moeten doen, maar dat willen sommige niet, omdat ze dan helemaal in het midden rijden. He mercedes.
FIA heeft door de jaren heen allerlei maatregelen genomen om de veiligheid van coureurs te vergroten. Het lijkt me dat dit daar ook onder valt.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waarom moet dat opgelegd worden? Teams weten wat ze er aan moeten doen, maar dat willen sommige niet, omdat ze dan helemaal in het midden rijden. He mercedes.
quote:Op maandag 13 juni 2022 11:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan zou je het kunnen afdwingen/opleggen als je vindt dat de veiligheid in gedrang is door de fysieke gevolgen van het stuiteren
Dus dan ga je iets afdwingen omdat één team weigert om de auto's zodanig aan te passen voor de coureurs.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
FIA heeft door de jaren heen allerlei maatregelen genomen om de veiligheid van coureurs te vergroten. Het lijkt me dat dit daar ook onder valt.
Daar moet wel bij gezegd worden dat Mercedes momenteel wel erg nalatig bezig is door blijkbaar de gezondheid van zijn coureurs te willen offeren voor performance. Ik stel me zo voor dat ze wel wat uit te leggen hebben voor een rechter als Hamilton er blijvende schade van gaat oplopen.
Zou het ook niet verkeerd vinden als ze in ieder geval checken wat er nu precies aan de hand was bij Lewis gisteren. Als het echt serieus was, kunnen ze Mercedes daar op aanspreken en eisen dat dit de komende races anders gaat en als het (grotendeels) aanstellerij was, kun je Hamilton daar ook gewoon op aanspreken.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
FIA heeft door de jaren heen allerlei maatregelen genomen om de veiligheid van coureurs te vergroten. Het lijkt me dat dit daar ook onder valt.
Daar moet wel bij gezegd worden dat Mercedes momenteel wel erg nalatig bezig is door blijkbaar de gezondheid van zijn coureurs te willen offeren voor performance. Ik stel me zo voor dat ze wel wat uit te leggen hebben voor een rechter als Hamilton er blijvende schade van gaat oplopen.
Maar in dit geval zouden die regels dan toch ook enkel bij Mercedes van toepassing zijn? De overige teams hebben het aangepast zonder dat er een ingreep nodig was. Of ze hebben het geaccepteerd.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Dus dan ga je iets afdwingen omdat één team weigert om de auto's zodanig aan te passen voor de coureurs.
Ik zou als FIA zijnde alleen mercedes targetten omdat andere teams het wel voor elkaar hebben.
Het probleem is natuurlijk dat je niet onomstotelijk kan vaststellen of er sprake is van aanstellerij of dat er sprake is van een echt probleem. En zoals iemand eerder al opmerkte: Als het allemaal echt is, dan is het eigenlijk heel schandalig wat Mercedes Lewis aandoet. Of misschien moet Lewis afgekeurd worden vanwege zijn rug. Maar een regelwijziging lijkt me niet nodig. Teams moeten gewoon verantwoordelijkheid nemen. Ferrari stuitert overigens ook lekker hard, dat kan ook niet echt gezond zijn.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zou het ook niet verkeerd vinden als ze in ieder geval checken wat er nu precies aan de hand was bij Lewis gisteren. Als het echt serieus was, kunnen ze Mercedes daar op aanspreken en eisen dat dit de komende races anders gaat en als het (grotendeels) aanstellerij was, kun je Hamilton daar ook gewoon op aanspreken.
Maar dat zal vast niet.
Toch stappen Sainz en Leclerc zonder al teveel problemen uit hun auto, net als Russell overigens.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:11 schreef Perox het volgende:
[..]
Het probleem is natuurlijk dat je niet onomstotelijk kan vaststellen of er sprake is van aanstellerij of dat er sprake is van een echt probleem. En zoals iemand eerder al opmerkte: Als het allemaal echt is, dan is het eigenlijk heel schandalig wat Mercedes Lewis aandoet. Of misschien moet Lewis afgekeurd worden vanwege zijn rug. Maar een regelwijziging lijkt me niet nodig. Teams moeten gewoon verantwoordelijkheid nemen. Ferrari stuitert overigens ook lekker hard, dat kan ook niet echt gezond zijn.
En als het komt omdat Hamilton gewoon gevoeliger is qua rugklachten, dan wordt het tijd dat Nyck de Vries zijn stoeltje overneemt.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch stappen Sainz en Leclerc zonder al teveel problemen uit hun auto, net als Russell overigens.
Ik geloof best dat Hamilton echt rugklachten heeft. Maar dan moet Mercedes zijn auto maar anders afstellen zodat het minder zwaar voor 'm is. Of niet, en dan ook niet zeuren.
Prima exit mogelijkheid voor Lewis zonder al te veel gezichtsverlies.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:14 schreef Tijn het volgende:
[..]
Toch stappen Sainz en Leclerc zonder al teveel problemen uit hun auto, net als Russell overigens.
Ik geloof best dat Hamilton echt rugklachten heeft. Maar dan moet Mercedes zijn auto maar anders afstellen zodat het minder zwaar voor 'm is. Of niet, en dan ook niet zeuren.
Dat zou je denken. Het zou mij niks verbazen als mercedes het zo weten te draaien, dat iedereen last gaat krijgen van die beslissing, en dat mercedes er beter van gaat worden.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar in dit geval zouden die regels dan toch ook enkel bij Mercedes van toepassing zijn? De overige teams hebben het aangepast zonder dat er een ingreep nodig was. Of ze hebben het geaccepteerd.
Idd, de lange arm van Toto reikt ver, zie Masi als laatste voorbeeld, om over dat achterlijke pitstopgejank nog maar te zwijgen en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat zou je denken. Het zou mij niks verbazen als mercedes het zo weten te draaien, dat iedereen last gaat krijgen van die beslissing, en dat mercedes er beter van gaat worden.
In dit geval zijn ze zelf natuurlijk onderwerp van discussie. Niet helemaal dezelfde situatie wat dat betreft. Wat Wolff probeert te doen is wel erg duidelijk.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Idd, de lange arm van Toto reikt ver, zie Masi als laatste voorbeeld, om over dat achterlijke pitstopgejank nog maar te zwijgen en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
Het scheen gisteren sowieso erger te zijn bij Hamilton dan Russell omdat hij met een andere vloer reed dus als ik de FIA was zou ik voorlopig helemaal niet ingrijpen, het is aan de teams om de juiste balans te vinden.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Dus dan ga je iets afdwingen omdat één team weigert om de auto's zodanig aan te passen voor de coureurs.
Ik zou als FIA zijnde alleen mercedes targetten omdat andere teams het wel voor elkaar hebben.
Nu maar hopen dat de FIA dat ook zo ziet en dat ook zo meldt richting mercedes.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:27 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het scheen gisteren sowieso erger te zijn bij Hamilton dan Russell omdat hij met een andere vloer reed dus als ik de FIA was zou ik voorlopig helemaal niet ingrijpen, het is aan de teams om de juiste balans te vinden.
dat arrogante ****** mercedes bouwt maar gewoon eens een goede auto binnen de regels.quote:Op zondag 12 juni 2022 23:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk geen active suspension (dat zou pas vanaf 2026 het geval zijn) maar wel aanpassingen om de porpoising tegen te gaan. Bijvoorbeeld door de hoogte van de vloer aan de buitenkant achteraan iets hoger te maken dan aan de binnenkant, zoals vorig jaar ook het geval was. Scheelt ook met schade aan de vloer door de kerbs.
Volgens Gary Anderson zou dat het porpoising grotendeels oplossen en is een stuk goedkoper dan active suspension.
wat dacht je van de flexwings die gewijzigd moesten worden en hun er gewoon mee blijven rijden......quote:Op maandag 13 juni 2022 11:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Idd, de lange arm van Toto reikt ver, zie Masi als laatste voorbeeld, om over dat achterlijke pitstopgejank nog maar te zwijgen en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.
dat is ook gewoon zon arrogant mercedes figuur.......ik zou echt geen fan van hem worden als hij in de F1 komtquote:Op maandag 13 juni 2022 11:17 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
En als het komt omdat Hamilton gewoon gevoeliger is qua rugklachten, dan wordt het tijd dat Nyck de Vries zijn stoeltje overneemt.
Ik wil het wel geloven maar is dat ook ergens terug te zien/lezen?quote:Op maandag 13 juni 2022 11:31 schreef Nattekat het volgende:
Leuk feitje: Red Bull heeft een hogere rijhoogte dan Mercedes, en niet een beetje ook.
Er is al een versteviging aan de vloer toegestaan voor teams met problemen.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar in dit geval zouden die regels dan toch ook enkel bij Mercedes van toepassing zijn? De overige teams hebben het aangepast zonder dat er een ingreep nodig was. Of ze hebben het geaccepteerd.
Dit is het interessante punt. Kun je de rijhoogte technisch vaststellen en is het probleem opgelost met een verplichte minimum rijhoogte?quote:Op maandag 13 juni 2022 11:31 schreef Nattekat het volgende:
Leuk feitje: Red Bull heeft een hogere rijhoogte dan Mercedes, en niet een beetje ook.
Waar Alfa het weer niet mee eens was.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:38 schreef daNpy het volgende:
[..]
Er is al een versteviging aan de vloer toegestaan voor teams met problemen.
Okeequote:Op maandag 13 juni 2022 11:32 schreef Predator40 het volgende:
[..]
dat is ook gewoon zon arrogant mercedes figuur.......ik zou echt geen fan van hem worden als hij in de F1 komt
Bron?quote:Op maandag 13 juni 2022 11:31 schreef Nattekat het volgende:
Leuk feitje: Red Bull heeft een hogere rijhoogte dan Mercedes, en niet een beetje ook.
Als je Mercedes gisteren zag dan hebben naar achteren toe nog wel een marge dus ze zouden ook met wat mindere rondetijden het 3e team zijn.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:39 schreef XL het volgende:
[..]
Dit is het interessante punt. Kun je de rijhoogte technisch vaststellen en is het probleem opgelost met een verplichte minimum rijhoogte?
Mijn buikgevoel, dan hoeven veel teams niks te doen en Mercedes verdwijnt weer verder terug in het middenveld
Kwam op Sky voorbij in een analyse. Mercedes raakt de grond in bochten, Red Bull blijft daar nog een centimeter of twee/drie boven. Moet wel bij gezegd worden dat dit alleen de randen betreft, maar dat alleen al verhelpt porpoising omdat het de luchtstroom continu in stand houdt onder de vloer.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:36 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik wil het wel geloven maar is dat ook ergens terug te zien/lezen?
centimeters nog wel, dat is heel veelquote:Op maandag 13 juni 2022 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kwam op Sky voorbij in een analyse. Mercedes raakt de grond in bochten, Red Bull blijft daar nog een centimeter of twee/drie boven. Moet wel bij gezegd worden dat dit alleen de randen betreft, maar dat alleen al verhelpt porpoising omdat het de luchtstroom continu in stand houdt onder de vloer.
waarom niet?quote:Op maandag 13 juni 2022 09:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat ze Yuki lieten doorrijden met dat stukje tape.
En dat de klachten na de crash in Monza verergerd zijn.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Prima exit mogelijkheid voor Lewis zonder al te veel gezichtsverlies.
"Mag niet meer racen van de dokter, had graag in 2023 mijn 8e gepakt want dan zijn we weer competitief. Jammer dat net in mijn laatste jaar ik niet mee kan racen voor de prijzen omdat de auto minder goed is"
En doei! Misschien nog even benoemen dat hij vorig jaar ook al perioden veel last had en daardoor minder was dan in zijn prime.
quote:Op maandag 13 juni 2022 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kwam op Sky voorbij in een analyse. Mercedes raakt de grond in bochten, Red Bull blijft daar nog een centimeter of twee/drie boven. Moet wel bij gezegd worden dat dit alleen de randen betreft, maar dat alleen al verhelpt porpoising omdat het de luchtstroom continu in stand houdt onder de vloer.
quote:Op zaterdag 11 juni 2022 17:13 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap niet waarom mensen vrijwillig naar Sky luisteren.
Gohquote:
Als dit sarcastisch is dan snap je echt niets van deze hele sport.quote:
Laat in ieder geval dat ze bij RB hun zaken heel goed voor elkaar hebben. In tegenstelling tot Ferrari hebben ze tot de laatste seconden meegedaan om de titel in 2021 en in tegenstelling tot Mercedes hebben ze voor 2022 wel een goede auto gebouwd die meedoet om de wereldtitel en waarbij je niet uit de auto wordt gestuiterdquote:Op maandag 13 juni 2022 11:47 schreef Netsplitter het volgende:
https://the-race.com/form(...)ikely-mercedes-flaw/
Dit laat mooi het verschil zien tussen beide auto's en waarom de mercedes stuitert en de RB niet.
na botsingen rijden vele vaak nog door met half open auto's.. waar van alles af kan vliegen. Zie niet in waarom dat in geval van Yuki anders moet zijnquote:Op maandag 13 juni 2022 11:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als dat ding losschiet met die snelheden dan is dat gewoon een rondvliegend mes…
Dat zei Horner ook na een paar races, maar dan moet je het wel oplossen.. dat is bij RB gelukt, maar als Ferrari het niet binnen een paar races oplost, loop je achterstand op én je loopt automatisch tegen gridpenalty's aan door alle onderdelen die je moet vervangen.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)r-snelheid/10321647/
Ferrari kreeg zondag in de Grand Prix van Azerbeidzjan weer het deksel op de neus. Volgens teambaas Mattia Binotto heeft het team geen idee hoe de problemen opgelost dienen te worden, maar de Italiaan stelt dat dat hij liever naar betrouwbaarheid zoekt in een snelle auto dan andersom.
Daar zitten dan geen losse onderdelen meer aan.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:52 schreef greysbones het volgende:
[..]
na botsingen rijden vele vaak nog door met half open auto's.. waar van alles af kan vliegen. Zie niet in waarom dat in geval van Yuki anders moet zijn
Zijn dure punten als je zo vaak uitvalt. Iets langzamer en betrouwbaarder had waarschijnlijk wel punten opgeleverd. Die snelheid lijkt bij Ferrari juist het issue te zijn waardoor de betrouwbaarheid afneemt.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)r-snelheid/10321647/
Ferrari kreeg zondag in de Grand Prix van Azerbeidzjan weer het deksel op de neus. Volgens teambaas Mattia Binotto heeft het team geen idee hoe de problemen opgelost dienen te worden, maar de Italiaan stelt dat dat hij liever naar betrouwbaarheid zoekt in een snelle auto dan andersom.
Niet aan zien komen dit.quote:
ja tuurlijk welquote:Op maandag 13 juni 2022 11:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar zitten dan geen losse onderdelen meer aan.
leg jij het even uit dan, centimeters verschil in rijhoogte is gewoon veelquote:Op maandag 13 juni 2022 11:51 schreef franske19 het volgende:
Rijhoogte heeft er wel degelijk mee te maken bij Mercedes (en kennelijk ook McLaren). Hamilton gaf het na de kwali zelf al aan dat ze door de auto lager af te stellen tijdwinst pakken ten koste van comfort.
[..]
Als dit sarcastisch is dan snap je echt niets van deze hele sport.
Ja, zeker wat die penalties betreft heeft Ferrari zichzelf wel een handicap gegeven nu. Ze zijn snel genoeg om tijdens een race vanuit de achterhoede alsnog naar het podium te rijden, maar ondertussen loopt RBR uit.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat zei Horner ook na een paar races, maar dan moet je het wel oplossen.. dat is bij RB gelukt, maar als Ferrari het niet binnen een paar races oplost, loop je achterstand op én je loopt automatisch tegen gridpenalty's aan door alle onderdelen die je moet vervangen.
Aparte insteek. Met onbetrouwbaarheid verlies je veel meer dan met een mindere performance.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
de Italiaan stelt dat dat hij liever naar betrouwbaarheid zoekt in een snelle auto dan andersom.
Hij dacht dat je het weinig vond en dat je sarcastisch deed. "Zozo, een hele centimeter, nou nou, poe poe", zoiets.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
leg jij het even uit dan, centimeters verschil in rijhoogte is gewoon veel
Wat ook duur is, het effect wat het heeft, dit was, als ik het goed heb, Leclercs derde motor die gisteren opgeblazen werd dus het is niet onmogelijk dat hij in Montreal al een grind penalty gaat oplopen.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zijn dure punten als je zo vaak uitvalt. Iets langzamer en betrouwbaarder had waarschijnlijk wel punten opgeleverd. Die snelheid lijkt bij Ferrari juist het issue te zijn waardoor de betrouwbaarheid afneemt.
Valt allemaal dus wel mee blijkbaar.quote:
whutttt???quote:Op maandag 13 juni 2022 11:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Valt allemaal dus wel mee blijkbaar.
Of is het zoals bij vrouwen, die opnieuw zwanger willen worden na een horrorbevalling?
Of mannen die elke zondagochtend zeggen dat ze echt nooit meer gaan drinkenquote:Op maandag 13 juni 2022 11:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Valt allemaal dus wel mee blijkbaar.
Of is het zoals bij vrouwen, die opnieuw zwanger willen worden na een horrorbevalling?
Het gezegde in de formule 1 is, you can make fast a car reliable, you can't make a reliable car fast.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Aparte insteek. Met onbetrouwbaarheid verlies je veel meer dan met een mindere performance.
Maargoed, er zullen nog wel wat DNF's gaan volgen dan waarschijnlijk.
De merc van vorig seizoen was knap betrouwbaar en verdomd snel.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:02 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het gezegde in de formule 1 is, you can make fast a car reliable, you can't make a reliable car fast.
Heeft met ontwikkelingstrajecten te maken, en dat de betrouwbare auto steeds onbetrouwbaarder wordt naar mate die sneller wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |