quote:Op maandag 13 juni 2022 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kwam op Sky voorbij in een analyse. Mercedes raakt de grond in bochten, Red Bull blijft daar nog een centimeter of twee/drie boven. Moet wel bij gezegd worden dat dit alleen de randen betreft, maar dat alleen al verhelpt porpoising omdat het de luchtstroom continu in stand houdt onder de vloer.
quote:Op zaterdag 11 juni 2022 17:13 schreef Nattekat het volgende:
Ik snap niet waarom mensen vrijwillig naar Sky luisteren.
Gohquote:
Als dit sarcastisch is dan snap je echt niets van deze hele sport.quote:
Laat in ieder geval dat ze bij RB hun zaken heel goed voor elkaar hebben. In tegenstelling tot Ferrari hebben ze tot de laatste seconden meegedaan om de titel in 2021 en in tegenstelling tot Mercedes hebben ze voor 2022 wel een goede auto gebouwd die meedoet om de wereldtitel en waarbij je niet uit de auto wordt gestuiterdquote:Op maandag 13 juni 2022 11:47 schreef Netsplitter het volgende:
https://the-race.com/form(...)ikely-mercedes-flaw/
Dit laat mooi het verschil zien tussen beide auto's en waarom de mercedes stuitert en de RB niet.
na botsingen rijden vele vaak nog door met half open auto's.. waar van alles af kan vliegen. Zie niet in waarom dat in geval van Yuki anders moet zijnquote:Op maandag 13 juni 2022 11:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Als dat ding losschiet met die snelheden dan is dat gewoon een rondvliegend mes…
Dat zei Horner ook na een paar races, maar dan moet je het wel oplossen.. dat is bij RB gelukt, maar als Ferrari het niet binnen een paar races oplost, loop je achterstand op én je loopt automatisch tegen gridpenalty's aan door alle onderdelen die je moet vervangen.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)r-snelheid/10321647/
Ferrari kreeg zondag in de Grand Prix van Azerbeidzjan weer het deksel op de neus. Volgens teambaas Mattia Binotto heeft het team geen idee hoe de problemen opgelost dienen te worden, maar de Italiaan stelt dat dat hij liever naar betrouwbaarheid zoekt in een snelle auto dan andersom.
Daar zitten dan geen losse onderdelen meer aan.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:52 schreef greysbones het volgende:
[..]
na botsingen rijden vele vaak nog door met half open auto's.. waar van alles af kan vliegen. Zie niet in waarom dat in geval van Yuki anders moet zijn
Zijn dure punten als je zo vaak uitvalt. Iets langzamer en betrouwbaarder had waarschijnlijk wel punten opgeleverd. Die snelheid lijkt bij Ferrari juist het issue te zijn waardoor de betrouwbaarheid afneemt.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
https://nl.motorsport.com(...)r-snelheid/10321647/
Ferrari kreeg zondag in de Grand Prix van Azerbeidzjan weer het deksel op de neus. Volgens teambaas Mattia Binotto heeft het team geen idee hoe de problemen opgelost dienen te worden, maar de Italiaan stelt dat dat hij liever naar betrouwbaarheid zoekt in een snelle auto dan andersom.
Niet aan zien komen dit.quote:
ja tuurlijk welquote:Op maandag 13 juni 2022 11:54 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Daar zitten dan geen losse onderdelen meer aan.
leg jij het even uit dan, centimeters verschil in rijhoogte is gewoon veelquote:Op maandag 13 juni 2022 11:51 schreef franske19 het volgende:
Rijhoogte heeft er wel degelijk mee te maken bij Mercedes (en kennelijk ook McLaren). Hamilton gaf het na de kwali zelf al aan dat ze door de auto lager af te stellen tijdwinst pakken ten koste van comfort.
[..]
Als dit sarcastisch is dan snap je echt niets van deze hele sport.
Ja, zeker wat die penalties betreft heeft Ferrari zichzelf wel een handicap gegeven nu. Ze zijn snel genoeg om tijdens een race vanuit de achterhoede alsnog naar het podium te rijden, maar ondertussen loopt RBR uit.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat zei Horner ook na een paar races, maar dan moet je het wel oplossen.. dat is bij RB gelukt, maar als Ferrari het niet binnen een paar races oplost, loop je achterstand op én je loopt automatisch tegen gridpenalty's aan door alle onderdelen die je moet vervangen.
Aparte insteek. Met onbetrouwbaarheid verlies je veel meer dan met een mindere performance.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:51 schreef Netsplitter het volgende:
de Italiaan stelt dat dat hij liever naar betrouwbaarheid zoekt in een snelle auto dan andersom.
Hij dacht dat je het weinig vond en dat je sarcastisch deed. "Zozo, een hele centimeter, nou nou, poe poe", zoiets.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
leg jij het even uit dan, centimeters verschil in rijhoogte is gewoon veel
Wat ook duur is, het effect wat het heeft, dit was, als ik het goed heb, Leclercs derde motor die gisteren opgeblazen werd dus het is niet onmogelijk dat hij in Montreal al een grind penalty gaat oplopen.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zijn dure punten als je zo vaak uitvalt. Iets langzamer en betrouwbaarder had waarschijnlijk wel punten opgeleverd. Die snelheid lijkt bij Ferrari juist het issue te zijn waardoor de betrouwbaarheid afneemt.
Valt allemaal dus wel mee blijkbaar.quote:
whutttt???quote:Op maandag 13 juni 2022 11:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Valt allemaal dus wel mee blijkbaar.
Of is het zoals bij vrouwen, die opnieuw zwanger willen worden na een horrorbevalling?
Of mannen die elke zondagochtend zeggen dat ze echt nooit meer gaan drinkenquote:Op maandag 13 juni 2022 11:59 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Valt allemaal dus wel mee blijkbaar.
Of is het zoals bij vrouwen, die opnieuw zwanger willen worden na een horrorbevalling?
Het gezegde in de formule 1 is, you can make fast a car reliable, you can't make a reliable car fast.quote:Op maandag 13 juni 2022 11:56 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Aparte insteek. Met onbetrouwbaarheid verlies je veel meer dan met een mindere performance.
Maargoed, er zullen nog wel wat DNF's gaan volgen dan waarschijnlijk.
De merc van vorig seizoen was knap betrouwbaar en verdomd snel.quote:Op maandag 13 juni 2022 12:02 schreef Dauthi het volgende:
[..]
Het gezegde in de formule 1 is, you can make fast a car reliable, you can't make a reliable car fast.
Heeft met ontwikkelingstrajecten te maken, en dat de betrouwbare auto steeds onbetrouwbaarder wordt naar mate die sneller wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |