Ik zie daar ook geen aanwijzing voor, tegelijkertijd is het natuurlijk peanuts om daar aan te (laten) werken buiten de budgetcap.quote:Op zondag 12 juni 2022 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens met dit betoog tot "hier is mercedes..." hebben we daar enig bewijs/concrete aanwijzing voor? Want ik kan het mij met de budgetcap bijna niet voorstellen.
quote:Op zondag 12 juni 2022 21:46 schreef TweedeKlum het volgende:
BREAKING: Mercedes kondigt grote update aan voor Canada.
[ afbeelding ]
Aldus de zeer emotionele reactie van de heer Hamilton nadat hij ervoor gezorgd heeft zijn voornaamste opponent per trauma helicopter afgevoerd is.quote:
Die zit er waarschijnlijk al in, waars is dat trillen gewoin de massage stand die hij in standje extra strong had aangezet, net als de stoelairco toen hij klaagde dat hij het koud had.quote:Op zondag 12 juni 2022 20:09 schreef vipergts het volgende:
[..]
Max moet gewoon even zo'n S klasse stoel met massage functie al laten leveren bij mercedes F1 met zijn logo of dat van Redbull op de hoofdsteun.
Ja zeker, dit is zijn statement in de persconferentie: "we have a technology in f1 to resolve this, with a click in our fingers, i believe. As I said, nobody is looking to take advantage over this, we are just looking for a safer and easier solutions". Hij noemt hier letterlijk het woord, technology. Daarnaast is Mercedes in de auto industrie al ver met e-active body control. Het zou me niets verbazen dat ze dit naadloos kunnen toepassen en vertalen richting hun F1 wagen. Vandaar ook de "with a click in our fingers". Enkel die klik in our finger is op dit moment verboden in de F1.quote:Op zondag 12 juni 2022 21:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Eens met dit betoog tot "hier is mercedes..." hebben we daar enig bewijs/concrete aanwijzing voor? Want ik kan het mij met de budgetcap bijna niet voorstellen.
we gaan zien hoeveel macht mercedes heeft.....het zou mij echt NIKS verbazen als het er toch komt volgend jaarquote:Op zondag 12 juni 2022 21:56 schreef Mestreech1990 het volgende:
[..]
Ja zeker, dit is zijn statement in de persconferentie: "we have a technology in f1 to resolve this, with a click in our fingers, i believe. As I said, nobody is looking to take advantage over this, we are just looking for a safer and easier solutions". Hij noemt hier letterlijk het woord, technology. Daarnaast is Mercedes in de auto industrie al ver met e-active body control. Het zou me niets verbazen dat ze dit naadloos kunnen toepassen en vertalen richting hun F1 wagen. Vandaar ook de "with a click in our fingers". Enkel die klik in our finger is op dit moment verboden in de F1.
de FIA! ......quote:Op zondag 12 juni 2022 21:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vind het lastig om mee te roepen dat Hamilton zich aanstelt en dat het acteerwerk is. Ik kan me prima voorstellen dat je ook als getraind atleet gewoon last krijgt van je rug onder deze omstandigheden, zeker als je al je hele leven opgevouwen in een auto zit. Ik wil best geloven dat Hamilton niet acteert.
Maar Hamilton en Russell richten hun pijlen verkeerd. Er zijn namelijk meerdere teams die veel minder last hebben van dat gestuiter dan Mercedes en n van die teams rijdt ook nog een seconde per ronde sneller dan Hamilton.
Dus het kan wel. Alleen de Mercedes kan het niet. En wiens schuld is dat?
Tuurlijk heeft Hamilton wel pijn, maar hij doet duidelijk z'n best om dit aan de buitenwereld te laten zien. Een beetje als een voetballer die een tikje krijgt en dan overdreven tegen de grond gaat om zeker te zijn dat de scheids het ook ziet.quote:Op zondag 12 juni 2022 21:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vind het lastig om mee te roepen dat Hamilton zich aanstelt en dat het acteerwerk is. Ik kan me prima voorstellen dat je ook als getraind atleet gewoon last krijgt van je rug onder deze omstandigheden, zeker als je al je hele leven opgevouwen in een auto zit. Ik wil best geloven dat Hamilton niet acteert.
Maar Hamilton en Russell richten hun pijlen verkeerd. Er zijn namelijk meerdere teams die veel minder last hebben van dat gestuiter dan Mercedes en n van die teams rijdt ook nog een seconde per ronde sneller dan Hamilton.
Dus het kan wel. Alleen de Mercedes kan het niet. En wiens schuld is dat?
Norris heeft gezegd dat McLaren de wagen heeft verhoogd op verzoek van RIC en hemzelf.quote:Op zondag 12 juni 2022 21:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vind het lastig om mee te roepen dat Hamilton zich aanstelt en dat het acteerwerk is. Ik kan me prima voorstellen dat je ook als getraind atleet gewoon last krijgt van je rug onder deze omstandigheden, zeker als je al je hele leven opgevouwen in een auto zit. Ik wil best geloven dat Hamilton niet acteert.
Maar Hamilton en Russell richten hun pijlen verkeerd. Er zijn namelijk meerdere teams die veel minder last hebben van dat gestuiter dan Mercedes en n van die teams rijdt ook nog een seconde per ronde sneller dan Hamilton.
Dus het kan wel. Alleen de Mercedes kan het niet. En wiens schuld is dat?
Tja ik kan ook niets bewijzen natuurlijk. Maar het is mij allemaal net ff te toevallig. We hebben een team(baas) die een historie heeft met drammen en manipuleren bij de FIA tot hij zijn zin krijgt. Vervolgens is er al vanaf donderdag een obvious (media)campagne op touw gezet en net dit weekend kruipt meneer dan als een bejaarde uit zn auto. Mij te toevallig. Kijk ik ga niet beweren dat hij nergens last van had, maar dat het allemaal zo erg is dat hij volgend weekend niet mee kan doen daar past maar een reactie op:quote:Op zondag 12 juni 2022 21:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vind het lastig om mee te roepen dat Hamilton zich aanstelt en dat het acteerwerk is. Ik kan me prima voorstellen dat je ook als getraind atleet gewoon last krijgt van je rug onder deze omstandigheden, zeker als je al je hele leven opgevouwen in een auto zit. Ik wil best geloven dat Hamilton niet acteert.
Maar Hamilton en Russell richten hun pijlen verkeerd. Er zijn namelijk meerdere teams die veel minder last hebben van dat gestuiter dan Mercedes en n van die teams rijdt ook nog een seconde per ronde sneller dan Hamilton.
Dus het kan wel. Alleen de Mercedes kan het niet. En wiens schuld is dat?
Misschien moeten Russel en Hamilton eens achter hun werkgever aan gaan voor het creren van een ongezonde werkomgeving...quote:Op zondag 12 juni 2022 22:04 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Norris heeft gezegd dat McLaren de wagen heeft verhoogd op verzoek van RIC en hemzelf.
Het tv publiek wist al dat Verstappen geen klachten had en vanwege de hoge impact verplicht was om zich in het ZH te checken alleen Hamilton kon dit niet wetenquote:Op zondag 12 juni 2022 21:50 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Aldus de zeer emotionele reactie van de heer Hamilton nadat hij ervoor gezorgd heeft zijn voornaamste opponent per trauma helicopter afgevoerd is.
Dit dus precies. Ja, dan zijn ze minder snel en misschien wel niet meer het derde team op de grid. Dat is de consequentie als je een fout maakt in het ontwerp van je auto's en je daardoor een keuze moet maken tussen snelheid en je coureurs heel houden.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Misschien moeten Russel en Hamilton eens achter hun werkgever aan gaan voor het creren van een ongezonde werkomgeving...
Mercedes heeft gewoon een verkeerd concept. Geloof me maar, als het simpel was. Hadden ze het allang gevonden, daar werken genoeg knappe koppen. Desondanks zijn ze competitief, omdat ze de auto enorm laag hebben afgesteld en uiteraard nog een goede motor hebben. Indien ze de auto verhogen, komen ze ver in het middenveld terecht. Dit is natuurlijk een enorme afbreuk voor het merk en de sponsoren. Alles draait om geld uiteindelijk. Een nieuwe auto bouwen is ook niet mogelijk midden in het seizoen (budget cap). Zodoende gaan ze op zoek naar bestaande technologie die ze kunnen toepassen. Daarnaast is Mercedes al ver met deze technologie (e-active body control) , zoals ik zojuist noemde. Dit is uiteraard ook de meest goedkoopste optie, aangezien de technologie al aanwezig is.quote:Op zondag 12 juni 2022 21:59 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Ik vind het lastig om mee te roepen dat Hamilton zich aanstelt en dat het acteerwerk is. Ik kan me prima voorstellen dat je ook als getraind atleet gewoon last krijgt van je rug onder deze omstandigheden, zeker als je al je hele leven opgevouwen in een auto zit. Ik wil best geloven dat Hamilton niet acteert.
Maar Hamilton en Russell richten hun pijlen verkeerd. Er zijn namelijk meerdere teams die veel minder last hebben van dat gestuiter dan Mercedes en n van die teams rijdt ook nog een seconde per ronde sneller dan Hamilton.
Dus het kan wel. Alleen de Mercedes kan het niet. En wiens schuld is dat?
Maat jij hebt toch ook gezien hoe die auto tekeer ging op 250km/h op dat ellenlange rechte stuk?quote:Op zondag 12 juni 2022 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja ik kan ook niets bewijzen natuurlijk. Maar het is mij allemaal net ff te toevallig. We hebben een team(baas) die een historie heeft met drammen en manipuleren bij de FIA tot hij zijn zin krijgt. Vervolgens is er al vanaf donderdag een obvious (media)campagne op touw gezet en net dit weekend kruipt meneer dan als een bejaarde uit zn auto. Mij te toevallig. Kijk ik ga niet beweren dat hij nergens last van had, maar dat het allemaal zo erg is dat hij volgend weekend niet mee kan doen daar past maar een reactie op:
Ze hebben vorig seizoen hun uiterste best gedaan om zoveel mogelijk incorrecte informatie naar buiten te brengen, tot het absurde aan toe. Alles om maar anderen in een kwaad daglicht te zetten, schaamteloos.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:04 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Tja ik kan ook niets bewijzen natuurlijk. Maar het is mij allemaal net ff te toevallig. We hebben een team(baas) die een historie heeft met drammen en manipuleren bij de FIA tot hij zijn zin krijgt. Vervolgens is er al vanaf donderdag een obvious (media)campagne op touw gezet en net dit weekend kruipt meneer dan als een bejaarde uit zn auto. Mij te toevallig. Kijk ik ga niet beweren dat hij nergens last van had, maar dat het allemaal zo erg is dat hij volgend weekend niet mee kan doen daar past maar een reactie op:
Ja, maar als het geen act is dan is het toch belachelijk dat een team hun coureurs zo door laat rijden? Dat vindt ik misschien nog wel erger dan als het een act is.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Maat jij hebt toch ook gezien hoe die auto tekeer ging op 250km/h op dat ellenlange rechte stuk?
Dat Toto er gebruik van maakt betekent niet dat Hamilton hier een grote act speelt.
Dat is zeker zo.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar als het geen act is dan is het toch belachelijk dat een team hun coureurs zo door laat rijden? Dat vindt ik misschien nog wel erger dan als het een act is.
Welke coureurs? Russel had er geen last van. Alleen de dramaqueen die weer eens trager was dan zijn teammaat.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:16 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ja, maar als het geen act is dan is het toch belachelijk dat een team hun coureurs zo door laat rijden? Dat vindt ik misschien nog wel erger dan als het een act is.
Auto lag inderdaad gewoon stevig op het asfalt. Waar hebben we het over.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Welke coureurs? Russel had er geen last van. Alleen de dramaqueen die weer eens trager was dan zijn teammaat.
Russell heeft er ook wel genoeg over geroepenquote:Op zondag 12 juni 2022 22:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Welke coureurs? Russel had er geen last van. Alleen de dramaqueen die weer eens trager was dan zijn teammaat.
Dat is toch ook consistent met het vermoeden. Hamilton doet het uitdragen van de Mercedes boodschap gewoon effe op zijn Hamiltons. Dus melodramatisch. Russell roept er gewoon af en toe wat over, en vergeet het vervolgens als hij blij met zijn podium uit de auto springtquote:Op zondag 12 juni 2022 22:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Russell heeft er ook wel genoeg over geroepen
Dat ze daar niet voor kiezen (om ook wel logische redenen), hoeft toch niet te betekenen dat het fysiek niet slopend kan zijn voor de coureur?quote:Op zondag 12 juni 2022 22:28 schreef Mestreech1990 het volgende:
Ik snap sowieso het probleem niet. Als het allemaal zo erg is, dan geef je als coureur aan de ride height te verhogen. Zoals Norris heeft gedaan bij McLaren. Je weet na VT1 al de condities en kenmerken van het gedrag van je auto. Zodoende kiezen er zelf voor om na VT3 nog steeds die auto zo laag te houden.
Zoals Hamilton uit zn auto kwam? Geloof je het zelf? Als dat echt is moet de FIA gewoon een startverbod uitvaardigen want dat is gevaarlijk. Ik geloof er geen bal van.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:33 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat ze daar niet voor kiezen (om ook wel logische redenen), hoeft toch niet te betekenen dat het fysiek niet slopend kan zijn voor de coureur?
Probleem is dat ze het mogelijk gebruiken om aanpassingen erdoor te krijgen, maar dat zijn 2 verschillende dingen, wat mij betreft.
Zo komen wielrenners in de Tour ook wel eens van hun fiets afquote:Op zondag 12 juni 2022 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoals Hamilton uit zn auto kwam? Geloof je het zelf? Als dat echt is moet de FIA gewoon een startverbod uitvaardigen want dat is gevaarlijk. Ik geloof er geen bal van.
Je neemt zoals Landis een biertje en je rijdt de volgende dag het hele peloton op een hoopquote:Op zondag 12 juni 2022 22:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zo komen wielrenners in de Tour ook wel eens van hun fiets af
(Om er de volgende dag weer op te stappen)
Euhm inderdaad. Maar fietsen vliegen niet in de fik over het algemeen...quote:Op zondag 12 juni 2022 22:37 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Zo komen wielrenners in de Tour ook wel eens van hun fiets af
(Om er de volgende dag weer op te stappen)
Maar prima.. er is wat mij betreft vooral een verschil tussen “hij overdrijft” (wat ik dan wel geloof) of “hij heeft er 0 last van, het is 1 grote act”
Geloof niet dat iemand de link legt tussen het feit dat hij weggereden wordt door Russell en het feit dat de auto stuitert? Dat lijkt me in ieder geval onzinnig..quote:Op zondag 12 juni 2022 22:44 schreef Mestreech1990 het volgende:
Ik geloof er ook weinig van. Daarnaast heeft Raikkonen een keer op een complete kale band gereden, de vibraties waren zo heftig dat zijn suspension zelfs afbrak. Dat waren nog eens tijden.
Hij wilt er gewoon beter van af komen, dat het compleet aan de auto ligt en niet aan hem. Hij zit al het hele jaar achter Russel, dat heeft hem mentaal nog meer gebroken.
Men praat graag over Lewis.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:48 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Geloof niet dat iemand de link legt tussen het feit dat hij weggereden wordt door Russell en het feit dat de auto stuitert? Dat lijkt me in ieder geval onzinnig..
Maar het is dus om de FIA te benvloeden en om er zelf beter uit te komen tov Russell? Lewis denkt ook aan alles!
2005 toen er geen bandenwissels plaats mochten vinden ...quote:Op zondag 12 juni 2022 22:44 schreef Mestreech1990 het volgende:
Ik geloof er ook weinig van. Daarnaast heeft Raikkonen een keer op een complete kale band gereden, de vibraties waren zo heftig dat zijn suspension zelfs afbrak. Dat waren nog eens tijden.
Hij wilt er gewoon beter van af komen, dat het compleet aan de auto ligt en niet aan hem. Hij zit al het hele jaar achter Russel, dat heeft hem mentaal nog meer gebroken.
Ik denk geen active suspension (dat zou pas vanaf 2026 het geval zijn) maar wel aanpassingen om de porpoising tegen te gaan. Bijvoorbeeld door de hoogte van de vloer aan de buitenkant achteraan iets hoger te maken dan aan de binnenkant, zoals vorig jaar ook het geval was. Scheelt ook met schade aan de vloer door de kerbs.quote:Op zondag 12 juni 2022 21:58 schreef Predator40 het volgende:
[..]
we gaan zien hoeveel macht mercedes heeft.....het zou mij echt NIKS verbazen als het er toch komt volgend jaar
Russell vond het na de race wel meevallenquote:Op zondag 12 juni 2022 22:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Russell heeft er ook wel genoeg over geroepen
Zolang het geen safety concern is, gaat dat nooit erdoorheen komen met Red Bull en Alpine die er geen last van hebbenquote:Op zondag 12 juni 2022 23:04 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik denk geen active suspension (dat zou pas vanaf 2026 het geval zijn) maar wel aanpassingen om de porpoising tegen te gaan. Bijvoorbeeld door de hoogte van de vloer aan de buitenkant achteraan iets hoger te maken dan aan de binnenkant, zoals vorig jaar ook het geval was. Scheelt ook met schade aan de vloer door de kerbs.
Volgens Gary Anderson zou dat het porpoising grotendeels oplossen en is een stuk goedkoper dan active suspension.
Oh, zeker, en ik zei ook al dat hij denk dat hij het overdreef, maar dat er fysiek helemaal niks aan de hand was en het 1 grote act was, geloof ik dan weer niet.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm inderdaad. Maar fietsen vliegen niet in de fik over het algemeen...
Nee, niet helemaal niks, dat denkt ook (bijna) niemand.quote:Op zondag 12 juni 2022 23:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, zeker, en ik zei ook al dat hij denk dat hij het overdreef, maar dat er fysiek helemaal niks aan de hand was en het 1 grote act was, geloof ik dan weer niet.
Ja, terwijl hij het hele weekend commentaar aan het geven was. Dat was wel bijzonderquote:Op zondag 12 juni 2022 23:06 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Russell vond het na de race wel meevallen
Ik heb het ook niet over dit jaar, maar volgend jaar.quote:Op zondag 12 juni 2022 23:09 schreef Adames het volgende:
[..]
Zolang het geen safety concern is, gaat dat nooit erdoorheen komen met Red Bull en Alpine die er geen last van hebben
Dat zou kunnen. Ik weet niet wat de reden is dat de regels zo expliciet zijn op dat gebied en wat dus een nadeel is als je die restrictie op geeft. Mogelijk meer vuile lucht?quote:Op zondag 12 juni 2022 23:11 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over dit jaar, maar volgend jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |