Je kunt zo ongeveer alles framen als een safety concern natuurlijk...quote:Op zondag 12 juni 2022 23:09 schreef Adames het volgende:
[..]
Zolang het geen safety concern is, gaat dat nooit erdoorheen komen met Red Bull en Alpine die er geen last van hebben
Net zoals Mercedes vorig jaar gedaan heeft met de snelle pitstops van RBR inderdaad.quote:Op zondag 12 juni 2022 23:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt zo ongeveer alles framen als een safety concern natuurlijk...
Mensen met zo'n beperkte fysieke gesteldheid zouden niet eens door de start keuring moeten komen.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zoals Hamilton uit zn auto kwam? Geloof je het zelf? Als dat echt is moet de FIA gewoon een startverbod uitvaardigen want dat is gevaarlijk. Ik geloof er geen bal van.
Is er niet een fysieke vereiste dat je binnen x seconde uit de auto moet kunnen komen?quote:Op zondag 12 juni 2022 23:30 schreef quo_ het volgende:
[..]
Mensen met zo'n beperkte fysieke gesteldheid zouden niet eens door de start keuring moeten komen.
Ja.quote:Op zondag 12 juni 2022 23:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Is er niet een fysieke vereiste dat je binnen x seconde uit de auto moet kunnen komen?
Zoiets werkt eigenlijk nooit. Schumacher heeft het geprobeerd, Alonso ook. Het beste is er op een gegeven moment gewoon vanaf.quote:Op maandag 13 juni 2022 00:26 schreef ootjekatootje het volgende:
Misschien moet Lewis er ff tussenuit om over twee jaar nog een poging te doen om zijn achtste WK te verzilveren.
Ik vind deze situatie gewoon triest. En dat verdient hij niet. Ik vind het een eikeltje hoor, zou mijn vent niet wezen maar Mercedes moet nu wel ingrijpen. Twee races Hamilton zien kloten was leuk, nu is die lol er wel vanaf.quote:Op maandag 13 juni 2022 00:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoiets werkt eigenlijk nooit. Schumacher heeft het geprobeerd, Alonso ook. Het beste is er op een gegeven moment gewoon vanaf.
Bovendien kan dat helemaal niet met de budgetcap. Ten eerste omdat het fundamenteel oneerlijk is. Bepaalde teams hebben R&D budget aangewend en het opgelost. Dat geld zou dan ineens voor niets zijn, terwijl passiviteit beloond wordt.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Autootje omhoog en het gestuiter is weg maar dat doet Wolff niet, nee de FIA moet bukken omdat Mercedes een rukauto heeft gebouwd, pleurt lekker op.
Stukje overacting, als die knakenbak in de hens zou staan, zou hij er binnen no time uitgesprongen zijn. Hij zal echt wel pijn hebben, maar weet ook wel dat er een camera op hem gerucht staat.quote:
Nee, maar toen RBR de motor niet op orde zou krijgen en andere problemen had.quote:Op zondag 12 juni 2022 22:27 schreef TweedeKlum het volgende:
Autootje omhoog en het gestuiter is weg maar dat doet Wolff niet, nee de FIA moet bukken omdat Mercedes een rukauto heeft gebouwd, pleurt lekker op.
Ja, want het kampioenschap gaat over een race. Maar oke, dan schrappen we de laatste race. Zou Verstapen alsnog WK zijn. Ferrari is alleen snel over een rondje, terwijl je in de race snel moet zijn. Verstappen en Perez reden gister na de start in no time weg bij de Ferrari's.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:19 schreef bianconeri het volgende:
Zal Max ooit wel een terechte kampioenschap gaan krijgen?
Vorig jaar natuurlijk door het hele omkopingsschandaal, met Abu Dhabi als grootste gift van de FIA aan Max.
Dit jaar Ferrari duidelijk als snelste auto, maar constant geblunder op welke manier dan ook om RBR alles maar gewoon te geven.
Alle vorige races dit seizoen waren allemaal overhandigd aan Max en niet door een verdiende zege omdat hij de beste was.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:23 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ja, want het kampioenschap gaat over een race. Maar oke, dan schrappen we de laatste race. Zou Verstapen alsnog WK zijn. Ferrari is alleen snel over een rondje, terwijl je in de race snel moet zijn. Verstappen en Perez reden gister na de start in no time weg bij de Ferrari's.
Verstappen zat nog steeds achter Leclerc toen hij stopte anders.. en Leclerc had door een andere tactiek ook kunnen winnen gisteren. Maar heel blijven schijnt er ook bij te horen.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:23 schreef _UserName_ het volgende:
[..]
Ja, want het kampioenschap gaat over een race. Maar oke, dan schrappen we de laatste race. Zou Verstapen alsnog WK zijn. Ferrari is alleen snel over een rondje, terwijl je in de race snel moet zijn. Verstappen en Perez reden gister na de start in no time weg bij de Ferrari's.
Ohja want betrouwbaarheid speely geen rol in de F1 en staat gelijk aan geblunder.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:19 schreef bianconeri het volgende:
Vorig jaar natuurlijk door het hele omkopingsschandaal, met Abu Dhabi als grootste gift van de FIA aan Max.
Dit jaar Ferrari duidelijk als snelste auto, maar constant geblunder op welke manier dan ook om RBR alles maar gewoon te geven.
maarquote:
quote:Op maandag 13 juni 2022 08:19 schreef bianconeri het volgende:
quote:
Dat kan heel goed. Horner zei al dat Max met de race-afstelling reed.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:37 schreef alpeko het volgende:
Een hersenspinsel maar zou het dit jaar niet zo zijn dat het moeilijker is om deze auto's goed af te stellen voor zowel race als kwalificatie? En dat Max kiest voor een perfecte race-afstelling omdat ie toch wel weet dat Ferrari onklopbaar is en dat ze Perez juist wat agressiever tijdens de Q willen hebben om Ferrari onder druk te zetten?
Ja, zoiets zat ik ook al te denken.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:37 schreef alpeko het volgende:
Een hersenspinsel maar zou het dit jaar niet zo zijn dat het moeilijker is om deze auto's goed af te stellen voor zowel race als kwalificatie? En dat Max kiest voor een perfecte race-afstelling omdat ie toch wel weet dat Ferrari onklopbaar is en dat ze Perez juist wat agressiever tijdens de Q willen hebben om Ferrari onder druk te zetten?
Huilen omdat het over Hamilton gaat.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
maar
Hij praat over de winnaar, de nummer twee, het uitvallen van Ferrari en het kampioenschap. Bijzonder ontopic zelfs.
Terwijl het hier in dit en het vorige topic alleen maar over de nummer vier en zijn team gaat en wat voor losers zij zijn.
Wie is dan gek. Bianconeri met zijn maffe standpunten en onnavolgbare dwarsverbanden of de rest van dit topic mensen waar het alleen over Hamilton kan gaan en de boel ook nog eens enorm opgeblazen wordt?
Mooie pogingquote:Op maandag 13 juni 2022 08:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Huilen omdat het over Hamilton gaat.
Wie is hier nou gek.
Het was ook wel opvallend hoe ontzettend hard de Ferrari op het rechte stuk ging. In vorige races kwam Max er met DRS op het rechte stuk meestal wel voorbij, maar nu lukte de paar pogingen die er waren steeds niet. Maar ja... vervolgens geeft binnen 20 laps de motor de geest. Dat wekt wel de indruk dat ze bij Ferrari een wanhopig agressieve motorstand hebben geprobeerd, waar ze vervolgens nooit het eind van de race mee hadden kunnen halen.quote:Op maandag 13 juni 2022 08:28 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Verstappen zat nog steeds achter Leclerc toen hij stopte anders.. en Leclerc had door een andere tactiek ook kunnen winnen gisteren. Maar heel blijven schijnt er ook bij te horen.
hier las ik ook iets over, dat ze na Miami de motorstand wat hebben verhoogd plus wat aero aanpassingen om dat snelheidsverschil op de rechte stukken aan te pakken en dat gaat dus niet echt lekkerquote:Op maandag 13 juni 2022 08:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het was ook wel opvallend hoe ontzettend hard de Ferrari op het rechte stuk ging. In vorige races kwam Max er met DRS op het rechte stuk meestal wel voorbij, maar nu lukte de paar pogingen die er waren steeds niet. Maar ja... vervolgens geeft binnen 20 laps de motor de geest. Dat wekt wel de indruk dat ze bij Ferrari een wanhopig agressieve motorstand hebben geprobeerd, waar ze vervolgens nooit het eind van de race mee hadden kunnen halen.
aardig of denegrerend?quote:Op zondag 12 juni 2022 19:01 schreef Rianne84 het volgende:
https://www.gpfans.com/nl(...)-zei-iets-over-hoop/
Wat aardig van Max.
En dat klinkt als een alles of niets omdat je daarmee niet alleen de race zelf verknalt, maar ook deels de rest van je seizoen omdat je gridpenalty's dan niet kan voorkomen.. niet verwacht dat Ferrari dat al zo snel zou proberenquote:Op maandag 13 juni 2022 09:01 schreef Tarado het volgende:
[..]
hier las ik ook iets over, dat ze na Miami de motorstand wat hebben verhoogd plus wat aero aanpassingen om dat snelheidsverschil op de rechte stukken aan te pakken en dat gaat dus niet echt lekker
aardig of denegrerend?quote:Op zondag 12 juni 2022 19:01 schreef Rianne84 het volgende:
Wat aardig van Max.
Lijkt mij logischquote:Op zondag 12 juni 2022 20:37 schreef PzKpfw het volgende:
Ergens ben ik nog wel benieuwd waarom Verstappen tegen het einde van de race zijn DRS niet meer mocht gebruiken. Zou dat dan toch te maken hebben gehad met het falende systeem van Yuki? Gedeelde componenten wellicht.
Wat aardig van Max.
Lijkt mij logischquote:Op zondag 12 juni 2022 20:37 schreef PzKpfw het volgende:
Ergens ben ik nog wel benieuwd waarom Verstappen tegen het einde van de race zijn DRS niet meer mocht gebruiken. Zou dat dan toch te maken hebben gehad met het falende systeem van Yuki? Gedeelde componenten wellicht.
Ik ook. Maar met de gewenste regelwijziging van merc kunnen ze straks weer fijn alleen aan kopquote:Op zondag 12 juni 2022 20:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik hoop wel gewoon op een 3 way constructors fight. Dat Mercedes het op Baku het niet liet zien hoeft niet aan te geven dat ze het op de "echte" circuits ook niet kunnen.
Ik snap ook niet dat ze Yuki lieten doorrijden met dat stukje tape.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:11 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
aardig of denegrerend?
[..]
Lijkt mij logisch
Nou ja, als je er het einde mee kan halen heb je wellicht toch punten.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat ze Yuki lieten doorrijden met dat stukje tape.
Wat aardig van Max.
Ik ook. Maar met de gewenste regelwijziging van merc kunnen ze straks weer fijn alleen aan kop wquote:Op zondag 12 juni 2022 20:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik hoop wel gewoon op een 3 way constructors fight. Dat Mercedes het op Baku het niet liet zien hoeft niet aan te geven dat ze het op de "echte" circuits ook niet kunnen.
toto heeft extreem veel invloed.quote:Op maandag 13 juni 2022 03:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien kan dat helemaal niet met de budgetcap. Ten eerste omdat het fundamenteel oneerlijk is. Bepaalde teams hebben R&D budget aangewend en het opgelost. Dat geld zou dan ineens voor niets zijn, terwijl passiviteit beloond wordt.
Ten tweed omdat actieve suspensie naar ik begrijp klauwen met geld kost (ook omdat de hele aero dan op de schop moet naar ik begrijp). Dat betekent een significante verhoging van het plafond en dat kunnen bepaalde teams gewoon niet betalen.
Wat aardig van Max.
Ik ook. Maar met de gewenste regelwijziging van merc kunnen ze straks weer fijn alleen aan kop wquote:Op zondag 12 juni 2022 20:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
toto heeft extreem veel invloed.quote:Op maandag 13 juni 2022 03:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Bovendien kan dat helemaal niet met de budgetcap. Ten eerste omdat het fundamenteel oneerlijk is. Bepaalde teams hebben R&D budget aangewend en het opgelost. Dat geld zou dan ineens voor niets zijn, terwijl passiviteit beloond wordt.
Ten tweed omdat actieve suspensie naar ik begrijp klauwen met geld kost (ook omdat de hele aero dan op de schop moet naar ik begrijp). Dat betekent een significante verhoging van het plafond en dat kunnen bepaalde teams gewoon niet betalen.
Mwa alles of niets weet ik niet. Is eerder het meest voor de hand liggende om te doen. Laaghangend fruit. Ik verwacht dat ze nu andere opties bekijkenquote:Op maandag 13 juni 2022 09:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En dat klinkt als een alles of niets omdat je daarmee niet alleen de race zelf verknalt, maar ook deels de rest van je seizoen omdat je gridpenalty's dan niet kan voorkomen.. niet verwacht dat Ferrari dat al zo snel zou proberen
hun hele opzet voor het seizoen was al snelheid boven betrouwbaarheid vanwege die enginefreeze, aan betrouwbaarheid mag je nog wel sleutelen maar of ze dit voorzien hadden, denk het niet.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:10 schreef Marcoss het volgende:
[..]
En dat klinkt als een alles of niets omdat je daarmee niet alleen de race zelf verknalt, maar ook deels de rest van je seizoen omdat je gridpenalty's dan niet kan voorkomen.. niet verwacht dat Ferrari dat al zo snel zou proberen
Denk het ook niet. En dit is wel een stap erger dan wat Red Bull had aan de start van het seizoen.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
hun hele opzet voor het seizoen was al snelheid boven betrouwbaarheid vanwege die enginefreeze, aan betrouwbaarheid mag je nog wel sleutelen maar of ze dit voorzien hadden, denk het niet.
Dat sowieso. RBR heeft ondanks de uitvallers nog geen motoronderdeel kapot zien gaan.quote:Op maandag 13 juni 2022 09:23 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Denk het ook niet. En dit is wel een stap erger dan wat Red Bull had aan de start van het seizoen.
quote:Op maandag 13 juni 2022 09:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Hier het stukje met Lando Norris in de F1TV post-race coverage:
Lando Norris on porpoising: 'I'm sure Mercedes can raise the ride height, but it would cost them performance' (Streamable)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |