SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Vooral later vanmiddag pas. Het kan, maar een garantie heb je nietquote:Op maandag 16 mei 2022 12:55 schreef Faraday01 het volgende:
Er was harde regenval en onweer aangekondigd. Tot nu toe een paar druppelsen smerig warm hier
Weeralarm tussen 12-14 uur en volgens de buienradar zou het hier nu flink los moeten gaan. In de praktijk miezert hetquote:Op maandag 16 mei 2022 12:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vooral later vanmiddag pas. Het kan, maar een garantie heb je niet
Hup bui!quote:Op maandag 16 mei 2022 13:13 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Wedstrijdje. Wie is er eerder op het station? De bui of ik? @:Amersfoort
Jammer joh, ik ben droog geblevenquote:
quote:Op maandag 16 mei 2022 13:13 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Wedstrijdje. Wie is er eerder op het station? De bui of ik? @:Amersfoort
Oeh, die is over een klein halfuurtje hier. Kwam er wat uit?quote:
De trein waar ik net instap heeft wat regendruppels op het raam, ik heb geen spatje gevoeld of gezien nog.quote:Op maandag 16 mei 2022 13:27 schreef Kriegel het volgende:
[..]
[..]
Oeh, die is over een klein halfuurtje hier. Kwam er wat uit?
quote:Op maandag 16 mei 2022 13:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
De trein waar ik net instap heeft wat regendruppels op het raam, ik heb geen spatje gevoeld of gezien nog.
Tijdens m'n overstap op Amersfoort cs drie druppels gevoeld toen ik de trein uitkwam. Is dat hoopgevend?quote:Op maandag 16 mei 2022 13:30 schreef Kriegel het volgende:
[..]![]()
Op Buienradar stort ie ook al in... Godverdomme.
NEI!quote:Op maandag 16 mei 2022 13:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
Tijdens m'n overstap op Amersfoort cs drie druppels gevoeld toen ik de trein uitkwam. Is dat hoopgevend?
Ik moet je teleurstellen, om het water te kort te verminderen zijn zulke buien niet veel waard. Wat wel helpt zijn de langdurige buien, maar die verwachten ze niet de komende weken.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:33 schreef RedFever007 het volgende:
Godverdomme weer geen druppel regen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
terwijl de natuur zit te schreeuwen om water
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik weet het , ik weet hetquote:Op maandag 16 mei 2022 14:43 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Ik moet je teleurstellen, om het water te kort te verminderen zijn zulke buien niet veel waard. Wat wel helpt zijn de langdurige buien, maar die verwachten ze niet de komende weken.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:56 schreef Kettlebell het volgende:
Echt ik word hier zo schijtziek van hé?! Deze dinsdag stond al twee weken in de weerkaarten met griffel geschreven als ultieme zomerse (warm én zonnig) dag. Het begon bij 30 graden en zon zo'n 10 dagen geleden, daarna 28 graden en zon. Van het weekend zou het vandaag nog zonnig worden met 25/26 graden.
En nu puntje bij paaltje staat er gewoon een dikke grijze wolk met regendruppels en 24 graden. Dat is elke fucking keer het geval.
De meeste mensen associëren bbq-en dan ook met het verbranden van goedkope troep wat voor vlees moet doorgaan. Temperatuur is veel te hoog meestal, komt bakken met vet vanaf waardoor alles in de fik vliegt. Ondertussen vreten we ons vol met stokbrood en gooien we ons vol met bier.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, dat continue fucking ge-BBQ zodra het een beetje mooi weer is word ik ook schijtziek van.
Ik kan op mooie dagen bijna geen volle dag in de tuin chillen zonder dat ik er uit gerookt wordt door een van de BBQ'ende buren om mij heen.
Tis ook niet dat het lekker ruikt ofzo, bedoel.... als het nou naar lekker eten zou ruiken vind ik het niet zo'n drama, maar elke keer ruikt het gewoon letterlijk naar verbrand verkoold hout. Fucking goor.
Wordt morgen prima weer toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:04 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Zo voel ik me wel ja. Gvd allemaal BBQ zooi ingeslagen voor vanavond.
Lekker joh.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, dat continue fucking ge-BBQ zodra het een beetje mooi weer is word ik ook schijtziek van.
Ik kan op mooie dagen bijna geen volle dag in de tuin chillen zonder dat ik er uit gerookt wordt door een van de BBQ'ende buren om mij heen.
Tis ook niet dat het lekker ruikt ofzo, bedoel.... als het nou naar lekker eten zou ruiken vind ik het niet zo'n drama, maar elke keer ruikt het gewoon letterlijk naar verbrand verkoold hout. Fucking goor.
Mooi. Lekker binnen stammpot vreten dusquote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:39 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Lekker joh.
Daarnaast voor het eerst in 2 jaar dat ik een x de BBQ aansteek trouwens.
Als het er nog van komt. Wat een grauwe kutdag zeg. Het miezert hier ook al 1,5 uur lang. Het is ook niet zo dat ze een béétje van de voorspelling af zitten, het is gewoon een compleet andere dag dan voorspeld.
Nee dit is een typische gezapige hollandse bloemkool met kaassaus uit een zakje-dag. Zoals 330 van de 365 dagen per jaar.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mooi. Lekker binnen stammpot vreten dus
Tja voorspellingen zijn niet perfect. Ik stoor me vooral aan de spreiding die het KMI in België geeft, in de verwachtingen 14 dagen grafieken:quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:56 schreef Kettlebell het volgende:
Echt ik word hier zo schijtziek van hé?! Deze dinsdag stond al twee weken in de weerkaarten met griffel geschreven als ultieme zomerse (warm én zonnig) dag. Het begon bij 30 graden en zon zo'n 10 dagen geleden, daarna 28 graden en zon. Van het weekend zou het vandaag nog zonnig worden met 25/26 graden.
En nu puntje bij paaltje staat er gewoon een dikke grijze wolk met regendruppels en 24 graden. Dat is elke fucking keer het geval.
Dat is mijn punt. De toegevoegde waarde van weersvoorspellingen is toch dat je een bepaalde planning kunt maken en enigszins kunt anticiperen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja voorspellingen zijn niet perfect. Ik stoor me vooral aan de spreiding die het KMI in België geeft, in de verwachtingen 14 dagen grafieken:
Als je een spreiding geeft zou ik verwachten dat de uiteindelijke realiteit ook binnen die spreiding valt. Maar het gebeurt voortdurend dat (voor de neerslag) enkele dagen later een nieuwe spreiding voor dezelfde dag gegeven wordt die veel groter is.
Dat gebeurt zo vaak. In de winter zie je ook vaak dat de pluim stevige kou laat zien, wat uiteindelijk eindigt in 5 graden boven nul.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:03 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Dat is mijn punt. De toegevoegde waarde van weersvoorspellingen is toch dat je een bepaalde planning kunt maken en enigszins kunt anticiperen.
Dat er 28 graden wordt voorspeld en het wordt uiteindelijk 25 graden dat is nu eenmaal ''part of the job'''. Het weer laat zich niet 100% voorspellen. Zelfde geldt met vooruitzichten van 14 dagen of 30-daagse voorspellingen.
Maar wat met name de laatste tijd echt te vaak gebeurt is dat je met min of meer compleet het tegenovergestelde te maken krijgt als dat was voorspeld. Vorige week zaterdag kreeg ik mijn vriendengroep op bezoek en hebben we bewust de keuze gemaakt om niet het water op te gaan omdat het een hele grijze dag zou worden (12 uur van tevoren nog). Werd het uiteindelijk een hele zonnige dag.
En toen 17-5-2022 14 dagen geleden in de verwachting kwam zou het heel warm en zonnig worden. Dat bleef (met licht wisselende temperaturen) zo tot gisteren, om dan opeens vanochtend vroeg het icoontje alsnog te veranderen in een zwarte wolk met regendruppels. Wat is dan nog de meerwaarde van weersvoorspelling uberhaupt, vraag ik me af.
Ze zouden gewoon beter kunnen zeggen : in de winter is het gemiddeld kouder dan in de zomer. Houd rekening met temperaturen tussen de -5 en 12 graden. In de zomermaanden wordt het meestal tussen de 15 en 30 graden. En kijk zelf maar even per dag wat het weer gaat doen.
Nee maar dichter bij dan 24 uur tegenwoordig dus ook niet. Dat vind ik wel amateurisme van de bovenste plank hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat gebeurt zo vaak. In de winter zie je ook vaak dat de pluim stevige kou laat zien, wat uiteindelijk eindigt in 5 graden boven nul.
Verder dan een dag of vier/vijf is sowieso niet betrouwbaar.
Binnen 24 uur is het verschil meestal niet zo groot.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:09 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Nee maar dichter bij dan 24 uur tegenwoordig dus ook niet. Dat vind ik wel amateurisme van de bovenste plank hoor.
Nou ik vind het verschil toch wel aardig grootquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Binnen 24 uur is het verschil meestal niet zo groot.
Heb je al een brief naar KNMI geschreven?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:13 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Nou ik vind het verschil toch wel aardig grootGing gister BBQ zooi halen om half 8 in de avond, toen nog op de weer app gekeken voor vandaag : volop zon en 25 graden.
Word ik vanochten wakker ; mega grijs, en op de weer app was het zonnetje ook vervangen door een zwarte wolk en regen. Hoe is het in godsnaam als weerkundige mogelijk dat je dit 10 uur van tevoren nog niet ziet aankomen vraag ik me dan af. Ga dan gewoon als belastingambtenaar werken denk ik dan, want hier hebben we natuurlijk niks aan.
Ga solliciteren, als jij het beter kanquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:13 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Nou ik vind het verschil toch wel aardig grootGing gister BBQ zooi halen om half 8 in de avond, toen nog op de weer app gekeken voor vandaag : volop zon en 25 graden.
Word ik vanochten wakker ; mega grijs, en op de weer app was het zonnetje ook vervangen door een zwarte wolk en regen. Hoe is het in godsnaam als weerkundige mogelijk dat je dit 10 uur van tevoren nog niet ziet aankomen vraag ik me dan af. Ga dan gewoon als belastingambtenaar werken denk ik dan, want hier hebben we natuurlijk niks aan.
Nouja ik hoef niet met prutswerk dat van geen kanten klopt aan te komen bij mijn werkgever dat weet ik wel.quote:
Ga solliciteren, als jij het beter kanquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:13 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Zo is datquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:27 schreef dick_laurent het volgende:
Ik gok dat de zon er doorheen komt vanaf een uurtje of 1 vanmiddag als ik de satelliet op wetteronline zo bekijk.
Dus er kan vanavond gewoon ge-BBQ'ed worden met bevroren euroknaller hamburgers en stokbrood met kruidenboter. Enjoy.
Hier gaat iets misquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef aloa het volgende:
Vanaf het weekend een stuk kouder. Het gemiddelde zakt dan naar een graad of 18.
[ afbeelding ]
Als de zon maar schijntquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef aloa het volgende:
Vanaf het weekend een stuk kouder. Het gemiddelde zakt dan naar een graad of 18.
[ afbeelding ]
Die 5 minuten waren natuurlijk al kut geweest.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Weer voor niks alle tuinkussen binnen gelegd vanmorgen (en dat zijn er veel). Heeft precies 5 minuten geregend. Nu weer zon en zomer hier!
Vroege schaapscheerderskou. Dan wordt het in juni weer bakken en braden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Mag van mijquote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:33 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vroege schaapscheerderskou. Dan wordt het in juni weer bakken en braden.
Heerlijk, die plotselinge warmte kan me gestolen worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Het is nog maar mei.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:51 schreef DJMO het volgende:
[..]
Heerlijk, die plotselinge warmte kan me gestolen worden.
Ja, en dit is ergens ook wel goede training voor de vierdaagse hoor, maar toch, ik wandel en train liever met wat koeler weer.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is nog maar mei.
De echte hitte moet nog komen.
Kan, niet moet. Maar ik snap jequote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is nog maar mei.
De echte hitte moet nog komen.
Ja schon aber leider nicht hier..wie immerquote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:53 schreef INViCTuS het volgende:
Knallluft mit erhöhter Windscherung. Zutaten für Unwetter sind da![]()
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]Ik weet gewoon hoe dit afloopt. Geen enkele donderklap, wel de pisregen voor tijdens en na.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet gewoon hoe dit afloopt. Geen enkele donderklap, wel de pisregen voor tijdens en na.
we wachten het rustig af. kan ook exploderenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet gewoon hoe dit afloopt. Geen enkele donderklap, wel de pisregen voor tijdens en na.
Oosten bedoel je. Wij hebben in het westen eens per 10 jaar eens een leuk frontje, maar dat is het ook wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Alles voor het zuiden, noorden komt er bekaaid vanaf let maar op!
Zal niet de eerste keer zijn dat dat het geval is.
Trouwens we actuele weerkaarten en de min/max van weerplaza kloppen voor geen drol, ze worden amper geupdate vandaag![]()
Je doet er niks aanquote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kan, niet moet. Maar ik snap je
Valt altijd tegen hier.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Alles voor het zuiden, noorden komt er bekaaid vanaf let maar op!
Zal niet de eerste keer zijn dat dat het geval is.
Trouwens we actuele weerkaarten en de min/max van weerplaza kloppen voor geen drol, ze worden amper geupdate vandaag![]()
gewitter willen we welquote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Valt altijd tegen hier.
Niet dat ik op noodweer aan het wachten ben
Juistquote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]@Nattekat, waarom moet je nou dat zuid holland schild weer activeren, we hebben hier toch over gesproken vorig jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
Er moet toch eten op de plank komen hierquote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:15 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
@:nattekat, waarom moet je nou dat zuid holland schild weer activeren, we hebben hier toch over gesproken vorig jaar.
Nee, wat was dat ook weer?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:44 schreef Take_A_Picture het volgende:
Weten jullie nog, die geniale avond/nacht/ochtend van 25-26 mei 2009
Kwam dat nou nog maar eens :’(
Noorden komt meestal te laat als het aankomt op fors onweer, 9/10 keer ga ik er niet eens meer moeite voor doen om er nog op uit te gaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oosten bedoel je. Wij hebben in het westen eens per 10 jaar eens een leuk frontje, maar dat is het ook wel.
Maar ik wil wel noodweer, nog nooit meegemaakt dat de windstoten boven de 100km/h uitkwam tijdens een onweersbui. Meestal tijdens nadering wat wind daarna wordt het rustig tijdens het onweer, leuk johquote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Valt altijd tegen hier.
Niet dat ik op noodweer aan het wachten ben
Midden des lands wordt eigenlijk altijd wel geraakt. Hoop vooral dat het meevalt kwa windstoten/hagel en dat soort ongein. Moet mn huis nog verkopenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Het is ook echt vies warm, plakweer.quote:Op woensdag 18 mei 2022 12:27 schreef ACT-F het volgende:
27,2 graden op dit moment. Leuk als je in de airco of op een terras zit, maar niet als je aan het werk bent bij klanten thuis
quote:Op woensdag 18 mei 2022 12:16 schreef Resistor het volgende:
Ik wil een herhaling van 16 augustus 2020Ik heb liever een MCS in de nacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
@Djeez ben jij dat?quote:Op woensdag 18 mei 2022 12:59 schreef Herkauwer het volgende:
Dikke tegenvaller vandaag. In het westen zit ik. 20,0 graden op de thermometer en een koud windje. Brrrrr
klopt hoor. In het westen gebeurt alles trager.quote:Op woensdag 18 mei 2022 12:59 schreef Herkauwer het volgende:
Dikke tegenvaller vandaag. In het westen zit ik. 20,0 graden op de thermometer en een koud windje. Brrrrr
Lekker plakkerig.quote:Op woensdag 18 mei 2022 14:21 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
OPBOKKEN MET DIE LUCHTVOCHTIGHEID
Je vraag suggereert dat het onweer een zekerheid is, terwijl alles op het laatste moment kan afketsen of zeer lokaal voorkomt.quote:Op woensdag 18 mei 2022 14:02 schreef Elan het volgende:
Hoelaat komt dat onweer morgen (bij benadering) ?
Dat sowieso maar meestal is het wel sprake van een front dat overtrekt in een bepaalde tijdsperiode (bijvoorbeeld einde van de middag).quote:Op woensdag 18 mei 2022 15:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je vraag suggereert dat het onweer een zekerheid is, terwijl alles op het laatste moment kan afketsen of zeer lokaal voorkomt.
HeT kLiMaAt Is EcHt NaAr De KlOtUhHhHquote:Op woensdag 18 mei 2022 14:21 schreef Wereldgozer het volgende:
Sowieso morgen weer gezeik over wateroverlast
Gevoelstemperatuur 24 in het westen. Perfecte dag.quote:Op woensdag 18 mei 2022 15:49 schreef bloodymary1 het volgende:
29 nu hier! En in het westen... brrrrr![]()
De uitersten schelen bijna de helftquote:Op woensdag 18 mei 2022 16:38 schreef Nattekat het volgende:
Jezus, het is gewoon bijna 30 graden aan de andere kant van het land
Hier amper 20
Het verschilt nogal per weermodel. De één zegt in de loop van de ochtend voor het noordwesten en de ander in de loop van middag van west naar oost. De ander zegt dat het een gezapige dag wordt wat neerkomt op een plakdag met net geen onweer. Kijk maar waar je je geld inlegt.quote:Op woensdag 18 mei 2022 15:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat sowieso maar meestal is het wel sprake van een front dat overtrekt in een bepaalde tijdsperiode (bijvoorbeeld einde van de middag).
Morgen helpen bij de sportdag van m'n neefje
Prachtig kaartje!quote:Op woensdag 18 mei 2022 16:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De uitersten schelen bijna de helft![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 18 mei 2022 14:06 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
klopt hoor. In het westen gebeurt alles trager.
quote:Op woensdag 18 mei 2022 16:38 schreef Nattekat het volgende:
Jezus, het is gewoon bijna 30 graden aan de andere kant van het land
Hier amper 20
* Nattekat mompelt iets over Kelvinquote:Op woensdag 18 mei 2022 16:46 schreef ACT-F het volgende:
[..]
De uitersten schelen bijna de helft![]()
[ afbeelding ]
Kaartje voor 3 juni, wel handig om dat erbij te vermelden.quote:
sssstquote:Op woensdag 18 mei 2022 19:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kaartje voor 3 juni, wel handig om dat erbij te vermelden.
Ben blij met 18 graden voor het noorden
Dan zitten wij op Texel. Winterjas over de bikiniquote:Op woensdag 18 mei 2022 19:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Kaartje voor 3 juni, wel handig om dat erbij te vermelden.
Ben blij met 18 graden voor het noorden
Stel je niet aan.quote:Op woensdag 18 mei 2022 19:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Dan zitten wij op Texel. Winterjas over de bikini
quote:Op woensdag 18 mei 2022 20:07 schreef -Sigaartje het volgende:
Mijn god wat een hitte. Ik word hier echt niet goed van.
quote:
In Maastricht was het in 1922 nog warmer:quote:Op woensdag 18 mei 2022 20:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Lees overal warmste mei dag ooit.
https://www.omroepbrabant(...)rdt-echt-kneiterheet
Nou las ik laatst dat het in 1922 wel 32C werd in mei.
Is dat misleiding of gaat het specifiek om 18 mei?
Oh lees het al
https://www.meteolink.nl/(...)-maand/mei-historie/
1922 was het wel erg warm in mei, maar dat hoor je dan weer nooit ergens.
g ▲ gem max min hist. max hist. min hist. min max
Gem. 14,93 20,35 9,36 32,8 -4,3 6,4
1 9,1 15,6 0,3 28,5 (2005) -2,7 (1962) 7,9 (1979)
2 10,8 17,7 1,7 26,3 (1990) -2,6 (1929) 7,6 (1979)
3 9,7 15,9 2,5 25,5 (1990) -2,3 (1967) 7,5 (2010)
4 10,3 16,1 3,9 26,3 (2006) -4,3 (1929) 7,9 (1979)
5 12,1 19,4 3,8 29,3 (1916) -1,8 (1942) 7,2 (1979)
6 13,7 21,0 8,4 27,7 (1990) -2,3 (1996) 9,1 (1982)
7 14,7 20,6 9,4 29,2 (1976) -1,9 (1932) 8,8 (1957)
8 11,9 17,0 7,1 29,5 (1976) -2,6 (1957) 9,4 (1951)
9 14,3 22,7 3,1 30,4 (1976) -2,7 (1938) 9,0 (1904)
10 17,1 23,8 9,5 28,9 (1976) -1,5 (1920) 9,5 (1984)
11 16,4 21,1 10,9 30,3 (1998) -2,0 (1928) 10,0 (1963)
12 14,2 19,4 9,5 32,0 (1998) -1,7 (1941) 7,7 (2010)
13 14,5 18,3 10,9 29,8 (1945) -0,4 (1941) 8,2 (1923)
14 15,6 21,7 9,5 29,7 (1943) -1,0 (2020) 7,4 (1935)
15 18,3 25,0 7,3 28,9 (1992) -1,2 (2020) 6,4 (1935)
16 17,8 24,5 13,5 29,6 (2000) -0,7 (1941) 9,9 (1926)
17 18,5 25,2 11,0 28,4 (2017) -1,7 (1935) 9,4 (1972)
18* 19,5 25,0 14,0 26,3 (1925) -0,2 (1944) 9,5 (1935)
19* 19,2 25,0 14,0 27,4 (1953) 0,1 (1995) 9,3 (1969)
20* 16,2 22,0 11,0 29,0 (1910) -0,1 (1965) 10,3 (1969)
21* 15,3 19,0 12,0 27,0 (1922) 0,1 (1956) 10,9 (1905)
22* 14,6 21,0 9,0 32,4 (1922) 0,4 (1955) 9,8 (1928)
23* 16,2 21,0 12,0 32,1 (1922) 0,0 (1905) 10,4 (1975)
24* 15,8 19,0 13,0 32,8 (1922) -1,0 (1905) 10,9 (1975)
25* 15,3 19,0 12,0 29,6 (1989) 0,2 (1923) 9,0 (1962)
26* 14,8 19,0 11,0 29,1 (2005) 1,5 (1990) 10,1 (1983)
27* 15,3 19,0 12,0 31,9 (2017) 1,2 (1990) 10,8 (1983)
28* 15,8 20,0 12,0 29,7 (2018) -0,2 (1961) 12,1 (1961)
29* 15,3 19,0 12,0 30,7 (2018) 1,5 (1961) 11,8 (2014)
30* 15,3 19,0 12,0 31,5 (1944) 0,6 (1974) 11,9 (1975)
31* 15,3 19,0 12,0 29,4 (1903) 1,3 (1986) 11,7 (1936)
1916 5 mei, nog 2 graden warmer dan vandaag.![]()
Hystorisch gezien heel normaal dus![]()
22 mei: 32.7quote:NLM00006380192205TMAX 120 E 134 E 147 E 160 E 134 E 173 E 233 E 241 E 186 E 100 E 123 E 81 E 106 E 144 E 214 E 231 E 232 E 178 E 183 E 212 E 299 E 327 E 331 E 330 E 304 E 250 E 222 E 184 E 239 E 237 E 253 E
Klopt! Jammer dat ik het ga missen. Zit ik in Wenen. Kan best interessant wordenquote:
Heb je een gaatje in je hoofd? Het is hier binnen 25,5 graad. Ondanks dat ik de deuren open heb staan, en de hele dag de gordijnen dicht heb gehad + een schaduwdoek op het balkon heb hangen. Mag van mij snel koeler worden.quote:Op woensdag 18 mei 2022 22:43 schreef dick_laurent het volgende:
Frisjes. Mag nog wel een graad of 5 a 10 bij
Veel Nederlanders kunnen nu eenmaal erg slecht tegen warmte. Ik heb er geen moeite mee.quote:Op woensdag 18 mei 2022 22:54 schreef DJMO het volgende:
[..]
Heb je een gaatje in je hoofd? Het is hier binnen 25,5 graad. Ondanks dat ik de deuren open heb staan, en de hele dag de gordijnen dicht heb gehad + een schaduwdoek op het balkon heb hangen. Mag van mij snel koeler worden.
Ik kan er prima tegen, heb vandaag in zuid-holland ook gewoon m'n jas aangehad. Maar desalniettemin mag het van mij best een stuk koeler, dat wandelt een stuk fijner.quote:Op woensdag 18 mei 2022 22:56 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Veel Nederlanders kunnen nu eenmaal erg slecht tegen warmte. Ik heb er geen moeite mee.
Het is buiten waar ik iig woon nu een graad of 16, dat vind ik frisjes ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.estofex.org/
Voer voor meerquote:Op donderdag 19 mei 2022 06:11 schreef d.k. het volgende:
Saaie regenbuitje van een minuut of twee hier in het oosten van Brabant. Ontstaan spontaan voor die echte buien in het westen.
Hier in Twente is ook zojuist dikke woei ontstaan. Moest snel mijn balkondeur dichtdoen om te voorkomen dat alles wegwoei.quote:Op donderdag 19 mei 2022 05:13 schreef MissHobje het volgende:
Zo dikke wind ontstaat...regen...hard onweer komt eraan in De Bilt.
Het ontstaat nu heel snel in omgeving.
Hier in twente nog een zonovergoten donderdagochtendquote:Op donderdag 19 mei 2022 06:34 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Hier in Twente is ook zojuist dikke woei ontstaan. Moest snel mijn balkondeur dichtdoen om te voorkomen dat alles wegwoei.
210 km/h, uhuhquote:Op donderdag 19 mei 2022 07:11 schreef Houtenbeen het volgende:
RIP Limburg
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Iets te enthousiaste berekening van het Franse model
Harmonie komt met windstoten van 230km/h in Duitslandquote:
Dat is heftig. Zal schade veroorzakenquote:Op donderdag 19 mei 2022 08:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Harmonie komt met windstoten van 230km/h in Duitsland
en Cosmo met 190km/h
Nou ik denk dat 260km/h wat extreem is, maar al is het nog maar de helft, dan is het nog steeds veel met de bomen al in het blad.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:52 schreef Houtenbeen het volgende:
Oh en de plantjes hoef je morgen in het zuidoosten van het land ook geen water te geven
Mag ook wel een keer, deze maand staat de teller tot nu toe op 2,4 mm. Vorig jaar was het 71,6 mm in mei.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach 230 km/u is slechts het dubbele van de grens voor windkracht 12quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:43 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Harmonie komt met windstoten van 230km/h in Duitsland
en Cosmo met 190km/h
Iets gaat er niet goed bij de berekeningen in die modellen, hopen we maar.
Tornado des doods!quote:Op donderdag 19 mei 2022 07:11 schreef Houtenbeen het volgende:
RIP Limburg
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Iets te enthousiaste berekening van het Franse model
Ziet er wel heel heftig uit. Potentieel dodelijk systeem morgen.quote:
Gewoon aankloppen bij de sociale dienst bainkquote:Op donderdag 19 mei 2022 10:30 schreef Sfancta het volgende:
@:de_boswachter we zijn straks dakloos neef
Beter doet het schild het morgen enorm goed, ik moet buiten zitten om te checken of kinderen wel goed hun best doen voor hun verkeersexamen :’)quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:19 schreef Nattekat het volgende:
Zelfs de modellen houden rekening met het schild van Leiden.
Arme kinderenquote:Op donderdag 19 mei 2022 11:43 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
Beter doet het schild het morgen enorm goed, ik moet buiten zitten om te checken of kinderen wel goed hun best doen voor hun verkeersexamen :’)
Hier nu volop zon in Brabantquote:Op donderdag 19 mei 2022 12:04 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Heel dreigende lucht in de regio Den Haag.
Zie buienradarquote:Op donderdag 19 mei 2022 12:04 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Heel dreigende lucht in de regio Den Haag.
Ik vraag me af welke stad er precies tussen die twee lijntjes in gaat vallen.quote:
quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vraag me af welke stad er precies tussen die twee lijntjes in gaat vallen.
Begint met L en eindigt op eiden.quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hier ook altijd.quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:35 schreef PzKpfw het volgende:
Zoals gewoonlijk gaat de regen weer precies langs ons heen.
Ik nietquote:Op donderdag 19 mei 2022 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat toevallig maat, ik ook. De pleuris breekt uit zo!quote:Op donderdag 19 mei 2022 12:52 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Ik zit te wachten tot het HELEMAAL los gaat, makker.
Zonsverduistering is vandaag, heb ik vernomen.quote:
Heb je wel vaker in grote steden.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:00 schreef mazaru het volgende:
Het was gewoon hartstikke donker hier in 010
Hier pikwit @KingRolandquote:Op donderdag 19 mei 2022 13:01 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Heb je wel vaker in grote steden.
Bij jullie komt er vandaag niet veel volgens mij. Trekt voorbij Limburg (oja Zuid-Oost Brabant of waar je ook woont, whatever) vandaag.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier schijnt de zon nog. Maar zal de tuinstoel maar vast neerleggen voor hij omwaait #neverforget.
Klopt, was ook vast ter voorbereiding op morgen. Dan worden we hier compleet weggevaagd. Het was leuk jullie allemaal "gekend" te hebben. Bedankt voor alles.En ik woon precies op het randje, officieel in L, maar ben B. Pik alles mee van twee kwaden.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:18 schreef Salina het volgende:
[..]
Bij jullie komt er vandaag niet veel volgens mij. Trekt voorbij Limburg (oja Zuid-Oost Brabant of waar je ook woont, whatever) vandaag.
Maar dat wordt morgen toch helemaal goedgemaakt met die tornado's des doods?
Zoiets dacht ik voorbij zien te komen.
Hier helemaal #nat nu.
Donker en vochtig.
@:dick_laurent
@:Mammietje
quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:16 schreef bloodymary1 het volgende:
Hier schijnt de zon nog. Maar zal de tuinstoel maar vast neerleggen voor hij omwaait #neverforget.
Mooi was die tijd.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er morgen ook weer zo'n Britse uitzending met die landende vliegtuigen? Of is het daar niet. Of vandaag daar.
Reed net ook door een halve flashflood, wat een bak met water kwam er uit de luchtquote:
Reed net over een weg die helemaal omsloten is door bomen, het leek wel nachtquote:Op donderdag 19 mei 2022 13:31 schreef dick_laurent het volgende:
Ok, het is hier nu gewoon donker.
Zon staat bijna op zijn hoogste punt nu ook he, kan je nagaan. De kamer is echt level duister alsof het 16:00 is in decemberhahaha holy moly
Heb je rubber in je wandelschoenen? #dtvquote:Op donderdag 19 mei 2022 13:38 schreef DJMO het volgende:
Hier gaat het nu aardig los, ook onweersgerommel.
Ik sta droog en veilig.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:40 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Heb je rubber in je wandelschoenen? #dtv
Dat heet nacht.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:45 schreef LTVDK het volgende:
Goede temperatuur drop wel hier
[ afbeelding ]
Bedoel dat piekje op het einde hequote:
Ja.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Is er morgen ook weer zo'n Britse uitzending met die landende vliegtuigen? Of is het daar niet. Of vandaag daar.
Doutzen ook denk je?quote:Op donderdag 19 mei 2022 11:19 schreef Nattekat het volgende:
Zelfs de modellen houden rekening met het schild van Leiden.
Gevulde koek erbij?quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:55 schreef Zipportal het volgende:
Tied voor koffie. @:Wereldgozer @:Coco
Regen genot beste genot.quote:Op donderdag 19 mei 2022 13:55 schreef Zipportal het volgende:
Tied voor koffie. @:Wereldgozer @:Coco
quote:
quote:Op woensdag 18 mei 2022 17:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Hoe is het met je gewicht trouwens?
Jullie krijgen een eigen paddenstoel die nu in Belgisch Limburg in ontwikkeling is.quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:02 schreef LTVDK het volgende:
Ben benieuwd hoe hard Zuid-Limburg straks gesloopt gaat worden
Mensen met een elektrische fiets neem ik ook niet serieus.quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:03 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Goed ik fiets elke dag op een GEWONE fiets.
Dat zijn geen fietsen. Sowieso blijven dat hele dure "fietsen".quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Mensen met een elektrische fiets neem ik ook niet serieus.
Aldi troep.quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:08 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Dat zijn geen fietsen. Sowieso blijven dat hele dure "fietsen".
Na 3-5 jaar is de accu versleten. Duurste onderdeel van een "fiets". En wie zegt dat je over een paar je die onderdelen allemaal nog kunt krijgen?
Plus nog normaal onderhoud eroverheen. Blijft een dure "fiets".
Hier ziet het er nu ook zo uit. Ook groen inderdaad, maar er is nog geen regen gevallen. Zal niet lang meer duren. (Veluwe)quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:00 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Hier (nabij Eindhoven) trok net een shelf over.. lang geleden dat ik zo'n lucht heb gezien: 50 tinten grijs, maar ook groen en paars. Vervolgens hoorde je de wind aantrekken en enkele seconden later volgde er een flinke windvlaag, regen en onweer.
Niet. Valt geen druppel daar, het is een midden NL feestje, zoals zovaakquote:Op donderdag 19 mei 2022 14:02 schreef LTVDK het volgende:
Dat staat morgen op de planning.quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:02 schreef LTVDK het volgende:
Jaaa, hier ook 30 km ten oosten van Ehv. Keiharde wind, regen, hagel, pikkedonker, onweer. Duurde zeker 5 minuten. Nu komt de zon weer door. Wel een klap afgekoeld, van 29 naar... een stuk minder.quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:00 schreef ZZtopSpeed het volgende:
Hier (nabij Eindhoven) trok net een shelf over.. lang geleden dat ik zo'n lucht heb gezien: 50 tinten grijs, maar ook groen en paars. Vervolgens hoorde je de wind aantrekken en enkele seconden later volgde er een flinke windvlaag, regen en onweer.
Mwoah, hooguit een tuinstoel in een bovenleiding, maar voor de rest niets spannends.quote:Op donderdag 19 mei 2022 14:24 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
't is dat ik op het moment niet in Eindhoven zit... maar er zullen wel bomen omgegaan zijn.
Voor morgen staat er nog een zwaardere bui op de kalender voor daarquote:Op donderdag 19 mei 2022 14:24 schreef DemonRage het volgende:
[ afbeelding ]
't is dat ik op het moment niet in Eindhoven zit... maar er zullen wel bomen omgegaan zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |