SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
Vooral later vanmiddag pas. Het kan, maar een garantie heb je nietquote:Op maandag 16 mei 2022 12:55 schreef Faraday01 het volgende:
Er was harde regenval en onweer aangekondigd. Tot nu toe een paar druppelsen smerig warm hier
Weeralarm tussen 12-14 uur en volgens de buienradar zou het hier nu flink los moeten gaan. In de praktijk miezert hetquote:Op maandag 16 mei 2022 12:58 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Vooral later vanmiddag pas. Het kan, maar een garantie heb je niet
Hup bui!quote:Op maandag 16 mei 2022 13:13 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Wedstrijdje. Wie is er eerder op het station? De bui of ik? @:Amersfoort
Jammer joh, ik ben droog geblevenquote:
quote:Op maandag 16 mei 2022 13:13 schreef DJMO het volgende:
[ afbeelding ]
Wedstrijdje. Wie is er eerder op het station? De bui of ik? @:Amersfoort
Oeh, die is over een klein halfuurtje hier. Kwam er wat uit?quote:
De trein waar ik net instap heeft wat regendruppels op het raam, ik heb geen spatje gevoeld of gezien nog.quote:Op maandag 16 mei 2022 13:27 schreef Kriegel het volgende:
[..]
[..]
Oeh, die is over een klein halfuurtje hier. Kwam er wat uit?
quote:Op maandag 16 mei 2022 13:29 schreef DJMO het volgende:
[..]
De trein waar ik net instap heeft wat regendruppels op het raam, ik heb geen spatje gevoeld of gezien nog.
Tijdens m'n overstap op Amersfoort cs drie druppels gevoeld toen ik de trein uitkwam. Is dat hoopgevend?quote:Op maandag 16 mei 2022 13:30 schreef Kriegel het volgende:
[..]![]()
Op Buienradar stort ie ook al in... Godverdomme.
NEI!quote:Op maandag 16 mei 2022 13:40 schreef DJMO het volgende:
[..]
Tijdens m'n overstap op Amersfoort cs drie druppels gevoeld toen ik de trein uitkwam. Is dat hoopgevend?
Ik moet je teleurstellen, om het water te kort te verminderen zijn zulke buien niet veel waard. Wat wel helpt zijn de langdurige buien, maar die verwachten ze niet de komende weken.quote:Op maandag 16 mei 2022 14:33 schreef RedFever007 het volgende:
Godverdomme weer geen druppel regen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
terwijl de natuur zit te schreeuwen om water
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik weet het , ik weet hetquote:Op maandag 16 mei 2022 14:43 schreef FlyingEagle het volgende:
[..]
Ik moet je teleurstellen, om het water te kort te verminderen zijn zulke buien niet veel waard. Wat wel helpt zijn de langdurige buien, maar die verwachten ze niet de komende weken.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:56 schreef Kettlebell het volgende:
Echt ik word hier zo schijtziek van hé?! Deze dinsdag stond al twee weken in de weerkaarten met griffel geschreven als ultieme zomerse (warm én zonnig) dag. Het begon bij 30 graden en zon zo'n 10 dagen geleden, daarna 28 graden en zon. Van het weekend zou het vandaag nog zonnig worden met 25/26 graden.
En nu puntje bij paaltje staat er gewoon een dikke grijze wolk met regendruppels en 24 graden. Dat is elke fucking keer het geval.
De meeste mensen associëren bbq-en dan ook met het verbranden van goedkope troep wat voor vlees moet doorgaan. Temperatuur is veel te hoog meestal, komt bakken met vet vanaf waardoor alles in de fik vliegt. Ondertussen vreten we ons vol met stokbrood en gooien we ons vol met bier.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, dat continue fucking ge-BBQ zodra het een beetje mooi weer is word ik ook schijtziek van.
Ik kan op mooie dagen bijna geen volle dag in de tuin chillen zonder dat ik er uit gerookt wordt door een van de BBQ'ende buren om mij heen.
Tis ook niet dat het lekker ruikt ofzo, bedoel.... als het nou naar lekker eten zou ruiken vind ik het niet zo'n drama, maar elke keer ruikt het gewoon letterlijk naar verbrand verkoold hout. Fucking goor.
Wordt morgen prima weer toch?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:04 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Zo voel ik me wel ja. Gvd allemaal BBQ zooi ingeslagen voor vanavond.
Lekker joh.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:28 schreef dick_laurent het volgende:
Nou, dat continue fucking ge-BBQ zodra het een beetje mooi weer is word ik ook schijtziek van.
Ik kan op mooie dagen bijna geen volle dag in de tuin chillen zonder dat ik er uit gerookt wordt door een van de BBQ'ende buren om mij heen.
Tis ook niet dat het lekker ruikt ofzo, bedoel.... als het nou naar lekker eten zou ruiken vind ik het niet zo'n drama, maar elke keer ruikt het gewoon letterlijk naar verbrand verkoold hout. Fucking goor.
Mooi. Lekker binnen stammpot vreten dusquote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:39 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Lekker joh.
Daarnaast voor het eerst in 2 jaar dat ik een x de BBQ aansteek trouwens.
Als het er nog van komt. Wat een grauwe kutdag zeg. Het miezert hier ook al 1,5 uur lang. Het is ook niet zo dat ze een béétje van de voorspelling af zitten, het is gewoon een compleet andere dag dan voorspeld.
Nee dit is een typische gezapige hollandse bloemkool met kaassaus uit een zakje-dag. Zoals 330 van de 365 dagen per jaar.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Mooi. Lekker binnen stammpot vreten dus
Tja voorspellingen zijn niet perfect. Ik stoor me vooral aan de spreiding die het KMI in België geeft, in de verwachtingen 14 dagen grafieken:quote:Op dinsdag 17 mei 2022 09:56 schreef Kettlebell het volgende:
Echt ik word hier zo schijtziek van hé?! Deze dinsdag stond al twee weken in de weerkaarten met griffel geschreven als ultieme zomerse (warm én zonnig) dag. Het begon bij 30 graden en zon zo'n 10 dagen geleden, daarna 28 graden en zon. Van het weekend zou het vandaag nog zonnig worden met 25/26 graden.
En nu puntje bij paaltje staat er gewoon een dikke grijze wolk met regendruppels en 24 graden. Dat is elke fucking keer het geval.
Dat is mijn punt. De toegevoegde waarde van weersvoorspellingen is toch dat je een bepaalde planning kunt maken en enigszins kunt anticiperen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 10:56 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tja voorspellingen zijn niet perfect. Ik stoor me vooral aan de spreiding die het KMI in België geeft, in de verwachtingen 14 dagen grafieken:
Als je een spreiding geeft zou ik verwachten dat de uiteindelijke realiteit ook binnen die spreiding valt. Maar het gebeurt voortdurend dat (voor de neerslag) enkele dagen later een nieuwe spreiding voor dezelfde dag gegeven wordt die veel groter is.
Dat gebeurt zo vaak. In de winter zie je ook vaak dat de pluim stevige kou laat zien, wat uiteindelijk eindigt in 5 graden boven nul.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:03 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Dat is mijn punt. De toegevoegde waarde van weersvoorspellingen is toch dat je een bepaalde planning kunt maken en enigszins kunt anticiperen.
Dat er 28 graden wordt voorspeld en het wordt uiteindelijk 25 graden dat is nu eenmaal ''part of the job'''. Het weer laat zich niet 100% voorspellen. Zelfde geldt met vooruitzichten van 14 dagen of 30-daagse voorspellingen.
Maar wat met name de laatste tijd echt te vaak gebeurt is dat je met min of meer compleet het tegenovergestelde te maken krijgt als dat was voorspeld. Vorige week zaterdag kreeg ik mijn vriendengroep op bezoek en hebben we bewust de keuze gemaakt om niet het water op te gaan omdat het een hele grijze dag zou worden (12 uur van tevoren nog). Werd het uiteindelijk een hele zonnige dag.
En toen 17-5-2022 14 dagen geleden in de verwachting kwam zou het heel warm en zonnig worden. Dat bleef (met licht wisselende temperaturen) zo tot gisteren, om dan opeens vanochtend vroeg het icoontje alsnog te veranderen in een zwarte wolk met regendruppels. Wat is dan nog de meerwaarde van weersvoorspelling uberhaupt, vraag ik me af.
Ze zouden gewoon beter kunnen zeggen : in de winter is het gemiddeld kouder dan in de zomer. Houd rekening met temperaturen tussen de -5 en 12 graden. In de zomermaanden wordt het meestal tussen de 15 en 30 graden. En kijk zelf maar even per dag wat het weer gaat doen.
Nee maar dichter bij dan 24 uur tegenwoordig dus ook niet. Dat vind ik wel amateurisme van de bovenste plank hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:06 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat gebeurt zo vaak. In de winter zie je ook vaak dat de pluim stevige kou laat zien, wat uiteindelijk eindigt in 5 graden boven nul.
Verder dan een dag of vier/vijf is sowieso niet betrouwbaar.
Binnen 24 uur is het verschil meestal niet zo groot.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:09 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Nee maar dichter bij dan 24 uur tegenwoordig dus ook niet. Dat vind ik wel amateurisme van de bovenste plank hoor.
Nou ik vind het verschil toch wel aardig grootquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:10 schreef aloa het volgende:
[..]
Binnen 24 uur is het verschil meestal niet zo groot.
Heb je al een brief naar KNMI geschreven?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:13 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Nou ik vind het verschil toch wel aardig grootGing gister BBQ zooi halen om half 8 in de avond, toen nog op de weer app gekeken voor vandaag : volop zon en 25 graden.
Word ik vanochten wakker ; mega grijs, en op de weer app was het zonnetje ook vervangen door een zwarte wolk en regen. Hoe is het in godsnaam als weerkundige mogelijk dat je dit 10 uur van tevoren nog niet ziet aankomen vraag ik me dan af. Ga dan gewoon als belastingambtenaar werken denk ik dan, want hier hebben we natuurlijk niks aan.
Ga solliciteren, als jij het beter kanquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:13 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Nou ik vind het verschil toch wel aardig grootGing gister BBQ zooi halen om half 8 in de avond, toen nog op de weer app gekeken voor vandaag : volop zon en 25 graden.
Word ik vanochten wakker ; mega grijs, en op de weer app was het zonnetje ook vervangen door een zwarte wolk en regen. Hoe is het in godsnaam als weerkundige mogelijk dat je dit 10 uur van tevoren nog niet ziet aankomen vraag ik me dan af. Ga dan gewoon als belastingambtenaar werken denk ik dan, want hier hebben we natuurlijk niks aan.
Nouja ik hoef niet met prutswerk dat van geen kanten klopt aan te komen bij mijn werkgever dat weet ik wel.quote:
Ga solliciteren, als jij het beter kanquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:13 schreef Kettlebell het volgende:
[..]
Zo is datquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:27 schreef dick_laurent het volgende:
Ik gok dat de zon er doorheen komt vanaf een uurtje of 1 vanmiddag als ik de satelliet op wetteronline zo bekijk.
Dus er kan vanavond gewoon ge-BBQ'ed worden met bevroren euroknaller hamburgers en stokbrood met kruidenboter. Enjoy.
Hier gaat iets misquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef aloa het volgende:
Vanaf het weekend een stuk kouder. Het gemiddelde zakt dan naar een graad of 18.
[ afbeelding ]
Als de zon maar schijntquote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef aloa het volgende:
Vanaf het weekend een stuk kouder. Het gemiddelde zakt dan naar een graad of 18.
[ afbeelding ]
Die 5 minuten waren natuurlijk al kut geweest.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 13:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Weer voor niks alle tuinkussen binnen gelegd vanmorgen (en dat zijn er veel). Heeft precies 5 minuten geregend. Nu weer zon en zomer hier!
Vroege schaapscheerderskou. Dan wordt het in juni weer bakken en braden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Mag van mijquote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:33 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Vroege schaapscheerderskou. Dan wordt het in juni weer bakken en braden.
Heerlijk, die plotselinge warmte kan me gestolen worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 11:39 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Het is nog maar mei.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:51 schreef DJMO het volgende:
[..]
Heerlijk, die plotselinge warmte kan me gestolen worden.
Ja, en dit is ergens ook wel goede training voor de vierdaagse hoor, maar toch, ik wandel en train liever met wat koeler weer.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is nog maar mei.
De echte hitte moet nog komen.
Kan, niet moet. Maar ik snap jequote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:53 schreef aloa het volgende:
[..]
Het is nog maar mei.
De echte hitte moet nog komen.
Ja schon aber leider nicht hier..wie immerquote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:53 schreef INViCTuS het volgende:
Knallluft mit erhöhter Windscherung. Zutaten für Unwetter sind da![]()
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]Ik weet gewoon hoe dit afloopt. Geen enkele donderklap, wel de pisregen voor tijdens en na.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet gewoon hoe dit afloopt. Geen enkele donderklap, wel de pisregen voor tijdens en na.
we wachten het rustig af. kan ook exploderenquote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet gewoon hoe dit afloopt. Geen enkele donderklap, wel de pisregen voor tijdens en na.
Oosten bedoel je. Wij hebben in het westen eens per 10 jaar eens een leuk frontje, maar dat is het ook wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Alles voor het zuiden, noorden komt er bekaaid vanaf let maar op!
Zal niet de eerste keer zijn dat dat het geval is.
Trouwens we actuele weerkaarten en de min/max van weerplaza kloppen voor geen drol, ze worden amper geupdate vandaag![]()
Je doet er niks aanquote:Op dinsdag 17 mei 2022 19:48 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kan, niet moet. Maar ik snap je
Valt altijd tegen hier.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Alles voor het zuiden, noorden komt er bekaaid vanaf let maar op!
Zal niet de eerste keer zijn dat dat het geval is.
Trouwens we actuele weerkaarten en de min/max van weerplaza kloppen voor geen drol, ze worden amper geupdate vandaag![]()
gewitter willen we welquote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Valt altijd tegen hier.
Niet dat ik op noodweer aan het wachten ben
Juistquote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 20:00 schreef Houtenbeen het volgende:
[ afbeelding ]@Nattekat, waarom moet je nou dat zuid holland schild weer activeren, we hebben hier toch over gesproken vorig jaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
Er moet toch eten op de plank komen hierquote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:15 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
@:nattekat, waarom moet je nou dat zuid holland schild weer activeren, we hebben hier toch over gesproken vorig jaar.
Nee, wat was dat ook weer?quote:Op dinsdag 17 mei 2022 22:44 schreef Take_A_Picture het volgende:
Weten jullie nog, die geniale avond/nacht/ochtend van 25-26 mei 2009
Kwam dat nou nog maar eens :’(
Noorden komt meestal te laat als het aankomt op fors onweer, 9/10 keer ga ik er niet eens meer moeite voor doen om er nog op uit te gaan.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oosten bedoel je. Wij hebben in het westen eens per 10 jaar eens een leuk frontje, maar dat is het ook wel.
Maar ik wil wel noodweer, nog nooit meegemaakt dat de windstoten boven de 100km/h uitkwam tijdens een onweersbui. Meestal tijdens nadering wat wind daarna wordt het rustig tijdens het onweer, leuk johquote:Op dinsdag 17 mei 2022 21:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Valt altijd tegen hier.
Niet dat ik op noodweer aan het wachten ben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |