abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204491858
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Oekraïners weten de Russen goed tegen te houden, en ze weten ook goed druk te zetten door tegenaanvallen te doen.

In Marioepol zijn nog zo'n 1500 Oekraïense militairen die doorvechten, en uiteindelijk vechten ze een verloren strijd, maar ze zetten wel druk op het Russische front. De Russen moeten daar mensen inzetten die ze niet op het front in het oosten in kunnen zetten.
De Russen voeren nu meer bombardementen uit en zorgen nu voor betere aanvoerlijnen en zijn nog bezig met een troepenopbouw.Vandaar dat ze niet snel oprukken. Het zal nu gaan wie uiteindelijk de meeste middelen heeft. Zeg maar de langste adem.

De aanvallen die nu plaats vinden is om te bepalen waar de zwakte van de tegenstander zit. Althans dat zeg ik niet maar dat hoor je van deskundigen.

Deze strijd kan nog maanden duren al niet jaren in de Donbas.
pi_204491873
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
[..]

De interventie in Servië en Kosovo was een vredesmissie op verzoek van de Verenigde Naties.
Het doel was daar strijdende partijen uit elkaar te halen, en burgers te beschermen.

De VN gaat nooit verzoeken een interventie te doen, omdat daar Rusland nog steeds in de veiligheidsraad zit.
Het was in Kosovo al lastig wat bewapende milities uit elkaar te houden.
2 legers uit elkaar houden die uitgerust zijn met geavanceerde wapens is een onmogelijke klus.

Logisch is om samen met het Oekraïense leger Oekraïne te verdedigen.
Ik betwijfel of het logisch en verstandig is dat onder NATO vlag te doen.
een coalitie van landen die willen ingrijpen, en waar andere landen bij kunnen aanhaken zie ikzelf dan een stuk sneller gebeuren.

tegen de tijd dat de NATO het besluit neemt om als NATO deel te nemen, zal dat al niet meer nodig zijn, omdat 95% van de NATO leden al bezig is in Oekraïne.

maar goed, deze "what if" is in een klap overbodig door de nucleaire wapens van Rusland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2022 17:48:02 ]
  woensdag 20 april 2022 @ 17:48:32 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204491884
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 13:35 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Alleen als je hem erkent en alleen als je in een oorlog zit. Dit is geen oorlog maar een speciale operatie |:)
Owja... Zo noemen we dat tegenwoordig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204491885
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:45 schreef Cherni het volgende:
De aanvallen die nu plaats vinden is om te bepalen waar de zwakte van de tegenstander zit. Althans dat zeg ik niet maar dat hoor je van deskundigen.
Welke deskundigen zeggen dat?

Michael Clarke vermoed dat het komt omdat het Rusland gewoon niet lukt om echt vliegend van start te gaan.
  woensdag 20 april 2022 @ 17:49:40 #105
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204491890
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:33 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ik weet niet wat Rusland nog allemaal achter de hand heeft, maar hoe langer het duurt, lijkt me in het voordeel van Oekraine.
Op welk vlak het in het voordeel is van welke partij is denk ik de betere vraag.
Oekraïne krijgt steeds meer wapens en zal dus relatief sterker worden. Op militair vlak zie ik dan ook niet veel problemen om stand te houden. Ik denk dat we gewoon richting een staakt het vuren gaat en een langdurige patstelling op militair vlak.

Aan de andere kant wordt een economische krimp van -45% van de Oekraïnse economie verwacht en waren er al economische problemen aangaande staatschuld in het land. Vandaar ook de aanvallen van Rusland op de Oekraïnse economie.

De huidige verliezen aan infrastructuur worden geschat op 270 miljard en Oekraïne heeft ongeveer 5 miljard per maand nodig om te kunnen blijven draaien.

https://gmk.center/en/new(...)illion-in-april-may/

https://www.opendemocracy(...)bt-cancellation-now/

Het is dan vaak de vraag hoe lang de westerse partners van zin zijn die paar miljard die Oekraïne per maand te kort komt op te hoesten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204491903
Dat is ook wel een ding. Jezelf doodvechten terwijl je weet dat de vijand toch gaat winnen.
Dat is wel iets om over na te denken.
  woensdag 20 april 2022 @ 17:52:15 #107
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204491907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als je die realisatie nu pas hebt is dat rijkelijk laat. Nukes zijn al 80 jaar een game changer op het wereldtoneel. Waarom denk je dat elke wereldmacht en schurkenstaat nukes heeft of ze wil hebben? Zodat ze zelf hun gang kunnen gaan zonder binnengevallen te worden door een buitenlandse mogendheid. Ze ook daadwerkelijk gebruiken is not done en de gevolgen zijn niet te bevatten zo groot. Ja, Amerika kon het als eerste helemaal aan het begin in Japan maar die tijd is allang voorbij nu meerdere landen ze hebben en men elkaar duidelijk heeft gemaakt dat gebruik er van tot MAD leidt.
Ik verbaas mij ook enigszins hoe er geredeneerd wordt in dit conflict. Ik heb het idee dat sommige mensen de geschiedenis totaal negeren en doen alsof dit de eerste oorlog ooit is. Met die 'als/dan'-redenering: "als Rusland geen nucleaire macht was, had de NAVO al lang ingegrepen."

Wat denken mensen hier dat de Sovjet-Unie had gedaan in Korea en Vietnam als zij wel een kernmacht waren geweest en de VS niet? Het is inderdaad al 80 jaar een puur machtsmiddel voor de grote spelers op het wereldtoneel.
  woensdag 20 april 2022 @ 17:53:33 #108
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204491918
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Putin moet eerst zijn doelen nog halen in Oekraïne voor die daar aan kan gaan denken.
Precies :D Gaat dus niet gebeuren
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_204491942
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Welke deskundigen zeggen dat?

Michael Clarke vermoed dat het komt omdat het Rusland gewoon niet lukt om echt vliegend van start te gaan.
Een stuk uit the NewYork post.

Ukrainian and U.S. officials say Russia’s new campaign in the Donbas will be much more methodical than its previous operation, which involved tanks making rapid advances and helicopter assaults deep inside Ukraine. That approach resulted in heavy Russian casualties.

Over recent days, Russia has increased artillery barrages and sent small detachments of troops to probe Ukrainian lines. These smaller attacks, known as “shaping operations” in military circles, are often precursors to larger troop movements or can serve as distractions from other fronts.

Men heeft het over probe attacks and shaping operations. Mogelijk kan AchJa ons daar meer over vertellen.
pi_204491943
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204491952
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nou vertel eens, welke boeken gaan specifiek over het jatten van eten terwijl je onderweg bent dan?
Begin eens met een makkelijk boek. Oorlog en Vrede van Tolstoi, is goed te lezen. Die legt je exact uit hoe Napoleon met 500.000 man tot aan Moskou kon komen. Hoewel het er eenmaal bij Moskou aangekomen waren nog maar 100.000 waren.

En Tolstoi legt je ook exact uit waarom, toen Napoleon in Moskou aankwam waar niks meer te eten viel en iedereen dus maar weer naar huis ging, de boeren onderweg terug elke Napoleon-soldaat de keel afsneedt. Omdat die soldaten al het eten hadden opgegeten, die boeren hongersnood en ellende moesten lijden, en ze zich dus graag een beetje wilden afreageren.

Nog even afgezien van dat de Russen op de heenweg al door hadden dat Napoleon alleen zo snel kon opmarcheren omdat hij licht was en vrijwel geen voorraden had. Wat hen op het idee bracht om al het eten mee te nemen en hele dorpen te verbranden. Die verschroeide-aarde taktiek waar je nog wel eens van hebt gehoord. Werkte op zich goed, maar het noopte Napoleon vooral om sneller op te rukken, om Moskou te bereiken voordat het eten helemaal op was.

Alles ging relatief goed toen ze met hun versnelde opmars bezig waren. Ze konden nog genoeg eten vinden om met 100.000 man Moskou te bereiken. Maar daar stokte de opmars. En toen waren de voorraden in Moskou verbazingwekkend snel op. Napoleon had door zijn versnelde opmars geen tijd gehad om voldoende bevoorradingslijnen aan te kunnen leggen, en op de heenweg had hij onderweg al het eten opgegeten. Dus ook niet meer genoeg eten vanuit bijvoorbeeld Polen of Belarus, dat hadden ze allemaal al opgegeten.

En dat was het einde.

Ik heb het verkort en een beetje leuk opgeschreven omdat verder niemand hier op een geschiedenisles zit te wachten. Ik zou je aanraden Oorlog en Vrede te lezen. Het is een roman van 1200 pagina's, maar Tolstoi heeft er hard aan gewerkt om het historisch accuraat te maken.
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 18:02:14 #112
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204491973
Poetingod moest nog even laten zien dat hij wel duidelijk echt heel stoer is:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204491979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:58 schreef Cherni het volgende:
Een stuk uit the NewYork post.

Ukrainian and U.S. officials say Russia’s new campaign in the Donbas will be much more methodical than its previous operation, which involved tanks making rapid advances and helicopter assaults deep inside Ukraine. That approach resulted in heavy Russian casualties.

Over recent days, Russia has increased artillery barrages and sent small detachments of troops to probe Ukrainian lines. These smaller attacks, known as “shaping operations” in military circles, are often precursors to larger troop movements or can serve as distractions from other fronts.
Er staat dus niet dat Rusland de aanvallen gebruikt om te bepalen waar de zwakke plek van de tegenstander zit.
pi_204491983
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:52 schreef Repentless het volgende:
Wat denken mensen hier dat de Sovjet-Unie had gedaan in Korea en Vietnam als zij wel een kernmacht waren geweest en de VS niet? Het is inderdaad al 80 jaar een puur machtsmiddel voor de grote spelers op het wereldtoneel.
Korea en Vietnam? Wat denk je van de rest van Europa?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204491992
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er staat dus niet dat Rusland de aanvallen gebruikt om te bepalen waar de zwakke plek van de tegenstander zit.
Dat is wel uiteindelijk de bedoeling om op de zwakste plaatsen door te breken. En om dan eventuele troepen te omsingelen. Een kenner mag mij corrigeren. Graag zelfs.

En uiteraard om troepen aan te trekken om zo andere plaatsen te verzwakken waardoor je daar kunt oprukken. Dat vergat ik er nog bij te vermelden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Cherni op 20-04-2022 18:13:36 ]
pi_204492014
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, dan zijn invasies e.d. dus eigenlijk altijd gerechtvaardigd, wanneer de ene partij de ander als "het kwaad" beschouwt.
Tja, oorlog is heel veel, maar ook een jurysport. Er is geen door allen omarmde of objectieve moraal of ethiek. Wanneer A en B met elkaar vechten kijkt de rest van het alfabet toe. Dat is dan de jury die kijkt wie het meeste geschreven en ongeschreven regels overtreedt, wie het meest barbaars bezig is. Op grond daarvan, en van (geo)politieke toekomstvisies, van bestaande coalities en van eigenbelang, gaat men partij kiezen.
Zo was in de Vietnamoorlog de Amerikaanse bevolking de jury, en toen die genoeg had van het geweld en de lijkenzakken kwam er een eind aan.
Wanneer de oorlog is beslecht kan de winnaar een tribunaal oprichten en krijgen we een jury van winnaars, die vaak wat bijziend zijn als het gaat om hun eigen misdaden.
En uiteindelijk zijn het natuurlijk de historici die de jury vormen voor wat de mensheid heeft uitgevreten.

En eigenlijk is dit ook een verhaal over dat niet alle meningen evenveel waard zijn.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204492045
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:51 schreef quirina het volgende:
Dat is ook wel een ding. Jezelf doodvechten terwijl je weet dat de vijand toch gaat winnen.
Dat is wel iets om over na te denken.
Het ligt eraan wie de vijand is. Als door jouw strijd je vrouw en kinderen nog wat langer kunnen leven zonder verkracht en vermoord te worden, is dat het waard om je leven ervoor te geven.
Цой жив
  woensdag 20 april 2022 @ 18:12:41 #119
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204492049
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Korea en Vietnam? Wat denk je van de rest van Europa?
Ik maakte de vergelijking wat een kernmacht zou doen als een door hen gesteund land binnengevallen zou worden door een niet-kernmacht. Dezelfde 'als/dan' die nu wordt gemaakt m.b.t. de NAVO/Rusland.

Ik heb het dus niet over wat de Sovjet-Unie in Europa zou doen wanneer zij wel een kernmacht waren en het westen niet, dat is een hele andere discussie.
pi_204492073
Ik ben benieuwd wat we op de parade van 9 mei gaan zien. De wereldwijde belangstelling zal groter zijn dan andere jaren. Ik verwacht veel machtsvertoon met vooral een hoop ICBMs.
Цой жив
pi_204492087
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:06 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is wel uiteindelijk de bedoeling om op de zwakste plaatsen door te breken. En om dan eventuele troepen te omsingelen. Een kenner mag mij corrigeren. Graag zelfs.
Natuurlijk proberen ze ergens door dat front heen te breken. Maar dat is iets anders dan je oorspronkelijke:
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:45 schreef Cherni het volgende:
Natuurlijk zijn het geen strategische aanvallen om te kijken waar de zwakte van de tegenstander zit, Rusland wil gewoon terreinwinst.
  woensdag 20 april 2022 @ 18:17:18 #122
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204492088
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:08 schreef OllieA het volgende:

[..]
Tja, oorlog is heel veel, maar ook een jurysport. Er is geen door allen omarmde of objectieve moraal of ethiek. Wanneer A en B met elkaar vechten kijkt de rest van het alfabet toe. Dat is dan de jury die kijkt wie het meeste geschreven en ongeschreven regels overtreedt, wie het meest barbaars bezig is. Op grond daarvan, en van (geo)politieke toekomstvisies, van bestaande coalities en van eigenbelang, gaat men partij kiezen.
Zo was in de Vietnamoorlog de Amerikaanse bevolking de jury, en toen die genoeg had van het geweld en de lijkenzakken kwam er een eind aan.
Wanneer de oorlog is beslecht kan de winnaar een tribunaal oprichten en krijgen we een jury van winnaars, die vaak wat bijziend zijn als het gaat om hun eigen misdaden.
En uiteindelijk zijn het natuurlijk de historici die de jury vormen voor wat de mensheid heeft uitgevreten.

En eigenlijk is dit ook een verhaal over dat niet alle meningen evenveel waard zijn.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
  woensdag 20 april 2022 @ 18:17:47 #123
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204492093
twitter

Kim Jong Putin
pi_204492106
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:11 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het ligt eraan wie de vijand is. Als door jouw strijd je vrouw en kinderen nog wat langer kunnen leven zonder verkracht en vermoord te worden, is dat het waard om je leven ervoor te geven.
Mannen worden verplicht te vechten hè in Oekraïne. Die vrouwen zitten veilig in het buitenland met hun kinderen. Vlucht je vrouw niet met de kinderen niet dan kan je als man niet hun veiligheid garanderen. En het is al duidelijk dat vrouwen en kinderen juist gepakt worden.
Normaal gesproken willen die mannen ook hun kindjes groot zien worden en later grootouders worden als ze oud zijn.
Is het dan waard je dood te vechten voor je land? Je vrouw en kinderen zijn je toch het meeste waard?
pi_204492113
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204492117
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:06 schreef Cherni het volgende:

[..]

En uiteraard om troepen aan te trekken om zo andere plaatsen te verzwakken waardoor je daar kunt oprukken. Dat vergat ik er nog bij te vermelden.
Hans van Griensven, luitenant-generaal b.d. zegt dat vandaag in de Volkskrant op pagina 6, maskirovska noemt hij het.
pi_204492131
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:15 schreef Zwoerd het volgende:
Ik ben benieuwd wat we op de parade van 9 mei gaan zien. De wereldwijde belangstelling zal groter zijn dan andere jaren. Ik verwacht veel machtsvertoon met vooral een hoop ICBMs.
Zou leuk zijn als er een aanslagje gepleegd zou worden.
pi_204492139
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Natuurlijk proberen ze ergens door dat front heen te breken. Maar dat is iets anders dan je oorspronkelijke:
[..]
Natuurlijk zijn het geen strategische aanvallen om te kijken waar de zwakte van de tegenstander zit, Rusland wil gewoon terreinwinst.
Het zijn beperkte aanvallen om of te kijken hoeveel weerstand je krijgt of om daar troepen naar toe te trekken om andere plaatsen te verzwakken om daar door te breken. Ze passen daar een andere tactiek toe dan in het Noorden.

Tja natuurlijk wil je uiteindelijk terreinwinst. Maar om te denken dat het nu vast loopt omdat ze nu na twee dagen geen of nauwelijks terreinwinst hebben geboekt is onzin.
pi_204492143
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:02 schreef xpompompomx het volgende:
Poetingod moest nog even laten zien dat hij wel duidelijk echt heel stoer is:
[ twitter ]
Lekker slim ook, aangezien alle systemen hier op aanslaan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 20 april 2022 @ 18:24:42 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204492144
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:58 schreef Cherni het volgende:
Men heeft het over probe attacks and shaping operations. Mogelijk kan AchJa ons daar meer over vertellen.
Had ik al eens eerder gepost.

quote:
Decisive, Shaping, and Sustaining Operations.

The decisive operation “is the operation that directly
accomplishes the mission.” It “is designed to
determine the outcome of a major operation, battle, or
engagement.” There is only one decisive operation,
but multiple subordinate units may play a role in this
operation. The decisive operation will be the focal
point around which the commander and staff designs
the entire operation.

The shaping operation “is an operation at any echelon
that creates and preserves conditions for success of the
decisive operation through effects on the enemy, other
actors, and the terrain.” Shaping operations set the
conditions for success of the decisive operation by
synchronizing the effects of surface fires, air support,
attack aviation, non-lethal fires, obscurants, and
obstacles that delay, degrade, disrupt, or destroy
enemy forces. One or more shaping operations can be
designated by the commander across the commander’s
AO to enable the decisive operation.

The sustaining operation “is an operation at any
echelon that enables the decisive operation or shaping
operations by generating and maintaining combat
power.” While the decisive and shaping operations
focus externally on the operational environment and
the enemy, sustaining operations focus internally on
friendly forces. Logistical support, movement control,
infrastructure development, terrain management, and
support area security are all examples of sustainment
operations. How quickly Army forces can reconstitute
and how far they can exploit success depends on
sustaining operations occurring throughout the AO,
not just in the support area.
Ze zijn nu de meest gunstige voorwaarden aan het scheppen voor de aanval zelf.
pi_204492174
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Had ik al eens eerder gepost.
[..]
Helaas ik lees niet alles, maar bedankt om het nogmaals te posten.
  woensdag 20 april 2022 @ 18:28:17 #132
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204492178
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:17 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Kim Jong Putin
quote:
Replying to
@Liveuamap
Why is Russia launching ballistic dildos?
  woensdag 20 april 2022 @ 18:29:11 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204492193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:23 schreef Cherni het volgende:
Het zijn beperkte aanvallen om of te kijken hoeveel weerstand je krijgt of om daar troepen naar toe te trekken om andere plaatsen te verzwakken om daar door te breken. Ze passen daar een andere tactiek toe dan in het Noorden.
Nou, laat maar zien welke deskundigen melden dat de Russen nu strategisch bezig zijn, en niet daadwerkelijk al door willen breken.

quote:
Tja natuurlijk wil je uiteindelijk terreinwinst. Maar om te denken dat het nu vast loopt omdat ze nu na twee dagen geen of nauwelijks terreinwinst hebben geboekt is onzin.
Ik heb het woord 'vastlopen' niet gebruikt.
pi_204492221
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:24 schreef AchJa het volgende:
Je post een begrip. Maar hoe weet je dat de Russen dat nu aan het uitvoeren zijn?

Michael Clarke vermoed bijvoorbeeld dat de Russen nu gewoon niet sneller toe kunnen slaan. Geen hammer-attack dus.
pi_204492240
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:24 schreef halfway het volgende:

[..]
Lekker slim ook, aangezien alle systemen hier op aanslaan.
Misschien was dat wel zijn onverwachte move..
  woensdag 20 april 2022 @ 18:41:00 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204492326
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:31 schreef luxerobots het volgende:

Je post een begrip. Maar hoe weet je dat de Russen dat nu aan het uitvoeren zijn?

Michael Clarke vermoed bijvoorbeeld dat de Russen nu gewoon niet sneller toe kunnen slaan. Geen hammer-attack dus.
Ik weet niks zeker natuurlijk maar waarom zou je er op de gok blind in willen rammen? Eerst een inleidende beschieting door de artillerie en deel maar wat plaagstoten uit, kijk maar even of de Oekraieners ergens troepen gaan samentrekken om vervolgens op een zwakker punt door te stoten. Of grijp de concentratie van troepen aan met artillerie en luchtsteun om zo een zwakke plek te creeeren.
pi_204492330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Oh hij vermoed. Tja zo vermoed de NewYork post waar ik een gedeelte uit genomen heb waar ze spreken over officials iets anders.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 20 april 2022 @ 18:42:22 #140
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204492341
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Als je denkt dat enkel een tsunami de noodkoeling kan doen uitvallen.
En wat denk je dat die tsunami veroorzaakt had?
Lees de rapporten maar. Alle veiligheidssystemen werkten zoals ze behoorden te werken. Alleen de combi aardbeving & tsunami was teveel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204492356
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:41 schreef Cherni het volgende:

[..]
Oh hij vermoed. Tja zo vermoed de NewYork post waar ik een gedeelte uit genomen heb waar ze spreken over officials iets anders.
Het zit in deze analyse:

En je mag dat stuk uit de NewYork (Times?) best posten.
pi_204492366
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Maar kan je de Russen vertrouwen?
Tja als het waar is en men houd zich aan de afspraken wel de beste optie voor beide partijen.
pi_204492377
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:09 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Zolang Oekraïne maar geen westers georiënteerde democratie wordt is Putin tevreden.
Ik ben benieuwd of de orks over een paar maanden nog steeds zo tevreden zijn met hun Poetin. Hopelijk weten de Oekraïners nog een paar loepzuivere Moskva's uit te voeren en hopelijk wordt men hier in het westen eens zo slim om ook de civiele orks niet meer te ontzien met sancties.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204492390
quote:
[ twitter ]
De ervaring tot nu toe is nee, je kan ze niet vertrouwen.
pi_204492402
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:15 schreef Zwoerd het volgende:
Zoiets zal het wel worden.
Misschien kunnen ze er nog wat praalwagens aan toevoegen die door gestolen Oekraïense tractoren worden getrokken.

Eentje met bebloede kinderknuffels.
Eentje met een maquette op schaal van een verwoeste stad.
Eentje met een lijk naast een fiets.
De laatste praalwagen met een SatanII ICBM, als gigantische lul vermomd, met erop de woorden мы насилуем

Maar ik zal wel weer te emotioneel zijn.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204492424
Kremlin Insiders Alarmed Over Growing Toll of Putin’s War in Ukraine
Some in the elite fear the invasion was a catastrophic mistake — but say the Russian president won't relent and is in no danger of losing power.

https://www.bloomberg.com(...)ing-global-isolation
pi_204492429
quote:
[ twitter ][ twitter ]
Goede kans iig
Vakman pur sang
pi_204492450
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:44 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja als het waar is en men houd zich aan de afspraken wel de beste optie voor beide partijen.
Hoeveel afspraken over veilige corridors voor vluchtende inwoners van Marioepol hebben de Russen sinds 25 februari geschonden? Hoeveel uit Marioepol vluchtende burgers zijn doodgeschoten? Herinner je de foto nog van die vrouw met kinderen en rolkoffertjes?
Juist in en om Marioepol hebben de Russen zich wat afspraken over het laten gaan van burgers op hun alleronbetrouwbaarst getoond.
  woensdag 20 april 2022 @ 18:52:36 #149
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204492455
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of de orks over een paar maanden nog steeds zo tevreden zijn met hun Poetin. Hopelijk weten de Oekraïners nog een paar loepzuivere Moskva's uit te voeren en hopelijk wordt men hier in het westen eens zo slim om ook de civiele orks niet meer te ontzien met sancties.
Wat houdt dat laatste concreet in?
pi_204492458
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het zit in deze analyse:

En je mag dat stuk uit de NewYork (Times?) best posten.
Het zit wel achter een muur.
https://www.nytimes.com/2(...)donbas-strategy.html
pi_204492459
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:51 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Hoeveel afspraken over veilige corridors voor vluchtende inwoners van Marioepol hebben de Russen sinds 25 februari geschonden? Hoeveel uit Marioepol vluchtende burgers zijn doodgeschoten? Herinner je de foto nog van die vrouw met kinderen en rolkoffertjes?
Juist in en om Marioepol hebben de Russen zich wat afspraken over het laten gaan van burgers op hun alleronbetrouwbaarst getoond.
Weet niet wat er waar of deels waar is van die info, UKR troepen schijnen ook te schieten op burgers. Zegt men…
Vakman pur sang
pi_204492471
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:47 schreef OllieA het volgende:

[..]
Zoiets zal het wel worden.
Misschien kunnen ze er nog wat praalwagens aan toevoegen die door gestolen Oekraïense tractoren worden getrokken.

Eentje met bebloede kinderknuffels.
Eentje met een maquette op schaal van een verwoeste stad.
Eentje met een lijk naast een fiets.
De laatste praalwagen met een SatanII ICBM, als gigantische lul vermomd, met erop de woorden мы насилуем

Maar ik zal wel weer te emotioneel zijn.
Dat word weer een grote propaganda show.
pi_204492490
Ik hoop ergens dat er wat naars gebeurd tijdens die propaganda parade op 9 mei.
Dat een duif in Poetins oog schijt ofzo.
  woensdag 20 april 2022 @ 18:57:10 #154
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204492508
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:55 schreef quirina het volgende:
:D

Denk dat veel mensen iets ergens dan dat ook niet erg vinden ;)
pi_204492509
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:51 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Tja het is inderdaad moeilijk. Maar op de manier zoals het nu gaat plaats vinden, vinden ze zeker de dood. Dat kan nog een tijdje duren maar uiteindelijk houd het op. Maar uiteraard je hebt wel een punt.
pi_204492510
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:49 schreef Aether het volgende:
Kremlin Insiders Alarmed Over Growing Toll of Putin’s War in Ukraine
Some in the elite fear the invasion was a catastrophic mistake — but say the Russian president won't relent and is in no danger of losing power.

https://www.bloomberg.com(...)ing-global-isolation
Wat ik al zei: kritiek binnen de eigen muren van het Kremlin.

quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:31 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Waaronder nogal wat roestige, maar het zal wel.
Wat nu ook gaat meewerkem ( en tegenwerken als je het van Poetins kant bekijkt), is het feit dat een aantal ouders van dienstplichtige soldaten die op raadselachtige wijze verdwenen zijn na het zinken van de Moskva, via facebook van zich laten horen, en geen genoegen nemen met het smoesje dat er geen dienstplichtingen aan boord waren ivm oorlogshandelingen. Deze ouders vinden het met name vreemd dat hun 19 en 20 jarige zonen verdronken verdwenen zijn, maar alle officieren gered. (Bron:Volkskrant van vandaag)
Ook komen nu vanuit het Kremlin geluiden dat deze oorlog niet zo verstandig was.
Daarnaast zijn er nu ook mensen die in Russische talkshows op de Russische televisie teijfels en ongerustheid uiten.
Het is nog niet veel, maar het wordt wel elke dag meer.
pi_204492547
Maar het is een slimme zet van Zelensky. Hij zet nu de Russen voor het blok met die uitwisseling lijkt mij.
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 19:05:52 #158
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204492605
quote:
[ twitter ][ twitter ]
De vraag stellen is hem beantwoorden.
pi_204492638
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:31 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Waaronder nogal wat roestige, maar het zal wel.
Wat nu ook gaat meewerkem ( en tegenwerken als je het van Poetins kant bekijkt), is het feit dat een aantal ouders van dienstplichtige soldaten die op raadselachtige wijze verdwenen zijn na het zinken van de Moskva, via facebook van zich laten horen, en geen genoegen nemen met het smoesje dat er geen dienstplichtingen aan boord waren ivm oorlogshandelingen. Deze ouders vinden het met name vreemd dat hun 19 en 20 jarige zonen verdronken verdwenen zijn, maar alle officieren gered. (Bron:Volkskrant van vandaag)
Ook komen nu vanuit het Kremlin geluiden dat deze oorlog niet zo verstandig was.
Daarnaast zijn er nu ook mensen die in Russische talkshows op de Russische televisie teijfels en ongerustheid uiten.
Het is nog niet veel, maar het wordt wel elke dag meer.
Hoe langer de huidige situatie duurt. Hoe onrustiger het thuisfront wordt.

We zitten nu nog in de wittebroodsweken van het conflict, het Kremlin kan hun versie van de werkelijkheid nog goed spinnen. Maar dat zal steeds moeilijker worden, langzaam zullen steeds meer echte berichten doordruppelen.

En dan wordt het normale leven, door de sancties, ook nog eens een stuk zwaarder...

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 20-04-2022 21:37:41 ]
pi_204492654
Rusland test ballistische raket, Poetin spreekt van 'stof tot nadenken' voor vijanden

Rusland heeft vandaag een intercontinentale ballistische raket getest, heeft president Poetin bekendgemaakt. Op de Russische tv zei hij dat het wapen, dat Sarmat heet, is gelanceerd vanuit Plesetsk, in het noordwesten van het land. Het zou doelen hebben geraakt op het schiereiland Kamtsjatka in het oosten van Rusland. Het Pentagon zegt in een reactie dat de Verenigde Staten vooraf op de hoogte waren gesteld van de testlancering.

Poetin zei dat de Sarmat-raket stof tot nadenken biedt aan "degenen die Rusland bedreigen, temidden van waanzinnige agressieve retoriek". Volgens hem kan geen enkel raketafweersysteem de ballistische raket traceren. "Het wapen kent geen gelijke in de wereld en het zal niet lang duren voordat het komt", aldus de president. Volgens hem kan de Sarmat het gevechtspotentieel van de Russische troepen versterken.

Rusland heeft het Sarmat-wapensysteem, dat al jaren in ontwikkeling is, al eerder getest. Volgens de Verenigde Staten kan de ballistische raket zeker tien kernkoppen vervoeren. De NAVO gaf de Sarmat-raket eerder de bijnaam 'Satan'.

Dit is een foto van de lancering van de Sarmat-raket in Plesetsk, gepubliceerd door het Russische ministerie van Defensie:

(liveblog nos)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 20 april 2022 @ 19:11:53 #161
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204492666
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 19:10 schreef TLC het volgende:
Rusland test ballistische raket, Poetin spreekt van 'stof tot nadenken' voor vijanden

Rusland heeft vandaag een intercontinentale ballistische raket getest, heeft president Poetin bekendgemaakt. Op de Russische tv zei hij dat het wapen, dat Sarmat heet, is gelanceerd vanuit Plesetsk, in het noordwesten van het land. Het zou doelen hebben geraakt op het schiereiland Kamtsjatka in het oosten van Rusland. Het Pentagon zegt in een reactie dat de Verenigde Staten vooraf op de hoogte waren gesteld van de testlancering.

Poetin zei dat de Sarmat-raket stof tot nadenken biedt aan "degenen die Rusland bedreigen, temidden van waanzinnige agressieve retoriek". Volgens hem kan geen enkel raketafweersysteem de ballistische raket traceren. "Het wapen kent geen gelijke in de wereld en het zal niet lang duren voordat het komt", aldus de president. Volgens hem kan de Sarmat het gevechtspotentieel van de Russische troepen versterken.

Rusland heeft het Sarmat-wapensysteem, dat al jaren in ontwikkeling is, al eerder getest. Volgens de Verenigde Staten kan de ballistische raket zeker tien kernkoppen vervoeren. De NAVO gaf de Sarmat-raket eerder de bijnaam 'Satan'.

Dit is een foto van de lancering van de Sarmat-raket in Plesetsk, gepubliceerd door het Russische ministerie van Defensie:

[ afbeelding ]

(liveblog nos)
Mooi stukje propaganda wel.
pi_204492693
twitter

Ze stoppen dan dus tegelijk met Polen.
pi_204492696
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 19:11 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Mooi stukje propaganda wel.
Lijkt Noord Korea wel.
  woensdag 20 april 2022 @ 19:18:23 #164
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_204492736
quote:
test
Dus hij is nu nog niet operationeel.
quote:
'stof tot nadenken'
Dan denk ik dat je niet moet wachten met het platbombarderen van Rusland.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 april 2022 @ 19:24:08 #165
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204492795
twitter

Lijken erg opgewekt.
are we infinite or am I alone
pi_204492860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:19 schreef quirina het volgende:

[..]
Mannen worden verplicht te vechten hè in Oekraïne. Die vrouwen zitten veilig in het buitenland met hun kinderen. Vlucht je vrouw niet met de kinderen niet dan kan je als man niet hun veiligheid garanderen. En het is al duidelijk dat vrouwen en kinderen juist gepakt worden.
Normaal gesproken willen die mannen ook hun kindjes groot zien worden en later grootouders worden als ze oud zijn.
Is het dan waard je dood te vechten voor je land? Je vrouw en kinderen zijn je toch het meeste waard?
Ieder zijn eigen keuze, maar je ziet hoe het eraan toegaat dus de meest verstandige keuze lijkt mij om vooral ver weg te zijn van het front.
pi_204492918
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 19:29 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ieder zijn eigen keuze, maar je ziet hoe het eraan toegaat dus de meest verstandige keuze lijkt mij om vooral ver weg te zijn van het front.
Sommigen nemen de kinderen gewoon mee naar het front.
Vakman pur sang
  woensdag 20 april 2022 @ 19:40:00 #168
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204492987
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:55 schreef quirina het volgende:
Beter zoiets maar dan succesvol ;)

woensdag 20 april 2022 @ 19:45:51 #169
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204493060
quote:
[ twitter ][ twitter ]
Eigenlijk heeft Oekraine geen keus. Het is zelfs eigenlijk een zwaktebod; ze verliezen daar immers sowieso. Kwestie van goede afspraken maken dus cq gentelemen's agreement maken en idd hopen dat Rusland zich er aan houdt.

Mocht dat niet het geval zijn dan krijgt Rusland weer een 'gele kaart' van de wereld die toekijkt. Ook dat is een 'beetje winst' onder de omstandigheden.

Daarnaast heeft Oekraine deze opgesloten troepen heel hard nodig om verder te kunnen vechten.
  woensdag 20 april 2022 @ 19:46:42 #170
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204493069
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 19:47:28 #171
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204493086
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 19:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Sommigen nemen de kinderen gewoon mee naar het front.
Wie waar?
pi_204493133
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:52 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat houdt dat laatste concreet in?
Wat mij betreft (en dat heb ik hier al vaker gepost) een exportverbod op medicijnen, medische apparatuur en levensmiddelen naar Rusland. Laat de Russische burgerbevolking maar onder snoeiharde sancties lijden, zij hebben dat genocide plegende en buurlanden met kernaanvallen bedreigende regime immers ook in het zadel geholpen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 20 april 2022 @ 19:51:15 #173
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204493152
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2022 19:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Dus hij is nu nog niet operationeel.
[..]
Dan denk ik dat je niet moet wachten met het platbombarderen van Rusland.
Het zijn nieuwe raketten, niet hun eerste of enige raketten.

Hoe wil je nu Rusland "platbombarderen" zonder dat hun (en ons) huidige nucleaire arsenaal het leven op aarde grotendeels wegvaagt?
pi_204493168
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ze is gewoon breedterichter op de 2S1... Ergo, een artillerist en geen tanker.

Ons oude werk @:Cobra4 :D
Ik weet het, maar zo wordt ze de laatste week genoemd ;)
  woensdag 20 april 2022 @ 19:52:14 #175
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204493170
quote:
Zonde als ze deze gevechtslokatie gaan verliezen dan -O- Dit is echt een prachtige vesting.

Het zou eigenlijk mooi zijn als ze vanuit deze lokatie dat hele Russische leger uit kunnen schakelen. Dat al die Russische eenheden helemaal stuk lopen op dit object.
pi_204493262
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 19:45 schreef Tengano het volgende:

[..]
Eigenlijk heeft Oekraine geen keus. Het is zelfs eigenlijk een zwaktebod; ze verliezen daar immers sowieso. Kwestie van goede afspraken maken dus cq gentelemen's agreement maken en idd hopen dat Rusland zich er aan houdt.

Mocht dat niet het geval zijn dan krijgt Rusland weer een 'gele kaart' van de wereld die toekijkt. Ook dat is een 'beetje winst' onder de omstandigheden.

Daarnaast heeft Oekraine deze opgesloten troepen heel hard nodig om verder te kunnen vechten.
Niet echt, het gaat om 1500 man op een leger van dik boven de 250.000.
pi_204493303
quote:
Japan vaart langs een eiland: provocatie volgens Rusland
Ballistische raket: stof tot nadenken
  woensdag 20 april 2022 @ 20:11:15 #178
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204493430
quote:
9s.gif Op woensdag 20 april 2022 20:02 schreef Aether het volgende:

[..]
Japan vaart langs een eiland: provocatie volgens Rusland
Ballistische raket: stof tot nadenken
Ik wordt kotsmisselijk van die russische arrogantie :r :r :r
  woensdag 20 april 2022 @ 20:16:56 #179
pi_204493524
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 19:51 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het zijn nieuwe raketten, niet hun eerste of enige raketten.

Hoe wil je nu Rusland "platbombarderen" zonder dat hun (en ons) huidige nucleaire arsenaal het leven op aarde grotendeels wegvaagt?
Simpel. We vertrouwen de Russen. Die hebben gezegd dat ze geen kernwapens gaan gebruiken.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_204493605
Gaat Rusland straks ook een deel van de Oekraïense staatsschuld overnemen?
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 20:24:39 #181
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204493624
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Weet niet wat er waar of deels waar is van die info, UKR troepen schijnen ook te schieten op burgers. Zegt men…
Zegt Rusland inderdaad. Altijd de meest betrouwbare (nieuws)bron.

Als je op de Russen moet afgaan is het eigenlijk gek dat je nog Russen ziet vechten. Want Oekraïners zouden o-zo-blij zijn dat ze bevrijd worden Het Oekraïnse leger schiet op eigen bevolking, Bucha was gedaan door Britten, het duivelse Azovbataljon zou theaters met vluchtelingen opblazen en de bevolking als menselijk schil gebruiken. Die raket die landde op dat treinstation was afgevuurd door het Oekraïnse leger, etc etc.

Dus ja, waarom zouden die Russische witte duiven eigenlijk nog aan het vechten als Oekraïne zelf al al het werk voor hun uitvoert?
pi_204493630
Hij is vier jaar oud, weegt 200 kilo, duwt al zijn kameraden opzij als het voedertijd is, maar is ‘zeker geen dictator’, aldus de beheerder van een Duits wildpark in Oberfranken. Daarom is het tijd dat wild zwijn Poetin een nieuwe naam krijgt.

Poetin is van Russische komaf, vandaar dat beheerder Eckard Mickisch hem ooit met een knipoog Poetin noemde. “Inmiddels is wel duidelijk dat geen zwijn zo'n naam verdient”, zei hij tegen de Berliner Zeitung. Nog afgezien van de Oekraïense vluchtelingen, die zich de afgelopen tijd in zijn park meldden voor een dagje uit.

Mickisch overwoog hem te herdopen tot Zelenski, maar besloot uiteindelijk om helemaal bij de politiek weg te blijven. Via internet kunnen bezoekers van het park nu kiezen tussen Igor, Frederick, Mir, Eberhofer en Gustl.

(bron https://www.trouw.nl/buit(...)-beheerder~bc76e062/)

(foto boven wild zwijn, foto onder vlademir putin)
  woensdag 20 april 2022 @ 20:26:34 #183
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204493640
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 19:49 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Wat mij betreft (en dat heb ik hier al vaker gepost) een exportverbod op medicijnen, medische apparatuur en levensmiddelen naar Rusland. Laat de Russische burgerbevolking maar onder snoeiharde sancties lijden, zij hebben dat genocide plegende en buurlanden met kernaanvallen bedreigende regime immers ook in het zadel geholpen.
Is dit niet wat paradoxaal? Ik lees hier voornamelijk dat Putin een dictator is, het volk heeft niets te willen en wordt onderdrukt, etc. Maar datzelfde volk is dus collectief direct verantwoordelijk voor het in het zadel helpen van het regime en moet daarvoor gestraft worden door ze essentiële levensbehoeften te onthouden.

Stel: je bent Rus en tegenstander van de regering van Putin. Dat is op zichzelf al moeilijk genoeg. Maar dan word je dus door het buitenland medeverantwoordelijk gesteld voor het feit dat die regering er nog zit en worden je als 'straf' essentiële levensbehoeften onthouden. De motivatie is dan iets in de trant van: "Ja, eigen schuld, had je maar meer moeten doen."

Ik begrijp dat de theorie is dat dit ervoor kan zorgen dat het volk harder in opstand komt, maar ik heb daar echt grote twijfels bij.
  woensdag 20 april 2022 @ 20:29:47 #184
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204493676
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2022 20:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Simpel. We vertrouwen de Russen. Die hebben gezegd dat ze geen kernwapens gaan gebruiken.
Je snapt toch wel wat er gebeurt als er nu besloten wordt om Rusland preventief "plat te bombarderen"?
pi_204493763
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 10:11 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat gaat er bij mij echt niet in. Dat er nog kinderen zitten in die fabriek.
Pure propoganda
Vanavond deed het NOS-journaal van 8 uur ook aan deze »pure propaganda ».Ze hadden dezelfde kinderen, bewegend, pratend over de bombardementen, in de uitzending.
Ze schijnen daar toch echt nog te zitten.
pi_204493802
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 20:26 schreef Repentless het volgende:

[..]
Is dit niet wat paradoxaal? Ik lees hier voornamelijk dat Putin een dictator is, het volk heeft niets te willen en wordt onderdrukt, etc. Maar datzelfde volk is dus collectief direct verantwoordelijk voor het in het zadel helpen van het regime en moet daarvoor gestraft worden door ze essentiële levensbehoeften te onthouden.

Stel: je bent Rus en tegenstander van de regering van Putin. Dat is op zichzelf al moeilijk genoeg. Maar dan word je dus door het buitenland medeverantwoordelijk gesteld voor het feit dat die regering er nog zit en worden je als 'straf' essentiële levensbehoeften onthouden. De motivatie is dan iets in de trant van: "Ja, eigen schuld, had je maar meer moeten doen."

Ik begrijp dat de theorie is dat dit ervoor kan zorgen dat het volk harder in opstand komt, maar ik heb daar echt grote twijfels bij.
Of de Russische bevolking in opstand komt valt inderdaad te betwijfelen, maar een bevolking die in aantal afneemt omdat het jonge, mannelijke deel er van niet voor nageslacht zorgt, maar op het slagveld opgeofferd is en het bejaarde en zieke deel er van wegens een niet meer functionerend gezondheidssysteem sterft zal steeds minder een bedreiging voor de Europese vrede vormen.

Hoe minder Russen des te veiliger Europa is.
pi_204493832
quote:
Dat is een plaatje uit de Daily Mail. Hoe weten we of dat niet grotendeels fantasie is?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 20 april 2022 @ 20:49:40 #188
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204493889
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 20:42 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Of de Russische bevolking in opstand komt valt inderdaad te betwijfelen, maar een bevolking die in aantal afneemt omdat het jonge, mannelijke deel er van niet voor nageslacht zorgt, maar op het slagveld opgeofferd is en het bejaarde en zieke deel er van wegens een niet meer functionerend gezondheidssysteem sterft zal steeds minder een bedreiging voor de Europese vrede vormen.

Hoe minder Russen des te veiliger Europa is.
Tja, het is jouw mening, prima. Ik vind het een zeer extreme manier van denken.
  woensdag 20 april 2022 @ 21:04:01 #189
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204494051
Ook Klokhuis met Oekraïense ondertitels

Het Klokhuis wordt binnenkort deels in het Oekraïens ondertiteld. Dat heeft de NPO aan het ANP laten weten. Gisteren meldde het Vlaamse Jeugdjournaal al afleveringen te gaan ondertitelen met het oog op vluchtelingen uit Oekraïne. De NPO zegt dat het in veel gevallen gaat om vrouwen met kinderen en "Het Klokhuis is bij uitstek een programma om samen te kijken".

De ondertiteling komt tot stand in samenwerking met Net in Nederland, het onlineplatform voor nieuwkomers van de NPO.
pi_204494093
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 20:49 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, het is jouw mening, prima. Ik vind het een zeer extreme manier van denken.
Tegen een land en een volk dat al meer dan een eeuw lang agressieve aanvalsoorlogen tegen en in zijn buurlanden voert om de bevolking van die landen vervolgens uit te roeien en te onderdrukken zijn snoeiharde sancties wat mij betreft geoorloofd.
  woensdag 20 april 2022 @ 21:11:14 #191
pi_204494112
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 20:29 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je snapt toch wel wat er gebeurt als er nu besloten wordt om Rusland preventief "plat te bombarderen"?
Ja, dan stopt de oorlog.
pi_204494161
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 20:45 schreef OllieA het volgende:

[..]
Dat is een plaatje uit de Daily Mail. Hoe weten we of dat niet grotendeels fantasie is?
Doet een beetje aan de propagandaplaatjes van de Maginot linie denken:

pi_204494169
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2022 20:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Zegt Rusland inderdaad. Altijd de meest betrouwbare (nieuws)bron.

Als je op de Russen moet afgaan is het eigenlijk gek dat je nog Russen ziet vechten. Want Oekraïners zouden o-zo-blij zijn dat ze bevrijd worden Het Oekraïnse leger schiet op eigen bevolking, Bucha was gedaan door Britten, het duivelse Azovbataljon zou theaters met vluchtelingen opblazen en de bevolking als menselijk schil gebruiken. Die raket die landde op dat treinstation was afgevuurd door het Oekraïnse leger, etc etc.

Dus ja, waarom zouden die Russische witte duiven eigenlijk nog aan het vechten als Oekraïne zelf al al het werk voor hun uitvoert?
Daarom zeg ik ook “zegt men” dat geldt net zo goed andersom ;)
Vakman pur sang
  woensdag 20 april 2022 @ 21:18:00 #194
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204494198
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:04 schreef Momo het volgende:
Ook Klokhuis met Oekraïense ondertitels

Het Klokhuis wordt binnenkort deels in het Oekraïens ondertiteld. Dat heeft de NPO aan het ANP laten weten. Gisteren meldde het Vlaamse Jeugdjournaal al afleveringen te gaan ondertitelen met het oog op vluchtelingen uit Oekraïne. De NPO zegt dat het in veel gevallen gaat om vrouwen met kinderen en "Het Klokhuis is bij uitstek een programma om samen te kijken".

De ondertiteling komt tot stand in samenwerking met Net in Nederland, het onlineplatform voor nieuwkomers van de NPO.
Wat een mooi initiatief. Leerzaam programma ook :Y
pi_204494204
Ik kijk nu al uit naar de dag dat ze een lus om de hals van vlademir putin hangen, net als bij saddam hoessein.
  woensdag 20 april 2022 @ 21:20:08 #197
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204494211
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:09 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Tegen een land en een volk dat al meer dan een eeuw lang agressieve aanvalsoorlogen tegen en in zijn buurlanden voert om de bevolking van die landen vervolgens uit te roeien en te onderdrukken zijn snoeiharde sancties wat mij betreft geoorloofd.
Zoals ik al zei, een extreme manier van denken. Als je de tijdsspanne van een eeuw aandraagt binnen je argumentatie om een heel volk collectief aansprakelijk te stellen voor de huidige situatie, wordt het verder een moeizame discussie.
  woensdag 20 april 2022 @ 21:21:41 #198
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204494221
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Ja, dan stopt de oorlog.
Dat klopt, omdat er dan nog weinig mensen over zijn na de nucleaire aanvallen over en weer die daarop volgen.
  woensdag 20 april 2022 @ 21:21:56 #199
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204494225
quote:
China 'very likely' to seize Taiwan's Kinmen as distraction: Official

An official was cited by Taiwanese media as saying it is highly likely that China will take a page from Putin's playbook in Ukraine and first seize Taiwan's outer islands such as Kinmen and Matsu in order to distract from domestic issues and complete "historical duties."

The Liberty Times cited the official as saying that if Chinese Chairman Xi Jinping (習近平) does not meet domestic expectations following the extension of his rule at the 20th National Congress of the Chinese Communist Party, he could face much blame and public grievances. The official, who spoke on the condition of anonymity, suggested Xi will take two major courses of action.

First, in response to increased internal unrest, Xi will crack down on dissent. Second, he will use "historical duties" to distract from the internal problems, and with the "Hong Kong issue" resolved he will shift the focus to Taiwan.

Given the difficulties of seizing Taiwan proper, the official said the People's Liberation Army (PLA) may first assault outer islands that are beyond Taiwan's core defenses, such as Kinmen, Matsu, the Dongsha Islands (Pratas Islands), and Taiping Island (Itu Aba Island). The official suggested China could follow Russia's model of first absorbing the "pro-Russian" regions of Luhansk and Donetsk in eastern Ukraine in 2014.

Similarly, China may stage an invasion and occupation of the islands, and claim that the people of the "pro-China" islands of Kinmen and Matsu wish to return to the motherland. The official pointed out that Kinmen residents could be vulnerable to manipulation as they both enjoy the social welfare provided by Taiwan, while also welcoming the economic benefits from China.

[..]
https://www.taiwannews.com.tw/en/news/4513028
are we infinite or am I alone
  woensdag 20 april 2022 @ 21:27:12 #200
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204494260
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 21:19 schreef TLC het volgende:
Ik kijk nu al uit naar de dag dat ze een lus om de hals van vlademir putin hangen, net als bij saddam hoessein.
Oké, waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')