Weet niet wat er waar of deels waar is van die info, UKR troepen schijnen ook te schieten op burgers. Zegt men…quote:Op woensdag 20 april 2022 18:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hoeveel afspraken over veilige corridors voor vluchtende inwoners van Marioepol hebben de Russen sinds 25 februari geschonden? Hoeveel uit Marioepol vluchtende burgers zijn doodgeschoten? Herinner je de foto nog van die vrouw met kinderen en rolkoffertjes?
Juist in en om Marioepol hebben de Russen zich wat afspraken over het laten gaan van burgers op hun alleronbetrouwbaarst getoond.
Dat word weer een grote propaganda show.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:47 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zoiets zal het wel worden.
Misschien kunnen ze er nog wat praalwagens aan toevoegen die door gestolen Oekraïense tractoren worden getrokken.
Eentje met bebloede kinderknuffels.
Eentje met een maquette op schaal van een verwoeste stad.
Eentje met een lijk naast een fiets.
De laatste praalwagen met een SatanII ICBM, als gigantische lul vermomd, met erop de woorden мы насилуем
Maar ik zal wel weer te emotioneel zijn.
quote:Op woensdag 20 april 2022 18:55 schreef quirina het volgende:
Ik hoop ergens dat er wat naars gebeurd tijdens die propaganda parade op 9 mei.
Dat een duif in Poetins oog schijt ofzo.
Tja het is inderdaad moeilijk. Maar op de manier zoals het nu gaat plaats vinden, vinden ze zeker de dood. Dat kan nog een tijdje duren maar uiteindelijk houd het op. Maar uiteraard je hebt wel een punt.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Hoeveel afspraken over veilige corridors voor vluchtende inwoners van Marioepol hebben de Russen sinds 25 februari geschonden? Hoeveel uit Marioepol vluchtende burgers zijn doodgeschoten? Herinner je de foto nog van die vrouw met kinderen en rolkoffertjes?
Juist in en om Marioepol hebben de Russen zich wat afspraken over het laten gaan van burgers op hun alleronbetrouwbaarst getoond.
Wat ik al zei: kritiek binnen de eigen muren van het Kremlin.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:49 schreef Aether het volgende:
Kremlin Insiders Alarmed Over Growing Toll of Putin’s War in Ukraine
Some in the elite fear the invasion was a catastrophic mistake — but say the Russian president won't relent and is in no danger of losing power.
https://www.bloomberg.com(...)ing-global-isolation
quote:Op woensdag 20 april 2022 16:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Waaronder nogal wat roestige, maar het zal wel.
Wat nu ook gaat meewerkem ( en tegenwerken als je het van Poetins kant bekijkt), is het feit dat een aantal ouders van dienstplichtige soldaten die op raadselachtige wijze verdwenen zijn na het zinken van de Moskva, via facebook van zich laten horen, en geen genoegen nemen met het smoesje dat er geen dienstplichtingen aan boord waren ivm oorlogshandelingen. Deze ouders vinden het met name vreemd dat hun 19 en 20 jarige zonen verdronken verdwenen zijn, maar alle officieren gered. (Bron:Volkskrant van vandaag)
Ook komen nu vanuit het Kremlin geluiden dat deze oorlog niet zo verstandig was.
Daarnaast zijn er nu ook mensen die in Russische talkshows op de Russische televisie teijfels en ongerustheid uiten.
Het is nog niet veel, maar het wordt wel elke dag meer.
De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Maar kan je de Russen vertrouwen?
Hoe langer de huidige situatie duurt. Hoe onrustiger het thuisfront wordt.quote:Op woensdag 20 april 2022 16:31 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Waaronder nogal wat roestige, maar het zal wel.
Wat nu ook gaat meewerkem ( en tegenwerken als je het van Poetins kant bekijkt), is het feit dat een aantal ouders van dienstplichtige soldaten die op raadselachtige wijze verdwenen zijn na het zinken van de Moskva, via facebook van zich laten horen, en geen genoegen nemen met het smoesje dat er geen dienstplichtingen aan boord waren ivm oorlogshandelingen. Deze ouders vinden het met name vreemd dat hun 19 en 20 jarige zonen verdronken verdwenen zijn, maar alle officieren gered. (Bron:Volkskrant van vandaag)
Ook komen nu vanuit het Kremlin geluiden dat deze oorlog niet zo verstandig was.
Daarnaast zijn er nu ook mensen die in Russische talkshows op de Russische televisie teijfels en ongerustheid uiten.
Het is nog niet veel, maar het wordt wel elke dag meer.
Mooi stukje propaganda wel.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:10 schreef TLC het volgende:
Rusland test ballistische raket, Poetin spreekt van 'stof tot nadenken' voor vijanden
Rusland heeft vandaag een intercontinentale ballistische raket getest, heeft president Poetin bekendgemaakt. Op de Russische tv zei hij dat het wapen, dat Sarmat heet, is gelanceerd vanuit Plesetsk, in het noordwesten van het land. Het zou doelen hebben geraakt op het schiereiland Kamtsjatka in het oosten van Rusland. Het Pentagon zegt in een reactie dat de Verenigde Staten vooraf op de hoogte waren gesteld van de testlancering.
Poetin zei dat de Sarmat-raket stof tot nadenken biedt aan "degenen die Rusland bedreigen, temidden van waanzinnige agressieve retoriek". Volgens hem kan geen enkel raketafweersysteem de ballistische raket traceren. "Het wapen kent geen gelijke in de wereld en het zal niet lang duren voordat het komt", aldus de president. Volgens hem kan de Sarmat het gevechtspotentieel van de Russische troepen versterken.
Rusland heeft het Sarmat-wapensysteem, dat al jaren in ontwikkeling is, al eerder getest. Volgens de Verenigde Staten kan de ballistische raket zeker tien kernkoppen vervoeren. De NAVO gaf de Sarmat-raket eerder de bijnaam 'Satan'.
Dit is een foto van de lancering van de Sarmat-raket in Plesetsk, gepubliceerd door het Russische ministerie van Defensie:
[ afbeelding ]
(liveblog nos)
Dus hij is nu nog niet operationeel.quote:
Dan denk ik dat je niet moet wachten met het platbombarderen van Rusland.quote:'stof tot nadenken'
Ieder zijn eigen keuze, maar je ziet hoe het eraan toegaat dus de meest verstandige keuze lijkt mij om vooral ver weg te zijn van het front.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:19 schreef quirina het volgende:
[..]
Mannen worden verplicht te vechten hè in Oekraïne. Die vrouwen zitten veilig in het buitenland met hun kinderen. Vlucht je vrouw niet met de kinderen niet dan kan je als man niet hun veiligheid garanderen. En het is al duidelijk dat vrouwen en kinderen juist gepakt worden.
Normaal gesproken willen die mannen ook hun kindjes groot zien worden en later grootouders worden als ze oud zijn.
Is het dan waard je dood te vechten voor je land? Je vrouw en kinderen zijn je toch het meeste waard?
Sommigen nemen de kinderen gewoon mee naar het front.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ieder zijn eigen keuze, maar je ziet hoe het eraan toegaat dus de meest verstandige keuze lijkt mij om vooral ver weg te zijn van het front.
Beter zoiets maar dan succesvolquote:Op woensdag 20 april 2022 18:55 schreef quirina het volgende:
Ik hoop ergens dat er wat naars gebeurd tijdens die propaganda parade op 9 mei.
Dat een duif in Poetins oog schijt ofzo.
Eigenlijk heeft Oekraine geen keus. Het is zelfs eigenlijk een zwaktebod; ze verliezen daar immers sowieso. Kwestie van goede afspraken maken dus cq gentelemen's agreement maken en idd hopen dat Rusland zich er aan houdt.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ][ twitter ]
Maar kan je de Russen vertrouwen?
Wie waar?quote:Op woensdag 20 april 2022 19:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Sommigen nemen de kinderen gewoon mee naar het front.
Wat mij betreft (en dat heb ik hier al vaker gepost) een exportverbod op medicijnen, medische apparatuur en levensmiddelen naar Rusland. Laat de Russische burgerbevolking maar onder snoeiharde sancties lijden, zij hebben dat genocide plegende en buurlanden met kernaanvallen bedreigende regime immers ook in het zadel geholpen.quote:Op woensdag 20 april 2022 18:52 schreef Repentless het volgende:
[..]
Wat houdt dat laatste concreet in?
Het zijn nieuwe raketten, niet hun eerste of enige raketten.quote:Op woensdag 20 april 2022 19:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus hij is nu nog niet operationeel.
[..]
Dan denk ik dat je niet moet wachten met het platbombarderen van Rusland.
Ik weet het, maar zo wordt ze de laatste week genoemdquote:Op woensdag 20 april 2022 18:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze is gewoon breedterichter op de 2S1... Ergo, een artillerist en geen tanker.
Ons oude werk @:Cobra4![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |