abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2022 @ 15:58:07 #51
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204491123
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:42 schreef RetepV het volgende:

[..]
Je bent sneller van A naar B als je meteen in je auto stapt en bij B de lunch van iemand steelt dan wanneer je eerst je lunch gaat maken en dan pas in de auto stapt.

Elke generaal kan je vertellen dat je een blitzkrieg alleen wint door zo licht mogelijk te reizen en optimaal gebruik te maken van wat de veroverde gebieden je bieden. Bevoorrading moet je strategisch inzetten omdat je een groot front nooit volledig bevoorraadt kunt houden. Dus de bevoorrading moet gebeuren op die plekken waar je blitzkrieg zichzelf vastloopt.

Hitler heeft bewezen dat het werkt. Hij had half Europa veroverd voordat zijn opmars tot stilstand kwam. Wat hij fout deed was om niet op tijd te stoppen zodat hij reserves had om de gebieden die hij veroverd had ook werkelijk te verdedigen.

Naja, er zijn nog veel meer details dan dit, maar als je geïnteresseerd bent zijn er wel boeken die het je uit kunnen leggen zonder alle andere lezers hier te vermoeien.
Wat werkte in 1940 werkt nu totaal niet meer dus ook niet boeiend.

Verder worden de veroveringen van Duitsland onder Hitler nogal overschat. Een deel van Polen werd samen met Rusland gepakt, de Scandinavische landen gaven zich letterlijk zonder te vechten over dus daar hoefde ook geen bezetting aan te pas te komen. Het is eigenlijk alleen de invasie van Nederland/België/Frankrijk waar iedereen zo van onder de indruk is, maar dat is het dan ook wel geweest.

In Centraal-Europa waren vooral veel landen al op de hand van Duitsland, dus die hoefden niet direct veroverd te worden. In nog sterkere mate gold dit voor Spanje en Italië natuurlijk. En niet-neutrale landen zoals Engeland hebben de oorlog redelijk eenvoudig overleefd.
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 15:59:27 #52
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204491134
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:42 schreef RetepV het volgende:

[..]
Je bent sneller van A naar B als je meteen in je auto stapt en bij B de lunch van iemand steelt dan wanneer je eerst je lunch gaat maken en dan pas in de auto stapt.

Elke generaal kan je vertellen dat je een blitzkrieg alleen wint door zo licht mogelijk te reizen en optimaal gebruik te maken van wat de veroverde gebieden je bieden. Bevoorrading moet je strategisch inzetten omdat je een groot front nooit volledig bevoorraadt kunt houden. Dus de bevoorrading moet gebeuren op die plekken waar je blitzkrieg zichzelf vastloopt.

Hitler heeft bewezen dat het werkt. Hij had half Europa veroverd voordat zijn opmars tot stilstand kwam. Wat hij fout deed was om niet op tijd te stoppen zodat hij reserves had om de gebieden die hij veroverd had ook werkelijk te verdedigen.

Naja, er zijn nog veel meer details dan dit, maar als je geïnteresseerd bent zijn er wel boeken die het je uit kunnen leggen zonder alle andere lezers hier te vermoeien.
Foto van een Russische soldaat:
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 20 april 2022 @ 16:01:09 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_204491161
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 20 april 2022 @ 16:04:13 #54
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204491184
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]
Mijn post moet je niet te letterlijk opvatten, maar de NAVO binnen vallen is zelfmoord voor Rusland.
Putin moet eerst zijn doelen nog halen in Oekraïne voor die daar aan kan gaan denken.
pi_204491205
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:39 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
In maart lag half Europa wakker vanwege de mythe rondom de potentie van het Rode Leger. Gelukkig bleek dat een lege huls. Maar ik zou er dan niet meteen vanuit gaan dat Poetun die fout 2x maakt.

Het beste is gewoon als die man van het toneel verdwijnt. In mijn ogen de enige weg naar duurzame oplossing
Ik ben geen econoom, dus ik praat maar na wat ik onder andere hier (dus op meer plaatsen) gehoord heb:
Poetin heeft een aantal jaar gespaard voor deze oorlog, hij heeft buitenlandse deviezen opgespaard, waarmee hij nu roebels koopt, dat + van anderen eisen dat ze in roebels betalen, heeft de koers van de roebel weer omhoog geholpen. Hij sluit de beurs voor de verkoop van bepaalde aandelen, daardoor lijkt de beurs stabiel.
Ook qua bewapening e.d. heeft hij Rusland -al zou je dat niet zeggen- jaren voorbereid.

Vanwege de noodzaak tot jarenlange voorbereiding voor deze acties, is het de vraag of Poetin genoeg jaren van leven heeft, om het nog een keer te doen. Bovendien gaat Europa dat niet nog eens laten gebeuren.

De film duurt een uur, maar over hoe Rusland zich economisch heeft voorbereid en te weerstelt van af minuut 8.36.

PS: hij vergelijkt het met boeken 'really shitty', maar je wilt boven aan de bestsellerslijst staan? Dan koop je het boek zelf, in grote aantallen. (Zoals Baudet, zoals Trump jr.)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 20 april 2022 @ 16:09:43 #56
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204491227
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:01 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Is al behandeld. :7
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 20 april 2022 @ 16:11:58 #57
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204491253
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:56 schreef OllieA het volgende:

[..]
Oké. Even mijn excuses aan alle lezers die ik hier vermoei.
Ik was vergeten dat het bij militaire logistiek vooral om lunches gaat.
Munitie en brandstof zijn natuurlijk maar bijzaken, die je ook onderweg even bij de supermarkt en de pomp kan halen.
Ik heb het idee dat die user de eerste 5 weken van de oorlog niet heeft meegekregen ofzo. Schakelt nu pas in :')
  woensdag 20 april 2022 @ 16:14:32 #58
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204491262
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:07 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ik ben geen econoom, dus ik praat maar na wat ik onder andere hier (dus op meer plaatsen) gehoord heb:
Poetin heeft een aantal jaar gespaard voor deze oorlog, hij heeft buitenlandse deviezen opgespaard, waarmee hij nu roebels koopt, dat + van anderen eisen dat ze in roebels betalen, heeft de koers van de roebel weer omhoog geholpen. Hij sluit de beurs voor de verkoop van bepaalde aandelen, daardoor lijkt de beurs stabiel.
Ook qua bewapening e.d. heeft hij Rusland -al zou je dat niet zeggen- jaren voorbereid.

Vanwege de noodzaak tot jarenlange voorbereiding voor deze acties, is het de vraag of Poetin genoeg jaren van leven heeft, om het nog een keer te doen. Bovendien gaat Europa dat niet nog eens laten gebeuren.

De film duurt een uur, maar over hoe Rusland zich economisch heeft voorbereid en te weerstelt van af minuut 8.36.
Van die voorbereiding ben ik mij bewust inderdaad. Die is maar deels gelukt. Of het een tweede keer (beter) lukt is ook maar zeer de vraag. Ik onderschat het leger van Poetin niet, maar denk wel dat hij qua slagvaardigheid van de grondtroepen al een behoorlijke aderlating heeft gedaan. Ik verwacht dat zijn oorspronkelijke plan (dan neem ik toch maar even min of meer herstel van Warschau pact) simpelweg niet meer uitvoerbaar is door zijn slechte begin. Dat is mooi en tegelijkertijd nog geen reden om op lauweren te gaan rusten. De alles of niets strategie kan nog altijd worden toegepast.
pi_204491303
twitter

Oh
  woensdag 20 april 2022 @ 16:19:15 #60
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204491346
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Mysterieuze omstandigheden…
Wat dat betreft verschilt Oekraine niet van Rusland. De laatste jaren zijn daar heel wat opposanten omgekomen of spoorloos verdwenen.
are we infinite or am I alone
pi_204491372
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Wat dat betreft verschilt Oekraine niet van Rusland. De laatste jaren zijn daar heel wat opposanten omgekomen of spoorloos verdwenen.
Hoe is het precies de schuld van Oekraïne als het gebeurt in gebied dat door de Russen bezet is?
  woensdag 20 april 2022 @ 16:23:00 #62
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204491386
quote:

[..]
Hier gaat iets mis.
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 16:26:09 #63
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204491409
quote:

[..]
Hdentendage is er nogal een groot verschil: in het ene land wordt een oorlog uitgevochten, in het andere land niet.
Ik weet verder niet precies hoe het er hier in 40-45 aan toe ging, maar ik kan me voorstellen dat het zo geprezen verzet de mensenrechten niet zo heel erg hoog in het vaandal hadden als het ging om collaborateurs.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204491443
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:49 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Het Russische leger heeft een shitload aan (zware) raketten en wanneer de nood echt aan de man is zullen ze ook wel chemische wapens en (taktische) nucleaire wapens inzetten. Je ziet nog steeds aan alles dat het westen zeer bang is en dat is met een goede reden.
Waaronder nogal wat roestige, maar het zal wel.
Wat nu ook gaat meewerkem ( en tegenwerken als je het van Poetins kant bekijkt), is het feit dat een aantal ouders van dienstplichtige soldaten die op raadselachtige wijze verdwenen zijn na het zinken van de Moskva, via facebook van zich laten horen, en geen genoegen nemen met het smoesje dat er geen dienstplichtingen aan boord waren ivm oorlogshandelingen. Deze ouders vinden het met name vreemd dat hun 19 en 20 jarige zonen verdronken verdwenen zijn, maar alle officieren gered. (Bron:Volkskrant van vandaag)
Ook komen nu vanuit het Kremlin geluiden dat deze oorlog niet zo verstandig was.
Daarnaast zijn er nu ook mensen die in Russische talkshows op de Russische televisie teijfels en ongerustheid uiten.
Het is nog niet veel, maar het wordt wel elke dag meer.
pi_204491444
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hdentendage is er nogal een groot verschil: in het ene land wordt een oorlog uitgevochten, in het andere land niet.
Ik weet verder niet precies hoe het er hier in 40-45 aan toe ging, maar ik kan me voorstellen dat het zo geprezen verzet de mensenrechten niet zo heel erg hoog in het vaandal hadden als het ging om collaborateurs.
Wat er na de oorlog is gebeurd hier verdient ook niet bepaald de schoonheidsprijs. Recent is nog deze documentaire verschenen over wat er in Westerbork gebeurde toen de rollen omgedraaid waren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 20 april 2022 @ 16:32:02 #66
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204491449
quote:

[..]
Ik wacht nog op antwoord van mijn vraag aan jouw over een vage opmerking over Fukushima en Nederland.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 20 april 2022 @ 16:37:49 #67
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204491470
quote:
7s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die prijzen betekenen dus niet dat iemand met een inkomen van 56.000 roebel royaal kan leven. Doen alsof de gemiddelde Rus het meer dan prima doet, lijkt me niet echt kloppend.
Qua basisbehoeften kan de gemiddelde Rus prima vooruit, het grote verschil zit hem in de mogelijkheden om luxe producten zoals electronica te kopen. Daarnaast is voedsel wat niet uit Rusland zelf komt relatief duur.

quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 08:58 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Welke bron is hier gebruikt?
Numbeo en wat artikelen over expats in Rusland.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204491480
Binnenkort zijn de voorraden onderdelen op en gaan bedrijven het lastig krijgen
  woensdag 20 april 2022 @ 16:40:00 #69
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204491481
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Ik wacht nog op antwoord van mijn vraag aan jouw over een vage opmerking over Fukushima en Nederland.
crystal_meth in NWS / Oorlog in Oekraïne #320 the end game
  woensdag 20 april 2022 @ 16:41:13 #70
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204491489
twitter
pi_204491492
twitter

Draad over wat er al zo bij elkaar gehackt is. Wikileaks lijkt dit keer niet zo geinteresseerd merkt iemand op.
pi_204491493
Heineken waarschuwt voor hogere bierprijzen
https://nos.nl/l/2425765#UPDATE-container-60880609
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 20 april 2022 @ 16:43:46 #73
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204491503
Zal Rusland ooit de gewonnen gebieden terug geven, wat denken jullie?

En dan bedoel ik niet de Krim, want dat zullen ze wel houden. Maar de gebieden die de laatste 50 dagen zijn veroverd?

Ik verwacht eigenlijk dat elk gebied wat de Russen nu veroveren, nooit meer in handen gaat komen van Oekraïne.
Poetin neemt echt geen genoegen met een Oekraïne dat zich afzijdig houd , en niet bij de navo komt.

Ik verwacht echt niet dat ze dit kunnen oplossen met onderhandelingen.
  woensdag 20 april 2022 @ 16:44:58 #74
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204491509
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:54 schreef Confetti het volgende:

[..]
Gelet op de ernstige omstandigheden is executie ook geen ongepaste straf mits de schuld aannemelijk is. Geeft ook een broodnodige waarschuwing aan andere verraders.
Indien deze persoon actief heeft meegeholpen aan het vermoorden van onschuldige Oekraïense burgers (even los van het tragische verlies van mensenleven door 'reguliere' oorlogshandelingen), dan kan ik wel begrip opbrengen voor dit standpunt. Of geldt het voor alle collaborateurs, ongeacht wat hun rol was?

Is er hier dan ook alle begrip voor wanneer de Taliban nu massaal tolken, politieagenten, politici e.d. executeert die met ons hebben samengewerkt in Afghanistan? Is dat dan ook een broodnodige waarschuwing aan andere verraders?
  woensdag 20 april 2022 @ 16:46:17 #75
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204491518
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:06 schreef Netsplitter het volgende:
[ twitter ]
Al gevonden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: