Wat werkte in 1940 werkt nu totaal niet meer dus ook niet boeiend.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je bent sneller van A naar B als je meteen in je auto stapt en bij B de lunch van iemand steelt dan wanneer je eerst je lunch gaat maken en dan pas in de auto stapt.
Elke generaal kan je vertellen dat je een blitzkrieg alleen wint door zo licht mogelijk te reizen en optimaal gebruik te maken van wat de veroverde gebieden je bieden. Bevoorrading moet je strategisch inzetten omdat je een groot front nooit volledig bevoorraadt kunt houden. Dus de bevoorrading moet gebeuren op die plekken waar je blitzkrieg zichzelf vastloopt.
Hitler heeft bewezen dat het werkt. Hij had half Europa veroverd voordat zijn opmars tot stilstand kwam. Wat hij fout deed was om niet op tijd te stoppen zodat hij reserves had om de gebieden die hij veroverd had ook werkelijk te verdedigen.
Naja, er zijn nog veel meer details dan dit, maar als je geïnteresseerd bent zijn er wel boeken die het je uit kunnen leggen zonder alle andere lezers hier te vermoeien.
Foto van een Russische soldaat:quote:Op woensdag 20 april 2022 15:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je bent sneller van A naar B als je meteen in je auto stapt en bij B de lunch van iemand steelt dan wanneer je eerst je lunch gaat maken en dan pas in de auto stapt.
Elke generaal kan je vertellen dat je een blitzkrieg alleen wint door zo licht mogelijk te reizen en optimaal gebruik te maken van wat de veroverde gebieden je bieden. Bevoorrading moet je strategisch inzetten omdat je een groot front nooit volledig bevoorraadt kunt houden. Dus de bevoorrading moet gebeuren op die plekken waar je blitzkrieg zichzelf vastloopt.
Hitler heeft bewezen dat het werkt. Hij had half Europa veroverd voordat zijn opmars tot stilstand kwam. Wat hij fout deed was om niet op tijd te stoppen zodat hij reserves had om de gebieden die hij veroverd had ook werkelijk te verdedigen.
Naja, er zijn nog veel meer details dan dit, maar als je geïnteresseerd bent zijn er wel boeken die het je uit kunnen leggen zonder alle andere lezers hier te vermoeien.
Putin moet eerst zijn doelen nog halen in Oekraïne voor die daar aan kan gaan denken.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:38 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Mijn post moet je niet te letterlijk opvatten, maar de NAVO binnen vallen is zelfmoord voor Rusland.
Ik ben geen econoom, dus ik praat maar na wat ik onder andere hier (dus op meer plaatsen) gehoord heb:quote:Op woensdag 20 april 2022 15:39 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
In maart lag half Europa wakker vanwege de mythe rondom de potentie van het Rode Leger. Gelukkig bleek dat een lege huls. Maar ik zou er dan niet meteen vanuit gaan dat Poetun die fout 2x maakt.
Het beste is gewoon als die man van het toneel verdwijnt. In mijn ogen de enige weg naar duurzame oplossing
Is al behandeld.quote:
Ik heb het idee dat die user de eerste 5 weken van de oorlog niet heeft meegekregen ofzo. Schakelt nu pas inquote:Op woensdag 20 april 2022 15:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Oké. Even mijn excuses aan alle lezers die ik hier vermoei.
Ik was vergeten dat het bij militaire logistiek vooral om lunches gaat.
Munitie en brandstof zijn natuurlijk maar bijzaken, die je ook onderweg even bij de supermarkt en de pomp kan halen.
Van die voorbereiding ben ik mij bewust inderdaad. Die is maar deels gelukt. Of het een tweede keer (beter) lukt is ook maar zeer de vraag. Ik onderschat het leger van Poetin niet, maar denk wel dat hij qua slagvaardigheid van de grondtroepen al een behoorlijke aderlating heeft gedaan. Ik verwacht dat zijn oorspronkelijke plan (dan neem ik toch maar even min of meer herstel van Warschau pact) simpelweg niet meer uitvoerbaar is door zijn slechte begin. Dat is mooi en tegelijkertijd nog geen reden om op lauweren te gaan rusten. De alles of niets strategie kan nog altijd worden toegepast.quote:Op woensdag 20 april 2022 16:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ik ben geen econoom, dus ik praat maar na wat ik onder andere hier (dus op meer plaatsen) gehoord heb:
Poetin heeft een aantal jaar gespaard voor deze oorlog, hij heeft buitenlandse deviezen opgespaard, waarmee hij nu roebels koopt, dat + van anderen eisen dat ze in roebels betalen, heeft de koers van de roebel weer omhoog geholpen. Hij sluit de beurs voor de verkoop van bepaalde aandelen, daardoor lijkt de beurs stabiel.
Ook qua bewapening e.d. heeft hij Rusland -al zou je dat niet zeggen- jaren voorbereid.
Vanwege de noodzaak tot jarenlange voorbereiding voor deze acties, is het de vraag of Poetin genoeg jaren van leven heeft, om het nog een keer te doen. Bovendien gaat Europa dat niet nog eens laten gebeuren.
De film duurt een uur, maar over hoe Rusland zich economisch heeft voorbereid en te weerstelt van af minuut 8.36.
Wat dat betreft verschilt Oekraine niet van Rusland. De laatste jaren zijn daar heel wat opposanten omgekomen of spoorloos verdwenen.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Mysterieuze omstandigheden…
Hoe is het precies de schuld van Oekraïne als het gebeurt in gebied dat door de Russen bezet is?quote:Op woensdag 20 april 2022 16:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat dat betreft verschilt Oekraine niet van Rusland. De laatste jaren zijn daar heel wat opposanten omgekomen of spoorloos verdwenen.
Hier gaat iets mis.quote:Op woensdag 20 april 2022 16:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wat dat betreft verschilt Oekraine niet van Rusland. De laatste jaren zijn daar heel wat opposanten omgekomen of spoorloos verdwenen.
Hdentendage is er nogal een groot verschil: in het ene land wordt een oorlog uitgevochten, in het andere land niet.quote:Op woensdag 20 april 2022 16:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Waaronder nogal wat roestige, maar het zal wel.quote:Op woensdag 20 april 2022 15:49 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Het Russische leger heeft een shitload aan (zware) raketten en wanneer de nood echt aan de man is zullen ze ook wel chemische wapens en (taktische) nucleaire wapens inzetten. Je ziet nog steeds aan alles dat het westen zeer bang is en dat is met een goede reden.
Wat er na de oorlog is gebeurd hier verdient ook niet bepaald de schoonheidsprijs. Recent is nog deze documentaire verschenen over wat er in Westerbork gebeurde toen de rollen omgedraaid waren.quote:Op woensdag 20 april 2022 16:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hdentendage is er nogal een groot verschil: in het ene land wordt een oorlog uitgevochten, in het andere land niet.
Ik weet verder niet precies hoe het er hier in 40-45 aan toe ging, maar ik kan me voorstellen dat het zo geprezen verzet de mensenrechten niet zo heel erg hoog in het vaandal hadden als het ging om collaborateurs.
Ik wacht nog op antwoord van mijn vraag aan jouw over een vage opmerking over Fukushima en Nederland.quote:Op woensdag 20 april 2022 16:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Qua basisbehoeften kan de gemiddelde Rus prima vooruit, het grote verschil zit hem in de mogelijkheden om luxe producten zoals electronica te kopen. Daarnaast is voedsel wat niet uit Rusland zelf komt relatief duur.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die prijzen betekenen dus niet dat iemand met een inkomen van 56.000 roebel royaal kan leven. Doen alsof de gemiddelde Rus het meer dan prima doet, lijkt me niet echt kloppend.
Numbeo en wat artikelen over expats in Rusland.quote:
crystal_meth in NWS / Oorlog in Oekraïne #320 the end gamequote:Op woensdag 20 april 2022 16:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik wacht nog op antwoord van mijn vraag aan jouw over een vage opmerking over Fukushima en Nederland.
Indien deze persoon actief heeft meegeholpen aan het vermoorden van onschuldige Oekraïense burgers (even los van het tragische verlies van mensenleven door 'reguliere' oorlogshandelingen), dan kan ik wel begrip opbrengen voor dit standpunt. Of geldt het voor alle collaborateurs, ongeacht wat hun rol was?quote:Op woensdag 20 april 2022 15:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Gelet op de ernstige omstandigheden is executie ook geen ongepaste straf mits de schuld aannemelijk is. Geeft ook een broodnodige waarschuwing aan andere verraders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |