abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204492087
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:06 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is wel uiteindelijk de bedoeling om op de zwakste plaatsen door te breken. En om dan eventuele troepen te omsingelen. Een kenner mag mij corrigeren. Graag zelfs.
Natuurlijk proberen ze ergens door dat front heen te breken. Maar dat is iets anders dan je oorspronkelijke:
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:45 schreef Cherni het volgende:
De aanvallen die nu plaats vinden is om te bepalen waar de zwakte van de tegenstander zit. Althans dat zeg ik niet maar dat hoor je van deskundigen.
Natuurlijk zijn het geen strategische aanvallen om te kijken waar de zwakte van de tegenstander zit, Rusland wil gewoon terreinwinst.
  woensdag 20 april 2022 @ 18:17:18 #122
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204492088
quote:
2s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:08 schreef OllieA het volgende:

[..]
Tja, oorlog is heel veel, maar ook een jurysport. Er is geen door allen omarmde of objectieve moraal of ethiek. Wanneer A en B met elkaar vechten kijkt de rest van het alfabet toe. Dat is dan de jury die kijkt wie het meeste geschreven en ongeschreven regels overtreedt, wie het meest barbaars bezig is. Op grond daarvan, en van (geo)politieke toekomstvisies, van bestaande coalities en van eigenbelang, gaat men partij kiezen.
Zo was in de Vietnamoorlog de Amerikaanse bevolking de jury, en toen die genoeg had van het geweld en de lijkenzakken kwam er een eind aan.
Wanneer de oorlog is beslecht kan de winnaar een tribunaal oprichten en krijgen we een jury van winnaars, die vaak wat bijziend zijn als het gaat om hun eigen misdaden.
En uiteindelijk zijn het natuurlijk de historici die de jury vormen voor wat de mensheid heeft uitgevreten.

En eigenlijk is dit ook een verhaal over dat niet alle meningen evenveel waard zijn.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
  woensdag 20 april 2022 @ 18:17:47 #123
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204492093
twitter

Kim Jong Putin
pi_204492106
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:11 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Het ligt eraan wie de vijand is. Als door jouw strijd je vrouw en kinderen nog wat langer kunnen leven zonder verkracht en vermoord te worden, is dat het waard om je leven ervoor te geven.
Mannen worden verplicht te vechten hè in Oekraïne. Die vrouwen zitten veilig in het buitenland met hun kinderen. Vlucht je vrouw niet met de kinderen niet dan kan je als man niet hun veiligheid garanderen. En het is al duidelijk dat vrouwen en kinderen juist gepakt worden.
Normaal gesproken willen die mannen ook hun kindjes groot zien worden en later grootouders worden als ze oud zijn.
Is het dan waard je dood te vechten voor je land? Je vrouw en kinderen zijn je toch het meeste waard?
pi_204492113
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204492117
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:06 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat is wel uiteindelijk de bedoeling om op de zwakste plaatsen door te breken. En om dan eventuele troepen te omsingelen. Een kenner mag mij corrigeren. Graag zelfs.

En uiteraard om troepen aan te trekken om zo andere plaatsen te verzwakken waardoor je daar kunt oprukken. Dat vergat ik er nog bij te vermelden.
Hans van Griensven, luitenant-generaal b.d. zegt dat vandaag in de Volkskrant op pagina 6, maskirovska noemt hij het.
pi_204492131
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:15 schreef Zwoerd het volgende:
Ik ben benieuwd wat we op de parade van 9 mei gaan zien. De wereldwijde belangstelling zal groter zijn dan andere jaren. Ik verwacht veel machtsvertoon met vooral een hoop ICBMs.
Zou leuk zijn als er een aanslagje gepleegd zou worden.
pi_204492139
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:17 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Natuurlijk proberen ze ergens door dat front heen te breken. Maar dat is iets anders dan je oorspronkelijke:
[..]
Natuurlijk zijn het geen strategische aanvallen om te kijken waar de zwakte van de tegenstander zit, Rusland wil gewoon terreinwinst.
Het zijn beperkte aanvallen om of te kijken hoeveel weerstand je krijgt of om daar troepen naar toe te trekken om andere plaatsen te verzwakken om daar door te breken. Ze passen daar een andere tactiek toe dan in het Noorden.

Tja natuurlijk wil je uiteindelijk terreinwinst. Maar om te denken dat het nu vast loopt omdat ze nu na twee dagen geen of nauwelijks terreinwinst hebben geboekt is onzin.
pi_204492143
quote:
14s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:02 schreef xpompompomx het volgende:
Poetingod moest nog even laten zien dat hij wel duidelijk echt heel stoer is:
[ twitter ]
Lekker slim ook, aangezien alle systemen hier op aanslaan.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  woensdag 20 april 2022 @ 18:24:42 #130
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204492144
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:58 schreef Cherni het volgende:
Men heeft het over probe attacks and shaping operations. Mogelijk kan AchJa ons daar meer over vertellen.
Had ik al eens eerder gepost.

quote:
Decisive, Shaping, and Sustaining Operations.

The decisive operation “is the operation that directly
accomplishes the mission.” It “is designed to
determine the outcome of a major operation, battle, or
engagement.” There is only one decisive operation,
but multiple subordinate units may play a role in this
operation. The decisive operation will be the focal
point around which the commander and staff designs
the entire operation.

The shaping operation “is an operation at any echelon
that creates and preserves conditions for success of the
decisive operation through effects on the enemy, other
actors, and the terrain.” Shaping operations set the
conditions for success of the decisive operation by
synchronizing the effects of surface fires, air support,
attack aviation, non-lethal fires, obscurants, and
obstacles that delay, degrade, disrupt, or destroy
enemy forces. One or more shaping operations can be
designated by the commander across the commander’s
AO to enable the decisive operation.

The sustaining operation “is an operation at any
echelon that enables the decisive operation or shaping
operations by generating and maintaining combat
power.” While the decisive and shaping operations
focus externally on the operational environment and
the enemy, sustaining operations focus internally on
friendly forces. Logistical support, movement control,
infrastructure development, terrain management, and
support area security are all examples of sustainment
operations. How quickly Army forces can reconstitute
and how far they can exploit success depends on
sustaining operations occurring throughout the AO,
not just in the support area.
Ze zijn nu de meest gunstige voorwaarden aan het scheppen voor de aanval zelf.
pi_204492174
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:24 schreef AchJa het volgende:

[..]
Had ik al eens eerder gepost.
[..]
Helaas ik lees niet alles, maar bedankt om het nogmaals te posten.
  woensdag 20 april 2022 @ 18:28:17 #132
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204492178
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:17 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Kim Jong Putin
quote:
Replying to
@Liveuamap
Why is Russia launching ballistic dildos?
  woensdag 20 april 2022 @ 18:29:11 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204492193
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:23 schreef Cherni het volgende:
Het zijn beperkte aanvallen om of te kijken hoeveel weerstand je krijgt of om daar troepen naar toe te trekken om andere plaatsen te verzwakken om daar door te breken. Ze passen daar een andere tactiek toe dan in het Noorden.
Nou, laat maar zien welke deskundigen melden dat de Russen nu strategisch bezig zijn, en niet daadwerkelijk al door willen breken.

quote:
Tja natuurlijk wil je uiteindelijk terreinwinst. Maar om te denken dat het nu vast loopt omdat ze nu na twee dagen geen of nauwelijks terreinwinst hebben geboekt is onzin.
Ik heb het woord 'vastlopen' niet gebruikt.
pi_204492221
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:24 schreef AchJa het volgende:
Je post een begrip. Maar hoe weet je dat de Russen dat nu aan het uitvoeren zijn?

Michael Clarke vermoed bijvoorbeeld dat de Russen nu gewoon niet sneller toe kunnen slaan. Geen hammer-attack dus.
pi_204492240
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:24 schreef halfway het volgende:

[..]
Lekker slim ook, aangezien alle systemen hier op aanslaan.
Misschien was dat wel zijn onverwachte move..
  woensdag 20 april 2022 @ 18:41:00 #137
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204492326
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:31 schreef luxerobots het volgende:

Je post een begrip. Maar hoe weet je dat de Russen dat nu aan het uitvoeren zijn?

Michael Clarke vermoed bijvoorbeeld dat de Russen nu gewoon niet sneller toe kunnen slaan. Geen hammer-attack dus.
Ik weet niks zeker natuurlijk maar waarom zou je er op de gok blind in willen rammen? Eerst een inleidende beschieting door de artillerie en deel maar wat plaagstoten uit, kijk maar even of de Oekraieners ergens troepen gaan samentrekken om vervolgens op een zwakker punt door te stoten. Of grijp de concentratie van troepen aan met artillerie en luchtsteun om zo een zwakke plek te creeeren.
pi_204492330
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Oh hij vermoed. Tja zo vermoed de NewYork post waar ik een gedeelte uit genomen heb waar ze spreken over officials iets anders.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 20 april 2022 @ 18:42:22 #140
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204492341
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Als je denkt dat enkel een tsunami de noodkoeling kan doen uitvallen.
En wat denk je dat die tsunami veroorzaakt had?
Lees de rapporten maar. Alle veiligheidssystemen werkten zoals ze behoorden te werken. Alleen de combi aardbeving & tsunami was teveel.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204492356
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:41 schreef Cherni het volgende:

[..]
Oh hij vermoed. Tja zo vermoed de NewYork post waar ik een gedeelte uit genomen heb waar ze spreken over officials iets anders.
Het zit in deze analyse:

En je mag dat stuk uit de NewYork (Times?) best posten.
pi_204492366
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:42 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Maar kan je de Russen vertrouwen?
Tja als het waar is en men houd zich aan de afspraken wel de beste optie voor beide partijen.
pi_204492377
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:09 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Zolang Oekraïne maar geen westers georiënteerde democratie wordt is Putin tevreden.
Ik ben benieuwd of de orks over een paar maanden nog steeds zo tevreden zijn met hun Poetin. Hopelijk weten de Oekraïners nog een paar loepzuivere Moskva's uit te voeren en hopelijk wordt men hier in het westen eens zo slim om ook de civiele orks niet meer te ontzien met sancties.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204492390
quote:
[ twitter ]
De ervaring tot nu toe is nee, je kan ze niet vertrouwen.
pi_204492402
quote:
1s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:15 schreef Zwoerd het volgende:
Ik ben benieuwd wat we op de parade van 9 mei gaan zien. De wereldwijde belangstelling zal groter zijn dan andere jaren. Ik verwacht veel machtsvertoon met vooral een hoop ICBMs.
Zoiets zal het wel worden.
Misschien kunnen ze er nog wat praalwagens aan toevoegen die door gestolen Oekraïense tractoren worden getrokken.

Eentje met bebloede kinderknuffels.
Eentje met een maquette op schaal van een verwoeste stad.
Eentje met een lijk naast een fiets.
De laatste praalwagen met een SatanII ICBM, als gigantische lul vermomd, met erop de woorden мы насилуем

Maar ik zal wel weer te emotioneel zijn.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204492424
Kremlin Insiders Alarmed Over Growing Toll of Putin’s War in Ukraine
Some in the elite fear the invasion was a catastrophic mistake — but say the Russian president won't relent and is in no danger of losing power.

https://www.bloomberg.com(...)ing-global-isolation
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204492429
quote:
[ twitter ][ twitter ]
Goede kans iig
Vakman pur sang
pi_204492450
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:44 schreef Cherni het volgende:

[..]
Tja als het waar is en men houd zich aan de afspraken wel de beste optie voor beide partijen.
Hoeveel afspraken over veilige corridors voor vluchtende inwoners van Marioepol hebben de Russen sinds 25 februari geschonden? Hoeveel uit Marioepol vluchtende burgers zijn doodgeschoten? Herinner je de foto nog van die vrouw met kinderen en rolkoffertjes?
Juist in en om Marioepol hebben de Russen zich wat afspraken over het laten gaan van burgers op hun alleronbetrouwbaarst getoond.
  woensdag 20 april 2022 @ 18:52:36 #149
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204492455
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd of de orks over een paar maanden nog steeds zo tevreden zijn met hun Poetin. Hopelijk weten de Oekraïners nog een paar loepzuivere Moskva's uit te voeren en hopelijk wordt men hier in het westen eens zo slim om ook de civiele orks niet meer te ontzien met sancties.
Wat houdt dat laatste concreet in?
pi_204492458
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het zit in deze analyse:

En je mag dat stuk uit de NewYork (Times?) best posten.
Het zit wel achter een muur.
https://www.nytimes.com/2(...)donbas-strategy.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')