abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2022 @ 17:22:49 #91
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204491705
quote:
88s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:14 schreef sp3c het volgende:
het westen heeft gewoon geen zin om met de Russen te knokken om Oekraine

dat heeft geen reet met kernwapens te maken
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:19 schreef Shotty het volgende:
niet vanuit de NATO zelf: die is louter defensief. maar vanuit de EU met een soort "Coalition of the willing" (soort NATO minus Turkije) zag ik dan zeker gebeuren ja.
quote:
Ingrijpen NAVO

Als Rusland niet over kernwapens zou beschikken, was de NAVO “al lang” militair betrokken geweest in Oekraïne. Dat heeft Van de Roer “achter gesloten deuren” diplomaten horen zeggen. “Maar de angst voor opschaling en een wanhoopsdaad (lees kernwapens) van Poetin, is diep ingedaald”.

Wijninga denkt dat dat klopt. "We hebben ingegrepen in Kosovo en Servië, omdat de Serven met etnische zuiveringen bezig waren. Waarom doen we dat nu niet? Het verschil tussen Servië en Rusland is niet alleen de omvang van het land, maar met name het Russische bezit van kernwapens. Als dat niet het geval was geweest, denk ik dat we een humanitaire interventie hadden gepleegd, met als precedent Kosovo", besluit hij.

https://wnl.tv/2022/04/20(...)icht-van-ieder-land/
pi_204491706
instagram
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204491710
Wanneer komt nou die mega aanval van de Russen? Ik zie nog geen echte veranderingen op liveuamap.
pi_204491752
Moscow has deported 500,000 people to Russia, Ukraine lawmaker says
https://www.reuters.com/w(...)ker-says-2022-04-20/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 20 april 2022 @ 17:32:34 #95
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204491770
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:23 schreef TheJanitor het volgende:
Wanneer komt nou die mega aanval van de Russen? Ik zie nog geen echte veranderingen op liveuamap.
Er lijkt inderdaad erg weinig actie.

5 hours agoSource
Ukrainian military unit exited from the encirclement in Oleksandirvka village in Kherson region.

Dit is het enige qua verandering van posities vandaag.

Het aantal ontdekte lijken nabij Kiev is ondertussen al toegenomen naar 1045.

Regelmatig komen er ook berichten voorbij van doden door landmijnen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204491781
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:32 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Er lijkt inderdaad erg weinig actie.

5 hours agoSource
Ukrainian military unit exited from the encirclement in Oleksandirvka village in Kherson region.

Dit is het enige qua verandering van posities vandaag.

Het aantal ontdekte lijken nabij Kiev is ondertussen al toegenomen naar 1045.

Regelmatig komen er ook berichten voorbij van doden door landmijnen.
Ik weet niet wat Rusland nog allemaal achter de hand heeft, maar hoe langer het duurt, lijkt me in het voordeel van Oekraine.
pi_204491790
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Eigenlijk bizar dat we hierdoor Rusland zo zijn gang kunnnen/moeten laten gaan :?

Het lijkt wel of het westen hierdoor helemaal paralized is.
Als je die realisatie nu pas hebt is dat rijkelijk laat. Nukes zijn al 80 jaar een game changer op het wereldtoneel. Waarom denk je dat elke wereldmacht en schurkenstaat nukes heeft of ze wil hebben? Zodat ze zelf hun gang kunnen gaan zonder binnengevallen te worden door een buitenlandse mogendheid. Ze ook daadwerkelijk gebruiken is not done en de gevolgen zijn niet te bevatten zo groot. Ja, Amerika kon het als eerste helemaal aan het begin in Japan maar die tijd is allang voorbij nu meerdere landen ze hebben en men elkaar duidelijk heeft gemaakt dat gebruik er van tot MAD leidt.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204491803
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:23 schreef TheJanitor het volgende:
De Oekraïners weten de Russen goed tegen te houden, en ze weten ook goed druk te zetten door tegenaanvallen te doen.

In Marioepol zijn nog zo'n 1500 Oekraïense militairen die doorvechten, en uiteindelijk vechten ze een verloren strijd, maar ze zetten wel druk op het Russische front. De Russen moeten daar mensen inzetten die ze niet op het front in het oosten in kunnen zetten.
  woensdag 20 april 2022 @ 17:41:12 #99
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_204491830
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:44 schreef RetepV het volgende:

[..]
Natuurlijk niet. Je hebt pas een fout gemaakt wanneer je het werkelijk verloren hebt. Niet al wanneer mensen beginnen te roepen dat je een fout hebt gemaakt. Mensen roepen zo veel en zeker de helft roept het omdat ze jouw baantje willen overnemen.
Met alle respect, maar als je denkt dat Rusland niet al verloren heeft zou ik toch even aan mijn voorhoofd voelen.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 20 april 2022 @ 17:42:41 #100
pi_204491841
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:45 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Niet zo zeer nuken, maar gewoon genocide of verplaatsen naar Siberië. Dat is gewoon onderdeel van de Russische modus operandi.
Dat is ook wat er nu al gebeurt en de enige optie die ze nog rest.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_204491858
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Oekraïners weten de Russen goed tegen te houden, en ze weten ook goed druk te zetten door tegenaanvallen te doen.

In Marioepol zijn nog zo'n 1500 Oekraïense militairen die doorvechten, en uiteindelijk vechten ze een verloren strijd, maar ze zetten wel druk op het Russische front. De Russen moeten daar mensen inzetten die ze niet op het front in het oosten in kunnen zetten.
De Russen voeren nu meer bombardementen uit en zorgen nu voor betere aanvoerlijnen en zijn nog bezig met een troepenopbouw.Vandaar dat ze niet snel oprukken. Het zal nu gaan wie uiteindelijk de meeste middelen heeft. Zeg maar de langste adem.

De aanvallen die nu plaats vinden is om te bepalen waar de zwakte van de tegenstander zit. Althans dat zeg ik niet maar dat hoor je van deskundigen.

Deze strijd kan nog maanden duren al niet jaren in de Donbas.
pi_204491873
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:22 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
[..]

De interventie in Servië en Kosovo was een vredesmissie op verzoek van de Verenigde Naties.
Het doel was daar strijdende partijen uit elkaar te halen, en burgers te beschermen.

De VN gaat nooit verzoeken een interventie te doen, omdat daar Rusland nog steeds in de veiligheidsraad zit.
Het was in Kosovo al lastig wat bewapende milities uit elkaar te houden.
2 legers uit elkaar houden die uitgerust zijn met geavanceerde wapens is een onmogelijke klus.

Logisch is om samen met het Oekraïense leger Oekraïne te verdedigen.
Ik betwijfel of het logisch en verstandig is dat onder NATO vlag te doen.
een coalitie van landen die willen ingrijpen, en waar andere landen bij kunnen aanhaken zie ikzelf dan een stuk sneller gebeuren.

tegen de tijd dat de NATO het besluit neemt om als NATO deel te nemen, zal dat al niet meer nodig zijn, omdat 95% van de NATO leden al bezig is in Oekraïne.

maar goed, deze "what if" is in een klap overbodig door de nucleaire wapens van Rusland.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2022 17:48:02 ]
  woensdag 20 april 2022 @ 17:48:32 #103
168739 Red_85
'echt wel'
pi_204491884
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 13:35 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Alleen als je hem erkent en alleen als je in een oorlog zit. Dit is geen oorlog maar een speciale operatie |:)
Owja... Zo noemen we dat tegenwoordig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_204491885
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:45 schreef Cherni het volgende:
De aanvallen die nu plaats vinden is om te bepalen waar de zwakte van de tegenstander zit. Althans dat zeg ik niet maar dat hoor je van deskundigen.
Welke deskundigen zeggen dat?

Michael Clarke vermoed dat het komt omdat het Rusland gewoon niet lukt om echt vliegend van start te gaan.
  woensdag 20 april 2022 @ 17:49:40 #105
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_204491890
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:33 schreef TheJanitor het volgende:

[..]
Ik weet niet wat Rusland nog allemaal achter de hand heeft, maar hoe langer het duurt, lijkt me in het voordeel van Oekraine.
Op welk vlak het in het voordeel is van welke partij is denk ik de betere vraag.
Oekraïne krijgt steeds meer wapens en zal dus relatief sterker worden. Op militair vlak zie ik dan ook niet veel problemen om stand te houden. Ik denk dat we gewoon richting een staakt het vuren gaat en een langdurige patstelling op militair vlak.

Aan de andere kant wordt een economische krimp van -45% van de Oekraïnse economie verwacht en waren er al economische problemen aangaande staatschuld in het land. Vandaar ook de aanvallen van Rusland op de Oekraïnse economie.

De huidige verliezen aan infrastructuur worden geschat op 270 miljard en Oekraïne heeft ongeveer 5 miljard per maand nodig om te kunnen blijven draaien.

https://gmk.center/en/new(...)illion-in-april-may/

https://www.opendemocracy(...)bt-cancellation-now/

Het is dan vaak de vraag hoe lang de westerse partners van zin zijn die paar miljard die Oekraïne per maand te kort komt op te hoesten.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_204491903
Dat is ook wel een ding. Jezelf doodvechten terwijl je weet dat de vijand toch gaat winnen.
Dat is wel iets om over na te denken.
  woensdag 20 april 2022 @ 17:52:15 #107
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204491907
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:35 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Als je die realisatie nu pas hebt is dat rijkelijk laat. Nukes zijn al 80 jaar een game changer op het wereldtoneel. Waarom denk je dat elke wereldmacht en schurkenstaat nukes heeft of ze wil hebben? Zodat ze zelf hun gang kunnen gaan zonder binnengevallen te worden door een buitenlandse mogendheid. Ze ook daadwerkelijk gebruiken is not done en de gevolgen zijn niet te bevatten zo groot. Ja, Amerika kon het als eerste helemaal aan het begin in Japan maar die tijd is allang voorbij nu meerdere landen ze hebben en men elkaar duidelijk heeft gemaakt dat gebruik er van tot MAD leidt.
Ik verbaas mij ook enigszins hoe er geredeneerd wordt in dit conflict. Ik heb het idee dat sommige mensen de geschiedenis totaal negeren en doen alsof dit de eerste oorlog ooit is. Met die 'als/dan'-redenering: "als Rusland geen nucleaire macht was, had de NAVO al lang ingegrepen."

Wat denken mensen hier dat de Sovjet-Unie had gedaan in Korea en Vietnam als zij wel een kernmacht waren geweest en de VS niet? Het is inderdaad al 80 jaar een puur machtsmiddel voor de grote spelers op het wereldtoneel.
  woensdag 20 april 2022 @ 17:53:33 #108
pi_204491918
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Putin moet eerst zijn doelen nog halen in Oekraïne voor die daar aan kan gaan denken.
Precies :D Gaat dus niet gebeuren
pi_204491942
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Welke deskundigen zeggen dat?

Michael Clarke vermoed dat het komt omdat het Rusland gewoon niet lukt om echt vliegend van start te gaan.
Een stuk uit the NewYork post.

Ukrainian and U.S. officials say Russia’s new campaign in the Donbas will be much more methodical than its previous operation, which involved tanks making rapid advances and helicopter assaults deep inside Ukraine. That approach resulted in heavy Russian casualties.

Over recent days, Russia has increased artillery barrages and sent small detachments of troops to probe Ukrainian lines. These smaller attacks, known as “shaping operations” in military circles, are often precursors to larger troop movements or can serve as distractions from other fronts.

Men heeft het over probe attacks and shaping operations. Mogelijk kan AchJa ons daar meer over vertellen.
pi_204491943
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204491952
quote:
10s.gif Op woensdag 20 april 2022 15:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nou vertel eens, welke boeken gaan specifiek over het jatten van eten terwijl je onderweg bent dan?
Begin eens met een makkelijk boek. Oorlog en Vrede van Tolstoi, is goed te lezen. Die legt je exact uit hoe Napoleon met 500.000 man tot aan Moskou kon komen. Hoewel het er eenmaal bij Moskou aangekomen waren nog maar 100.000 waren.

En Tolstoi legt je ook exact uit waarom, toen Napoleon in Moskou aankwam waar niks meer te eten viel en iedereen dus maar weer naar huis ging, de boeren onderweg terug elke Napoleon-soldaat de keel afsneedt. Omdat die soldaten al het eten hadden opgegeten, die boeren hongersnood en ellende moesten lijden, en ze zich dus graag een beetje wilden afreageren.

Nog even afgezien van dat de Russen op de heenweg al door hadden dat Napoleon alleen zo snel kon opmarcheren omdat hij licht was en vrijwel geen voorraden had. Wat hen op het idee bracht om al het eten mee te nemen en hele dorpen te verbranden. Die verschroeide-aarde taktiek waar je nog wel eens van hebt gehoord. Werkte op zich goed, maar het noopte Napoleon vooral om sneller op te rukken, om Moskou te bereiken voordat het eten helemaal op was.

Alles ging relatief goed toen ze met hun versnelde opmars bezig waren. Ze konden nog genoeg eten vinden om met 100.000 man Moskou te bereiken. Maar daar stokte de opmars. En toen waren de voorraden in Moskou verbazingwekkend snel op. Napoleon had door zijn versnelde opmars geen tijd gehad om voldoende bevoorradingslijnen aan te kunnen leggen, en op de heenweg had hij onderweg al het eten opgegeten. Dus ook niet meer genoeg eten vanuit bijvoorbeeld Polen of Belarus, dat hadden ze allemaal al opgegeten.

En dat was het einde.

Ik heb het verkort en een beetje leuk opgeschreven omdat verder niemand hier op een geschiedenisles zit te wachten. Ik zou je aanraden Oorlog en Vrede te lezen. Het is een roman van 1200 pagina's, maar Tolstoi heeft er hard aan gewerkt om het historisch accuraat te maken.
  Moderator woensdag 20 april 2022 @ 18:02:14 #112
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204491973
Poetingod moest nog even laten zien dat hij wel duidelijk echt heel stoer is:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204491979
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:58 schreef Cherni het volgende:
Een stuk uit the NewYork post.

Ukrainian and U.S. officials say Russia’s new campaign in the Donbas will be much more methodical than its previous operation, which involved tanks making rapid advances and helicopter assaults deep inside Ukraine. That approach resulted in heavy Russian casualties.

Over recent days, Russia has increased artillery barrages and sent small detachments of troops to probe Ukrainian lines. These smaller attacks, known as “shaping operations” in military circles, are often precursors to larger troop movements or can serve as distractions from other fronts.
Er staat dus niet dat Rusland de aanvallen gebruikt om te bepalen waar de zwakke plek van de tegenstander zit.
pi_204491983
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:52 schreef Repentless het volgende:
Wat denken mensen hier dat de Sovjet-Unie had gedaan in Korea en Vietnam als zij wel een kernmacht waren geweest en de VS niet? Het is inderdaad al 80 jaar een puur machtsmiddel voor de grote spelers op het wereldtoneel.
Korea en Vietnam? Wat denk je van de rest van Europa?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_204491992
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:03 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Er staat dus niet dat Rusland de aanvallen gebruikt om te bepalen waar de zwakke plek van de tegenstander zit.
Dat is wel uiteindelijk de bedoeling om op de zwakste plaatsen door te breken. En om dan eventuele troepen te omsingelen. Een kenner mag mij corrigeren. Graag zelfs.

En uiteraard om troepen aan te trekken om zo andere plaatsen te verzwakken waardoor je daar kunt oprukken. Dat vergat ik er nog bij te vermelden.

[ Bericht 10% gewijzigd door Cherni op 20-04-2022 18:13:36 ]
pi_204492014
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 16:58 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, dan zijn invasies e.d. dus eigenlijk altijd gerechtvaardigd, wanneer de ene partij de ander als "het kwaad" beschouwt.
Tja, oorlog is heel veel, maar ook een jurysport. Er is geen door allen omarmde of objectieve moraal of ethiek. Wanneer A en B met elkaar vechten kijkt de rest van het alfabet toe. Dat is dan de jury die kijkt wie het meeste geschreven en ongeschreven regels overtreedt, wie het meest barbaars bezig is. Op grond daarvan, en van (geo)politieke toekomstvisies, van bestaande coalities en van eigenbelang, gaat men partij kiezen.
Zo was in de Vietnamoorlog de Amerikaanse bevolking de jury, en toen die genoeg had van het geweld en de lijkenzakken kwam er een eind aan.
Wanneer de oorlog is beslecht kan de winnaar een tribunaal oprichten en krijgen we een jury van winnaars, die vaak wat bijziend zijn als het gaat om hun eigen misdaden.
En uiteindelijk zijn het natuurlijk de historici die de jury vormen voor wat de mensheid heeft uitgevreten.

En eigenlijk is dit ook een verhaal over dat niet alle meningen evenveel waard zijn.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_204492045
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 17:51 schreef quirina het volgende:
Dat is ook wel een ding. Jezelf doodvechten terwijl je weet dat de vijand toch gaat winnen.
Dat is wel iets om over na te denken.
Het ligt eraan wie de vijand is. Als door jouw strijd je vrouw en kinderen nog wat langer kunnen leven zonder verkracht en vermoord te worden, is dat het waard om je leven ervoor te geven.
Цой жив
  woensdag 20 april 2022 @ 18:12:41 #119
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_204492049
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 18:04 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Korea en Vietnam? Wat denk je van de rest van Europa?
Ik maakte de vergelijking wat een kernmacht zou doen als een door hen gesteund land binnengevallen zou worden door een niet-kernmacht. Dezelfde 'als/dan' die nu wordt gemaakt m.b.t. de NAVO/Rusland.

Ik heb het dus niet over wat de Sovjet-Unie in Europa zou doen wanneer zij wel een kernmacht waren en het westen niet, dat is een hele andere discussie.
pi_204492073
Ik ben benieuwd wat we op de parade van 9 mei gaan zien. De wereldwijde belangstelling zal groter zijn dan andere jaren. Ik verwacht veel machtsvertoon met vooral een hoop ICBMs.
Цой жив
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')