abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204420206
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:58 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.statista.com/(...)rd-russia-by-region/

Opvallend in het oosten van Oekraïne is een overgroot deel pro Rusland.
Nee dat staat niet bij de door jou geplaatste link, er staat:

quote:
In November 2021, the largest share of Ukrainians with a very positive view toward Russia was observed in the Eastern part of the country. In the south, 49 percent viewed Russia very or mostly positively, whereas in the western part, 62 percent of the participants had a negative view on the neighboring country.
Dat is iets anders dan pro Russisch, en denk je dat ze in die hoek nog steeds zo over Rusland denken na deze militaire operatie?
  woensdag 13 april 2022 @ 00:05:15 #152
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204420210
quote:

Gek genoeg valt dat sinds de invasie ineens ontzettend tegen, ook onder het Russisch sprekende deel. Die blijken toch ook niet zo graag gebombardeerd te worden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 13 april 2022 @ 00:05:43 #153
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204420215
quote:

Benieuwd naar het sentiment daar op dit moment. Denk niet dat ze veel vriendjes gemaakt hebben.
Huilen dan.
pi_204420218
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:59 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jouw conclusie dus ook niet :P
Volgens mij trok ik geen conclusie maar betwijfelde ik of jouw conclusie klopte. Toch wel iets anders.
  woensdag 13 april 2022 @ 00:08:22 #155
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204420228
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee dat staat niet bij de door jou geplaatste link, er staat:
[..]
Dat is iets anders dan pro Russisch, en denk je dat ze in die hoek nog steeds zo over Rusland denken na deze militaire operatie?
Precies. Ik heb ook een grotendeels positief beeld van Duitsland maar ik sta nou niet echt te springen om Duitse tanks in Amsterdam die me zouden moeten bevrijden van de nazi's alhier.
Huilen dan.
pi_204420238
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:59 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Wees mild, zeker als moderator. Als mensen van mening en standpunt veranderen, blijf hen dan niet met hun oude standpunten om de oren slaan.
Iedereen heeft het recht te groeien, dingen in verloop van tijd anders te zien. Mensen blijven vastpinnen in hun vroegere ik is wreed; dan mag je dus nooit van inzicht of mening veranderen? Wat heeft een forum, wat heeft een discussie of debat dan überhaupt nog voor zin?
Met alle respect, ken jij mij nu nog niet? :)

Ik ben vrijwel nooit erg mild en ben dat ook nooit geweest, ik zeg wat ik denk en ik heb meningen (mag ook met hoofdletters). En ik heb toen ik gevraagd ben als mod ook duidelijk gesteld dat ik niet ging veranderen omdat mijn naam nu een andere kleur heeft.

Iedereen mag veranderen maar ik mag dan ook zeggen dat ik het allemaal een beetje matig vind zoals men voor deze periode met het onderwerp omging. Veel mea culpa's zie je iig niet.
pi_204420240
quote:
14s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:08 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Precies. Ik heb ook een grotendeels positief beeld van Duitsland maar ik sta nou niet echt te springen om Duitse tanks in Amsterdam die me zouden moeten bevrijden van de nazi's alhier.
Pfft, no chance, die tanks hebben ze net allemaal aan Oekraine gegeven. We zullen zelf met onze nazi's moeten afrekenen ;)
pi_204420242
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:13 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
En ook Napoleon lukte het niet om Rusland te overwinnen. Dus zoveel heeft ie ook niet met die kennis gedaan.
Napoleon was op dat moment niet bij zinnen. Als hij een half jaar had gewacht, eind lente, begin zomer, warmte en voedsel volop, had de wereld er heel anders uitgezien. Napoleon is niet roor re Russen verslagen, maar door de Russische winter ( en de Oekraïense modder).
pi_204420254
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik ben vrijwel nooit erg mild en ben dat ook nooit geweest, ik zeg wat ik denk en ik heb meningen (mag ook met hoofdletters). En ik heb toen ik gevraagd ben als mod ook duidelijk gesteld dat ik niet ging veranderen omdat mijn naam nu een andere kleur heeft.

Iedereen mag veranderen maar ik mag dan ook zeggen dat ik het allemaal een beetje matig vind zoals men voor deze periode met het onderwerp omging. Veel mea culpa's zie je iig niet.
Mensen worden toch vaak wat milder naarmate ze ouder worden?

Hoe oud moet jij dan wel niet worden om een klein beetje mild te worden?

:{

:P
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_204420257
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:16 schreef Salina het volgende:

[..]
Mensen worden toch vaak wat milder naarmate ze ouder worden?

Hoe oud moet jij dan wel niet worden om een klein beetje mild te worden?

:{

:P
Ik schat 109. Kan ook 108 zijn, daar ben ik nog een beetje over aan het nadenken.

Maar om dat om te draaien, moet je eens nagaan hoe ik op mijn 20é was :P

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2022 00:18:17 ]
pi_204420259
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:16 schreef BMW1993 het volgende:
In het begin van de oorlog kwamen op dit topic nog dagelijks filmpjes voorbij, ik heb bijvoorbeeld wel eens een tank gezien die een auto had overreden, of webcam beelden, nu zie nog nauwelijks filmpjes voorbij komen, enkel af en toe wat tweets van bekende leiders, e.d, maar video's zijn nog maar zeldzaam.
Klik op de links, ik heb nog voor drie uur film openstaan, lange films, de kote heb ik meestal wel bekeken. Deze staat bijvoorbeeld nog in de wacht.
pi_204420268
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:18 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Klik op de links, ik heb nog voor drie uur film openstaan, lange films, de kote heb ik meestal wel bekeken. Deze staat bijvoorbeeld nog in de wacht.
Uh oh...dat fimpje ging iemand helemaal van uit haar dak gisteren...
  woensdag 13 april 2022 @ 00:27:07 #163
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204420293
quote:

:wtf: Dat is vooral een selectief gezochte zienswijze die vooralsnog niet is gestoeld op grond van een vrije keuze en de meerderheid van stemmen in soeverein Oekraïne.

De suggestie dat onafhankelijkheid in een democratie met geweld moet worden verkregen is er vooral één van een misleidende leugen die verpakt wordt in populistisch bedrog die een dictatuur nastreeft..
Wanneer een regio onafhankelijk (wasda?) wil zijn: richt een partij op in het democratisch bestel en ga via verkiezingen de boer op om dat doel te bereiken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204420296
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Door de jaren/eeuwen heen zijn al zoveel slachtoffers gevallen in oorlogen. Vaak om domme dingen als stukjes land voor koningen en keizers. Altijd met een misplaatst nationalisme of iets dergelijks.
Maar aan de wereldse hoeveelheid mensen heeft dit nooit invloed gehad.
Bijna al die mensen zijn vergeten.
Net zoals deze doden over jaren vergeten zijn

Zijn mensen niet gewoon oorlogszuchtige wezens, hebben wij strijd en moord nodig voor onze evolutie?
Foutje in de evulotie, denk ik eerder. Nu we meer overleg en het vinden van gemeenschappelijk belang (klimaat!!!) nodig hebben, merken we dat stammenstrijd en agressie die 10.000 jaar geleden nuttig waren (tegen beren en zo) nog steeds de overhand krijgen als ze getriggerd worden, en maar al te gemakkelijk getriggerd worden. Idealiter kunnen mensen onder alle omstandigheden logisch denken, in de praktijk kan bijna niemand dat.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 13-04-2022 00:38:19 ]
  woensdag 13 april 2022 @ 00:28:02 #165
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204420297
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Uh oh...dat fimpje ging iemand helemaal van uit haar dak gisteren...
Ik heb zo'n vermoeden. Iets met de letters aan beide uiteinden van het alfabet?
Huilen dan.
pi_204420301
quote:
10s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:28 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik heb zo'n vermoeden. Iets met de letters aan beide uiteinden van het alfabet?
* Tijger_m doet alsof zijn neus bloedt en gaat op zoek naar een tissue
pi_204420305
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:01 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
De EU en de NAVO hadden met hun ideologische poten van Oekraïne af moeten blijven.
Moet je nu werkelijk overal die LGBT discussie erbij halen?
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 13 april 2022 @ 00:35:19 #168
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204420327
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:29 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
* Tijger_m doet alsof zijn neus bloedt en gaat op zoek naar een tissue
Had je neus maar niet moeten flirten met de NAVO :{w .
Huilen dan.
pi_204420333
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar dat jij niet gaat veranderen hoeft toch niet te betekenen dat je anderen die mogelijkheid ook ontneemt? Waarom zou je iemand die een blinddoek heeft afgerukt voortschrijdend inzicht willen beletten, of erger, verwijten? Ik vond dit :@ :@ mea culpa genoeg.
pi_204420355
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:36 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Maar dat jij niet gaat veranderen hoeft toch niet te betekenen dat je anderen die mogelijkheid ook ontneemt? Waarom zou je iemand die een blinddoek heeft afgerukt voortschrijdend inzicht willen beletten, of erger, verwijten?
Ik heb hier trouwens nog even over nagedacht, ik wil het best toelichten waarom ik zo reageer.

De reactie is niet dat Poetin altijd slecht was maar dat wat hij nu doet slecht is, als je Poetin wel een baas vind als hij politieke tegenstanders of critici opsluit of vermoord dan heb ik daar een uitgesproken mening over en ik zie weinig zelf-kritiek bij degenen die dat deden, dat werd zelfs nog zo uitgesproken "Ach, hij was een beetje een boefje maar wat een baas!".

Voor mij is die denktrant wat leidt tot Poetins in de wereld, het prachtig vinden dat hij zo'n sterke leider is (omdat hij zijn tegenstanders om zeep helpt of opsluit, ja) en dat benoemen als bondgenoot is waar ik echt boos over kan worden. Dat gedrag is niet normaal, het is niet gezond en het zegt nogal wat over iemand als je dat dan toch aanprijst. En dat dan ook nog verpakken als "normaal conservatisme" gaat er bij mij niet in en dat spreek ik dan ook uit in de hoop dat men mischien wat leert bij de volgende Poetin die opduikt.

Ik probeer mij mild uit te drukken, zoals je ziet.

PS: Niemand hoeft naar mij te luisteren of mij serieus te nemen, overigens.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 13-04-2022 00:46:18 ]
pi_204420376
quote:
11s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:24 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]
Het komt allemaal wat minder in de publiciteit idd omdat de oorlog in Oekraïne niet 'nieuw' meer is. Maar er komen geregeld nog beelden voorbij zoals artilleriebeschietingen van Azov op Russische tanks in Marioepol of een groep Oekraïnse militairen die niet in de gaten hebben dat de naderende tank een Russische tank is, waarna ze vervolgens compleet worden weggevaagd.
Andere hoek

https://old.reddit.com/r/(...)k_shot_at_ukrainian/
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204420391
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:18 schreef la_perle_rouge het volgende:

De adoratie omtrend deze opruiier loopt de spuigaten uit.

Wil je echt zo graag dat je kinderen in een oorlog of crisis moeten opgroeien, na reeds 2 deprimerende covid jaren.

Zelensky wil dat we raketten sturen, Russische vliegtuigen uit de lucht gaan schieten, maw hij wil een derde wereldoorlog ontketenen, eist dat zo ongeveer de schoft.

Waarom de dwangmatige behoefte aan heros, zelfs wanneer ze vermomde narcistische schurken zijn?
pi_204420415
Ik geef @Isdatzo de schuld.
pi_204420421
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb hier trouwens nog even over nagedacht, ik wil het best toelichten waarom ik zo reageer.

De reactie is niet dat Poetin altijd slecht was maar dat wat hij nu doet slecht is, als je Poetin wel een baas vind als hij politieke tegenstanders of critici opsluit of vermoord dan heb ik daar een uitgesproken mening over en ik zie weinig zelf-kritiek bij degenen die dat deden, dat werd zelfs nog zo uitgesproken "Ach, hij was een beetje een boefje maar wat een baas!".

Voor mij is die denktrant wat leidt tot Poetins in de wereld, het prachtig vinden dat hij zo'n sterke leider is (omdat hij zijn tegenstanders om zeep helpt of opsluit, ja) en dat benoemen als bondgenoot is waar ik echt boos over kan worden. Dat gedrag is niet normaal, het is niet gezond en het zegt nogal wat over iemand als je dat dan toch aanprijst. En dat dan ook nog verpakken als "normaal conservatisme" gaat er bij mij niet in en dat spreek ik dan ook uit in de hoop dat men mischien wat leert bij de volgende Poetin die opduikt.

Ik probeer mij mild uit te drukken, zoals je ziet.

PS: Niemand hoeft naar mij te luisteren of mij serieus te nemen, overigens.
Ik neem je heel serieus en respecteer je. En omdat ik je respecteer hoop en verwacht ik dat je dat respect waarmaakt.
En ik heb ook respect voor iemand die openlijk van mening verandert, dat moet mogen. Niemand wil toch dat al zijn dwaze dingen uit de pubertijd of adolescentie eeuwig aan hem/haar blijven kleven. Ik waardeer in het echte leven het slechte geheugen van mensen altijd zeer, ook in een forum mag af en toe wel iets vergeten worden, zeker als iemand een draai heeft gemaakt.
pi_204420433
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 00:53 schreef Za het volgende:
Waarom de dwangmatige behoefte aan heros, zelfs wanneer ze vermomde narcistische schurken zijn?
Helemaal mee eens. Ik snap ook niet waarom mensen hier in het westen, met toegang tot de vrije en onafhankelijke pers, nog steeds achter Poetin aan lopen.
zie email 27 oktober
pi_204420435
quote:
na reeds 2 deprimerende covid jaren.
Twee jaar lang een mondkapje moeten dragen in de Appie en de kroegen een uurtje eerder dicht.
Wat hebben we toch ondraaglijk geleden. De Oekraïners hebben het in verhouding maar makkelijk.

Waarom zijn het de wappies trouwens die allemaal achter de Russen staan in deze oorlog?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_204420447
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 01:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Twee jaar lang een mondkapje moeten dragen in de Appie en de kroegen een uurtje eerder dicht.
Wat hebben we toch ondraaglijk geleden. De Oekraïners hebben het in verhouding maar makkelijk.

Waarom zijn het de wappies trouwens die allemaal achter de Russen staan in deze oorlog?
Je geeft het antwoord in de vraag naar mijn mening.
pi_204420453
quote:

[..]
De adoratie omtrend deze opruiier loopt de spuigaten uit.

Wil je echt zo graag dat je kinderen in een oorlog of crisis moeten opgroeien, na reeds 2 deprimerende covid jaren.

Zelensky wil dat we raketten sturen, Russische vliegtuigen uit de lucht gaan schieten, maw hij wil een derde wereldoorlog ontketenen, eist dat zo ongeveer de schoft.

Hoe krijg je het uit je toetsenbord allemaal :X
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204420456
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 01:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

Wat hebben we toch ondraaglijk geleden
Veel kinderen en jongeren zijn depressief geworden en geven aan heden angst te hebben, waarom zou je gaan staan toejuichen dat ze vervolgens in een oorlog worden getrokken, of op zijn minst een economische en energie crisis, door deze acteur/danser die dagelijks zijn eisen overal vrijelijk kan etaleren.
  woensdag 13 april 2022 @ 01:43:51 #180
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_204420460
''Reports of explosions in Zhytomyr region''

Schijnt een explosie te zijn geweest in het midden van Oekraïne.
Wellicht een munitie depot ..
pi_204420466
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Men is in vrijwel ieder coalitie land bezig om de magazijnen uit te kammen naar materiaal waar Oekraine direkt gebruik van kan maken dus dit is niet echt een realistisch verzoek.

Slovakije stelt 12 mobiele 155mm artillerie stukken ter beschikking compleet met training en naar verluid gaan de Slovaakse MIG 29's nu ook aan Oekraine geleverd worden.
Slowakije is echt goed bezig.
S-300PMU (beste variant)
Mobiele artillerie
MIG-29's
pi_204420468
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 01:35 schreef Za het volgende:

[..]
Veel kinderen en jongeren zijn depressief geworden en geven aan heden angst te hebben, waarom zou je gaan staan toejuichen dat ze vervolgens in een oorlog worden getrokken, of op zijn minst een economische en energie crisis, door deze acteur/danser die dagelijks zijn eisen overal vrijelijk kan etaleren.
Eisen? Hij vraagt als gekozen president militaire hulp bij andere landen om zijn land/bevoking te kunnen beschermen? Hij is niet echt in de positie om iets te eisen. Putin daarentegen stelt aan de lopende band eisen en gebruikt daarbij zijn militaire macht en energiebronnen als chantagemiddel. Het is dan ook Putin die hier de schoft is.

En als er eentje narcistisch is, is het Putin wel! _O-

twitter

Het is ook niet het toejuichen van een oorlog maar een noodzaak om een dictator niet zijn zin te geven in zijn expansiedrang. Als je dat doet loop je de kans dat er steeds meer democratieen verdwijnen en je échte vrijheid op het spel kom te staan (itt het moeten dragen van een mondkapje/ je laten vaccineren en zulks).

Dat we op het moment in Europa in vrijheid kunnen leven en het economisch goed gaat hebben we ook te danken aan de militaire hulp van landen die niet direct zelf bedreigd werden. Het is het grootste goed wat je kunt hebben (en daar hebben heel veel mensen hun leven voor opgeofferd) tenzij je op het standpunt staat dat we ons sws maar moeten overgeven aan dictators want dan loop je tenminste niet de kans dood te gaan in een oorlog daartegen. Economisch moet je dan wel niet te veel verwachten tenzij je bij de bovenlaag van de corrupte elite behoort.

Hoe denk je trouwens dat de Oekraiense kinderen en jongeren zich op het moment voelen? :{w

[ Bericht 2% gewijzigd door Kijkertje op 13-04-2022 02:51:58 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204420470
quote:

[..]
wut
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_204420497
quote:
81s.gif Op woensdag 13 april 2022 02:10 schreef Kijkertje het volgende:

Eisen? Hij vraagt als gekozen president militaire hulp bij andere landen om zijn land/bevoking te kunnen beschermen?
Hij eist wapens, raketten, het uit de lucht schieten van Russische vliegtuigen.
Bij geen akkoord volgt een derde wereldoorlog belooft hij.

quote:
Hij is niet echt in de positie om iets te eisen.
Dat vind ik nou ook, gewoon opkrassen.

quote:
Putin daarentegen stelt aan de lopende band eisen en gebruikt daarbij zijn militaire macht en energiebronnen als chantagemiddel.
De eisen van Putin zijn legitiem, hij heeft het jarenlang op diplomatieke wijze getracht. Dit had voorkomen kunnen worden.

Hij chanteert niet met zijn energiebronnen, zijn banktegoeden zijn bevroren, dus vraagt hij betaling in roebels.

quote:
Het is ook niet het toejuichen van een oorlog maar een noodzaak om een dictator niet zijn zin te geven in zijn expansiedrang. Als je dat doet loop je de kans dat er steeds meer democratieen verdwijnen en je échte vrijheid op het spel kom te staan (itt het moeten dragen van een mondkapje/ je laten vaccineren en zulks).
Dat is het wel.
Je creëert geen vrede met het leveren van wapens.
Zelensky zit elke dag wel ergens meer munitie te eisen en te dreigen dat bij geen akkoord er een derde wereldoorlog komt.

En die man juicht men toe, dag in dag uit.

quote:
Dat we op het moment in Europa in vrijheid kunnen leven en het economisch goed gaat hebben we ook te danken aan de militaire hulp van landen die niet direct zelf bedreigd werden. Het is het grootste goed wat je kunt hebben (en daar hebben heel veel mensen hun leven voor opgeofferd) tenzij je op het standpunt staat dat we ons sws maar moeten overgeven aan dictators want dan loop je tenminste niet de kans dood te gaan in een oorlog daartegen. Economisch moet je dan wel niet te veel verwachten tenzij je bij de bovenlaag van de corrupte elite behoort.
Ik ben er voorstander van dat grootmachten elkaar in balans houden. Niet dat de ene oprukt tot de grenzen van de ander.
Dat Rusland zich veilig voelt, omringt door neutraal gebied is cruciaal voor de veiligheid en rust in de regio.

Dat heeft deze invasie inmiddels uitgewezen.

quote:
Hoe denk je trouwens dat de Oekraiense kinderen en jongeren zich op het moment voelen? :{w
Stuur Beau van Erven Dorens erop af met een filmploeg, die is niet vies van wat emo tv.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 03:14:59 #185
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204420498
wat pas echt cruciaal is voor veiligheid en rust in de regio is Putin die zijn invasie stopt en zijn leger terugtrekt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204420499
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 02:11 schreef Barbusse het volgende:

wut
Zelensky waarschuwt voor “derde wereldoorlog” als onderhandelingen met Poetin mislukken
De Oekraïense president Volodymyr Zelensky is klaar om met Vladimir Poetin aan de onderhandelingstafel te gaan zitten. Dat heeft hij zondag gezegd tijdens een interview met de Amerikaanse nieuwszender CNN. Maar als de onderhandelingen mislukken, zou dat het begin van de derde wereldoorlog zijn, waarschuwde hij.
pi_204420500
quote:
88s.gif Op woensdag 13 april 2022 03:14 schreef sp3c het volgende:

wat pas echt cruciaal is voor veiligheid en rust in de regio is Putin die zijn invasie stopt en zijn leger terugtrekt
Dat zal hij ook echt wel doen, maar niet zonder garanties.
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 04:51:44 #188
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204420512
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 03:22 schreef Za het volgende:

[..]
Dat zal hij ook echt wel doen, maar niet zonder garanties.
zolang hij dit niet doet blijven de Russen zelf toch echt het grootste obstakel als het gaat om vrede en veiligheid in de regio
pi_204420513
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 03:11 schreef Za het volgende:

[..]
Nope hij eist niet. Hij vraagt om middelen om zijn bevolking te beschermen tegen de aanvallen van Rusland en hij waarschuwt dat als er geen akkoord komt Putin het hier niet bij zal laten en een wereldoorlog is dan idd niet ondenkbaar. Denk je dat Zelensky dreigt zo'n oorlog te beginnen of zo? :D
quote:
[..]
Opkrassen? Waarom zou hij als hij daarvoor uitgenodigd wordt?
quote:
[..]
De eisen van Putin zijn legitiem, hij heeft het jarenlang op diplomatieke wijze getracht. Dit had voorkomen kunnen worden.
Nope die zijn helemaal niet legitiem. Hij moet gewoon opkrassen met zijn eisen.

quote:
Hij chanteert niet met zijn energiebronnen, zijn banktegoeden zijn bevroren, dus vraagt hij betaling in roebels.
Dat was niet de afspraak. Dat zijn banktegoeden bevroren zijn had hij kunnen voorkomen door geen invasie te beginnen.
quote:
[..]
Dat is het wel.
Zelensky zit elke dag wel ergens meer munitie te eisen en te dreigen dat bij geen akkoord er een derde wereldoorlog komt.

Putin heeft de oorlog gecreeerd, niet Zelensky. Hij kan ook de vrede creeren door op te krassen.

quote:
[..]
Ik ben er voorstander van dat grootmachten elkaar in balans houden. Niet dat de ene oprukt tot de grenzen van de ander.
Dat Rusland zich veilig voelt, omringt door neutraal gebied is cruciaal voor de veiligheid en rust in de regio.

Ik ben vooral voorstander van vredelievende democratische landen die hun eigen toekomst kunnen bepalen. Putin voelt zich militair echt niet bedreigd hoor, de NAVO is een defensief samenwerkingsverband. Hij voelt zich wel bedreigd door de oprukkende democratische bestuursvormen waarvoor gekozen wordt door landen die lange tijd onder de dictatuur van Rusland gebukt gingen. De invasie heeft vooral uitgewezen dat Putin een narcistische schoft is die hoognodig gestopt moet worden.

[ Bericht 2% gewijzigd door sp3c op 13-04-2022 04:57:39 ]
  Moderator woensdag 13 april 2022 @ 05:17:08 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204420522
Bovendien heeft hij al wapens gehad om vliegtuigen uit de lucht te schieten, die werken prima blijkbaar en het heeft nog niet tot wo3 geleid

Niks mis mee :)
pi_204420547

Dzhokar Dudayev, de eerste president van de republiek Ichkeria.

Hij gaf in 1995 al aan dat Rusland zou flirten met Europa en vervolgens hard zal toeslaan.
pi_204420589
twitter
pi_204420594
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daarnaast ga ook jij kennelijk er van uit dat de Oekraïner een dom willoos wezen is dat enkel door verleiding of onderdrukking gestuurd kan worden... typisch wel
Oekraïners moeten zich niet zo aanstellen als ze door de Russen bezet, onderdrukt, verkracht en uitgeroeid worden. De QR-code in Nederland, dat is pas een echte dictatuur! :{w
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 13 april 2022 @ 06:51:53 #194
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204420611
quote:
88s.gif Op woensdag 13 april 2022 03:14 schreef sp3c het volgende:
wat pas echt cruciaal is voor veiligheid en rust in de regio is Putin die zijn invasie stopt en zijn leger terugtrekt opeens niet meer wakker wordt.
pi_204420632
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 03:11 schreef Za het volgende:

[..]
[..]

Hij heeft gelijk dat als dit conflict niet wordt opgelost, we terecht kunnen komen in een wereldoorlog.
Als Rusland zijn zin krijgt en Oekraïne onder de voet kan lopen zonder dat de rest van de wereld daarop reageert is de kans aanwezig dat andere grootmachten hetzelfde gaan doen, zoals China met Taiwan. En dan is er sprake van een wereldoorlog.

quote:
[..]
Noem eens een reden waarom de president van een land in oorlog moet opkrassen.

quote:
Er, er is niets legitiems aan.
Rusland heeft geen enkel recht om te bepalen welke koers een ander land vaart.

En jarenlang op diplomatieke wijze getracht?
Door De Krim te bezetten en Oost Oekraïne voorzien van wapens, expertise en soldaten? Dat noem jij diplomatie?
Dan is het leveren van wapens aan Oekraïne ook gewoon diplomatie.

Had dit voorkomen kunnen worden?
Nee.
Waarom denk je dat al die Oostbloklanden na jarenlange 'samenwerking' met de Sovjet-Unie vrijwel onmiddellijk aansluiting bij de EU en NAVO zochten toen Rusland te zwak was om daarop te reageren?
Deden ze dat omdat die 'samenwerking' zo goed was uitgepakt voor ze? Dat Rusland een uitstekende partner voor ze was?
Daarom onmiddellijk aansluiting bij een andere groep, ipv onafhankelijk en neutraal verder?
Die landen hadden heel goed door dat zodra Rusland weer op krachten is, ze een groot probleem hebben.
En daarin hebben ze gelijk gekregen. Rusland loopt een neutraal land als Zweden zo te treiteren dat die jaren geleden al hun defensiebudget hebben verhoogd en de atoomkelders weer in bedrijf genomen. Verscheidene landen hebben gemerkt wat er gebeurt als je er alleen voor staat met Rusland als buurland.
Oekraïne is de volgende in rij, en Poetin deinst nergens voor terug. Die gooit het land plat om zijn zin te krijgen.
En jij geeft hem gelijk en veroordeelt Oekraïne voor het bieden van tegenstand en het westen van het bieden van hulp om die tegenstand vol te houden...

quote:
[..]
Wat een lieve man is het ook.
Poetin is financieel afhankelijk van die energiebronnen, dus die draait de kraan niet dicht.

quote:
Dat is het wel.

[..]
Oekraïne kan geen wereldoorlog ontketenen, dus je praat onzin.
Zelensky dreigt niet met een wereldoorlog.
Poetin wel, die dreigt met inzet van kernwapens als anderen zich ermee gaan bemoeien.

quote:
Dan zal Rusland dat ook moeten respecteren, en dat doen ze niet.
Verder slaat het nergens op dat Rusland alleen veilig is als alle buurlanden neutraal zijn.

quote:
[..]
Nee, deze invasie laat zien dat landen alleen veilig zijn tegen Rusland als ze zich aansluiten bij een andere militaire grootmacht.

De invasie toont het gelijk aan van landen als Letland, Estland, Litouwen, Polen, Bulgarije, Hongarije,etc om hun kans schoon te zien en zo snel mogelijk over te stappen naar de EU en NAVO.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  woensdag 13 april 2022 @ 07:05:59 #196
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204420634
Amerika _O_

twitter
pi_204420638
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 06:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Oekraïners moeten zich niet zo aanstellen als ze door de Russen bezet, onderdrukt, verkracht en uitgeroeid worden. De QR-code in Nederland, dat is pas een echte dictatuur! :{w
Hé, da's de mening van BNW :7
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_204420653
quote:
0s.gif Op woensdag 13 april 2022 02:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]
wut
Ja, die zag je niet aankomen, de oorlog in Oekraïne is de schuld van een nichterige danser die zichzelf president noemt :Y
  woensdag 13 april 2022 @ 07:16:13 #199
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_204420670
quote:
1s.gif Op woensdag 13 april 2022 07:12 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, die zag je niet aankomen, de oorlog in Oekraïne is de schuld van een nichterige danser die zichzelf president noemt :Y
Hij heeft ook een voor het presidentschap relevante universitaire studie (rechten) gedaan. Dom zal 'ie niet zijn.

Goede combinatie, dat én voormalig acteur zijn.
pi_204420674
quote:

[..]
Dus in feite zeg je dat Poetin de jongeren in Oekraïne die gebukt zijn gegaan onder de pandemie nu onvrijwillig in een oorlog met Rusland trekt die hun leven verder verwoest.
Maar tegelijkertijd zeg je dat Poetin daar het volste recht toe heeft en de kinderen uit Oekraïne niet zo moeten zeuren....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')