Denk dat je Ukraine onderschat.quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar je moet die lijnen openhouden want als je niet meer praat dan loopt het dodental des te harder op en daar is zeker Oekraine niet bij gebaat.
Nee, ik denk dat Oekraine tot dusverre op een uitermate intelligente manier deze oorlog voert in militair opzicht maar er zijn situaties zoals we al gehad hebben waar het mogelijk is geweest om afspraken te maken over humanitaire corridors, dat Rusland daar dan weer de boel verneukt betekent niet dat het geen belang heeft om het iig te blijven proberen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Denk dat je Ukraine onderschat.
Rusland deed het al en hoe langer het duurt en hoe meer wapens wij sturen hoe beter ukraine ervoor staat.
Had Oekraïne achteraf niet beter meteen kunnen onderhandelen over de verdeling van het land.quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tja was al en het wordt steeds duidelijker dat er geen onderhandelingen (kunnen) zijn omdat die niet stroken met wat Putinś regime zich als dief in de nacht voorstelt.
Sws is het wat vreemd om te onderhandelen over condities waar Rusland als agressor Oekraïne is binnen gevallen om daar moord en doodslag te zaaien. Een beetje als onderhandelen met een misdadiger dat die nu alvast de helft van de buit als beloning mag meenemen en beloofd wordt dat die de volgende week de rest mag komen ophalen.
Omdat de enorme omvang van Rusland en de strenge winter dat er aan kwam hem de das om deed.quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:13 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
En ook Napoleon lukte het niet om Rusland te overwinnen. Dus zoveel heeft ie ook niet met die kennis gedaan.
En wat doen je dan als 5 jaar later Vladje nog niet tevreden is en nog wat meer land opeist?quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Had Oekraïne achteraf niet beter meteen kunnen onderhandelen over de verdeling van het land.
Ik bedoel voor de burgers. De uitslag zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als waar het op uitkomt alleen zonder duizenden burgerdoden.
Bier drinkenquote:Op dinsdag 12 april 2022 23:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En wat doen je dan als 5 jaar later Vladje nog niet tevreden is en nog wat meer land opeist?
Ik zie in Oekraine zelf eigenlijk weinig steun voor dat idee ondanks alle slachtoffers.quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Had Oekraïne achteraf niet beter meteen kunnen onderhandelen over de verdeling van het land.
Ik bedoel voor de burgers. De uitslag zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als waar het op uitkomt alleen zonder duizenden burgerdoden.
Niet eerlijk, voelt niet goed. Maar had voor de burgers wellicht beter geweest.
Oekraïne is op weg om op 9 mei op het rode plein de overwinning op Rusland te vieren.quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat Oekraine tot dusverre op een uitermate intelligente manier deze oorlog voert in militair opzicht maar er zijn situaties zoals we al gehad hebben waar het mogelijk is geweest om afspraken te maken over humanitaire corridors, dat Rusland daar dan weer de boel verneukt betekent niet dat het geen belang heeft om het iig te blijven proberen.
Als je naar de strategische analyses kijkt dan is er niets aan te merken op hoe Oekraine oorlog voert. De juiste tactieken, de juiste wapens inzetten, intelligent gebruik van drones, de inzet van effectieve wapens op de juiste plek en ga zo maar door.
Dat lijkt zo, maar de partners van vermoorde mensen denken we wellicht anders overquote:Op dinsdag 12 april 2022 23:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zie in Oekraine zelf eigenlijk weinig steun voor dat idee ondanks alle slachtoffers.
Je blijft wel volhardend in je laffe riedel 😂quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet eerlijk, voelt niet goed. Maar had voor de burgers wellicht beter geweest.
Misschien omdat ik gelijk hebquote:Op dinsdag 12 april 2022 23:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Je blijft wel volhardend in je laffe riedel 😂
Men is in vrijwel ieder coalitie land bezig om de magazijnen uit te kammen naar materiaal waar Oekraine direkt gebruik van kan maken dus dit is niet echt een realistisch verzoek.quote:
Dat moet je ze dan even gaan vragen maar tot dusverre heb ik daar geen bewijs voor gezien.quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat lijkt zo, maar de partners van vermoorde mensen denken we wellicht anders over
Het tegenovergestelde ook niet.quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat moet je ze dan even gaan vragen maar tot dusverre heb ik daar geen bewijs voor gezien.
Zodra ze de steden ingenomen hebben beginnen ze alsnog iedereen te vermoorden. Dus dan maar beter gelijk zoveel mogelijk orks meenemen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:48 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat lijkt zo, maar de partners van vermoorde mensen denken we wellicht anders over
Dat is zeker niet het geval. Het voorbeeld van Hitler en Chamberlain is al vaak aangehaald hier. Als Putin zou merken dat landjepik zo makkelijk zou gaan, dan is het hek van de dam natuurlijk. De eerste leider van een land die tegen een oorlogszuchtige agressor zegt: 'oké jij je zin, hier heb je wat land van me..en nou opdonderen', die leider moet nog geboren worden.quote:
Het gros heeft en hoeft geen oorlog te voeren omdat zij anderen respecteren en hun afspraken daarin willen nakomen.quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Door de jaren/eeuwen heen zijn al zoveel slachtoffers gevallen in oorlogen. Vaak om domme dingen als stukjes land voor koningen en keizers. Altijd met een misplaatst nationalisme of iets dergelijks.
Maar aan de wereldse hoeveelheid mensen heeft dit nooit invloed gehad.
Bijna al die mensen zijn vergeten.
Net zoals deze doden over jaren vergeten zijn
Zijn mensen niet gewoon oorlogszuchtige wezens, hebben wij strijd en moord nodig voor onze evolutie?
Nee je hebt geen gelijk. Als Zeeland morgen besluit we willen bij België horen moeten we dat dan ook maar gewoon doen?quote:
Wat had hij dan moeten doen? Ook zijn standpunt was: Ukraine is geen lid van de NAVO en Rusland zal altijd militair een overmacht hebben. Wat overigens ook niet inhield dat Ukraine geen financiele hulp kreeg van de VS.quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat was mijn punt niet, ik ontken niet dat Obama het gevaar zag, ik vind en vond dat hij te weinig heeft gedaan om de afspraken met Oekraine na te komen over territoriale veiligheid.
Wees mild, zeker als moderator. Als mensen van mening en standpunt veranderen, blijf hen dan niet met hun oude standpunten om de oren slaan.quote:Op dinsdag 12 april 2022 22:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nu blijkt dat? Niet toen hij mensen met polonium in Londen vermoorde? Of toen hij tientallen miljarden achterover drukte? MH17? Zenuwgas in het VK? Syrie? Seriously?
Jouw conclusie dus ook nietquote:Op dinsdag 12 april 2022 23:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan is je conclusie nergens op gebaseerd.
Niks opvallends aan, daar zit geschiedenis achter en heel veel geld en propaganda.quote:Op dinsdag 12 april 2022 23:58 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.statista.com/(...)rd-russia-by-region/
Opvallend in het oosten van Oekraïne is een overgroot deel pro Rusland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |