abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204420116
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar je moet die lijnen openhouden want als je niet meer praat dan loopt het dodental des te harder op en daar is zeker Oekraine niet bij gebaat.
Denk dat je Ukraine onderschat.

Rusland deed het al en hoe langer het duurt en hoe meer wapens wij sturen hoe beter ukraine ervoor staat.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204420124
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:42 schreef ludovico het volgende:

[..]
Denk dat je Ukraine onderschat.

Rusland deed het al en hoe langer het duurt en hoe meer wapens wij sturen hoe beter ukraine ervoor staat.
Nee, ik denk dat Oekraine tot dusverre op een uitermate intelligente manier deze oorlog voert in militair opzicht maar er zijn situaties zoals we al gehad hebben waar het mogelijk is geweest om afspraken te maken over humanitaire corridors, dat Rusland daar dan weer de boel verneukt betekent niet dat het geen belang heeft om het iig te blijven proberen.

Als je naar de strategische analyses kijkt dan is er niets aan te merken op hoe Oekraine oorlog voert. De juiste tactieken, de juiste wapens inzetten, intelligent gebruik van drones, de inzet van effectieve wapens op de juiste plek en ga zo maar door.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 12-04-2022 23:45:28 ]
pi_204420130
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:39 schreef Vallon het volgende:

[..]
Tja was al en het wordt steeds duidelijker dat er geen onderhandelingen (kunnen) zijn omdat die niet stroken met wat Putinś regime zich als dief in de nacht voorstelt.

Sws is het wat vreemd om te onderhandelen over condities waar Rusland als agressor Oekraïne is binnen gevallen om daar moord en doodslag te zaaien. Een beetje als onderhandelen met een misdadiger dat die nu alvast de helft van de buit als beloning mag meenemen en beloofd wordt dat die de volgende week de rest mag komen ophalen.
Had Oekraïne achteraf niet beter meteen kunnen onderhandelen over de verdeling van het land.

Ik bedoel voor de burgers. De uitslag zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als waar het op uitkomt alleen zonder duizenden burgerdoden.

Niet eerlijk, voelt niet goed. Maar had voor de burgers wellicht beter geweest.
Vakman pur sang
pi_204420132
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:13 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]
En ook Napoleon lukte het niet om Rusland te overwinnen. Dus zoveel heeft ie ook niet met die kennis gedaan.
Omdat de enorme omvang van Rusland en de strenge winter dat er aan kwam hem de das om deed.
Corporate translator
pi_204420137
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Had Oekraïne achteraf niet beter meteen kunnen onderhandelen over de verdeling van het land.

Ik bedoel voor de burgers. De uitslag zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als waar het op uitkomt alleen zonder duizenden burgerdoden.
En wat doen je dan als 5 jaar later Vladje nog niet tevreden is en nog wat meer land opeist?
pi_204420141
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En wat doen je dan als 5 jaar later Vladje nog niet tevreden is en nog wat meer land opeist?
Bier drinken

Zonder gekheid, dan was UKR al bij de EU en misschien navo of het had een pact met wat landen
Vakman pur sang
pi_204420143
quote:

[..]

Ik zie in Oekraine zelf eigenlijk weinig steun voor dat idee ondanks alle slachtoffers.
pi_204420147
twitter
pi_204420149
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, ik denk dat Oekraine tot dusverre op een uitermate intelligente manier deze oorlog voert in militair opzicht maar er zijn situaties zoals we al gehad hebben waar het mogelijk is geweest om afspraken te maken over humanitaire corridors, dat Rusland daar dan weer de boel verneukt betekent niet dat het geen belang heeft om het iig te blijven proberen.

Als je naar de strategische analyses kijkt dan is er niets aan te merken op hoe Oekraine oorlog voert. De juiste tactieken, de juiste wapens inzetten, intelligent gebruik van drones, de inzet van effectieve wapens op de juiste plek en ga zo maar door.
Oekraïne is op weg om op 9 mei op het rode plein de overwinning op Rusland te vieren.

Ik vind die oorlog helemaal debiel laat ik dat blijven zeggen maar Rusland onderschat Oekraïne. Dat is overduidelijk.

En met militaire hulp dmv leverancies vanuit ons blijft de bevoorrading op stoom en is die zelfs superieur aan die van Rusland.

Dus hoe langer dit duurt hoe gunstiger voor Oekraïne.

Uiteraard alles tov Rusland. Oorlog kent alleen verliezers.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_204420151
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zie in Oekraine zelf eigenlijk weinig steun voor dat idee ondanks alle slachtoffers.
Dat lijkt zo, maar de partners van vermoorde mensen denken we wellicht anders over
Vakman pur sang
pi_204420153
quote:

[..]

Je blijft wel volhardend in je laffe riedel 😂
pi_204420156
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Je blijft wel volhardend in je laffe riedel 😂
Misschien omdat ik gelijk heb :)
Vakman pur sang
pi_204420157
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:47 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Men is in vrijwel ieder coalitie land bezig om de magazijnen uit te kammen naar materiaal waar Oekraine direkt gebruik van kan maken dus dit is niet echt een realistisch verzoek.

Slovakije stelt 12 mobiele 155mm artillerie stukken ter beschikking compleet met training en naar verluid gaan de Slovaakse MIG 29's nu ook aan Oekraine geleverd worden.
pi_204420161
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat lijkt zo, maar de partners van vermoorde mensen denken we wellicht anders over
Dat moet je ze dan even gaan vragen maar tot dusverre heb ik daar geen bewijs voor gezien.
pi_204420164
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat moet je ze dan even gaan vragen maar tot dusverre heb ik daar geen bewijs voor gezien.
Het tegenovergestelde ook niet.
Vakman pur sang
  dinsdag 12 april 2022 @ 23:54:20 #141
8369 speknek
Another day another slay
pi_204420175
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Zodra ze de steden ingenomen hebben beginnen ze alsnog iedereen te vermoorden. Dus dan maar beter gelijk zoveel mogelijk orks meenemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204420176
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is zeker niet het geval. Het voorbeeld van Hitler en Chamberlain is al vaak aangehaald hier. Als Putin zou merken dat landjepik zo makkelijk zou gaan, dan is het hek van de dam natuurlijk. De eerste leider van een land die tegen een oorlogszuchtige agressor zegt: 'oké jij je zin, hier heb je wat land van me..en nou opdonderen', die leider moet nog geboren worden.
pi_204420182
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het tegenovergestelde ook niet.
Dan is je conclusie nergens op gebaseerd.
  dinsdag 12 april 2022 @ 23:58:18 #144
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204420183
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Door de jaren/eeuwen heen zijn al zoveel slachtoffers gevallen in oorlogen. Vaak om domme dingen als stukjes land voor koningen en keizers. Altijd met een misplaatst nationalisme of iets dergelijks.
Maar aan de wereldse hoeveelheid mensen heeft dit nooit invloed gehad.
Bijna al die mensen zijn vergeten.
Net zoals deze doden over jaren vergeten zijn

Zijn mensen niet gewoon oorlogszuchtige wezens, hebben wij strijd en moord nodig voor onze evolutie?
Het gros heeft en hoeft geen oorlog te voeren omdat zij anderen respecteren en hun afspraken daarin willen nakomen.
Een klein deel vindt die insteek verwerpelijk en weet het voor elkaar te boksen om hun onrechtvaardige eis alsnog via een oorlog proberen te verkrijgen. Oorlog was onderdeel van onze evolutie zodat leden zich beter konden aanpassen aan hun omgeving door andere concurrerende soorten te elimineren.
Nu is onze evolutie als mens zover dat het aspect overwinnen (andere soorten) nauwelijks nog een overlevingsfunctie heeft.

Helaas is en blijkt het niet eenvoudig om die ingebedde agressie bij primair denkenden, te onderdrukken.
Er is een kleine groep die geweld en onderdrukking nastreeft omdat het hun ('familie') in de soort bevoordeelt.
Helaas willen die agressievelingen niet begrijpen dat het succes van de soort als geheel, alleen komt omdat leden (van families) constructief weten samen te werken.

Niettemin is de mens als soort, succesvol wat imo door dit voortdurende elimineren - energie besteden aan oorlog - dan ook haar ondergang zal worden. Een soort die onderling concurreert, verliest de kans om zich te ontwikkelen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 12 april 2022 @ 23:58:20 #145
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204420184
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:49 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee je hebt geen gelijk. Als Zeeland morgen besluit we willen bij België horen moeten we dat dan ook maar gewoon doen?
pi_204420187
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, maar dat was mijn punt niet, ik ontken niet dat Obama het gevaar zag, ik vind en vond dat hij te weinig heeft gedaan om de afspraken met Oekraine na te komen over territoriale veiligheid.
Wat had hij dan moeten doen? Ook zijn standpunt was: Ukraine is geen lid van de NAVO en Rusland zal altijd militair een overmacht hebben. Wat overigens ook niet inhield dat Ukraine geen financiele hulp kreeg van de VS.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204420188
https://www.statista.com/(...)rd-russia-by-region/

Opvallend in het oosten van Oekraïne is een overgroot deel pro Rusland.
Vakman pur sang
pi_204420190
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 22:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nu blijkt dat? Niet toen hij mensen met polonium in Londen vermoorde? Of toen hij tientallen miljarden achterover drukte? MH17? Zenuwgas in het VK? Syrie? Seriously?
Wees mild, zeker als moderator. Als mensen van mening en standpunt veranderen, blijf hen dan niet met hun oude standpunten om de oren slaan.
Iedereen heeft het recht te groeien, dingen in verloop van tijd anders te zien. Mensen blijven vastpinnen in hun vroegere ik is wreed; dan mag je dus nooit van inzicht of mening veranderen? Wat heeft een forum, wat heeft een discussie of debat dan überhaupt nog voor zin?
pi_204420192
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dan is je conclusie nergens op gebaseerd.
Jouw conclusie dus ook niet :P
Vakman pur sang
pi_204420203
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 april 2022 23:58 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.statista.com/(...)rd-russia-by-region/

Opvallend in het oosten van Oekraïne is een overgroot deel pro Rusland.
Niks opvallends aan, daar zit geschiedenis achter en heel veel geld en propaganda.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')