Welke ronde?quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:44 schreef Tinos85 het volgende:
[ twitter ]
Verstappen verpest het in de laatste bocht dus.
Dat zou je kunnen zeggen als hij een duidelijk fout maakt maar dat is niet het geval.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:44 schreef Tinos85 het volgende:
[ twitter ]
Daarom kun je ook niet alle beste sector tijden bij elkaar optellen en zeggen dat als je je beste ronde zou rijden je die tijd zou halen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 09:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We weten dat Verstappen sowieso nog 2 tienden harder had gekund.
Zoals ik het zie in die tweet is dit van de laatste ronde.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:47 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Welke ronde?
De eerste van Max, of de tweede?
In de eerste ronde was de fout duidelijk, in de tweede ronde was Leclerc al sneller in de eerste twee sectoren.
Maar de laatste bocht is sowieso bet zwakke punt van de RBR hier.
Dat is één van der redenen waarom ik jaren geleden gestopt ben met Olav Mol. Die ging zelfs sectortijden van verschillende rijders/teams bij elkaar optellen en doodleuk vertellen van een tijd van zoveel zit in de baanquote:Op zaterdag 9 april 2022 10:51 schreef franske19 het volgende:
Daarom kun je ook niet alle beste sector tijden bij elkaar optellen en zeggen dat als je je beste ronde zou rijden je die tijd zou halen.
Verstappens eerste ronde was sneller dan zijn tweede tot aan de lock up in de laatste bocht.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:55 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Zoals ik het zie in die tweet is dit van de laatste ronde.
Qua tijden die erbij staan in ieder geval wel.
dat idee heb ik dus nietquote:Op zaterdag 9 april 2022 10:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat Leclerc gewoon beter is in kwalificeren dan Verstappen.
quote:
Ow waaw.quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:44 schreef Tinos85 het volgende:
[ twitter ]
Ik heb vooral het idee dat de Ferrari echt een beest van een auto is en Leclerc een goede coureur. Max compenseert zijn iets mindere auto met dat hij zelf weer iets beter is dan Leclerc.quote:
Wat is minder? Anders zou ik eerder zeggen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb vooral het idee dat de Ferrari echt een beest van een auto is en Leclerc een goede coureur. Max compenseert zijn iets mindere auto met dat hij zelf weer iets beter is dan Leclerc.
Gerechtigheid!quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
3 olaatsen gridstraf voor Stroll: https://www.gpfans.com/en(...)rd-latifi-collision/
Ik denk dat Leclerc de betere zaterdagcoureur is en Verstappen beter in de race.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik heb vooral het idee dat de Ferrari echt een beest van een auto is en Leclerc een goede coureur. Max compenseert zijn iets mindere auto met dat hij zelf weer iets beter is dan Leclerc.
Van P20 naar P20. Dat zal hem leren.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
3 plaatsen gridstraf voor Stroll: https://www.gpfans.com/en(...)rd-latifi-collision/
Je ziet RBR toch wat meer zoeken op t moment naar de balans terwijl Ferrari 'just goes'.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat is minder? Anders zou ik eerder zeggen.
over 1 rondje wel maar niet in een race simulatie, dus daarom zeg ik wat is beter/minderquote:Op zaterdag 9 april 2022 11:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je ziet RBR toch wat meer zoeken op t moment naar de balans terwijl Ferrari 'just goes'.
Zit dichtbij maar denk dat de Ferrari ietsje beter is op t moment.
Wordt dat dan niet een andere keer ingehaald ofzo? Van P20 naar P20 is niet de grootste straf natuurlijkquote:Op zaterdag 9 april 2022 11:21 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Van P20 naar P20. Dat zal hem leren.
Misschien een lesje spiegels toevoegen.
Ik verwacht zelfs naar P19 vanwege de te verwachten straf voor Albonquote:Op zaterdag 9 april 2022 11:21 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Van P20 naar P20. Dat zal hem leren.
Misschien een lesje spiegels toevoegen.
Ach welnee. Een buitengewoon middelmatige coureur als Perez doet nauwelijks onder voor hem en is regelmatig sneller.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hij krijgt ook strafpunten op zijn licentie.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wordt dat dan niet een andere keer ingehaald ofzo? Van P20 naar P20 is niet de grootste straf natuurlijk
Oeps..quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:23 schreef Starflyer het volgende:
Albon kan nog een diskwalificatie verwachten vanwege te weing brandstof aan boord.
https://www.fia.com/sites(...)ar%20number%2023.pdf
Pijnlijke gridstraf wel.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:25 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Ik verwacht zelfs naar P19 vanwege de te verwachten straf voor Albon
Nice, lekker bij de les dat Williams.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:23 schreef Starflyer het volgende:
Albon kan nog een diskwalificatie verwachten vanwege te weing brandstof aan boord.
https://www.fia.com/sites(...)ar%20number%2023.pdf
hangt ook een beetje van hun ontwikkeling af al heb je op basis van het verleden waarschijnlijk wel gelijkquote:Op zaterdag 9 april 2022 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach welnee. Een buitengewoon middelmatige coureur als Perez doet nauwelijks onder voor hem en is regelmatig sneller.
De RB is in de race de snelste en heeft ook meer potentie. Daarnaast is RB ook nog erg goed in doorontwikkelen.
Leclerc presteert gewoon foutloos. Ok, de Ferrari lijkt iets stabieler en dus is dat makkelijker, maar over het gehele seizoen bezien gaat dat geen wereldtitel opleveren, tenzij Max en Perez beiden het weggooien.
Spot on, dat "lack of situational awareness"quote:
Ik zie Leclerc nou niet direct als "foutloze coureur"quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach welnee. Een buitengewoon middelmatige coureur als Perez doet nauwelijks onder voor hem en is regelmatig sneller.
De RB is in de race de snelste en heeft ook meer potentie. Daarnaast is RB ook nog erg goed in doorontwikkelen.
Leclerc presteert gewoon foutloos. Ok, de Ferrari lijkt iets stabieler en dus is dat makkelijker, maar over het gehele seizoen bezien gaat dat geen wereldtitel opleveren, tenzij Max en Perez beiden het weggooien.
klopt maar dit seizoen vooralsnog is hij goed bezig toch?quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie Leclerc nou nuet durect als "foutloze coureur"![]()
》I am stupid!《
True, true...quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
klopt maar dit seizoen vooralsnog is hij goed bezig toch?
Dat is ook alweer een tijdje terug hequote:Op zaterdag 9 april 2022 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie Leclerc nou niet direct als "foutloze coureur"![]()
》I am stupid!《
Dat was ooit, maar toen de Mclarens 40+ plekken straf hadden verzameld bleek dat ook niet de oplossingquote:Op zaterdag 9 april 2022 11:24 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Wordt dat dan niet een andere keer ingehaald ofzo? Van P20 naar P20 is niet de grootste straf natuurlijk
Beetje hetzelfde als wat VER altijd om zijn oren kreeg toen hij te hard pushte met matig materiaal.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja van hem had ik zeker dit weekend wat meer van verwacht al moest hij het altijd al hebben van z'n racecraft en is kwalificeren niet z'n sterkste puntquote:Op zaterdag 9 april 2022 11:38 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het valt me vooral tegen dat Sainz niet dichterbij Leclerc zit.
19e na DSQ Albon. Keiharde straf van effectief -1 gridplek.quote:
Ik denk Latifi.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:41 schreef pmponer het volgende:
Ik ben ook benieuwd hoeveel er dit weekend uitvallen, de nieuwe wagens hebben her en der nog wel wat problemen
Is deze aandoening al opgenomen in de DSM V?quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Spot on, dat "lack of situational awareness"
Dat hij überhaupt straf krijgt. En strafpunten.quote:
Perez buitengewoon middelmatig? Je brengt je mening nogal als een feit.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Als RB hem eind 2020 niet had gecontracteerd, dan was hij al geen F1 coureur meer geweest. Een topcoureur is niet al zijn koffers aan het pakken als je hem wil contracteren, dan moet je met een grote bos bloemen en vette check in de rij gegadigden staan.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Perez buitengewoon middelmatig? Je brengt je mening nogal als een feit.
Perez is een prima coureur en het is mij inmiddels wel duidelijk dat de auto van vorig jaar voor hem gewoon veel moeilijkere te besturen was dan voor VER. Dit jaar lijkt het juist VER te zijn die wat meer moeite heeft met de karakteristieke eigenschappen van de wagen. En dus zitten ze dichter bij elkaar, maar nu kwalificeert ook Perez in de top waar hij met een top wagen ook hoort.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:47 schreef Questular het volgende:
[..]
Perez buitengewoon middelmatig? Je brengt je mening nogal als een feit.
Dit seizoen. Leclerc is gewoon echt zijn beste zelf nu en Verstappen lijkt nog niet helemaal bij de les.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie Leclerc nou niet direct als "foutloze coureur"![]()
》I am stupid!《
RB lijkt gewoon totaal geen kwalificatieauto te zijn. Snelheid is er wel, maar het is een gigantische diva. Het is gewoon Hamilton vs Verstappen van vorig jaar, maar ditmaal heeft Leclerc de zaterdagauto.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dit seizoen. Leclerc is gewoon echt zijn beste zelf nu en Verstappen lijkt nog niet helemaal bij de les.
Het is alsof hij nog niet helemaal over de cringe rap van Ali The Rapist B. heen is en wees eerlijk: wie wel…
Tsja, als ik mag kiezen: doe mij de zondagauto maar…quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
RB lijkt gewoon totaal geen kwalificatieauto te zijn. Snelheid is er wel, maar het is een gigantische diva. Het is gewoon Hamilton vs Verstappen van vorig jaar, maar ditmaal heeft Leclerc de zaterdagauto.
Ik heb het idee dat Ver het randje van de setup zoekt waardoor het net wat lastiger is. Daarom zullen we voorlopig nog even zien dat Perez in de buurt zit, zijn ze er goed uit hoe de auto werkt komt dat gat er weer.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Perez is een prima coureur en het is mij inmiddels wel duidelijk dat de auto van vorig jaar voor hem gewoon veel moeilijkere te besturen was dan voor VER. Dit jaar lijkt het juist VER te zijn die wat meer moeite heeft met de karakteristieke eigenschappen van de wagen. En dus zitten ze dichter bij elkaar, maar nu kwalificeert ook Perez in de top waar hij met een top wagen ook hoort.
Kan nog zijn dat hij 20ste blijft ondat hij geen tijd gezet heeft en buiten de 107% regel valt. Net zoals Albon als die gediskwalificeerd wordt. En Stroll er door zijn gridstraf achter komtquote:Op zaterdag 9 april 2022 11:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
19e na DSQ Albon. Keiharde straf van effectief -1 gridplek.
Je zou kunnen zeggen dat Leclerc de zege in Jeddah heeft vergooid door zijn fout in de vrije training waardoor hij geen longrun op de mediums kon doen onder raceomstandigheden. En waar verloor ie de race op? Bandenslijtage.quote:Op zaterdag 9 april 2022 11:32 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het was al heel bijzonder dat er niet direct tegen werd opgetreden.quote:Op zaterdag 9 april 2022 12:23 schreef pmponer het volgende:
Hmmm de herstart achter de SC is "verduidelijkt" Max kan zijn trucje niet meer proberen
helaas wel ja, ferarri had het zichzelf moeilijk kunnen maken als sainz wel mee kon doenquote:Op zaterdag 9 april 2022 12:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
Op naar Verstappen vs Leclerc ronde 3. Sainz mag zich intussen wel gaan opmaken voor een seizoen 2e viool spelen bij Ferrari.
wat is er veranderd?quote:Op zaterdag 9 april 2022 12:23 schreef pmponer het volgende:
Hmmm de herstart achter de SC is "verduidelijkt" Max kan zijn trucje niet meer proberen
Het onaflatende Engelse gejank heeft dus toch zijn invloed.quote:Op zaterdag 9 april 2022 12:23 schreef pmponer het volgende:
Je moet nu achter je voorligger blijvenquote:
Je mag niet meer voorbij je voorganger, ook niet eventjes.quote:
Oei dat is wel een probleem voor Hamilton danquote:Op zaterdag 9 april 2022 12:35 schreef pmponer het volgende:
[..]
Je moet nu achter je voorligger blijven
quote:Op zaterdag 9 april 2022 12:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je mag niet meer voorbijnaast je voorganger, ook niet eventjes.
Ik vermoed dat dit zogenaamd Engelse gejank wederom alleen op fok bestaatquote:Op zaterdag 9 april 2022 12:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het onaflatende Engelse gejank heeft dus toch zijn invloed.
Bij langzamer rijden begrijpt hij niet goed wat de bedoeling is.quote:Op zaterdag 9 april 2022 12:38 schreef pmponer het volgende:
Hoezo, dat gaat toch heel goed de laatste tijd?
Nee natuurlijk nietquote:Op zaterdag 9 april 2022 12:43 schreef Dauthi het volgende:
Kan Williams de schade verhalen op Aston Martin?
naast is toch niet voorbij?quote:Op zaterdag 9 april 2022 12:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je mag niet meer voorbij je voorganger, ook niet eventjes.
Dat is gecorrigeerd hierboven, je moet er volledig achterblijven.quote:
Klopt inderdaad, ernaast mag ook niet meer. Op zich vind ik dat wel redelijk, het verkleint de mazzel/pechfactor iets wanneer door een crash de gaten tussen de wagens gedicht worden.quote:
Straffen zijn nou eenmaal niet afhankelijk van iemands positie. Dat geldt voor gridstraffen en dat geldt net zo goed voor straffen in de race. Voor de één kan tien seconden straf niks uitmaken, voor de ander scheelt het een plek in de punten. Idem met plekken teruggezet worden op de grid.quote:
Bovendien is de periode achter de safety car bedoeld als een soort optocht. Niet om toch al half-half aan het racen te zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2022 12:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, ernaast mag ook niet meer. Op zich vind ik dat wel redelijk, het verkleint de mazzel/pechfactor iets wanneer door een crash de gaten tussen de wagens gedicht worden.
toch bloijft het idioot dat je als leider niet het perfecte moment kan kiezen, ondanks dat de nr 2 naast je hangtquote:Op zaterdag 9 april 2022 12:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, ernaast mag ook niet meer. Op zich vind ik dat wel redelijk, het verkleint de mazzel/pechfactor iets wanneer door een crash de gaten tussen de wagens gedicht worden.
No shit, Sherlock.quote:Op zaterdag 9 april 2022 12:53 schreef Sodemieters het volgende:
[..]
Straffen zijn nou eenmaal niet afhankelijk van iemands positie. Dat geldt voor gridstraffen en dat geldt net zo goed voor straffen in de race. Voor de één kan tien seconden straf niks uitmaken, voor de ander scheelt het een plek in de punten. Idem met plekken teruggezet worden op de grid.
Dat “trucje” liep de vorige 2 keren toch compleet in de soep dus op zich is daar weinig problematisch aanquote:Op zaterdag 9 april 2022 12:23 schreef pmponer het volgende:
Nicequote:
Maar Max is toch niet de enige die dat doet? Volgens mij heb ik het Hamilton ook wel vaker zien doen als hij niet eerste lag achter de safetycar.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:22 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat “trucje” liep de vorige 2 keren toch compleet in de soep dus op zich is daar weinig problematisch aan
Nee Lewis blijft er naast maar wel achter, en niet daadwerkelijk half naast de autoquote:Op zaterdag 9 april 2022 13:27 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Maar Max is toch niet de enige die dat doet? Volgens mij heb ik het Hamilton ook wel vaker zien doen als hij niet eerste lag achter de safetycar.
Mja als je bepaalde regels stelt moet je ze wel handhavenquote:Op zaterdag 9 april 2022 13:28 schreef HeatWave het volgende:
FIA begint wel een klein beetje op de Federation Internationele de Antfucking te lijken zo.
Tuurlijkquote:Op zaterdag 9 april 2022 13:30 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Mja als je bepaalde regels stelt moet je ze wel handhaven
Nee maar dat was juist de dag van te tevoren heel objectief vastgelegd dit keer: Klikquote:Op zaterdag 9 april 2022 13:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar als ik dingen lees als "ergens ietsjes te langzaam gereden tijdens Q1" heb ik wel iets van, is dat nou zo enorm ingrijpend?
.
Om 'm daarvoor via de tekentafel zijn pole af te pakken gaat me ook wel te ver.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar als ik dingen lees als "ergens ietsjes te langzaam gereden tijdens Q1" heb ik wel iets van, is dat nou zo enorm ingrijpend?
.
Waarom? Hij kent die regel toch en weet wat de gevolgen zijn als hij hem niet opvolgt?quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Om 'm daarvoor via de tekentafel zijn pole af te pakken gaat me ook wel te ver.
Iedereen wist wat de minimale rondetijd was, het is dus vooral dom van Leclerc.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:33 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Om 'm daarvoor via de tekentafel zijn pole af te pakken gaat me ook wel te ver.
Kan natuurlijk ook met een waarschuwing af denk ik.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:36 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waarom? Hij kent die regel toch en weet wat de gevolgen zijn als hij hem niet opvolgt?
Ik vind levenslang voor wat weet in Zuid-Amerika ook heftig, maar eigen schuld dikke bult hoor als je er mee gepakt wordt.
Zal aan zijn verhaal liggen iddquote:Op zaterdag 9 april 2022 13:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook met een waarschuwing af denk ik.
Dat wordt het ook wel waarschijnlijkquote:Op zaterdag 9 april 2022 13:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kan natuurlijk ook met een waarschuwing af denk ik.
Was in Q1 al.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:44 schreef OnwetendeNerd het volgende:
Maar het gaat dus om de 'in lap', dus de ronde waar de rode vlag was vanwege Alonso?
Deze of volgende race? En hoeveel punten op zijn licentie?quote:Op zaterdag 9 april 2022 12:16 schreef Nattekat het volgende:
Stroll 3 plaatsen straf. Dat zal hem leren
Mijn gok is reprimande.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:47 schreef Evenstar het volgende:
Dit is wel "dubbel" ... ene kant denk ik "stel je niet aan" en dus geen straf, maar aan de andere kant zijn regels gewoon regels. Iedereen wist het. Als je het nu met een waarschuwing af doet dan heb je geen poot om op te staan als bij een volgende race iemand anders het ook doet. Daarom moeten ze gewoon handhaven.
precies die F1 teams proberen continue onder regeltjes uit te komen, enige manier om dit meer fair te krijgen is door sneller en consequenter te straffenquote:Op zaterdag 9 april 2022 13:47 schreef Evenstar het volgende:
Dit is wel "dubbel" ... ene kant denk ik "stel je niet aan" en dus geen straf, maar aan de andere kant zijn regels gewoon regels. Iedereen wist het. Als je het nu met een waarschuwing af doet dan heb je geen poot om op te staan als bij een volgende race iemand anders het ook doet. Daarom moeten ze gewoon handhaven.
Deze en twee extra punten op zijn rijbewijs.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Deze of volgende race? En hoeveel punten op zijn licentie?
Dat zou echt belachelijk zijn.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:50 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
10 plaatsen gridstraf incoming dus.
Denk het ook, maar dat slaat eigenlijk nergens op. Regel instellen en dan handhaven met een reprimande is echt bullshit. Kan je net zo goed geen regel hebben.quote:
Ja natuurlijk. Maar wat doe je dan? Een reprimande is ook belachelijk. Maar drie plaatsen gridstraf vind ik ook al veel voor dit vergrijp.quote:
Tikje op de vingers of een kleine boete en verder.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Maar wat doe je dan? Een reprimande is ook belachelijk. Maar drie plaatsen gridstraf vind ik ook al veel voor dit vergrijp.
in de kwalificatie voor een race een straf oplopen voor de volgende race zou wel bijzonder zijnquote:Op zaterdag 9 april 2022 13:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Deze of volgende race? En hoeveel punten op zijn licentie?
Boetes zijn geen straffen. Als je op de baan iets doet waar iemand anders last van heeft, dan moet het ook op de baan gevolgen hebben. Anders moet je die regel niet instellen om die reden.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Tikje op de vingers of een kleine boete en verder.
Precies. Boete kan je gebruiken voor een actie zoals die van Vettel, want daar heeft niemand last van.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Boetes zijn geen straffen. Als je op de baan iets doet waar iemand anders last van heeft, dan moet het ook op de baan gevolgen hebben. Anders moet je die regel niet instellen om die reden.
Dus dan heb je geen andere optie dan gridstraf. Drie plaatsen is dan prima, als de straffen voor acties als die van Stroll zwaarder zouden zijn.
Hoe wilde je die 50K boete van Max noemen voor het aanraken van een achtervleugel?quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:54 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Boetes zijn geen straffen. Als je op de baan iets doet waar iemand anders last van heeft, dan moet het ook op de baan gevolgen hebben. Anders moet je die regel niet instellen om die reden.
Dus dan heb je geen andere optie dan gridstraf. Drie plaatsen is dan prima, als de straffen voor acties als die van Stroll zwaarder zouden zijn.
Daar heeft niemand last van gehad. Had hij niet moeten doen, is niet netjes, maar hij heeft niemand in gevaar gebracht OP de band en niemand heeft er last van gehad OP de baan. Daarom kan je een boete uitdelen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe wilde je die 50K boete van Max noemen voor het aanraken van een achtervleugel?
Dat heeft hier toch geen drol mee te maken? Excessief in hoogte, maar een geldboete was daar passender dan een gridstraf, want Hamilton had daar op de baan geen last van.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe wilde je die 50K boete van Max noemen voor het aanraken van een achtervleugel?
Daar merkt Max en RB ook weinig vanquote:Op zaterdag 9 april 2022 13:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:58 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat heeft hier toch geen drol mee te maken? Excessief in hoogte, maar een geldboete was daar passender dan een gridstraf, want Hamilton had daar op de baan geen last van.
In die zin prima opgelost.
Heeft er nu iemand last van gehad? Ik lees daar niks over. Dus een boete volstaat om jouw lijn door te trekken.quote:Op zaterdag 9 april 2022 13:57 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Daar heeft niemand last van gehad. Had hij niet moeten doen, is niet netjes, maar hij heeft niemand in gevaar gebracht OP de band en niemand heeft er last van gehad OP de baan. Daarom kan je een boete uitdelen.
Dit gebeurde echter OP de baan en straf moet daar ook op gebaseerd zijn.
Dat weet ik nietquote:Op zaterdag 9 april 2022 14:01 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heeft er nu iemand last van gehad? Ik lees daar niks over. Dus een boete volstaat om jouw lijn door te trekken.
Vettel reed ook op de baan met die scooter. 5K boete.quote:Op zaterdag 9 april 2022 14:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat weet ik nietmaar het is wel op de baan gebeurd, tijdens de kwalificatie. Niet voor, niet na, niet tijdens rood, niet tijdens geel. Als je nu niet fatsoenlijk gaat handhaven kan je meteen je regel die je gisteren nog de wereld in hebt geholpen al in de prullenbak smijten.
Maar dat was niet tijdens de sessiequote:Op zaterdag 9 april 2022 14:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vettel reed ook op de baan met die scooter. 5K boete.
Doe je nu alsof je het niet begrijpt of begrijp je het echt niet?quote:Op zaterdag 9 april 2022 14:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Vettel reed ook op de baan met die scooter. 5K boete.
Binnen vijf minuten na het vallen van de vlag van een sessie mag niemand de baan op, zo schrijft artikel 26.7 van het sportief reglement voor.quote:
Ik geloof niet dat dat het punt is wat hij wilde maken...quote:
Binnen vijf minuten na het vallen van de vlag van een sessie mag niemand de baan op, zo schrijft artikel 26.7 van het sportief reglement voor.quote:Op zaterdag 9 april 2022 14:06 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Doe je nu alsof je het niet begrijpt of begrijp je het echt niet?
Reden er F1 auto's op volle snelheid langs Vettel toen hij op z'n scooter aan het rijden was?
Dan is het toch niet tijdens de sessie? Het staat er letterlijkquote:Op zaterdag 9 april 2022 14:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Binnen vijf minuten na het vallen van de vlag van een sessie mag niemand de baan op, zo schrijft artikel 26.7 van het sportief reglement voor.
Ik snap sowieso niet wat zijn punt is, maar dat ligt vast aan mijquote:Op zaterdag 9 april 2022 14:07 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat dat het punt is wat hij wilde maken...
Jezus, ben je nou zo dom? Of zit je dommetje te spelen?quote:Op zaterdag 9 april 2022 14:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan is het toch niet tijdens de sessie? Het staat er letterlijk
Het is nog steeds binnen de 5 min na een sessie. Dus de baan is niet vrij gegeven.quote:Op zaterdag 9 april 2022 14:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dan is het toch niet tijdens de sessie? Het staat er letterlijk
Zie ik ook zo, geldstraf is de uitwegquote:Op zaterdag 9 april 2022 14:03 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Dat weet ik nietmaar het is wel op de baan gebeurd, tijdens de kwalificatie. Niet voor, niet na, niet tijdens rood, niet tijdens geel. Als je nu niet fatsoenlijk gaat handhaven kan je meteen je regel die je gisteren nog de wereld in hebt geholpen al in de prullenbak smijten.
Het gaat er toch om dat er wordt gezegd dat een boete voldoende is voor iets dat buiten een sessie gebeurt of buiten de baan gebeurt en als het wel op de baan tijdens de sessie gebeurt je niet met een boete straft? Dat met Vettel gebeurde na de sessie toen er niemand meer op volle snelheid reed..quote:Op zaterdag 9 april 2022 14:09 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Jezus, ben je nou zo dom? Of zit je dommetje te spelen?
Maar wel binnen de tijd die daarvoor gesteld is. 15 minuten voor tot 5 minuten na de training.quote:
Speeding in de pitlane tijdens de sessie heeft hij ook een boete voor gehadquote:Op zaterdag 9 april 2022 14:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Het gaat er toch om dat er wordt gezegd dat een boete voldoende is voor iets dat buiten een sessie gebeurt of buiten de baan gebeurt en als het wel op de baan tijdens de sessie gebeurt je niet met een boete straft? Dat met Vettel gebeurde na de sessie toen er niemand meer op volle snelheid reed..
Tijdens kwalificatie is gridstraf normaal.quote:
De term "opvallend" is niet meer helemaal toereikend. Is er een zero tolerance beleid voor yuki of zo?quote:Op zaterdag 9 april 2022 14:38 schreef Starflyer het volgende:
Tsunoda krijgt wel een reprimande voor een te langzame inlap. Die staat nu op 3 reprimandes van de 5
https://www.fia.com/sites(...)on%20an%20in-lap.pdf
Yuki declared to the stewards all drivers were stupid fucks en moest nog 3 whatsapps sturenquote:Op zaterdag 9 april 2022 14:47 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
De term "opvallend" is niet meer helemaal toereikend. Is er een zero tolerance beleid voor yuki of zo?
Regels zijn regelsquote:Op zaterdag 9 april 2022 14:47 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
De term "opvallend" is niet meer helemaal toereikend. Is er een zero tolerance beleid voor yuki of zo?
Misschien verhogen ze de limiet wel als Yuki op 5 staat. Of geld dat voor hem niet?quote:Op zaterdag 9 april 2022 14:38 schreef Starflyer het volgende:
Tsunoda krijgt wel een reprimande voor een te langzame inlap. Die staat nu op 3 reprimandes van de 5
https://www.fia.com/sites(...)on%20an%20in-lap.pdf
De anderen hadden verzachtende omstandigheden. Tsunoda niet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 14:47 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Yeah, of course. Typical decision.quote:Op zaterdag 9 april 2022 14:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zowel Leclerc als Zhou: no further action
Stroll en Latifi zou ik totaal niet missen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 16:02 schreef Nober het volgende:
RIP Canada
Tijd om Mazepin en Maldonado weer terug te halen.
quote:Op zaterdag 9 april 2022 16:17 schreef klaasweetalles het volgende:
wat een verschrikkelijke jankerd is die verstappen dat hij alleen maar over de auto loopt te janken
wat een kleuter
hij dekt zich elke wedstrijd zo in met zijn jankverhalen
Best wel knap eigenlijk, want ze waren vorig jaar nauwelijks bezig met dat jaar en vooral de focus gelegd op de wagen van dit jaar. Lekker gedaan maar niet heusquote:
quote:Op zaterdag 9 april 2022 10:15 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Mooie OP heb je gemaakt Neef_Wuppie.
Het voordeel is wel dat je dan ruim een uur hebt om een stream te vinden.quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:50 schreef Sfancta het volgende:
Ben toch aan het twijfelen om 6.50 op te staan, maar als ik dan geen werkende stream vindt ben ik voor Jan lul zo vroeg opgestaan op een zondag.
Struggles.
7 uur is race toch?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Het voordeel is wel dat je dan ruim een uur hebt om een stream te vinden.
Zodat je ergens op 2/3 van de race kan beginnen?quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.quote:
Ik snap dat streams achter lopen, maar dit is wel een tikkie overdrevenquote:Op zaterdag 9 april 2022 18:52 schreef Zorro het volgende:
[..]
Welnee, race wordt uitgesteld wegens laaghangende zon, onveilig en zo.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ik snap dat streams achter lopen, maar dit is wel een tikkie overdreven
Er is er altijd wel 1, dit is 2022. Tevens al info gegeven eerdere keer voor waar je oa kunt zoeken, als je het nu nog steeds niet zelf lukt...quote:Op zaterdag 9 april 2022 18:50 schreef Sfancta het volgende:
Ben toch aan het twijfelen om 6.50 op te staan, maar als ik dan geen werkende stream vindt ben ik voor Jan lul zo vroeg opgestaan op een zondag.
Struggles.
Ben link kwijt helaasquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er is er altijd wel 1, dit is 2022. Tevens al info gegeven eerdere keer voor waar je oa kunt zoeken, als je het nu nog steeds niet zelf lukt...
Dan zouden ze juist eerder beginnenquote:Op zaterdag 9 april 2022 19:02 schreef Zorro het volgende:
[..]
Welnee, race wordt uitgesteld wegens laaghangende zon, onveilig en zo.
Het is via Google heel makkelijk ja, dat lukt zelfs een opa van 83.quote:Op zaterdag 9 april 2022 19:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er is er altijd wel 1, dit is 2022. Tevens al info gegeven eerdere keer voor waar je oa kunt zoeken, als je het nu nog steeds niet zelf lukt...
Sfancta is 84 waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 9 april 2022 20:55 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Het is via Google heel makkelijk ja, dat lukt zelfs een opa van 83.
Ze hadden nog wat extra tijd nodig om de auto van Vettel op te knappen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:06 schreef beantherio het volgende:
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of Stroll geestelijke problemen heeft of dat ie een ruzie probeert uit te vechten op de baan. De crash was zo dom dat je haast gaat denken dat het opzettelijk was. En vlak voor de crash passeerde Stroll Latifi ook al op een wel heel korte afstand. Hebben de twee Canadezen mot met elkaar?
Het zijn keer op keer dit soort fuckups bij hem. Hij heeft geen idee wat er om hem heen gebeurt.quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:06 schreef beantherio het volgende:
Ik begin me zo langzamerhand af te vragen of Stroll geestelijke problemen heeft of dat ie een ruzie probeert uit te vechten op de baan. De crash was zo dom dat je haast gaat denken dat het opzettelijk was. En vlak voor de crash passeerde Stroll Latifi ook al op een wel heel korte afstand. Hebben de twee Canadezen mot met elkaar?
"Lance, we need more time."quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ze hadden nog wat extra tijd nodig om de auto van Vettel op te knappen.
En inmiddels is dit al zijn 6e jaar in de Formule 1. Dit kan echt niet.quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het zijn keer op keer dit soort fuckups bij hem. Hij heeft geen idee wat er om hem heen gebeurt.
Dat stond mooi beschreven in het decision document.quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:14 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Het zijn keer op keer dit soort fuckups bij hem. Hij heeft geen idee wat er om hem heen gebeurt.
quote:lack of situational awareness
AM is dit jaar echt kut, denk dat voor VET het laatste jaar isquote:Op zaterdag 9 april 2022 21:12 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ze hadden nog wat extra tijd nodig om de auto van Vettel op te knappen.
die strafpunten op een licentie werken niet, kan me niet herinneren dat er iemand al een race straf heeft gekregen.quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:38 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat stond mooi beschreven in het decision document.
[..]
Zijn er wel die er dichtbij gezeten hebben.quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die strafpunten op een licentie werken niet, kan me niet herinneren dat er iemand al een race straf heeft gekregen.
Grosjeanquote:Op zaterdag 9 april 2022 21:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die strafpunten op een licentie werken niet, kan me niet herinneren dat er iemand al een race straf heeft gekregen.
Toen waren er nog geen strafpunten. Dat was alleen maar omdat hij een paar titelkandidaten uit de race kegelde.quote:
Zelfs twee keer in één seizoen. Had mazzel dat het seizoen afgelopen was dat hij niet zijn tweede ban hoefde uit te zitten.quote:
Ik kon ook niet naar de laatste post neequote:Op zaterdag 9 april 2022 21:59 schreef Sfancta het volgende:
Klopt er iets niet aan dit topic?
Als ik op laatste post klik krijg ik een error, en als ik gewoon op het topic druk, en dan naar de enalaatste pagina kom ik hier gewoon uit.
Laatste pagina geeft error.
Dan heb je het ook wel over een, laten we zeggen, uniek niveau coureur.quote:
quote:Op zaterdag 9 april 2022 21:59 schreef R-woud93 het volgende:
Kan dit topic niet weergeven. Of dit topic bestaat niet, of de gekozen weergave bevat geen berichten.
quote:
Jank niet zo.quote:Op zaterdag 9 april 2022 23:15 schreef Sfancta het volgende:
Ik twijfel om op te staan weer. Heb pils op en aan de andere kant staat Max ook niet voor mij op. Heb beetje hekel aan hem met zijn gezeur en gezeik.
Jij had toch altijd een basketballer als UI, of ben ik nu in de war met een ander?quote:Op zondag 10 april 2022 02:39 schreef Zwoerd het volgende:
Nee, ik denk niet dat ik hem live ga kijken
quote:Op zondag 10 april 2022 02:39 schreef Zwoerd het volgende:
Nee, ik denk niet dat ik hem live ga kijken
Danny vindt dit niet oke zo open en bloot posten van dit soort links.quote:Op zondag 10 april 2022 06:02 schreef Johannes788 het volgende:
Voor mensen die nog linkjes stream zoeken, hier heel overzicht
...
dat zijn oude trucsquote:Op zondag 10 april 2022 06:13 schreef heywoodu het volgende:
Doen ze nou serieus alsof ze in Australië met Nyck de Vries staat te praten?
Net wakker, was dat niet daar?quote:Op zondag 10 april 2022 06:13 schreef heywoodu het volgende:
Doen ze nou serieus alsof ze in Australië met Nyck de Vries staat te praten?
David en Mika staan op de payroll bij Viaplay.quote:Op zondag 10 april 2022 06:10 schreef Sunri5e het volgende:
Viaplay is telkens weer hetzelfde geleuter. Nu weer een interview met Coulthard, wedden dat straks Mika Hakkinen voor de camera staat? Meer connecties heeft ze niet.
DM eens als je wil, voor het geval Viaplay het eens niet doetquote:Op zondag 10 april 2022 06:02 schreef Johannes788 het volgende:
Voor mensen die nog linkjes stream zoeken, hier heel overzicht
Google sport surge punt net
Donequote:Op zondag 10 april 2022 06:23 schreef vosss het volgende:
[..]
DM eens als je wil, voor het geval Viaplay het eens niet doet
Zou wel knap zijn als hij dan ook nog racet in Rome, zowel gisteren als vandaagquote:
Dat zou knap zijn.quote:Op zondag 10 april 2022 06:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zou wel knap zijn als hij dan ook nog racet in Rome, zowel gisteren als vandaag
Met een of andere paralympiër.quote:Op zondag 10 april 2022 06:34 schreef Automatic_Rock het volgende:
Goedemorgen, precies op tijd voor Martin's grid walk
Ik zie hem en m'n beeld stopt.quote:
die Mclarens staan echt ver vooruitquote:Op zondag 10 april 2022 06:38 schreef pmponer het volgende:
Ik viel er net in maar ze hebben het over hydrolic problemen bij de wereldkampioen
En ze zijn bang voor de betrouwbaarheid van verschillende auto's
Klok is pas twee weken geleden verzet he, bij hem is het nog 05.42 nu. Heel verwarrend allemaal.quote:
Die komt om 8 uur schelden dat ie dacht dat het dan pas begon.quote:
nog niet verzet in mijn autoquote:Op zondag 10 april 2022 06:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Klok is pas twee weken geleden verzet he, bij hem is het nog 05.42 nu. Heel verwarrend allemaal.
Ze spreekt iig meer mensen dan dr Plooij.quote:Op zondag 10 april 2022 06:44 schreef nils7 het volgende:
Oh dat nu met Stéphane loopt enkele minuten achter want we zagen Albon weer voorbij lopen haha
dat was altijd wel beschamendquote:Op zondag 10 april 2022 06:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ze spreekt iig meer mensen dan dr Plooij.
De ballen van Gasly?quote:Op zondag 10 april 2022 06:50 schreef Sunri5e het volgende:
Gaan we nou elke race naar die opwarmen met die ballen van Gasly kijken?
Prima maar niet vooraan danquote:
Ik vind dat normaal ook niet zo erg, maar om redenen lag ik er pas om kwart voor 1 in en werd ik om 6 uur al gewektquote:Op zondag 10 april 2022 06:56 schreef heywoodu het volgende:
Snel nog even zeggen hoe vroeg het is. Iets voor zeven! Op een zondag! Jemig nog aan toe.
Toch heb ik er liever een biertje bij dan een kop koffie.quote:Op zondag 10 april 2022 06:56 schreef heywoodu het volgende:
Snel nog even zeggen hoe vroeg het is. Iets voor zeven! Op een zondag! Jemig nog aan toe.
En dan weer gaan slapen?quote:Op zondag 10 april 2022 06:57 schreef Tijn het volgende:
Even bewijzen dat ik ook m'n wekkertje gezet heb
Wat let je?quote:Op zondag 10 april 2022 06:58 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Toch heb ik er liever een biertje bij dan een kop koffie.
Kan toch gewoon?quote:Op zondag 10 april 2022 06:58 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Toch heb ik er liever een biertje bij dan een kop koffie.
Hier ging om 1 uur het lichtje uit, wekker ook om 6 uur. Net nog even World Supersport van gisteren gekeken, kwam mooi uit. Hierna gelijk even NASCAR opzettenquote:Op zondag 10 april 2022 06:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik vind dat normaal ook niet zo erg, maar om redenen lag ik er pas om kwart voor 1 in en werd ik om 6 uur al gewekt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |