Ja, ik heb die film ook gezien. En daarin viel mij juist op dat het altijd een deel van zo'n groep is die extreem gedrag gaat manifesteren, een ander deel loopt mee, en een bepaalde groep wil juist niet meedoen en die wordt automatisch weer slachtoffer.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor. Als een groep mensen niet goed begeleid word, loopt het vaak heel snel uit de hand. Zeker in oorlogsomstandigheden als mensen uitgeput raken en trauma's oplopen.
Maar ook onder meer gecontroleerde omstandigheden gaat het snel mis.
https://en.wikipedia.org/(...)rd_prison_experiment
Dat laatste gaat nu juist specifiek over het volgen van orders (het niet durven weigeren). Een belangrijk aspect vd banaliteit van het kwaad (H. Harendt). Het niet hoeven/kunnen nemen van verantwoordelijk maakt een groot verschil voor het menselijk handelen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor. Als een groep mensen niet goed begeleid word, loopt het vaak heel snel uit de hand. Zeker in oorlogsomstandigheden als mensen uitgeput raken en trauma's oplopen.
Maar ook onder meer gecontroleerde omstandigheden gaat het snel mis.
https://en.wikipedia.org/(...)rd_prison_experiment
Idd, alles documenteren nu het nog relatief vers is allemaal. Ook de ehdn die daadwerkelijk in dat gebied gezeten hebben zijn nu nog redelijk makkelijk te achterhalen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:00 schreef miss_sly het volgende:
Als je het filmpje bekijkt in dit artikel, zie je wel hoe goed het is dat ze nu al hun onderzoek kunnen doen in bijvoorbeeld Bucha. Het lijkt me de hel om dat onderzoek te moeten doen, overigens, maar je wil ook dat het goed gebeurt, zodat alles in een zo vroeg mogelijk stadium wordt gedocumenteerd. Als dit pas kan plaatsvinden als de oorlog al lang en breed is afgelopen en er maanden of jaren tussen zit, raak je zoveel sporen kwijt.
Toch hè. Het op dit niveau en op deze schaal ontbreken van elk spoorvan menselijkheid en respect voor dingen als oorlogsrecht. Dat doet niet elk land. Rusland is daarin Kampioen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet! Maar je ziet dat het vaak gebeurd in oorlogen. Het haalt uiteindelijk vaak niet het beste in de mens naar boven.
Dat is dus slechte (bege)leiding.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat laatste gaat nu juist specifiek over het volgen van orders (het niet durven weigeren). Een belangrijk aspect vd banaliteit van het kwaad (A. Harendt). Het niet hoeven/kunnen nemen van verantwoordelijk maakt een groot verschil voor het menselijk handelen.
Maar dit zijn waarschijnlijk geen orders, in ieder geval niet van way top down. Dit is inderdaad het beest losgelaten - vrij van consequenties.
Volgens mij speelt machteloosheid een grote rol in het ontwikkelen van PTSS.quote:Het staat me overigens bij dat de meeste PTSDs voortkomen uit eigen immoreel handelen (of van degene bij wie je hoort) en minder vaak uit wat jou overkomt.
Zoals je waarschijnlijk al wel weet is elke Russische soldaat die de afgelopen weken in dat gebied heeft gezeten al met naam en toenaam bij de westerse inlichtingendiensten bekend.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
Idd, alles documenteren nu het nog relatief vers is allemaal. Ook de ehdn die daadwerkelijk in dat gebied gezeten hebben zijn nu nog redelijk makkelijk te achterhalen.
Ze zien denk ik ook de vijand aan voor leugens en verraad, juist omdat ze het al kennen van zichzelf. Als je zelf geen moraal hebt verwacht je dat ook van een ander niet. Wellicht vertellen ze zichzelf dat het als burgers verklede nazi-militairen zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Helaas is dit een feit. En het gebeurt juist in situaties waarin de tegenpartij gedehumaniseerd wordt zoals hier het geval is door Oekrainers als nazi's af te schilderen.
I know.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:56 schreef xpompompomx het volgende:
Zoals je waarschijnlijk al wel weet is elke Russische soldaat die de afgelopen weken in dat gebied heeft gezeten al met naam en toenaam bij de westerse inlichtingendiensten bekend.
Vaak begint het met niet durven weigeren, en blijkt het dan toch wel een fijne uitlaatklep te zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:52 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Dat laatste gaat nu juist specifiek over het volgen van orders (het niet durven weigeren). Een belangrijk aspect vd banaliteit van het kwaad (A. Harendt). Het niet hoeven/kunnen nemen van verantwoordelijk maakt een groot verschil voor het menselijk handelen.
Maar dit zijn waarschijnlijk geen orders, in ieder geval niet van way top down. Dit is inderdaad het beest losgelaten - vrij van consequenties.
Het staat me overigens bij dat de meeste PTSDs voortkomen uit eigen immoreel handelen (of van degene bij wie je hoort) en minder vaak uit wat jou overkomt.
Je ziet hem met een AT wapen een BMP uitschakelen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:55 schreef Tengano het volgende:
Ik zie trouwens geen ene moer ik dat filmpje
En later komen die beelden dan wss terug en ga je je er dan toch niet zo lekker bij voelen. In de zin van: "What the fuck heb ik gedaan?"quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:00 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Vaak begint het met niet durven weigeren, en blijkt het dan toch wel een fijne uitlaatklep te zijn.
Daar hebben ze dan wodka voor.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
En later komen die beelden dan wss terug en ga je je er dan toch niet zo lekker bij voelen. In de zin van: "What the fuck heb ik gedaan?"
Ik kon het er niet uithalen. Ik zag alleen maar iets wegschieten.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je ziet hem met een AT wapen een BMP uitschakelen.
Nou, daar gaat je PTSS niet van weg, maar daar krijg je er nog een paar problemen van bij.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:03 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Daar hebben ze dan wodka voor.
Dit verhaal klinkt toch wel als lichtelijk genocide.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:05 schreef Breekfast het volgende:
Wat een f*cking schoften die Russen. Een clusterbom op een treinstation gooien, wetende dat er veel vrouwen met kinderen zijn die de stad willen ontvluchten. En op de clusterbom zelf zou 'voor kinderen' zijn geschreven. Bah bah bah.
quote:
Hij heeft de beelden op RT Dutch. Kortom, Russische propaganda, niks wappie dus.quote:
Daar wordt het mannelijke deel van het Russische Herrenvolk niet oud genoeg voor; die kiepen ergens einde '60 om. Führer Poetin is voor Russische begrippen zelfs hoogbejaard.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:01 schreef Tengano het volgende:
[..]
En later komen die beelden dan wss terug en ga je je er dan toch niet zo lekker bij voelen. In de zin van: "What the fuck heb ik gedaan?"
Ergo, wel een wappie...quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:18 schreef Tijger_m het volgende:
Hij heeft de beelden op RT Dutch. Kortom, Russische propaganda, niks wappie dus.
Ze zitten aan een ienie minie mini-tafeltjequote:
Ik dook vanmiddag ook even in het wappiegedeelte van twitter(hoef je nooit vervoor te zoeken), maar man man, wat en domme ellende zeg. Grappig ook hoe deze koene waarheidsstrijders ook allemaal precies dezelfde "argumenten" hebben en ook dat ze vooral denken dat ze nog "kritisch" zijn ook.quote:
Vroeger werd daar nog aardige tv van gemaakt...quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:21 schreef DDDDDaaf het volgende:
Daar wordt het mannelijke deel van het Russische Herrenvolk niet oud genoeg voor; die kiepen ergens einde '60 om. Führer Poetin is voor Russische begrippen zelfs hoogbejaard.
Omdat ze naar Kyiv durft te gaan? Vaak is oorlogsgebied best leefbaar hoor. Kijk maar naar al die burgers die "gewoon" door gaan met hun leven. Maar dat snap je pas als je een keer in een crisisgebied bent geweest. Op TV ziet het er allemaal heel dodelijk uit. Maar Ukraine is een groot land.quote:
Zie ook dat Joost Niemoller genoemd wordt, de man die zich "onafhankelijk journalist" durft te noemen.quote:
Helemaal gelijk hoorquote:Op vrijdag 8 april 2022 18:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat ze naar Kyiv durft te gaan? Vaak is oorlogsgebied best leefbaar hoor. Kijk maar naar al die burgers die "gewoon" door gaan met hun leven. Maar dat snap je pas als je een keer in een crisisgebied bent geweest. Op TV ziet het er allemaal heel dodelijk uit. Maar Ukraine is een groot land.
In een ander deel van dit forum lopen ze met hem weg en krijg je de wind van voren wanneer je iets vervelends over die clown zegtquote:Op vrijdag 8 april 2022 18:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zie ook dat Joost Niemoller genoemd wordt, de man die zich "onafhankelijk journalist" durft te noemen.
U heeft vanaf nu toegang tot BNW. Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee.
"Ik weet zeker dat het een filmset is want de NOS beweert van niet!!!"
Ja dat zou jij ook wel willen...quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
U heeft vanaf nu toegang tot BNW. Gefeliciteerd!
Mensen die dit soort onzin verspreiden mogen van mij zelf gebruikt worden voor experimenten en daarna een nekschot krijgen.quote:
En dat soort mensen heeft stemrecht en mag kinderen op de wereld zetten...quote:
Ja, ik was zelfs voor BNW begrippen te critisch. Critisch zijn op critici schijnen we niet te moeten willen met zn allen.quote:
Ons gevecht met het gas en de olie waar we niet van af durven zeg maarquote:Op vrijdag 8 april 2022 18:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dan zegt ze dus your fight is our fight.
Das toch niet zo
"Wisten jullie dat Rusland al honderden tonnen aan voedsel hebben gebieden..."quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee.
"Ik weet zeker dat het een filmset is want de NOS beweert van niet!!!"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja of wachten op de trein om weg te komen en een raket op je neus te krijgenquote:Op vrijdag 8 april 2022 18:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ons gevecht met het gas en de olie waar we niet van af durven zeg maar![]()
Zou ook een gouden kans zijn voor Wilders voor als hij weer eens met joden op de foto wil.quote:
Een oekrainse raket zelfs, zo leerde het wappie gedeelte van twitter mijquote:Op vrijdag 8 april 2022 18:31 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja of wachten op de trein om weg te komen en een raket op je neus te krijgen
Kunnen we die figuur hier verder niet meer posten? Het is al erg genoeg zonder dit soort.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:33 schreef Isdatzo het volgende:
Over kritisch en 'onafhankelijk' 'journalist' Joost Niemoller gesproken:
[ twitter ]
Waarvan je nu al met zekerheid kan zeggen dat die gaan winnen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:33 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Oekrainse songfestival inzending vanavond bij Jinek
Het zijn toch acteurs?quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een oekrainse raket zelfs, zo leerde het wappie gedeelte van twitter mij
Misschien beter als hij door iemand hier even persoonlijk gedenazificeerd wordtquote:Op vrijdag 8 april 2022 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kunnen we die figuur hier verder niet meer posten? Het is al erg genoeg zonder dit soort.
Niet als Rusland ook mee doet. Of zijn ze al geboycot?quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:36 schreef Hathor het volgende:
[..]
Waarvan je nu al met zekerheid kan zeggen dat die gaan winnen.
Oké oké nog ééntje en dan stop ikquote:Op vrijdag 8 april 2022 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kunnen we die figuur hier verder niet meer posten? Het is al erg genoeg zonder dit soort.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
Dat nu ook weer niet, laten wij ons wat beschaafder gedragen dan de Russen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Misschien beter als hij door iemand hier even persoonlijk gedenazificeerd wordt
Rusland is zelf uit de EBU gestapt, Belarus heeft een schorsing van 3 jaar sinds vorig jaar vanwege meerdere propaganda inzendingen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niet als Rusland ook mee doet. Of zijn ze al geboycot?
Joost mag ook gedeporteerd worden naar de Donbass van mij. Of beter nog, boven Transnistrie uit een vliegtuig flikkeren. Geen parachute aan verspillen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:33 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Dat soort verhalen waren er ook na 11 september.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:36 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Het zijn toch acteurs?
Weet nog de eerste keer dat ik op internet las dat er mensen zijn die zulke dingen beweren.
Die martin vrijland idioot die zei dat de slachtoffers van mh-17 daar in dat veld poppen waren die men gebruikt in hollywood en de passagiers van die die vlucht ergens op een eiland zaten
Heb je die nog niet allemaal geblokt?quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:33 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Een oekrainse raket zelfs, zo leerde het wappie gedeelte van twitter mij
ja toen las ik dat nog niet :pquote:Op vrijdag 8 april 2022 18:38 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat soort verhalen waren er ook na 11 september.
Ja stop maar met dat soort Kremlin-trollen een podium te geven.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:33 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Als we dan toch weer een koude oorlog induiken mag 'Spitting image' wat mij betreft weer terug komen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vroeger werd daar nog aardige tv van gemaakt...
ik zag gisteren , dacht op 9gag, dat de russen voor veel westerse merken hun eigen Russische variant hebben dus dat die sluitingen van die bedrijven ze niet zo heel veel uit maakt. Weet niet of het waar is?quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:49 schreef Aether het volgende:
Dr. Oetker stop in Rusland
https://www.spiegel.de/wi(...)2c-b42f-e6d6c2c48ee3
Nou, ik liep gister even over straat en toen viel er ook opeens een scudraket op het bushokje. Heb jij zoiets nog nooit meegemaakt?quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:33 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
https://www.telegraaf.nl/(...)g-macs-voor-200-euroquote:Op vrijdag 8 april 2022 18:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik zag gisteren , dacht op 9gag, dat de russen voor veel westerse merken hun eigen Russische variant hebben dus dat die sluitingen van die bedrijven ze niet zo heel veel uit maakt. Weet niet of het waar is?
Waarom zitten die bedrijven er dan?quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:51 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik zag gisteren , dacht op 9gag, dat de russen voor veel westerse merken hun eigen Russische variant hebben dus dat die sluitingen van die bedrijven ze niet zo heel veel uit maakt. Weet niet of het waar is?
ja dat van de mac had ik gelezen maar dacht een foto te zien dat ze bv een russische burger king hadden bvquote:Op vrijdag 8 april 2022 18:52 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)g-macs-voor-200-euro
Martelen heeft sws geen enkele zin noch functie om, laat staan om waarheidsgetrouwe informatie te verkrijgen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:53 schreef Tengano het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom die mensen gemarteld worden? Als het nou om Oekrainse militairen zou gaan, dan zouden ze dat nog kunnen doen om informatie te verkrijgen. Maar waarom zou je burgers willen martelen??
Wanneer je kritische critici kritisch bekijkt wordt het al gauw kritiek.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:30 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, ik was zelfs voor BNW begrippen te critisch. Critisch zijn op critici schijnen we niet te moeten willen met zn allen.
quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat van de mac had ik gelezen maar dacht een foto te zien dat ze bv een russische burger king tsaar hadden bv
Ik zou toch verwachten dat je als onafhankelijk journalist nu gewoon in Oekraïne bent en zelf verslag maakt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:33 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Dat lijkt me ook niet onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:51 schreef bitterbal het volgende:
Nu snap ik niet zo goed waarom Macron graag wil onderhandelen, na wat er allemaal gebeurt is. enige wat nu nog realistisch kan zijn, is het vrijwillig op delen van de Russische federatie en of vrijwillig demilitairiseren van rusland. De rest is alleen wensdenken.quote:
100% ons gevecht cq oorlog. Dit is niet een aanval op Oekraïne alleen, dit is een aanval op onze manier van leven. En mensen die nu nog iets anders beweren zijn potentiële.. of funk it, het zijn NSB'ersquote:Op vrijdag 8 april 2022 18:29 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Dan zegt ze dus your fight is our fight.
Das toch niet zo
ja dat begrijp ik wel maar de mensen in oekraine zijn het haasjequote:Op vrijdag 8 april 2022 19:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
100% ons gevecht cq oorlog. Dit is niet een aanval op Oekraïne alleen, dit is een aanval op onze manier van leven. En mensen die nu nog iets anders beweren zijn potentiële.. of funk it, het zijn NSB'ers
Ik snap die zelfhaat bij zulke figuren ook voor geen meter.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:11 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
100% ons gevecht cq oorlog. Dit is niet een aanval op Oekraïne alleen, dit is een aanval op onze manier van leven. En mensen die nu nog iets anders beweren zijn potentiële.. of funk it, het zijn NSB'ers
Jup en hoe lang laten we dit nog toe...quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:12 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat begrijp ik wel maar de mensen in oekraine zijn het haasje
nee bedoel dat ik het wat makkelijk gezegd vindt van haar. Ja we geven ze geld en wapens maar we geven de russen per dag nog meer. Die mensen staan er vrijwel helemaal alleen voor, het is dta ze zo dapper zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Jup en hoe lang laten we dit nog toe...
BTW, ik dacht dat je zo'n "niet onze oorlog" figuur was.. sorry.
Voor 10 euro maak je zelf 2 super deluxe hamburgers met sla en frietjes.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:52 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)g-macs-voor-200-euro
Simpel: You resign yourselves to it for one reason, because *that* future does not ask anything of you today.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:14 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik snap die zelfhaat bij zulke figuren ook voor geen meter.
Veel duidelijker dan dit kan het eigenlijk niet omschreven worden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:16 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Ja we geven ze geld en wapens maar we geven de russen per dag nog meer.
[..]
krom natuurlijk. we stellen de hoogste sancties allertijde in volgens de kenners en toch blijven we ze gigantisch veel geld betalen omdat we blijkbaar niet zonder kunnen. En dan gaat die voorzitter naar oekraine en zegt dat hun gevecht ons gevecht is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Veel duidelijker dan dit kan het eigenlijk niet omschreven worden.
Gebeurt alleen bij nazi's, volgens mij.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nou, ik liep gister even over straat en toen viel er ook opeens een scudraket op het bushokje. Heb jij zoiets nog nooit meegemaakt?
Ik heb in Rusland bij een Russische versie van Burger King gegeten, puur omdat we niewsgierig waren. Niet veel slechter dan BK maar niet hetzelfde.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:53 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ja dat van de mac had ik gelezen maar dacht een foto te zien dat ze bv een russische burger king hadden bv
Denk niet dat Oekraine die het land in zullen laten. Maar mischien kunnen we de hele ON bedoel gewoon naar Rusland sturen? Ruimt lekker op.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:25 schreef capricia het volgende:
Mag ik Ursula even heel dapper vinden.. Wat een vrouw!
Gaat daar gewoon heen.
Volgende keer sturen we Joost Niemoller en consorten.
Wat zag ze er aangedaan uit in Bucha.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:25 schreef capricia het volgende:
Mag ik Ursula even heel dapper vinden.. Wat een vrouw!
Gaat daar gewoon heen.
Volgende keer sturen we Joost Niemoller en consorten.
Ja. En dan ook gewoon vanuit Polen vertrokken (met tijdschema) per trein. Fuck die Russen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zag ze er aangedaan uit in Bucha.
Niet alleen dapper dat ze naar Ukraïene is gegaan, maar dat ze Bucha heeft bezocht vind ik ook bijzonder knap. In het echie geconfronteerd worden met wat daar heeft plaatsgevonden, je moet het echt kunnen.
Het is in ieder geval ballen tonenquote:Op vrijdag 8 april 2022 19:33 schreef capricia het volgende:
Ja. En dan ook gewoon vanuit Polen vertrokken (met tijdschema) per trein. Fuck die Russen.
Dit is leiderschap.
Er zijn er een hoop haar voorgegaan hé, en dat was nog terwijl Kyiv onder vuur lagquote:Op vrijdag 8 april 2022 19:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zag ze er aangedaan uit in Bucha.
Niet alleen dapper dat ze naar Ukraïene is gegaan, maar dat ze Bucha heeft bezocht vind ik ook bijzonder knap. In het echie geconfronteerd worden met wat daar heeft plaatsgevonden, je moet het echt kunnen.
Denk niet dat ze dat zullen riskeren. Dan draait de publieke opinie snel, als men daarachter komt. Zal ze veel steun kosten. Nu staan alleen de mentaal gemankeerden achter Rusland.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:30 schreef pokkerdepok het volgende:
heb toch wat moeite af en toe met sommige dingen gewoon te geloven. eerst al die lijken in de straten na de russische terugtocht, dat leek wel erg geansceneerd. nu die raket die kennelijk die gigantische explosie gedeeltelijk prima heeft overleefd, en met een boodschap erop; voor de kinderen.
ben ik de enige? probeert oekraine er schepjes bovenop te doen om iets te forceren bij de nato?
nou ja zelfs de ambassadeur die bij buitenhof zegt dat het acteurs zijn met een simpel geprint fotootje van de slachtoffers.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:39 schreef TLC het volgende:
Russen zouden tenminste nog eens ballen hebben als ze toegeven wat voor gruwelijkheden ze begaan, ipv dat laf ontkennen, liegen en andere de schuld geven![]()
Ongedierte dat t is
Een Oekraiense afzwaaier zou dat "voor de kinderen" wel een stuk aannemelijker maken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 18:33 schreef Isdatzo het volgende:
[ twitter ]
Welke leiders als in staatshoofden of presidenten zijn daar allemaal al geweest terwijl Kyiv onder vuur lag?quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Er zijn er een hoop haar voorgegaan hé, en dat was nog terwijl Kyiv onder vuur lag
Misschien deed die wasmachine het niet meerquote:Op vrijdag 8 april 2022 19:38 schreef pvdplanet het volgende:
Boobytraps onder tuinstoelen, zakken met aardappelen en ook al in een wasmachine.
Rattenwerk
Ja al die mensen zijn daar even gaan liggen voor de satellietfoto's ten tijde van de Russische bezetting.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:30 schreef pokkerdepok het volgende:
heb toch wat moeite af en toe met sommige dingen gewoon te geloven. eerst al die lijken in de straten na de russische terugtocht, dat leek wel erg geansceneerd. nu die raket die kennelijk die gigantische explosie gedeeltelijk prima heeft overleefd, en met een boodschap erop; voor de kinderen.
ben ik de enige? probeert oekraine er schepjes bovenop te doen om iets te forceren bij de nato?
Kennelijk heb je de verrichtingen van het Russische leger van de afgelopen 30 jaar niet echt goed gevolgd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:30 schreef pokkerdepok het volgende:
heb toch wat moeite af en toe met sommige dingen gewoon te geloven. eerst al die lijken in de straten na de russische terugtocht, dat leek wel erg geansceneerd.
Hoeveel raketten zijn er precies afgevuurd? Ontploffen deze raketten bij inslag of nog een stukje boven de grond?quote:nu die raket die kennelijk die gigantische explosie gedeeltelijk prima heeft overleefd, en met een boodschap erop; voor de kinderen.
Hier zo ongeveer wel ja. Op twitter niet. Daar stikt het van de bots met zelfhaat.quote:ben ik de enige? probeert oekraine er schepjes bovenop te doen om iets te forceren bij de nato?
Een Oekraïense afzwaaier in een stad waarvan niet eens in de buurt tegen de Russen gevochten wordt. Ja, heel erg aannemelijk.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een Oekraiense afzwaaier zou dat "voor de kinderen" wel een stuk aannemelijker maken.
Anders stond deze waarschijnlijk al in de Oeral jaquote:Op vrijdag 8 april 2022 19:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Misschien deed die wasmachine het niet meer
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/15/premiers-bezoeken-kiev/quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:44 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Welke leiders als in staatshoofden of presidenten zijn daar allemaal al geweest terwijl Kyiv onder vuur lag?
Je moet het grapje niet uit gaan zitten leggen hoorquote:Op vrijdag 8 april 2022 19:50 schreef pvdplanet het volgende:
[..]
Anders stond deze waarschijnlijk al in de Oeral ja
quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:30 schreef pokkerdepok het volgende:
quote:I guess it needs some clarification. "За детей" does mean "for the children", but in a sense of "avenging the children", "for what you did to the children".
My guess is it's about Russia's narrative about "children of Donbass" killed since 2014.
How does killing civilians and children of Donbass (Kramatorsk is within the region) "avenges" anything is beyond me. I was never good at understanding Russian logic, even when I lived there.
This has a larger meaning. Ever since the Holodomor where there were cases of cannibalism on the deceased the Russians have called Ukrainians baby eaters. Putin himself used the term. It's all vranyo to it's core.
https://redd.it/tyzha7
Oekraïne heeft geen Iskander raketten. (daar zou het nl. om gaan bij die aanval op het station)quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:43 schreef Nobu het volgende:
[..]
Een Oekraiense afzwaaier zou dat "voor de kinderen" wel een stuk aannemelijker maken.
Volgens mij ging dit idd om een raket met cluster munitie, ik neem aan dat die boven de grond ontploffen om zo hun lading te droppen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:47 schreef xpompompomx het volgende:
Hoeveel raketten zijn er precies afgevuurd? Ontploffen deze raketten bij inslag of nog een stukje boven de grond?
Dus ja, er zijn wel tig mogelijkheden te bedenken waarom er nog een stukje raket niet geheel naar de tering was zonder meteen in complottheorieën te vervallen.
Natuurlijk Rusland is bijzonder onbetrouwbaar, afgelopen honderden jaren laten zien dat een leven onbelangrijk is plus wordt op alles steevast gereageerd met: fake news, ownee photoshop, ownee het was iemand anders.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:47 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kennelijk heb je de verrichtingen van het Russische leger van de afgelopen 30 jaar niet echt goed gevolgd.
[..]
Hoeveel raketten zijn er precies afgevuurd? Ontploffen deze raketten bij inslag of nog een stukje boven de grond?
Dus ja, er zijn wel tig mogelijkheden te bedenken waarom er nog een stukje raket niet geheel naar de tering was zonder meteen in complottheorieën te vervallen.
[..]
Hier zo ongeveer wel ja. Op twitter niet. Daar stikt het van de bots met zelfhaat.
Ben overigens wel een beetje klaar met dit type "kritische" vragen en twijfel proberen te zaaien.
Putler heeft kernwapens. Als die dat niet had was zijn legertje al van de aardbodem geveegd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:14 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Jup en hoe lang laten we dit nog toe...
BTW, ik dacht dat je zo'n "niet onze oorlog" figuur was.. sorry.
quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:30 schreef pokkerdepok het volgende:
Acteurs van Sandy Hook ingehuurd?quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:30 schreef pokkerdepok het volgende:
Ook een mogelijkheid idd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:54 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Volgens mij ging dit idd om een raket met cluster munitie, ik neem aan dat die boven de grond ontploffen om zo hun lading te droppen.
Ja, die drie was me bekend. Ik vind dat niet ‘een hele hoop’, eigenlijk. Ze was niet de eerste, maar dat claimt ook niemand, toch?quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:52 schreef BEFEM het volgende:
[..]
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/15/premiers-bezoeken-kiev/
Het was geen "gigantische explosie", maar verschillende kleinere explosies, en het stuk van de raket dat nog intact is was de drager van de clustermunitie.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:30 schreef pokkerdepok het volgende:
Je zou kunnen proberen om jezelf eerst eens te informeren voordat je domme dingen roept.quote:ben ik de enige? probeert oekraine er schepjes bovenop te doen om iets te forceren bij de nato?
Wat is in godesnaam je referentiekader?quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:30 schreef pokkerdepok het volgende:
Ah, vanochtend las ik Tochka.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Oekraïne heeft geen Iskander raketten. (daar zou het nl. om gaan bij die aanval op het station)
Z'n referentiekader is waarschijnlijk de twitterfeed van landverrader Thierry Baudet.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat is in godesnaam je referentiekader?
Heb je veel reallife ervaring met hoe het eruit ziet als een bezetter halsoverkop vlucht, of met hoe een gebied eruit ziet na een raketinslag?
Of hebben we het over wat "jij denkt", ongetwijfeld ruim bewust/onbewust aangelengd met hollywood materiaal wat alles behalve realistisch is?
Nee, die van vandaag waren 0tr-21 Tochka raketten naar het schijnt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Oekraïne heeft geen Iskander raketten. (daar zou het nl. om gaan bij die aanval op het station)
Ik zeg ook nergens dat ze dat claimt. De claim is dat het moedig is dat ze er heen gaat, daar ben ik het niet mee eens. Van deze premiers was het moedig. Of van die ambassadeurs die er heen gingen een aantal weken geleden. Bucha zit al helemaal vol met westerlingen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 19:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, die drie was me bekend. Ik vind dat niet ‘een hele hoop’, eigenlijk. Ze was niet de eerste, maar dat claimt ook niemand, toch?
Gelachen om de laatste zin.quote:Op vrijdag 8 april 2022 20:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat ze dat claimt. De claim is dat het moedig is dat ze er heen gaat, daar ben ik het niet mee eens. Van deze premiers was het moedig. Of van die ambassadeurs die er heen gingen een aantal weken geleden. Bucha zit al helemaal vol met westerlingen.
Verder is zij als 2 voudig defensieminister van Duitsland gewoon onderdeel van de oorzaak van deze oorlog.
Hihi.quote:
Wablief?quote:Op vrijdag 8 april 2022 20:05 schreef BEFEM het volgende:
Verder is zij als 2 voudig defensieminister van Duitsland gewoon onderdeel van de oorzaak van deze oorlog.
Die laatste zin bedoel ik dat als wij als Europese NAVO landen niet onze defensie zo hadden verkracht dat de kans kleiner was geweest dat Rusland wat durfde te doen. En zeker Duitsland was daarnaast met hun appeasement richting Rusland nog een grotere factor in.quote:Op vrijdag 8 april 2022 20:08 schreef koemleit het volgende:
[..]
Gelachen om de laatste zin.
Ik ben trouwens ook onderdeel van de oorzaak, ik lus namelijk geen wodka.
Jeltsin was ook de helft van de tijd dronken in zijn ambtstermijn. Ging primaquote:Op vrijdag 8 april 2022 20:09 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hihi.
Toch een geweten?
Of een echte Russin?
Nou, prima....dat is wat overdreven.quote:Op vrijdag 8 april 2022 20:16 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Jeltsin was ook de helft van de tijd dronken in zijn ambtstermijn. Ging prima
Ik denk dat het voor Rusland geen moer uitgemaakt had, eigenlijk. Ze vallen ons niet aan om een hele goede reden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 20:11 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Die laatste zin bedoel ik dat als wij als Europese NAVO landen niet onze defensie zo hadden verkracht dat de kans kleiner was geweest dat Rusland wat durfde te doen. En zeker Duitsland was daarnaast met hun appeasement richting Rusland nog een grotere factor in.
Lijkt me geen hele rare conclusie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |