Ach, een grote muil van de zijkant.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:07 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit soort debielen
Dan gaat hij toch lekker soldaatje spelen voor Vladina![]()
![]()
Lijkt me meer zo'n strijder van 4chan.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:07 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit soort debielen
Dan gaat hij toch lekker soldaatje spelen voor Vladina![]()
![]()
Oh, een neef en zwager van me plaatsen ook hele epistels op Facebook over hoe het onze schuld is dat Poetin niet anders kon dan een oorlog tegen Oekraïne te beginnen. En dat wij onze ogen sluiten voor de ongemakkelijke waarheid omtrent de toedracht van de oorlog en de verschrikkingen die in opdracht van Zelensky worden gepleegd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:42 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik kijk met veel verbazing naar de pro-Russische optochten in verschillende landen. Die mensen zijn voor hun informatiedieet niet afhankelijk van wat het Kremlin ze serveert, maar trekken alsnog met Russische vlaggen door de straten. HOE DAN?!
Ik heb niets gezegd over vikings. Ik vond de foto gewoon prachtig.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:13 schreef Megumi het volgende:
[..]
https://isgeschiedenis.nl(...)een-gehoornde-helmen
Goh, wat een verrassing, "alternatieve" bronnen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, een neef en zwager van me plaatsen ook hele epistels op Facebook over hoe het onze schuld is dat Poetin niet anders kon dan een oorlog tegen Oekraïne te beginnen. En dat wij onze ogen sluiten voor de ongemakkelijke waarheid omtrent de toedracht van de oorlog en de verschrikkingen die in opdracht van Zelensky worden gepleegd.
Het betreft wel figuren die vatbaar zijn voor nieuws uit alternatieve bronnen en zeer wantrouwend zijn naar onze overheid.
Bedoelde het meer ter informatie.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik heb niets gezegd over vikings. Ik vond de foto gewoon prachtig.
Als het om mijn neef en zwager ging zou ik even googelen op AIVD & contactinformatie.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Goh, wat een verrassing, "alternatieve" bronnen.
? Op zich is het handig dat voormalig oostblok landen nu lid van de EU en NAVO wapens kunnen leveren waar Oekraïne mee kan werken en ze mogelijk ook onderdelen voor hebben om die te onderhouden.quote:
Niet echt een gamechanger, de S-300 is vrij oud maar wel een systeem waar Oekraine bekend mee is en meteen kan inzetten. Dat zal vermoedelijk ook inhouden dat er nu Patriots gestationeerd zijn in Slowakije en operationeel zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:22 schreef ExTec het volgende:
Gamechanger, is dit is als gezegd is wat het is.
[ twitter ]
Bushmasters kunnen van veel waarde zijn voor Oekraine, snel en veilig troepen vervoeren is wel een must nu.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:27 schreef ExTec het volgende:
Dat de Ozzies ze al helemaal spuiten incl UKR vlag vind ik![]()
![]()
![]()
[ twitter ]
Hoeveel raketten krijgen ze eigenlijk?quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:22 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Slowakije is lid van de NAVO gaat dus goed komen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt een gamechanger, de S-300 is vrij oud maar wel een systeem waar Oekraine bekend mee is en meteen kan inzetten. Dat zal vermoedelijk ook inhouden dat er nu Patriots gestationeerd zijn in Slowakije en operationeel zijn.
Want dat is de achterliggende problematiek, hoe overtuig je Slowakije ervan om hun enige luchtdefensie van dit type op te geven met de huidige dreiging van Rusland, dan zal je ze, op zijn slechts tijdelijk, andere systemen ter beschikking moeten stellen.
Als het behalve die verdwaalde Sukhoi's die RUS soms inzet ook bv die Iskander raketten af kan vangen kan het een enorm verschil maken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt een gamechanger, de S-300 is vrij oud maar wel een systeem waar Oekraine bekend mee is en meteen kan inzetten.
Past prima binnen een guerrilla oorlog.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Bushmasters kunnen van veel waarde zijn voor Oekraine, snel en veilig troepen vervoeren is wel een must nu.
Sommige types kunnen inderdaad kruisraketten onderscheppen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als het behalve die verdwaalde Sukhoi's die RUS soms inzet ook bv die Iskander raketten af kan vangen kan het een enorm verschil maken.
Bron?quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:41 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Uit het nieuws gebleven: Egypte ging ze voor - via de US.
Duitsland wordt gerund door het bedrijfsleven. Deze man is ook maar een marionet. De financiele belangen zijn te groot. Ik denk dat zelfs de ontdekking van een concentratiekamp de Duitsers niet zal overhalen. Die gaan al eeuwen over lijken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:37 schreef Perrin het volgende:
Makkelijker om offers van anderen te eisen dan van jezelf.
[ twitter ]
Ja dat blijktquote:Op vrijdag 8 april 2022 13:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Duitsland wordt gerund door het bedrijfsleven. Deze man is ook maar een marionet. De financiele belangen zijn te groot. Ik denk dat zelfs de ontdekking van een concentratiekamp de Duitsers niet zal overhalen. Die gaan al eeuwen over lijken.
Als ze het fatsoenlijk weten in te zetten nu... De S300 systemen die ze hadden daar zijn aardig wat van uitgeschakeld...quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:22 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
Dit is toch wel het laagste van het laagste allooi wat er rond loopt. De domheid, ongelofelijk. Leven hier in vrede & vrijheid en gaan dan een Putin regime verdedigenquote:Op vrijdag 8 april 2022 13:04 schreef J.B. het volgende:
[..]
In Duitsland wonen heel veel Spätaussiedler, Russen met Duitse wortels die met name na de val van de Sovjet-Unie naar Duitsland zijn gekomen. Die stemmen relatief vaak AFD en zijn ook vaak pro-Russisch. Zie deze video van het protest in Berlijn afgelopen weekend (in het Duits), waar de meerderheid van de geïnterviewden een Russisch accent heeft:
Ja ik heb heel wat plaatjes van rokende S300's gezien. Ik vermoed omdat ze toch verrast werden?quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ze het fatsoenlijk weten in te zetten nu... De S300 systemen die ze hadden daar zijn aardig wat van uitgeschakeld...
Allemaal een grote waffel, maar zelf naar het front gaan voor het Grote Rusland ho maar.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is toch wel het laagste van het laagste allooi wat er rond loopt. De domheid, ongelofelijk. Leven hier in vrede & vrijheid en gaan dan een Putin regime verdedigen
Een USB stick met "Pang Pang!!!" Mp3's aangezien er niks meer is om te leveren...quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:00 schreef Ulx het volgende:
Is Nederland al meer aan het leveren of is het gebleven bij wat er tot nu toe is gestuurd?
Geen uniformen uit 1990 of zijn die allemaal nog in gebruik?quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een USB stick met "Pang Pang!!!" Mp3's aangezien er niks meer is om te leveren...
Het in '93 ingevoerde Woodland is idd nog in gebruik...quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:06 schreef xpompompomx het volgende:
Geen uniformen uit 1990 of zijn die allemaal nog in gebruik?
Nederland stuurt zijn grooste leger de mocromaffiaquote:Op vrijdag 8 april 2022 14:00 schreef Ulx het volgende:
Is Nederland al meer aan het leveren of is het gebleven bij wat er tot nu toe is gestuurd?
Maar het erge is dus dat het allemaal best mee valt met hoe groot de financiële belangen zijn, het worst case scenario is een tijdelijke krimp van 2,1%. Zoals Krugman in dat artikel al aangeeft heeft het bedrijfsleven de neiging om elke beperking, hoe klein die ook is, als een ramp af te schilderen en ondanks dat het nooit uit komt blijven mensen het maar geloven.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Duitsland wordt gerund door het bedrijfsleven. Deze man is ook maar een marionet. De financiele belangen zijn te groot. Ik denk dat zelfs de ontdekking van een concentratiekamp de Duitsers niet zal overhalen. Die gaan al eeuwen over lijken.
Hebben ze nog steeds niks nieuws nee?quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het in '93 ingevoerde Woodland is idd nog in gebruik...
De hersenskronkels om deze oorlog te vergoeilijken. Lijken wel verstandelijk beperkten bij elkaar.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:05 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Allemaal een grote waffel, maar zelf naar het front gaan voor het Grote Rusland ho maar.
ook leuk dat een antwoord direct begint met het ontkennen van bewijs en of dat iets propaganda is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:04 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit is toch wel het laagste van het laagste allooi wat er rond loopt. De domheid, ongelofelijk. Leven hier in vrede & vrijheid en gaan dan een Putin regime verdedigen
Jawel, maar het nieuwe uniform (project DOKS) heeft vertraging opgelopen zodat er een interim uniform is verzonnen welke ook vertraging heeft opgelopen...quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:15 schreef xpompompomx het volgende:
Hebben ze nog steeds niks nieuws nee?Of zijn de modellen wel anders dan in 93 maar gebruiken ze hetzelfde camouflagepatroon?
Lul niet. Waar dan, doe ff de intranet link?quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jawel, maar het nieuwe uniform heeft vertraging opgelopen zodat er een interim uniform is verzonnen welke ook vertraging heeft opgelopen...![]()
[ afbeelding ]
* De nieuwsberichten zijn screenshots van de mindef website...
Interim gevechtskleding vanwege vertraging project DOKSquote:Op vrijdag 8 april 2022 14:24 schreef Korenfok het volgende:
Lul niet. Waar dan, doe ff de intranet link?
Ik doelde op die clownspakken, kan me niet voorstellen dat die op intranet van defensie zou staan.quote:
Ik zei toch "nieuwsberichten"? Het staat nb. in die screenshots.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:27 schreef Korenfok het volgende:
Ik doelde op die clownspakken, kan me niet voorstellen dat die op intranet van defensie zou staan.
Hoe moeilijk kan zoiets zijn, vraag je je af.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:22 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jawel, maar het nieuwe uniform (project DOKS) heeft vertraging opgelopen zodat er een interim uniform is verzonnen welke ook vertraging heeft opgelopen...![]()
[ afbeelding ]
* De nieuwsberichten zijn screenshots van de mindef website...
Niet, maar geen geld en het beste EU aanbestedingsjongetje van de klas spelen helpen niet echt mee...quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:29 schreef xpompompomx het volgende:
Hoe moeilijk kan zoiets zijn, vraag je je af.
Het is wachten op een cooordinator.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:00 schreef Ulx het volgende:
Ken jij de befaamde bruine kistjes nog toevallig?quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:10 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het in '93 ingevoerde Woodland is idd nog in gebruik...
Voor een regering die prat gaat op "We zijn de VVD we runnen Nederland als een bedrijf" is dit wel echt een aanfluiting. Dat werkt dus ook totaal niet als het even lastig begint te worden.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is wachten op een cooordinator.
Als Stef klaar is met sancties uit te fluiten kan hij naadloos door naar Defensie.
Als dat net zo afloopt als toen hij op volkshuivesting zat, hoop ik dat hij daar nooit komt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Als Stef klaar is met sancties uit te fluiten kan hij naadloos door naar Defensie.
Demonstreren tegen toegenomen discriminatie en hate crimes jegens Russen lijkt mij een goed iets. Maar het allooi wat er op deze demonstratie af komt, komt maar voor 1 ding. Putin's shirts, goedkeuren van platbombarderen van steden, gekleed als een sovjet soldaat. Het is meer een provocatie dan een demonstratie. Ook allemaal zo bozig en gefrustreerd, alsof ze iets missen in het leven man man man. Maar oké.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:21 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ook leuk dat een antwoord direct begint met het ontkennen van bewijs en of dat iets propaganda is.
Prima dat zij dit steunen, aangezien we in een vrij eu wonen en Duitsland ook die normen hoog houdt. Maar ja het is inderdaad te achterlijk voor woorden.
¤5 miljard extra voor defensie maar ook een WOZ heffing van ¤2 miljard op defensievastgoed en ¤3 miljard met een nieuwe WRZ heffing op roerende zakenquote:Op vrijdag 8 april 2022 14:31 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja. Alleen zelf gelukkig direct de M90's verstrekt gekregen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:32 schreef UitStraling het volgende:
Ken jij de befaamde bruine kistjes nog toevallig?
Ik ben op de pijnlijke bruintjes blijven lopen want dat gaf ongelooflijk veel respect.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:39 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja. Alleen zelf gelukkig direct de M90's verstrekt gekregen.
Ja echt he... Als er iets is waar ik zeker niet op zit te wachten is het wel zo'n Tokkie pet...quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:35 schreef tjoptjop het volgende:
Gelukkig is de baseball cap wel op tijd af
Ze wisten het wel tot ze het niet wisten.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:41 schreef TLC het volgende:
En ja hoor, natuurlijk weet Rusland weer niks af van een raket op een treinstation
Russen lijden aan een ernstige vorm van Pinokkioitis.
Kan niet lang meer duren voordat ze beweren dat ze überhaupt geen leger hebben en ze geen idee hebben wie nou voor al die ellende aan het zorgen is in Oekraïne.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:41 schreef TLC het volgende:
En ja hoor, natuurlijk weet Rusland weer niks af van een raket op een treinstation
Russen lijden aan een ernstige vorm van Pinokkioitis.
Ik was op een gegeven ogenblik wel de laatste op de kazerne in het effen groen... Ik was aan het nadienen in afwachting van de KMS...quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:40 schreef UitStraling het volgende:
Ik ben op de pijnlijke bruintjes blijven lopen want dat gaf ongelooflijk veel respect.
Oude poep kreeg ik ook om de 50 meter naar mijn hoofd geslingerd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik was op een gegeven ogenblik wel de laatste op de kazerne in het effen groen... Ik was aan het nadienen in afwachting van de KMS...
Dat gaf mij ook het nodige respect ivm de oudste poep van defensie...
Mooie tijd was het!quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:45 schreef UitStraling het volgende:
Oude poep kreeg ik ook om de 50 meter naar mijn hoofd geslingerd.
Trofee voor domste post in dit topic lijkt me wel wat voor jou. Allemachtig.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Is het al tijd om de directie van Gazprom Nederland naar het gevang te sturen wegens landverraad met voorbedachte rade? Ik begrijp dat de gasvoorraden afgelopen zomer opzettelijk niet bijgevuld zijn met het oog op deze oorlog. Het lijkt toch tijd te worden de oude vertrouwde doodstraf weer eens af te stoffen.
Is er (n)iets veranderd in haar inzichten na alle wreedheden tegen burgers?quote:Op vrijdag 8 april 2022 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mijn man heeft een collega uit Belarus die al vele jaren in NL woont en werkt. Zij vindt wel dat het Westen Putin gedreven heeft tot deze daad.
Even gezocht want die kende ik niet, dus deze tegengekomen:quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik was op een gegeven ogenblik wel de laatste op de kazerne in het effen groen... Ik was aan het nadienen in afwachting van de KMS...
Dat gaf mij ook het nodige respect ivm de oudste poep van defensie...
Witteboordencriminelen die bewust oorlogsmisdadigers helpen moeten met rust gelaten worden?quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:53 schreef Divje het volgende:
[..]
Trofee voor domste post in dit topic lijkt me wel wat voor jou. Allemachtig.
Nee, maar de doodstraf mogen ze lekker met rust laten.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Witteboordencriminelen die bewust oorlogsmisdadigers helpen moeten met rust gelaten worden?
quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:54 schreef heywoodu het volgende:
Even gezocht want die kende ik niet, dus deze tegengekomen:
https://defensieweb.fandom.com/wiki/Miltair_Jargon
@AchJa loog niet dat ze nogal van afko's houdenquote:Reboza
Rechter bovenzak (van de jas).
Ouwe lul Senior gespot.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:54 schreef UitStraling het volgende:
[..]
De LARO, de M-110, de drietonner en niet te vergeten de DAF Variomatic EI
Ach. Voor oorlogsmisdaden en collaboratie met oorlogsmisdadigers zie ik nog wel wat goede redenen voor wat uitzonderingen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 15:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Nee, maar de doodstraf mogen ze lekker met rust laten.
Ik weet het niet. Ik spreek haar zelf natuurlijk niet. Man wat vaker, maar vooral werkgerelateerd in allerlei calls, en dan ga je niet een heel moeilijk gesprek voeren. Want dat is het natuurlijk wel als je erna nog gewoon met iemand moet samenwerken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:53 schreef AnneX het volgende:
[..]
Is er (n)iets veranderd in haar inzichten na alle wreedheden tegen burgers?
De afgelopen dagen een C-130H dagelijks vanaf Eindhoven -> Jasionka en vice versa.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:00 schreef Ulx het volgende:
Als de sancties ons meer kosten levert dat vooral meer stemmen voor de populistische partijen op. Orban heeft gewonnen, Le Pen stijgt in de peilingen...quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:37 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Ook begrijpelijk dat het niet ter sprake komt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 15:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik spreek haar zelf natuurlijk niet. Man wat vaker, maar vooral werkgerelateerd in allerlei calls, en dan ga je niet een heel moeilijk gesprek voeren. Want dat is het natuurlijk wel als je erna nog gewoon met iemand moet samenwerken.
Sergey Karjakin (Rus) werd al 6 maanden geschorst door FIDE, maar die had dan ook pro-Russische en blijkbaar pro-oorlog uitlatingen in de sociale media gepost.quote:
FIDE heeft zo'n verzoek reeds geweigerd. De zusters wilden het verzoek aan de IOC richten, waar geen Russen in het bestuur zitten.quote:Op vrijdag 8 april 2022 15:48 schreef Confetti het volgende:
[..]
Landverraders zullen wel financiele belangen hebben.
https://chess24.com/en/re(...)-caught-in-a-warzonequote:Former Women's World Champion Anna Muzychuk is in Lviv and sent the following statement to chess24:
It's simply insane and goes against all the rules, laws and common sense. But we're defending and staying strong. I'm thankful to our Ukrainian citizens who are doing their best to defend our country, as well as to the leaders of many countries and lots of people who help us in this difficult situation and stand with us.
On her Facebook profile, she praised Russian chess players who criticized the war and encouraged other players to speak out. She also condemned Sergey Karjakin (who would later post a personal letter in support of Vladimir Putin and his war) and Sergey Shipov, for "actively spreading false information" about the invasion. "Russians, do something! While you believe in false information, people are dying!" she wrote.
Nou de huidige drol bakt er ook weinig van, sterker nog hij mag blij zijn gisteren overleeft te hebben.quote:Op vrijdag 8 april 2022 14:36 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als dat net zo afloopt als toen hij op volkshuivesting zat, hoop ik dat hij daar nooit komt.
Nice.quote:Op vrijdag 8 april 2022 15:12 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
De afgelopen dagen een C-130H dagelijks vanaf Eindhoven -> Jasionka en vice versa.
Dat weet je nog niet, misschien gaat hij NL wel uit de woningscrisis trekkenquote:Op vrijdag 8 april 2022 16:03 schreef halfway het volgende:
[..]
Nou de huidige drol bakt er ook weinig van, sterker nog hij mag blij zijn gisteren overleeft te hebben.
Hebben ze een keuze dan? Of je schiet of je gaat de cel in.quote:
Dat lijkt mij een keuze.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:05 schreef halfway het volgende:
[..]
Hebben ze een keuze dan? Of je schiet of je gaat de cel in.
Wel elk jaar.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:06 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Dit zie je ook niet elke dag voorbij komen
Een (Belgische) oud collega die, gezien zijn reacties onder nieuwsartikelen op facebook, tijdens de pandemie al redelijk af leek te glijden richting wappie is nu definitief totaal waus geworden. En dat is dan iemand die een bachelor degree op zak heeft...quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:16 schreef Wantie het volgende:
[..]
Oh, een neef en zwager van me plaatsen ook hele epistels op Facebook over hoe het onze schuld is dat Poetin niet anders kon dan een oorlog tegen Oekraïne te beginnen. En dat wij onze ogen sluiten voor de ongemakkelijke waarheid omtrent de toedracht van de oorlog en de verschrikkingen die in opdracht van Zelensky worden gepleegd.
Het betreft wel figuren die vatbaar zijn voor nieuws uit alternatieve bronnen en zeer wantrouwend zijn naar onze overheid.
Moeten die niet geschilderd worden of doen ze dat niet voor oefeningen?quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:06 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
https://www.theguardian.c(...)il-gas-income-reportquote:Ban European flights and car use in cities to hurt Putin, report urges
Flights should be banned in continental Europe and car use banned in city centres to save energy and prevent Vladimir Putin profiting from fossil fuel sales, campaigners have said.
It would be possible for Europe to quickly end its reliance on oil and gas from Russia by taking strong measures, according to a report by the climate adviser Mark Lynas, energy analyst Rauli Partanen, and energy and sustainability installations specialist Joris van Dorp.
Policies include rationing, with everyone in Europe allowed the same minimum amount of energy to use, and limiting thermostats to 18C in winter.
Het hele buitenlandse beleid van Duitsland draaide om de goedkope inkoop van gas uit Rusland en de verkoop van auto's aan China, het was puur meritocratisch zonder enige langetermijnvisie. Nu energie- en grondstoffenprijzen flink stijgen dreigt het hele Duitse model om te kiepen en beginnen de Duitse industriëlen allemaal te piepen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 13:37 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Lekker duurzaam model ook zo aan het einde van het tijdperk van fossiele energie, ook afgezien van het feit dat je je economie zo afhankelijk maakt van twee niet bepaald bevriende grootmachtenquote:Op vrijdag 8 april 2022 16:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het hele buitenlandse beleid van Duitsland draaide om het goedkoop gas inkopen van Rusland en auto's verkopen aan China. Nu energie- en grondstoffenprijzen flink stijgen dreigt het hele Duitse model om te kiepen en beginnen de Duitse industriëlen allemaal te piepen.
Ach, in zijn ogen zijn anderen juist weer wappie, het is maar aan wie je het vraagtquote:Op vrijdag 8 april 2022 16:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Een (Belgische) oud collega die, gezien zijn reacties onder nieuwsartikelen op facebook, tijdens de pandemie al redelijk af leek te glijden richting wappie is nu definitief totaal waus geworden. En dat is dan iemand die een bachelor degree op zak heeft...
quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:06 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
De Dora!quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:16 schreef Aether het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Schwerer_Gustav
Lijkt me een briljant ideequote:Op vrijdag 8 april 2022 16:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)il-gas-income-report
Duitsland is op veel vlakken stil blijven staan tijdens de 16 jaar onder Merkel. Qua digitalisering loopt men inmiddels jaren achter omdat mevrouw daar naar eigen zeggen geen verstand van had en een volgende generatie zich er in de toekomst dus maar om moest bekommeren. Waar in Nederland inmiddels volop glasvezel uitgerold wordt zijn er in Duitsland nog veel/grote gebieden waar niet eens (A)DSL te krijgen is. En dat terwijl er in veel van die rurale gebieden MKB bedrijven zitten waar de Duitse economie op drijft.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
Het hele buitenlandse beleid van Duitsland draaide om de goedkope inkoop van gas uit Rusland en de verkoop van auto's aan China, het was puur meritocratisch zonder enige langetermijnvisie. Nu energie- en grondstoffenprijzen flink stijgen dreigt het hele Duitse model om te kiepen en beginnen de Duitse industriëlen allemaal te piepen.
Je wint er geen oorlog mee, tenminste niet tegen de enorme hoeveelheden Russen zeg maar.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:27 schreef polderturk het volgende:
Oekraïne heeft nu in totaal 34 Bayraktar TB2's ontvangen. Ze hebben nu ook Bayraktar mini UAV's ontvangen. Die worden gebruikt voor het aansturen van artillerie.
[ twitter ]
Duitsland loopt inderdaad eigenlijk decennia achter.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Duitsland is op veel vlakken stil blijven staan tijdens de 16 jaar onder Merkel. Qua digitalisering loopt men inmiddels jaren achter omdat mevrouw daar naar eigen zeggen geen verstand van had en een volgende generatie zich er in de toekomst dus maar om moest bekommeren. Waar in Nederland inmiddels volop glasvezel uitgerold wordt zijn er in Duitsland nog veel/grote gebieden waar niet eens (A)DSL te krijgen is. En dat terwijl er in veel van die rurale gebieden MKB bedrijven zitten waar de Duitse economie op drijft.
Lekker faxen met Duitse bedrijvenquote:Op vrijdag 8 april 2022 16:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Duitsland is op veel vlakken stil blijven staan tijdens de 16 jaar onder Merkel. Qua digitalisering loopt men inmiddels jaren achter omdat mevrouw daar naar eigen zeggen geen verstand van had en een volgende generatie zich er in de toekomst dus maar om moest bekommeren. Waar in Nederland inmiddels volop glasvezel uitgerold wordt zijn er in Duitsland nog veel/grote gebieden waar niet eens (A)DSL te krijgen is. En dat terwijl er in veel van die rurale gebieden MKB bedrijven zitten waar de Duitse economie op drijft.
Nee hoorquote:Op vrijdag 8 april 2022 16:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit soort emotionele chantage werkt alleen maar averechts.
Beestachtigquote:Op vrijdag 8 april 2022 16:50 schreef Isdatzo het volgende:
Hoe ziet het eruit wanneer de Russen je komen bevrijden? Nou, zo: https://www.washingtonpos(...)es-russian-soldiers/
On the gravel near a loading dock lay the body of Dmytro Chaplyhin, 21, whose abdomen was bruised black and blue, his hands marked with what looked like cigarette burns. He ultimately was killed by a gunshot to the chest, concluded team leader Ruslan Kravchenko. His body then was turned into a weapon, tied to a tripwire connected to a mine.
[...]
On a dirt path behind it was an even more grotesque scene: two victims, their bodies bloating. One man’s head had been cleanly sliced off, burned and left by his splayed feet.
[ afbeelding ]
[...]
The factory is just one fragment of the bloodied city. In Bucha’s cemetery, 58 body bags were lined up on Wednesday. All but one contained bodies of people who had been summarily executed or tortured to death, according to Vitaly Chayka, an employee who has been processing the dead. Because the cemetery can’t handle the number of burials needed, a large refrigerator truck is on call to transport bodies to morgues in Kyiv.
“There are 58 here and two more in that van,” he said. “They’re all men — the women and children mostly fled — but they are all civilians, too. None were wearing uniforms.”
Dit is toch echt te gruwelijk voor woorden?quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:50 schreef Isdatzo het volgende:
Hoe ziet het eruit wanneer de Russen je komen bevrijden? Nou, zo: https://www.washingtonpos(...)es-russian-soldiers/
On the gravel near a loading dock lay the body of Dmytro Chaplyhin, 21, whose abdomen was bruised black and blue, his hands marked with what looked like cigarette burns. He ultimately was killed by a gunshot to the chest, concluded team leader Ruslan Kravchenko. His body then was turned into a weapon, tied to a tripwire connected to a mine.
[...]
On a dirt path behind it was an even more grotesque scene: two victims, their bodies bloating. One man’s head had been cleanly sliced off, burned and left by his splayed feet.
[ afbeelding ]
[...]
The factory is just one fragment of the bloodied city. In Bucha’s cemetery, 58 body bags were lined up on Wednesday. All but one contained bodies of people who had been summarily executed or tortured to death, according to Vitaly Chayka, an employee who has been processing the dead. Because the cemetery can’t handle the number of burials needed, a large refrigerator truck is on call to transport bodies to morgues in Kyiv.
“There are 58 here and two more in that van,” he said. “They’re all men — the women and children mostly fled — but they are all civilians, too. None were wearing uniforms.”
Ik denk dat bijna iedereen inmiddels wel overtuigt is om de afhankelijkheid van Russisch gas & olie terug te dringen. Helaas gaat dat niet vandaag op morgen. Daar is die emotionele chantage nergens voor nodig.quote:
Behalve de boodschap van dit amateur knip en plak werkje is het wel de dagelijkse realiteit.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:45 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Dit soort emotionele chantage werkt alleen maar averechts.
Maakt deel uit van het denazificeren natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:53 schreef Tengano het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom die mensen gemarteld worden? Als het nou om Oekrainse militairen zou gaan, dan zouden ze dat nog kunnen doen om informatie te verkrijgen. Maar waarom zou je burgers willen martelen??
Wat wil je dan dat mensen doen? Normale burgers moeten nu eenmaal door met hun dagelijkse beslommeringen. Die voor sommigen al lastig genoeg is. Het is aan onze leiders om nu door te pakken.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:54 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Behalve de boodschap van dit amateur knip en plak werkje is het wel de dagelijkse realiteit.
Lekker ons leventje leiden en een beetje op twitter een paar fotos van afgeschoten burgers bekijken. Vlagje posten, onze afschuw uitspreken en weer door.
Dan ben je wel helemaal weggenazificeerd iddquote:Op vrijdag 8 april 2022 16:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maakt deel uit van het denazificeren natuurlijk.
Oorlog voeren an sich is al iets irrationeels. Je makker overhoop geschoten, je tank kapot, actie, reactie dat principe.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:53 schreef Tengano het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom die mensen gemarteld worden? Als het nou om Oekrainse militairen zou gaan, dan zouden ze dat nog kunnen doen om informatie te verkrijgen. Maar waarom zou je burgers willen martelen??
Niks, is enkel een constatering.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:55 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Wat wil je dan dat mensen doen? Normale burgers moeten nu eenmaal door met hun dagelijkse beslommeringen. Die voor sommigen al lastig genoeg is. Het is aan onze leiders om nu door te pakken.
Ja, absoluut. Dat belooft wat voor de volgende random dorpjes waar nog nooit iemand van gehoord zal hebben totdat, na het terugtrekken van de Russen, de wereld meekrijgt wat er zich daar heeft afgespeeld. De eerste verhalen uit bijvoorbeeld Borodianka sijpelen nu binnen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is toch echt te gruwelijk voor woorden?
Het is de vijand, het zijn nazies. Plus barbaarse primitieve driften die veel mensen zich met zich meedragen. Dat zie je ook gewoon op Fok terug in bijvoorbeeld topics over pedo's, dat is een vrijbrief voor velen om hun gewelddadige fantasieën de gang te laten gaan. En oorlog brengt het slechtste in mensen naarboven.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:53 schreef Tengano het volgende:
Als je het filmpje bekijkt in dit artikel, zie je wel hoe goed het is dat ze nu al hun onderzoek kunnen doen in bijvoorbeeld Bucha. Het lijkt me de hel om dat onderzoek te moeten doen, overigens, maar je wil ook dat het goed gebeurt, zodat alles in een zo vroeg mogelijk stadium wordt gedocumenteerd. Als dit pas kan plaatsvinden als de oorlog al lang en breed is afgelopen en er maanden of jaren tussen zit, raak je zoveel sporen kwijt.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:50 schreef Isdatzo het volgende:
[...]
[ afbeelding ]
[...]
Ben benieuwd wanneer ze ons komen denazificerenquote:Op vrijdag 8 april 2022 16:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Dat belooft wat voor de volgende random dorpjes waar nog nooit iemand van gehoord zal hebben totdat, na het terugtrekken van de Russen, de wereld meekrijgt wat er zich daar heeft afgespeeld. De eerste verhalen uit bijvoorbeeld Borodianka sijpelen nu binnen.
Barbaars.
Ja, want beter dode mensen die geen nazi meer zijn, dan dode nazi's.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maakt deel uit van het denazificeren natuurlijk.
En Sumy.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Dat belooft wat voor de volgende random dorpjes waar nog nooit iemand van gehoord zal hebben totdat, na het terugtrekken van de Russen, de wereld meekrijgt wat er zich daar heeft afgespeeld. De eerste verhalen uit bijvoorbeeld Borodianka sijpelen nu binnen.
Barbaars.
Ik denk ook gewoon domme wraak omdat ook best wat Russische militairen zijn gedood door Oekraïeners.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:00 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Het is de vijand, het zijn nazies. Plus barbaarse primitieve driften die veel mensen zich met zich meedragen. Dat zie je ook gewoon op Fok terug in bijvoorbeeld topics over pedo's, dat is een vrijbrief voor velen om hun gewelddadige fantasieën de gang te laten gaan. En oorlog brengt het slechtste in mensen naarboven.
Soldaten doden elkaar. Dat is, helaas, onderdeel van de strijd.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk ook gewoon domme wraak omdat ook best wat Russische militairen zijn gedood door Oekraïeners.
Duitsland was in de jaren '80 voornemens om vol in te zetten op het uitrollen van een glasvezelnetwerk in het hele land, maar Kohl heeft er indertijd - in samenspraak met Deutsche Telekom - voor gekozen om het telefoonnet te moderniseren door het van nieuwe koper bekabeling te voorzien.quote:Op vrijdag 8 april 2022 16:38 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Duitsland loopt inderdaad eigenlijk decennia achter.
Je zou dat ook nog kunnen zien als nalatenschap van de DDR periode. (Nederland met Duitsland vergelijken is alleen al qua oppervlakte niet te vergelijken natuurlijk he)
Nog een reden waarom zoveel voormalig Oostblok landen nooit meer onder die duim willen komen.
Wat een account joh, goede vondst.quote:
Denk eerder dat het iets basaal geweest zal zijn.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Soldaten doden elkaar. Dat is, helaas, onderdeel van de strijd.
Maar burgers horen daar niet bij. Zeker niet op zo'n weloverwogen, gruwelijke manier met martelingen.
Natuurlijk niet! Maar je ziet dat het vaak gebeurd in oorlogen. Het haalt uiteindelijk vaak niet het beste in de mens naar boven.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Soldaten doden elkaar. Dat is, helaas, onderdeel van de strijd.
Maar burgers horen daar niet bij. Zeker niet op zo'n weloverwogen, gruwelijke manier met martelingen.
Helaas is dit een feit. En het gebeurt juist in situaties waarin de tegenpartij gedehumaniseerd wordt zoals hier het geval is door Oekrainers als nazi's af te schilderen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:38 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Natuurlijk niet! Maar je ziet dat het vaak gebeurd in oorlogen. Het haalt uiteindelijk vaak niet het beste in de mens naar boven.
Volgens Medvedev moet heel Europa van Lissabon tot Vladivostok één groot Reich onder leiding van het Russische Herrenrasse worden. Dat zijn dus zo'n 450 miljoen EU-burgers die uitgeroeid dienen te worden voordat West-Europa gedenazificeerd is.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:00 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer ze ons komen denazificeren
Die knakker kan wel meer willen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens Medvedev moet heel Europa van Lissabon tot Vladivostok één groot Reich onder leiding van het Russische Herrenrasse worden. Dat zijn dus zo'n 450 miljoen EU-burgers die uitgeroeid dienen te worden voordat West-Europa gedenazificeerd is.
Dan zullen onze servers ook wel gedenazificeerd wordenquote:Op vrijdag 8 april 2022 17:41 schreef DDDDDaaf het volgende:
Volgens Medvedev moet heel Europa van Lissabon tot Vladivostok één groot Reich onder leiding van het Russische Herrenrasse worden. Dat zijn dus zo'n 450 miljoen EU-burgers die uitgeroeid dienen te worden voordat West-Europa gedenazificeerd is.
Nee hoor. Als een groep mensen niet goed begeleid word, loopt het vaak heel snel uit de hand. Zeker in oorlogsomstandigheden als mensen uitgeput raken en trauma's oplopen.quote:Op vrijdag 8 april 2022 17:44 schreef Tengano het volgende:
Misschien ben ik wat naief maar ik denk dat het ook maar een klein deel van zo'n russische club is die tot dit soort wandaden overgaan; mensen die toch al een steekje los hebben. Er zullen ook vast soldaten zijn die zo iets hebben van doe ff normaal man en hun mond niet open durven te doen uit angst voor repressailles. En wellicht zijn dat juist degenen die hier PTSS aan overhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |