abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 21:01:21 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204288763
Wie o wie is de volgende vragen de baltics zich af?

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:04:11 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204288797
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:58 schreef wpor het volgende:

[..]
Thanks voor je uitleg. Ik denk dat we komende tijd wel uit zullen vinden wat de gevolgen zijn. Kan me voorstellen dat het niet zo simpel is als veel mensen inclusief ik denken.
Ergens in een energiecentrale draait een turbine precies 3000 toeren per minuut, want dat zijn 50 omwentelingen per minuut. Oftewel, 50 keer een verandering van + naar -. Oftewel, 50 Hertz.

De stoom die door de turbine stroomt zet kracht op de generator, die generator zorgt dat er stroom uit de centrale komt.

Als er meer vraag komt, moet de generator harder werken. Als er niet meer stoom op de turbine komt gaat de turbine minder hard ronddraaien (immers wordt hij afgeknepen, als jij loopt en iemand hangt opeens aan je been ga je ook minder snel). Daardoor wordt het aantal hertz minder en flikker de lampen, tot de generator niet meer draait en de boel stilvalt.

Overigens moeten al die faseveranderingen in het net precies met elkaar in lijn zijn. Als dat niet gelijk loopt gebeuren er hele rare dingen binnen zo'n generator.

Hopelijk heb ik het goed onthouden van m'n stage 15 jaar terug
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:04:13 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_204288798
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:59 schreef tjoptjop het volgende:
Aha, ik dacht even zowaar een visie van de regering maar was een keuze van het bedrijf zelf. Naja, in deze tijden goed om achter de hand te hebben
Op RTL Nieuws werd het vanmorgen ook anders gebracht; dat de situatie/oorlog in Oekraine mede oorzaak is geweest om te komen tot dit besluit (open houden van de kolencentrale Maasvlakte).

Is natuurlijk ook volkomen logisch in de huidige setting.
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:04:34 #5
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204288805
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 19:51 schreef Cherni het volgende:

[..]
Dat zie ik niet gebeuren. Zoals JB zegt, ze hebben nog genoeg op de botten om hun oorlog in de Oekrane zeer lang te kunnen financieren. Het is mij veel te eenvoudig om vast te stellen dat Rusland binnen een paar maanden failliet is. Ik geloof daar eerlijk gezegd niet in.
De vraag wordt idd of de Rus wil leven voor wat in naam sws geen natie (meer) is en onderdrukking de norm is of de kans wil hebben dat zijzelf of hun voor hun kinderen, zich een eigen toekomst kunnen verwerven ?

Sws heeft, voor mij, het gewauwel inzake nationaliteit of vaderland buiten wat gezellige folklore geen werkelijke betekenis meer. Dat verbindende element was in onze evolutie een tijd noodzakelijk maar is nu naast achterlijk, ook achterhaald.
Dat mensen een huis, straat, stad of land leven is hooguit iets fysieks omdat iemand als keuze nu eenmaal ergens verblijft waar die kans ziet om een toekomst te (be)leven.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:04:58 #6
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_204288810
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:47 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Uit nieuwsgierigheid, wat voor functie heb jij?

Want ik heb nog nooit zulke kletskoek gelezen.
Want je projecteert de huidige stand van zaken op een scenario waar we alles kantelen om onze energie tekorten op te lossen en komt tot de doorwrochte conclusie dat het niet kan? :)

Wat goed van jou ;)
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:07:38 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204288842
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want je projecteert de huidige stand van zaken op een scenario waar we alles kantelen om onze energie tekorten op te lossen en komt tot de doorwrochte conclusie dat het niet kan? :)

Wat goed van jou ;)
Dat gaat echt nooit gebeuren. Je hebt ook nog technici nodig om zowel de huidige infrastructuur van alles wat er draait te onderhouden. Of ga je in de 5 jaar die we bezig zijn hiermee alle andere dingen niet onderhouden? Dan blijft er weinig energieverbruikers over...
pi_204288852
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:04 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ergens in een energiecentrale draait een turbine precies 3000 toeren per minuut, want dat zijn 50 omwentelingen per minuut. Oftewel, 50 keer een verandering van + naar -. Oftewel, 50 Hertz.

De stoom die door de turbine stroomt zet kracht op de generator, die generator zorgt dat er stroom uit de centrale komt.

Als er meer vraag komt, moet de generator harder werken. Als er niet meer stoom op de turbine komt gaat de turbine minder hard ronddraaien (immers wordt hij afgeknepen, als jij loopt en iemand hangt opeens aan je been ga je ook minder snel). Daardoor wordt het aantal hertz minder en flikker de lampen, tot de generator niet meer draait en de boel stilvalt.

Overigens moeten al die faseveranderingen in het net precies met elkaar in lijn zijn. Als dat niet gelijk loopt gebeuren er hele rare dingen binnen zo'n generator.

Klopt helemaal.
De afgelopen jaren hebben we ook bijna een complete shutdown gehad (. 8 januari 2021 ).
Die is voorkomen, wanneer het 30sec langer had geduurd dan was het all black.
Na een black out zal er weer opgestart en gekoppeld moeten worden, dit kan tot 7 dagen duren.

https://panorama.nl/artik(...)een-totale-black-out

https://amp.nos.nl/artike(...)niet-voorbereid.html
Vakman pur sang
pi_204288860
@sp3c Beter een oude AFV dan geen AFV?

Maar de quote die ik eerst zag sprak alleen over het VK maar het ging hier om een besluit van IDCCU en dat zijn 35 landen waaronder Nederland dus het gaat niet alleen om Brits materiaal, denkelijk.

Het schijnt volgens FAZ ook om Star Streak systemen te gaan bij de Britse leveringen.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2022 21:12:43 ]
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:09:17 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_204288861
quote:

[..]

De 50 Hz op het net dwingt de generator een vast toerental aan te nemen. In feite zijn alle elektriciteitscentrales via die 50 HZ aan elkaar gekoppeld. Als de turbines te weinig stoom krijgen functioneert de generator als elektromotor die de turbines aan drijft. Dan verbruikt de centrale dus stroom. Stuur je genoeg stoom naar de turbines, zal de generator sneller willen draaien. Omdat alle generators gekoppeld zijn, gaat dat niet lukken, maar de generator pompt wel stroom het net op.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:10:31 #11
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204288875
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt helemaal.
Yes!
quote:
De afgelopen jaren hebben we ook bijna een complete shutdown gehad, die is voorkomen als het 30sec langer had geduurd dan was het all black.
Wanneer was dat dan?
quote:
Na een black out zal er weer opgestart en gekoppeld moeten worden, dit kan tot 7 dagen duren.

https://panorama.nl/artik(...)een-totale-black-out

https://amp.nos.nl/artike(...)niet-voorbereid.html
Naja het mooie van zo'n verdeeld netwerk als wat we nu hebben is dat het niet zomaar afsluit. Dat is mij die extra opstarttijd wel waard.
pi_204288887
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
De 50 Hz op het net dwingt de generator een vast toerental aan te nemen. In feite zijn alle elektriciteitscentrales via die 50 HZ aan elkaar gekoppeld. Als de turbines te weinig stoom krijgen functioneert de generator als elektromotor die de turbines aan drijft. Dan verbruikt de centrale dus stroom. Stuur je genoeg stoom naar de turbines, zal de generator sneller willen draaien. Omdat alle generators gekoppeld zijn, gaat dat niet lukken, maar de generator pompt wel stroom het net op.
Ja om die 50hz exact op 50hz te houden is dus die balans nodig tussen opwekking en afname.
Vakman pur sang
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:11:48 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204288893
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Maar dan geldt toch nog steeds hetzelfde? Als de generatoren hetzelfde blijven produceren maar jij zet je lamp aan en dat wordt niet opgevangen door extra productie zakt de frequentie.
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:12:51 #14
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204288905
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:40 schreef mcmlxiv het volgende:
Dat Groningen vol open gaat wanneer het Russische dreigement werkelijkheid wordt twijfel ik geen moment aan. En terecht. Dat we sowieso drastische maatregelen moeten gaan nemen waarbij “linkse en rechtse” hobby’s gecombineerd moeten gaan worden lijkt ook steeds zekerder te worden.

Dus ja EN investeren in defensie, kernenergie, open houden kolencentrales EN extreem investeren in alternatief, in isolatie, in rigoureus stoppen met verspilling.

En ja, het heeft we alle schijn van dat “generatie alfa” (2010-2025) behoorlijk fucked gaat worden. De zomer van 1989 lijkt wel definitief voorbij. Wat hebben wij, de generatie 1950-1990 toch een stinkende mazzel gehad dat het zolang feest is geweest
Wel jammer dat we niet al ~15 jaar eerder ook een blik buiten de feestzaal hebben geworpen. In Europa onze eigen broek kunnen ophouden is toch ook best belangrijk, naast al dat genieten van die lange zomer van 1989.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:13:17 #15
6484 ExTec
pi_204288910
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat gaat echt nooit gebeuren.
Dat hoop ik ook ;)

quote:
Je hebt ook nog technici nodig om zowel de huidige infrastructuur van alles wat er draait te onderhouden. Of ga je in de 5 jaar die we bezig zijn hiermee alle andere dingen niet onderhouden? Dan blijft er weinig energieverbruikers over...
Dan ga je:

1 - Ultra agressief mensen met de correcte opleiding die niet in het vak bezig zijn, die kant weer op te krijgen,
2 - Europa-wijd die mensen poolen, en niet allemaal aan kneuteren maar bv zoiets als in Belgi komt er 1 die ook Noord-Frankrijk en Zuid-Nederland bedient,
3 - Op zo'n punt bijzaak, ik weet het, de relevante technische opleiding aanmoedigen / subsidiren
pi_204288916
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Yes!
[..]
Wanneer was dat dan?
[..]
Naja het mooie van zo'n verdeeld netwerk als wat we nu hebben is dat het niet zomaar afsluit. Dat is mij die extra opstarttijd wel waard.
Dat was op 8 januari 2021.
Is wel een beetje lowkey gehouden. :)
https://ceenergynews.com/(...)-continental-europe/
Vakman pur sang
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:14:05 #17
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204288919
Het grootste probleem in Nederland lijkt mij dat de politiek nog volop gevangen zit in haar eigen wereld.

Los komen van ongetwijfeld voor de direct betrokken uiterst belangrijke, maar vergeleken bij wat ons wellicht te wachten staat waarschijnlijk nogal futiele schandalen om de huidige veranderde realiteit het hoofd te bieden kan maar zo een “to little to late” show van het zuiverste water worden…

En ja dat het milieu ook fucked gaat zijn kun je heel triomfantelijk over doen, mocht je kinderen hebben dan zou ik echt wat minder enthousiast doen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:14:30 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204288923
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:13 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat hoop ik ook ;)
[..]
Dan ga je:

1 - Ultra agressief mensen met de correcte opleiding die niet in het vak bezig zijn, die kant weer op te krijgen,
2 - Europa-wijd die mensen poolen, en niet allemaal aan kneuteren maar bv zoiets als in Belgi komt er 1 die ook Noord-Frankrijk en Zuid-Nederland bedient,
3 - Op zo'n punt bijzaak, ik weet het, de relevante technische opleiding aanmoedigen / subsidiren
Ah, een soort Russisch regime waarbij je tewerk wordt gesteld. En zo te horen wordt je anders neergeknuppeld, of bedoel je iets anders met ultra aggresief?

Je begint steeds belachelijker te klinken.
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:15:11 #19
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204288933
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:18 schreef Catatafishh het volgende:

[..]
Veel mensen begrijpen niet dat we de klok 5 jaar terug kunnen zetten en gewoon de kolencentrales weer kunnen aanzwengelen. Of niet stilzetten. En de duitsers in het bijzonder houden kernenergie in stand. Of we dan nog voldoende overhouden voor huishoudens weet ik niet, maar ook de VS heeft aangegeven met hun gasbootjes deze kant op te komen.
Net nog in het NPO nieuws, een Jetten die het betreurde dat een kolencentrale - sws verplicht beperkt op 35% capaciteit - toch doorgaat met elektriciteitsproductie.

Ik vraag mij dan af in welk universum een lid van het Kabinet dan leeft en denkt.
Ik zou gelijk Kamervragen stellen waarom die centrale niet als de wiedeweerga op 100% gaat stoken.
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:15:24 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_204288935
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Maar dan geldt toch nog steeds hetzelfde? Als de generatoren hetzelfde blijven produceren maar jij zet je lamp aan en dat wordt niet opgevangen door extra productie zakt de frequentie.
Klopt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_204288944
quote:
15s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:15 schreef Vallon het volgende:

[..]
Net nog in het NPO nieuws, een Jetten die het betreurde dat een kolencentrale - sws verplicht beperkt op 35% capaciteit - toch doorgaat met elektriciteitsproductie.

Ik vraag mij dan af in welk universum een lid van het Kabinet dan leeft en denkt.
Ik zou gelijk Kamervragen stellen waarom die centrale niet als de wiedeweerga op 100% gaat stoken.
Ja dat zei ik net. EENS!

Hier een scenario bij stroomuitval (lichtelijk overdreven wel)

48 uur onderweg

Iedereen in uw wijk is in paniek.

Er is geen stromend water meer.

In achterstandswijken beginnen de eerste plunderingen. Mensen rennen met plasma-tv’s en spelcomputers over straat. U vraagt zich af waarom; er is immers geen elektra. Die avond ziet u twee vreemde mannen in uw achtertuin. Ze zijn op zoek naar water en blikvoer. U jaagt ze weg met uw honkbalknuppel.

Het Amsterdamse Rembrandtplein in het duister tijdens een stroomstoring.
72 uur onderweg
Overal meldingen van branden. Sommige veroorzaakt door kaarsen, maar de meeste door relschoppers. Blussen is nauwelijks mogelijk, want er is geen waterdruk. De noodtoestand wordt uitgeroepen, maar nauwelijks iemand die dat nog hoort.

Wie nog een werkende transistorradio heeft, verneemt dat de overheid niet langer kan voldoen aan haar grondwettelijke plicht om het leven en de gezondheid van zijn burgers te beschermen:

“Het is niet langer mogelijk om u van essentile goederen te voorzien.”

96 uur onderweg
Onlusten breiden zich uit. Sommigen spreken van anarchie. Hulpverleners verlaten massaal hun posten. Zij kiezen ervoor om familie en vrienden in veiligheid te brengen. Geef ze eens ongelijk.

120 uur onderweg
Zonder vuilnisophaaldiensten hoopt al het vuil zich op in de straten. De stank is enorm. U houdt de gordijnen gesloten, ook overdag. ’s Avonds kloppen wildvreemden aan bij huizen waar nog licht brandt. Overal roven ze blikvoer en water. Ze zijn gewapend met stokken en messen en verplaatsen zich in groepen.

144 uur (6 dagen!) en verder
De overstromende riolering besmet de laatste overgebleven watervoorraden. De eerste burgers krijgen cholera. Rellen escaleren. De straten zijn nu een slagveld. Een orgie van geweld en waanzin.

[ Bericht 54% gewijzigd door Lospedrosa op 31-03-2022 21:29:22 ]
Vakman pur sang
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:18:23 #22
6484 ExTec
pi_204288963
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:14 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Ah, een soort Russisch regime waarbij je tewerk wordt gesteld. En zo te horen wordt je anders neergeknuppeld, of bedoel je iets anders met ultra aggresief?

Je begint steeds belachelijker te klinken.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlogseconomie
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:20:10 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204288985
quote:
Daar lees ik niet wat jij net beweert maar dat zal wel aan mij liggen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:20:39 #24
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204288987
quote:
Denk je trouwens ook dat het 2 keer zo snel gaat als je er 2 keer zo veel mensen op zet?
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:31:56 #25
6484 ExTec
pi_204289124
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:20 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Denk je trouwens ook dat het 2 keer zo snel gaat als je er 2 keer zo veel mensen op zet?
Ik denk dat het sneller gaat dan als je maar 1 x zoveel mensen erop zet :)
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 21:32:52 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204289133
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:08 schreef Tijger_m het volgende:
@:sp3c Beter een oude AFV dan geen AFV?

Maar de quote die ik eerst zag sprak alleen over het VK maar het ging hier om een besluit van IDCCU en dat zijn 35 landen waaronder Nederland dus het gaat niet alleen om Brits materiaal, denkelijk.

Het schijnt volgens FAZ ook om Star Streak systemen te gaan bij de Britse leveringen.
zeker, zeker een oude bulldog is in de meeste gevallen beter dan een nissan pickup, sowieso is alles beter dan lopen :P
maar ik vraag me af wat wijsheid is in hun situatie, wat echt een gamechanger zou zijn hier

als er nog cvrt'tjes zijn ergens zou ik wel willen hebben (er was ooit een variant met Starstreak) maar naast wat probes en raids en zo zou ik proberen niet al te veel te forceren als ik hun was want de tijd is in hun voordeel ... als die nu massaal gemechaniseerd in de aanval gaan (al dan niet met oude rommel) dan krijgen ze net zo'n pak slaag als de Russen de afgelopen maand

strv103 zou wel epic zijn in de stad :P

zou echt bovenaan mijn lijst staan maar daar zullen wel scheermesjes van gemaakt zijn inmiddels, anders leopard (1 voor mijn part ... geef je ze er gelijk 1000 ofzo _O- )

de boel overspoelen met oude rommel zal iig eerder tegen ze werken dan in hun voordeel dus daar moet wel echt over nagedacht worden, liefst gewoon in het oostblok shoppen voor shit waar ze ervaring mee hebben ... en cvrt'tjes, iedereen sowieso cvrt'tjes, Nederland ook maar dan met een echt werkend snelvuurkanon

maar ik ben wat dat betreft net zo'n grote expert als iedereen hier behalve @AchJa dus ik weet het niet
je kunt ze natuurlijk ook achter de linies gebruiken als ambu enzo

ben wel benieuwd wat we gaan zien _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204289174
quote:
88s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
zeker, zeker een oude bulldog is in de meeste gevallen beter dan een nissan pickup, sowieso is alles beter dan lopen :P
maar ik vraag me af wat wijsheid is in hun situatie, wat echt een gamechanger zou zijn hier

als er nog cvrt'tjes zijn ergens zou ik wel willen hebben (er was ooit een variant met Starstreak) maar naast wat probes en raids en zo zou ik proberen niet al te veel te forceren als ik hun was want de tijd is in hun voordeel ... als die nu massaal gemechaniseerd in de aanval gaan (al dan niet met oude rommel) dan krijgen ze net zo'n pak slaag als de Russen de afgelopen maand

[ afbeelding ]
zou echt bovenaan mijn lijst staan maar daar zullen wel scheermesjes van gemaakt zijn inmiddels, anders leopard (1 voor mijn part ... geef je ze er gelijk 1000 ofzo _O- )

de boel overspoelen met oude rommel zal iig eerder tegen ze werken dan in hun voordeel dus daar moet wel echt over nagedacht worden, liefst gewoon in het oostblok shoppen voor shit waar ze ervaring mee hebben ... en cvrt'tjes, iedereen sowieso cvrt'tjes, Nederland ook maar dan met een echt werkend snelvuurkanon

maar ik ben wat dat betreft net zo'n grote expert als iedereen hier behalve @:achja dus ik weet het niet
je kunt ze natuurlijk ook achter de linies gebruiken als ambu enzo

ben wel benieuwd wat we gaan zien _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, Oekraine wil dolgraag tanks maar dat zie ik niet gebeuren en ik weet niet waar aan gedacht word want specifiek worden ze niet in dat verhaal en dat zal ook wel redenen hebben.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 21:36:40 #29
236264 crew  capricia
pi_204289177
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:34 schreef la_perle_rouge het volgende:
Zelenskyy sprak ook Belgi toe.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/31/zelenski-kamer/

Nu op Canvas, (Belgi 2): Poetins road to war.
Zelensky spreekt de hele dag parlementen toe:
https://www.president.gov.ua/en/news/speeches

Australi, Nederland, Belgi vandaag.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:37:59 #30
403588 mcmlxiv
pi_204289195
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja dat zei ik net. EENS!

Hier een scenario bij stroomuitval (lichtelijk overdreven wel)

48 uur onderweg

Iedereen in uw wijk is in paniek.

Er is geen stromend water meer.

In achterstandswijken beginnen de eerste plunderingen. Mensen rennen met plasma-tv’s en spelcomputers over straat. U vraagt zich af waarom; er is immers geen elektra. Die avond ziet u twee vreemde mannen in uw achtertuin. Ze zijn op zoek naar water en blikvoer. U jaagt ze weg met uw honkbalknuppel.

Het Amsterdamse Rembrandtplein in het duister tijdens een stroomstoring.
72 uur onderweg
Overal meldingen van branden. Sommige veroorzaakt door kaarsen, maar de meeste door relschoppers. Blussen is nauwelijks mogelijk, want er is geen waterdruk. De noodtoestand wordt uitgeroepen, maar nauwelijks iemand die dat nog hoort.

Wie nog een werkende transistorradio heeft, verneemt dat de overheid niet langer kan voldoen aan haar grondwettelijke plicht om het leven en de gezondheid van zijn burgers te beschermen:

“Het is niet langer mogelijk om u van essentile goederen te voorzien.”

96 uur onderweg
Onlusten breiden zich uit. Sommigen spreken van anarchie. Hulpverleners verlaten massaal hun posten. Zij kiezen ervoor om familie en vrienden in veiligheid te brengen. Geef ze eens ongelijk.

120 uur onderweg
Zonder vuilnisophaaldiensten hoopt al het vuil zich op in de straten. De stank is enorm. U houdt de gordijnen gesloten, ook overdag. ’s Avonds kloppen wildvreemden aan bij huizen waar nog licht brandt. Overal roven ze blikvoer en water. Ze zijn gewapend met stokken en messen en verplaatsen zich in groepen.

144 uur (6 dagen!) en verder
De overstromende riolering besmet de laatste overgebleven watervoorraden. De eerste burgers krijgen cholera. Rellen escaleren. De straten zijn nu een slagveld. Een orgie van geweld en waanzin.
Tja het kan. We zijn altijd slechts ongeveer drie maaltijden van oproer en geweld verwijderd

De grootste acute bedreiging lijkt mij overigens nog steeds het uitbreken van een totale en nietsontziende cyberoorlog. Die oorlog is al aan de gang, maar internet leeft nog, systemen zijn nog niet ingestort, verbindingen nog niet verbroken. Internet bestuurd inmiddels zo ongeveer alle industrile processen en redundantie of alternatieven zijn bijna overal verdwenen omdat kosten besparen veel belangrijker was dan risico’s beheersen.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 21:38:06 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204289197
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, Oekraine wil dolgraag tanks maar dat zie ik niet gebeuren en ik weet niet waar aan gedacht word want specifiek worden ze niet in dat verhaal en dat zal ook wel redenen hebben.
ja je wil de Russen ook niet een idee geven waar ze naar moeten zoeken

maar als iemand APC's stuurt zou ik ze bedankt zeggen en ze in de barricades opstellen
pi_204289213
quote:
88s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:38 schreef sp3c het volgende:

[..]
ja je wil de Russen ook niet een idee geven waar ze naar moeten zoeken

maar als iemand APC's stuurt zou ik ze bedankt zeggen en ze in de barricades opstellen
Yep, absoluut, zelfs een oude APC kan een geschenk uit de hemel zijn voor Oekrainse soldaten.
  Overall beste user 2022 donderdag 31 maart 2022 @ 21:40:50 #33
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204289227
quote:
88s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Als de Duitsers een stel Wiesels doneren wordt het pas cool.

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 21:43:09 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204289243
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Als de Duitsers een stel Wiesels doneren wordt het pas cool.

Wiesel zelfde idee idd

kun je gewoon bij je omaatje in de badkamer verstoppen en er staat een 20mm kanon op (of TOW)

edit: ervanuit gaande dat omaatje geevaceert is he, geen flauwe kulletjes
edit2: mijn omaatje zou gewoon het snelvuurkanon bedienen en tegen mij schreeuwen zonder reden :')
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 21:43:31 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204289249
en je hebt geen tractor nodig om het weg te slepen, gewoon een grote rugzak _O-
pi_204289259
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Ere wie ere toekomt, Zelensky probeert wel overal en nergens steun te krijgen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:46:07 #37
38496 Perrin
pi_204289272
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ze schijnen ook vooral behoefte te hebben aan SUV's voor de logistiek van al die kleine eenheden en hun bevoorrading.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 21:46:54 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204289282
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ze schijnen ook vooral behoefte te hebben aan SUV's voor de logistiek van al die kleine eenheden en hun bevoorrading.
G-wagons zat dus dat zal niet zo'n probleem zijn
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:48:51 #39
38496 Perrin
pi_204289304
En Oekrainers zijn blijkbaar wel aardig met artillerie, vraag me af wat ze daarvoor gebruiken precies als ze veel in kleine groepen opereren.

Veel filmpjes zie je artillerie-inslagen op Russische voertuigen, dat lijkt me zwaarder spul dan draagbare mortieren?
pi_204289307
quote:
88s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:43 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wiesel zelfde idee idd

kun je gewoon bij je omaatje in de badkamer verstoppen en er staat een 20mm kanon op (of TOW)

edit: ervanuit gaande dat omaatje geevaceert is he, geen flauwe kulletjes
edit2: mijn omaatje zou gewoon het snelvuurkanon bedienen en tegen mij schreeuwen zonder reden :')
Die hoort niet bij een oud vrouwtje in de badkamer te staan, maar gewoon in de garage. En er alleen uit gehaald worden om de wekelijkse boodschappen te doen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204289314
Japan to again designate Russian-held isles as illegally occupied
https://english.kyodonews(...)egally-occupied.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204289352
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:48 schreef Perrin het volgende:
En Oekrainers zijn blijkbaar wel aardig met artillerie, vraag me af wat ze daarvoor gebruiken precies als ze veel in kleine groepen opereren.

Veel filmpjes zie je artillerie-inslagen op Russische voertuigen, dat lijkt me zwaarder spul dan draagbare mortieren?
122 en 152 mm zijn de standaard kalibers in Oekraine, zelfde als de Russen overigens wat wel handig is als je Russisch materieel kan overnemen alleen werkt dat ook andersom.

Overzicht: https://en.wikipedia.org/wiki/Rocket_Forces_and_Artillery_(Ukraine)
  donderdag 31 maart 2022 @ 21:56:23 #43
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204289367
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:31 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik denk dat het sneller gaat dan als je maar 1 x zoveel mensen erop zet :)
Dat is niet echt antwoord op de vraag.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 21:58:00 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204289383
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:56 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Dat is niet echt antwoord op de vraag.
antwoord is nee

niet per definitie
pi_204289408
quote:
88s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
antwoord is nee

niet per definitie
1 vrouw maakt een baby in 9 maanden maar 9 vrouwen kunnen geen baby maken in 1 maand, dat principe, zeg maar, mankracht er tegen aan gooien werkt soms wel maar niet altijd.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 31-03-2022 22:01:47 ]
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:02:58 #47
38496 Perrin
pi_204289428
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
122 en 152 mm zijn de standaard kalibers in Oekraine, zelfde als de Russen overigens wat wel handig is als je Russisch materieel kan overnemen alleen werkt dat ook andersom.

Overzicht: https://en.wikipedia.org/wiki/Rocket_Forces_and_Artillery_(Ukraine)
Dank! Ik las dat ze ook geleide munities hebben waarbij ze met drones of spotters kunnen pinpointen.
https://en.defence-ua.com/industries/straight_on_target-1647.html

Geen idee hoe veel en effectief ze die kunnen inzetten.

Maar serieuze artillerie is dus eigenlijk altijd groter werk dan draagbare mortieren.
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:04:26 #48
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204289443
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat? Ik heb het nergens over bezwaar procedures gehad? Dan heb jij het toch echt verkeerd begrepen, het enige wat ik heb gezegd is dat de fysieke bouwtijd van een kerncentrale onderschat word. Hinkley Point C, zonder bezwaren of wat dan ook, is in aanbouw en zal naar verwachting (nog niet klaar) 9 jaar nodig hebben om in produktie te komen en sorry, daarmee gaan rommelen om het te versnellen lijkt mij pas echt onverstandig.
In Hinkley hadden ze al 2-5 jaar nodig om tot tot vergunde en formele consensus te komen.
Bouwtijd van een standaard kerncentrale kan daarna in twee/drie jaar rond zijn. Hier even niet moeilijk doen met lokale bezwaren, aanbesteding of offertetrajecten maar de lucratieve opdracht geven om te starten.
Nood breekt wet, de vraagstellng is dat is die nood er voor Nederland (niet zo, gezien voorraad Groningen 12-18jaar) of vanuit globaal EU belang.

Bouwplannen genoeg en doe een copycat van een bestaande handzame centrale in de buurt van een bestaande elektriciteitscentrale. Nergens voor nodig om op enorme schaal een 3.2MW Hinkley op te leveren. Dat kan ook als gebruikelijk in stapjes van zeg 700-1000MW per reactor. Allemaal geen rocket-science (wat niet wil zeggen dat het makkelijk is).

In de tussentijd van de bouw, gelijk beginnen met met opleiding van personeel etc.etc. Ik meld mij alvast voor een goed betaalde (en dankbare) baan die onze energie en onafhankelijkheid beter waarborgt.
En nee het is niet ipv zon of windenergie maar centrales ernaast zetten zodat in stillere tijden er ook in basisbehoefte kan worden voorzien. Staal maken en auto's opladen maken doen we dan wel als het zonnetje schijnt.

Natuurlijk weet ik ook dat er allerlei winsthonden op de loer liggen om te kunnen profiteren van malversaties. Om hen die de lust daartoe te ontnemen, kunnen bedrijven bij overtreding van bedoelde intenties, zware sancties verwachten. Ook hier dus toepassen van noodrecht.

Ik denk vast heel simpel maar grote noodzakelijk projecten komen niet tot stand door bij voorbaat te denken dat het onmogelijk is.
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:05:36 #49
403588 mcmlxiv
pi_204289458
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
1 vrouw maakt een baby in 9 maanden maar 9 vrouwen kunnen geen baby maken in 1 maand, dat principe, zeg maar, mankracht er tegen aan gooien werkt soms wel maar niet altijd.
Maar wel 9 babies. Zaken versnellen kan ook via parallel verschillende ontwikkelingen gelijk opstarten.

Onze politiek lijkt wel een stuk kapotter dan in de landen om ons heen, het wordt wel tijd dat ze echt wakker worden.
pi_204289459
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:02 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dank! Ik las dat ze ook geleide munities hebben waarbij ze met drones of spotters kunnen pinpointen.
https://en.defence-ua.com/industries/straight_on_target-1647.html

Geen idee hoe veel en effectief ze die kunnen inzetten.

Maar serieuze artillerie is dus eigenlijk altijd groter werk dan draagbare mortieren.
Nogal, ja :)
pi_204289475
quote:
18s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:04 schreef Vallon het volgende:

[..]
In Hinkley hadden ze al 2-5 jaar nodig om tot tot vergunde en formele consensus te komen.
Bouwtijd van een standaard kerncentrale kan daarna in twee/drie jaar rond zijn. Hier even niet moeilijk doen met lokale bezwaren, aanbesteding of offertetrajecten maar de lucratieve opdracht geven om te starten.
Nood breekt wet, de vraagstellng is dat is die nood er voor Nederland (niet zo, gezien voorraad Groningen 12-18jaar) of vanuit globaal EU belang.

Bouwplannen genoeg en doe een copycat van een bestaande handzame centrale in de buurt van een bestaande elektriciteitscentrale. Nergens voor nodig om op enorme schaal een 3.2MW Hinkley op te leveren. Dat kan ook als gebruikelijk in stapjes van zeg 700-1000MW per reactor. Allemaal geen rocket-science (wat niet wil zeggen dat het makkelijk is).

In de tussentijd van de bouw, gelijk beginnen met met opleiding van personeel etc.etc. Ik meld mij alvast voor een goed betaalde (en dankbare) baan die onze energie en onafhankelijkheid beter waarborgt.
En nee het is niet ipv zon of windenergie maar centrales ernaast zetten zodat in stillere tijden er ook in basisbehoefte kan worden voorzien. Staal maken en auto's opladen maken doen we dan wel als het zonnetje schijnt.

Natuurlijk weet ik ook dat er allerlei winsthonden op de loer liggen om te kunnen profiteren van malversaties. Om hen die de lust daartoe te ontnemen, kunnen bedrijven bij overtreding van bedoelde intenties, zware sancties verwachten. Ook hier dus toepassen van noodrecht.

Ik denk vast heel simpel maar grote noodzakelijk projecten komen niet tot stand door bij voorbaat te denken dat het onmogelijk is.
Ik had het puur over de fysieke bouw, niet over het traject wat vooraf ging aan de bouw van Hinkley, het eerste beton is in 2018 gegoten, de verwachting is nu dat in 2027 de eerste stroom geleverd kan worden.

Ik heb nergens gezegd dat er iets onmogelijk is, alleen dat het langer duurt dan men soms denkt.
  Overall beste user 2022 donderdag 31 maart 2022 @ 22:08:22 #52
3928 Ulx
pi_204289485
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:05 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Maar wel 9 babies. Zaken versnellen kan ook via parallel verschillende ontwikkelingen gelijk opstarten.

Onze politiek lijkt wel een stuk kapotter dan in de landen om ons heen, het wordt wel tijd dat ze echt wakker worden.
VVD/PVV/FVD/CU in de meerderheid en dan snelle verandering willen?
Succes. Er is een reden dat men die clubs conservatief noemt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204289488
quote:

[..]

Aye maar ik heb ook niet het idee dat het in andere landen op veel vlakken zoveel beter loopt, hoor.
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:11:57 #54
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204289527
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:14 schreef mcmlxiv het volgende:
Het grootste probleem in Nederland lijkt mij dat de politiek nog volop gevangen zit in haar eigen wereld.

Los komen van ongetwijfeld voor de direct betrokken uiterst belangrijke, maar vergeleken bij wat ons wellicht te wachten staat waarschijnlijk nogal futiele schandalen om de huidige veranderde realiteit het hoofd te bieden kan maar zo een “to little to late” show van het zuiverste water worden…

En ja dat het milieu ook fucked gaat zijn kun je heel triomfantelijk over doen, mocht je kinderen hebben dan zou ik echt wat minder enthousiast doen.
Het gaat niet om triomfantelijk te doen maar dat mijn & andermans kinderen - hier en elders - ook een toekomst hebben om relatief goedkoop te kunnen voorzien in hun energiebehoefte.
Mijn part gaat alles op zonnepanelen met accu's gemaakt van zeewier maar die moeten er dan wel zijn.
Zonder een ongestoorde - bvk ruim gedimensioneerde - energievoorziening, is de kans daarop met duurzame technologische productiecapaciteit imo gering.
pi_204289532
Nederland nog steeds niet meer dan 500 miljoen bevroren, grote bek, veel geblaf, maar als rijke Rus met een Nederlandse rekening heb je niks te vrezen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:12:35 #56
403588 mcmlxiv
pi_204289537
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:08 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Aye maar ik heb ook niet het idee dat het in andere landen op veel vlakken zoveel beter loopt, hoor.
Nou ja de bullshit met bevriezen Russische tegoeden is wel van een ongekend amateuristisch niveau natuurlijk. Om van het toeslagen gedoe maar te twijfelen.
pi_204289543
quote:

[..]

Nederlandse politici voeren al jarenlang geen klap uit, ieder ingrijpend besluit wordt steevast naar een volgende kabinetsperiode verschoven om maar vooral geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:12:54 #58
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204289546
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar plan je het een beetje goed en werkt de biologie mee dan kun je met negen vrouwen na negen maanden wel elke maand een baby afleveren , iig negen maanden lang en dan even een pauze.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204289558
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:12 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Nou ja de bullshit met bevriezen Russische tegoeden is wel van een ongekend amateuristisch niveau natuurlijk. Om van het toeslagen gedoe maar te twijfelen.
Maar is dat bevriezen in andere landen wel snel gebeurt want in het VK zie ik niet veel anders en daar speelt nog wel wat meer zoals het toelaten van vluchtelingen. Ik hoor eigenlijk niet veel over Duitsland of Frankrijk in dat verband.
pi_204289571
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:12 schreef nixxx het volgende:

[..]
Maar plan je het een beetje goed en werkt de biologie mee dan kun je met negen vrouwen na negen maanden wel elke maand een baby afleveren , iig negen maanden lang en dan even een pauze.
Het hoeft niet per se zo letterlijk opgevat te worden en oplossingen voor gezocht te worden :P

Het was slechts een spreekwoordelijke illustratie.
pi_204289676
Het kabinet heeft een structureel zorgprobleem gecreerd met bezuinigingen en massa-immigratie. Nu verliezen we nog eens honderden ziekenhuisbedden aan Oekraners. Kuipers stuurt ondertussen aan op opnieuw “ingrijpen” vanwege corona. Worden we weer een lockdown ingerommeld?
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:29:16 #62
6484 ExTec
pi_204289703
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Het kabinet heeft een structureel zorgprobleem gecreerd met bezuinigingen en massa-immigratie. Nu verliezen we nog eens honderden ziekenhuisbedden aan Oekraners. Kuipers stuurt ondertussen aan op opnieuw “ingrijpen” vanwege corona. Worden we weer een lockdown ingerommeld?
Ga jij het dan moeilijk krijgen, of ga je antivax wappie en putin-bot zijn dan prima kunnen combineren?
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:29:17 #63
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204289704
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 20:56 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik begrijp je laatste alinea niet maar het komt er voor mij op neer dat ik het oneerlijk vind dat Oekrane zoveel aandacht krijgt terwijl de invasie in Irak en Afghanistan niet zoveel aandacht kreeg (in de zin van slachtoffers opvangen en medeleven tonen aan een regering) terwijl we daar juist meer invloed op hadden om de oorlog te stoppen (omdat de invasie was gestart door een NATO lid/bondgenoot).
Ik voer(de) aan dat het erbij halen van andere situaties (wmb compleet) irrelevant is voor de oorlogsituatie die Oekrane momenteel ondervindt met wat dat (ons) verder (mee)brengt.

Dat je iets uit een ander verleden oneerlijk vindt, is lief bedacht maar verder nutteloos (ook wel een drogreden) om als topic-argument te willen hanteren. Het leidt vooral af.
Die andere wannabe acties was er altijd n of ander - vaag - meerderheidsmandaat om de rotzooi pogen op te ruimen. Landen als Irak en Afghanistan vergelijken met een democratisch geschoeid Oekrane die overvallen is door een misdadig opererende natie, is sws niet het punt missen dat het gaat om mijn (en jouw) vrijheden en niet om de ideologisch zelfverkozen dictatoriale regimes te gaan rechtvaardigen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:29:48 #64
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204289707
quote:
Zet je alu hoedje even af
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:35:45 #65
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204289748
quote:
ga jij maar verder met je verzameling
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_204289768
Hij verzamelt tenenkrommend domme uitspraken. Mijn hemel.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:38:52 #67
403588 mcmlxiv
pi_204289774
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar is dat bevriezen in andere landen wel snel gebeurt want in het VK zie ik niet veel anders en daar speelt nog wel wat meer zoals het toelaten van vluchtelingen. Ik hoor eigenlijk niet veel over Duitsland of Frankrijk in dat verband.
Ik begrijp van wel. Miljarden elders ten opzichte van miljoenen hier.
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:38:58 #68
6484 ExTec
pi_204289775
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:38 schreef SnertMetChoco het volgende:
Hij verzamelt tenenkrommend domme uitspraken. Mijn hemel.
Nee, alu hoedjes, natuurlijk ;)
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:40:09 #69
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204289784
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 21:36 schreef capricia het volgende:

[..]

Ieder z'n taak en daad in dit slagveld.
Zelensky lijkt mij verder weinig te hoeven besturen in een kapot gemaakt land en is dan het meest effectief om fondsen, consensus en moraal binnen te halen. Iets waar hij zijn gewicht letterlijk in goud waard is.
Ik denk dat zijn voorganger (Poroshenko, als oude garde) daar een stuk minder effectief in zou zijn geweest.
pi_204289786
quote:
10s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ga jij het dan moeilijk krijgen, of ga je antivax wappie en putin-bot zijn dan prima kunnen combineren?
Dat lijkt een succesvolle combo te zijn. Ergens ben ik niet verrast, Engel en Baudet waren ook al warm pleitbezorgers van die arme miskende Poetin.
pi_204289805
quote:

[..]
Meh, je krijgt van mij maar een negen. Want het dikgedrukte had 'seconde' moeten zijn. ;)
pi_204289811
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:40 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ieder z'n taak en daad in dit slagveld.
Zelensky lijkt mij verder weinig te hoeven besturen in een kapot gemaakt land en is dan het meest effectief om fondsen, consensus en moraal binnen te halen. Iets waar hij zijn gewicht letterlijk in goud waard is.
Ik denk dat zijn voorganger (Poroshenko, als oude garde) daar een stuk minder effectief in zou zijn geweest.
Hij is uitermate effectief in zijn rol, mischien wel een van de beste ooit in een dergelijke situatie met een uitermate sterke beheersing van taal en beeldspraak en iemand die heel goed begrijpt hoe gebruik te maken van social media.
pi_204289842
AP
Het decreet dat Poetin ondertekende en staatspersbureau RIA Novosti publiceerde, zegt dat een aangewezen bank twee rekeningen zal openen voor elke koper, n in vreemde valuta en n in roebel. Kopers betalen in vreemde valuta en autoriseren de bank om het te verkopen voor roebels op de valutawissel van Moskou. De roebels zouden dan op de tweede rekening worden geplaatst, waar het gas formeel wordt gekocht.
  donderdag 31 maart 2022 @ 22:46:43 #74
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204289844
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:12 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ms is het Kabinet bang dat ze straks ter verantwoording worden roepen dat kinderen van oligarchen niet met hun trustbootje op Bonaire kunnen aanleggen. Je zal maar in schoene krijgen toegeworpen dat kinderen vanwege sancties van hun ouders zijn weggehouden. Dat ga je geen tweede keer willen meemaken in je voortgezetten Kabinet.
Blijft wonderbaarlijk die angst voor Omtzigtigheid.
pi_204289864
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:46 schreef Za het volgende:
AP
Het decreet dat Poetin ondertekende en staatspersbureau RIA Novosti publiceerde, zegt dat een aangewezen bank twee rekeningen zal openen voor elke koper, n in vreemde valuta en n in roebel. Kopers betalen in vreemde valuta en autoriseren de bank om het te verkopen voor roebels op de valutawissel van Moskou. De roebels zouden dan op de tweede rekening worden geplaatst, waar het gas formeel wordt gekocht.
Klinkt als een betaling in euro's/dollars met extra stappen :D.
pi_204289924
Maar goed. Wees niet bang. Amerika zal gas aan ons gaan leveren tegen een mooie prijs. Ze zullen ons dit jaar 15 miljard kuub gas leveren, en tot 2030 50 miljard kuub gas per jaar.

Dat dekt toch al een heel groot percentage van het gas dat we niet meer van Rusland zullen krijgen. Het eerst jaar hoeven we onze kassen maar 10 van de 12 maanden stil te leggen en tot 2030 hoeven we onze kassen maar 8 van de 12 maanden stil te leggen.

Ik ben blij dat de Amerikanen de Nord Stream 2 hebben geblokkeerd. Anders hadden we nu nog steeds gas van de Russen moeten afnemen, en hadden we onze kassen 0 van de 12 maanden moeten stilleggen.

De Amerikanen hebben ons een goede les gegeven, en we moeten daar dankbaar voor zijn. Laten we allemaal een minuut stil zijn vanwege het overlijden van Senator John McCain, die zijn leven lang heeft gevochten om Amerikaans gas aan ons te kunnen verkopen, en gevochten heeft om andere gastoevoer naar Europa te blokkeren. Zijn visie, zijn hoop, zijn toekomstdroom zal morgen waarheid worden.
pi_204289975
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:12 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Nederlandse politici voeren al jarenlang geen klap uit, ieder ingrijpend besluit wordt steevast naar een volgende kabinetsperiode verschoven om maar vooral geen verantwoordelijkheid te hoeven nemen.
Nederland is een veilig en rijk land. Opleiding en levensstandaard is boven gemiddeld westers niveau.
Kijk ons eens arrogant meer eisen, verwend als we zijn.
Wat doen we als de Russen hier invallen, zeuren op de overheid dat onze OZB hoog genoeg is om dat gespuis retour te sturen.
Waar is Neerlansch trotsch? Die VOC mentaliteit?

Zijn wij klaar om zelf een anti tankwapen te pakken en klaar om te sterven voor ons land?
Vakman pur sang
pi_204290029
Ik ben enorm anti LNG.
Het slaat nergens op, gas moet gewonnen worden, gecomprimeerd naar 200bar en afgekoeld naar -270C, dit kost enorm veel energie.
Dan gaat het met een diesel vrachtschip deze kant op, nog steeds gekoeld, moet het worden overgepompt in een opslagtank en weer ondooit, behandelt en gemengd in een opslag worden gepompt.

Terwijl als dit Europees verloopt via een pijplijn maar 1 pompje nodig is.
Vakman pur sang
  donderdag 31 maart 2022 @ 23:04:01 #79
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204290040
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik had het puur over de fysieke bouw, niet over het traject wat vooraf ging aan de bouw van Hinkley, het eerste beton is in 2018 gegoten, de verwachting is nu dat in 2027 de eerste stroom geleverd kan worden.

Ik heb nergens gezegd dat er iets onmogelijk is, alleen dat het langer duurt dan men soms denkt.
Het merendeel van de gebouwde ractors kost (te extreem) veel tijd, vooral vanwege als of niet (goed)bedoelde bureaucratie. Dat dingen traag lopen heeft ook een functie zodat men op die wijze, fasegericht zaken zorgvuldig onder (gedeelde) controle kan houden.
Door traagheid kan men er aan wennen, worden inzichten verworven die gaandeweg tijdens bouw worden toegepast zodat het eindresultaat - meestal met fors overschreden budget - zg optimaal is.

In de wereld zijn ca 450 reactors gebouwd waarbij de gemiddelde oplevertijd ca 7.5 jaar was
Daarin zitten ook 18 reactors die binnen 3 jaar operationeel waren (niet zo toevallig) 12 in Japan, 3 in de VS, 2 in Rusland en n in Zwitserland.

Ik stel mij zomaar voor dat onder invloed van noodwetgeving en vrijmaken van bijbehorende resources die tijd tenminste 33% sneller kan en ws zelfs met de helft wanneer je begint op reeds in kaart gebrachte locaties.

bron

Terzijde, niet dat het veel betekenis heeft maar ik heb wat ervaring met grote ("datacenter") projecten die vooral vertraagd worden omdat alles en iedereen daar/om/heen wat in te vertellen wil(de) hebben. Die inspraak kortwieken en gebruikmaken met wat aanwezig en bekend is, is vaak de helft van het werk.
pi_204290074
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Waar is Neerlansch trotsch? Die VOC mentaliteit?
Die VOC mentaliteit werkte alleen maar omdat wij meer wisten van de wereld en handelden met inboorlingen die niet beter wisten en zichzelf gewoon keihard door ons lieten afzetten.

Dit om die VOC mentaliteit maar eens te relativeren tot wat het werkelijk was...

Maar ik ben klaar om de wapens op te pakken hoor. En reken er op dat ik er voor heb gezorgd dat als ik op een doel richt, ik het ook werkelijk zal raken. En er ook voor heb gezorgd dat ik niet per ongeluk mijn maten of zelfs mezelf zal raken.

En reken er ook op dat ik niet bereid ben om voor mijn land te sterven, maar bereid ben om voor mijn land te blijven leven. Dat is namelijk een stuk zinvoller dan te sterven voor mijn land... Laat de tegenstander maar sterven voor zijn land, als hij denkt dat dat het beste is. :7
pi_204290169
quote:
18s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:29 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik voer(de) aan dat het erbij halen van andere situaties (wmb compleet) irrelevant is voor de oorlogsituatie die Oekrane momenteel ondervindt met wat dat (ons) verder (mee)brengt.

Dat je iets uit een ander verleden oneerlijk vindt, is lief bedacht maar verder nutteloos (ook wel een drogreden) om als topic-argument te willen hanteren. Het leidt vooral af.
Die andere wannabe acties was er altijd n of ander - vaag - meerderheidsmandaat om de rotzooi pogen op te ruimen. Landen als Irak en Afghanistan vergelijken met een democratisch geschoeid Oekrane die overvallen is door een misdadig opererende natie, is sws niet het punt missen dat het gaat om mijn (en jouw) vrijheden en niet om de ideologisch zelfverkozen dictatoriale regimes te gaan rechtvaardigen.
Irakezen en Oekraner zijn even welkom voor mij. Ik walg er even erg van als de V.S. een ziekenhuis bombardeerd als Rusland hetzelfde doet.
Je kunt blijven hangen in de schuld bij een persoon neer te leggen wat vrijwel nutteloos is, soms moet je gewoon een probleem oplossen en dan kun je beter beginnen bij je eigen invloedsveld.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  donderdag 31 maart 2022 @ 23:15:50 #82
6484 ExTec
pi_204290197
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:06 schreef RetepV het volgende:
Maar ik ben klaar om de wapens op te pakken hoor.
Ben je al te oud voor ;)
pi_204290246
quote:
18s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:04 schreef Vallon het volgende:

[..]

Volgens mij zijn het bij Hinkley 2 reactoren van 1600MWe dus dat wijkt niet veel af van wat er verder gebouwd wordt.
  Overall beste user 2022 donderdag 31 maart 2022 @ 23:26:10 #84
3928 Ulx
pi_204290284
Nog genoeg assets in de Republikeinse partij.

twitter
  donderdag 31 maart 2022 @ 23:34:50 #85
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204290409
Goed stuk over de NLse gaswinning
Hoe indirect milieu activisten hebben bijgedragen aan de financile verslaving van Russisch gas.
En waarom we nu Groningen en de kleine velden volop leeg moeten pompen.

https://decorrespondent.n(...)93347049913-30f406fe
Vakman pur sang
  donderdag 31 maart 2022 @ 23:44:37 #87
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204290432
twitter
pi_204290504
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:41 schreef Lospedrosa het volgende:
Goed stuk over de NLse gaswinning
Hoe indirect milieu activisten hebben bijgedragen aan de financile verslaving van Russisch gas.
En waarom we nu Groningen en de kleine velden volop leeg moeten pompen.

https://decorrespondent.n(...)93347049913-30f406fe
Oh, dus het waren niet de mensen in Groningen die op de been kwamen waadoor het politiek onverkoopbaar werd om business as usual verder te gaan met gaswinning en dat had vast geen weerslag op andere lokaties in Nederland?
Waarom zouden milieu activisten wel Russisch gas en geen Gronings gas willen? Dat is natuurlijk een lulverhaal, de milieu activisten waren tegen alle gaswinning, ook de Russische, alleen konden gemeenten wel beloftes doen over van het gas af gaan maar die beloftes helemaal niet waar maken.
  donderdag 31 maart 2022 @ 23:55:49 #90
38496 Perrin
pi_204290505
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:44 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Een Japanse ambassadeur geeft een korte historische les hierover:

twitter
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:00:55 #91
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204290539
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben enorm anti LNG.
Het slaat nergens op, gas moet gewonnen worden, gecomprimeerd naar 200bar en afgekoeld naar -270C, dit kost enorm veel energie.
Dan gaat het met een diesel vrachtschip deze kant op, nog steeds gekoeld, moet het worden overgepompt in een opslagtank en weer ondooit, behandelt en gemengd in een opslag worden gepompt.

Tja dat het niet logisch lijkt en je zo maar 10-20% kwijt bent in het conversieproces, kan ik met je eens zijn.
Maar hoe wil je ander dat gas uit de VS of Qatar hier - effectief - krijgen ?
Ik ben er niet op tegen als het gaat om huishoudens - LNG is dan prima te doen - maar voor slurpers van industrie is het imo een doodlopende straat.

Dat je het LNG op 2 of 3 punten in de EU laat binnenstromen, opslaat en vanuit daar verder distribueert, is dan een kwestie van kan reeds en doen we al. Een pijplijn la Nordstream (50Miljard kuub/jaar van bron tot levering kost je zo 15 jaar aan bouw en vooruit met wat druk, nog altijd 10 met als immens risico dat het onderweg kan worden geterroriseerd.

Los daarvan neem ik dat LNG als finale oplossing met een flinke korrel zout, leuk om huishoudens te voorzien van kook & verwarming wat het aan humanitaire betekenis heeft.
Om te voorzien in de weggevallen Russisch gas importcapaciteit van ca 160Miljard kuub/jaar (verdeeld over 4 hoofdgasleidingen) van Russisch gas, moeten er elke dag ik meen iets van 4-6 LNG schepen (elk ca 200-225Kuub*600 in gasvorm = 120Miljoen kuub gas) per dag gaan varen en met een vaartijd van zeg twee weken dus iets van 200 LNG op jaarbasis schepen bij moeten komen. Maximaal uitgenut kan de VS ons op jaarbasis hooguit (25%) 50-60Miljardkuub leveren. de rest zal van elders moeten komen.
Kortom LNG is leuk maar geen echte - houdbare - oplossing.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 01-04-2022 00:19:10 ]
pi_204290570
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 22:48 schreef Tocadisco het volgende:

Klinkt als een betaling in euro's/dollars met extra stappen :D.
Klinkt als, maar de kopers moeten dus wel een roebel rekening openen om het gas te kopen, ze kopen roebels met tussenkomst van een hiervoor aangewezen bank.
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:06:03 #93
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204290573
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:14 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Irakezen en Oekraner zijn even welkom voor mij. Ik walg er even erg van als de V.S. een ziekenhuis bombardeerd als Rusland hetzelfde doet.
Je kunt blijven hangen in de schuld bij een persoon neer te leggen wat vrijwel nutteloos is, soms moet je gewoon een probleem oplossen en dan kun je beter beginnen bij je eigen invloedsveld.
Je blijft zijpaden (be)zoeken..... zonder wat mee te delen. Ik walg er ook van wanneer ik een hert doodrij.

Onze invloedssfeer is die van democratie en niet het steunen van dictaturen geleid door een verderfelijk persoon die een voor hem onwelgevallige democratie met de grond wil gelijkmaken.
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:07:29 #94
38496 Perrin
pi_204290576
quote:
Ik ben enorm anti LNG.

Zo'n pijplijn aanleggen, onderhouden en gas er doorheen pompen is ook niet zonder energiekosten h.
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:11:42 #95
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204290607
Ik heb trouwens al een paar weken mijn cv op de laagste stand staan. Dat is iets van 15 graden. We hebben extra warme kleding aan en als het echt heel koud is werken we met een 60w elektrisch dekentje. Al met al best wel te doen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:14:00 #97
38496 Perrin
pi_204290616
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:12 schreef HiZ het volgende:
Ik heb trouwens al een paar weken mijn cv op de laagste stand staan. Dat is iets van 15 graden. We hebben extra warme kleding aan en als het echt heel koud is werken we met een 60w elektrisch dekentje. Al met al best wel te doen.
Alvast oefenen :P Straks nog wassen met water uit de waterkoker dat ik in de wastafel giet samen met koud tapwater en mijn huis is aardgasvrij!
pi_204290622
quote:
18s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:06 schreef Vallon het volgende:
Onze invloedssfeer is die van democratie en niet het steunen van dictaturen geleid door een verderfelijk persoon die een voor hem onwelgevallige democratie met de grond wil gelijkmaken.
Waarom denk jij eigenlijk dat we al 6 jaar de bombardementen van S-A op Jemen faciliteren? Een project dat op genocide begint te lijken. Omdat we dat we daar ideologische nood in zien? Nee, we helpen er een strategisch bondgenoot mee die belangrijk is voor het in stand houden van de petrodollar. En waarom denk je dat we er zelden iets over horen? Precies. Moraliteit speelt op internationaal niveau alleen een rol als het een stok is waarmee we kunnen slaan, niet als het onze machtspolitiek belemmerd.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204290643
quote:
Heh, welkom in de wereld van rations 8-)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2022 00:17:57 ]
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:19:42 #100
38496 Perrin
pi_204290652
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:14 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Waarom denk jij eigenlijk dat we al 6 jaar de bombardementen van S-A op Jemen faciliteren? Een project dat op genocide begint te lijken. Omdat we dat we daar ideologische nood in zien? Nee, we helpen er een strategisch bondgenoot mee die belangrijk is voor het in stand houden van de petrodollar. En waarom denk je dat we er zelden iets over horen? Precies. Moraliteit speelt op internationaal niveau alleen een rol als het een stok is waarmee we kunnen slaan, niet als het onze machtspolitiek belemmerd.
Gaap, ja die oorlog is Ook Heel Erg. Hier is dat offtopic en een gare whataboutism die geen drol toevoegt.

Maar open er een apart topic over? Of boeit het je ook weer niet zoveel dat je die kleine moeite wil nemen?
pi_204290662
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gaap, ja die oorlog is Ook Heel Erg. Hier is dat offtopic en een gare whataboutism die geen drol toevoegt.

Maar open er een apart topic over? Of boeit het je ook weer niet zoveel dat je die kleine moeite wil nemen?
Dit is geen whataboutisme. Lees anders eerst eens de post waarop ik reageer. Ik ontkracht simpelweg de gemaakte claims.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:22:14 #102
38496 Perrin
pi_204290664
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:21 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dit is geen whataboutisme. Lees anders eerst eens de post waarop ik reageer. Ik ontkracht simpelweg de gemaakte claims.
Nee dat doe je totaal niet.
pi_204290666
quote:

[..]
Wij faciliteren die? Da's nieuws. Off topic, dat wel.
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:24:10 #104
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204290671
quote:

[..]
Lijkt me dat dit hier niet besproken dient te worden.
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:24:26 #105
38496 Perrin
pi_204290674
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We sturen vliegtuigen vol wapens naar Saudi-Arabi en staan te juichen bij elk dood Jemenitisch baby'tje, jeweettoch.
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:24:29 #106
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204290675
quote:

[..]
Ik besteed n vraag aan met deze verwoede poging om een zoveelste deepstate disucssie te starten:
Wat heeft dit allemaal te maken met de oorlog in Oekrane ?
pi_204290682
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:24 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik besteed n vraag aan met deze verwoede poging om een zoveelste deepstate disucssie te starten:
Wat heeft dit allemaal te maken met de oorlog in Oekrane ?
Niets.
pi_204290686
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wij als het Westen. De VS in het bijzonder. Maar goed, laat onze andere oorlogen om invloed en macht voor een ander topic.
pi_204290696
Russische verliezen lijken te versnellen.

De Russische verliezen nemen toe waardoor hun gevechtskracht afneemt. Hierdoor nemen de verliezen weer toe. Dit wordt een vicueuze cirkel.
Dit kan leiden tot een totale ineenstorting van het Russische front.

twitter
pi_204290702
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een Japanse ambassadeur geeft een korte historische les hierover:

[ twitter ]
Thanks
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:28:39 #111
38496 Perrin
pi_204290712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:25 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wij als het Westen. De VS in het bijzonder. Maar goed, laat onze andere oorlogen om invloed en macht voor een ander topic.
Als je er zo druk om maakt, zwengel zo'n topic aan! Of wil je er liever alleen een beetje over zeuren af en toe in topics over andere oorlogen?
pi_204290728
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je er zo druk om maakt, zwengel zo'n topic aan! Of wil je er liever alleen een beetje over zeuren af en toe in topics over andere oorlogen?
Alleen als iemand pretendeert wat Vallon pretendeerde. Dan voel ik wel even de noodzaak om perspectief te scheppen ja.

Truste X
pi_204290735
Over het hele front leidt Rusland verliezen.

twitter
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:38:50 #114
38496 Perrin
pi_204290753
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:35 schreef polderturk het volgende:
Over het hele front leidt Rusland verliezen.

[ twitter ]
Vermoedelijk komt er nog wel een grote push ergens van de Russen. Het is nog lang niet voorbij.
pi_204290773
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vermoedelijk komt er nog wel een grote push ergens van de Russen. Het is nog lang niet voorbij.
Nee, zeker niet, maar moraal speelt ook een rol en de Russische lijkt niet echt beter te worden en ondertussen blijft het nu niet meer bij AT wapens en Stingers maar gaat het Westen ook artillerie, luchtverdeding en anti-scheeps batterijen en AFV's leveren aan Oekraine en training geven.

Dat is toch ook weer een stap omhoog wat Oekraine ook hoop geeft, denk ik.

En de ironie van de situatie is dat Poetin nog nooit zo'n NAVO slagkracht aan zijn grenzen heeft gehad als dat hij nu heeft, Royal Airforce is naar Noorwegen, Letland en Roemenie met eenheden, de VS heeft troepen aan de grens in verschillende landen, Frankrijk heeft een aanzienlijke strijdmacht in Roemenie en ook andere NAVO landen zijn aanwezig.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2022 00:48:34 ]
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:51:25 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204290793
Gisteren sprak Zelensky tot ons...... de letterlijke - vertaalde - notulen zijn inmiddels bekend: Plenair verslag TK 31mar22
Om de leestijd te verkorten, de integrale inhoud in de spoiler gezet.
Erg vermakelijk en meer dan invoelend was van Zelensky te horen dat het vandaag 450 jaar geleden is om te vieren dat vanuit verzet tegen de Spaanse onderdrukking, ons Nederland feitelijk is begonnen zich te ontwikkelen.
Mij nooit dat op die indringende wijze weten te realiseren dat alles begon met de slag om den Brielle.

SPOILER
"Ik dank jullie hartelijk!
Bedankt, Nederland!
Leve Oekrane!
"

Ik hoop dat we naast versterken van uitvoerende sancties, snel en genereus gaan tegemoet komen aan de 3 andere verzoeken van Zelensky:
1) leveren wapens
2) support voor toetreding tot Europa
3) hulp bij wederopbouw van een kapot geschoten Oekransche stad
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:56:28 #117
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204290809
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, zeker niet, maar moraal speelt ook een rol en de Russische lijkt niet echt beter te worden en ondertussen blijft het nu niet meer bij AT wapens en Stingers maar gaat het Westen ook artillerie, luchtverdeding en anti-scheeps batterijen en AFV's leveren aan Oekraine en training geven.

En de ironie van de situatie is dat Poetin nog nooit zo'n NAVO slagkracht aan zijn grenzen heeft gehad als dat hij nu heeft, Royal Airforce is naar Noorwegen, Letland en Roemenie met eenheden, de VS heeft troepen aan de grens in verschillende landen, Frankrijk heeft een aanzienlijke strijdmacht in Roemenie en ook andere NAVO landen zijn aanwezig.
Moraal is wel makkelijk weer op de rit te krijten natuurlijk.
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:58:39 #118
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204290817
Kein gas mehr :W

De industrie begint straks met gezond tegengas. :Y
  vrijdag 1 april 2022 @ 01:39:12 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204290931
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:04 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het merendeel van de gebouwde ractors kost (te extreem) veel tijd, vooral vanwege als of niet (goed)bedoelde bureaucratie. Dat dingen traag lopen heeft ook een functie zodat men op die wijze, fasegericht zaken zorgvuldig onder (gedeelde) controle kan houden.
Door traagheid kan men er aan wennen, worden inzichten verworven die gaandeweg tijdens bouw worden toegepast zodat het eindresultaat - meestal met fors overschreden budget - zg optimaal is.

In de wereld zijn ca 450 reactors gebouwd waarbij de gemiddelde oplevertijd ca 7.5 jaar was
Daarin zitten ook 18 reactors die binnen 3 jaar operationeel waren (niet zo toevallig) 12 in Japan, 3 in de VS, 2 in Rusland en n in Zwitserland.

Ik stel mij zomaar voor dat onder invloed van noodwetgeving en vrijmaken van bijbehorende resources die tijd tenminste 33% sneller kan en ws zelfs met de helft wanneer je begint op reeds in kaart gebrachte locaties.

bron

Terzijde, niet dat het veel betekenis heeft maar ik heb wat ervaring met grote ("datacenter") projecten die vooral vertraagd worden omdat alles en iedereen daar/om/heen wat in te vertellen wil(de) hebben. Die inspraak kortwieken en gebruikmaken met wat aanwezig en bekend is, is vaak de helft van het werk.
Binnen 3 jaar? Dan zijn de vergunning al rond en qua design een kopie. Wat ontwerpen en bouwen in minder dan 3 jaar is wel heel knap.
pi_204290936
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:51 schreef Vallon het volgende:
Gisteren sprak Zelensky tot ons...... de letterlijke - vertaalde - notulen zijn inmiddels bekend: Plenair verslag TK 31mar22
Om de leestijd te verkorten, de integrale inhoud in de spoiler gezet.
Erg vermakelijk en meer dan invoelend was van Zelensky te horen dat het vandaag 450 jaar geleden is om te vieren dat vanuit verzet tegen de Spaanse onderdrukking, ons Nederland feitelijk is begonnen zich te ontwikkelen.
Mij nooit dat op die indringende wijze weten te realiseren dat alles begon met de slag om den Brielle.

SPOILER
"Ik dank jullie hartelijk!
Bedankt, Nederland!
Leve Oekrane!
"

Ik hoop dat we naast versterken van uitvoerende sancties, snel en genereus gaan tegemoet komen aan de 3 andere verzoeken van Zelensky:
1) leveren wapens
2) support voor toetreding tot Europa
3) hulp bij wederopbouw van een kapot geschoten Oekransche stad
Grootste genie ooit wel wat dat betreft, samen met zijn schrijversteam uiteraard.
pi_204290947
quote:
Ik ben enorm anti LNG.

Vraag me af of we over een jaar of 2, 3, misschien 5 niet alsnog gebruik gaan maken van de gasleiding? Echt onzin dat er nu een gasleiding ligt van enkele miljarden maar we gaan veel duurder gas importeren omdat dit geopolitiek beter ligt.

Weten we ook gelijk hoe serieus we (alle andere) klimaatdoelstellingen moeten nemen 8)7 _O-
afspraak tandarts verzetten
  vrijdag 1 april 2022 @ 02:11:34 #122
38496 Perrin
pi_204290977
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zelfs Denemarken stuurt 800 extra soldaten naar Letland.
https://dcdecides.com/202(...)to-troops-in-latvia/

De kans dat ie even probeert de Baltische staten of Polen binnen te vallen met al die troepen die paraat staan wordt zo gelukkig een stuk kleiner.
  vrijdag 1 april 2022 @ 02:12:23 #123
38496 Perrin
pi_204290980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 01:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Grootste genie ooit wel wat dat betreft, samen met zijn schrijversteam uiteraard.
Zou in zijn memoires nog verteld worden wie zijn scripts schreef in deze oorlog?
pi_204290983
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 02:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zou in zijn memoires nog verteld worden wie zijn scripts schreef in deze oorlog?
Denk het niet maar ik denk wel dat er de eerste 100 jaar aardig wat scholen en andere instanties naar hem vernoemd gaan worden.
pi_204290984
Zeker als hij het leven laat.
pi_204290985

[ Bericht 100% gewijzigd door tjoptjop op 01-04-2022 02:16:30 ]
  vrijdag 1 april 2022 @ 02:57:05 #128
38496 Perrin
pi_204291015
quote:
Geen deepfake. Van 10 jaar geleden, toen had hij nog een ziel.
pi_204291029
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 april 2022 02:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Had ie ook geen ziel.
  vrijdag 1 april 2022 @ 04:14:59 #130
323401 Kijkertje
met filter
pi_204291115
quote:
The stupidest thing George Bush ever said .... as soon as he saw Vladimir Putin was wearing a crucifix around his neck he knew he could be trusted

The Hitch O+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204291213
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 april 2022 02:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
dit is toch die zanger die op putin lijkt? En ingehuurd wordt omdat hij op putin lijkt.
pi_204291254
Mooi mooi mooi

De krienies beginnen over de grens, dus in roeskie, terug te slaan.

Zojuist met 2 helicopters een olieopslag in Belgorod aangevallen.

Die dutniemeer 👍

twitter

(Draadje lezen voor diverse beelden vd aanval)
pi_204291291
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 06:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]
dit is toch die zanger die op putin lijkt? En ingehuurd wordt omdat hij op putin lijkt.
Dan zingt die zanger wel erg vals voor een zanger.
pi_204291355
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dan zingt die zanger wel erg vals voor een zanger.
ow ja, die zingt idd iets beter.

Dit is wel de echte puta
pi_204291429
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:00 schreef myShizzle het volgende:
Mooi mooi mooi

Die dutniemeer 👍

[ twitter ]
Zoals Rusland vele “saboteurs” in de steden hadden lopen, zal het voor Oekrane kinderlijk eenvoudig zijn over de grens te lopen.

Bedenk even dat zelfs nazi Duitsland met 3 miljoen man die grens van Oekrane daar nauwelijks over de hele linie kon beschermen en Rusland met zijn 4 miljoen man dat ook niet kon.

Nu zitten ze daar met wat, 200.000 troepen? Die grens is wagenwijd open.
pi_204291462
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:00 schreef myShizzle het volgende:
Mooi mooi mooi

Die dutniemeer 👍

[ twitter ]
Hoop alleen niet dat dit aanleiding is voor Russen om weer 10x zo hard terug te gaan slaan
pi_204291485
Vandaag is de dag dat we Putin z'n wens tot contractbreuk bekijken en wel of niet in pepernoten gaan uitbetalen.
pi_204291501
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:57 schreef Beathoven het volgende:
Vandaag is de dag dat we Putin z'n wens tot contractbreuk bekijken en wel of niet in pepernoten gaan uitbetalen.
Is 1 pepernoot eigenlijk al meer waard dan 1 roebel? Is dat ergens op te zoeken?
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:20:06 #139
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_204291647
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:59 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Is 1 pepernoot eigenlijk al meer waard dan 1 roebel? Is dat ergens op te zoeken?
Roebel staat op de niveaus van voor de invasie.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:28:49 #141
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204291652
quote:

[..]
200 pepernoten per kg. 1kg kost 4,- dus 0,02 per pepernoot. 1 roebel is momenteel 0,011 dus ja, 1 pepernoot is ongeveer het dubbele waard van 1 roebel :D <O)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:34:01 #142
38496 Perrin
pi_204291684
Die aanval met twee heli's is wel apart, waarom lag de Russische luchtafweer te slapen?
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:34:16 #143
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_204291689
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 08:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
200 pepernoten per kg. 1kg kost 4,- dus 0,02 per pepernoot. 1 roebel is momenteel 0,011 dus ja, 1 pepernoot is ongeveer het dubbele waard van 1 roebel :D <O)
:o _O- <O) oO/ 8} oO/
pi_204291715
quote:

[..]
In deze tijden kunnen we de waarde zelf bepalen.
pi_204291730
quote:
Australi gaat gepantserde voertuigen aan Oekrane leveren
Australi gaat gepantserde voertuigen aan Oekrane leveren. Dat heeft de Australische premier Morrison gezegd. President Zelensky vroeg speciaal om de voertuigen in een videoboodschap aan het Australische parlement.

Hoeveel van deze zogenoemde Bushmaster-wagens er geleverd worden en wanneer precies, heeft de premier niet bekendgemaakt. Hij zei wel dat ze met een Boeing C-17 Globemaster transportvliegtuig vervoerd worden.
quote:
Britse inlichtingen: Russische militairen uit Georgi naar Oekrane
Het Russische leger verzamelt manschappen die op dit moment in Georgi zijn om te gaan helpen bij de gevechten in Oekrane. Dat melden de Britse militaire inlichtingendiensten.

Volgens de diensten gaat het om ongeveer 1200 tot 2000 militairen die over drie bataljons worden verdeeld. Het is "hoogst opmerkelijk dat Rusland op deze manier aan versterkingen probeert te komen", schrijven de Britten over de troepenverzameling in Georgi.

De dienst zegt dat het "indicatief is voor de onverwachte verliezen aan Russische zijde".
quote:
Voorzitter Europees Parlement op weg naar Kiev
De voorzitter van het Europees Parlement, de Maltese Roberta Metsola, is op weg naar Kiev, de hoofdstad van Oekrane. Met de hashtag StandWithUkraine twittert ze een foto van zichzelf op het station. De reis van de nieuwe voorzitter van het Europees Parlement was uit veiligheidsoverwegingen niet aangekondigd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:39:07 #146
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_204291735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 08:34 schreef Perrin het volgende:
Die aanval met twee heli's is wel apart, waarom lag de Russische luchtafweer te slapen?
Dit ja..... nu zal Poetin wel helemaal over de zeik zijn :{
pi_204291751
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 08:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
ah kijk, exacte wetenschap

Stuur maar op

vrijdag 1 april 2022 @ 08:41:55 #148
38496 Perrin
pi_204291760
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 08:39 schreef Dazalbest het volgende:

[..]
Dit ja..... nu zal Poetin wel helemaal over de zeik zijn :{
Wie weet dachten ze na een paar weken oorlog dat ze daar voor niks stonden ofzo die Russische luchtafweermuppets maar slaat echt nergens op dat deze aanval lukt.
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:54:24 #149
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204291841
quote:
EU and Chinese leaders will meet for a first summit in two years on Friday with Brussels keen for assurances from Beijing that it will neither supply Russia with arms nor help Moscow circumvent western sanctions imposed over the invasion of Ukraine.

EU officials close to the preparations of the summit said any help given to Russia would damage China’s international reputation and jeopardise relations with its biggest trade partners – Europe and the US.
We hebben China beschuldigd van genocide, en nu zeggen we dat hulp aan Rusland hun reputatie zou beschadigen?
are we infinite or am I alone
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 08:55:43 #150
8781 crew  Frutsel
pi_204291848
quote:
eindelijk O+

maar waren het raketten of helicopters?
Heeft Oekraine dit al geclaimd? Of waren het de Russen zelf? :P
pi_204291881
twitter
pi_204291902
Maar als die aanval dus door Oekrane is uitgevoerd, dan hebben ze dus nog een operationele luchtmacht :7
pi_204291927
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:03 schreef Anton91 het volgende:
Maar als die aanval dus door Oekrane is uitgevoerd, dan hebben ze dus nog een operationele luchtmacht :7
Dat was bekend, daarnaast verstop je een helikopter wat makkelijker dan een jet omdat je geen landingsbaan nodig hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_204291940
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:05 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat was bekend, daarnaast verstop je een helikopter wat makkelijker dan een jet omdat je geen landingsbaan nodig hebt.
Dat had ik dan weer niet mee gekregen. :9
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:10:21 #155
38496 Perrin
pi_204291969
quote:
6s.gif Op vrijdag 1 april 2022 08:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]
eindelijk O+

maar waren het raketten of helicopters?
Heeft Oekraine dit al geclaimd? Of waren het de Russen zelf? :P
Beide zijden geven aan dat het Oekrainse heli's waren die raketten afvuurden.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 09:14:25 #156
8781 crew  Frutsel
pi_204292000
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nice O+
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:16:21 #157
38496 Perrin
pi_204292018
Hier een heel draadje erover met allerlei beeldmateriaal en links:
twitter

Fikt nog steeds :{

twitter
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:18:23 #158
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204292034
Dat munitiedepot ligt toch ook in Belgorod? Is dat dan wel aangevallen door Oekrane?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204292036
Weet niet of het handig is om Putin nog meer te vernederen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:19:06 #160
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204292038
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:10 schreef Perrin het volgende:

[..]
Link?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:20:51 #161
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_204292051
Op het nieuws net dat Oekrane nog niet had gereageerd
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:22:17 #162
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204292060
Ik snap niet waarom ze daar dan direct files hebben voor de pomp. Er is toch aan overvloed in Rusland?
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:25:07 #163
38496 Perrin
pi_204292087
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:19 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Link?
In dat draadje hierboven bijv:
twitter
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:25:46 #164
38496 Perrin
pi_204292092
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:22 schreef RamboDirk het volgende:
Ik snap niet waarom ze daar dan direct files hebben voor de pomp. Er is toch aan overvloed in Rusland?
Denk typisch hamstergedrag van bezorgde consumenten.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:26:20 #165
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204292096
Rusland boos, ach. Zelf half Oekraine bombarderen maar o wee als je twee raketten op je dak krijgt
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:26:29 #166
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204292097
Ik moet wel zeggen dat Zelensky steeds vaker een scherp randje laat zien. Ik ben benieuwd of ie om kan gaan dadelijk met zijn verworven faam als het kwartje uiteindelijk (hopelijk) zijn kant op valt.

Dat ie een als een Obama-like leider verder gaat ipv. Transformeert naar een Putin/Orban like ego-mannetje.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:27:20 #167
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204292102
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:16 schreef Perrin het volgende:
Hier een heel draadje erover met allerlei beeldmateriaal en links:
[ twitter ]

Fikt nog steeds :{

[ twitter ]
Oekraine past Houthi taktieken toe...
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:28:22 #168
38496 Perrin
pi_204292105
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:20 schreef Dazalbest het volgende:
Op het nieuws net dat Oekrane nog niet had gereageerd
Ahja ik zie nog geen claim van Oekraine zelf idd.
pi_204292113
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:26 schreef bleiblei het volgende:
Ik moet wel zeggen dat Zelensky steeds vaker een scherp randje laat zien. Ik ben benieuwd of ie om kan gaan dadelijk met zijn verworven faam als het kwartje uiteindelijk (hopelijk) zijn kant op valt.

Dat ie een als een Obama-like leider verder gaat ipv. Transformeert naar een Putin/Orban like ego-mannetje.
Dat gebeurt uiteindelijk met bijna alle "helden", wat dacht je van Suu Kyi.
pi_204292116
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
In dat draadje hierboven bijv:
[ twitter ]
False flag

Oekrane gaat echt niet over het hele front vliegen en daarna nog eens 40km binnen Rusland om dit te doen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:33:59 #171
38496 Perrin
pi_204292137
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:29 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
False flag

Oekrane gaat echt niet over het hele front vliegen en daarna nog eens 40km binnen Rusland om dit te doen.
Nou is dat idd behoorlijk apart, maar waarom dan een belangrijk en nuttig iets als een oliedepot (een legitiem militair doelwit) vernietigen en niet iets waar je wl hard om kan schreeuwen dat het een oorlogsmisdaad op Russisch grondgebied is?
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:37:56 #172
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_204292154
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wat toch wel weer jammer is. Zie je toch weer dat zelfs de goeien, diep van binnen verrot zijn...

Maar goed, daarom niet toestaan dat ze aansluiten bij EU dus. Krijgen we alleen maar gedoe van over een jaar of 5-10.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:40:26 #173
38496 Perrin
pi_204292168
twitter
:P
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:42:16 #174
6484 ExTec
pi_204292191
quote:
rusland heeft geen Friend or Foe systeem, en Oekrane vliegt natuurlijk dezelfde hardware. Tel daarbij op dat het waarschijnlijk een komen en gaan is van helikopters.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:44:21 #175
8369 speknek
Another day another slay
pi_204292206
De Russische burgers raken ook spooked.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:44:58 #176
6484 ExTec
pi_204292215
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:22 schreef RamboDirk het volgende:
Denk dat Oekraense intelligence heeft kunnen bepalen dat russische troepen van daar brandstof krijgen. Dan schuift de logistieke lijn instant een paar 100 km op. En russen zijn al zo goed in logistiek.
pi_204292225
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nou is dat idd behoorlijk apart, maar waarom dan een belangrijk en nuttig iets als een oliedepot (een legitiem militair doelwit) vernietigen en niet iets waar je wl hard om kan schreeuwen dat het een oorlogsmisdaad op Russisch grondgebied is?
Als het waar is kunnen ze net zo goed al hun anti-air/radars etc. in de prullenbak gooien en opnieuw beginnen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:46:39 #178
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204292227
twitter
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:48:20 #179
6484 ExTec
pi_204292241
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 08:54 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
We hebben China beschuldigd van genocide, en nu zeggen we dat hulp aan Rusland hun reputatie zou beschadigen?
En china gaat luisteren.

Ik ga niet meer meemaken dat rusland out of the dog house komt, in mijn leven. Daar heeft china geen zin in.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:48:59 #180
8369 speknek
Another day another slay
pi_204292243
twitter

Uhm

Mind games, 1 april, of toch een false flag?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:52:46 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_204292266
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:37 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Wat toch wel weer jammer is. Zie je toch weer dat zelfs de goeien, diep van binnen verrot zijn...

Maar goed, daarom niet toestaan dat ze aansluiten bij EU dus. Krijgen we alleen maar gedoe van over een jaar of 5-10.
Dat is wel een heel slap excuus om het niet te doen hoor.
pi_204292269
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:48 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Uhm

Ik denk mind games.

Ik zou zelf niet zien waarom het aanvallen van een militair doel door Oekrane door Rusland zou kunnen worden gebruikt als aanleiding om nog harder aan te vallen.
Dan denk ik meer aan burgerdoelen in Rusland, wat Poetin kan gebruiken als bewijs dat Oekrane een gevaar vormt voor de Russische bevolking.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:53:45 #183
38496 Perrin
pi_204292271
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:44 schreef speknek het volgende:
De Russische burgers raken ook spooked.

[ twitter ]
Die zullen zich ook wel afvragen na de raketaanval op dat legerkamp en nu de aanval met helikopters op een groot oliedepot hoe het nu precies zit met die 'speciale militaire operatie' en wat ze nog meer te wachten staat.
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 09:53:59 #184
8781 crew  Frutsel
pi_204292272
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:46 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
zo zo....
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:56:23 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_204292288
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:46 schreef crystal_meth het volgende:
[ twitter ]
Balen, thyroid cancer is prima te behandelen.
Geeft wel te denken dat hij zelf een keer wat polonium heeft gedronken en daarom altijd zo ver weg zit van iedereen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:56:27 #186
38496 Perrin
pi_204292289
quote:
[ twitter ]
Uhm

Russische muiterij? Bizar wel.
pi_204292299
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Russische muiterij? Bizar wel.
Een bevelhebber die teveel brandstof achterover heeft gedrukt en dit gebruikt om het verdoezelen? :P Niks zou mij verbazen met die corrupte bende daar.
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  vrijdag 1 april 2022 @ 09:59:37 #188
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204292312
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:26 schreef Frozen-assassin het volgende:
Rusland boos, ach. Zelf half Oekraine bombarderen maar o wee als je twee raketten op je dak krijgt
Openlijke daad van agressie! Poetinlovers en oorlogshitsers zoals Baudet, Niemller, Duk, etcetera kunnen weer mooi gaan verkondigen hoe alles de schuld van Oekrane is.
pi_204292320
quote:
18s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:06 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je blijft zijpaden (be)zoeken..... zonder wat mee te delen. Ik walg er ook van wanneer ik een hert doodrij.

Of een mens in een democratie leeft of een dictatuur, het leven van de personen daarin zijn voor mij even veel waard ;)
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:02:29 #190
6484 ExTec
pi_204292337
Zelfs die false flag zie ik niet echt.

A is putin zo gek als een deur, die heeft geen excuses nodig, B wat gaat die doen, de overige 40 BTG's allemaal naar Oekrane halen?

Moet iemand Japan ff een seintje geven, kunnen ze de Kurilen zonder al te veel moeite terugpakken.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:02:30 #191
38496 Perrin
pi_204292338
Idd. een heroische tegenaanval op een strategisch militair doelwit ver achter je eigen linies, lijkt me echt een ontzettend slecht verhaal om mee te gaan leuren als je daar kudo's mee wil scoren als Rusland.

[ Bericht 30% gewijzigd door Perrin op 01-04-2022 10:39:53 ]
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:06:12 #192
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204292363
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:53 schreef Wantie het volgende:

Ik zou zelf niet zien waarom het aanvallen van een militair doel door Oekrane door Rusland zou kunnen worden gebruikt als aanleiding om nog harder aan te vallen.
Dan denk ik meer aan burgerdoelen in Rusland, wat Poetin kan gebruiken als bewijs dat Oekrane een gevaar vormt voor de Russische bevolking.
Waarna de opgeroepen conscripts die zogenaamd niet ingezet zouden worden voor Ukraine alsnog kunnen worden ingezet...
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:06:49 #193
38496 Perrin
pi_204292371
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:06 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Waarna de opgeroepen conscripts die zogenaamd niet ingezet zouden worden voor Ukraine alsnog kunnen worden ingezet...
Die knullies zijn 0,0 waard zonder maandenlange training.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:09:53 #194
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 1 april 2022 @ 10:12:02 #195
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_204292425
quote:
[ twitter ]
Uhm

Ah, Oekrane heeft er publiekelijk geen actieve herinneringen aan dat ze een raketje of twee op Rusland afgevuurd hebben. Tuurlijk :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 april 2022 @ 10:15:49 #196
3928 Ulx
pi_204292449
quote:
[ twitter ]
Uhm

Geen false flag. Dan zouden ze wel burgers hebben gedood en hadden ze geen brandstofdump van hun eigen troepen -die zonder benzine staan- opgeblazen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:18:16 #197
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204292471
Het is gewoon een logisch doelwit voor Oekraine. Lijkt me weinig bijzonders aan. Dit is ook niet de eerste keer dat ze op russisch grondgebied bezig zijn.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:19:00 #198
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204292478
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:56 schreef speknek het volgende:

[..]
Balen, thyroid cancer is prima te behandelen.
Geeft wel te denken dat hij zelf een keer wat polonium heeft gedronken en daarom altijd zo ver weg zit van iedereen.
5-jaar survival rate bij mannen is 74%
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:19:58 #199
6484 ExTec
pi_204292487
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Die knullies zijn 0,0 waard zonder maandenlange training.
Plus dat als we het mogen geloven Australi nu al pantsers gaat leveren. De lijn is dus alweer stukje naar voren geschoven. Pantser voertuigen kunnen blijkbaar ook al. Wat is het volgende?

Als putin echt z'n overige 700K reservisten gaat inzitten, gaan we de moeder der aller proxy oorlogen zien.

Echt een All Stars leger met Abrams, Leopards, Challenger, Leclercs, tegen sovjet tijd materiaal.

Haast leuk, ware het niet dat er zoveel Oekraners het leven laten.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:20:22 #200
8369 speknek
Another day another slay
pi_204292495
Over waarom de helikopters gewoon binnen konden vliegen zonder AA geschut. De Russische AA is historisch niet zo goed tegen laagvliegende helikopters.

Dit is hoe Operation Desert Storm begonnen is, met laagvliegende helikopters die de radar uitschakelden.

Vanaf minuut 6 ongeveer.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:21:28 #201
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204292505
Ben wel benieuwd of straks, als de oorlog voorbij is en Oekrane nog bestaat en een deel van de Oekraense vluchtelingen weer teruggaat (waarbij het maar de vraag is hoe groot dat deel is), of dat zorgt voor een versnelde verwestersing van Oekrane - een versnelling omdat sinds het einde van Janoekovitsj het land al aan het verwesteren was.
Wat je historisch namelijk vaak ziet bij migranten, is dat ze juist een meer conservatieve levenshouding aannemen dan hun voormalig landgenoten - om zich verbonden te blijven voelen met hun oorspronkelijke land, gaan ze extra leunen op de tradities en gewoontes van vroeger tijden. Zo zijn bijvoorbeeld de meeste Nederlandse afstammelingen in de VS bijvoorbeeld zwaar calvinistisch religieus.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:23:16 #202
8369 speknek
Another day another slay
pi_204292523
quote:
Ziet eruit als een tankie/wappie twitter account.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:23:21 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:26:42 #204
6484 ExTec
pi_204292570
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:21 schreef EinarBoe het volgende:
Ben wel benieuwd of straks, als de oorlog voorbij is en Oekrane nog bestaat en een deel van de Oekraense vluchtelingen weer teruggaat (waarbij het maar de vraag is hoe groot dat deel is), of dat zorgt voor een versnelde verwestersing van Oekrane - een versnelling omdat sinds het einde van Janoekovitsj het land al aan het verwesteren was.
Wat je historisch namelijk vaak ziet bij migranten, is dat ze juist een meer conservatieve levenshouding aannemen dan hun voormalig landgenoten - om zich verbonden te blijven voelen met hun oorspronkelijke land, gaan ze extra leunen op de tradities en gewoontes van vroeger tijden. Zo zijn bijvoorbeeld de meeste Nederlandse afstammelingen in de VS bijvoorbeeld zwaar calvinistisch religieus.
Je ziet in dat patroon vaak dat het toch plattelands bewoners zijn, die migreren. En die zijn al wat behoudender. Terwijl Oekraners nu net zo goed uit stedelijke gebieden komen.

En, idd, de EU moet nu gewoon al duidelijk communiceren dat als het over is we beginnen aan ons Marhshall plan. Al dan niet gefinancierd met de reserves die we gejat hebben van de russische centrale bank. Dan zal de motivatie om terug te keren groter zijn.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:27:05 #205
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204292575
quote:
Heel betrouwbaar :') deze gast heeft alleen pro russiche tweets en zag dat verhaal van die seasonal birds die chemical weapons dragen ook voorbij komen op zijn tijdlijn :')
pi_204292719
quote:
Als Oekrane in 2en wordt gesplitst, mogelijk, dan wil een deel echt niet terug denk ik. Sowieso zal een deel snel integreren hier, meteen een BSN, werk, spreken goed Engels. Tel daarbij de "gratis" voorzieningen en toeslagen er bij op.
Dus die blijven hier en reizen een aantal keer terug naar Oekrane. Is met de auto goed te doen. Ja, dan kun je wel nagaan dat een gros hier blijft.
pi_204292730
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:19 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
5-jaar survival rate bij mannen is 74%
Daarbij betekent het ook dat als je eenmaal kanker gehad hebt, je ook een verhoogd risico houdt om het opnieuw te krijgen.
pi_204292742
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:20 schreef speknek het volgende:
Over waarom de helikopters gewoon binnen konden vliegen zonder AA geschut. De Russische AA is historisch niet zo goed tegen laagvliegende helikopters.

Dit is hoe Operation Desert Storm begonnen is, met laagvliegende helikopters die de radar uitschakelden.

Vanaf minuut 6 ongeveer.
In n van de analyses, ik geloof op CNN, zei een deskundige dat Rusland 200 kruisraketten afgevuurd had binnen de eerste twee dagen van de invasie. De Amerikanen in Irak vuurden er in dezelfde tijdsspanne 2500 af.
pi_204292747
twitter
pi_204292748
quote:
Als je dat vergelijkt met de vluchtelingen uit de oorlog in Joegoslavi, hoeveel zijn hier achtergebleven?
Niet veel volgens mij.
Het verschilt wat dat betreft per land.
Bijvoorbeeld Syrirs die heer een veel vrijer leven genieten keren niet terug naar een stabiel en oorlogsvrij Syri onder Assad of vergelijkbare despoot.
pi_204292752
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:26 schreef bleiblei het volgende:

Oekrane is nog steeds een door en door corrupt land, daar doet deze oorlog niks aan en zal Zelensky ook weinig aan kunnen veranderen, helaas.
pi_204292762
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als je dat vergelijkt met de vluchtelingen uit de oorlog in Joegoslavi, hoeveel zijn hier achtergebleven?
Niet veel volgens mij.
Bijvoorbeeld Syrirs die heer een veel vrijer leven genieten keren niet terug naar een stabiel en oorlogsvrij Syri onder Assad of vergelijkbare despoot.
Punt is dat ons welvaartsniveau heel veel hoger ligt dan Syri. Je leest ook berichten van Syrische soldaten die 15 euro per maand verdienen. Dan is die 100 euro die een Syrir in Nederland naar zijn familie stuurt, opeens heel veel geld.
pi_204292773
De Russen nemen de benen.

twitter
pi_204292811
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:48 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Alvast Putin feliciteren met zijn geslaagde terugtrekking.

Als dit alles daar geen mensenlevens had gekost was het een comedyshow.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:55:08 #215
8369 speknek
Another day another slay
pi_204292814
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:48 schreef polderturk het volgende:

[ twitter ]
Dat filmpje _O-

twitter
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:56:45 #216
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204292827
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet veel volgens mij.

Er bleven er hier meer dan verwacht, is wat een kleine google-search me oplevert, maar echt harde cijfers heb ik nog niet gevonden. En dat gaat over mensen die 20-30 jaar geleden al hier kwamen he. Alles wat er nu nog is, blijft natuurlijk hier. Ik kan me voorstellen dat als je langer dan 5 jaar ergens zit, de meesten niet zomaar weer teruggaan, dan zullen er veel al geworteld zijn in de nieuwe omgeving. Voor eventuele remigratie zou een snelle aanlokkelijke (lees: geen Russische bezetting of afgedwongen verarming van Oekrane) uitkomst van de oorlog dus het beste zijn

quote:
Er is geen stabiel en oorlogsvrij Syri, en als je op de vlucht bent voor Assad dan keer je niet terug als die er nog steeds zit natuurlijk _O-
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:57:09 #217
38496 Perrin
pi_204292831
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:55 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat filmpje _O-

[ twitter ]
Wat de hell idd. Die gasten zijn echt levensmoe. En veel schroot alleen op die plek al zeg, poe.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:57:47 #218
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204292838
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:02 schreef Perrin het volgende:
Idd. een heroische tegenaanval op een strategisch militair doelwit ver achter je eigen linies, lijkt me echt een ontzettend slecht verhaal om mee te gaan leuren als je daar kudo's mee wil scoren als Rusland.
Ze kunnen nu moeilijk roepen dat Rusland zichzelf heeft gebombardeerd :D
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:57:51 #219
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204292840
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Punt is dat ons welvaartsniveau heel veel hoger ligt dan Syri. Je leest ook berichten van Syrische soldaten die 15 euro per maand verdienen. Dan is die 100 euro die een Syrir in Nederland naar zijn familie stuurt, opeens heel veel geld.
Syri was voor de burgeroorlog niet armer dan Oekrane, dus dat gaat het verschil niet maken denk ik.
pi_204292850
quote:
Ik denk dat men na de oorlog snel weer teruggaat naar Oekrane.
Zonder corruptie kan Oekrane snel een van de meest welvarende landen van Europa worden met al die toegezegde "Marschall'-bedragen vanuit de Europa, zonder de last te krijgen van een lidmaatschap van de EU, zoals Polen en Hongarije.
Een soort Groot Luxemburg en Zwitserland.
  vrijdag 1 april 2022 @ 10:58:47 #221
8369 speknek
Another day another slay
pi_204292853
Ivankiv ligt trouwens behoorlijk diep in het Russische Kyiv front.
twitter
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:01:10 #223
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204292871
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:58 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Als dit zo is zijn de Russen daartussen ten dode opgeschreven of ja krijgsgevangenen. Gewoon achtergelaten :{
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:01:36 #224
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204292877
quote:
[ twitter ]
Ingesloten pockets! Zolderkamerexperts kunnen weer los gaan.
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:03:50 #225
38496 Perrin
pi_204292898
quote:
[ twitter ]
Alles ten westen van de Dnjepr daar is straks weer orkvrij.
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:06:05 #226
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204292910
https://www.reddit.com/r/(...)ho_turned_out_to_be/
=============================================================
Zelensky says two generals who turned out to be traitors stripped of their rank

That would explain why Kherson, protected by the fucking Dnieper River and with only two bridges close-by, was taken by the Russians while other, less protected cities like Sumy, Chernihiv, or Kharkiv (and, well, Mariupol) are still being held by Ukrainians and (outside Mariupol) they don't seem to be close to falling any time now.

==========================================================

Yeah, the city was basically given away. People were wondering if it was just cowardice and incompetence or outright malice. Seems like we have our answer.

The approaches were supposed to be mined to buy the defenders time - but they weren't. The bridges were supposed to be rigged to be blown up at moment's notice - but they weren't. Only one bridge was blown up, by a man who had to sacrifice himself to pull it off. They couldn't destroy the other one in time. There were basically no armed forces proper defending the city, a lot of leadership outright fled, and the volunteer forces were disorganized, underequipped, and were ordered to stand down at one point. Some disobeyed that order, tried to fight the invasion off and were killed for it.

All the defenders there died in vain - the city's defenses were sabotaged at every single turn.

I guess this is exactly what Putin has expected to happen all across Ukraine. If this was how it went in every city, they really could have taken Kyiv in 3 days.

They gave up an entire goddamn artillery base in the south without a fight.

On the night of the invasion, less than 50% of the Ukranian troops showed up to fight.

For a long time I was thinking "Well, they were just thinking they were going to be steamrolled like in 2014, so they just got out of the way"... but now seeing this, I suppose I'll have to attribute to malice what I previously attributed to incompetence.

Hundreds of thousands dead and displaced in Mariupol, an entire city shelled into rubble, are on the hands of this fuckin' traitor in Kherson.
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:09:03 #227
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204292930
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:06 schreef slashdotter3 het volgende:

That would explain why Kherson, protected by the fucking Dnieper River and with only two bridges close-by, was taken by the Russians while other, less protected cities like Sumy, Chernihiv, or Kharkiv (and, well, Mariupol) are still being held by Ukrainians and (outside Mariupol) they don't seem to be close to falling any time now.

Yeah, the city was basically given away. People were wondering if it was just cowardice and incompetence or outright malice. Seems like we have our answer.

The approaches were supposed to be mined to buy the defenders time - but they weren't. The bridges were supposed to be rigged to be blown up at moment's notice - but they weren't. Only one bridge was blown up, by a man who had to sacrifice himself to pull it off. They couldn't destroy the other one in time. There were basically no armed forces proper defending the city, a lot of leadership outright fled, and the volunteer forces were disorganized, underequipped, and were ordered to stand down at one point. Some disobeyed that order, tried to fight the invasion off and were killed for it.

All the defenders there died in vain - the city's defenses were sabotaged at every single turn.

I guess this is exactly what Putin has expected to happen all across Ukraine. If this was how it went in every city, they really could have taken Kyiv in 3 days.
Blijkt Oekrane toch een corrupt land te zijn! Het gelijk van de wakkere Rusland-vlaggetjes op twitter!
pi_204292945
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:06 schreef slashdotter3 het volgende:

They gave up an entire goddamn artillery base in the south without a fight.

On the night of the invasion, less than 50% of the Ukranian troops showed up to fight.

For a long time I was thinking "Well, they were just thinking they were going to be steamrolled like in 2014, so they just got out of the way"... but now seeing this, I suppose I'll have to attribute to malice what I previously attributed to incompetence.

Hundreds of thousands dead and displaced in Mariupol, an entire city shelled into rubble, are on the hands of this fuckin' traitor in Kherson.
Daarom is de doodstraf in oorlogstijd bittere noodzaak. Verraders kunnen gigantische schade aanrichten.
pi_204292964
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:09 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Blijkt Oekrane toch een corrupt land te zijn! Het gelijk van de wakkere Rusland-vlaggetjes op twitter!
Maar niet zo corrupt dat Poetin zoveel generaals om kon kopen dat ze het land in een weekje in konden nemen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:16:43 #230
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204292976
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar niet zo corrupt dat Poetin zoveel generaals om kon kopen dat ze het land in een weekje in konden nemen.
Ja, schijnbaar dacht Poetin dus dat dat wel de situatie was. Teveel gaan geloven dat zijn eigen corrupte omgeving de maat der dingen was.
pi_204292987
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:56 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Er bleven er hier meer dan verwacht, is wat een kleine google-search me oplevert, maar echt harde cijfers heb ik nog niet gevonden. En dat gaat over mensen die 20-30 jaar geleden al hier kwamen he. Alles wat er nu nog is, blijft natuurlijk hier. Ik kan me voorstellen dat als je langer dan 5 jaar ergens zit, de meesten niet zomaar weer teruggaan, dan zullen er veel al geworteld zijn in de nieuwe omgeving. Voor eventuele remigratie zou een snelle aanlokkelijke (lees: geen Russische bezetting of afgedwongen verarming van Oekrane) uitkomst van de oorlog dus het beste zijn
[..]
Er is geen stabiel en oorlogsvrij Syri, en als je op de vlucht bent voor Assad dan keer je niet terug als die er nog steeds zit natuurlijk _O-
Precies, dus een Syrir zal veel minder snel terugkeren dan een Oekraener
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:23:21 #232
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204293026
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Precies, dus een Syrir zal veel minder snel terugkeren dan een Oekraener
Alleen als de oorlog snel voorbij is.
Nou is er het geluk dat dit geen burgeroorlog is, aangezien die dingen doorgaans veel langer duren, dus het kan voor de zomer gedaan zijn. Maar dat hoeft natuurlijk niet.
pi_204293028
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:56 schreef EinarBoe het volgende:
In het overgrote deel van Syri wordt niet gevochten.
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:25:43 #234
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204293053
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:23 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In het overgrote deel van Syri wordt niet gevochten.
Dat geldt ook voor Oekrane.
De staat van oorlog als land zorgt voor de onzekerheid, niet of er specifiek in je dorp waar ooit je huis stond wel of niet gevochten wordt.
pi_204293112
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 10:55 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat filmpje _O-

[ twitter ]
_O-
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:36:11 #236
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204293146
https://www.reddit.com/r/(...)russian_forces_at_a/

A Ukrainian woman gave a harrowing account of what is happening at Russian a "filtration camp" for people relocated from eastern Ukraine.

The unnamed woman told The Washington Post that, along with her family, she was taken from the besieged Ukrainian city of Mariupol to what Russian forces described as a "filtration camp" along Russia's border.

She told the Post that she was then photographed and fingerprinted before being told to hand over her phone so the Russians could download her data and record all of her contacts.

The woman told the Post that she faced multiple rounds of interrogations, including by the Russian security service FSB, before being brought to the Russian port city of Taganrog.

She told the Post that she eventually broke away from the group by claiming to Russian soldiers that she had a friend nearby in Russia who could house her and her family.

The Kremlin said on Monday that reports of Ukrainians being forcibly relocated are "lies," according to the Post.

But Ukrainian officials have accused Russia of forcing thousands of citizens from Mariupol — a heavily bombarded southern port city in Ukraine — to remote cities in Russia. Mariupol City Council previously said Ukrainians had phones and documents checked, and were forced into camps by Russian soldiers.

The US Embassy in Kyiv also accused Russia of kidnapping thousands of Ukrainian children from the eastern Donbas region.

Mariupol has been a focal point of the humanitarian aspect of Russia's ongoing war against Ukraine.

The city has been constantly shelled by Russian President Vladimir Putin's forces, and proposed humanitarian convoys and corridors have been difficult to construct.
pi_204293155
Ik denk dat mensen die het hebben over dat Oekrane te corrupt is om bij de EU te kunnen onderschatten wat deze oorlog met dat volk doet. Het zou me niks verbazen als corruptie in Oekrane met wortel en tak wordt uitgeroeid.
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:40:09 #238
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204293174
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:37 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat mensen die het hebben over dat Oekrane te corrupt is om bij de EU te kunnen onderschatten wat deze oorlog met dat volk doet. Het zou me niks verbazen als corruptie in Oekrane met wortel en tak wordt uitgeroeid.
Net zoals na 2014 niet gebeurde?
pi_204293181
quote:
Of juist floreert doordat het overheidsapparaat flink beschadigd is door de oorlog.
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:42:26 #240
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_204293186
quote:
Elk Oost-Europees land heeft zijn fair share of corruption. Alleen de staat van de legers van Rusland en Oekraine al. Alleen dat grote verschil geeft al aan dat Oekraine veel verder is om de corruptie in te dammen dan bijvoorbeeld een Rusland.
  Overall beste user 2022 vrijdag 1 april 2022 @ 11:45:57 #241
3928 Ulx
pi_204293211
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:42 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Elk Oost-Europees land heeft zijn fair share of corruption. Alleen de staat van de legers van Rusland en Oekraine al. Alleen dat grote verschil geeft al aan dat Oekraine veel verder is om de corruptie in te dammen dan bijvoorbeeld een Rusland.
Als het gaat om corruptie kan ik je ook nog wel wat mondkapjes verkopen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 11:53:07 #242
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_204293298
Een ander woord voor corruptie is Limburg.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_204293350
Net op teletekst app gelezen dat Gazprom aangegeven heeft dat de leveringen gewoon doorgaan.

Ergens mooi

Ergens ook wel jammer, want ik had graag gezien dat stable genius Putin na de zoveelste dolk nu een zwaard in de rug van z'n eigen economie had gestoken.

Maar goed, een optie is natuurlijk dat ze de kraan gewoon dichtdraaien als verassing.

We zullen zien.
pi_204293493
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:56 schreef Beathoven het volgende:
Net op teletekst app gelezen dat Gazprom aangegeven heeft dat de leveringen gewoon doorgaan.

Ergens mooi

Ergens ook wel jammer, want ik had graag gezien dat stable genius Putin na de zoveelste dolk nu een zwaard in de rug van z'n eigen economie had gestoken.

Maar goed, een optie is natuurlijk dat ze de kraan gewoon dichtdraaien als verassing.

We zullen zien.
Dat is niet zo simpel, dat gas moet ergens blijven tenzij je de gaswinning ook stillegd en dat laatste is zowel gevaarlijk als mogelijk onomkeerbaar door de techniek die ze gebruiken.
pi_204293495
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:25 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dat geldt ook voor Oekrane.
De staat van oorlog als land zorgt voor de onzekerheid, niet of er specifiek in je dorp waar ooit je huis stond wel of niet gevochten wordt.
In Oekrane wordt op dit moment veel meer en heviger gevochten dan in Syri.

Overigens snap ik dat oorlog voor onzekerheid zorgt. Maar ons beleid, waarbij vrijwel alle Syrirs hier mogen blijven en ook voorrang op huurhuizen krijgen, is nauwelijks nog aan een normale Nederlander uit te leggen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 12:12:18 #246
8369 speknek
Another day another slay
pi_204293534
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:56 schreef Beathoven het volgende:

Ergens mooi

We zullen zien.
De oplossing is dat de Europese landen in euro's betalen aan een Russische bank en die vervolgens het omzet in roebels om de gas te betalen.

https://abcnews.go.com/Bu(...)natural-gas-83784262

Wel slim.
pi_204293552
Oekrane is het minst anti-semitische land van Oost-Europa.

twitter
pi_204293611
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:14 schreef polderturk het volgende:
Oekrane is het minst anti-semitische land van Oost-Europa.

[ twitter ]
Omdat er een president gekozen is met een Joodse achtergrond trekt deze twitter gigant de conclusie dat de Oekrane het zelfs nog veel en veel beter doet dan Polen en vele andere landen.
Sterker nog, dan zou Rusland het nog beter doen dan Polen.

Vreemde conclusie.
pi_204293625
twitter
pi_204293635
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:21 schreef Cherni het volgende:

[..]
Omdat er een president gekozen is met een Joodse achtergrond trekt deze twitter gigant de conclusie dat de Oekrane het zelfs nog veel en veel beter doet dan Polen en vele andere landen.

Vreemde conclusie.
Nah in dit geval is er toch echt referentie gedaan naar een goede bron.
Pew Research Center is best een goeie lijkt mij...
pi_204293638
quote:

[..]

Vreemde conclusie.
Daar gaat het niet om. Rusland denazificeert het minst anti-semitische land van Oost-Europa.
pi_204293662
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:24 schreef polderturk het volgende:

[..]
Daar gaat het niet om. Rusland denazificeert het minst anti-semitische land van Oost-Europa.
Och Rusland gebruikt die propaganda om zijn oorlog te kunnen voeren. Het gaat de Russen om uitbreiding van macht(herstellen van een sovjet-unie) en grondstoffen(Donbas). Niet meer dan dat.
pi_204293675
quote:

[..]

Vreemde conclusie.
Die 'twitter gigant' plaatst de uitkomst van een onderzoek over dit onderwerp in zijn tweet en gebruikt dit als onderbouwing van zijn stelling.

Jij beweert vervolgens dat hij een conclusie trekt uit het presidentschap van iemand met een Joodse achtergrond.
Jij bent hierin duidelijk degene die een vreemde conclusie trekt.
"The best thing about the internet is that you can just say anything, put it in quotes, and attribute it to anyone you like." -Abraham Lincoln.
  vrijdag 1 april 2022 @ 12:33:35 #254
38496 Perrin
pi_204293726
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:28 schreef Cherni het volgende:

[..]
Och Rusland gebruikt die propaganda om zijn oorlog te kunnen voeren. Het gaat de Russen om uitbreiding van macht(herstellen van een sovjet-unie) en grondstoffen(Donbas). Niet meer dan dat.
Het helpt wel als anderen die in alle overigen Kremlin-bullshit trappen ook eens naar dit soort feiten kijken.
pi_204293736
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:33 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het helpt wel als anderen die in alle overigen Kremlin-bullshit trappen ook eens naar dit soort feiten kijken.
Nee, dat helpt niet omdat ze naar nieuws kijken met een bepaalde vooringenomenheid.

Mijn eerste reactie is automatisch "Ik wacht wel even op bevestiging" als er weer iets van de daken wordt geschreeuwd.
pi_204293749
quote:

[..]
Als je mensen dat nog moet gaan uitleggen dat het niet om denazificeren gaat, maar dat het een propaganda middel is, dan krijg je die lui toch niet meer om. Die moeite bespaar ik mij.
pi_204293789
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 11:42 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Je land verdedigen en zorgen dus dat je leger fatsoenlijk is heeft ook met nationalisme te maken. Dat is er sinds 2014 wel aanwezig in Oekrane. Dat zegt niet dat je als land opeens minder corrupt bent ofzo.
pi_204293797
quote:

[..]

Vreemde conclusie.
Sowieso ontzettend vermoeiend dat gezuil met joods de hele tijd. Het zijn Isralirs en die president is gewoon Oekrans.
pi_204293801
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:43 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Je land verdedigen en zorgen dus dat je leger fatsoenlijk is heeft ook met nationalisme te maken. Dat is er sinds 2014 wel aanwezig in Oekrane. Dat zegt niet dat je als land opeens minder corrupt bent ofzo.
Voor 2014 was er juist veel corruptie en een hoop mis, zo was notabene die azov bataljon ontstaan, uit vrijwilligers omdat Oekrane nauwelijks in staat was iets te doen.

Zelensky is onder andere degene geweest die bepaalde mensen op de juiste plek had verwijderd en neergezet, met als opdracht het leger op orde te krijgen want corruptie.

Dat is beter gegaan dan verwacht.
pi_204293820
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Voor 2014 was er juist veel corruptie en een hoop mis, zo was notabene die azov bataljon ontstaan, uit vrijwilligers omdat Oekrane nauwelijks in staat was iets te doen.

Zelensky is onder andere degene geweest die bepaalde mensen op de juiste plek had verwijderd en neergezet, met als opdracht het leger op orde te krijgen want corruptie.

Dat is beter gegaan dan verwacht.
Ja dat zeg ik toch. Sinds 2014 groeit het oekrains nationalisme, en daarmee doel ik niet op azov maar gewoon op alle mensen die hun land willen verdedigen, en dat zorgt ervoor dat je leger minder corrupt wordt omdat je dat echt niet kan maken. Maar zodra het vrede is en het over iets anders dan het leger gaat, de miljarden binnenstromen vanuit de EU dan heb je gewoon nog je corrupte structuur.

Overigens ging zijn gevecht tegen corruptie juist niet goed. Volgens mij had die ook zo'n anti corruptie groep ontmanteld.
  vrijdag 1 april 2022 @ 12:54:45 #261
8369 speknek
Another day another slay
pi_204293847
twitter
pi_204293884
Laten we hopen dat de Oekrane niets meer gaat afgeven, en daarmee ook dus ook geen Donbas. De Krim zie ik als verloren en begrijp mij niet verkeerd, door de ogen van Rusland gekeken kan ik die annexatie van de Krim begrijpen al ben ik het er niet mee eens. Voor de Russen van groot strategisch belang de Krim.
pi_204293932
Dubbel
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:04:20 #264
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_204293941
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:54 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
De binnenstad is ongeroerd gebleven toch?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_204293942
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:59 schreef Cherni het volgende:
Laten we hopen dat de Oekrane niets meer gaat afgeven, en daarmee ook dus ook geen Donbas. De Krim zie ik als verloren en begrijp mij niet verkeerd, door de ogen van Rusland gekeken kan ik die annexatie van de Krim begrijpen al ben ik het er niet mee eens. Voor de Russen van groot strategisch belang de Krim.
De Krim zal Oekrane inderdaad wel voorgoed kwijt zijn. Een eiland is ook makkelijk te verdedigen/onder controle te houden.
pi_204293947
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:59 schreef Cherni het volgende:
Gewoon de Krim NIET erkennen als deel van Rusland. Gren verstandig mens moet dat doen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:06:22 #267
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_204293957
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:24 schreef polderturk het volgende:

[..]
Nou dat is ook een overstatement. Een hoop Israeli's hebben hier andere ervaringen mee. Met het verkiezen van een joodse regeringsleider is er een grote stap gezet, maar antisemitisme tiert nog steeds welig daar hoor.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:09:01 #268
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204293977
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 01:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Binnen 3 jaar? Dan zijn de vergunning al rond en qua design een kopie. Wat ontwerpen en bouwen in minder dan 3 jaar is wel heel knap.
Je hoeft niets speciaals te ontwerpen voor het neerzetten van een kerncentrale, gewoon een bestaand (en bewezen) uitontwikkeld bouwplan dupliceren. Voorts is al volledig bekend waar en wat bv in Nederland de geschik(s)te plekken zijn om reactors neer te zetten. In de buurt van veel water en bestaande elektriciteits/infra.
Die 3 jaar zuig ik ook niet uit mijn duim maar zijn bewezen projecten. Technisch denk ik zelfs dat het in geval van nood en waar een wil is, nog wel een tandje sneller kan.

Wat het kernproject alleen moet doen is dat tijdens de bouw niet voortdurend de doelpalen worden verzet om tegemoet te komen aan trainerende NIMBY wensen van "tegenstanders".
Ik ben helemaal voor inspraak maar niet al het gaat om levensvoorwaarden waar anderen gaan bepalen dat mensen in de winter maar met een extra trui aan vanwege de kou eerder naar bed moeten.
Ik ben ook helemaal voor zon en wind e.d. waarbij alleen kerncentrales imo (nu) kunnen zorgen voor de noodzakelijke basisstabiliteit aangaande energie beschikbaarheid.
pi_204294004
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:06 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Nou dat is ook een overstatement. Een hoop Israeli's hebben hier andere ervaringen mee. Met het verkiezen van een joodse regeringsleider is er een grote stap gezet, maar antisemitisme tiert nog steeds welig daar hoor.
Een nieuw rechts trucje is om joden en Isralieten te onderscheiden. Rusland is erg antisemitisch en racistisch land. Oekrane wil een liberaal progressief land worden hier stemmen ze al voor sinds 2000, maar Rusland vergiftigd presidenten van hun, jat verkiezingen, voert giga cyberaanvallen om het land plat te legen. Exporteert extremisten naar oost Oekrane om burgeroorlog te ontketenen. Oekrane vecht al jaren voor liberale en progressief land, nu is het een grond oorlog geworden.
pi_204294005
quote:
18s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:09 schreef Vallon het volgende:

[..]
Je hoeft niets speciaals te ontwerpen voor het neerzetten van een kerncentrale, gewoon een bestaand (en bewezen) uitontwikkeld bouwplan dupliceren. Voorts is al volledig bekend waar en wat bv in Nederland de geschik(s)te plekken zijn om reactors neer te zetten. In de buurt van veel water en bestaande elektriciteits/infra.
Die 3 jaar zuig ik ook niet uit mijn duim maar zijn bewezen projecten. Technisch denk ik zelfs dat het in geval van nood en waar een wil is, nog wel een tandje sneller kan.

Wat het kernproject alleen moet doen is dat tijdens de bouw niet voortdurend de doelpalen worden verzet om tegemoet te komen aan trainerende NIMBY wensen van "tegenstanders".
Ik ben helemaal voor inspraak maar niet al het gaat om levensvoorwaarden waar anderen gaan bepalen dat mensen in de winter maar met een extra trui aan vanwege de kou eerder naar bed moeten.
Ik ben ook helemaal voor zon en wind e.d. waarbij alleen kerncentrales imo (nu) kunnen zorgen voor de noodzakelijke basisstabiliteit aangaande energie beschikbaarheid.
Je kan uiteraard claimen dat het sneller kn, de praktijk bewijst dat het in Europa gewoon 15 tot 25 jaar duurt om een nieuwe kerncentrale neer te zetten. Ik zie niet in hoe dit de komende 10 of 20 jaar verandert.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:13:46 #271
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_204294021
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:05 schreef polderturk het volgende:

[..]
Gewoon de Krim NIET erkennen als deel van Rusland. Gren verstandig mens moet dat doen.
De Krim is sinds 2014 de onafhankelijke republiek Krim. Welke vervolgens door de Doema toegelaten is tot de RF. De-facto is de "onafhankelijke republiek Krim" niet door o.a. het westen erkend.
pi_204294023
Doen ze dit omdat de Russen uit dat gebied verdreven zijn?

twitter
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:17:08 #273
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204294051
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
De Krim zal Oekrane inderdaad wel voorgoed kwijt zijn. Een eiland is ook makkelijk te verdedigen/onder controle te houden.
Dat denk ik ook, maar dat betekent natuurlijk niet dat je ze van water moet voorzien. Dat regelen de Russen maar lekker zelf als ze dat gebied zo graag bezetten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_204294063
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:17 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat denk ik ook, maar dat betekent natuurlijk niet dat je ze van water moet voorzien. Dat regelen de Russen maar lekker zelf als ze dat gebied zo graag bezetten.
Ik hoorde Baudet zeggen dat het een schande is dat Oekrane de Krim van het waternet haalde. :')

Maar het lijkt me nogal logisch, als iemand illegaal in mijn huis gaat wonen, laat ik het water ook afsluiten.
pi_204294089
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je kan uiteraard claimen dat het sneller kn, de praktijk bewijst dat het in Europa gewoon 15 tot 25 jaar duurt om een nieuwe kerncentrale neer te zetten. Ik zie niet in hoe dit de komende 10 of 20 jaar verandert.
Maar dat soort zaken duren vaak zo lang vanwege procedurele/financile redenen, niet omdat het technisch onmogelijk is. Geldt overigens niet alleen voor de bouw van kerncentrales maar voor zo'n beetje alle grote projecten tegenwoordig (woningbouw, klimaatcrisis, stikstofcrisis etc.).
pi_204294135
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar dat soort zaken duren vaak zo lang vanwege procedurele/financile redenen, niet omdat het technisch onmogelijk is. Geldt overigens niet alleen voor de bouw van kerncentrales maar voor zo'n beetje alle grote projecten tegenwoordig (woningbouw, klimaatcrisis, stikstofcrisis etc.).
Uiteraard, maar het is wel hoe het er voor staat.

Daarnaast zijn er ook nogal wat tegenslagen geweest, zoals problemen met het laswerk in Frankrijk.
Ik geloof dat ze zelfs Chinezen hebben ingevlogen om het op te lossen (zou moeten zoeken naar de bron, heb het uit een ander topic van horen-zeggen).
pi_204294138
quote:

[..]
Een eiland is echter ook, in de positie van de Krim, makkelijk te isoleren.
pi_204294153
Zuid-Osseti wil zich aansluiten bij Rusland. Dat gaat Georgi natuurlijk niet accepteren. Zou er nog een oorlog kunnen uitbreken?

Ik stel voor dat Georgi meer "vrijwilligers" richting Oekrane stuurt.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:26:07 #279
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204294160
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 09:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Idd het risico van elke leid(st)er die blind(gemaakt) is of wordt voor kritiek op het functioneren.
Verkregen macht en expertise; doen wat met het ego en overschatting van zelfovertuiging.

De reden dat in een democratisch staatsbestel het gezond is dat een 'leider' sws niet langer dan 2 termijnen in functie zou moeten (kunnen) aanblijven. Het geval van "Suu Kyi" is d8 een wat bijzondere omdat zij vooral naar voren was/is geschoven door feitelijk het aan de macht zijnde leger. Het is dan wat ik noem, een schijndemocratie.

Ontopic is dat imo ook het idem probleem dat Putin heeft die inmiddels zo lang aan de macht, volledig is losgezongen van de realiteit. Ik vermoed zelfs, in lijn met wat Biden stelt, dat Putin niet op de hoogte is (gehouden) van de feitelijk situatie in Oekrane en alles dat zijn megalomane plan in de weg zit, ziet als persoonlijke aanval van zijn functioneren.
pi_204294167
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Ik heb geen verstand van de bouw van kerncentrales(met keur). Maar als voormalig piping engineer kan ik je vertellen dat vanaf de kick off van een project in de chemische industrie, uitbreiding van een chemische installatie de engineering en bouw al meer dan 2 jaar in beslag nam. En dan heb ik het over een uitbreiding van een bestaand proces. En nadat alle vergunning rond waren.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:29:47 #281
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204294196
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:13 schreef polderturk het volgende:
Doen ze dit omdat de Russen uit dat gebied verdreven zijn?

[ twitter ]
Joh lijkt me niet dat ze dat rustig even doen als er nog Russen 20 meter verderop zitten he.
pi_204294223
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Joh lijkt me niet dat ze dat rustig even doen als er nog Russen 20 meter verderop zitten he.
Iemand op een ander forum vroeg waarom je nooit filmpjes ziet wat er gebeurt als dat oprapen mis gaat en de mijn afgaat (serieus)
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:32:18 #283
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204294227
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:26 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik heb geen verstand van de bouw van kerncentrales(met keur). Maar als voormalig piping engineer kan ik je vertellen dat vanaf de kick off van een project in de chemische industrie, uitbreiding van een chemische installatie de engineering en bouw al meer dan 2 jaar in beslag nam. En dan heb ik het over een uitbreiding van een bestaand proces. En nadat alle vergunning rond waren.
Inderdaad, zoiets duurt een nieuwbouw ook, zelf als je een bestaande plant kopieert. En dan zit je op dit moment ook nog eens met een ontzettend overspannen supply chain voor allerlei industrile componenten. Dat gaat ook wel een jaar of wat voortduren.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:34:18 #284
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204294247
quote:

[..]
Staatsrechtelijk kan daarin alleen worden toegegeven als dat per referendum door heel Oekrane wordt goedgekeurd.
Of en hoe je dan de inwoners van de Krim en Donbas daarin laat meestemmen, is dan een kwestie van dat de Russen dat "stemmen" daar mogelijk moeten maken en zich houden aan de uitslag. Dit laatste zal (vrees) ik weer het bekende strijdpunt zijn dat Rusland alleen unilateraal kan denken.

Zelf denk ik dat menig Oekraner (in en buiten de bezette gebieden) zal instemmen omdat daar ook wel wordt gezien dat je regio's die terroriseren, beter kwijt dan rijk kunt zijn. Mensen die vervolgen niet onder de knoet van Rusland willen leven, moeten/kunnen dan tenminste door Rusland (ruim) worden afgekocht.
Dit laatste naast reparatiekosten, kan mooi uitbetaald worden via de bevroren tegoeden.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:43:00 #285
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204294345
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik hoorde Baudet zeggen dat het een schande is dat Oekrane de Krim van het waternet haalde. :')

Maar het lijkt me nogal logisch, als iemand illegaal in mijn huis gaat wonen, laat ik het water ook afsluiten.
Je eigen Oekraense bevolking op de Krim heeft er ook last van, dus het is wel dubbel.
Maar Baudet vindt het vooral een schande omdat Oekrane het doet. De bombardementen op de Oekraense steden vindt hij bijvoorbeeld niet een schande. Want dat is in opdracht van sterke man Poetin.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:44:04 #286
8369 speknek
Another day another slay
pi_204294355
Aanvankelijk was de vraag of heel Ivankiv ontzet was, of alleen het kruispunt buiten de stad. Maar dat lijkt dus heel Ivankiv te zijn, en daarmee de enige weg naar het front.

twitter

Leuk voor de Russen om te zien hoe het is om als militair onthaald te worden met vlaggen en bloemen.

[ Bericht 4% gewijzigd door speknek op 01-04-2022 13:49:16 ]
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:44:06 #287
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204294356
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Iemand op een ander forum vroeg waarom je nooit filmpjes ziet wat er gebeurt als dat oprapen mis gaat en de mijn afgaat (serieus)
Godverdomme :')
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:47:02 #288
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204294385
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 12:08 schreef luxerobots het volgende:

[..]
In Oekrane wordt op dit moment veel meer en heviger gevochten dan in Syri.

Overigens snap ik dat oorlog voor onzekerheid zorgt. Maar ons beleid, waarbij vrijwel alle Syrirs hier mogen blijven en ook voorrang op huurhuizen krijgen, is nauwelijks nog aan een normale Nederlander uit te leggen.
Je hoeft het ook niet uit te leggen want het is niet waar.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:47:22 #289
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204294388
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt en weet ook wel dat de echte wil daartoe simpelweg ontbreekt en het daarom ook niet sneller zal gaan dan in het beste geval van zeg 10-12 jaar. Probleem van beschikbaarheid is dat wanneer je er niet aan begint, het ook niet mogelijk zal worden.

Die stroperige werkwijze heeft indirect ook ergens een belangrijke functie zodat alle (voor en tegen) betrokkenen controle geeft om zich er op in stellen en het desnoods anders te doen.
Het bekende het hoeft niet snel als het maar 100% zorgvuldig met ieders akkoord is zodat niemand echt verantwoordelijk is of hoeft te zijn voor het succes of de scha(n)de

Ik claim helemaal niks, die 3 jaar zijn bewezen reactorprojecten waar 12 stuks binnen 3jaar zijn opgeleverd en waar andere opleveringen idd soms al 35 jaar bezig zijn.
Dat er allerlei beren op de weg (zullen) liggen zal ongetwijfeld het geval zijn waarbij ik vooral kijk om die nog sneller op te lossen ipv dat die daardoor het project gaan afremmen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:49:55 #290
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204294413
quote:

[..]

Helemaal mooi wordt het als mensen beweren dat Baudet louter de nuance opzoekt en geen partij kiest.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:54:26 #291
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204294463
quote:

[..]

Dat lijkt me nou een goed voorbeeld van een extreem milde reactie van Oekrane.
Huilen dan.
pi_204294476
quote:

[..]
Ik neem aan dat er maar weinig mensen in Nederland zijn die echt geloven dat Rusland is binnengevallen vanwege nazi's.
Of schat ik de gemiddelde burger nu te hoog in?
Vraag me wel af waarom mensen denken dat hij de oude sovjet unie wilt herstellen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:58:05 #293
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204294492
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:32 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
:') _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204294503
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:55 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik neem aan dat er maar weinig mensen in Nederland zijn die echt geloven dat Rusland is binnengevallen vanwege nazi's.
Vraag me wel af waarom mensen denken dat hij de oude sovjet unie wilt herstellen.
In termen van invloed en grootte van het land wel, in termen van communisme niet. Poetin heeft meer een tsaristische koers, zou je kunnen zeggen.
  vrijdag 1 april 2022 @ 13:59:22 #295
38496 Perrin
pi_204294508
quote:

[..]
Nouja iets van een hang naar oude glorie en zijn plek in de Russische geschiedenis te veroveren lijkt hem wel degelijk te motiveren. Of denk je dat dat ook een heel dun laagje chroom is?
pi_204294514
quote:

[..]
rancune, macht en dat een narcist/psychopaat letterlijk en figuurlijk over lijken gaat om zijn idee/doel te bereiken.
pi_204294528
quote:

[..]
De oude USSR herstellen wordt steeds beweerd dat Poetin dit gezegd zou hebben in een speech.
Maar lijkt me nogal sterk.
Vakman pur sang
pi_204294529
Maar putler is kwaad omdat de Oekraners een paar olie tanks hebben opgeblazen. Die vent is heel ver weg van de werkelijkheid.
pi_204294546
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 13:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nouja iets van een hang naar oude glorie en zijn plek in de Russische geschiedenis te veroveren lijkt hem wel degelijk te motiveren. Of denk je dat dat ook een heel dun laagje chroom is?
Hij zal er misschien best wel van dromen en hij zal zich mateloos irriteren aan de opmars van het westen zijn kant op.
Maar ik geloof niet dat hij dom of seniel is.
Hij weet donders goed dat Rusland dat nooit kan winnen.
Daarom is hij Oekrane ook binnen gevallen voordat het bij de EU en/of NAVO kwam.
pi_204294596
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Hij zal er misschien best wel van dromen en hij zal zich mateloos irriteren aan de opmars van het westen zijn kant op.
Daarom is hij Oekrane ook binnen gevallen voordat het bij de EU en/of NAVO kwam.
En wat hij er aan overhoudt is een verenigd westen dat meer gaat investeren in z'n defensie.
pi_204294609
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 14:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Is dat het of heeft het iets te maken met zijn Groot-Russische dromen waar hij nu al maanden overduidelijk over is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')