Blijkt Oekraïne toch een corrupt land te zijn! Het gelijk van de wakkere Rusland-vlaggetjes op twitter!quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:06 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ho_turned_out_to_be/
=============================================================
Zelensky says two generals who turned out to be traitors stripped of their rank
That would explain why Kherson, protected by the fucking Dnieper River and with only two bridges close-by, was taken by the Russians while other, less protected cities like Sumy, Chernihiv, or Kharkiv (and, well, Mariupol) are still being held by Ukrainians and (outside Mariupol) they don't seem to be close to falling any time now.
==========================================================
Yeah, the city was basically given away. People were wondering if it was just cowardice and incompetence or outright malice. Seems like we have our answer.
The approaches were supposed to be mined to buy the defenders time - but they weren't. The bridges were supposed to be rigged to be blown up at moment's notice - but they weren't. Only one bridge was blown up, by a man who had to sacrifice himself to pull it off. They couldn't destroy the other one in time. There were basically no armed forces proper defending the city, a lot of leadership outright fled, and the volunteer forces were disorganized, underequipped, and were ordered to stand down at one point. Some disobeyed that order, tried to fight the invasion off and were killed for it.
All the defenders there died in vain - the city's defenses were sabotaged at every single turn.
I guess this is exactly what Putin has expected to happen all across Ukraine. If this was how it went in every city, they really could have taken Kyiv in 3 days.
Daarom is de doodstraf in oorlogstijd bittere noodzaak. Verraders kunnen gigantische schade aanrichten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:06 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ho_turned_out_to_be/
Zelensky says two generals who turned out to be traitors stripped of their rank
That would explain why Kherson, protected by the fucking Dnieper River and with only two bridges close-by, was taken by the Russians while other, less protected cities like Sumy, Chernihiv, or Kharkiv (and, well, Mariupol) are still being held by Ukrainians and (outside Mariupol) they don't seem to be close to falling any time now.
Yeah, the city was basically given away. People were wondering if it was just cowardice and incompetence or outright malice. Seems like we have our answer.
The approaches were supposed to be mined to buy the defenders time - but they weren't. The bridges were supposed to be rigged to be blown up at moment's notice - but they weren't. Only one bridge was blown up, by a man who had to sacrifice himself to pull it off. They couldn't destroy the other one in time. There were basically no armed forces proper defending the city, a lot of leadership outright fled, and the volunteer forces were disorganized, underequipped, and were ordered to stand down at one point. Some disobeyed that order, tried to fight the invasion off and were killed for it.
All the defenders there died in vain - the city's defenses were sabotaged at every single turn.
I guess this is exactly what Putin has expected to happen all across Ukraine. If this was how it went in every city, they really could have taken Kyiv in 3 days.
They gave up an entire goddamn artillery base in the south without a fight.
On the night of the invasion, less than 50% of the Ukranian troops showed up to fight.
For a long time I was thinking "Well, they were just thinking they were going to be steamrolled like in 2014, so they just got out of the way"... but now seeing this, I suppose I'll have to attribute to malice what I previously attributed to incompetence.
Hundreds of thousands dead and displaced in Mariupol, an entire city shelled into rubble, are on the hands of this fuckin' traitor in Kherson.
Maar niet zo corrupt dat Poetin zoveel generaals om kon kopen dat ze het land in een weekje in konden nemen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Blijkt Oekraïne toch een corrupt land te zijn! Het gelijk van de wakkere Rusland-vlaggetjes op twitter!
Ja, schijnbaar dacht Poetin dus dat dat wel de situatie was. Teveel gaan geloven dat zijn eigen corrupte omgeving de maat der dingen was.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar niet zo corrupt dat Poetin zoveel generaals om kon kopen dat ze het land in een weekje in konden nemen.
Precies, dus een Syriër zal veel minder snel terugkeren dan een Oekraïenerquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:56 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Er bleven er hier meer dan verwacht, is wat een kleine google-search me oplevert, maar echt harde cijfers heb ik nog niet gevonden. En dat gaat over mensen die 20-30 jaar geleden al hier kwamen he. Alles wat er nu nog is, blijft natuurlijk hier. Ik kan me voorstellen dat als je langer dan 5 jaar ergens zit, de meesten niet zomaar weer teruggaan, dan zullen er veel al geworteld zijn in de nieuwe omgeving. Voor eventuele remigratie zou een snelle aanlokkelijke (lees: geen Russische bezetting of afgedwongen verarming van Oekraïne) uitkomst van de oorlog dus het beste zijn
[..]
Er is geen stabiel en oorlogsvrij Syrië, en als je op de vlucht bent voor Assad dan keer je niet terug als die er nog steeds zit natuurlijk
Alleen als de oorlog snel voorbij is.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies, dus een Syriër zal veel minder snel terugkeren dan een Oekraïener
In het overgrote deel van Syrië wordt niet gevochten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:56 schreef EinarBoe het volgende:
Er is geen stabiel en oorlogsvrij Syrië, en als je op de vlucht bent voor Assad dan keer je niet terug als die er nog steeds zit natuurlijk![]()
Dat geldt ook voor Oekraïne.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In het overgrote deel van Syrië wordt niet gevochten.
Net zoals na 2014 niet gebeurde?quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:37 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat mensen die het hebben over dat Oekraïne te corrupt is om bij de EU te kunnen onderschatten wat deze oorlog met dat volk doet. Het zou me niks verbazen als corruptie in Oekraïne met wortel en tak wordt uitgeroeid.
Of juist floreert doordat het overheidsapparaat flink beschadigd is door de oorlog.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:37 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat mensen die het hebben over dat Oekraïne te corrupt is om bij de EU te kunnen onderschatten wat deze oorlog met dat volk doet. Het zou me niks verbazen als corruptie in Oekraïne met wortel en tak wordt uitgeroeid.
Elk Oost-Europees land heeft zijn fair share of corruption. Alleen de staat van de legers van Rusland en Oekraine al. Alleen dat grote verschil geeft al aan dat Oekraine veel verder is om de corruptie in te dammen dan bijvoorbeeld een Rusland.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:37 schreef HiZ het volgende:
Als het gaat om corruptie kan ik je ook nog wel wat mondkapjes verkopen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Elk Oost-Europees land heeft zijn fair share of corruption. Alleen de staat van de legers van Rusland en Oekraine al. Alleen dat grote verschil geeft al aan dat Oekraine veel verder is om de corruptie in te dammen dan bijvoorbeeld een Rusland.
Dat is niet zo simpel, dat gas moet ergens blijven tenzij je de gaswinning ook stillegd en dat laatste is zowel gevaarlijk als mogelijk onomkeerbaar door de techniek die ze gebruiken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:56 schreef Beathoven het volgende:
Net op teletekst app gelezen dat Gazprom aangegeven heeft dat de leveringen gewoon doorgaan.
Ergens mooi
Ergens ook wel jammer, want ik had graag gezien dat stable genius Putin na de zoveelste dolk nu een zwaard in de rug van z'n eigen economie had gestoken.
Maar goed, een optie is natuurlijk dat ze de kraan gewoon dichtdraaien als verassing.
We zullen zien.
In Oekraïne wordt op dit moment veel meer en heviger gevochten dan in Syrië.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:25 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor Oekraïne.
De staat van oorlog als land zorgt voor de onzekerheid, niet of er specifiek in je dorp waar ooit je huis stond wel of niet gevochten wordt.
De oplossing is dat de Europese landen in euro's betalen aan een Russische bank en die vervolgens het omzet in roebels om de gas te betalen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:56 schreef Beathoven het volgende:
Net op teletekst app gelezen dat Gazprom aangegeven heeft dat de leveringen gewoon doorgaan.
Ergens mooi
Ergens ook wel jammer, want ik had graag gezien dat stable genius Putin na de zoveelste dolk nu een zwaard in de rug van z'n eigen economie had gestoken.
Maar goed, een optie is natuurlijk dat ze de kraan gewoon dichtdraaien als verassing.
We zullen zien.
Omdat er een president gekozen is met een Joodse achtergrond trekt deze twitter gigant de conclusie dat de Oekraïne het zelfs nog veel en veel beter doet dan Polen en vele andere landen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:14 schreef polderturk het volgende:
Oekraïne is het minst anti-semitische land van Oost-Europa.
[ twitter ]
Nah in dit geval is er toch echt referentie gedaan naar een goede bron.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat er een president gekozen is met een Joodse achtergrond trekt deze twitter gigant de conclusie dat de Oekraïne het zelfs nog veel en veel beter doet dan Polen en vele andere landen.
Sterker nog, dan zou Rusland het nog beter doen dan Polen.
Vreemde conclusie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |