Ziet eruit als een tankie/wappie twitter account.quote:
Je ziet in dat patroon vaak dat het toch plattelands bewoners zijn, die migreren. En die zijn al wat behoudender. Terwijl Oekraïners nu net zo goed uit stedelijke gebieden komen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:21 schreef EinarBoe het volgende:
Ben wel benieuwd of straks, als de oorlog voorbij is en Oekraïne nog bestaat en een deel van de Oekraïense vluchtelingen weer teruggaat (waarbij het maar de vraag is hoe groot dat deel is), of dat zorgt voor een versnelde verwestersing van Oekraïne - een versnelling omdat sinds het einde van Janoekovitsj het land al aan het verwesteren was.
Wat je historisch namelijk vaak ziet bij migranten, is dat ze juist een meer conservatieve levenshouding aannemen dan hun voormalig landgenoten - om zich verbonden te blijven voelen met hun oorspronkelijke land, gaan ze extra leunen op de tradities en gewoontes van vroeger tijden. Zo zijn bijvoorbeeld de meeste Nederlandse afstammelingen in de VS bijvoorbeeld zwaar calvinistisch religieus.
Heel betrouwbaarquote:
Als Oekraïne in 2en wordt gesplitst, mogelijk, dan wil een deel echt niet terug denk ik. Sowieso zal een deel snel integreren hier, meteen een BSN, werk, spreken goed Engels. Tel daarbij de "gratis" voorzieningen en toeslagen er bij op.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:21 schreef EinarBoe het volgende:
Ben wel benieuwd of straks, als de oorlog voorbij is en Oekraïne nog bestaat en een deel van de Oekraïense vluchtelingen weer teruggaat (waarbij het maar de vraag is hoe groot dat deel is), of dat zorgt voor een versnelde verwestersing van Oekraïne - een versnelling omdat sinds het einde van Janoekovitsj het land al aan het verwesteren was.
Wat je historisch namelijk vaak ziet bij migranten, is dat ze juist een meer conservatieve levenshouding aannemen dan hun voormalig landgenoten - om zich verbonden te blijven voelen met hun oorspronkelijke land, gaan ze extra leunen op de tradities en gewoontes van vroeger tijden. Zo zijn bijvoorbeeld de meeste Nederlandse afstammelingen in de VS bijvoorbeeld zwaar calvinistisch religieus.
Daarbij betekent het ook dat als je eenmaal kanker gehad hebt, je ook een verhoogd risico houdt om het opnieuw te krijgen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
5-jaar survival rate bij mannen is 74%
In één van de analyses, ik geloof op CNN, zei een deskundige dat Rusland 200 kruisraketten afgevuurd had binnen de eerste twee dagen van de invasie. De Amerikanen in Irak vuurden er in dezelfde tijdsspanne 2500 af.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:20 schreef speknek het volgende:
Over waarom de helikopters gewoon binnen konden vliegen zonder AA geschut. De Russische AA is historisch niet zo goed tegen laagvliegende helikopters.
Dit is hoe Operation Desert Storm begonnen is, met laagvliegende helikopters die de radar uitschakelden.
Vanaf minuut 6 ongeveer.
Als je dat vergelijkt met de vluchtelingen uit de oorlog in Joegoslavië, hoeveel zijn hier achtergebleven?quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:21 schreef EinarBoe het volgende:
Oekraïne is nog steeds een door en door corrupt land, daar doet deze oorlog niks aan en zal Zelensky ook weinig aan kunnen veranderen, helaas.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:26 schreef bleiblei het volgende:
Ik moet wel zeggen dat Zelensky steeds vaker een scherp randje laat zien. Ik ben benieuwd of ie om kan gaan dadelijk met zijn verworven faam als het kwartje uiteindelijk (hopelijk) zijn kant op valt.
Dat ie een als een Obama-like leider verder gaat ipv. Transformeert naar een Putin/Orban like ego-mannetje.
Punt is dat ons welvaartsniveau heel veel hoger ligt dan Syrië. Je leest ook berichten van Syrische soldaten die 15 euro per maand verdienen. Dan is die 100 euro die een Syriër in Nederland naar zijn familie stuurt, opeens heel veel geld.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je dat vergelijkt met de vluchtelingen uit de oorlog in Joegoslavië, hoeveel zijn hier achtergebleven?
Niet veel volgens mij.
Het verschilt wat dat betreft per land.
Bijvoorbeeld Syriërs die heer een veel vrijer leven genieten keren niet terug naar een stabiel en oorlogsvrij Syrië onder Assad of vergelijkbare despoot.
Alvast Putin feliciteren met zijn geslaagde terugtrekking.quote:
Dat filmpjequote:
Er bleven er hier meer dan verwacht, is wat een kleine google-search me oplevert, maar echt harde cijfers heb ik nog niet gevonden. En dat gaat over mensen die 20-30 jaar geleden al hier kwamen he. Alles wat er nu nog is, blijft natuurlijk hier. Ik kan me voorstellen dat als je langer dan 5 jaar ergens zit, de meesten niet zomaar weer teruggaan, dan zullen er veel al geworteld zijn in de nieuwe omgeving. Voor eventuele remigratie zou een snelle aanlokkelijke (lees: geen Russische bezetting of afgedwongen verarming van Oekraïne) uitkomst van de oorlog dus het beste zijnquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Als je dat vergelijkt met de vluchtelingen uit de oorlog in Joegoslavië, hoeveel zijn hier achtergebleven?
Niet veel volgens mij.
Er is geen stabiel en oorlogsvrij Syrië, en als je op de vlucht bent voor Assad dan keer je niet terug als die er nog steeds zit natuurlijkquote:Het verschilt wat dat betreft per land.
Bijvoorbeeld Syriërs die heer een veel vrijer leven genieten keren niet terug naar een stabiel en oorlogsvrij Syrië onder Assad of vergelijkbare despoot.
Wat de hell idd. Die gasten zijn echt levensmoe. En veel schroot alleen op die plek al zeg, poe.quote:
Ze kunnen nu moeilijk roepen dat Rusland zichzelf heeft gebombardeerdquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:02 schreef Perrin het volgende:
Idd. een heroische tegenaanval op een strategisch militair doelwit ver achter je eigen linies, lijkt me echt een ontzettend slecht verhaal om mee te gaan leuren als je daar kudo's mee wil scoren als Rusland.
Syrië was voor de burgeroorlog niet armer dan Oekraïne, dus dat gaat het verschil niet maken denk ik.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt is dat ons welvaartsniveau heel veel hoger ligt dan Syrië. Je leest ook berichten van Syrische soldaten die 15 euro per maand verdienen. Dan is die 100 euro die een Syriër in Nederland naar zijn familie stuurt, opeens heel veel geld.
Ik denk dat men na de oorlog snel weer teruggaat naar Oekraïne.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:21 schreef EinarBoe het volgende:
Als dit zo is zijn de Russen daartussen ten dode opgeschreven of ja krijgsgevangenen. Gewoon achtergelatenquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:58 schreef speknek het volgende:
Ivankiv ligt trouwens behoorlijk diep in het Russische Kyiv front.
[ twitter ]
Ingesloten pockets! Zolderkamerexperts kunnen weer los gaan.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:58 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Alles ten westen van de Dnjepr daar is straks weer orkvrij.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:58 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Blijkt Oekraïne toch een corrupt land te zijn! Het gelijk van de wakkere Rusland-vlaggetjes op twitter!quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:06 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ho_turned_out_to_be/
=============================================================
Zelensky says two generals who turned out to be traitors stripped of their rank
That would explain why Kherson, protected by the fucking Dnieper River and with only two bridges close-by, was taken by the Russians while other, less protected cities like Sumy, Chernihiv, or Kharkiv (and, well, Mariupol) are still being held by Ukrainians and (outside Mariupol) they don't seem to be close to falling any time now.
==========================================================
Yeah, the city was basically given away. People were wondering if it was just cowardice and incompetence or outright malice. Seems like we have our answer.
The approaches were supposed to be mined to buy the defenders time - but they weren't. The bridges were supposed to be rigged to be blown up at moment's notice - but they weren't. Only one bridge was blown up, by a man who had to sacrifice himself to pull it off. They couldn't destroy the other one in time. There were basically no armed forces proper defending the city, a lot of leadership outright fled, and the volunteer forces were disorganized, underequipped, and were ordered to stand down at one point. Some disobeyed that order, tried to fight the invasion off and were killed for it.
All the defenders there died in vain - the city's defenses were sabotaged at every single turn.
I guess this is exactly what Putin has expected to happen all across Ukraine. If this was how it went in every city, they really could have taken Kyiv in 3 days.
Daarom is de doodstraf in oorlogstijd bittere noodzaak. Verraders kunnen gigantische schade aanrichten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:06 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ho_turned_out_to_be/
Zelensky says two generals who turned out to be traitors stripped of their rank
That would explain why Kherson, protected by the fucking Dnieper River and with only two bridges close-by, was taken by the Russians while other, less protected cities like Sumy, Chernihiv, or Kharkiv (and, well, Mariupol) are still being held by Ukrainians and (outside Mariupol) they don't seem to be close to falling any time now.
Yeah, the city was basically given away. People were wondering if it was just cowardice and incompetence or outright malice. Seems like we have our answer.
The approaches were supposed to be mined to buy the defenders time - but they weren't. The bridges were supposed to be rigged to be blown up at moment's notice - but they weren't. Only one bridge was blown up, by a man who had to sacrifice himself to pull it off. They couldn't destroy the other one in time. There were basically no armed forces proper defending the city, a lot of leadership outright fled, and the volunteer forces were disorganized, underequipped, and were ordered to stand down at one point. Some disobeyed that order, tried to fight the invasion off and were killed for it.
All the defenders there died in vain - the city's defenses were sabotaged at every single turn.
I guess this is exactly what Putin has expected to happen all across Ukraine. If this was how it went in every city, they really could have taken Kyiv in 3 days.
They gave up an entire goddamn artillery base in the south without a fight.
On the night of the invasion, less than 50% of the Ukranian troops showed up to fight.
For a long time I was thinking "Well, they were just thinking they were going to be steamrolled like in 2014, so they just got out of the way"... but now seeing this, I suppose I'll have to attribute to malice what I previously attributed to incompetence.
Hundreds of thousands dead and displaced in Mariupol, an entire city shelled into rubble, are on the hands of this fuckin' traitor in Kherson.
Maar niet zo corrupt dat Poetin zoveel generaals om kon kopen dat ze het land in een weekje in konden nemen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Blijkt Oekraïne toch een corrupt land te zijn! Het gelijk van de wakkere Rusland-vlaggetjes op twitter!
Ja, schijnbaar dacht Poetin dus dat dat wel de situatie was. Teveel gaan geloven dat zijn eigen corrupte omgeving de maat der dingen was.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar niet zo corrupt dat Poetin zoveel generaals om kon kopen dat ze het land in een weekje in konden nemen.
Precies, dus een Syriër zal veel minder snel terugkeren dan een Oekraïenerquote:Op vrijdag 1 april 2022 10:56 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Er bleven er hier meer dan verwacht, is wat een kleine google-search me oplevert, maar echt harde cijfers heb ik nog niet gevonden. En dat gaat over mensen die 20-30 jaar geleden al hier kwamen he. Alles wat er nu nog is, blijft natuurlijk hier. Ik kan me voorstellen dat als je langer dan 5 jaar ergens zit, de meesten niet zomaar weer teruggaan, dan zullen er veel al geworteld zijn in de nieuwe omgeving. Voor eventuele remigratie zou een snelle aanlokkelijke (lees: geen Russische bezetting of afgedwongen verarming van Oekraïne) uitkomst van de oorlog dus het beste zijn
[..]
Er is geen stabiel en oorlogsvrij Syrië, en als je op de vlucht bent voor Assad dan keer je niet terug als die er nog steeds zit natuurlijk
Alleen als de oorlog snel voorbij is.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:18 schreef Wantie het volgende:
[..]
Precies, dus een Syriër zal veel minder snel terugkeren dan een Oekraïener
In het overgrote deel van Syrië wordt niet gevochten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 10:56 schreef EinarBoe het volgende:
Er is geen stabiel en oorlogsvrij Syrië, en als je op de vlucht bent voor Assad dan keer je niet terug als die er nog steeds zit natuurlijk![]()
Dat geldt ook voor Oekraïne.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:23 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In het overgrote deel van Syrië wordt niet gevochten.
Net zoals na 2014 niet gebeurde?quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:37 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat mensen die het hebben over dat Oekraïne te corrupt is om bij de EU te kunnen onderschatten wat deze oorlog met dat volk doet. Het zou me niks verbazen als corruptie in Oekraïne met wortel en tak wordt uitgeroeid.
Of juist floreert doordat het overheidsapparaat flink beschadigd is door de oorlog.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:37 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat mensen die het hebben over dat Oekraïne te corrupt is om bij de EU te kunnen onderschatten wat deze oorlog met dat volk doet. Het zou me niks verbazen als corruptie in Oekraïne met wortel en tak wordt uitgeroeid.
Elk Oost-Europees land heeft zijn fair share of corruption. Alleen de staat van de legers van Rusland en Oekraine al. Alleen dat grote verschil geeft al aan dat Oekraine veel verder is om de corruptie in te dammen dan bijvoorbeeld een Rusland.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:37 schreef HiZ het volgende:
Als het gaat om corruptie kan ik je ook nog wel wat mondkapjes verkopen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Elk Oost-Europees land heeft zijn fair share of corruption. Alleen de staat van de legers van Rusland en Oekraine al. Alleen dat grote verschil geeft al aan dat Oekraine veel verder is om de corruptie in te dammen dan bijvoorbeeld een Rusland.
Dat is niet zo simpel, dat gas moet ergens blijven tenzij je de gaswinning ook stillegd en dat laatste is zowel gevaarlijk als mogelijk onomkeerbaar door de techniek die ze gebruiken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:56 schreef Beathoven het volgende:
Net op teletekst app gelezen dat Gazprom aangegeven heeft dat de leveringen gewoon doorgaan.
Ergens mooi
Ergens ook wel jammer, want ik had graag gezien dat stable genius Putin na de zoveelste dolk nu een zwaard in de rug van z'n eigen economie had gestoken.
Maar goed, een optie is natuurlijk dat ze de kraan gewoon dichtdraaien als verassing.
We zullen zien.
In Oekraïne wordt op dit moment veel meer en heviger gevochten dan in Syrië.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:25 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor Oekraïne.
De staat van oorlog als land zorgt voor de onzekerheid, niet of er specifiek in je dorp waar ooit je huis stond wel of niet gevochten wordt.
De oplossing is dat de Europese landen in euro's betalen aan een Russische bank en die vervolgens het omzet in roebels om de gas te betalen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:56 schreef Beathoven het volgende:
Net op teletekst app gelezen dat Gazprom aangegeven heeft dat de leveringen gewoon doorgaan.
Ergens mooi
Ergens ook wel jammer, want ik had graag gezien dat stable genius Putin na de zoveelste dolk nu een zwaard in de rug van z'n eigen economie had gestoken.
Maar goed, een optie is natuurlijk dat ze de kraan gewoon dichtdraaien als verassing.
We zullen zien.
Omdat er een president gekozen is met een Joodse achtergrond trekt deze twitter gigant de conclusie dat de Oekraïne het zelfs nog veel en veel beter doet dan Polen en vele andere landen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:14 schreef polderturk het volgende:
Oekraïne is het minst anti-semitische land van Oost-Europa.
[ twitter ]
Nah in dit geval is er toch echt referentie gedaan naar een goede bron.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat er een president gekozen is met een Joodse achtergrond trekt deze twitter gigant de conclusie dat de Oekraïne het zelfs nog veel en veel beter doet dan Polen en vele andere landen.
Sterker nog, dan zou Rusland het nog beter doen dan Polen.
Vreemde conclusie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |