Uiteraard, maar het is wel hoe het er voor staat.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar dat soort zaken duren vaak zo lang vanwege procedurele/financiële redenen, niet omdat het technisch onmogelijk is. Geldt overigens niet alleen voor de bouw van kerncentrales maar voor zo'n beetje alle grote projecten tegenwoordig (woningbouw, klimaatcrisis, stikstofcrisis etc.).
Een eiland is echter ook, in de positie van de Krim, makkelijk te isoleren.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Krim zal Oekraïne inderdaad wel voorgoed kwijt zijn. Een eiland is ook makkelijk te verdedigen/onder controle te houden.
Idd het risico van elke leid(st)er die blind(gemaakt) is of wordt voor kritiek op het functioneren.quote:Op vrijdag 1 april 2022 09:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat gebeurt uiteindelijk met bijna alle "helden", wat dacht je van Suu Kyi.
Ik heb geen verstand van de bouw van kerncentrales(met keur). Maar als voormalig piping engineer kan ik je vertellen dat vanaf de kick off van een project in de chemische industrie, uitbreiding van een chemische installatie de engineering en bouw al meer dan 2 jaar in beslag nam. En dan heb ik het over een uitbreiding van een bestaand proces. En nadat alle vergunning rond waren.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:20 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar dat soort zaken duren vaak zo lang vanwege procedurele/financiële redenen, niet omdat het technisch onmogelijk is. Geldt overigens niet alleen voor de bouw van kerncentrales maar voor zo'n beetje alle grote projecten tegenwoordig (woningbouw, klimaatcrisis, stikstofcrisis etc.).
Joh lijkt me niet dat ze dat rustig even doen als er nog Russen 20 meter verderop zitten he.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:13 schreef polderturk het volgende:
Doen ze dit omdat de Russen uit dat gebied verdreven zijn?
[ twitter ]
Iemand op een ander forum vroeg waarom je nooit filmpjes ziet wat er gebeurt als dat oprapen mis gaat en de mijn afgaat (serieus)quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:29 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Joh lijkt me niet dat ze dat rustig even doen als er nog Russen 20 meter verderop zitten he.
Inderdaad, zoiets duurt een nieuwbouw ook, zelf als je een bestaande plant kopieert. En dan zit je op dit moment ook nog eens met een ontzettend overspannen supply chain voor allerlei industriële componenten. Dat gaat ook wel een jaar of wat voortduren.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:26 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik heb geen verstand van de bouw van kerncentrales(met keur). Maar als voormalig piping engineer kan ik je vertellen dat vanaf de kick off van een project in de chemische industrie, uitbreiding van een chemische installatie de engineering en bouw al meer dan 2 jaar in beslag nam. En dan heb ik het over een uitbreiding van een bestaand proces. En nadat alle vergunning rond waren.
Staatsrechtelijk kan daarin alleen worden toegegeven als dat per referendum door heel Oekraïne wordt goedgekeurd.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Krim zal Oekraïne inderdaad wel voorgoed kwijt zijn. Een eiland is ook makkelijk te verdedigen/onder controle te houden.
Je eigen Oekraïense bevolking op de Krim heeft er ook last van, dus het is wel dubbel.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik hoorde Baudet zeggen dat het een schande is dat Oekraïne de Krim van het waternet haalde.
Maar het lijkt me nogal logisch, als iemand illegaal in mijn huis gaat wonen, laat ik het water ook afsluiten.
Godverdommequote:Op vrijdag 1 april 2022 13:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iemand op een ander forum vroeg waarom je nooit filmpjes ziet wat er gebeurt als dat oprapen mis gaat en de mijn afgaat (serieus)
Je hoeft het ook niet uit te leggen want het is niet waar.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
In Oekraïne wordt op dit moment veel meer en heviger gevochten dan in Syrië.
Overigens snap ik dat oorlog voor onzekerheid zorgt. Maar ons beleid, waarbij vrijwel alle Syriërs hier mogen blijven en ook voorrang op huurhuizen krijgen, is nauwelijks nog aan een normale Nederlander uit te leggen.
Ik snap wat je zegt en weet ook wel dat de echte wil daartoe simpelweg ontbreekt en het daarom ook niet sneller zal gaan dan in het beste geval van zeg 10-12 jaar. Probleem van beschikbaarheid is dat wanneer je er niet aan begint, het ook niet mogelijk zal worden.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan uiteraard claimen dat het sneller kán, de praktijk bewijst dat het in Europa gewoon 15 tot 25 jaar duurt om een nieuwe kerncentrale neer te zetten. Ik zie niet in hoe dit de komende 10 of 20 jaar verandert.
Helemaal mooi wordt het als mensen beweren dat Baudet louter de nuance opzoekt en geen partij kiest.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik hoorde Baudet zeggen dat het een schande is dat Oekraïne de Krim van het waternet haalde.
Maar het lijkt me nogal logisch, als iemand illegaal in mijn huis gaat wonen, laat ik het water ook afsluiten.
Dat lijkt me nou een goed voorbeeld van een extreem milde reactie van Oekraïne.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:18 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er maar weinig mensen in Nederland zijn die echt geloven dat Rusland is binnengevallen vanwege nazi's.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het helpt wel als anderen die in alle overigen Kremlin-bullshit trappen ook eens naar dit soort feiten kijken.
quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:32 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Iemand op een ander forum vroeg waarom je nooit filmpjes ziet wat er gebeurt als dat oprapen mis gaat en de mijn afgaat (serieus)
In termen van invloed en grootte van het land wel, in termen van communisme niet. Poetin heeft meer een tsaristische koers, zou je kunnen zeggen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er maar weinig mensen in Nederland zijn die echt geloven dat Rusland is binnengevallen vanwege nazi's.
Of schat ik de gemiddelde burger nu te hoog in?
Vraag me wel af waarom mensen denken dat hij de oude sovjet unie wilt herstellen.
Nouja iets van een hang naar oude glorie en zijn plek in de Russische geschiedenis te veroveren lijkt hem wel degelijk te motiveren. Of denk je dat dat ook een heel dun laagje chroom is?quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er maar weinig mensen in Nederland zijn die echt geloven dat Rusland is binnengevallen vanwege nazi's.
Vraag me wel af waarom mensen denken dat hij de oude sovjet unie wilt herstellen.
rancune, macht en dat een narcist/psychopaat letterlijk en figuurlijk over lijken gaat om zijn idee/doel te bereiken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
De oude USSR herstellen wordt steeds beweerd dat Poetin dit gezegd zou hebben in een speech.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:55 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hij zal er misschien best wel van dromen en hij zal zich mateloos irriteren aan de opmars van het westen zijn kant op.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nouja iets van een hang naar oude glorie en zijn plek in de Russische geschiedenis te veroveren lijkt hem wel degelijk te motiveren. Of denk je dat dat ook een heel dun laagje chroom is?
En wat hij er aan overhoudt is een verenigd westen dat meer gaat investeren in z'n defensie.quote:Op vrijdag 1 april 2022 14:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Hij zal er misschien best wel van dromen en hij zal zich mateloos irriteren aan de opmars van het westen zijn kant op.
Maar ik geloof niet dat hij dom of seniel is.
Hij weet donders goed dat Rusland dat nooit kan winnen.
Daarom is hij Oekraïne ook binnen gevallen voordat het bij de EU en/of NAVO kwam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |