Daar gaat het niet om. Rusland denazificeert het minst anti-semitische land van Oost-Europa.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat er een president gekozen is met een Joodse achtergrond trekt deze twitter gigant de conclusie dat de Oekraïne het zelfs nog veel en veel beter doet dan Polen en vele andere landen.
Sterker nog, dan zou Rusland het nog beter doen dan Polen.
Vreemde conclusie.
Och Rusland gebruikt die propaganda om zijn oorlog te kunnen voeren. Het gaat de Russen om uitbreiding van macht(herstellen van een sovjet-unie) en grondstoffen(Donbas). Niet meer dan dat.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Rusland denazificeert het minst anti-semitische land van Oost-Europa.
Die 'twitter gigant' plaatst de uitkomst van een onderzoek over dit onderwerp in zijn tweet en gebruikt dit als onderbouwing van zijn stelling.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Omdat er een president gekozen is met een Joodse achtergrond trekt deze twitter gigant de conclusie dat de Oekraïne het zelfs nog veel en veel beter doet dan Polen en vele andere landen.
Vreemde conclusie.
Het helpt wel als anderen die in alle overigen Kremlin-bullshit trappen ook eens naar dit soort feiten kijken.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:28 schreef Cherni het volgende:
[..]
Och Rusland gebruikt die propaganda om zijn oorlog te kunnen voeren. Het gaat de Russen om uitbreiding van macht(herstellen van een sovjet-unie) en grondstoffen(Donbas). Niet meer dan dat.
Nee, dat helpt niet omdat ze naar nieuws kijken met een bepaalde vooringenomenheid.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het helpt wel als anderen die in alle overigen Kremlin-bullshit trappen ook eens naar dit soort feiten kijken.
Als je mensen dat nog moet gaan uitleggen dat het niet om denazificeren gaat, maar dat het een propaganda middel is, dan krijg je die lui toch niet meer om. Die moeite bespaar ik mij.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het helpt wel als anderen die in alle overigen Kremlin-bullshit trappen ook eens naar dit soort feiten kijken.
Je land verdedigen en zorgen dus dat je leger fatsoenlijk is heeft ook met nationalisme te maken. Dat is er sinds 2014 wel aanwezig in Oekraïne. Dat zegt niet dat je als land opeens minder corrupt bent ofzo.quote:Op vrijdag 1 april 2022 11:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Elk Oost-Europees land heeft zijn fair share of corruption. Alleen de staat van de legers van Rusland en Oekraine al. Alleen dat grote verschil geeft al aan dat Oekraine veel verder is om de corruptie in te dammen dan bijvoorbeeld een Rusland.
Sowieso ontzettend vermoeiend dat gezuil met joods de hele tijd. Het zijn Israëliërs en die president is gewoon Oekraïns.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:21 schreef Cherni het volgende:
[..]
Vreemde conclusie.
Voor 2014 was er juist veel corruptie en een hoop mis, zo was notabene die azov bataljon ontstaan, uit vrijwilligers omdat Oekraïne nauwelijks in staat was iets te doen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Je land verdedigen en zorgen dus dat je leger fatsoenlijk is heeft ook met nationalisme te maken. Dat is er sinds 2014 wel aanwezig in Oekraïne. Dat zegt niet dat je als land opeens minder corrupt bent ofzo.
Ja dat zeg ik toch. Sinds 2014 groeit het oekrains nationalisme, en daarmee doel ik niet op azov maar gewoon op alle mensen die hun land willen verdedigen, en dat zorgt ervoor dat je leger minder corrupt wordt omdat je dat echt niet kan maken. Maar zodra het vrede is en het over iets anders dan het leger gaat, de miljarden binnenstromen vanuit de EU dan heb je gewoon nog je corrupte structuur.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Voor 2014 was er juist veel corruptie en een hoop mis, zo was notabene die azov bataljon ontstaan, uit vrijwilligers omdat Oekraïne nauwelijks in staat was iets te doen.
Zelensky is onder andere degene geweest die bepaalde mensen op de juiste plek had verwijderd en neergezet, met als opdracht het leger op orde te krijgen want corruptie.
Dat is beter gegaan dan verwacht.
De Krim zal Oekraïne inderdaad wel voorgoed kwijt zijn. Een eiland is ook makkelijk te verdedigen/onder controle te houden.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:59 schreef Cherni het volgende:
Laten we hopen dat de Oekraïne niets meer gaat afgeven, en daarmee ook dus ook geen Donbas. De Krim zie ik als verloren en begrijp mij niet verkeerd, door de ogen van Rusland gekeken kan ik die annexatie van de Krim begrijpen al ben ik het er niet mee eens. Voor de Russen van groot strategisch belang de Krim.
Gewoon de Krim NIET erkennen als deel van Rusland. Gren verstandig mens moet dat doen.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:59 schreef Cherni het volgende:
Laten we hopen dat de Oekraïne niets meer gaat afgeven, en daarmee ook dus ook geen Donbas. De Krim zie ik als verloren en begrijp mij niet verkeerd, door de ogen van Rusland gekeken kan ik die annexatie van de Krim begrijpen al ben ik het er niet mee eens. Voor de Russen van groot strategisch belang de Krim.
Nou dat is ook een overstatement. Een hoop Israeli's hebben hier andere ervaringen mee. Met het verkiezen van een joodse regeringsleider is er een grote stap gezet, maar antisemitisme tiert nog steeds welig daar hoor.quote:Op vrijdag 1 april 2022 12:24 schreef polderturk het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Rusland denazificeert het minst anti-semitische land van Oost-Europa.
Je hoeft niets speciaals te ontwerpen voor het neerzetten van een kerncentrale, gewoon een bestaand (en bewezen) uitontwikkeld bouwplan dupliceren. Voorts is al volledig bekend waar en wat bv in Nederland de geschik(s)te plekken zijn om reactors neer te zetten. In de buurt van veel water en bestaande elektriciteits/infra.quote:Op vrijdag 1 april 2022 01:39 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Binnen 3 jaar? Dan zijn de vergunning al rond en qua design een kopie. Wat ontwerpen en bouwen in minder dan 3 jaar is wel heel knap.
Een nieuw rechts trucje is om joden en Israëlieten te onderscheiden. Rusland is erg antisemitisch en racistisch land. Oekraïne wil een liberaal progressief land worden hier stemmen ze al voor sinds 2000, maar Rusland vergiftigd presidenten van hun, jat verkiezingen, voert giga cyberaanvallen om het land plat te legen. Exporteert extremisten naar oost Oekraïne om burgeroorlog te ontketenen. Oekraïne vecht al jaren voor liberale en progressief land, nu is het een grond oorlog geworden.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:06 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou dat is ook een overstatement. Een hoop Israeli's hebben hier andere ervaringen mee. Met het verkiezen van een joodse regeringsleider is er een grote stap gezet, maar antisemitisme tiert nog steeds welig daar hoor.
Je kan uiteraard claimen dat het sneller kán, de praktijk bewijst dat het in Europa gewoon 15 tot 25 jaar duurt om een nieuwe kerncentrale neer te zetten. Ik zie niet in hoe dit de komende 10 of 20 jaar verandert.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Je hoeft niets speciaals te ontwerpen voor het neerzetten van een kerncentrale, gewoon een bestaand (en bewezen) uitontwikkeld bouwplan dupliceren. Voorts is al volledig bekend waar en wat bv in Nederland de geschik(s)te plekken zijn om reactors neer te zetten. In de buurt van veel water en bestaande elektriciteits/infra.
Die 3 jaar zuig ik ook niet uit mijn duim maar zijn bewezen projecten. Technisch denk ik zelfs dat het in geval van nood en waar een wil is, nog wel een tandje sneller kan.
Wat het kernproject alleen moet doen is dat tijdens de bouw niet voortdurend de doelpalen worden verzet om tegemoet te komen aan trainerende NIMBY wensen van "tegenstanders".
Ik ben helemaal voor inspraak maar niet al het gaat om levensvoorwaarden waar anderen gaan bepalen dat mensen in de winter maar met een extra trui aan vanwege de kou eerder naar bed moeten.
Ik ben ook helemaal voor zon en wind e.d. waarbij alleen kerncentrales imo (nu) kunnen zorgen voor de noodzakelijke basisstabiliteit aangaande energie beschikbaarheid.
De Krim is sinds 2014 de onafhankelijke republiek Krim. Welke vervolgens door de Doema toegelaten is tot de RF. De-facto is de "onafhankelijke republiek Krim" niet door o.a. het westen erkend.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:05 schreef polderturk het volgende:
[..]
Gewoon de Krim NIET erkennen als deel van Rusland. Gren verstandig mens moet dat doen.
Dat denk ik ook, maar dat betekent natuurlijk niet dat je ze van water moet voorzien. Dat regelen de Russen maar lekker zelf als ze dat gebied zo graag bezetten.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Krim zal Oekraïne inderdaad wel voorgoed kwijt zijn. Een eiland is ook makkelijk te verdedigen/onder controle te houden.
Ik hoorde Baudet zeggen dat het een schande is dat Oekraïne de Krim van het waternet haalde.quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:17 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar dat betekent natuurlijk niet dat je ze van water moet voorzien. Dat regelen de Russen maar lekker zelf als ze dat gebied zo graag bezetten.
Maar dat soort zaken duren vaak zo lang vanwege procedurele/financiële redenen, niet omdat het technisch onmogelijk is. Geldt overigens niet alleen voor de bouw van kerncentrales maar voor zo'n beetje alle grote projecten tegenwoordig (woningbouw, klimaatcrisis, stikstofcrisis etc.).quote:Op vrijdag 1 april 2022 13:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan uiteraard claimen dat het sneller kán, de praktijk bewijst dat het in Europa gewoon 15 tot 25 jaar duurt om een nieuwe kerncentrale neer te zetten. Ik zie niet in hoe dit de komende 10 of 20 jaar verandert.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |