abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204290662
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
Gaap, ja die oorlog is Ook Heel Erg. Hier is dat offtopic en een gare whataboutism die geen drol toevoegt.

Maar open er een apart topic over? Of boeit het je ook weer niet zoveel dat je die kleine moeite wil nemen?
Dit is geen whataboutisme. Lees anders eerst eens de post waarop ik reageer. Ik ontkracht simpelweg de gemaakte claims.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:22:14 #102
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204290664
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:21 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dit is geen whataboutisme. Lees anders eerst eens de post waarop ik reageer. Ik ontkracht simpelweg de gemaakte claims.
Nee dat doe je totaal niet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204290666
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:14 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Waarom denk jij eigenlijk dat we al 6 jaar de bombardementen van S-A op Jemen faciliteren? Een project dat op genocide begint te lijken. Omdat we dat we daar ideologische nood in zien? Nee, we helpen er een strategisch bondgenoot mee die belangrijk is voor het in stand houden van de petrodollar. En waarom denk je dat we er zelden iets over horen? Precies. Moraliteit speelt op internationaal niveau alleen een rol als het een stok is waarmee we kunnen slaan, niet als het onze machtspolitiek belemmerd.
Wij faciliteren die? Da's nieuws. Off topic, dat wel.
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:24:10 #104
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204290671
quote:

[..]
Waarom denk jij eigenlijk dat we al 6 jaar de bombardementen van S-A op Jemen faciliteren? Een project dat op genocide begint te lijken. Omdat we dat we daar ideologische nood in zien? Nee, we helpen er een strategisch bondgenoot mee die belangrijk is voor het in stand houden van de petrodollar. En waarom denk je dat we er zelden iets over horen? Precies. Moraliteit speelt op internationaal niveau alleen een rol als het een stok is waarmee we kunnen slaan, niet als het onze machtspolitiek belemmerd.
Lijkt me dat dit hier niet besproken dient te worden.
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:24:26 #105
38496 Perrin
pi_204290674
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
We sturen vliegtuigen vol wapens naar Saudi-Arabië en staan te juichen bij elk dood Jemenitisch baby'tje, jeweettoch.
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:24:29 #106
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204290675
quote:

[..]
Ik besteed één vraag aan met deze verwoede poging om een zoveelste deepstate disucssie te starten:
Wat heeft dit allemaal te maken met de oorlog in Oekraïne ?
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_204290682
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:24 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik besteed één vraag aan met deze verwoede poging om een zoveelste deepstate disucssie te starten:
Wat heeft dit allemaal te maken met de oorlog in Oekraïne ?
Niets.
pi_204290686
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wij als het Westen. De VS in het bijzonder. Maar goed, laat onze andere oorlogen om invloed en macht voor een ander topic.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_204290696
Russische verliezen lijken te versnellen.

De Russische verliezen nemen toe waardoor hun gevechtskracht afneemt. Hierdoor nemen de verliezen weer toe. Dit wordt een vicueuze cirkel.
Dit kan leiden tot een totale ineenstorting van het Russische front.

twitter
pi_204290702
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Een Japanse ambassadeur geeft een korte historische les hierover:

[ twitter ]
Thanks
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:28:39 #111
38496 Perrin
pi_204290712
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:25 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Wij als het Westen. De VS in het bijzonder. Maar goed, laat onze andere oorlogen om invloed en macht voor een ander topic.
Als je er zo druk om maakt, zwengel zo'n topic aan! Of wil je er liever alleen een beetje over zeuren af en toe in topics over andere oorlogen?
pi_204290728
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:28 schreef Perrin het volgende:

[..]
Als je er zo druk om maakt, zwengel zo'n topic aan! Of wil je er liever alleen een beetje over zeuren af en toe in topics over andere oorlogen?
Alleen als iemand pretendeert wat Vallon pretendeerde. Dan voel ik wel even de noodzaak om perspectief te scheppen ja.

Truste X
pi_204290735
Over het hele front leidt Rusland verliezen.

twitter
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:38:50 #114
38496 Perrin
pi_204290753
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:35 schreef polderturk het volgende:
Over het hele front leidt Rusland verliezen.

[ twitter ]
Vermoedelijk komt er nog wel een grote push ergens van de Russen. Het is nog lang niet voorbij.
pi_204290773
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:38 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vermoedelijk komt er nog wel een grote push ergens van de Russen. Het is nog lang niet voorbij.
Nee, zeker niet, maar moraal speelt ook een rol en de Russische lijkt niet echt beter te worden en ondertussen blijft het nu niet meer bij AT wapens en Stingers maar gaat het Westen ook artillerie, luchtverdeding en anti-scheeps batterijen en AFV's leveren aan Oekraine en training geven.

Dat is toch ook weer een stap omhoog wat Oekraine ook hoop geeft, denk ik.

En de ironie van de situatie is dat Poetin nog nooit zo'n NAVO slagkracht aan zijn grenzen heeft gehad als dat hij nu heeft, Royal Airforce is naar Noorwegen, Letland en Roemenie met eenheden, de VS heeft troepen aan de grens in verschillende landen, Frankrijk heeft een aanzienlijke strijdmacht in Roemenie en ook andere NAVO landen zijn aanwezig.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 01-04-2022 00:48:34 ]
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:51:25 #116
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204290793
Gisteren sprak Zelensky tot ons...... de letterlijke - vertaalde - notulen zijn inmiddels bekend: Plenair verslag TK 31mar22
Om de leestijd te verkorten, de integrale inhoud in de spoiler gezet.
Erg vermakelijk en meer dan invoelend was van Zelensky te horen dat het vandaag 450 jaar geleden is om te vieren dat vanuit verzet tegen de Spaanse onderdrukking, ons Nederland feitelijk is begonnen zich te ontwikkelen.
Mij nooit dat op die indringende wijze weten te realiseren dat alles begon met de slag om den Brielle.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik dank jullie hartelijk!
Bedankt, Nederland!
Leve Oekraïne!
"

Ik hoop dat we naast versterken van uitvoerende sancties, snel en genereus gaan tegemoet komen aan de 3 andere verzoeken van Zelensky:
1) leveren wapens
2) support voor toetreding tot Europa
3) hulp bij wederopbouw van een kapot geschoten Oekraïnsche stad
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:56:28 #117
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204290809
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, zeker niet, maar moraal speelt ook een rol en de Russische lijkt niet echt beter te worden en ondertussen blijft het nu niet meer bij AT wapens en Stingers maar gaat het Westen ook artillerie, luchtverdeding en anti-scheeps batterijen en AFV's leveren aan Oekraine en training geven.

En de ironie van de situatie is dat Poetin nog nooit zo'n NAVO slagkracht aan zijn grenzen heeft gehad als dat hij nu heeft, Royal Airforce is naar Noorwegen, Letland en Roemenie met eenheden, de VS heeft troepen aan de grens in verschillende landen, Frankrijk heeft een aanzienlijke strijdmacht in Roemenie en ook andere NAVO landen zijn aanwezig.
Moraal is wel makkelijk weer op de rit te krijten natuurlijk.
  vrijdag 1 april 2022 @ 00:58:39 #118
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_204290817
Kein gas mehr :W

De industrie begint straks met gezond tegengas. :Y
  vrijdag 1 april 2022 @ 01:39:12 #119
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_204290931
quote:
14s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:04 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het merendeel van de gebouwde ractors kost (te extreem) veel tijd, vooral vanwege als of niet (goed)bedoelde bureaucratie. Dat dingen traag lopen heeft ook een functie zodat men op die wijze, fasegericht zaken zorgvuldig onder (gedeelde) controle kan houden.
Door traagheid kan men er aan wennen, worden inzichten verworven die gaandeweg tijdens bouw worden toegepast zodat het eindresultaat - meestal met fors overschreden budget - zg optimaal is.

In de wereld zijn ca 450 reactors gebouwd waarbij de gemiddelde oplevertijd ca 7.5 jaar was
Daarin zitten ook 18 reactors die binnen 3 jaar operationeel waren (niet zo toevallig) 12 in Japan, 3 in de VS, 2 in Rusland en één in Zwitserland.

Ik stel mij zomaar voor dat onder invloed van noodwetgeving en vrijmaken van bijbehorende resources die tijd tenminste 33% sneller kan en ws zelfs met de helft wanneer je begint op reeds in kaart gebrachte locaties.

bron

Terzijde, niet dat het veel betekenis heeft maar ik heb wat ervaring met grote ("datacenter") projecten die vooral vertraagd worden omdat alles en iedereen daar/om/heen wat in te vertellen wil(de) hebben. Die inspraak kortwieken en gebruikmaken met wat aanwezig en bekend is, is vaak de helft van het werk.
Binnen 3 jaar? Dan zijn de vergunning al rond en qua design een kopie. Wat ontwerpen en bouwen in minder dan 3 jaar is wel heel knap.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_204290936
quote:
3s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:51 schreef Vallon het volgende:
Gisteren sprak Zelensky tot ons...... de letterlijke - vertaalde - notulen zijn inmiddels bekend: Plenair verslag TK 31mar22
Om de leestijd te verkorten, de integrale inhoud in de spoiler gezet.
Erg vermakelijk en meer dan invoelend was van Zelensky te horen dat het vandaag 450 jaar geleden is om te vieren dat vanuit verzet tegen de Spaanse onderdrukking, ons Nederland feitelijk is begonnen zich te ontwikkelen.
Mij nooit dat op die indringende wijze weten te realiseren dat alles begon met de slag om den Brielle.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Ik dank jullie hartelijk!
Bedankt, Nederland!
Leve Oekraïne!
"

Ik hoop dat we naast versterken van uitvoerende sancties, snel en genereus gaan tegemoet komen aan de 3 andere verzoeken van Zelensky:
1) leveren wapens
2) support voor toetreding tot Europa
3) hulp bij wederopbouw van een kapot geschoten Oekraïnsche stad
Grootste genie ooit wel wat dat betreft, samen met zijn schrijversteam uiteraard.
pi_204290947
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 23:03 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben enorm anti LNG.
Het slaat nergens op, gas moet gewonnen worden, gecomprimeerd naar 200bar en afgekoeld naar -270C, dit kost enorm veel energie.
Dan gaat het met een diesel vrachtschip deze kant op, nog steeds gekoeld, moet het worden overgepompt in een opslagtank en weer ondooit, behandelt en gemengd in een opslag worden gepompt.

Terwijl als dit Europees verloopt via een pijplijn maar 1 pompje nodig is.
Vraag me af of we over een jaar of 2, 3, misschien 5 niet alsnog gebruik gaan maken van de gasleiding? Echt onzin dat er nu een gasleiding ligt van enkele miljarden maar we gaan veel duurder gas importeren omdat dit geopolitiek beter ligt.

Weten we ook gelijk hoe serieus we (alle andere) klimaatdoelstellingen moeten nemen 8)7 _O-
afspraak tandarts verzetten
  vrijdag 1 april 2022 @ 02:11:34 #122
38496 Perrin
pi_204290977
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 00:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Zelfs Denemarken stuurt 800 extra soldaten naar Letland.
https://dcdecides.com/202(...)to-troops-in-latvia/

De kans dat ie even probeert de Baltische staten of Polen binnen te vallen met al die troepen die paraat staan wordt zo gelukkig een stuk kleiner.
  vrijdag 1 april 2022 @ 02:12:23 #123
38496 Perrin
pi_204290980
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 01:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Grootste genie ooit wel wat dat betreft, samen met zijn schrijversteam uiteraard.
Zou in zijn memoires nog verteld worden wie zijn scripts schreef in deze oorlog?
pi_204290983
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 02:12 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zou in zijn memoires nog verteld worden wie zijn scripts schreef in deze oorlog?
Denk het niet maar ik denk wel dat er de eerste 100 jaar aardig wat scholen en andere instanties naar hem vernoemd gaan worden.
pi_204290984
Zeker als hij het leven laat.
pi_204290985

[ Bericht 100% gewijzigd door tjoptjop op 01-04-2022 02:16:30 ]
  vrijdag 1 april 2022 @ 02:57:05 #128
38496 Perrin
pi_204291015
quote:
Geen deepfake. Van 10 jaar geleden, toen had hij nog een ziel.
pi_204291029
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 april 2022 02:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Had ie ook geen ziel.
  vrijdag 1 april 2022 @ 04:14:59 #130
323401 Kijkertje
met filter
pi_204291115
quote:
The stupidest thing George Bush ever said .... as soon as he saw Vladimir Putin was wearing a crucifix around his neck he knew he could be trusted

The Hitch O+
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_204291213
quote:
9s.gif Op vrijdag 1 april 2022 02:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
dit is toch die zanger die op putin lijkt? En ingehuurd wordt omdat hij op putin lijkt.
pi_204291254
Mooi mooi mooi

De krienies beginnen over de grens, dus in roeskie, terug te slaan.

Zojuist met 2 helicopters een olieopslag in Belgorod aangevallen.

Die dutniemeer 👍

twitter

(Draadje lezen voor diverse beelden vd aanval)
pi_204291291
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 06:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]
dit is toch die zanger die op putin lijkt? En ingehuurd wordt omdat hij op putin lijkt.
Dan zingt die zanger wel erg vals voor een zanger.
pi_204291355
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:12 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Dan zingt die zanger wel erg vals voor een zanger.
ow ja, die zingt idd iets beter.

Dit is wel de echte puta
pi_204291429
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:00 schreef myShizzle het volgende:
Mooi mooi mooi

Die dutniemeer 👍

[ twitter ]
Zoals Rusland vele “saboteurs” in de steden hadden lopen, zal het voor Oekraïne kinderlijk eenvoudig zijn over de grens te lopen.

Bedenk even dat zelfs nazi Duitsland met 3 miljoen man die grens van Oekraïne daar nauwelijks over de hele linie kon beschermen en Rusland met zijn 4 miljoen man dat ook niet kon.

Nu zitten ze daar met wat, 200.000 troepen? Die grens is wagenwijd open.
pi_204291462
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:00 schreef myShizzle het volgende:
Mooi mooi mooi

Die dutniemeer 👍

[ twitter ]
Hoop alleen niet dat dit aanleiding is voor Russen om weer 10x zo hard terug te gaan slaan
pi_204291485
Vandaag is de dag dat we Putin z'n wens tot contractbreuk bekijken en wel of niet in pepernoten gaan uitbetalen.
pi_204291501
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:57 schreef Beathoven het volgende:
Vandaag is de dag dat we Putin z'n wens tot contractbreuk bekijken en wel of niet in pepernoten gaan uitbetalen.
Is 1 pepernoot eigenlijk al meer waard dan 1 roebel? Is dat ergens op te zoeken?
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:20:06 #139
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:28:49 #141
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204291652
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:59 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Is 1 pepernoot eigenlijk al meer waard dan 1 roebel? Is dat ergens op te zoeken?
200 pepernoten per kg. 1kg kost ¤4,- dus ¤0,02 per pepernoot. 1 roebel is momenteel ¤0,011 dus ja, 1 pepernoot is ongeveer het dubbele waard van 1 roebel :D <O)
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:34:01 #142
38496 Perrin
pi_204291684
Die aanval met twee heli's is wel apart, waarom lag de Russische luchtafweer te slapen?
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:34:16 #143
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_204291689
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 08:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
200 pepernoten per kg. 1kg kost ¤4,- dus ¤0,02 per pepernoot. 1 roebel is momenteel ¤0,011 dus ja, 1 pepernoot is ongeveer het dubbele waard van 1 roebel :D <O)
:o _O- <O) oO/ 8} oO/
pi_204291715
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 07:59 schreef Raw85 het volgende:

[..]
In deze tijden kunnen we de waarde zelf bepalen.
pi_204291730
quote:
Australië gaat gepantserde voertuigen aan Oekraïne leveren
Australië gaat gepantserde voertuigen aan Oekraïne leveren. Dat heeft de Australische premier Morrison gezegd. President Zelensky vroeg speciaal om de voertuigen in een videoboodschap aan het Australische parlement.

Hoeveel van deze zogenoemde Bushmaster-wagens er geleverd worden en wanneer precies, heeft de premier niet bekendgemaakt. Hij zei wel dat ze met een Boeing C-17 Globemaster transportvliegtuig vervoerd worden.
quote:
Britse inlichtingen: Russische militairen uit Georgië naar Oekraïne
Het Russische leger verzamelt manschappen die op dit moment in Georgië zijn om te gaan helpen bij de gevechten in Oekraïne. Dat melden de Britse militaire inlichtingendiensten.

Volgens de diensten gaat het om ongeveer 1200 tot 2000 militairen die over drie bataljons worden verdeeld. Het is "hoogst opmerkelijk dat Rusland op deze manier aan versterkingen probeert te komen", schrijven de Britten over de troepenverzameling in Georgië.

De dienst zegt dat het "indicatief is voor de onverwachte verliezen aan Russische zijde".
quote:
Voorzitter Europees Parlement op weg naar Kiev
De voorzitter van het Europees Parlement, de Maltese Roberta Metsola, is op weg naar Kiev, de hoofdstad van Oekraïne. Met de hashtag StandWithUkraine twittert ze een foto van zichzelf op het station. De reis van de nieuwe voorzitter van het Europees Parlement was uit veiligheidsoverwegingen niet aangekondigd.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:39:07 #146
487409 Dazalbest
Het gaat zoals het gaat
pi_204291735
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 08:34 schreef Perrin het volgende:
Die aanval met twee heli's is wel apart, waarom lag de Russische luchtafweer te slapen?
Dit ja..... nu zal Poetin wel helemaal over de zeik zijn :{
pi_204291751
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 08:28 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
ah kijk, exacte wetenschap

Stuur maar op

vrijdag 1 april 2022 @ 08:41:55 #148
38496 Perrin
pi_204291760
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 08:39 schreef Dazalbest het volgende:

[..]
Dit ja..... nu zal Poetin wel helemaal over de zeik zijn :{
Wie weet dachten ze na een paar weken oorlog dat ze daar voor niks stonden ofzo die Russische luchtafweermuppets maar slaat echt nergens op dat deze aanval lukt.
  vrijdag 1 april 2022 @ 08:54:24 #149
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204291841
quote:
EU and Chinese leaders will meet for a first summit in two years on Friday with Brussels keen for assurances from Beijing that it will neither supply Russia with arms nor help Moscow circumvent western sanctions imposed over the invasion of Ukraine.

EU officials close to the preparations of the summit said any help given to Russia would damage China’s international reputation and jeopardise relations with its biggest trade partners – Europe and the US.
We hebben China beschuldigd van genocide, en nu zeggen we dat hulp aan Rusland hun reputatie zou beschadigen?
are we infinite or am I alone
  Moderator vrijdag 1 april 2022 @ 08:55:43 #150
8781 crew  Frutsel
pi_204291848
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 april 2022 08:34 schreef Perrin het volgende:
eindelijk O+

maar waren het raketten of helicopters?
Heeft Oekraine dit al geclaimd? Of waren het de Russen zelf? :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')