Je hebt bv. 9/11 gemist ofzo?quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:27 schreef KroketBroodje het volgende:
Rusland wel. De V.S. had Afghanistan en Irak binnengevallen weet je nog? Onze vrienden van de NATO.
Misschien sluit hij morgen het gas niet af maar zegt hij tegen het volk dat hij het gas heeft afgesloten. De meerderheid gelooft alles wat hij zegt en ze kunnen toch niet zien/controleren of het waar is. Ik sluit het niet uit.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:28 schreef Za het volgende:
[..]
Hij klinkt serieus:
Poetin zei op de Russische televisie dat kopers om te betalen roebelrekeningen moeten openen bij Russische banken. Doen ze dat niet, dan wordt dat beschouwd als een wanbetaling van de kopers en dan worden bestaande contracten verscheurd.
AD
Sja. Wij zijn 'de vijand', volgens Poetin. Ik denk niet dat hij zich niet laat tegenhouden door dat soort papieren grenzen. De landen waarmee hij de komende decennia wel handel drijft zullen ofwel duidelijk ondergeschikt zijn, ofwel China hetenquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:28 schreef zuchtje het volgende:
[..]
het breken van contracten kun je maar een beperkt aantal keren doen. Je verliest de toekomstige onderhandelingen omdat je roekeloos handelde. China/andere niet-westerse landen zullen in de toekomst een premium eisen omdat rusland een onbetrouwbare partner is.
Het gaat niet zozeer of de huidige klanten gerechtigheid gaan krijgen. Meer over de toekomst van handel drijven met Rusland
Schrijf je in bij de gemeente wara je woont en je kan zo bij de ING een bankrekening krijgen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook Russische studenten hier in Nederland konden niet pinnen. Of dat nog zo is weet ik niet.
Enfin het is een dure les. Hopelijk leren we hiervan.
Ik hoop dat de VS wereldleider blijft en ja ik ben dan hypocriet want de VS zijn natuurlijk ook geen lieverdjes.
Je vraagt je af er kwade opzet daar in het spel is bij het zichzelf steeds afhankelijker maken van Rusland, of dat het gewoon naïviteit is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:29 schreef HiZ het volgende:
Wat mij blijft verbijsteren is hoe ijzerenheinig Duitsland vasthoudt aan de sluiting van kerncentrales.
Erg Ruttiaans weer. Je kunt op hem rekenen dat overal waar leiderschap en doortastendheid nodig is, hij nergens te bekennen is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Krijgt ie lul van een Baudet toch nog een beetje gelijk.
De speech zou veel emoties losmaken en leiden tot onnodige onrust in het debat gelijk erna
https://www.ad.nl/politie(...)-en-genant~aa3d00dc/
Putin heeft dit al 2 weken geleden aangegeven.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:35 schreef BEFEM het volgende:
Praktisch gezien is het heel raar dat er morgen vanaf een roebelrekeninf betaald moet worden. Ik neem aan dat 'wij' die nu nog niet hebben, daar zijn de kantoren al gesloten, hoe kan je dan voor morgen een rekening hebben?
Dat was al 3 jaar geplanned, he? Dat komt niet ineens uit de lucht vallenquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je vraagt je af er kwade opzet daar in het spel is bij het zichzelf steeds afhankelijker maken van Rusland, of dat het gewoon naviteit is.
Wat is er voor nodig om te stoppen met argumentaties ook wel drogredenen genoemd, die hier totaal niet van toepassing zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:23 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Te veel om uit te leggen, hier wat leesvoer:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NATO_operations
https://en.wikipedia.org/wiki/War_in_Afghanistan_(2001%E2%80%932021)
https://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_War
V.S. hoort bij NATO net zoals Nederland. Dus we zijn samen verantwoordelijk voor de oorlogen die we starten, daar hebben we als burger wel invloed op.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt bv. 9/11 gemist ofzo?
Maar goed, dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Maar wie maakt daar dat soort besluiten? Mr fossiele afhankelijkheid, mr afhankelijkheid van Poetin. Dat is de verkeerde kant op roeien.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was al 3 jaar geplanned, he? Dat komt niet ineens uit de lucht vallen
Nou ja, even wel de feiten erbij pakken, Duitsland zit op 41% renewables, da's wel 30% hoger dan wij dus een grote mond hebben kunnen wij bepaald niet.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar wie maakt daar dat soort besluiten? Mr fossiele afhankelijkheid, mr afhankelijkheid van Poetin. Dat is de verkeerde kant op roeien.
Nee, niet van een Russische rekening als ik het goed heb. Alleen dat we Roebels moeten betalen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Putin heeft dit al 2 weken geleden aangegeven.
Die Grunenquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar wie maakt daar dat soort besluiten? Mr fossiele afhankelijkheid, mr afhankelijkheid van Poetin. Dat is de verkeerde kant op roeien.
Dat snap ik ook niet. Ook zoiets vreemds. We willen van het gas af maar kerncentrales die dan nodig zijn blijft een discussie.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:29 schreef HiZ het volgende:
Wat mij blijft verbijsteren is hoe ijzerenheinig Duitsland vasthoudt aan de sluiting van kerncentrales.
Zoals ik eerder aangaf doe ik het liever ook niet, mensen blijven doorvragenquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat is er voro nodig om te stoppen met argumentaties ook we drogredenen genoemd, die hier totaal niet van toepassing zijn.
Het is erg vermoeiend om je te blijven lezen met de wetenschap dat het bedoeld lijkt te zijn om af te leiden dat Rusland hier op alle vlakken compleet verkeerd bezig is. Je kan dan verwijzen naar #MeToo because #TheyDid wat 0,0 iets kan toevoegen om de inval te rechtvaardigen.
Vooruit, maar met de huidige sancties die al 4 weken gelden lijkt mij dat een van de weinige mogelijkheden om berhaupt nog met die munt af te rekenen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee, niet van een Russische rekening als ik het goed heb. Alleen dat we Roebels moeten betalen.
Overigens zei die gisteren nog dat het niet hoefde.
Even bij de les blijven.... anderen dan Putin zeiden dat het niet hoefde.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee, niet van een Russische rekening als ik het goed heb. Alleen dat we Roebels moeten betalen.
Overigens zei die gisteren nog dat het niet hoefde.
Wat maakt het uit welke contracten hij schend? Alsof die zich daarvan wat aantrekt. En wat wil de eu doen? Zeggen foei dat mag niet?quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Even bij de les blijven.... anderen dan Putin zeiden dat het niet hoefde.
Vanochtend heeft Putin als Presiden het decreet bekrachtigd. Ik ga beniewd zijn naar het (juridische) transcript dat hij zijn handelspartners gaat (laten) sturen.
niet betalenquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:47 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit welke contracten hij schend? Alsof die zich daarvan wat aantrekt. En wat wil de eu doen? Zeggen foei dat mag niet?
Ik las dat die het tegen Draghi had gezegd. Dat mag wel een crimineel zijn maar ik denk niet dat die liegt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vanochtend heeft Putin als Presiden het decreet bekrachtigd. Ik ga beniewd zijn naar het (juridische) transcript dat hij zijn handelspartners gaat (laten) sturen.
Er is voor een paar jaar genoeg, grootste probleem is de productie op te starten en dat op te kunnen schalen naar gebieden die het nodig hebben. Daarom is daadkracht in besluitvaardig beleid nu nodig.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:43 schreef fubaaar22 het volgende:
Zijn er eigenlijk nog potentile gasvelden. In Europa die we snel operationeel kunnen maken?
Groningen weer vol los maar nog meer?
Walgelijk inderdaad, maar goed. We hebben in Nederland nou eenmaal een hoop wereldvreemde linkse bakfiets gezinnetjes die boven modaal verdienen, en volledig vegetarisch leven, dat zij de levens van de armere burgers verwoesten zal ze een zorg zijn, alleen het klimaat dat telt bij die lui..quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:56 schreef Catatafishh het volgende:
Het is overigens wel balen dat wij net nu we een energiecrisis in gaan dat met types doen als Rob Jetten, Kajsa Ollengren en Siegrid Kaag. Onze minister van klimaat verwisselt een m3 gas met een kwh electriciteit. Onze minister van defensie past geslachtsdiscriminatie toe en onze minister van financin speecht liever over blikjes red bull in de maas dan een koopkrachtdebat bij te wonen. Zorgwekkend.
Onder de wadden zit nog net zoveel als in Groningen ,quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ja en dan gaat Rusland nog verder kapot. We hebben al kunnen zien dat Putin zich weinig aantrekt van het wel en wee van Oekraners maar ook zijn eigen volk.quote:
Draghi hoopt(e) ws vooral zo Itali in de wind van Putin te kunnen houden zodat het dan geen onvriendelijk land zou zijn. Puur formeel kan ik (en zal je) niets vinden dat Rusland dit heeft toegezegd anders dan wellicht zo de haar bekend verdeeldheid te kunnen zaaien.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:49 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik las dat die het tegen Draghi had gezegd. Dat mag wel een crimineel zijn maar ik denk niet dat die liegt.
Ik denk dat er dan wel een uitzondering gemaakt word.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Onder de wadden zit nog net zoveel als in Groningen ,
maar in dit land laten we liever de inwoners zakken dan dat er een aanslag gepleegd wordt op het waddenzand, want dat mag niet zakken he,
Denk om de zee hondjes
https://waddenvereniging.(...)E6EwWlBoC3_IQAvD_BwE
Jij maakt wat mee h?quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:38 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
V.S. hoort bij NATO net zoals Nederland. Dus we zijn samen verantwoordelijk voor de oorlogen die we starten, daar hebben we als burger wel invloed op.
En 9/11 was niet de reden waarom ze Irak binnenvielen
Ondanks de klap had het me nog goed gesmaaktquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jij maakt wat mee h?
Broodje kroketmeneer wordt geslagen door oom agent https://www.dumpert.nl/item/100026590_79a5e2c9
boeit mij echt helemaal nulquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:54 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Ja en dan gaat Rusland nog verder kapot. We hebben al kunnen zien dat Putin zich weinig aantrekt van het wel en wee van Oekraners maar ook zijn eigen volk.
Dat hebben we naar verluid aan de chinezen te dankenquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:51 schreef BEFEM het volgende:
Maar heel dat dreigen met stoppen met gas enzo maakt des te duidelijker wat voor idioot idee hij had met Oekrane binnenvallen. Je komt nu met je grootste troefkaart tegen West europa net op het moment dat het lente wordt!
Mij dus ook niet. Jammer voor de burger die anti Poetin daar is, maar je kunt niet de hele wereld redden daar waar dictators zitten.quote:
Zeg dat maar niet tegen elektrische bakfietsers die vinden dat de Wadden puur natuur is en wier bronnen van leven daarom niet ten dienste mag staan van de mensheid of het land.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:55 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Ik denk dat er dan wel een uitzondering gemaakt word.
Stoltenberg: Russische troepen trekken zich niet terugquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:57 schreef polderturk het volgende:
Als de Russen zich daadwerkelijk gaan terugtrekken rond Kiev
5 jaar? Mochten ze willen, tel er maar een paar bij en dat is zonder onverwachte vertragingen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De inwoners van Moergestel zullen het vast enorm waarderen dat alle bezwaarprocedures en inspraakavonden aan de kant worden geschoven zodat zij 5 jaar lang in een bouwput wonen waarna er een haastig opgetuigde kerncentrale in hun achtertuin staat.
Zet ze dan in Groningen, genoeg lege vlaktes en goed voor de werkgelegenheidquote:Op donderdag 31 maart 2022 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
5 jaar? Mochten ze willen, tel er maar een paar bij en dat is zonder onverwachte vertragingen.
Geheel mee eens. Dit is echt een extreme situatie. Maar ik denk dat hierdoor het westen straks razendsnel gaat verduurzamen en de afhankelijkheid van niet duurzame bronnen snel gaat afbouwen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 19:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zeg dat maar niet tegen elektrische bakfietsers die vinden dat de Wadden puur natuur is en wier bronnen van leven daarom niet ten dienste mag staan van de mensheid of het land.
Oea manier zijn mensen die tekorten zijn ontgroeid niet in staat om te begrijpen dat veel mensen niet hun keuze en kansen hebben (gekregen) die zij als normaal recht wel opeisen.
Ik ben voor allerlei belangen maar stel het op prijs dat we eerst te eten, een warm en veilig dak hebben voordat we aandacht kunnen gaan hebben voor de omgevingsfactoren.
Op het moment dat de eigen energievoorziening in gevaar komt, onderdeel van fysiologische basisvoorwaarden, moet je die eerst veiligstellen voordat je je weer bezig kunt houden maken om wat er nog meer groeit en bloeit als verwachting(en).
Ik zet ze helemaal nergens, ik zeg alleen dat 5 jaar bouwtijd te optimistisch is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 19:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zet ze dan in Groningen, genoeg lege vlaktes en goed voor de werkgelegenheid
Nog geen fractie, bovendien staan de Wadden op de werelderfgoedlijst van Unesco. Moeten we zuinig mee omgaan.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Onder de wadden zit nog net zoveel als in Groningen ,
maar in dit land laten we liever de inwoners zakken dan dat er een aanslag gepleegd wordt op het waddenzand, want dat mag niet zakken he,
Denk om de zee hondjes
https://waddenvereniging.(...)E6EwWlBoC3_IQAvD_BwE
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |