Maar mogen contracten vernietigd worden als door sancties de handel niet meer verloopt zoals zou moeten? De Russen konden ook hun leningen niet meer betalen vanwege sancties ondanks dat ze de euro's op de plank hebben liggen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zie het als (nofi) psychose van iemand die zijn pilletjes niet in heeft genomen of waarschijnlijk zijn tot waanzin gedreven economen ook maar een nekschot heeft gegeven.
Beetje eenzijdig de contract veranderen, denkt zeker dat die Stalin himself is door een Holodomor uit te willen voeren. Putler snapt werkelijk niets van zakendoen waar je nooit en te nimmer je handelspartners confronteert met chantage door nieuwe voorwaarden voor bestaande contracten op te willen leggen.
Zou je willen uitleggen wat je hier zegt? Ik lees het alsof Rusland maar zes dagen kan zonder Russisch gas, en kan me niet voorstellen dat je dat bedoelt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:13 schreef speknek het volgende:
Volgens mij kan Europa zes maanden zonder Russisch gas en Rusland net zes dagen, dus kom maar op.
Wat boeit al dat geneuzel over rechters en contracten als er oorlog is?quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar mogen contracten vernietigd worden als door sancties de handel niet meer verloopt zoals zou moeten? De Russen konden ook hun leningen niet meer betalen vanwege sancties ondanks dat ze de euro's op de plank hebben liggen.
Ik weet niet hoe dat internationaal door rechters word gezien.
Zonder die inkomsten, gok ik.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:42 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zou je willen uitleggen wat je hier zegt? Ik lees het alsof Rusland maar zes dagen kan zonder Russisch gas, en kan me niet voorstellen dat je dat bedoelt.
Er is geen recht als dat je doet wat is afgesproken en mensenrechten altijd moeten worden eerbiedigt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar mogen contracten vernietigd worden als door sancties de handel niet meer verloopt zoals zou moeten? De Russen konden ook hun leningen niet meer betalen vanwege sancties ondanks dat ze de euro's op de plank hebben liggen.
Ik weet niet hoe dat internationaal door rechters word gezien.
Zijn wij in oorlog met Rusland? Dat is het eerste nieuwtje van vandaag.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat boeit al dat geneuzel over rechters en contracten als er oorlog is?
Maar de ruimte om dat te doen hebben we, daar zit het probleem niet.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:47 schreef Breekfast het volgende:
Ik zeg niet dat we maar door de knieën moeten gaan en in roebels moeten gaan betalen.
Maar sommigen hier lijken wel te vergeten dat we misschien nog wel de voorraden hebben voor een paar maanden, maar dat de gasprijs uit het dak zal gaan als het aanbod van Russisch gas wegvalt.
Het kan wel, maar dan moeten er echt hele flinke bedragen worden uitgetrokken om burgers en bedrijven te compenseren.
En de vraag is of we voor de volgende herfst/winter een alternatief kunnen vinden.
Stel je voor dat we hier wat ongemak voelen en iets moeten inleveren van onze luxe levensstijl terwijl Poetin weer een oorlog begonnen is in Europa. We zijn verwende mensen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:47 schreef Breekfast het volgende:
Ik zeg niet dat we maar door de knieën moeten gaan en in roebels moeten gaan betalen.
Maar sommigen hier lijken wel te vergeten dat we misschien nog wel de voorraden hebben voor een paar maanden, maar dat de gasprijs uit het dak zal gaan als het aanbod van Russisch gas wegvalt.
Het kan wel, maar dan moeten er echt hele flinke bedragen worden uitgetrokken om burgers en bedrijven te compenseren.
En de vraag is of we voor de volgende herfst/winter een alternatief kunnen vinden.
Oorlog of niet. Maar als Rusland gewoon de gaskraan dicht draait dan doet het juridische geneuzel er weinig meer toe. Dat Europa dan geen geld meer overmaakt is dan ingecalculeerd door Rusland.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zijn wij in oorlog met Rusland? Dat is het eerste nieuwtje van vandaag.
Op zijn minst een nieuwe koude oorlog. Maar we zijn maar een incident verwijderd van een echte.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Krim-Tataren zijn Turken, dat zou jij toch moeten weten. De Krim was oorspronkelijk bewoond door een Turks volk, niet door Oekraïners of Russen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Krim Tataren zijn ook Oekraïners.
Russen deporteren of moorden de plaatselijke bevolking uit, vervangen ze door Russen en roepen dan "de Krim is altijd Russisch geweest".
Wat één en al qua bal geheel ligt bij Putin.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op zijn minst een nieuwe koude oorlog. Maar we zijn maar een incident verwijderd van een echte.
Wij gaan niet in Roebels betalen. En wil hij dat wél dan is het vooral Putin zelf die er last van heeft.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:47 schreef Breekfast het volgende:
Ja die hebben een lange, lange geschiedenis.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Krim-Tataren zijn Turken, dat zou jij toch moeten weten. De Krim was oorspronkelijk bewoond door een Turks volk, niet door Oekraïners of Russen.
Door de ogen van Rusland gezien kunnen ze door sancties niets met de Euro. Dat ze dan naar andere middelen zoeken lijkt mij logisch.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Oorlog of niet. Maar als Rusland gewoon de gaskraan dicht draait dan doet het juridische geneuzel er weinig meer toe. Dat Europa dan geen geld meer overmaakt is dan ingecalculeerd door Rusland.
Ik denk dat het even pauze wordt met elitaire keuzes om vanaf een rustieke sofa op tafels te dansen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:56 schreef Catatafishh het volgende:
Het is overigens wel balen dat wij net nu we een energiecrisis in gaan dat met types doen als Rob Jetten, Kajsa Ollengren en Siegrid Kaag. Onze minister van klimaat verwisselt een m3 gas met een kwh electriciteit. Onze minister van defensie past geslachtsdiscriminatie toe en onze minister van financiën speecht liever over blikjes red bull in de maas dan een koopkrachtdebat bij te wonen. Zorgwekkend.
Ja uiteindelijk had jij gelijk. Afhankelijkheid leidt niet tot wereldvrede en democratie voor iedereen, maar tot kwetsbaarheid.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:58 schreef Cherni het volgende:
[..]
Door de ogen van Rusland gezien kunnen ze door sancties niets met de Euro. Dat ze dan naar andere middelen zoeken lijkt mij logisch.
Maar dan draaien ze die kraan maar dicht. Zolang ik op fok zit roep ik al om totaal niet afhankelijk te worden van China/Rusland. Maar wat protectionisme en zelfredzaamheid werd als iets slechts gezien. Nu blijkt dat we de foute keuze hebben gemaakt en ligt iedereen wat te jammeren over roebels
Uiteraard. En dat is hypocriet. I know. Maar dat ik geef ik best toe.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja uiteindelijk had jij gelijk. Afhankelijkheid leidt niet tot wereldvrede en democratie voor iedereen, maar tot kwetsbaarheid.
Hoe wil jij die sancties aan Rusland dan verklaren? Iemand boycotten is namelijk niets anders te verklaren dan dat men oorlog wil met die persoon of instantie of land.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die “calculeren” dat wij de afhankelijkheid voorop zullen zetten, ofwel, “calling our bluff” wat betreft dat we dan gewoon niet meer gaan betalen.. aka draai die kraan maar dicht.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Oorlog of niet. Maar als Rusland gewoon de gaskraan dicht draait dan doet het juridische geneuzel er weinig meer toe. Dat Europa dan geen geld meer overmaakt is dan ingecalculeerd door Rusland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |