quote:Op donderdag 31 maart 2022 06:54 schreef slashdotter3 het volgende:
https://reddit.com/r/worl(...)_/i2rkotr/?context=1
And the only reason why Crimea and Donbass are predominantly Russian is because Ukraine was intentionally starved by Stalin for its independence and the fertility of its farmland. He instituted absurdly high grain quotas, sent Russian authorities to confiscate any food and often simply murder people, all with the intention of starving a significant portion of Ukraine’s population to death in the most deadly man made famine in world history.
After the Holodomor had decimated Ukraine, especially the areas of Crimea and Donbass, Stalin repopulated those areas with Soviet citizens mostly from Russia. So the ancestors of those people consider themselves Russian, speak Russian, and believe the glorious Soviet Union gave them that land instead of the truth which is Russia engineered a genocide to kill political dissidents and independence in Ukraine and slowly absorb portions of it. Fuck Russia.
Rusland zal wel net zoals Iran een 2e leger hebben die speciaal bedoeld is voor coup pogingen af te slaan. Een coup zou vanuit hun moeten komen. Maar het systeem zit zo in elkaar dat ze voor hun eigen overleving afhankelijk zijn van het huidige regime.quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:50 schreef TLC het volgende:
Legerleiding is blijkbaar te bang om putin de waarheid over de situatie in Oekraine te vertellen.
Je zou zeggen pleeg een coup zodat je van dat probleem af bent.
De halveringstijd van cesium-137 is 30 jaar, dus slechts iets meer dan de helft is sinds de ramp verdwenen. Het bindt aan klei etc, dus blijft in de bodem aanwezig. Het wordt wel door planten opgenomen. Cesium-137 vervalt vooral via betadecay tot Barium-137m, wat daarna verder vervalt en gammastraling uitzendt. De betastraling is waarschijnlijk enkel schadelijk als je het cesium inademt of inslikt. De gammastraling is erg penetrerend, 10 cm zand zal bvb slechts 50% absorberen (willekeurige cijfers, de exacte cijfers vind ik niet meteen), en dus ook schadelijk als je gewoon in de buurt van cesium-137 bent (zie bvb Kramatorsk radiological accident).quote:
Als je in het gebied waar de concentratie hoog is gaat rijden met rupsvoertuigen, gaat graven en er branden uitbreken dan kan het wel snel gaan met de blootstelling wanneer je al dat stof inademt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Of de blootstelling voldoende zou zijn om stralingsziekte te veroorzaken? Geen idee.
Gezien de slechte rantsoenen die ze meekrijgen acht ik het ook niet onwaarschijnlijk dat ze een wild zwijn/hert hebben geschoten en opgegeten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:07 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De halveringstijd van cesium-137 is 30 jaar, dus slechts iets meer dan de helft is sinds de ramp verdwenen. Het bindt aan klei etc, dus blijft in de bodem aanwezig. Het wordt wel door planten opgenomen. Cesium-137 vervalt vooral via betadecay tot Barium-137m, wat daarna verder vervalt en gammastraling uitzendt. De betastraling is waarschijnlijk enkel schadelijk als je het cesium inademt of inslikt. De gammastraling is erg penetrerend, 10 cm zand zal bvb slechts 50% absorberen (willekeurige cijfers, de exacte cijfers vind ik niet meteen), en dus ook schadelijk als je gewoon in de buurt van cesium-137 bent (zie bvb Kramatorsk radiological accident).
In de bodem graven kan de blootstelling aan gammastraling verhogen als de bovenste laag veel minder cesium bevat dan de lagen eronder, of de blootstelling aan betastraling verhogen doordat er stof ingeademd wordt.
Of de blootstelling voldoende zou zijn om stralingsziekte te veroorzaken? Geen idee.
Volgens mij loopt er onder de brug die ze gebouwd hebben in de Zee van Azov een pijplijn voor water. De jaarlijkse neerslag in de Krim is 300 tot 400 mm, de helft van wat we in Vlaanderen hebben. Te weinig voor de landbouw, dus ik denk dat vooral water voor irrigatie een probleem is, niet gebrek aan drinkwater. Het idee dat Sevastopol zou "collapsen" door gebrek aan drinkwater lijkt me pure BS, er zijn voldoende alternatieven te bedenken. Zelfs Pakistan bouwt tegenwoordig ontziltingsinstallaties voor drinkwater. De totale bevolking van de Krim heeft pakweg 8m² water per seconde nodig, dat kan je makkelijk door een pijplijn pompen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Als Rusland Donbas en Crimea bezit staan ze in internationale onderhandelingen sterker omdat ze Ukraine als gasleverancier concurrent hebben uitgeschakeld.
Als ze enkel Crimea bezitten dan verliezen ze die op termijn alsnog omdat die bijna door hun drinkwater heen is. Het vanuit Rusland aanvoeren is een dure grap en kan enkel een tijdelijke oplossing zijn.
Als ze Crimea kwijt zijn dan verliezen ze hun toegang tot de Black Sea en daarmee de rest van de wereld. In het noorden hebben ze nog toegang tot de Baltic Sea maar die wordt gecontroleerd door Denemarken, Zweden en Finland dus daar komen ze niet verder dan Kaliningrad. Nog verder noorden hebben ze de Baltic Sea maar daar heb je voor handel of oorlogschepen sturen niets aan.
=================================
https://www.reddit.com/r/(...)mea_donbas_has_been/
Russia wants southern Ukraine for the oil and natural gas, and for the water supply for Crimea. They won't give up the Donbass region because it has natural gas fields and they don't want Ukraine to suddenly be able to supply Europe and cut Russia out of the equation. And if Ukraine is able to retake the area just north of the land bridge to Crimea, Ukraine can destroy the Russian bridge to Crimea and can shut off the water. One reason why Putin decided to attack now is that Crimea used up their groundwater (which they had to start using when Ukraine closed the canal after Russia invaded Crimea in 2014), and without water they can't sustain the city they need to have a port for the Black Sea Fleet. If Russia has to start bringing in all the water for Crimea by sea, they're quickly going to collapse anyway, plus all those Russian second-home owners in Crimea will want to sell ASAP, leading to a collapse of the city economy.
Maar de dieren die er leven lijden niet aan stralingsziekte. Het is wel mogelijk dat ze op plaatsen gegraven hebben waar de radioactiviteit zeer hoog was. Bvb doordat daar de meeste besmette toplaag gestort was. Ik weet dat ze er bomen die doodgegaan waren door de straling in greppels begraven hebben.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:31 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gezien de slechte rantsoenen die ze meekrijgen acht ik het ook niet onwaarschijnlijk dat ze een wild zwijn/hert hebben geschoten en opgegeten.
Artificieel nogmaals. VS wordt gefinancierd door het buitenland.quote:
Omdat de waarde van de munt 'te hoog' is? Op welke manier wordt de VS door ons gefinancierd?quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:01 schreef ludovico het volgende:
[..]
Artificieel nogmaals. VS wordt gefinancierd door het buitenland.
Ja, dat klopt. India komt steeds meer in een spagaat tussen Oost en West te zitten. India heeft al sinds haar onafhankelijkheid hechte banden met Rusland. Echter is de geopolitieke situatie flink veranderd in Asie. China is de primaire bedreiging voor India. Gezien de banden tussen Rusland en China gaat Rusland op dat gebied weinig kunnen betekenen voor India. Daarom worden de banden tussen India en het westen ook steeds hechter. India moet nu dus deze twee relaties zien te balanceren.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:15 schreef crystal_meth het volgende:
Truss en Lavrov beide in India..
Liz Truss’s India visit made awkward by presence of Russian counterpart
Dan heeft Poetin plan A zeker overgeslagen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:08 schreef Aether het volgende:
U.K. intelligence chief says Putin's Plan B is to attack Ukrainian civilians
https://www.axios.com/rus(...)ee-5dfed18306bc.html
Dit "We believe that Putin is being misinformed by his advisors about how badly the Russian military is performing and how the Russian economy is being crippled by sanctions because his senior advisors are too afraid to tell him the truth," hoor ik nu geregeld. Maar Poetin is toch niet alleen afhankelijk van wat adviseurs hem vertellen? De man spreekt bij mijn weten ook nog Duits en Engels. Ik kan me niet voorstellen dat de buitenlandse radio- en televisiezenders ook in het Kremlin op zwart zijn gegaan.quote:U.S. and British intelligence officials believe Russian President Vladimir Putin has "massively misjudged" the economic and military consequences of his forces invading Ukraine.
State of play: The head of British intelligence agency GCHQ said in a rare address Thursday that Putin was trying to follow through on his plan, but "it is failing." So Putin's "Plan B has been more barbarity against civilians and cities," GCHQ director Jeremy Fleming said in his address in Canberra, Australia.
"[I]t increasingly looks like Putin has massively misjudged the situation. It's clear he misjudged the resistance of the Ukrainian people," Fleming said.
"He underestimated the strength of the coalition his actions would galvanise. He underplayed the economic consequences of the sanctions regime. He overestimated the abilities of his military to secure a rapid victory."
Russian soldiers are "short of weapons and morale" and are "refusing to carry out orders, sabotaging their own equipment and even accidentally shooting down their own aircraft," Fleming said.
Meanwhile, Pentagon press secretary John Kirby said the U.S. concurred with reports that Putin has "not been fully informed" by his advisers about the developments of the war in Ukraine.
Between the lines: White House communications director Kate Bedingfield said at a briefing Wednesday that recently declassified U.S. intelligence showed "Putin felt misled by the Russian military, which has resulted in persistent tension between Putin and his military leadership."
"We believe that Putin is being misinformed by his advisors about how badly the Russian military is performing and how the Russian economy is being crippled by sanctions because his senior advisors are too afraid to tell him the truth," Bedingfield said.
"So it is increasingly clear that Putin's war has been a strategic blunder that has left Russia weaker over the long term and increasingly isolated on the world stage."
Maar waarom zou die dat geloven?quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:27 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Dan heeft Poetin plan A zeker overgeslagen.
[..]
Dit "We believe that Putin is being misinformed by his advisors about how badly the Russian military is performing and how the Russian economy is being crippled by sanctions because his senior advisors are too afraid to tell him the truth," Bedingfield said. hoor ik nu geregeld. Maar Poetin is toch niet alleen afhankelijk van wat adviseurs hem vertellen? De man spreekt bij mijn weten ook nog Duits en Engels. Ik kan me niet voorstellen dat de buitenlandse radio- en televisiezenders ook in het Kremlin op zwart zijn gegaan.
Dat idee krijg je soms wel ja.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:30 schreef Lospedrosa het volgende:
Poetin zit toch gewoon op fok neem ik aan?
Krim Tataren zijn ook Oekraïners.quote:Op donderdag 31 maart 2022 07:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Het percentage Oekraïners in de Krim nam overigens na de Holodomor juist toe volgens de census:
1926- 10,6% Oekraïns
1939- 13,7% Oekraïns
De Tataren zijn in principe juist de groep die uit de Krim verdreven zijn.
Zie: https://en.wikipedia.org/(...)4%20million%20people.
Door het opstapelen van Dollars?quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:08 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Omdat de waarde van de munt 'te hoog' is? Op welke manier wordt de VS door ons gefinancierd?
Het feit dat hij nog steeds niet ergens in Oekraïne glimlachend en triomfantelijk vanaf het bordes van het een of andere regeringsgebouw naar de overwinningsmars van vrijwel ongeschonden soldaten en materieel staat te kijken en het feit dat Zelenskyy dag in dag uit tweets, filmpjes en knipogen de wereld instuurt, moeten zelfs het diep in het konijnenhol ingegraven konijn toch wel aan het twijfelen brengen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar waarom zou hij dat geloven?
Probleem van propaganda over het volk uitstrooien is dat je het op de duur zelf ook gaat geloven.
En in 1 van de vele recordings, van soldaten die via mobiel naar huis belde, merkte een soldaat ook op dat zijn leiding ook steevast de capaciteiten van hun eenheid aan het overdrijven was, naar boven.
Maar dat krijg je, als je een land optuigt waar iedereen consequent omhoog liegt.
No worries, glad to help.quote:
Mee eens,quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het feit dat hij nog steeds niet ergens in Oekraïne glimlachend en triomfantelijk vanaf het bordes van het een of andere regeringsgebouw naar de overwinningsmars van vrijwel ongeschonden soldaten en materieel staat te kijken en het feit dat Zelenskyy dag in dag uit tweets, filmpjes en knipogen de wereld instuurt, moeten zelfs het diep in het konijnenhol ingegraven konijn toch wel aan het twijfelen brengen.
Dat hondje dat in een brandend huis zit te vertellen dat er niets aan de hand is, is niet voor niets een meme.
Is pure BS. in 2018 hadden ze watertekorten. Dat overleefden ze ook. Probleem is/was dat het waterkanaal door Ukraine afgesloten is. Heb wel eens bij dat kanaal gestaan. Staat 30 cm water in, ipv 2 meter.quote:Op donderdag 31 maart 2022 08:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Volgens mij loopt er onder de brug die ze gebouwd hebben in de Zee van Azov een pijplijn voor water. De jaarlijkse neerslag in de Krim is 300 tot 400 mm, de helft van wat we in Vlaanderen hebben. Te weinig voor de landbouw, dus ik denk dat vooral water voor irrigatie een probleem is, niet gebrek aan drinkwater. Het idee dat Sevastopol zou "collapsen" door gebrek aan drinkwater lijkt me pure BS, er zijn voldoende alternatieven te bedenken. Zelfs Pakistan bouwt tegenwoordig ontziltingsinstallaties voor drinkwater. De totale bevolking van de Krim heeft pakweg 8m² water per seconde nodig, dat kan je makkelijk door een pijplijn pompen.
En een van de eerste dingen die ze gedaan hebben toen de russen bij die aftakking van de Dnjepr stonden was die opstopping opblazen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:58 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Is pure BS. in 2018 hadden ze watertekorten. Dat overleefden ze ook. Probleem is/was dat het waterkanaal door Ukraine afgesloten is. Heb wel eens bij dat kanaal gestaan. Staat 30 cm water in, ipv 2 meter.
Stroomtekorten hadden ze ook. Staat een mega zonnepanelen park nu. Kabels over de zeebodem. Etc.
in ieder geval hier: https://www.npostart.nl/live/npo-politiek-en-nieuwsquote:Op woensdag 30 maart 2022 22:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zal me niet verbazen als de NPO het ook gaat uitzenden.
Oei, je hebt weer een kaart zonder Armenië uitgezocht.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:52 schreef polderturk het volgende:
Dit is ook slecht nieuws voor Rusland. Door de sancties heeft Kazakhstan geen keus. Anders is hun olie niet acceptabel voor de EU en GB.
[ twitter ]
Daarom ben jij ook nooit ergens geweest, en zit je vanachter je computertje interressant te doen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
En een van de eerste dingen die ze gedaan hebben toen de russen bij die aftakking van de Dnjepr stonden was die opstopping opblazen.
Mij lijkt dat als het allemaal zo erg "BS" was ze die moeite niet hadden genomen.
Ow, meneer is ineens de expert, want hij is er ooit geweest.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:03 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Daarom ben jij ook nooit ergens geweest, en zit je vanachter je computertje interressant te doen.
Oei. Gewetensnood voor de FvD'ers die pro-Rusland en anti-zonnepanelen zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:58 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Staat een mega zonnepanelen park nu.
Natuurlijk ongelooflijk dom om te doen.quote:
Wilders ook vanwege Coronaquote:Op donderdag 31 maart 2022 10:22 schreef HiZ het volgende:
Is zo alleen het lid voor het Kremlin afwezig bij de toespraak van de President van Oekraïne?
Jij gelooft werkelijk dat zonder de opening van dat kanaal, Rusland de haven van Sevastopol wegens gebrek aan drinkwater zou moeten opgeven? Dat Rusland er niet in zou slagen om een stad met 340.000 inwoners van drinkwater te voorzien? Zelfs ontzilting van zeewater zou maar zo'n 20 miljoen $ per jaar kosten. En die kostprijs is vooral vanwege de energie die het verbruikt, iets waar Rusland geen gebrek aan heeft.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
En een van de eerste dingen die ze gedaan hebben toen de russen bij die aftakking van de Dnjepr stonden was die opstopping opblazen.
Mij lijkt dat als het allemaal zo erg "BS" was ze die moeite niet hadden genomen.
Een eensterren-generaal, daar heb je er maar 3 van. Zijn wel ideaal om een beetje mee in het rond te slaan en zo wat sergeanten en luitenanten van het bord te vegen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:27 schreef polderturk het volgende:
Generaal nummer 8 als ik het goed heb.
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |