Een goed lezer, leest ook dat betalers dus een Russische rekening moeten openen.quote:Russian President Vladimir Putin has greenlighted ruble gas payments for buyers from countries which placed sanctions on Russia in connection with Ukraine.
Putin signed a decree on Thursday demanding that these buyers open accounts in Russian banks to facilitate the payments.
The measure takes effect from April 1.
Het voordeel is wel dat politici die graag de problemen naar de volgende generaties doorschoven, nu wel moeten handelen en actief innoveren. Infrarood foto’s van bedrijfspanden tonen dat er nog heel wat aan isolatie te winnen is. Ondanks de kou bliezen ook vandaag heel wat winkels de warmte naar buiten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
De voorraden zullen het probleem niet zijn nee de komende maanden. Wel zal de gasprijs gigantisch gaan stijgen als het aanbod uit Rusland wegvalt.
Dat laatste vertrouwt Poetin niet op (ging in 2014 ook mis bij de Krim-annexatie).quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:26 schreef ludovico het volgende:
2 dingen die mutually exclusive zijn:
"GAS MOET IN ROEBELS BETAALT WORDEN"
"GAZPROM BANK ACCEPTEERT EURO'S MAAR WISSELT ZE GELIJK OM IN ROEBELS OM AAN BOVENSTAANDE TE VOLDOEN."
Dan doe je maar een trui aan.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:54 schreef Vallon het volgende:
Oorlog is vervelend, het rillend koud krijgen zoal men als 36 dagen doet in Oekraïne, is nog erger.
quote:THERE IS NO LIBERAL WORLD ORDER
Nobody else anywhere in the Western world felt any threat at all. For 30 years, Western oil and gas companies piled into Russia, partnering with Russian oligarchs who had openly stolen the assets they controlled. Western financial institutions did lucrative business in Russia too, setting up systems to allow those same Russian kleptocrats to export their stolen money and keep it parked, anonymously, in Western property and banks. We convinced ourselves that there was no harm in enriching dictators and their cronies. Trade, we imagined, would transform our trading partners. Wealth would bring liberalism. Capitalism would bring democracy—and democracy would bring peace.
...
Even when the Russians, having grown rich on the kleptocracy we facilitated, bought Western politicians, funded far-right extremist movements, and ran disinformation campaigns during American and European democratic elections, the leaders of America and Europe still refused to take them seriously. It was just some posts on Facebook; so what? We didn’t believe that we were at war with Russia. We believed, instead, that we were safe and free, protected by treaties, by border guarantees, and by the norms and rules of the liberal world order.
...
There is no natural liberal world order, and there are no rules without someone to enforce them. Unless democracies defend themselves together, the forces of autocracy will destroy them. I am using the word forces, in the plural, deliberately. Many American politicians would understandably prefer to focus on the long-term competition with China. But as long as Russia is ruled by Putin, then Russia is at war with us too. So are Belarus, North Korea, Venezuela, Iran, Nicaragua, Hungary, and potentially many others. We might not want to compete with them, or even care very much about them. But they care about us. They understand that the language of democracy, anti-corruption, and justice is dangerous to their form of autocratic power—and they know that that language originates in the democratic world, our world.
quote:...
Trading with autocrats promotes autocracy, not democracy. Congress has made some progress in recent months in the fight against global kleptocracy, and the Biden administration was right to put the fight against corruption at the heart of its political strategy. But we can go much further, because there is no reason for any company, property, or trust ever to be held anonymously. Every U.S. state, and every democratic country, should immediately make all ownership transparent. Tax havens should be illegal. The only people who need to keep their houses, businesses, and income secret are crooks and tax cheats.
...
We need a dramatic and profound shift in our energy consumption, and not only because of climate change. The billions of dollars we have sent to Russia, Iran, Venezuela, and Saudi Arabia have promoted some of the worst and most corrupt dictators in the world. The transition from oil and gas to other energy sources needs to happen with far greater speed and decisiveness. Every dollar spent on Russian oil helps fund the artillery that fires on Ukrainian civilians.
Die hebben wij hier ook al wat langer aan en niet perse doordat Putin deze poetz aan het braaien is.quote:
Die zomerwarmte neem je alleen helaas niet mee de winter in.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:55 schreef quirina het volgende:
We hopen maar op een hete zomer.
Alhoewel het gebruik van airconditioning ook niet bevorderlijk is voor het energieverbruik.
Dit maar dan met Poetin en gas:quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:57 schreef Catatafishh het volgende:
Dat roebel-gasverhaal was toch uitgesteld? Of heb ik wat gemist?
Ik denk het..... gewenst fake nieuws...... in formele media van staatswege lees ik niets van een dergelijke veronderstellingen. Rusland gaat zelfs nog een stapje verder door te eisen dat betalers een Russische bankrekening moeten hebben (ik denk iets met Swift).quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:57 schreef Catatafishh het volgende:
Stiekem is deze oorlog een hele mooie ontwikkeling om versnelt de afhankelijkheid van Russiche fossiele energie rapido te elimineren.quote:
Schijnbeweging dusquote:Op donderdag 31 maart 2022 16:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dit maar dan met Poetin en gas:
De inwoners van Moergestel zullen het vast enorm waarderen dat alle bezwaarprocedures en inspraakavonden aan de kant worden geschoven zodat zij 5 jaar lang in een bouwput wonen waarna er een haastig opgetuigde kerncentrale in hun achtertuin staat.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan technisch gezien toch? De procedures en financiering zorgen ervoor dat het lang duurt, niet zo zeer het daadwerkelijke bouwen.
Vertel dat maar tegen je pan met tulpenbollen en die mooie tomaten in de vrieskast etc.etc.quote:
1 april is wel een verdachte datum voor dit soort strapatsen. Zou er toch ergens een komiek schuilen in Putinquote:Op donderdag 31 maart 2022 16:59 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk het..... gewenst fake nieuws...... in formele media van staatswege lees ik niets van een dergelijke veronderstellingen. Rusland gaat zelfs nog een stapje verder door te eisen dat betalers een Russische bankrekening moeten hebben (ik denk iets met Swift).
Opzich is Rusland in dezen niet onbetrouwbaar. We leggen ze (geheel terecht overigens) het sanctievuur flink aan de schenen. Dan kun je een tegenreactie verwachten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:03 schreef Aether het volgende:
Benieuwd hoe China al dit nieuws volgt over een onbetrouwbaar Rusland.
Ben bereid om van huis te ruilen. Ik daar hun woning met gratis energie en zij lekker in hun NIMBY knollenveld en voor die energie betalen. Ik zie zelf hier niet waarom er inspraak moet zijn als het land energie nodig heeft.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De inwoners van Moergestel zullen het vast enorm waarderen dat alle bezwaarprocedures en inspraakavonden aan de kant worden geschoven zodat zij 5 jaar lang in een bouwput wonen waarnaar er een haastig opgetuigde kerncentrale in hun achtertuin staat.
En onze bestuurders eens wakker te schudden dat de politiek in een andere versnelling moet dan het gezapige en verwende gebrei van de laatste decennia. De tijd van zonder visie passen op de winkel is voorbij, de tijd van werk aan de winkel is aangebroken.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:59 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Stiekem is deze oorlog een hele mooie ontwikkeling om versnelt de afhankelijkheid van Russiche fossiele energie rapido te elimineren.
De inwoners van Moergestel waarderen het ook niet als er windmolens, een gascentrale, een zonnepark of iets anders in hun achtertuin komt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De inwoners van Moergestel zullen het vast enorm waarderen dat alle bezwaarprocedures en inspraakavonden aan de kant worden geschoven zodat zij 5 jaar lang in een bouwput wonen waarnaar er een haastig opgetuigde kerncentrale in hun achtertuin staat.
Muah, gedwongen volksverhuizingen hebben niet een hele beste naam in de geschiedenis.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:06 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ben bereid om van huis te ruilen. Ik daar hun woning met gratis energie en zij lekker in hun NIMBY knollenveld en voor die energie betalen. Ik zie zelf hier niet waarom er inspraak moet zijn als het land energie nodig heeft.
Het enige dat telt dat een locatie geschikt is en mensen die dat vervelend vinden, kunnen verkassen naar elders.
Onder druk wordt alles vloeibaar. We zagen in eerdere oorlogen dat een experimentele fabriek zo groot als een stad (manhattan project) in 2 jaar uit de grond gestampt kon worden als je er maar genoeg geld tegenaan gooit en alle regels negeert.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan technisch gezien toch? De procedures en financiering zorgen ervoor dat het lang duurt, niet zo zeer het daadwerkelijke bouwen.
In dit geval zou ik pleiten voor nieuwe verkiezingen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
En onze bestuurders eens wakker te schudden dat de politiek in een andere versnelling moet dan het gezapige en verwende gebrei van de laatste decennia. De tijd van zonder visie passen op de winkel is voorbij, de tijd van werk aan de winkel is aangebroken.
De aanwezigheid van een gigantische woestijn helpt wel voor het vinden van een geschikte locatiequote:Op donderdag 31 maart 2022 17:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Onder druk wordt alles vloeibaar. We zagen in eerdere oorlogen dat een experimentele fabriek zo groot als een stad (manhattan project) in 2 jaar uit de grond gestampt kon worden als je er maar genoeg geld tegenaan gooit en alle regels negeert.
Klopt. Wat is hier(in) het alternatief ?quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Muah, gedwongen volksverhuizingen hebben niet een hele beste naam in de geschiedenis.
Het probleem zijn wij zelf he? Niet de politiek. Elke politicus die enige daadkracht vertoond wordt moeiteloos aan de kant geschoven door de kiezers. Neem Groningen even als voorbeeld. "Een aardbeving!". Poeh he, wel 2 op de schaal van Rigter, levensgevaarlijk man.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
En onze bestuurders eens wakker te schudden dat de politiek in een andere versnelling moet dan het gezapige en verwende gebrei van de laatste decennia. De tijd van zonder visie passen op de winkel is voorbij, de tijd van werk aan de winkel is aangebroken.
Ook gemotiveerde vluchtelingen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:08 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De aanwezigheid van een gigantische woestijn helpt wel voor het vinden van een geschikte locatie
Kernfusie is meer iets van de middel/lange termijn.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Onder druk wordt alles vloeibaar. We zagen in eerdere oorlogen dat een experimentele fabriek zo groot als een stad (manhattan project) in 2 jaar uit de grond gestampt kon worden als je er maar genoeg geld tegenaan gooit en alle regels negeert.
Echter zal de nood niet zo hoog zijn nog. Maar technisch kan er heel veel als het echt moet.
Ik denk dat zelfs kernfusie over 5-10 jaar kan als de hele wereld er nu echt miljarden meer tegenaan zou smijten en het een zaak van leven of dood zou zijn.
Ik zou inderdaad wanneer op 2 april het gas stopt, zeggen "Go Fuck Yourself" en we redden het wel zonder jou.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:14 schreef Zwoerd het volgende:
Dus Putin gaat de miljarden die ze nu uit Europa krijgen tegenhouden? Veel succes nog verder
Tis ook totaal oninteressant, wisselkoers risico........... Van wat eigenlijk? Als de Euro relatief duur wordt is het beter dat het contract in Euro's staat geschreven.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:57 schreef Catatafishh het volgende:
pure propaganda om de locals rustig te houden. niet serieus te nemen.quote:Donderdag heeft hij op de Russische televisie gezegd dat kopers om te betalen roebelrekeningen moeten openen bij Russische banken. Doen ze dat niet, dan wordt dat beschouwd als een wanbetaling van de kopers en dan worden bestaande contracten verscheurd.
Misschien begint het te dagen dat de Russische economie sowieso naar de kloten gaat en wil hij het in dat licht de sancties een grotere lose/lose propositie maken ongeacht dat het daarmee wat versneld wordt aan hun kant.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:14 schreef Zwoerd het volgende:
Dus Putin gaat de miljarden die ze nu uit Europa krijgen tegenhouden? Veel succes nog verder
Hele oorlog was een grapje, hij trekt iedereen morgen terugquote:Op donderdag 31 maart 2022 17:03 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
1 april is wel een verdachte datum voor dit soort strapatsen. Zou er toch ergens een komiek schuilen in Putin
Ik zie het als (nofi) psychose van iemand die zijn pilletjes niet in heeft genomen of waarschijnlijk zijn tot waanzin gedreven economen ook maar een nekschot heeft gegeven.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:22 schreef Gunner het volgende:
Donderdag heeft hij op de Russische televisie gezegd dat kopers om te betalen roebelrekeningen moeten openen bij Russische banken. Doen ze dat niet, dan wordt dat beschouwd als een wanbetaling van de kopers en dan worden bestaande contracten verscheurd.
pure propaganda om de locals rustig te houden. niet serieus te nemen.
Precies die hebben geen functie meer.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:30 schreef speknek het volgende:
Morgen dan ook maar de laatste Russische banken die nog aangesloten waren op Swift voor de gasbetalingen eruit gooien.
Maar mogen contracten vernietigd worden als door sancties de handel niet meer verloopt zoals zou moeten? De Russen konden ook hun leningen niet meer betalen vanwege sancties ondanks dat ze de euro's op de plank hebben liggen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:28 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik zie het als (nofi) psychose van iemand die zijn pilletjes niet in heeft genomen of waarschijnlijk zijn tot waanzin gedreven economen ook maar een nekschot heeft gegeven.
Beetje eenzijdig de contract veranderen, denkt zeker dat die Stalin himself is door een Holodomor uit te willen voeren. Putler snapt werkelijk niets van zakendoen waar je nooit en te nimmer je handelspartners confronteert met chantage door nieuwe voorwaarden voor bestaande contracten op te willen leggen.
Zou je willen uitleggen wat je hier zegt? Ik lees het alsof Rusland maar zes dagen kan zonder Russisch gas, en kan me niet voorstellen dat je dat bedoelt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 16:13 schreef speknek het volgende:
Volgens mij kan Europa zes maanden zonder Russisch gas en Rusland net zes dagen, dus kom maar op.
Wat boeit al dat geneuzel over rechters en contracten als er oorlog is?quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar mogen contracten vernietigd worden als door sancties de handel niet meer verloopt zoals zou moeten? De Russen konden ook hun leningen niet meer betalen vanwege sancties ondanks dat ze de euro's op de plank hebben liggen.
Ik weet niet hoe dat internationaal door rechters word gezien.
Zonder die inkomsten, gok ik.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:42 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zou je willen uitleggen wat je hier zegt? Ik lees het alsof Rusland maar zes dagen kan zonder Russisch gas, en kan me niet voorstellen dat je dat bedoelt.
Er is geen recht als dat je doet wat is afgesproken en mensenrechten altijd moeten worden eerbiedigt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:37 schreef Cherni het volgende:
[..]
Maar mogen contracten vernietigd worden als door sancties de handel niet meer verloopt zoals zou moeten? De Russen konden ook hun leningen niet meer betalen vanwege sancties ondanks dat ze de euro's op de plank hebben liggen.
Ik weet niet hoe dat internationaal door rechters word gezien.
Zijn wij in oorlog met Rusland? Dat is het eerste nieuwtje van vandaag.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat boeit al dat geneuzel over rechters en contracten als er oorlog is?
Maar de ruimte om dat te doen hebben we, daar zit het probleem niet.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:47 schreef Breekfast het volgende:
Ik zeg niet dat we maar door de knieën moeten gaan en in roebels moeten gaan betalen.
Maar sommigen hier lijken wel te vergeten dat we misschien nog wel de voorraden hebben voor een paar maanden, maar dat de gasprijs uit het dak zal gaan als het aanbod van Russisch gas wegvalt.
Het kan wel, maar dan moeten er echt hele flinke bedragen worden uitgetrokken om burgers en bedrijven te compenseren.
En de vraag is of we voor de volgende herfst/winter een alternatief kunnen vinden.
Stel je voor dat we hier wat ongemak voelen en iets moeten inleveren van onze luxe levensstijl terwijl Poetin weer een oorlog begonnen is in Europa. We zijn verwende mensen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:47 schreef Breekfast het volgende:
Ik zeg niet dat we maar door de knieën moeten gaan en in roebels moeten gaan betalen.
Maar sommigen hier lijken wel te vergeten dat we misschien nog wel de voorraden hebben voor een paar maanden, maar dat de gasprijs uit het dak zal gaan als het aanbod van Russisch gas wegvalt.
Het kan wel, maar dan moeten er echt hele flinke bedragen worden uitgetrokken om burgers en bedrijven te compenseren.
En de vraag is of we voor de volgende herfst/winter een alternatief kunnen vinden.
Oorlog of niet. Maar als Rusland gewoon de gaskraan dicht draait dan doet het juridische geneuzel er weinig meer toe. Dat Europa dan geen geld meer overmaakt is dan ingecalculeerd door Rusland.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Zijn wij in oorlog met Rusland? Dat is het eerste nieuwtje van vandaag.
Op zijn minst een nieuwe koude oorlog. Maar we zijn maar een incident verwijderd van een echte.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Krim-Tataren zijn Turken, dat zou jij toch moeten weten. De Krim was oorspronkelijk bewoond door een Turks volk, niet door Oekraïners of Russen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:40 schreef polderturk het volgende:
[..]
Krim Tataren zijn ook Oekraïners.
Russen deporteren of moorden de plaatselijke bevolking uit, vervangen ze door Russen en roepen dan "de Krim is altijd Russisch geweest".
Wat één en al qua bal geheel ligt bij Putin.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Op zijn minst een nieuwe koude oorlog. Maar we zijn maar een incident verwijderd van een echte.
Wij gaan niet in Roebels betalen. En wil hij dat wél dan is het vooral Putin zelf die er last van heeft.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:47 schreef Breekfast het volgende:
Ja die hebben een lange, lange geschiedenis.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Krim-Tataren zijn Turken, dat zou jij toch moeten weten. De Krim was oorspronkelijk bewoond door een Turks volk, niet door Oekraïners of Russen.
Door de ogen van Rusland gezien kunnen ze door sancties niets met de Euro. Dat ze dan naar andere middelen zoeken lijkt mij logisch.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Oorlog of niet. Maar als Rusland gewoon de gaskraan dicht draait dan doet het juridische geneuzel er weinig meer toe. Dat Europa dan geen geld meer overmaakt is dan ingecalculeerd door Rusland.
Ik denk dat het even pauze wordt met elitaire keuzes om vanaf een rustieke sofa op tafels te dansen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:56 schreef Catatafishh het volgende:
Het is overigens wel balen dat wij net nu we een energiecrisis in gaan dat met types doen als Rob Jetten, Kajsa Ollengren en Siegrid Kaag. Onze minister van klimaat verwisselt een m3 gas met een kwh electriciteit. Onze minister van defensie past geslachtsdiscriminatie toe en onze minister van financiën speecht liever over blikjes red bull in de maas dan een koopkrachtdebat bij te wonen. Zorgwekkend.
Ja uiteindelijk had jij gelijk. Afhankelijkheid leidt niet tot wereldvrede en democratie voor iedereen, maar tot kwetsbaarheid.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:58 schreef Cherni het volgende:
[..]
Door de ogen van Rusland gezien kunnen ze door sancties niets met de Euro. Dat ze dan naar andere middelen zoeken lijkt mij logisch.
Maar dan draaien ze die kraan maar dicht. Zolang ik op fok zit roep ik al om totaal niet afhankelijk te worden van China/Rusland. Maar wat protectionisme en zelfredzaamheid werd als iets slechts gezien. Nu blijkt dat we de foute keuze hebben gemaakt en ligt iedereen wat te jammeren over roebels
Uiteraard. En dat is hypocriet. I know. Maar dat ik geef ik best toe.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja uiteindelijk had jij gelijk. Afhankelijkheid leidt niet tot wereldvrede en democratie voor iedereen, maar tot kwetsbaarheid.
Hoe wil jij die sancties aan Rusland dan verklaren? Iemand boycotten is namelijk niets anders te verklaren dan dat men oorlog wil met die persoon of instantie of land.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Die “calculeren” dat wij de afhankelijkheid voorop zullen zetten, ofwel, “calling our bluff” wat betreft dat we dan gewoon niet meer gaan betalen.. aka draai die kraan maar dicht.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Oorlog of niet. Maar als Rusland gewoon de gaskraan dicht draait dan doet het juridische geneuzel er weinig meer toe. Dat Europa dan geen geld meer overmaakt is dan ingecalculeerd door Rusland.
Dat moet inderdaad wel, maar dat zie ik deze mensen helaas niet voor elkaar krijgen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik denk dat het even pauze wordt met elitaire keuzes om vanaf een rustieke sofa op tafels te dansen.
Leg eens uit?quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:39 schreef KroketBroodje het volgende:
Klopt niet. De oorlogen waar de NATO (wij) verantwoordelijk voor zijn hebben de afgelopen 20 jaar veel meer burgerslachtoffers gemaakt.
Sancties zijn een prima chantage middel. Iran gaat er al jaren gebukt onder. Maar we hebben niet de oorlog verklaard aan Iran.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoe wil jij die sancties aan Rusland dan verklaren? Iemand boycotten is namelijk niets anders te verklaren dan dat men oorlog wil met die persoon of instantie of land.
Als hij maar niet op de knop druktquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:08 schreef Jed1Gam het volgende:
Putin echt een ongeleid projectiel op dit moment.
Dat is dan idd de opportunistische zienswijze van Russische leiders.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:58 schreef Cherni het volgende:
[..]
Door de ogen van Rusland gezien kunnen ze door sancties niets met de Euro. Dat ze dan naar andere middelen zoeken lijkt mij logisch.
Maar dan draaien ze die kraan maar dicht. Zolang ik op fok zit roep ik al om totaal niet afhankelijk te worden van China/Rusland. Maar wat protectionisme en zelfredzaamheid werd als iets slechts gezien. Nu blijkt dat we de foute keuze hebben gemaakt en ligt iedereen wat te jammeren over roebels
Doet hij pas als het voorbij is, gewoon omdat het kan.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als hij maar niet op de knop drukt
Geen idee, komen ook conflicterende berichten over van Russische zijde.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:15 schreef Lospedrosa het volgende:
Is er nieuws? Gaat toch het gas eraf?
Ook Russische studenten hier in Nederland konden niet pinnen. Of dat nog zo is weet ik niet.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat is dan idd de opportunistische zienswijze van Russische leiders.
Zover ik weet en zie, zijn alle humanitaire zaken alsmede die van gewone burgers van sancties uitgesloten.
Degene die worden geraakt is met naam en toenaam de bovenlaag van de Russische samenleving die concreet in relatie staat met Putin. Dat die megalomane leiders er voor kiezen om hun bevolking deelgenoot te maken van hun luxe tekorten, is dan een keuze van hun Doema(ar)
Los daarvan zie ons aka mijzelf niet jammeren over roebels die wmb alleen nog van waarde zijn voor Rusland zelf.
Klimaatpaus helemaal blij nuquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:19 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Geen idee, komen ook conflicterende berichten over van Russische zijde.
Er is geen oorlog, weet je nogquote:Op donderdag 31 maart 2022 17:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat boeit al dat geneuzel over rechters en contracten als er oorlog is?
Te veel om uit te leggen, hier wat leesvoer:quote:
Maar hoe is de NATO verantwoordelijk voor die "oorlogen" (operaties)? Is Oekraine ook verantwoordelijk voor deze oorlog dan?quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:23 schreef KroketBroodje het volgende:
Te veel om uit te leggen, hier wat leesvoer:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NATO_operations
Dat betwijfel ik ten sterkste.quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:49 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Niet officieel, maar de relatie is ook niet echt aan het verbeteren. Vooralsnog ligt escalatie erg vlakbij.quote:
Rusland wel. De V.S. had Afghanistan en Irak binnengevallen weet je nog? Onze vrienden van de NATO.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar hoe is de NATO verantwoordelijk voor die "oorlogen" (operaties)? Is Oekraine ook verantwoordelijk voor deze oorlog dan?
Doet hij dat wel dan hoeven we ons ook geen zorgen meer te maken dus gewoon niet druk om maken.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Als hij maar niet op de knop drukt
Hij klinkt serieus:quote:Op donderdag 31 maart 2022 17:03 schreef Catatafishh het volgende:
1 april is wel een verdachte datum voor dit soort strapatsen. Zou er toch ergens een komiek schuilen in Putin
het breken van contracten kun je maar een beperkt aantal keren doen. Je verliest de toekomstige onderhandelingen omdat je roekeloos handelde. China/andere niet-westerse landen zullen in de toekomst een premium eisen omdat rusland een onbetrouwbare partner is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet officieel, maar de relatie is ook niet echt aan het verbeteren. Vooralsnog ligt escalatie erg vlakbij.
Welke rechter gaat precies straffen opleggen als er 'contractbreuk' wordt gepleegd?
Dat is wel evident iets anders als je eerdere opmerking waar @AchJa naar vroeg.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:27 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Rusland wel. De V.S. had Afghanistan en Irak binnengevallen weet je nog? Onze vrienden van de NATO.
Wanneer de ander een boycot met een andere actie beantwoord, krijg je idd uiteindelijk oorlog om een kopje thee oif van een verkeerd woord.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:07 schreef torentje het volgende:
[..]
Hoe wil jij die sancties aan Rusland dan verklaren? Iemand boycotten is namelijk niets anders te verklaren dan dat men oorlog wil met die persoon of instantie of land.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |