abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:16:50 #151
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204282600
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:10 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Landen zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van hun luchtrruim. Als ze die veiligheid niet kunnen garanderen moeten ze het sluiten.
Ik snap wat je zegt en dan zou je alles en iedereen moeten opsluiten met nog steeds het risico dat natuurgeweld desondanks slachtoffers veroorzaakt.

Verantwoordelijkheid hebben voor veiligheid is wat anders dan daar in gebreke zijn (gebleven).
De overheid is ook verantwoordijk voor veiligheid van de A2 en desondanks verongelukken daar door eigen of andermans toedoen, mensen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:18:10 #152
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204282618
quote:
18s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:16 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik snap wat je zegt en dan zou je alles en iedereen moeten opsluiten met nog steeds het risico dat natuurgeweld desondanks slachtoffers veroorzaakt.

Verantwoordelijkheid hebben voor veiligheid is wat anders dan daar in dan gebreke zijn (gebleven).
De overheid is ook verantwoordijk voor veiligheid van de A2 en desondanks verongelukken daar door eigen of andermans toedoen, mensen.
Drie of vier dagen eerder was een transportvliegtuig van het Oekrainse leger op 6,5 km hoogte neergeschoten.
Dan weet je dat er geen MANDPADS gebruikt werd, maar een systeem dat vliegtuigen op elke hoogte kan raken.

Het sluiten van het luchtruim zou Oekraine zowat een miljoen dollar per dag gekost hebben (overvlieg vergoedingen).

[ Bericht 5% gewijzigd door crystal_meth op 31-03-2022 12:23:30 ]
are we infinite or am I alone
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:23:30 #153
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204282677
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 11:49 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik maak me zorgen over de burgers ja, maar dat staat los van de politieke BS wat er momenteel speelt
Je maakt je zoveel zorgen over de burgers dat je deze oorlog minder erg vindt dan een voorgaande oorlog (Afghanistan) met minder burgerslachtoffers. En dat je ook nog eens wat sterftecjifers uit je duim hebt gezogen om de hele oorlog überhaupt te kunnen bagatelliseren. Wat zullen ze daarmee geholpen zijn, in Oekraïne.
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:23:36 #154
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204282678
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Drie of vier dagen eerder was een transportvliegtuig van het Oekrainse leger op 6,5 km hoogte neergeschoten.
Dan weet je dat er geen MANDPADS gebruikt werd, maar een systeem dat vliegtuigen op elke hoogte kan raken.
Hellen vlak discussie en achteraf (drog)redeneren kan je vooraf zeggen dat een slachtoffer het gevolg aan zichzelf te wijten heeft (gehad).
Iets met weten dat iemand een geldautomaat laat ploffen maar nog niet weet waar en wanneer, dan maar een goed heenkomen hadden moeten zoeken.
pi_204282728
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 11:55 schreef ExTec het volgende:

[..]
Maar gelukkig ben jij zo wijs om de uitzending maar uit te zetten op het moment dat er verwezen word naar WO2.

Want je kan "re-la-ti-ve-ren", of je kan het niet, immers.
Zie mijn vorige post met aantal doden Oekraïne vs tweede wereldoorlog ;)
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_204282759
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:23 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je maakt je zoveel zorgen over de burgers dat je deze oorlog minder erg vindt dan een voorgaande oorlog (Afghanistan) met minder burgerslachtoffers. En dat je ook nog eens wat sterftecjifers uit je duim hebt gezogen om de hele oorlog überhaupt te kunnen bagatelliseren. Wat zullen ze daarmee geholpen zijn, in Oekraïne.
Nope. Ik vind dit even erg, het verschil is dat ik mij realiseer dat we hier veel minder invloed op hebben dan de Afghanistaanse/Irakese oorlog. We zitten bij de NATO niet bij Rusland.

Net zoals de Russen moeten opstaan tegen hun moordzuchtig beleid moeten wij dit ook doen tegen ons moordzuchtig beleid. Alleen naar de overkant roepen dat ze dit moeten doen heeft geen zin. Nogmaals; laten we eerst zelf het goede voorbeeld geven voordat we dat van anderen gaan eisen.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 12:31:30 #157
236264 crew  capricia
pi_204282775
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:30 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nope. Ik vind dit even erg, alleen ik realiseer me we hier veel minder invloed op hebben dan de Afghanistaanse/Irakese oorlog. We zitten bij de NATO niet bij Rusland.

Net zoals de Russen moeten opstaan tegen hun moordzuchtig beleid moeten wij dit ook doen tegen ons moordzuchtig beleid. Alleen naar de overkant roepen dat ze dit moeten doen heeft geen zin. Nogmaals; laten we eerst zelf het goede voorbeeld geven voordat we dat van anderen gaan eisen.
Ben je nu een regime change in Rusland aan het bepleiten?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_204282798
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:31 schreef capricia het volgende:

[..]
Ben je nu een regime change in Rusland aan het bepleiten?
Ik zeg dat ze moeten opstaan, niet dat ze hun regime moeten veranderen. Ze moeten klagen net zoals wij dat hadden moeten doen tijdens invasies Vietnam/Afghanistan/Irak
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:32:52 #159
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204282799
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:28 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Blijf vooral geloven in die eigen (kant noch wal) rakende vergelijkingsredenering dat het allemaal wel meevalt en niet zo erg of ernstig is.
pi_204282812
quote:
13s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:32 schreef Vallon het volgende:

[..]
Blijf vooral geloven in die eigen (kant noch wal) rakende vergelijkingsredenering dat het allemaal wel meevalt en niet zo erg of ernstig is.
quote:

[..]
Nope. Ik vind dit even erg, het verschil is dat ik mij realiseer dat we hier veel minder invloed op hebben dan de Afghanistaanse/Irakese oorlog. We zitten bij de NATO niet bij Rusland.
pi_204282827
quote:
80s.gif Op donderdag 31 maart 2022 09:47 schreef ludovico het volgende:

[..]
No worries, glad to help.

Wat er gebeurt is dat China goederen zendt, de USA dat niet betaalt maar financieert met het laten toenemen van de staatsschuld, de verzonden dollars beinvloeden het systeem niet omdat ze niet deelnemen aan de reele economie maar blijven hangen in de financiele economie.

Als die vorderingen van China ingezet gaan worden om producten te kopen krijg je een inflatie (opeens meer actieve currency units die circuleren)... In die valuta, dat heeft effect op wisselkoersen.

Aanbod van dollar wordt dan opeens heel hoog, standaard vraag/aanbod economie --> depreciatie dollar.

De inflatie roepers en centrale banken lijken het hele stuk financiele economie / reële economie te missen.
je zei:
VS wordt gefinancierd door het buitenland.

terwijl je het nu ineens over de depreciatie van de dollar begint. Dat is een ander onderwerp.
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:34:27 #162
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204282835
quote:
13s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:23 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hellen vlak discussie en achteraf (drog)redeneren kan je vooraf zeggen dat een slachtoffer het gevolg aan zichzelf te wijten heeft (gehad).
Iets met weten dat iemand een geldautomaat laat ploffen maar nog niet weet waar een goed heenkomen moeten zoeken.
Dus een internationaal verdrag ondertekenen dat je verplicht om het luchtruim te sluiten wanneer er gevaar dreigt is slechts pro forma?
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:36:23 #163
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204282867
quote:

[..]
Nope. Ik vind dit even erg,
Over het aantal doden in Oekraïne:
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 11:05 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Nee komt niet eens in de buurt
Terwijl het dus wel in de buurt komt - sterker nog, meer is. Je vindt het duidelijk minder belangrijk, getuige ook dat je niet eens de moeite wil nemen om de ernst van de oorlog te schatten aan de hand van de cijfers.

Dit was ook een mooi staaltje 'betrokkenheid':
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Als het dodental meer dan de oorlog in Afhanistan/Irak is dan kom ik wel mijn bed uit
quote:
het verschil is dat ik mij realiseer dat we hier veel minder invloed op hebben dan de Afghanistaanse/Irakese oorlog. We zitten bij de NATO niet bij Rusland.

????
quote:
Net zoals de Russen moeten opstaan tegen hun moordzuchtig beleid moeten wij dit ook doen tegen ons moordzuchtig beleid.
Welk beleid is dat precies???
quote:
Alleen naar de overkant roepen dat ze dit moeten doen heeft geen zin. Nogmaals; laten we eerst zelf het goede voorbeeld geven voordat we dat van anderen gaan eisen.
Je bent vooral voor de zoveelste keer de doelpalen aan het verplaatsen en je straatje schoon aan het vegen aangaande je eerdere dedain over de oorlogsslachtoffers in Oekraïne waar jij je bed nog niet voor uit komt.
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:36:36 #164
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204282873
https://www.aljazeera.com(...)ers-us-says-liveblog
Ukraine says convoy of buses on its way to Mariupol
A convoy of Ukrainian buses has set out for the besieged, southeastern port city of Mariupol to try to deliver humanitarian supplies and bring out trapped civilians, the country’s deputy prime minister has said.

Iryna Vereshchuk said 45 buses were on their way to Mariupol after the International Committee of the Red Cross (ICRC) confirmed Russia had agreed to open a safe corridor. Seventeen buses had already left for Mariupol from Zaporizhzhia, about 220km (136 miles) to the northwest, she added.

Another 28 were waiting for authorisation to pass the Russian checkpoint in Vasylivka, near Zaporizhzhia.

Mariupol’s mayor said this week that up to 170,000 residents were trapped there with no power and dwindling supplies. Previous attempts to organise safe corridors for civilians to evacuate from the city have failed.
pi_204282919
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:36 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Over het aantal doden in Oekraïne:
[..]
Terwijl het dus wel in de buurt komt - sterker nog, meer is. Je vindt het duidelijk minder belangrijk, getuige ook dat je niet eens de moeite wil nemen om de ernst van de oorlog te schatten aan de hand van de cijfers.

Dit was ook een mooi staaltje 'betrokkenheid':
[..]
[..]
????
[..]
Welk beleid is dat precies???
[..]
Je bent vooral voor de zoveelste keer de doelpalen aan het verplaatsen en je straatje schoon aan het vegen aangaande je eerdere dedain over de oorlogsslachtoffers in Oekraïne waar jij je bed nog niet voor uit komt.
Klopt niet. De oorlogen waar de NATO (wij) verantwoordelijk voor zijn hebben de afgelopen 20 jaar veel meer burgerslachtoffers gemaakt. Ik focus mij liever op hetgeen waar ik wel invloed op heb.
We draaien rondjes en dit gaat buiten de scope van dit topic, PM me maar als je meer wilt weten.
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:41:06 #166
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204282940
quote:
Gen Sir Nick Parker, former commander of land forces in the British army, has somewhat controversially said Nato has been “defeated”, and called for a smaller coalition of nations to develop an offensive counter-strategy to the Russian president, Vladimir Putin.

PA Media quote him telling BBC Radio 4’s Today programme:

Nato’s bluff was called. We were unable to stop the Russians trampling all over Ukraine and now Nato is holding the line of the 2004 expansion, along the line of the Baltic states and Poland and Hungary and Romania.

And what it has to do is to defend that line, it’s in what in military terms we would call a defensive position.

And I don’t think it has the capacity to move on to the offensive with its 30 nations all with slightly different views.

We need to have a smaller coalition of nations who can start to develop an offensive counter-strategy to Putin.

quote:
Heavy fighting likely to take place in Kyiv in coming days - UK MoD

The UK’s ministry of defence has just released its latest intelligence report, suggesting heavy fighting will likely take place in Kyiv in the coming days.

Despite Russian statements indicating an intended reduction of military activity around Chernihiv, significant Russian shelling and missile strikes have continued.

Russian forces continue to hold positions to the east and west of Kyiv despite the withdrawal of a limited number of units. Heavy fighting will likely take place in the suburbs of the city in coming days.

Heavy fighting continues in Mariupol, a key objective of Russian forces, however Ukrainian forces remain in control of the centre of the city.”
https://www.theguardian.c(...)led-by-advisers-live
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:44:10 #167
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204282985
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:39 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Klopt niet. De oorlogen waar de NATO (wij) verantwoordelijk voor zijn hebben de afgelopen 20 jaar veel meer burgerslachtoffers gemaakt. Ik focus mij liever op hetgeen waar ik wel invloed op heb.
We draaien rondjes en dit gaat buiten de scope van dit topic, PM me maar als je meer wilt weten.
Discussie verplaatsen naar PM zodat je geen publieke gezichtsverlies lijdt _O_
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:44:40 #168
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204282993
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:39 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Het aantal doden in 20 jaar lag hoger dan in 1 maand oorlog dus jij maakt je nog nergens druk om _O- _O-
pi_204283000
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:44 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Discussie verplaatsen naar PM zodat je geen publieke gezichtsverlies lijdt _O_
Maak maar een nieuw topic aan, dat boeit me hier niet. Misschien doe jij dit voor publieke status maar ik discussieer om anderen en mezelf te informeren
pi_204283003
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:28 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik denk dat het voor mensen die nu uit hun huis gebombardeerd worden bitter weinig uitmaakt dat er in "WO2 meer mensen dood gingen".
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:46:12 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204283019
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dus een internationaal verdrag ondertekenen dat je verplicht om het luchtruim te sluiten wanneer er gevaar dreigt is slechts pro forma?
Waar suggereer ik dat (pro forma) ?
Ik zie dat je opnieuw een beroep doet met het argument dat men het had kunnen weten omdat het (ver/gezocht) voorstelbaar was.

Zover nu bekend is en uitgebreid is onderzocht heeft iedereen mu.v. de aanvallende partij zich aan de veiligheidsafspraken gehouden. Zelf zie ik overigens ook een eigen verantwoordelijkheid waarbij gebruikers van voorzieningen (in)direct zich hun risisco ook moeten afwegen. Dit gaat dan van het individu zelf tot maatschappij en betrokken (overheids)instanties.

Om de link ontopic te houden, zeg je dus (omfloerst) dat Oekraïne en haar supporters - zelf - schuldig zijn aan de oorlog omdat zij hadden kunnen weten dat in legitiem verzet, Rusland met geweld Oekraïne zou gaan binnenvallen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:47:50 #172
8369 speknek
Another day another slay
pi_204283044
quote:
Misschien een EU Rapid Deployment Capacity.

Oh nee :+.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204283170
POLL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 31 maart 2022 @ 12:58:58 #174
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204283193
TK debat: Klaver is scherp.. Hoekstra is bezig zich niet te hoeven houden aan uitbreiden en uitvoeren van concrete sancties. Hoekstra verwijst als verweer naar andere bewindspersonen omdat MinBU niet veranqwoordelijk is voor het kadaster etc.etc.

Kortom het grote afschuiven wie wat moet doen is weer bezig om door te gaan. Hoekstra spreekt wel voor anderen in het Kabinet maar ziet zichzelf niet genoodzaakt om anderen in het Kabinet aan te spreken.
pi_204283231
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:34 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]
je zei:
VS wordt gefinancierd door het buitenland.

terwijl je het nu ineens over de depreciatie van de dollar begint. Dat is een ander onderwerp.
Neuh, kan mij niet herinneren dat ik een ander onderwerp begonnen ben, het ging opeens over een sterke munt en hoe sterk de dollar was. Dat die overgewaardeerd is heeft alles te maken met financiering uit het buitenland en eventuele wisselkoersen.

De twee zijn op een hele directe manier met elkaar verbonden.
Denk wel dat het enigszins off topic is verder voor dit topic, behalve dan het hele gas betalingen aan Rusland onderwerp...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 13:06:04 #176
236264 crew  capricia
pi_204283264
quote:
3s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:58 schreef Vallon het volgende:
TK debat: Klaver is scherp.. Hoekstra is bezig zich niet te hoeven houden aan uitbreiden en uitvoeren van concrete sancties. Hoekstra verwijst als verweer naar andere bewindspersonen omdat MinBU niet veranqwoordelijk is voor het kadaster etc.etc.

Kortom het grote afschuiven wie wat moet doen is weer bezig om door te gaan. Hoekstra spreekt wel voor anderen in het Kabinet maar ziet zichzelf niet genoodzaakt om anderen in het Kabinet aan te spreken.
Je zou verwachten dat onze Minister van Algemene Zaken hier de coördinerende rol over de ministeries zou vervullen.
Maar helaas...
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:09:59 #177
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204283311
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Je zou verwachten dat onze Minister van Algemene Zaken hier de coördinerende rol over de ministeries zou vervullen.
Maar helaas...
Regie nemen, wat is dat?
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:10:31 #178
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204283317
Tering. Die Hoekstra :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_204283329
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:32 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]
Ik zeg dat ze moeten opstaan, niet dat ze hun regime moeten veranderen. Ze moeten klagen net zoals wij dat hadden moeten doen tijdens invasies Vietnam/Afghanistan/Irak
Dus opstaan en Poetin laten zitten. OK, dat is volkomen (on)logisch.
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 13:12:46 #180
236264 crew  capricia
pi_204283352
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:09 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Regie nemen, wat is dat?
Dit dus.
Ben het er niet mee eens, maar begrijp Hoekstra wel. Hij is als min van BuZa niet verantwoordelijk voor het kadaster of voor andere ministeries.
Er is er een die deze rol wel op kan pakken..onze minister voor Algemene Zaken:
Mark Rutte.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator donderdag 31 maart 2022 @ 13:14:36 #181
5428 crew  miss_sly
pi_204283385
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:12 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit dus.
Ben het er niet mee eens, maar begrijp Hoekstra wel. Hij is als min van BuZa niet verantwoordelijk voor het kadaster of voor andere ministeries.
Mark Rutte.
Wat dat betreft had Dassen wel een goed punt over het instellen van een taskforce.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:15:32 #182
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204283396
quote:

[..]
Dit dus.
Mark Rutte.
Waarom staat hij daar dan?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:17:43 #183
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204283429
quote:
84s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:15 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Waarom staat hij daar dan?
Omdat de regering Hoekstra heeft gestuurd om vragen te beantwoorden.
pi_204283500
quote:
7s.gif Op donderdag 31 maart 2022 12:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat laatste is ook zeker erg belangrijk, inderdaad. Ook een van de redenen dat ie zoveel mogelijk in Ukraïens speecht.
Nederlandse politici, steenkolenkrom Engels sprekend waar ze maar kunnen, zouden er een voorbeeld aan kunnen nemen.
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:24:30 #185
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_204283515
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 11:36 schreef zalkc het volgende:

[..]
Bluf als ze Poetin vragen!
en dan met alleen FVD in de bankjes?
... en huiver mee
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:25:11 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_204283526
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:24 schreef Giggio het volgende:

[..]
en dan met alleen FVD in de bankjes?
Allemaal in hun mooiste jurkjes.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_204283539
quote:
17s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:25 schreef Perrin het volgende:

[..]
Allemaal in hun mooiste jurkjes.
En Geert kan zijn Russische onderscheiding dan even showen voor Poetin.
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:39:37 #188
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204283632
quote:

[..]
Dit dus.
Mark Rutte.
Gezien tempo van Rutte-kabinetten met toeslagenaffaire en Groningen komen de extra sancties over een jaar of vijf
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:41:29 #189
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204283648
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar helaas...
Dat zou je idd denken...... helaas is de praktijk het al oude weg -en afglijden.

Dat wegduiken, ken ik natuurlijk. Het was dan ook reden voor de TK om komende Dinsdag het voltallige Kabinet in vak K te gaan hebben zodat niemand naar elkaar kan wegkijken bij bantwoorden van vragen. Ze zijn nu aan het lu(n)chen. Omtzigt ging zelf nog een stapje verder om voor vanavond 20u30 antwoord te hebben op eerder gestelde vragen die stelselmatig maar niet worden beantwoord.

Ergens wel terecht om kort en metten te maken met het halfslachtig opereren. Tragikomisch en plaatsvervangende Zuid-As schaamte dat we als witwasland nog geen 400Miljoen hebben weten te traceren om te sanctioneren en andere landen inmiddels al in de vele miljarden al hebben vastgezet (Frankrijk iets van 22 Miljard en in de UK meer dan 1000 personen worden beperkt w.o. natuurlijk Chelsea dat zelf al goed is voor 3 Miljard). Omtzigt die hier (stokpaardje) verwees dat dit uitstekend wel kon in de toeslagenaffaire om monddood gemaakte mensen te terroriseren.
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:43:34 #190
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204283674
quote:
12s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:41 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat zou je idd denken...... helaas is de praktijk het al oude weg -en afglijden.

Dat wegduiken, ken ik natuurlijk. Het was dan ook reden voor de TK om komende Dinsdag het voltallige Kabinet in vak K te gaan hebben zodat niemand naar elkaar kan wegkijken bij bantwoorden van vragen. Ze zijn nu aan het lu(n)chen. Omtzigt ging zelf nog een stapje verder om voor vanavond 20u30 antwoord te hebben op eerder gestelde vragen die stelselmatig maar niet worden beantwoord.

Ergens wel terecht om kort en metten te maken met het halfslachtig opereren. Tragikomisch en plaatsvervangende Zuid-As schaamte dat we als witwasland nog geen 400Miljoen hebben weten te traceren om te sanctioneren en andere landen inmiddels al in de vele miljarden al hebben vastgezet (Frankrijk iets van 22 Miljard en in de UK meer dan 1000 personen worden beperkt w.o. natuurlijk Chelsea dat zelf al goed is voor 3 Miljard). Omtzigt die hier (stokpaardje) verwees dat dit uitstekend wel kon in de toeslagenaffaire om monddood gemaakte mensen te terroriseren.
Welk debat komt er dinsdag?
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:52:59 #191
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204283767
https://www.reddit.com/r/(...)ripts_but_says_they/
Russia drafts 134,500 conscripts but says they won't go to Ukraine

I heard a couple of days ago about these conscripts and the word in ukraine is they expect them to meet up with current forces that are regrouping and launch a new attack in a week or two.
pi_204283779
Het is wel opvallend hoe strak geregisseerd de Putin trollen zijn: naadloos van de Kremlinlijn over deze oorlog naar het verdedigen van de Russische leugens over de MH17.

Enige wat ik me afvraag is of ze in roebels worden betaald.
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:55:24 #193
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204283791
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En Geert kan zijn Russische onderscheiding dan even showen voor Poetin.
Dat corona-excuus kan idd nog steeds worden gebruikt. Baudet die alles ontkent, kon (en wilde) dat argument natuurlijk niet hanteren.
Ik denk dat Geert zich hier wat ongemakkelijk voelt omdat hij zich net als Alex met die despoten heeft ingelaten met sierlijk biertje.

bron: 2018 nos.nl

Hier een vermakelijk stukje waar Geert destijds, weliswaar in vaag betere tijden, opriep tot toenadering. Putin was ook maar een leider van (toen) 142 Miljoen Russen die we ondanks het neerhalen van de MH17 te vriend moe(s)ten houden.
  donderdag 31 maart 2022 @ 13:57:28 #194
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204283809
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 13:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Welk debat komt er dinsdag?
Het bekende vragen(v)uurtje en men dan niet wil dat bewindspersonen zaken gaan traineren door naar elkaar te wijzen.
pi_204283837
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2022 10:59 schreef capricia het volgende:
Ik ben serieus benieuwd wie de tekstschrijver van Zelensky is.
In de Volkskrant van vandaag, blz 35 en verder, met name buiten hemzelf, scenarioschrijvers van zijn productiebedrijf en films, journalisten en anderen. Het is een heel team.
Wisten jullie dat Zelenskyy voor de Oekraïense versie van Beertje Paddington de stem van Paddington insprak?
pi_204283854
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 31 maart 2022 @ 14:08:59 #197
18561 Giggio
kijk naar jezelf...
pi_204283897
quote:
84s.gif Op donderdag 31 maart 2022 11:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Poetin heeft een viagra nodig
so that baudet can sit on it
... en huiver mee
  donderdag 31 maart 2022 @ 14:12:29 #198
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204283917
Op Russische staats TV een lang debat hoe biowapens van de VS alleen russen kunnen (zullen) doden, maar niet Oekraïners want het kan onderscheid maken.

Eigenlijk wel grappig want ze laten de VS zo machtiger lijken dan ze zijn. Terwijl propaganda vaak de andere kant op werkt. Niet een land waarmee je in gevecht wilt zijn als soldaat, want als ze dat soort sci-fi wapens hebben, dan toch ook robots met lasers en shields :D

Erg bizar dat ze hier zo op hameren.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204283934
quote:
2s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op Russische staats TV een lang debat hoe biowapens van de VS alleen russen kunnen (zullen) doden, maar niet Oekraïners want het kan onderscheid maken.

Eigenlijk wel grappig want ze laten de VS zo machtiger lijken dan ze zijn. Terwijl propaganda vaak de andere kant op werkt. Niet een land waarmee je in gevecht wilt zijn als soldaat, want als ze dat soort sci-fi wapens hebben, dan toch ook robots met lasers en shields :D

Erg bizar dat ze hier zo op hameren.
Dat moet toch wel een fantastisch wapen zijn, controleeert eerst je paspoort voor het toeslaat, kunnen wij er daar ook wat van bestellen?

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor een van onze "neutrale" posters erover begint.
  donderdag 31 maart 2022 @ 14:15:20 #200
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_204283937
quote:
0s.gif Op donderdag 31 maart 2022 14:00 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
In de Volkskrant van vandaag, blz 35 en verder, met name buiten hemzelf, scenarioschrijvers van zijn productiebedrijf en films, journalisten en anderen. Het is een heel team.
Wisten jullie dat Zelenskyy voor de Oekraïense versie van Beertje Paddington de stem van Paddington insprak?
Wel cool en ik denk voor Oekraïne een zegen dat ze hem als ongekunstelde voorman op de mediagenieke kansel hebben. Iemand die naast toegankelijk herkenbaar ook uitstekend weet hoe (moderne) media werkt.
Zijn toespraak was wat later en hij gaat dan ook niet langer opzitten dan nodig om te gaan luisteren naar Atje Kuiken die hem graag had willen toespreken.
//--//
Ik blijf mij ook altijd wat verbazen (als verwonderend) hoe tegenstanders iemand op persoon weten weg te zetten. Het is idd wel prettig dat je iemand hoort die er goed uitziet en spreekt. Inhoudelijk maakt het mij geen bal wie het; maar vooral wat men met welke intentie wordt gezegd. Helaas is voor veel mensen een uiterlijke verschijning kennelijk reden om hun mening aan te verbinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')