Ik snap wat je zegt en dan zou je alles en iedereen moeten opsluiten met nog steeds het risico dat natuurgeweld desondanks slachtoffers veroorzaakt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Landen zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van hun luchtrruim. Als ze die veiligheid niet kunnen garanderen moeten ze het sluiten.
Drie of vier dagen eerder was een transportvliegtuig van het Oekrainse leger op 6,5 km hoogte neergeschoten.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:16 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik snap wat je zegt en dan zou je alles en iedereen moeten opsluiten met nog steeds het risico dat natuurgeweld desondanks slachtoffers veroorzaakt.
Verantwoordelijkheid hebben voor veiligheid is wat anders dan daar in dan gebreke zijn (gebleven).
De overheid is ook verantwoordijk voor veiligheid van de A2 en desondanks verongelukken daar door eigen of andermans toedoen, mensen.
Je maakt je zoveel zorgen over de burgers dat je deze oorlog minder erg vindt dan een voorgaande oorlog (Afghanistan) met minder burgerslachtoffers. En dat je ook nog eens wat sterftecjifers uit je duim hebt gezogen om de hele oorlog überhaupt te kunnen bagatelliseren. Wat zullen ze daarmee geholpen zijn, in Oekraïne.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:49 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik maak me zorgen over de burgers ja, maar dat staat los van de politieke BS wat er momenteel speelt
Hellen vlak discussie en achteraf (drog)redeneren kan je vooraf zeggen dat een slachtoffer het gevolg aan zichzelf te wijten heeft (gehad).quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:18 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Drie of vier dagen eerder was een transportvliegtuig van het Oekrainse leger op 6,5 km hoogte neergeschoten.
Dan weet je dat er geen MANDPADS gebruikt werd, maar een systeem dat vliegtuigen op elke hoogte kan raken.
Zie mijn vorige post met aantal doden Oekraïne vs tweede wereldoorlogquote:Op donderdag 31 maart 2022 11:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar gelukkig ben jij zo wijs om de uitzending maar uit te zetten op het moment dat er verwezen word naar WO2.
Want je kan "re-la-ti-ve-ren", of je kan het niet, immers.
Nope. Ik vind dit even erg, het verschil is dat ik mij realiseer dat we hier veel minder invloed op hebben dan de Afghanistaanse/Irakese oorlog. We zitten bij de NATO niet bij Rusland.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:23 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je maakt je zoveel zorgen over de burgers dat je deze oorlog minder erg vindt dan een voorgaande oorlog (Afghanistan) met minder burgerslachtoffers. En dat je ook nog eens wat sterftecjifers uit je duim hebt gezogen om de hele oorlog überhaupt te kunnen bagatelliseren. Wat zullen ze daarmee geholpen zijn, in Oekraïne.
Ben je nu een regime change in Rusland aan het bepleiten?quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:30 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Nope. Ik vind dit even erg, alleen ik realiseer me we hier veel minder invloed op hebben dan de Afghanistaanse/Irakese oorlog. We zitten bij de NATO niet bij Rusland.
Net zoals de Russen moeten opstaan tegen hun moordzuchtig beleid moeten wij dit ook doen tegen ons moordzuchtig beleid. Alleen naar de overkant roepen dat ze dit moeten doen heeft geen zin. Nogmaals; laten we eerst zelf het goede voorbeeld geven voordat we dat van anderen gaan eisen.
Ik zeg dat ze moeten opstaan, niet dat ze hun regime moeten veranderen. Ze moeten klagen net zoals wij dat hadden moeten doen tijdens invasies Vietnam/Afghanistan/Irakquote:Op donderdag 31 maart 2022 12:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben je nu een regime change in Rusland aan het bepleiten?
Blijf vooral geloven in die eigen (kant noch wal) rakende vergelijkingsredenering dat het allemaal wel meevalt en niet zo erg of ernstig is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:28 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post met aantal doden Oekraïne vs tweede wereldoorlog
quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Blijf vooral geloven in die eigen (kant noch wal) rakende vergelijkingsredenering dat het allemaal wel meevalt en niet zo erg of ernstig is.
quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:30 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Nope. Ik vind dit even erg, het verschil is dat ik mij realiseer dat we hier veel minder invloed op hebben dan de Afghanistaanse/Irakese oorlog. We zitten bij de NATO niet bij Rusland.
je zei:quote:Op donderdag 31 maart 2022 09:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
No worries, glad to help.
Wat er gebeurt is dat China goederen zendt, de USA dat niet betaalt maar financieert met het laten toenemen van de staatsschuld, de verzonden dollars beinvloeden het systeem niet omdat ze niet deelnemen aan de reele economie maar blijven hangen in de financiele economie.
Als die vorderingen van China ingezet gaan worden om producten te kopen krijg je een inflatie (opeens meer actieve currency units die circuleren)... In die valuta, dat heeft effect op wisselkoersen.
Aanbod van dollar wordt dan opeens heel hoog, standaard vraag/aanbod economie --> depreciatie dollar.
De inflatie roepers en centrale banken lijken het hele stuk financiele economie / reële economie te missen.
Dus een internationaal verdrag ondertekenen dat je verplicht om het luchtruim te sluiten wanneer er gevaar dreigt is slechts pro forma?quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:23 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hellen vlak discussie en achteraf (drog)redeneren kan je vooraf zeggen dat een slachtoffer het gevolg aan zichzelf te wijten heeft (gehad).
Iets met weten dat iemand een geldautomaat laat ploffen maar nog niet weet waar een goed heenkomen moeten zoeken.
Over het aantal doden in Oekraïne:quote:
Terwijl het dus wel in de buurt komt - sterker nog, meer is. Je vindt het duidelijk minder belangrijk, getuige ook dat je niet eens de moeite wil nemen om de ernst van de oorlog te schatten aan de hand van de cijfers.quote:Op donderdag 31 maart 2022 11:05 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Nee komt niet eens in de buurt
quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:54 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Als het dodental meer dan de oorlog in Afhanistan/Irak is dan kom ik wel mijn bed uit
????quote:het verschil is dat ik mij realiseer dat we hier veel minder invloed op hebben dan de Afghanistaanse/Irakese oorlog. We zitten bij de NATO niet bij Rusland.
Welk beleid is dat precies???quote:Net zoals de Russen moeten opstaan tegen hun moordzuchtig beleid moeten wij dit ook doen tegen ons moordzuchtig beleid.
Je bent vooral voor de zoveelste keer de doelpalen aan het verplaatsen en je straatje schoon aan het vegen aangaande je eerdere dedain over de oorlogsslachtoffers in Oekraïne waar jij je bed nog niet voor uit komt.quote:Alleen naar de overkant roepen dat ze dit moeten doen heeft geen zin. Nogmaals; laten we eerst zelf het goede voorbeeld geven voordat we dat van anderen gaan eisen.
Klopt niet. De oorlogen waar de NATO (wij) verantwoordelijk voor zijn hebben de afgelopen 20 jaar veel meer burgerslachtoffers gemaakt. Ik focus mij liever op hetgeen waar ik wel invloed op heb.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Over het aantal doden in Oekraïne:
[..]
Terwijl het dus wel in de buurt komt - sterker nog, meer is. Je vindt het duidelijk minder belangrijk, getuige ook dat je niet eens de moeite wil nemen om de ernst van de oorlog te schatten aan de hand van de cijfers.
Dit was ook een mooi staaltje 'betrokkenheid':
[..]
[..]
????
[..]
Welk beleid is dat precies???
[..]
Je bent vooral voor de zoveelste keer de doelpalen aan het verplaatsen en je straatje schoon aan het vegen aangaande je eerdere dedain over de oorlogsslachtoffers in Oekraïne waar jij je bed nog niet voor uit komt.
quote:Gen Sir Nick Parker, former commander of land forces in the British army, has somewhat controversially said Nato has been “defeated”, and called for a smaller coalition of nations to develop an offensive counter-strategy to the Russian president, Vladimir Putin.
PA Media quote him telling BBC Radio 4’s Today programme:
Nato’s bluff was called. We were unable to stop the Russians trampling all over Ukraine and now Nato is holding the line of the 2004 expansion, along the line of the Baltic states and Poland and Hungary and Romania.
And what it has to do is to defend that line, it’s in what in military terms we would call a defensive position.
And I don’t think it has the capacity to move on to the offensive with its 30 nations all with slightly different views.
We need to have a smaller coalition of nations who can start to develop an offensive counter-strategy to Putin.
https://www.theguardian.c(...)led-by-advisers-livequote:Heavy fighting likely to take place in Kyiv in coming days - UK MoD
The UK’s ministry of defence has just released its latest intelligence report, suggesting heavy fighting will likely take place in Kyiv in the coming days.
Despite Russian statements indicating an intended reduction of military activity around Chernihiv, significant Russian shelling and missile strikes have continued.
Russian forces continue to hold positions to the east and west of Kyiv despite the withdrawal of a limited number of units. Heavy fighting will likely take place in the suburbs of the city in coming days.
Heavy fighting continues in Mariupol, a key objective of Russian forces, however Ukrainian forces remain in control of the centre of the city.”
Discussie verplaatsen naar PM zodat je geen publieke gezichtsverlies lijdtquote:Op donderdag 31 maart 2022 12:39 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Klopt niet. De oorlogen waar de NATO (wij) verantwoordelijk voor zijn hebben de afgelopen 20 jaar veel meer burgerslachtoffers gemaakt. Ik focus mij liever op hetgeen waar ik wel invloed op heb.
We draaien rondjes en dit gaat buiten de scope van dit topic, PM me maar als je meer wilt weten.
Het aantal doden in 20 jaar lag hoger dan in 1 maand oorlog dus jij maakt je nog nergens druk omquote:Op donderdag 31 maart 2022 12:39 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Klopt niet. De oorlogen waar de NATO (wij) verantwoordelijk voor zijn hebben de afgelopen 20 jaar veel meer burgerslachtoffers gemaakt. Ik focus mij liever op hetgeen waar ik wel invloed op heb.
We draaien rondjes en dit gaat buiten de scope van dit topic, PM me maar als je meer wilt weten.
Maak maar een nieuw topic aan, dat boeit me hier niet. Misschien doe jij dit voor publieke status maar ik discussieer om anderen en mezelf te informerenquote:Op donderdag 31 maart 2022 12:44 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Discussie verplaatsen naar PM zodat je geen publieke gezichtsverlies lijdt
Ik denk dat het voor mensen die nu uit hun huis gebombardeerd worden bitter weinig uitmaakt dat er in "WO2 meer mensen dood gingen".quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:28 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Zie mijn vorige post met aantal doden Oekraïne vs tweede wereldoorlog
Waar suggereer ik dat (pro forma) ?quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:34 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dus een internationaal verdrag ondertekenen dat je verplicht om het luchtruim te sluiten wanneer er gevaar dreigt is slechts pro forma?
Misschien een EU Rapid Deployment Capacity.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
https://www.theguardian.c(...)led-by-advisers-live
Neuh, kan mij niet herinneren dat ik een ander onderwerp begonnen ben, het ging opeens over een sterke munt en hoe sterk de dollar was. Dat die overgewaardeerd is heeft alles te maken met financiering uit het buitenland en eventuele wisselkoersen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:34 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
je zei:
VS wordt gefinancierd door het buitenland.
terwijl je het nu ineens over de depreciatie van de dollar begint. Dat is een ander onderwerp.
Je zou verwachten dat onze Minister van Algemene Zaken hier de coördinerende rol over de ministeries zou vervullen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:58 schreef Vallon het volgende:
TK debat: Klaver is scherp.. Hoekstra is bezig zich niet te hoeven houden aan uitbreiden en uitvoeren van concrete sancties. Hoekstra verwijst als verweer naar andere bewindspersonen omdat MinBU niet veranqwoordelijk is voor het kadaster etc.etc.
Kortom het grote afschuiven wie wat moet doen is weer bezig om door te gaan. Hoekstra spreekt wel voor anderen in het Kabinet maar ziet zichzelf niet genoodzaakt om anderen in het Kabinet aan te spreken.
Regie nemen, wat is dat?quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat onze Minister van Algemene Zaken hier de coördinerende rol over de ministeries zou vervullen.
Maar helaas...
Dus opstaan en Poetin laten zitten. OK, dat is volkomen (on)logisch.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:32 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Ik zeg dat ze moeten opstaan, niet dat ze hun regime moeten veranderen. Ze moeten klagen net zoals wij dat hadden moeten doen tijdens invasies Vietnam/Afghanistan/Irak
Dit dus.quote:
Wat dat betreft had Dassen wel een goed punt over het instellen van een taskforce.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit dus.
Ben het er niet mee eens, maar begrijp Hoekstra wel. Hij is als min van BuZa niet verantwoordelijk voor het kadaster of voor andere ministeries.
Er is er een die deze rol wel op kan pakken..onze minister voor Algemene Zaken:
Mark Rutte.
Waarom staat hij daar dan?quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit dus.
Ben het er niet mee eens, maar begrijp Hoekstra wel. Hij is als min van BuZa niet verantwoordelijk voor het kadaster of voor andere ministeries.
Mark Rutte.
Nederlandse politici, steenkolenkrom Engels sprekend waar ze maar kunnen, zouden er een voorbeeld aan kunnen nemen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 12:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste is ook zeker erg belangrijk, inderdaad. Ook een van de redenen dat ie zoveel mogelijk in Ukraïens speecht.
Allemaal in hun mooiste jurkjes.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:24 schreef Giggio het volgende:
[..]
en dan met alleen FVD in de bankjes?
Gezien tempo van Rutte-kabinetten met toeslagenaffaire en Groningen komen de extra sancties over een jaar of vijfquote:Op donderdag 31 maart 2022 13:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit dus.
Mark Rutte.
Dat zou je idd denken...... helaas is de praktijk het al oude weg -en afglijden.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou verwachten dat onze Minister van Algemene Zaken hier de coördinerende rol over de ministeries zou vervullen.
Maar helaas...
Welk debat komt er dinsdag?quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat zou je idd denken...... helaas is de praktijk het al oude weg -en afglijden.
Dat wegduiken, ken ik natuurlijk. Het was dan ook reden voor de TK om komende Dinsdag het voltallige Kabinet in vak K te gaan hebben zodat niemand naar elkaar kan wegkijken bij bantwoorden van vragen. Ze zijn nu aan het lu(n)chen. Omtzigt ging zelf nog een stapje verder om voor vanavond 20u30 antwoord te hebben op eerder gestelde vragen die stelselmatig maar niet worden beantwoord.
Ergens wel terecht om kort en metten te maken met het halfslachtig opereren. Tragikomisch en plaatsvervangende Zuid-As schaamte dat we als witwasland nog geen 400Miljoen hebben weten te traceren om te sanctioneren en andere landen inmiddels al in de vele miljarden al hebben vastgezet (Frankrijk iets van 22 Miljard en in de UK meer dan 1000 personen worden beperkt w.o. natuurlijk Chelsea dat zelf al goed is voor 3 Miljard). Omtzigt die hier (stokpaardje) verwees dat dit uitstekend wel kon in de toeslagenaffaire om monddood gemaakte mensen te terroriseren.
Dat corona-excuus kan idd nog steeds worden gebruikt. Baudet die alles ontkent, kon (en wilde) dat argument natuurlijk niet hanteren.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En Geert kan zijn Russische onderscheiding dan even showen voor Poetin.
Het bekende vragen(v)uurtje en men dan niet wil dat bewindspersonen zaken gaan traineren door naar elkaar te wijzen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 13:43 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Welk debat komt er dinsdag?
In de Volkskrant van vandaag, blz 35 en verder, met name buiten hemzelf, scenarioschrijvers van zijn productiebedrijf en films, journalisten en anderen. Het is een heel team.quote:Op donderdag 31 maart 2022 10:59 schreef capricia het volgende:
Ik ben serieus benieuwd wie de tekstschrijver van Zelensky is.
Dat moet toch wel een fantastisch wapen zijn, controleeert eerst je paspoort voor het toeslaat, kunnen wij er daar ook wat van bestellen?quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:12 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Op Russische staats TV een lang debat hoe biowapens van de VS alleen russen kunnen (zullen) doden, maar niet Oekraïners want het kan onderscheid maken.
Eigenlijk wel grappig want ze laten de VS zo machtiger lijken dan ze zijn. Terwijl propaganda vaak de andere kant op werkt. Niet een land waarmee je in gevecht wilt zijn als soldaat, want als ze dat soort sci-fi wapens hebben, dan toch ook robots met lasers en shields
Erg bizar dat ze hier zo op hameren.
Wel cool en ik denk voor Oekraïne een zegen dat ze hem als ongekunstelde voorman op de mediagenieke kansel hebben. Iemand die naast toegankelijk herkenbaar ook uitstekend weet hoe (moderne) media werkt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 14:00 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
In de Volkskrant van vandaag, blz 35 en verder, met name buiten hemzelf, scenarioschrijvers van zijn productiebedrijf en films, journalisten en anderen. Het is een heel team.
Wisten jullie dat Zelenskyy voor de Oekraïense versie van Beertje Paddington de stem van Paddington insprak?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |