Je hebt bv. 9/11 gemist ofzo?quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:27 schreef KroketBroodje het volgende:
Rusland wel. De V.S. had Afghanistan en Irak binnengevallen weet je nog? Onze vrienden van de NATO.
Misschien sluit hij morgen het gas niet af maar zegt hij tegen het volk dat hij het gas heeft afgesloten. De meerderheid gelooft alles wat hij zegt en ze kunnen toch niet zien/controleren of het waar is. Ik sluit het niet uit.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:28 schreef Za het volgende:
[..]
Hij klinkt serieus:
Poetin zei op de Russische televisie dat kopers om te betalen roebelrekeningen moeten openen bij Russische banken. Doen ze dat niet, dan wordt dat beschouwd als een wanbetaling van de kopers en dan worden bestaande contracten verscheurd.
AD
Sja. Wij zijn 'de vijand', volgens Poetin. Ik denk niet dat hij zich niet laat tegenhouden door dat soort papieren grenzen. De landen waarmee hij de komende decennia wel handel drijft zullen ofwel duidelijk ondergeschikt zijn, ofwel China hetenquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:28 schreef zuchtje het volgende:
[..]
het breken van contracten kun je maar een beperkt aantal keren doen. Je verliest de toekomstige onderhandelingen omdat je roekeloos handelde. China/andere niet-westerse landen zullen in de toekomst een premium eisen omdat rusland een onbetrouwbare partner is.
Het gaat niet zozeer of de huidige klanten gerechtigheid gaan krijgen. Meer over de toekomst van handel drijven met Rusland
Schrijf je in bij de gemeente wara je woont en je kan zo bij de ING een bankrekening krijgen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ook Russische studenten hier in Nederland konden niet pinnen. Of dat nog zo is weet ik niet.
Enfin het is een dure les. Hopelijk leren we hiervan.
Ik hoop dat de VS wereldleider blijft en ja ik ben dan hypocriet want de VS zijn natuurlijk ook geen lieverdjes.
Je vraagt je af er kwade opzet daar in het spel is bij het zichzelf steeds afhankelijker maken van Rusland, of dat het gewoon naïviteit is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:29 schreef HiZ het volgende:
Wat mij blijft verbijsteren is hoe ijzerenheinig Duitsland vasthoudt aan de sluiting van kerncentrales.
Erg Ruttiaans weer. Je kunt op hem rekenen dat overal waar leiderschap en doortastendheid nodig is, hij nergens te bekennen is.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Krijgt ie lul van een Baudet toch nog een beetje gelijk.
De speech zou veel emoties losmaken en leiden tot onnodige onrust in het debat gelijk erna
https://www.ad.nl/politie(...)-en-genant~aa3d00dc/
Putin heeft dit al 2 weken geleden aangegeven.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:35 schreef BEFEM het volgende:
Praktisch gezien is het heel raar dat er morgen vanaf een roebelrekeninf betaald moet worden. Ik neem aan dat 'wij' die nu nog niet hebben, daar zijn de kantoren al gesloten, hoe kan je dan voor morgen een rekening hebben?
Dat was al 3 jaar geplanned, he? Dat komt niet ineens uit de lucht vallenquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je vraagt je af er kwade opzet daar in het spel is bij het zichzelf steeds afhankelijker maken van Rusland, of dat het gewoon naïviteit is.
Wat is er voor nodig om te stoppen met argumentaties ook wel drogredenen genoemd, die hier totaal niet van toepassing zijn.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:23 schreef KroketBroodje het volgende:
[..]
Te veel om uit te leggen, hier wat leesvoer:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_NATO_operations
https://en.wikipedia.org/wiki/War_in_Afghanistan_(2001%E2%80%932021)
https://en.wikipedia.org/wiki/Iraq_War
V.S. hoort bij NATO net zoals Nederland. Dus we zijn samen verantwoordelijk voor de oorlogen die we starten, daar hebben we als burger wel invloed op.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je hebt bv. 9/11 gemist ofzo?
Maar goed, dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag.
Maar wie maakt daar dat soort besluiten? Méér fossiele afhankelijkheid, méér afhankelijkheid van Poetin. Dat is de verkeerde kant op roeien.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was al 3 jaar geplanned, he? Dat komt niet ineens uit de lucht vallen
Nou ja, even wel de feiten erbij pakken, Duitsland zit op 41% renewables, da's wel 30% hoger dan wij dus een grote mond hebben kunnen wij bepaald niet.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar wie maakt daar dat soort besluiten? Méér fossiele afhankelijkheid, méér afhankelijkheid van Poetin. Dat is de verkeerde kant op roeien.
Nee, niet van een Russische rekening als ik het goed heb. Alleen dat we Roebels moeten betalen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:37 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Putin heeft dit al 2 weken geleden aangegeven.
Die Grunenquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar wie maakt daar dat soort besluiten? Méér fossiele afhankelijkheid, méér afhankelijkheid van Poetin. Dat is de verkeerde kant op roeien.
Dat snap ik ook niet. Ook zoiets vreemds. We willen van het gas af maar kerncentrales die dan nodig zijn blijft een discussie.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:29 schreef HiZ het volgende:
Wat mij blijft verbijsteren is hoe ijzerenheinig Duitsland vasthoudt aan de sluiting van kerncentrales.
Zoals ik eerder aangaf doe ik het liever ook niet, mensen blijven doorvragenquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:37 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat is er voro nodig om te stoppen met argumentaties ook we drogredenen genoemd, die hier totaal niet van toepassing zijn.
Het is erg vermoeiend om je te blijven lezen met de wetenschap dat het bedoeld lijkt te zijn om af te leiden dat Rusland hier op alle vlakken compleet verkeerd bezig is. Je kan dan verwijzen naar #MeToo because #TheyDid wat 0,0 iets kan toevoegen om de inval te rechtvaardigen.
Vooruit, maar met de huidige sancties die al 4 weken gelden lijkt mij dat een van de weinige mogelijkheden om überhaupt nog met die munt af te rekenen.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee, niet van een Russische rekening als ik het goed heb. Alleen dat we Roebels moeten betalen.
Overigens zei die gisteren nog dat het niet hoefde.
Even bij de les blijven.... anderen dan Putin zeiden dat het niet hoefde.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:40 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Nee, niet van een Russische rekening als ik het goed heb. Alleen dat we Roebels moeten betalen.
Overigens zei die gisteren nog dat het niet hoefde.
Wat maakt het uit welke contracten hij schend? Alsof die zich daarvan wat aantrekt. En wat wil de eu doen? Zeggen foei dat mag niet?quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Even bij de les blijven.... anderen dan Putin zeiden dat het niet hoefde.
Vanochtend heeft Putin als Presiden het decreet bekrachtigd. Ik ga beniewd zijn naar het (juridische) transcript dat hij zijn handelspartners gaat (laten) sturen.
niet betalenquote:Op donderdag 31 maart 2022 18:47 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Wat maakt het uit welke contracten hij schend? Alsof die zich daarvan wat aantrekt. En wat wil de eu doen? Zeggen foei dat mag niet?
Ik las dat die het tegen Draghi had gezegd. Dat mag wel een crimineel zijn maar ik denk niet dat die liegt.quote:Op donderdag 31 maart 2022 18:45 schreef Vallon het volgende:
[..]
Even bij de les blijven.... anderen dan Putin zeiden dat het niet hoefde.
Vanochtend heeft Putin als Presiden het decreet bekrachtigd. Ik ga beniewd zijn naar het (juridische) transcript dat hij zijn handelspartners gaat (laten) sturen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |