Kleffe_Dop | zondag 27 maart 2022 @ 23:01 |
![]() ![]() Jeddah Corniche Circuit ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # Hoe kan je een F1 superlicentie krijgen? # Tyre compound choices 2022 * Sebastian Vettel is (nog steeds) positief getest op Covid-19, Nico Hulkenberg is zijn vervanger. | |
3rr0r | zondag 27 maart 2022 @ 23:02 |
Komt de Rabobank daar even goed weg zeg. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 27 maart 2022 @ 23:02 |
First Place ![]() EDIT: te laat ![]() | |
Kleffe_Dop | zondag 27 maart 2022 @ 23:02 |
ChevyCaprice | zondag 27 maart 2022 @ 23:03 |
Spijkers op laag water zoeken ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 27 maart 2022 @ 23:03 |
De OP mag wel even grondig aangepast worden denk ik ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 27 maart 2022 @ 23:08 |
Waarom? Is alleen voor deze race | |
Kleffe_Dop | zondag 27 maart 2022 @ 23:08 |
• Gasly post-race team radio (over z'n darmen). Streamable | |
TweedeKlum | zondag 27 maart 2022 @ 23:10 |
Even denken aan die tweet van Mercedes vorige week. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | zondag 27 maart 2022 @ 23:10 |
Je hebt gelijk ![]() | |
Starflyer | zondag 27 maart 2022 @ 23:12 |
Moet hij niet te vaak de muur raken zoals in FP2. | |
Zwansen | zondag 27 maart 2022 @ 23:13 |
Doet z’n naam eer aan. | |
Knurft-Zork3 | zondag 27 maart 2022 @ 23:14 |
Altijd mooi om Engelse fora te lezen na een race als deze. | |
Starflyer | zondag 27 maart 2022 @ 23:14 |
Die lichten deden het later weer, zag ik. | |
Peterselieman | zondag 27 maart 2022 @ 23:16 |
| |
EsPe | zondag 27 maart 2022 @ 23:18 |
![]() | |
Nattekat | zondag 27 maart 2022 @ 23:19 |
Hamiltoon reed een fantastische race en werd genaaid door de VSC. | |
TheStigsDutchCousin | zondag 27 maart 2022 @ 23:24 |
Het zal dit jaar nog dieper zitten als Mercedes niet snel met een oplossing komt. Ze lopen nu al achter feiten aan. | |
TweedeKlum | zondag 27 maart 2022 @ 23:24 |
Regel 1: het ligt nooit aan Ham. Regel 2: ligt het wel aan Hamilton dan treedt automatisch regel 1 in werking. [ Bericht 0% gewijzigd door TweedeKlum op 27-03-2022 23:33:36 ] | |
Nieuwschierig | zondag 27 maart 2022 @ 23:25 |
Alles over Leklurk en Versjteppen | |
Starflyer | zondag 27 maart 2022 @ 23:25 |
Dat deed hij echt zelf ![]() | |
Knurft-Zork3 | zondag 27 maart 2022 @ 23:28 |
Hier b.v. het F1 topic op het Man Utd forum, veel zure Hamilton fans maar ook veel Max fans en een paar fantastische trollen...![]() https://www.redcafe.net/threads/f1-2022-season.467669/page-97 | |
Evenstar | zondag 27 maart 2022 @ 23:30 |
Nou, zelfs ik ben het eens met je ![]() Ik vond het wel slim gedaan van Perez en Red Bull, maar slecht van race controle. Perez bleef er slim voor en voorkwam zo dat Sainz Max kon aanvallen. Hierdoor kon Max 100% op Leclerc letten. Ze hadden Perez al voor het einde van de SC achter Sainz moeten zetten, maar door het hele gebeuren van vorig jaar (ook in deze race) doen ze dat niet meer. SC lijn is gewoon zwart/wit, Sainz was er eerder. Het maakt niet uit of hij uit de pits komt, uit de lucht komt vallen, achteruit rijdt of wat dan ook. Sainz lag voor en had die plek terug moeten krijgen. Perez had, in mijn ogen, hier een straf voor moeten krijgen, omdat hij het niet op tijd teruggaf. Probleem was dan wel weer of Sainz Perez mocht inhalen tijdens een SC. Denk dat hij daarom geen straf heeft gehad ook. Echter vind ik dan ook dat Leclerc op z'n minst een waarschuwing had moeten krijgen m.b.t. rijden over de witte lijnen bij de pitstraat. Ook dat is gewoon zwart/wit. Het is een lijn en daar mag je niet overheen rijden. Klaar. Hoeft niet meteen een straf te zij, maar een waarschuwing en bij herhaling een straf zou wel gepast zijn. Anders kan je zo'n regel ook gewoon beter afschaffen. | |
ChevyCaprice | zondag 27 maart 2022 @ 23:30 |
Snap niet dat Max in ronde 42 zo ver aan de binnenkant zat, dus toen hij Leclerc voor het eerst inhaalde. Daardoor had die echt een giga mega-slechte exit door 27 waardoor Leclerc hem makkelijk terugpakte omdat hij wel een goede lijn reed door de laatste bocht. Toen kreeg je dat lock-moment van beide. Dan denk ik ook, positioneer jezelf gewoon achter Leclerc op snelheid, en pak dan een mooie exit met DRS op start/finish. Uiteindelijk pakt die hem natuurlijk wel, maar alsnog zag ik hem dingen doen waar ik geen biet van snapte. | |
Evenstar | zondag 27 maart 2022 @ 23:33 |
Eerste had hij niet verwacht. Leclerc liet de deur daar open en dan ga je er gewoon voor. Als je daar opeens, op dat moment, vol in de remmen gaat dan krijg je heerlijke flat spots. De tweede poging remde hij eigenlijk net te laat, terwijl Leclerc hetzelfde probeerde. Nu was Max voorbereid, maar maakte in mijn ogen een foutje en heeft eigenlijk geluk gehad geen mega flat spots te hebben veroorzaakt. Derde poging was perfect uitgevoerd. | |
Nober | zondag 27 maart 2022 @ 23:33 |
Niets over Engelsman Russell? | |
-XOR- | zondag 27 maart 2022 @ 23:36 |
De Engelse voetbalfora zijn overigens vrij oke, al ken ik daar hun f1-topics niet. op planetf1 hebben ze bijvoorbeeld een compleet anti-Verstappen topic opgetuigd: https://forum.planetf1.com/viewtopic.php?f=3&t=16690 | |
Catatafishh | zondag 27 maart 2022 @ 23:37 |
No Tijger No, No that is so not right | |
TweedeKlum | zondag 27 maart 2022 @ 23:37 |
Wat een treurigheid. ![]() | |
Knurft-Zork3 | zondag 27 maart 2022 @ 23:38 |
Ik heb niet het idee dat Russell zo populair is, ook niet bij de Engelsen zelf. Het is zo'n steriel personage en hij zegt ook nooit echt wat 'ie denkt. Af en toe zie je z'n ware aard naar boven komen en die is niet al te best. | |
Nattekat | zondag 27 maart 2022 @ 23:39 |
Die ware aard heeft heel veel mensen afgeschrikt afgelopen seizoen heb ik gemerkt. | |
tjoptjop | zondag 27 maart 2022 @ 23:40 |
Dus Lewis start als 15e, er vallen 6 auto's uit en hij eindigt als 10e. goat | |
Evenstar | zondag 27 maart 2022 @ 23:41 |
![]() | |
tjoptjop | zondag 27 maart 2022 @ 23:43 |
Deed die mee vandaag? Is hij afgezien van overzichthots bij de start überhaupt enig moment in beeld geweest ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 27 maart 2022 @ 23:44 |
Je zou dit forum zonder veel te overdrijven ook een anti-lewis-forum kunnen noemen. Het is bespottelijk dat nog altijd de helft van alle posts over lewis merc en toto gaat terwijl het nog zeker 2 races duurt voordat ze weer vooraan meedoen. | |
#ANONIEM | zondag 27 maart 2022 @ 23:46 |
Ja, die realiteit was mij ook al opgevallen. Zonder pitstop 6e zijn is niet echt een enorme prestatie. | |
#ANONIEM | zondag 27 maart 2022 @ 23:46 |
In de achtergrond, ja. | |
Knurft-Zork3 | zondag 27 maart 2022 @ 23:48 |
aesop | zondag 27 maart 2022 @ 23:52 |
Ik begin daar toch aan te twijfelen. | |
#ANONIEM | zondag 27 maart 2022 @ 23:54 |
We zullen wel zien, hoe meer teams hoe meer vreugd wat mij betreft. Maar als Mercedes er niet uit komt dit seizoen vind ik het ook prima. Wel wat lullig voor McLaren maar them is the breaks. | |
theguyver | maandag 28 maart 2022 @ 00:03 |
Hij werd genaaid door zichzelf. Hij vergat zelf te pitten. https://streamable.com/bf483d Hij had nog geluk met dit punt omdat de rest uitviel. | |
tjoptjop | maandag 28 maart 2022 @ 00:06 |
Nou ja, hij is voor Guanyu "Stop 'n Go" Zhou gefinisht Ook wat waard | |
Starflyer | maandag 28 maart 2022 @ 00:08 |
De volgende race zouden ze al met updates komen en ook voor Imola en Barcelona staan updates gepland om de auto beter te maken. Maar aan de motor kunnen ze voorlopig weinig doen. | |
theguyver | maandag 28 maart 2022 @ 00:09 |
Ja echt super domme actie van alfa Romeo! Natuurlijk mag je geen 5 sec penalty inlossen tijdens safety car. Kut voor Zhou hij reed een nette pot. Op zich prima start voor de rookie. | |
tjoptjop | maandag 28 maart 2022 @ 00:13 |
Was dat de reden? Bij Sky hadden ze het over iets met de krik bij de voorvleugel | |
trein2000 | maandag 28 maart 2022 @ 00:16 |
Klopt. Mag wel tijdens SC, maar de krikman tilde hem gelijk op ipv eerst 5 seconde te wachten. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 00:18 |
Stop en Go x2 ![]() Wat een totale sof, overigens, hoe krijg je het voor elkaar als team om die auto geen 5 seconden stil te zetten. | |
Starflyer | maandag 28 maart 2022 @ 00:19 |
5 of 10s mag wel tijdens de SC. Een drive through of S&G niet. Anders hadden ze hem ook geen DT hoeven te geven, maar gewoon aan het eind die 5s erbij optellen. | |
trein2000 | maandag 28 maart 2022 @ 00:19 |
Krikman tilt hem direct op ipv te wachten. Volkomen ingesleten routine waarschijnlijk. | |
tjoptjop | maandag 28 maart 2022 @ 00:20 |
Was wat knullig idd, en kostbaar want hij had zomaar op 9 of 10 kunnen staan toch Wel leuk dat Magnussen weer 2 puntjes pakt voor Haas | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 00:29 |
En 2 weken de tijd heeft om heel veel nekoefeningen te doen ![]() Nee, ik vind het echt mooi voor hem dat hij terug is in F1 en geen totale ramp van een auto heeft voor de verandering en hij is een enorme verbetering over Mazepin, ok, geen hoge horde om te nemen maar toch, die jongen gaat er voor en is voor niemand bang. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 maart 2022 @ 00:30 |
Echt kut voor Perez. Had een RB 1-2 wel zien zitten. Maar wel weer aangetoond dat de nieuwe regels werken. Meerdere goede gevechten op de baan. Episch gevecht tussen Charles en Max. ![]() [ Bericht 35% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 28-03-2022 00:35:53 ] | |
tjoptjop | maandag 28 maart 2022 @ 00:31 |
En het mooiste is nog wel dat ze die rijke Rus hebben laten betalen voor de ontwikkeling van deze auto ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 00:43 |
We weten natuurlijk niet hoe exact de financiering is gelopen en een goed deel van het succes komt voor rekening van Ferrari's motor maar het is wel een leuke ironische speling, ja ![]() Mazepin jr. had er nog steeds niets van gebakken, natuurlijk. | |
tjoptjop | maandag 28 maart 2022 @ 00:44 |
Sssst, laat me nou gewoon in m'n waan ![]() | |
Red_85 | maandag 28 maart 2022 @ 00:45 |
Ow mèèèn.. Ik wil die auto niet uit elkaar schroeven... | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 maart 2022 @ 00:47 |
Vreemd eigenlijk. Hij rijdt toch gewoon op eigen merit naar de 5de plek. Lewis wordt 10de vanwege uitvallers. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 00:48 |
Die overalls zijn waterdicht, joh ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 00:49 |
Hij startte als 6e dus zoveel merit zit daar niet bij, hij won een plaats ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 maart 2022 @ 00:52 |
Mwoh, als je 6de kwalificeert en je teamgenoot 16de, dan zie ik daar toch wel wat merit. En er zit natuurlijk wel wat verschil in of je RB's en Ferrari's moet inhalen of AM's en McLaren's. Russell komt van achteraan de grid en is gewend om te knokken voor elke meter. Hamilton is verwend. | |
theguyver | maandag 28 maart 2022 @ 00:52 |
Hij loste eerst de penalty en daarna deed de krik het ook nog eens niet.. Behoorlijk rampzalig voor Zhou. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 maart 2022 @ 00:56 |
Nee. Door het gehannes met de krik, zijn ze vergeten de 5-seconden penalty in te lossen. Daarom kreeg hij de drive-thru penalty. | |
Red_85 | maandag 28 maart 2022 @ 00:56 |
Nou... Het is geen plastic hoor, dus ooit zal het er wel door heen komen. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 00:58 |
Hehe, gelukkig zijn de stoeltjes gewoon hard carbon dus makkelijk schoon te maken ![]() | |
theguyver | maandag 28 maart 2022 @ 00:59 |
Naar mijn weten niet. Maar hij kreeg meen ik ook de dt omdat ze de 5 sec penal bij de saftycar deden.. Nja hij had gewoon enorme pech hij doet het niet verkeerd als newbie.. Hopelijk kan die paar keer goed in de punten rijden dit seizoen. En ervaring op doen. | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 01:00 |
Wel mooi, rivaliteit tussen Leclerc en Verstappen, Ferrari en Red Bull, Mercedes en Haas ![]() ![]() | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 01:02 |
Nee, ging niet om de SC volgens mij hoor. Je mag gewoon een 5 of 10 seconden penalty uitzitten tijdens een SC.
| |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 maart 2022 @ 01:05 |
Vergeet Alfa Romeo/Alpine niet. Als Alonso en Bottas niet waren uitgevallen waren ze 7de en 8ste geworden. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 01:06 |
Kortom, met een Ferrari motor doe je mee voor de puntjes dit jaar, met een Mercedes motor sluit je achteraan ![]() Ah, the times they are a changing ![]() | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 01:07 |
Nou ja, laten we wel wezen, het is gewoon de FIA reference auto met een Ferrari-motor achterin ![]() | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 maart 2022 @ 01:07 |
Nog een keer dan maar. Nee, hij kreeg de drive-thru, omdat ze bij de eerste pitstop zaten te kloten met de voorste krik en ze daardoor de 5 seconden zijn vergeten in te lossen. | |
tjoptjop | maandag 28 maart 2022 @ 01:10 |
Uiteindelijk loopt het er via de broekspijpen wel uit ![]()
| |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 01:11 |
Mischien een ideetje voor Mercedes? Of AMR, die houden wel van het kopieer apparaat ![]() | |
tjoptjop | maandag 28 maart 2022 @ 01:12 |
Maakt de FIA een referentie auto? | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 01:13 |
Zeker, deze: ![]() Denk er een Haas-livery bij en je hebt zo ongeveer hun auto ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 01:13 |
Tijn bedoelt het ontwerp wat de FIA vorig jaar toonde. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 01:14 |
Nou ja, ze scoren er aardig punten mee, iets wat ze in de twee jaar daarvoor toch niet echt lukte ![]() | |
tjoptjop | maandag 28 maart 2022 @ 01:17 |
Oh zo, dacht dat je een complete echte auto bedoelde. Als een soort tester/benchmarker Maar van alle teams lijkt die van Haas er wel het meeste op idd. Naja als het werkt... | |
Beathoven | maandag 28 maart 2022 @ 01:19 |
de echte slachtoffers van deze oorlog bevrijdingsactie ![]() Arme miljonairs.. brand een fucking kaarsje voor ze in Mariupol. | |
tjoptjop | maandag 28 maart 2022 @ 01:24 |
Ik vond dat interview met Fridman op Bloomberg wel aardig https://www.bloomberg.com(...)res-can-t-sway-putin | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 28 maart 2022 @ 01:24 |
2de race van het seizoen en Ferrari gaat nu al over op Mercedes-praktijken. Jammer. ![]() | |
tjoptjop | maandag 28 maart 2022 @ 01:25 |
You either die a mid-table team, or you live long enough to see yourself become the Mercedes | |
Beathoven | maandag 28 maart 2022 @ 01:27 |
ah dit is het F1 topic ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 01:27 |
Laten we niet vergeten dat dit hetzelfde team is wat bijna een heel seizoen lang met een frauduleuze motor rondreed nog niet zo lang geleden en mooie resultaten mee neerzette totdat men erachter kwam en het motorvermogen ineens enorm afnam, iets waar we tot op de dag van vandaag nooit het fijne van hebben gehoord en waar eigenlijk nooit een straf voor gekomen is. En wie was de technische man toen bij Ferrari? Oh ja, de huidige teambaas. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2022 01:29:24 ] | |
tjoptjop | maandag 28 maart 2022 @ 01:29 |
![]() | |
ChevyCaprice | maandag 28 maart 2022 @ 02:03 |
HAAS heeft eigenlijk een beetje de sidepods van de Ferrari | |
_UserName_ | maandag 28 maart 2022 @ 06:13 |
Dat zag ik ook idd, maar zit daar niet iets van een straf bij? Heb er niks meer over gehoord. Ook niet dat ie 2 maal over de lijn ging zoals Max aangaf. Het voelt alsof er wederom oneerlijk is gehandeld naar RB, dat steekt wel. | |
_UserName_ | maandag 28 maart 2022 @ 06:15 |
Vind ik wel, van Carlos. Waarom ik Leclerc er bij haal? Omdat zijn lichten het een tijd niet deden, hoor je niks van. Twee maal over de lijn, hoor je niks van. Het lijkt alsof RB ongelijk is behandeld. En dan heb ik het nog niet eens over de dummy. Steekt best wel eigenlijk. | |
daNpy | maandag 28 maart 2022 @ 06:27 |
Geluk van de kampioen. | |
_UserName_ | maandag 28 maart 2022 @ 06:35 |
Dank voor het overdenken. Dat was precies mijn punt. Beide zwart-wit situaties maar bij de een wordt wel wat gezged, bij de ander niet. Er is nog steeds willekeur zichtbaar, erg jammer. Wellicht was spijkers op laag water kiezen niet goed gekozen als aanduiding van mijn kant. | |
Starflyer | maandag 28 maart 2022 @ 07:32 |
Staat gewoon in de Sporting Regulations, artikel 54.4 b. 54.3 a en b zijn de 5 en 10 seconden. Die zijn uitgezonderd. Dit artikel gaat alleen maar over de DT en S&G die binnen drie ronden ingelost moet worden, behalve als er een SC is. Anders heeft het sowieso geen zin, want dan hadden ze net zo goed die 5 seconden er aan het eind bij kunnen optellen. Probleem is juist dat hij die 5 seconden niet heeft ingelost bij zijn pitstop doordat ze met die krik liepen te klooien. [ Bericht 0% gewijzigd door Starflyer op 28-03-2022 07:40:58 ] | |
Starflyer | maandag 28 maart 2022 @ 07:40 |
Er werken niet voor niets (voormalige) Ferrari mensen bij Haas in Maranello. | |
Red_85 | maandag 28 maart 2022 @ 07:43 |
Ik help je hopen dat het daar ook bij blijft ![]() | |
Kickinalfa | maandag 28 maart 2022 @ 07:51 |
Zou Mercedes eigenlijk met de ontwikkel tokens terug kunnen naar het "traditionele" model sidepods? Of zou juist dat ontwerp ervoor zorgen dat ze nog vooraan rijden tov de andere mercedes teams waardoor het nog steeds een geniale zet is. | |
VEM2012 | maandag 28 maart 2022 @ 07:54 |
Ferrari is benadeeld doordat Perez pas na de herstart de plek terug moest geven. Anders had Verstappen ook moeten verdedigen en had het hem de eerste plek kunnen kosten. RB benadeeld… laat me niet lachen. | |
BehoorlijkKritisch | maandag 28 maart 2022 @ 08:05 |
Mooi dat het topic gewoon verder gaat waar het vorig seizoen is gebleven. Ferrari speelt vals, FIA is voor Ferrari. En kamp Hamilton/Mercedes is nu kamp Ferrari geworden. Dank, lekker overzichtelijk. | |
daNpy | maandag 28 maart 2022 @ 08:09 |
Samenvatting: De stewards zijn nog steeds hetzelfde ![]() | |
Marcoss | maandag 28 maart 2022 @ 08:22 |
Of we zijn hier niet helemaal objectief ![]() | |
Beathoven | maandag 28 maart 2022 @ 08:25 |
Het is dat de halve wereld vorig jaar net deed of de laatste race van het kampioenschap de enige race van het hele kampioenschap is geweest. Maar Hamilton in deze dagen is imho bijna iemand die zich naar de finish laat dragen als een diva. Zeker geen goat status als hij dit seizoen belabbert gaat presteren. | |
Marcoss | maandag 28 maart 2022 @ 08:34 |
Waarbij 4 uitvallers wel al achter hem stonden bij de start, dus eigenlijk heeft hij gewoon maximaal gepresteerd! | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 09:00 |
Streept elkaar een beetje weg, Perez kon Sainz hierdoor bij de herstart ook niet aanvallen voor die 3e plek, al had de wedstrijdleiding dat wel sneller mogen oplossen want het was geen twijfelgeval. | |
Kleffe_Dop | maandag 28 maart 2022 @ 09:11 |
Dat was dan ook één van de weinige momenten dat ik hem op het hebben van een persoonlijkheid heb kunnen betrappen. Verder lijkt het bij Russell allemaal erg geregisseerd, met het PR handboek van Mercedes in de hand zeg maar. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 09:16 |
THIS IS UNACCEPTABLE! | |
daNpy | maandag 28 maart 2022 @ 09:18 |
Dus 3 uitvallers voor hem = P13 | |
Catatafishh | maandag 28 maart 2022 @ 09:20 |
Dog eats dog | |
Questular | maandag 28 maart 2022 @ 09:23 |
Elke team zou dat toch doen? | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 maart 2022 @ 09:24 |
En datzelfde gebeurt nu met Nyck. Die wordt zo geïndoctrineerd dat hij straks niet beter weet. Heel erg jammer. Ik krijg een beetje het idee dat Nyck het koorknaapje is bij de grote Mercedes-kerk. | |
daNpy | maandag 28 maart 2022 @ 09:25 |
Achteraf huilen? Mweh. Meld het in de race, en dan is het klaar. Of wil Ferrari dan ook dat ze nog een keer naar die pitlane overschrijdingen kijken, waar Yuki vorig jaar 2x 10 seconden voor kreeg ![]() | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 09:26 |
je moet maar graag een F1 stoeltje willen, ik zie daar niet zo'n probleem in; wiens brood men eet, diens woord men spreekt. komt in de beste families voor | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 maart 2022 @ 09:28 |
Misschien wel. Ik zie gewoon een enorm verschil tussen hem en Max. Max neemt nog steeds geen blad voor de mond, over zijn eigen team of andere teams. En dat zie ik Nyck niet doen, als hij ooit in een F1 auto beland. | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 09:29 |
is toch ook niet te vergelijken | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 09:38 |
als journalisten vragen wat je er van vond dan is het niet zo vreemd dat je op die momenten terugkomt, we moeten er ook niet meer van maken dan het is | |
Netsplitter | maandag 28 maart 2022 @ 09:42 |
Zit nu de post race show van F1TV te kijken met Rosanna Tennant en Pietro Fittipaldi. Die gozer is serieus een kop kleiner dan zij, dus kijkt bijna recht naar bh in. ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 maart 2022 @ 09:51 |
Plezier in je werk moet je soms vinden ![]() | |
TagForce | maandag 28 maart 2022 @ 10:03 |
Dat van die witte lijn is gewoon Max die de event notes eens moet lezen, ipv roeptoeteren wat twitter zegt ![]() Dus niet die witte lijn waar Leclerc over heen ging, maar die stippellijn die schuin over de pit entry loopt van links naar rechts is verboden terrein. Je mag alleen niet over die witte lijn wanneer je de pits in rijdt. | |
TweedeKlum | maandag 28 maart 2022 @ 10:12 |
Kleffe_Dop | maandag 28 maart 2022 @ 10:18 |
Hij doet voor m'n gevoel in ieder geval een hoop meer zichtbaar PR werk dan Stoffel. | |
ESF1Gamer | maandag 28 maart 2022 @ 10:58 |
Beetje alla Ocon in 2019 | |
Marcoss | maandag 28 maart 2022 @ 10:59 |
En je weet ook niet of ze er tijdens de race mogelijk al iets over gezegd hebben. | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 11:19 |
Ook dat, ik denk niet dat het een unsafe release was maar het had voor Verstappen niet uitgemaakt omdat die 2e plek wel safe was maar Sainz kwam nu wel achter Perez terecht en dat was dan misschien net niet zo geweest dus het was wel een detail dat invloed had. | |
mikieu | maandag 28 maart 2022 @ 11:21 |
Mag gewoon, behalve als je naar binnen gaat. | |
TweedeKlum | maandag 28 maart 2022 @ 11:30 |
Waarom kreeg VER er dan een note voor in de Q? | |
nils7 | maandag 28 maart 2022 @ 11:31 |
De lucht happer is al anders dus het is geen kopie daarvan. Om nog maar te zwijgen van de andere dingen die anders zijn. | |
nils7 | maandag 28 maart 2022 @ 11:33 |
Zit Haas niet in de UK in Banbury en laten ze de auto bouwen door Dallara? | |
nils7 | maandag 28 maart 2022 @ 11:34 |
Volgens mij mogen ze allerlei sidepods erop zetten die ze willen. Dus ook terug naar die can Barcelona. De motor is gewoon gaar… dat is het probleem. | |
Faraday01 | maandag 28 maart 2022 @ 11:37 |
Waar zou dat aan liggen, zou dat alleen de E10 zijn of is er in de doorontwikkeling van 2021 naar 2022 iets helemaal mis gegaan? | |
Nattekat | maandag 28 maart 2022 @ 11:47 |
Als je all-in op glazen kanon gaat om 2021 te winnen, dan is dat niet erg goed voor de verdere ontwikkeling. | |
Faraday01 | maandag 28 maart 2022 @ 11:59 |
Ik heb het dan specifek over de motor, of doel jij daar ook op? | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 12:05 |
Je vraagt je af wat sommige usertjes hier nou eigenlijk willen. Als Verstappen geen blad voor de mond neemt, is dat goed. Als Hamilton zegt wat-ie denkt, dan is dat echter heel erg fout: hij gooit z'n team onder de bus. Edoch, als Russell netjes het Mercedes-verhaal uitdraagt, dan is dan kennelijk ook fout. Dus... wat is het nou? Moeten coureurs zich diplomatiek uitdrukken, of moeten ze ongefilterd kunnen zeggen wat ze denken? | |
TweedeKlum | maandag 28 maart 2022 @ 12:13 |
Alles aan Hamilton is een act, er zit niets oprechts bij, dat is het verschil. Alles is geregisseerd, kleding, uitspraken, gedrag, om te kotsen. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 12:16 |
Dus wanneer Hamilton Mercedes 'onder de bus gooit' is dat volgens jou afgesproken werk? Dat is de PR die het team wil? | |
TweedeKlum | maandag 28 maart 2022 @ 12:21 |
Dat was een verzonnen uitspraak van iemand hier. Maar anders ja, ook dat is allemaal afgesproken werk. Waarom heeft hij bijv nog geen uitspraak gedaan over het niet binnen komen wat hij zelf verprutste? | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 12:21 |
Mensen hebben gewoon een hekel aan Mercedes. Dus alles wat die lui zeggen is fout, maakt niet uit wat het is of wie het zegt. | |
Marcoss | maandag 28 maart 2022 @ 12:21 |
Ze worden inderdaad wel langs verschillende meetlatten gelegd, maar wat mij betreft is het goed als tijdens de race van beide kanten duidelijk wordt gezegd hoe er over een bepaalde situatie gedacht wordt, maar dat het na 1x klagen ook klaar is. En achteraf (als de emoties minder zijn) zijn de teksten genuanceerder. En waarbij je ook kritisch naar jezelf kan kijken. Max had zeker in z'n beginperiode regelmatig "last" van dat 2e waarbij hij ook na de race boos bleef en niet altijd zelfkritisch was, maar hij is daarin volwassen geworden, vind ik, en vorig jaar kwam dat eigenlijk niet meer voor. Terwijl Hamilton tijdens de race regelmatig terugkomt op bepaalde acties van het team en ook achteraf teksten heeft waar je je vraagtekens bij zet. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 12:25 |
Dat is in mijn opinie nogal sterk overdreven. Hamilton heeft wel te maken met de Britse pers die nogal laag bij de grond is en moet wel degelijk heel erg op zijn woorden letten en dat doet hij meestal ook. Dat komt wel eens gemaakt over maar jouw insteek vind ik zwaar overdreven. Max heeft meer vrijheid, denk ik, ook omdat Max nooit standpunten over maatschappelijke of andere issues inneemt, hij houdt zich eigenlijk alleen met F1 bezig en is behoorlijk recht voor zijn raap, ik waardeer die stijl overigens maar dat valt ook niet goed bij veel mensen dus dezelfde argumentatie over Hamilton hebben anderen over Max. [ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2022 12:27:33 ] | |
daNpy | maandag 28 maart 2022 @ 12:28 |
Nooit opgevallen dat Max bij een interview over de race praat en Hamilton over het team, de fans en andere zaken die niet race-gerelateerd zijn? Waar denk je dat "great crowd" vandaan komt? Hij zei het elke race (nu niet meer ![]() | |
TweedeKlum | maandag 28 maart 2022 @ 12:32 |
Hamilton is een merk geworden dat zorgvuldig gecultiveerd wordt, de man heeft tig jaar ver voor het veld uit kunnen rijden dankzij een superieure auto, die is het knokken echt verleerd, het pure racen zoals hij dat liet zien in 2009 bijvoorbeeld. En hoe daarmee om te gaan zijn ze niet helemaal uit. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 12:32 |
Ja, dat is wat ik bedoel met mijn opmerking dat Hamilton's uitspraken soms wat gemaakt over komen. Terecht of niet, Hamilton ligt ook onder een vergrootglas en er spelen ook enorme commercieele belangen mee die toch wat anders zijn dan voor RedBull waar een andere filosofie achter zit. Hamilton is een flink aantal jaren volkomen afgebrand in de Britse pers, pas toen er geen "Great White Hope" was die titels won omarmde men Hamilton, daar mag je van alles van vinden maar dat is de realiteit en Hamilton is daar wel mee bezig, denk ik. | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 12:33 |
blijft gewoon moeilijk vergelijken, de Hamilton aan het begin van z'n F1 carriere was ook veel meer outspoken dan de Hamilton van nu | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 12:35 |
Ja, dat gebeurt in zo'n positie, je wordt een merk en dat merk bezorgt aardig wat mensen een dik belegde boterham en dat geeft flink wat druk om je als persoon binnen een afgeperkt kader te begeven. Ik ben het overigens niet echt eens dat hij het knokken is verleerd, genoeg voorbeelden van vorig seizoen te zien maar je zag ook dat er fouten inslopen die je in de jaren daarvoor niet zag bij Hamilton. Even voor de duidelijkheid, ik mag Hamilton niet. Maar goed is hij wel. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2022 12:36:28 ] | |
Nattekat | maandag 28 maart 2022 @ 12:35 |
Ehm, ja, wat anders? ![]() | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 12:38 |
ik vind het wel grappig om Hakkinen te zien sputteren om politiek correct te blijven en die heeft al dik 20 jaar geen F1 stuurtje meer gezien maar Ron Dennis kijkt nog steeds mee | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 12:44 |
Ze moeten vooral niet hypocriet zijn. Max is altijd hetzelfde. Zegt als zijn team fouten maakt en geeft ook toe als hij het zelf verkloot. Draait er niet omheen. Speelt geen spelletjes. Dat kan je niet zeggen als het om Lewis gaat. Die draait het altijd zo dat het hem goed uitkomt. Mist zelf box call en dan durft hij wel te zeggen dat hij heeft gemaximaliseerd, maar zijn team niet. Terwijl zijn teamgenoot 5e wordt en hij 10e van de 13. | |
Kickinalfa | maandag 28 maart 2022 @ 12:44 |
HAAS heeft toch zelfs een kantoor in fabriek van Ferrari? https://www.motorsport.co(...)ello-office/7959609/ | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 12:44 |
Aan de andere kant, waarom zou jij je daar druk om maken? | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 12:45 |
Ja, maar dat is niet hun primaire lokatie. | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 12:47 |
Hij is wel een groot onderdeel van de sport en als fan krijg je er gewoon mee te maken. Ik maak mij er echt niet druk om, maar het is gewoon irritant om te zien. That is all ![]() Net als dat ik heel goed begreep waarom Max gisteren een beetje aan het zeiken was. Hoort er bij, maar is jammer dat het nodig is. Kan mij ook ergeren aan dat blonde slaafje van Lewis. Constant achter hem aan hobbelen als een pakezel, want meneer kan zelf nog niet eens een flesje drinken vasthouden. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 12:49 |
Dat laatste is gewoon jaloezie, natuurlijk ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 12:51 |
Ik vind dat beide daarin wat doorschieten. Dat Hamilton elk publiek fantastisch vindt wordt na verloop van tijd natuurlijk lachwekkend. Daarentegen zou Verstappen wel eens wat meer aandacht voor z'n fans mogen hebben. Het is immers behoorlijk bijzonder wat er gebeurt; tribunes die bij diverse races volledige oranje kleuren. Hij zegt er echter vrijwel nooit iets over. Alleen als het hem expliciet gevraagd wordt, wil-ie nog wel zeggen 'dat het natuurlijk heel bijzonder is' of zoiets, maar dan staat-ie er ondertussen bij met een houding van 'eigenlijk kan het me geen reet schelen'. Dus, als Hamilton nou een beetje meer Verstappen wordt en Verstappen wordt een beetje meer Hamilton, gaan ze er beide op vooruit. | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 12:52 |
Haha, nou serieus niet ![]() | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 12:53 |
Denk dat Max het vanaf nu ook wel iets meer kan "beleven". Die zat heel erg in zijn focus vorig jaar. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 12:54 |
Ik denk niet dat Max daarin gaat veranderen, dat is hoe hij in elkaar zit en hoe hij zo kan presteren. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 12:55 |
Max had natuurlijk ook pas nog z'n 'I'm never gonna listen to that again!' momentje... Volgens mij is elke topcoureur een zeurkous wat dat betreft. Dat gold voor Alonso, voor Vettel (blue flag, blue flag!), voor Hamilton en ook wel voor Verstappen. Het moet gewoon perfect gaan, want als het niet perfect gaat presteer je dus niet optimaal. We worden bovendien ook gestuurd door de regie; die laat alleen berichten horen die men interessant vindt. Misschien is Ocon (willekeurig voorbeeld) ook wel een enorme dramaqueen, maar dat weten we niet, want daar laat de regie nooit iets van horen. | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 12:56 |
het is ook allemaal niet zo relevant zolang we maar behoorlijke races te zien krijgen want daar gaat het mij toch om | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 12:56 |
Zal nooit helemaal veranderen, is maar goed ook. Alleen zie ik nu al een verschil met vorig jaar hoor. Hij is echt wel meer relaxed en lijkt net meer open te staan. Dat zal waarschijnlijk ook wel weer veranderen als hij straks aan het einde van seizoen weer nek aan nek aan het strijden is. | |
Bonobo11 | maandag 28 maart 2022 @ 12:58 |
Absolutely gutted! | |
Kickinalfa | maandag 28 maart 2022 @ 13:04 |
Het is ook wel een uitzondering in de sportwereld volgens mij dat we "live" meekrijgen wat er allemaal gezegd wordt, en dit vervolgens ook selectief wordt uitgezonden. Om vervolgens te worden beoordeeld naar de huidige (verwijfde) westerse maatstaven. In the heat of the moment wordt er van alles geroepen in de sport, of het nu F1, voetbal, wielrennen of hockey is. Alleen daar horen we het niet. Want zeker weten dat Louis berghuis op zijn donder geeft bij een slechte pass. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 13:06 |
Dat is inderdaad zeker ook een punt, we horen maar een heel klein deel van wat er gebeurt en we weten ook niet wat teams wel of niet tegenhouden, mischien zit Hamilton iedere race te vloeken en te tieren in de auto tegen de pits, zou zomaar kunnen en mischien zegt Max ook hele andere dingen dan we mogen horen. | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 13:08 |
Als je boordradio luistert is toch niks gefilterd? Dacht dat dat niet mocht. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 13:09 |
De teams mogen tegenhouden wat ze willen, volgens mij, dat is waarom er een delay is en je geen live radio's hoort. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 13:10 |
Ook dat. Ik weet niet meer precies hoe het zat, maar er was onlangs toch een coach in de problemen gekomen hierdoor? Was dat niet bij hockey? Of voetbal? Hoe dan ook; die man schreeuwde aanwijzingen naar een speler, dat werd toevallig opgevangen door een camera (ik geloof dat het stadion leeg was vanwege corona) en toen bleken die aanwijzingen nogal racistisch te zijn tov de tegenstander. | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 13:10 |
Ja, maar ik bedoel dat je via F1TV alles live kan meeluisteren (per coureur). Daar zit, naar mijn weten, geen filter/delay op, want het is real time dacht ik. Weet wel zeker eigenlijk, want ook dingen als "last car aproaching" en "gap" calls zijn gewoon live en zonder delay. Max zat gisteren de laatste twee ronden constant te vragen om "gap", zodat hij kon inschatten of hij moest verdedigen. | |
Netsplitter | maandag 28 maart 2022 @ 13:12 |
Censureert de FIA niet i.p.v. de teams? | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 13:13 |
Ja, volgens mij wel. Die censureren en vertragen om te voorkomen dat er niet wordt gescholden, want al het andere is gewoon openbaar via F1TV. Heb altijd race op TV en dan op laptop on-board van Max in combinatie met radioverkeer. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 13:14 |
Jawel, je hoort beslist niet alles. Dat is ook wel logisch, o.a. vanwege tactiek. Ik heb vorig jaar precies geanalyseerd wat er nou in SA gebeurde, toen Hamilton achterop Verstappen reed: wie wist wat op welk moment. Toen heb ik dus alle boordradio van zowel Verstappen als Hamilton teruggeluisterd. Dan merk je wel dat er hele stukken ontbreken. Je hoort dan bijvoorbeeld een coureur reageren op een vraag van z'n engineer, terwijl je die vraag helemaal niet hebt gehoord. | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 13:16 |
Hmm, volgens mij hoor je wel alles, maar weet durf het niet 100% te beweren. Ga het eens opzoeken. | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 13:17 |
Hamilton kreeg gisteren nog even een veegje uit de pan over dat moment, hoe het ook kan dus | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 13:18 |
Nee, echt niet. Luister de race die ik noem maar eens terug. Als je F1TV hebt kun je daarvan nog steeds de driver cams terugkijken, inclusief 'alle' communicatie. Daar ontbreken dus grote stukken. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 13:18 |
En de FIA moet natuurlijk wel alles kunnen meeluisteren, dus het kan niet zo zijn dat de teams zelf al censureren. | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 13:20 |
Zal straks eens doen. Het lijkt mij raar dat ze dingen filteren, want het is real-time. Volgens mij zijn er ook geen verschillende kanalen tussen coureur en engineer. F1 TV zelf zegt unedited radio. | |
daNpy | maandag 28 maart 2022 @ 13:36 |
Ik vind zijn racecraft onder de maat voor een 7 voudig kampioen. Dat was vorig jaar wel te zien. | |
Zorro | maandag 28 maart 2022 @ 13:39 |
Voor mij is het een enorme ergernis wegens de gigantische hypocrisie van dat alles. Laat Max, of welke coureur dan ook, eens een "niet blank" persoon in dienst nemen die het zelfde doet. De wereld zou te klein zijn. | |
Zorro | maandag 28 maart 2022 @ 13:42 |
Hij is dan ook alleen maar 7 voudig kampioen omdat de auto zo goed was. Kan hij rijden? Natuurlijk wel. Hoort ie in het rijtje met oa Fangio, Stewart, Lauda, Prost, Senna? Bij lange na niet. | |
ChevyCaprice | maandag 28 maart 2022 @ 13:47 |
Dat incident was Max zijn schuld. Dus die veeg uit de pan zou eigenlijk richting Max moeten zijn | |
exile79 | maandag 28 maart 2022 @ 13:49 |
Dit zat ik me net dus ook af te vragen. Maar goed, als Hamilton een gekleurde vrouw had ipv de blonde dolly, dan waren daar weer mensen over gevallen. Zou vooral komen door zijn deugpraat de hele tijd. | |
Sjemmert | maandag 28 maart 2022 @ 13:51 |
Wat op de TV feed komt is niet real-time. Dat wordt gefilterd en bewerkt door productie. Als je de driver cams kijkt krijg je wel alles mee. | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 13:53 |
Ik bedoel inderdaad de driver cams op F1TV. Kan mij niet voorstellen dat die gefilterd zijn. | |
Sjemmert | maandag 28 maart 2022 @ 13:54 |
Daar krijg je idd alles te horen zonder piepjes oid. | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 13:54 |
je Spaans is niet zo goed zie ik | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 13:56 |
Beetje onzin. Alsof een sporter op z'n 37e nog net zo presteert als op z'n 22e. Hoe Hamilton nu rijdt zegt weinig over z'n eerste kampioenschappen. Zijn eerste jaren waren zéér indrukwekkend. De Schumacher die op z'n 41e nog bij Mercedes wilde rijden, bakte er ook weinig van. Toch twijfelt niemand aan het talent van Schumacher. Bij Hamilton beginnen de jaren inmiddels ook te tellen. | |
Nattekat | maandag 28 maart 2022 @ 13:56 |
Chevy brengt balans, zelfs als het nergens op slaat. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 13:57 |
Dat denk ik eigenlijk niet. Sterker; ik denk dat Hamilton blij zou zijn als Verstappen een gekleurd persoon zou aannemen als personal trainer. Meer inclusiviteit in de sport. | |
Netsplitter | maandag 28 maart 2022 @ 13:57 |
Blijft lastig, google translate gebruiken. ![]() Leclerc and Verstappen have shown @lewishamilton something that seemed impossible a few months ago in Jeddah. You can fight to have DRS at the limit in a clean way. | |
ChevyCaprice | maandag 28 maart 2022 @ 13:58 |
Jawel hoor. Max was de schuldige aan het incident. Max kreeg volgens mij toch echt die penalty voor de brake check. ![]() ![]() Bijna niemand hier lijkt dat toe te willen geven. Dan moet ik dat maar doen, sorry als je je erdoor beledigd voelt. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 14:00 |
Als dat zo is, dan moet je dus wel echt live meekijken. Want als je later die kanalen terugkijkt is het beslist niet compleet. Ik denk overigens niet dat de driver cams volledig live en ongefilterd zijn. Dan zou elk team immers de communicatie van alle andere teams volledig kunnen volgen. Je ziet in de praktijk dat dat niet zo is; teams worden nog steeds verrast door pitstops van anderen. Dat zou niet zo zijn als ze alles kunnen meeluisteren. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 14:02 |
Codetaal is niet mogelijk? Als ze bij Ferrari Plan A zeggen weten ze bij Red Bull echt niet wat ze bedoelen. | |
Kickinalfa | maandag 28 maart 2022 @ 14:03 |
Ergens staat me bij dat ze een "tactics" kanaal hebben en een "open" kanaal. Waarbij het tactics kanaal dicht staat. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 14:05 |
Plan A kan natuurlijk wel. Wat ik bedoel is dat je op die manier bijv. niet een ander team zou kunnen verrassen met een (poging tot een) undercut. Dat heb je niet van tevoren bedacht, maar moet je wel communiceren. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 14:07 |
Dat kan natuurlijk ook gewoon: Als we Plan B zeggen, proberen we een undercut, bij plan C moet je banden sparen. etc. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 14:10 |
Nee, dat kan niet. Als je elk scenario al van tevoren moet vastleggen, moet een coureur honderd scenario's onthouden. Je hoort eigenlijk ook nooit iets anders dan plan A, B of C. Nog nooit iets over de boordradio gehoord over plan F of zo. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 14:12 |
Nou, dan niet. Ik denk dat het wel kan. Er zijn niet 2 kanalen met de rijder iig, want dan zou niemand het open kanaal gebruiken. | |
Netsplitter | maandag 28 maart 2022 @ 14:14 |
Sinds wanneer zijn er honderd letters in het alfabet? | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 maart 2022 @ 14:18 |
Dan wordt het gewoon plan B + 8 ofzo. Dan bedoelen ze 8 extra ronden. Denk inderdaad dat het aantal scenario's best beheersbaar is in een normale race. Zoveel mogelijkheden om snel naar de finish te komen zijn er niet. | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 14:21 |
dat is plan J | |
Knurft-Zork3 | maandag 28 maart 2022 @ 14:24 |
Wat volledige radio betreft, op youtube zit ook een gast die dit online zet: | |
tjoptjop | maandag 28 maart 2022 @ 14:24 |
Die vind ik hilarisch, juist omdat het zo potsierlijk is ![]() | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 14:41 |
Max zegt eigenlijk maar weinig over zo'n hele race. | |
Sjemmert | maandag 28 maart 2022 @ 14:46 |
Dat is wel compleet, zowel live als wanneer je terug kijkt. En elk team volgt dan ook de communicatie van de rest inderdaad. Gaat natuurlijk wel enkel over de communicatie tussen pitmuur en coureur alle andere kanalen kunnen ze niet bij. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 14:48 |
Zie je, nog een reden waarom dit niet kan. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 maart 2022 @ 14:50 |
"Lewis, we are going for plan F A I L, repeat..." | |
Marcoss | maandag 28 maart 2022 @ 14:52 |
Bij Leclerc hadden ze het gisteren ook over een plan mbt overtake toch? Kan best zijn dat dat afgesproken taal is voor een truc waarbij ze zelf sowieso niet naar binnen gaan. Denk dat die woordkeuze in ieder geval bewust was | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 14:54 |
Dat is alleen de planning van de ronde waarin je pit. Er zijn nog allerlei andere tactische dingen waarvan je niet wilt dat je concurrent dat al van tevoren weet en die je echt niet allemaal van tevoren kan afspreken. Denk bijvoorbeeld aan de laatste rondes van vorig jaar; als Hamilton had geweten dat Verstappen zou pitten, had ie zelf ook kunnen pitten. Hij bleef echter buiten, omdat-ie anders mogelijk track position zou verliezen (als Verstappen niet zou pitten). Of denk aan die keer dat Hamilton in z'n eentje op de grid stond. Daar hadden bij Mercedes echt niet voor gekozen als ze hadden geweten dat niemand anders dat ging doen. Hamilton reed echter vooraan en kon de gok niet nemen dat anderen dat wél zouden doen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2022 14:59:19 ] | |
Marcoss | maandag 28 maart 2022 @ 14:54 |
Bij Alonso stond toch "engine kill" of iets dergelijks in beeld gisteren? Dat is in ieder geval ook duidelijk ![]() | |
Netsplitter | maandag 28 maart 2022 @ 14:54 |
![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 14:57 |
Nee, dat is niet compleet. Zoals gezegd: luister de race in SA van vorig jaar maar eens terug. Je hoort dan bijv. dat Hamilton antwoord geeft op vragen van Bono, terwijl die vragen niet te horen zijn. En op het moment dat Verstappen geraakt wordt door Hamilton zegt-ie daar helemaal niets over op de radio. Dat kan ook niet kloppen. Er missen echt stukken. | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 14:59 |
Melbourne is wel echt een Mercedes-baan trouwens ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 15:02 |
Zou wel mooi zijn als ze er daar goed bij zitten. En dan niet dat ze domineren, maar wel dat ze mee kunnen doen voor de winst. Hoe meer spanning aan de top, hoe beter het is. | |
Perox | maandag 28 maart 2022 @ 15:06 |
Er zijn dit seizoen geen Mercedes banen meer! ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 15:06 |
Ja, toen Mercedes nog relevant was ![]() | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 15:09 |
Ja zeker, al maak ik eigenlijk maar een grapje, hoor. Ik denk niet dat de banen waar Mercedes het traditioneel goed deed nu nog steeds de banen zijn waar ze eventueel voordeel zullen hebben. Ze komen gewoon downforce tekort en dat speelt ze dan overal parten. Bovendien lijkt de motor ook niet top, als je kijkt naar de andere Mercedes-aangedreven teams. Als Mercedes dit snel weet om te buigen, zou dat echt een prestatie van formaat zijn. Maar sowieso, de verhoudingen liggen totaal anders nu. Dat zag je alleen al aan de race gisteren, waarbij Ferrari sterk in de bochten was en Red Bull er op het rechte stuk juist voorbij kon. Dat is het gevolg van de keuze voor de setup, maar desalniettemin was dat in het verleden toch vaak genoeg andersom. [ Bericht 1% gewijzigd door Tijn op 28-03-2022 15:20:11 ] | |
Marcoss | maandag 28 maart 2022 @ 15:10 |
Melbourne is normaal wel een baan waar je amper in kan halen, benieuwd of dat ook wijzigt met de nieuwe regels | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 15:11 |
het zou me echt verbazen, ze zijn nog geen millimeter opgeschoten sinds Bahrein | |
ChevyCaprice | maandag 28 maart 2022 @ 15:13 |
Op zich niet onlogisch met 1 week tussentijd. Kost gewoon meer tijd voordat ze weer meedoen. Misschien moeten ze weer naar het oude sidepodconcept | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 15:13 |
Daar zat ook maar een week tussen. Straks in Melbourne hebben ze een maand gehad sinds Bahrein, plus dat ze even een tussenstop langs huis hebben kunnen maken. Dat moet toch wel een verschil maken zou je zeggen? | |
ChevyCaprice | maandag 28 maart 2022 @ 15:14 |
Wel jammer dat je daar een dubbele DRS hebt maar dan helaas maar met 1 detectiepunt ![]() | |
Questular | maandag 28 maart 2022 @ 15:15 |
Fijn dat je even de objectieve balans komt brengen in deze kwestie! | |
ChevyCaprice | maandag 28 maart 2022 @ 15:15 |
Eerder even wat feitelijke balans. | |
daNpy | maandag 28 maart 2022 @ 15:16 |
Mee eens, dus die verzonnen GOAT status is nogal overdreven. | |
Questular | maandag 28 maart 2022 @ 15:16 |
Wat fijn! | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 15:17 |
Is inderdaad kort dag maar het lijkt er vooralsnog op dat ze maar wat doen en geen idee hebben wat want anders valt die Hamilton sof op zaterdag toch niet te verklaren. | |
daNpy | maandag 28 maart 2022 @ 15:17 |
Bij Red Bull werkt al jaren een donkere jongen, bij een ander team werkt een vrouw (was FI toch?) En bij Mercedes? Toch niet alleen maar witte mannen? ![]() | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 15:17 |
Ze hebben inderdaad grote problemen, dat is wel duidelijk. Ik weet ook niet of terug naar de oude sidepods nou echt veel zou helpen. Ook toen hadden ze last van porpoising. [ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 28-03-2022 15:24:58 ] | |
Sjemmert | maandag 28 maart 2022 @ 15:19 |
Het kan natuurlijk altijd dat er ergens een storing zit oid en er iets niet doorkomt. En hoezo moet Verstappen persee iets gezegd hebben ? Kan toch zijn dat hij gewoon niets gezegd heeft. Zijn team komt ook al vrij gauw op de radio dat ze het maar een vreemde actie vonden van Hamilton. | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 maart 2022 @ 15:26 |
Er werkt ook een Nederlandse jongedame bij McLaren. | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 15:29 |
ook geen idee, maar het punt is dat het lijkt of zij dat ook niet hebben ![]() Wat ik me afvraag, zou het kunnen omdat zowel Ferrari als Newey al ervaring hebben met "ground effect" auto's en Mercedes omdat ze relatief nieuw zijn niet, de theorie teveel afwijkt van de praktijk en ze daarom aan het gissen zijn. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 15:29 |
Volgens Mercedes was de afstelling voor de kwalificatie de wens van Hamilton omdat hij vond dat hij niet genoeg grip voor had maar inderdaad, dat duidt er wel aardig op dat ze eigenlijk weinig weten van de auto anders hadden ze meteen aangegeven dat die afstelling nooit voor een goed resultaat kon zorgen | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 15:31 |
Nah, daar geloof ik niet in, de grondeffect auto's zijn al sinds de begin jaren 80 weg uit de F1, Newey heeft er ooit een ontworpen als afstudeer project maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat zoiets nog relevant is in 2022. En zo nieuw is Mercedes niet, Mercedes stamt af van Tyrell. RedBull stamt af van Stewart Racing dus in principe is het huidige Mercedes F1 4 decennia ouder dan RB F1 [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2022 15:40:09 ] | |
aesop | maandag 28 maart 2022 @ 15:39 |
De baan is ook aardig aangepast. | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 15:42 |
zouden ze alle data uit het verleden van die teams wel hebben, dat lijkt me niet dus in die zin relatief nieuw | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 15:44 |
Dat is sowieso een status die onzinnig is in de F1. Als je het hebt over hardlopers, of boksers, of andere individuele sporters, kun je misschien spreken over the greatest of all time, maar F1 is een teamsport. De kwaliteit van de coureur bepaalt daarbij misschien de laatste 10% van de prestatie. Misschien is de echte GOAT in de F1 wel een coureur die nooit een race gewonnen heeft. Omdat-ie wel de beste coureur aller tijden was, maar nooit in de beste auto heeft gereden. | |
Sabata | maandag 28 maart 2022 @ 15:48 |
Ferrari was er wel bij toen de concurrentie ground effect gebruikte, maar hun auto waren een compromis. Ze wilden niet van de V12 af en die was te breed om ten volle van ground effect te kunnen profiteren. Scheckter won in 79 wel de titel, maar dat kwam vooral door pech of foute beslissingen bij de concurrentie. Ze schakelden snel op de 126C turbo over toen het mogelijk was om niet helemaal de aansluiting te verliezen . Ik zie veel overeenkomsten met 79 en 80. Mercedes is op dit moment Lotus, gaan van dominant kampioen naar een onzeker seizoen door een slechte ontwerpkeus. Red Bull zit in de rol van Williams toen, zeer goede auto met nog wat problemen. Ferrari is zichzelf, heel goed op acceleratie en power maar dat zorgt er wel voor dat ze elders compromissen moeten sluiten | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 15:50 |
ik denk dat je het sowieso alleen over GOAT kan hebben als vriend en vijand het erover eens is, Muhammad Ali is het waarschijnlijk wel | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 15:52 |
Er werken sowieso een hoop vrouwen in de F1, al is dat vooral op de 'traditionele vrouwenfuncties': PR en zo. Ik weet zo even niet of er ergens een vrouw aan de auto's sleutelt, of aan de pitmuur zit. Als dat zo is, is het in ieder geval de uitzondering. Ook mensen met een kleurtje zijn helaas nog steeds een uitzondering - al lopen er natuurlijk wel aardig wat Aziatische mensen rond. Hoeft overigens niks met (bewust) racisme te maken hebben. Kan bijv. ook komen doordat teams gewend zijn uit een bepaalde vijver te vissen, waarvan ze weten dat daar goede visjes zwemmen. Mensen zijn nou eenmaal geneigd om iets te kiezen dat ze al kennen, of dat lijkt of wat ze zelf zijn. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 15:53 |
Ik dacht dat de formule 70% auto, 30% coureur was maar pin mij daar niet op vast. En helemaal eens dat GOAT titels onzinnig zijn. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 15:54 |
Ik weet onvoldoende van boksen om daar iets op te zeggen, maar boksen is natuurlijk zo individueel als het maar zijn kan. Dan kun je wellicht wel een GOAT aanwijzen. | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 15:56 |
Niet om het een of ander, maar dat is dus precies hoe institutioneel racisme werkt. Natuurlijk denken mensen niet "whehehe, ik ga lekker geen zwarte mensen aannemen". Maar als je in een vijver vist met alleen blanke mannen, moet je je toch afvragen of je blikveld niet wat aan de nauwe kant is. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 15:58 |
Ik meen dat Button (of Herbert?) afgelopen weekend 85%-15% noemde, maar dat is natuurlijk ook maar een grove schatting. Want ook de kwaliteit van een auto is lastig objectief te bepalen. Uiteindelijk gaat het om de combinatie van auto en coureur. Stel dat Leclerc en Verstappen van auto wisselen; het zou best kunnen dat z dan beiden slechter presteren, omdat de auto niet bij ze past. Of juiste beiden beter. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 15:59 |
Ja, dat zeg ik toch ook precies? ![]() | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 16:00 |
Behalve dus dat gewoon doen wat je altijd doet wel degelijk racisme in de hand werkt, als dat betekent dat je altijd dezelfde types aanneemt. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 16:02 |
Ja, klopt. Dat is in ieder geval wat ik ook probeerde te zeggen. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 16:02 |
Zelfs dat niet want met boksen zit je met gewichtsklassen, Ali was enorm goed maar vocht alleen in de zwaargewicht klasse en dan nog kan je stellen dat een Joe Louis mischien beter was puur op winst v verlies. En Floyd Merryweather heeft 50 gevechten als prof gedaan en nul verloren, hij is de enige wereldkampioen boksen die nooit verloren heeft. Is dat dan de GOAT Mischien, maar is 50 keer winst beter dan de 174 gewonnen partijen door Sugar Ray Robinson? GOAT is puur emotie en subjectief, volgens mij. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2022 16:02:59 ] | |
Monolith | maandag 28 maart 2022 @ 16:05 |
Toen we dat nog geen GOAT, maar gewoon 'beste .. aller tijden' noemden was het natuurlijk ook al gelul omdat je prestaties over de tijd nooit kunt vergelijken. | |
Nattekat | maandag 28 maart 2022 @ 16:07 |
Dat we het hier over hebben komt eigenlijk alleen door die Engelse fans die zichzelf vooral heel belachelijk maken ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 maart 2022 @ 16:09 |
Ze mekkeren er wel flink op los ja. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 16:11 |
Ehhhh...er staat een topic in F1 hier over de beste aller tijden in het Nederlands ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 16:12 |
Ik lach dan fijntjes en vraag of je voor plaats 10 ook punten krijgt ![]() | |
TheStigsDutchCousin | maandag 28 maart 2022 @ 16:15 |
Zoals de Engelsen zeggen: "The Dunce-cap and Thanks-for-trying-award." | |
ChevyCaprice | maandag 28 maart 2022 @ 16:16 |
Nou ja.. Als je gewoon uitgaat van het aantal overwinningen is er maar 1 goat natuurlijk | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 16:18 |
Maar dat is de definitie niet van de grootste aller tijden. Simpel. | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 16:19 |
Je snapt toch zelf ook wel dat dat nergens op slaat, mag ik hopen. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 16:21 |
Dus nog 5 overwinningen en Max is beter dan Niki Lauda, Fangio en Jim Clark. Zal hij leuk vinden om te horen. | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 16:21 |
je hebt inmiddels toch wel genoeg posts van hem gezien? ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 28 maart 2022 @ 16:22 |
Nou.. eigenlijk wel. Een overwinning is het beste wat je kan behalen in de sport, dus dan heeft degene met de meeste overwinningen ook de grootste carrière | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 16:23 |
Ja, het is meer een retorische vraag ![]() | |
ChevyCaprice | maandag 28 maart 2022 @ 16:24 |
Ik snap die discussie niet eens. De GOAT kan je natuurlijk afleiden uit de statistieken, en statistieken liegen niet natuurlijk. | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 16:25 |
Nee, dat is duidelijk. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 16:27 |
There are lies, damned lies and statistics. Statistieken kan je alles laten vertellen wat je maar wil ![]() | |
Zwoerd | maandag 28 maart 2022 @ 16:28 |
Haha wat een dom gelul ![]() | |
Tarado | maandag 28 maart 2022 @ 16:31 |
![]() | |
Zwoerd | maandag 28 maart 2022 @ 16:35 |
'greatest' is een subjectieve term. Statistieken zeggen alleen dat Hamilton de meest succesvolle coureur is. | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 16:36 |
![]() Statistieken laten zien dat iemand succesvol is. Of iemand "the greatest of all time" is is iets subjectiefs en kan je niet simpelweg uitdrukken in statistieken. | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 16:41 |
Zelfs dat is maar net hoe je ernaar wil kijken. Lewis Hamilton heeft 290 races gereden waarvan-ie er 103 heeft gewonnen. Kortom, hij wint ongeveer 2 op de 3 races niet. Vergelijk dat met Juan Manuel Fangio, die 51 keer aan de start verscheen en er 24 keer met de winst vandoor ging. Dat is een overwinningsratio van bijna 1 op 2, een stuk beter dan Lewis Hamilton. | |
Questular | maandag 28 maart 2022 @ 16:41 |
Dus Bill Russel is de GOAT van basketbal aangezien hij het vaakste de finals heeft gewonnen. Weer wat geleerd. Jordan staat dan nog niet eens in de top 10. | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 16:42 |
Je kan bijvoorbeeld zeggen "Senna is a greater driver than Lewis". Dat is een mening, iets subjectiefs. Je kan dan niet aankomen met statistieken en bijvoorbeeld laten zien dat Lewis meer overwinningen heeft. Je kan wel zeggen "Lewis is the most successful driver". Dat is een feit als je bijvoorbeeld kijkt naar het aantal behaalde overwinningen. Edit: Wat @Tijn zegt klopt ook. Wat is "most successful"? Kijk je dan naar aantal overwinningen of juist naar ratio overwinning per gereden GP, of naar het aantal punten, of naar het aantal punten per gereden GP ... etc. etc. Zelfs daar kan je nog een discussie over voeren ![]() | |
SamCooke | maandag 28 maart 2022 @ 16:44 |
Toch leuk dat je Len Wickwar erkent. | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 16:47 |
Ik zou ook zeggen dat een overwinning in een auto die dat jaar het constructeurskampioenschap niet won aanzienlijk meer voorstelt dan een overwinning in een dominante auto. | |
WismutVeilchen83 | maandag 28 maart 2022 @ 17:08 |
Wat een onzin, natuurlijk liegen die wel. Enkele redenen: - Het aantal overwinningen zegt weinig als je het aantal starts niet ook in ogenschouw neemt. Voorbeeld: in de jaren '50 waren er maag 9 races per jaar. In de '80's meestal 15-16 en dat bleef zo tot maar een paar jaar geleden. - Je moet de kracht van het deelnemersveld in ogenschouw nemen. Rijd je in een periode met meerdere absolute toppers (zoals Mansell, Prost, Senna en Piquet) dan worden veel overwinningen van je afgesnoept. - Je moet de kracht van het materiaal meewegen. Het is ontegenzeglijk een feit dat Hamilton vanaf 2014 t/m 2020 veruit het beste materiaal had en in veel races alleen hoefde af te rekenen met zijn teamgenoot. - Je moet meenemen in je overweging dat het materiaal vandaag de dag vele malen betrouwbaarder is dan 10-15 jaar geleden, en al helemaal de periode daarvóór. | |
Marcoss | maandag 28 maart 2022 @ 17:10 |
Mja, of je teamgenoot is gewoon een enorme prutser ![]() | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 17:11 |
Daarom. Er zijn zoveel mitsen en maren, er komt zoveel bij kijken, het is godsonmogelijk om naar een simpel cijfer te kijken en te zeggen "deze man is de beste". Gelukkig snappen de meeste mensen dat ook wel ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 17:14 |
Maar goed, over 2 weken vroeg op dus want Melbourne lijkt al met al wel interessant te gaan worden, de eerste keer dat F1 het vernieuwde (en flink snellere) circuit aandoet, ik ben best benieuwd eigenlijk. [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2022 17:14:39 ] | |
Nebelwerfer | maandag 28 maart 2022 @ 17:19 |
Voor goat gelul heeft Hamilton een eigen topic toch? Enige wat we eigenlijk over Lewis kunnen zeggen is dat het blijkbaar nodig was een risico te nemen met zijn afstelling. En dat zegt dan weer een hoop over de problemen van Mercedes. Hij had nog een aardige race, maar genieten deden we van andere coureurs. | |
Nieuwschierig | maandag 28 maart 2022 @ 17:54 |
Formule 1 of elke gemotoriseerde sport is per definitie al ongeschikt om over de grootste of de beste te spreken. Misschien is Jan Lammers of pak 'm beet Jean Alesi wel de beste coureur aller tijden. Maar ja ze hadden niet het materiaal. | |
Marcoss | maandag 28 maart 2022 @ 18:05 |
Bij Jan Lammers durf ik dat wel licht te betwijfelen ![]() | |
Starflyer | maandag 28 maart 2022 @ 18:12 |
Newey heeft voor Fittipaldi een grond-effect auto ontworpen voor 1982. Die heeft echter nooit geracet (omdat de stekker uit het project werd getrokken vanwege geldgebrek werd de auto van 1981 gebruikt), maar zou qua downforce in de buurt van de Williams van 1982 hebben gezeten, toen hij de de data van die auto vergeleek met die van de Williams van 1982 nadat hij daar in dienst kwam in 1990. Bron | |
Marcoss | maandag 28 maart 2022 @ 18:12 |
“Aardig” kan nog net inderdaad, volgens mij was hij ook in de race in de “vrije” rondes langzamer dan Russell bijvoorbeeld | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 18:17 |
Dat is mij bekend maar dat gaat wel om kennis en data van 40 jaar geleden en ik kan mij nauwelijks voorstellen dat zo'n ontwerp ook nu nog relevant is. | |
Bonobo11 | maandag 28 maart 2022 @ 18:19 |
5 seconden delay op radio bij onboards | |
Starflyer | maandag 28 maart 2022 @ 18:19 |
Zowel bij Alfa Romeo als Red Bull Racing werken er vrouwen aan de racestrategie. Ruth Buscombe (AR) is zelfs hoofd race strategy en bij RBR stond er een paar jaar geleden een dame op het podium om de beker in ontvangst te nemen nadat haar strategie de winnende bleek te zijn Sowieso is het lastig voor mensen van buiten de EU of Groot-Brittannië om voor een F1 team te werken vanwege de landelijke/Europese restricties die op werknemers van buiten de EU/GB liggen. | |
Starflyer | maandag 28 maart 2022 @ 18:21 |
De regels zijn inderdaad anders, maar ook toen hadden ze last van porpoising en hebben dat opgelost. Of die oplossing nu ook te gebruiken is, is de vraag en waarschijnlijk niet vanwege de andere regels. | |
Montov | maandag 28 maart 2022 @ 18:22 |
Ik interpreteerde het als "Als Perez niet stopt dan gaan wij pitten, anders rijden we door." Bij Mercedes hadden ze 2 (?) jaar geleden ook zoiets met een 'box opposite' uitspraak. | |
Starflyer | maandag 28 maart 2022 @ 18:25 |
Klopt. Dus moet je ook de kwaliteit van het materiaal mee nemen in de beoordeling. En nog wel meer zaken. Compleet objectief zal het nooit worden, maar je kan wel een zo objectief mogelijke benadering maken. | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 18:28 |
Ja, de hele opzet van grondeffect auto's was toendertijd anders, maar hoe dan ook, Mercedes heeft nog steeds problemen terwijl de meeste anderen het redelijk onder controle hebben. Ik vind het toch vooral opvallen dat alle teams met een Mercedes motor in de problemen zitten, dat kan dan toch niet alleen aan de aero liggen als het om 4 van de 10 teams gaat. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2022 18:28:31 ] | |
Starflyer | maandag 28 maart 2022 @ 18:33 |
Haas heeft een kantoor op het terrein van Ferrari waar een aantal ex-Ferrari medewerkers werken die door de budget cap overtollig waren geworden. Hoofdontwerper Simone Resta is daar onder andere een van. Dus het zou me niet verbazen als er hier en daar informeel wat ideeën tussen de verschillende werknemers besproken zijn. | |
Starflyer | maandag 28 maart 2022 @ 18:35 |
Dat is ook niet alleen aero, dat is ook de motor, ook al beweert Mercedes anders. Blijkbaar hebben ze de overgang naar de E10 brandstof niet zo goed voor elkaar gekregen als de andere teams, of is hun nieuwe smallere packaging niet helemaal goed uit de verf gekomen. Of beide ![]() | |
Tijn | maandag 28 maart 2022 @ 18:50 |
Mercedes heeft er als motorleverancier ook belang bij dat het niet aan de motor ligt, die willen niet dat Williams, Aston Martin en McLaren volgend jaar met een motor van Alpine, Ferrari of Red Bull rondrijden. Wat er vanuit die teams gezegd wordt is misschien interessanter dan wat vanuit Mercedes zelf naar buiten komt. | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 19:08 |
Stoppen ook overal camera's ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 19:18 |
Hm, ja, maar als dan blijkt dat de motor niet aan de verwachtingen voldoet dan loop je nog steeds het risico dat de klanten teams opstappen, mischien zelfs sneller omdat je hun niet eerlijk voorgelicht hebt over wat ze kunnen verwachten. Uiteindelijk was het breekpunt voor RBR met Renault ook dat Renault maar bleef beloven maar niet kon leveren. | |
Viv | maandag 28 maart 2022 @ 19:19 |
Misschien is dit mijn dirty mind hoor ![]() ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 19:22 |
Ben je weer aan het squirten | |
Marcoss | maandag 28 maart 2022 @ 19:24 |
Dit topic escaleert volledig uit de hand! | |
Evenstar | maandag 28 maart 2022 @ 19:43 |
Dat is inderdaad je dirty mind ... zelfs ik had daar nog niet aan gedacht ![]() | |
Johannes788 | maandag 28 maart 2022 @ 19:49 |
Over 4 weken tijdens Imola GP krijgt de RB18 een grote gewichts update![]() While speaking to Austrian media outlet Servus TV, Helmut Marko has promised that Red Bull are working on an update for Imola that addresses the ongoing weight issue of the RB18. "That should give us a significant time advantage, time gain in other words," the Austrian said. Bron: racingnews365 | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 20:34 |
Dat krijg je ervan van al dat schudden ![]() | |
fathank | maandag 28 maart 2022 @ 20:50 |
Lol slaafje Best betaalde slaaf allertijden waarschijnlijk. | |
Nebelwerfer | maandag 28 maart 2022 @ 21:02 |
Dat Russel rapper was was duidelijk, maar dat kan goede redenen hebben gehad. | |
Zorro | maandag 28 maart 2022 @ 21:07 |
En ik maar denken dat Hamilton de rapper was daar. | |
TweedeKlum | maandag 28 maart 2022 @ 21:08 |
Da's al even geleden, denk dat de verhouding 90% auto en 10% coureur beter klopt. | |
Viv | maandag 28 maart 2022 @ 21:34 |
Ze verdient 100k per jaar las ik. Maar daarvoor moet ze wel dag en nacht voor hem klaarstaan, ze houdt zelfs zijn bedtijd in de gaten voor hem. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 28 maart 2022 @ 21:36 |
Voor 100k per jaar wil ik Lewis Hamilton ook wel uit bed schoppen. | |
Nebelwerfer | maandag 28 maart 2022 @ 21:38 |
Gaan we dit krijgen. ![]() Meer snel, Russel was meer snel dan de rapper/kledingpromotor/wokedude | |
Viv | maandag 28 maart 2022 @ 21:43 |
http://www.silverarrows.n(...)ns-right-hand-woman/
Succes, mij niet gezien hoor ![]() |