quote:Op dinsdag 22 maart 2022 19:20 schreef slashdotter3 het volgende:
Deze Amerikaanse soldaat houdt het na 2 weken ook voor gezien.
Dit is z'n Facebook waarin hij vertelt over z'n ervaring: https://www.facebook.com/HieuHuuLe
Er is dus veel tuig dat zich aanmeldt zogenaamd als voormalig special forces. Die krijgen wapens en gaan criminele dingen ermee doen.
]An Army vet’s realization in Ukraine: ‘So horrible or heartbreaking that you can’t continue’[/b]
After spending 13 hours hiking into enemy territory and back to retrieve the body of a Georgian soldier who had been killed near Irpin, Ukraine, U.S. Army veteran Hieu Le knew that his war was over.
quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:03 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.washingtonpos(...)-fighters-americans/
=======================================================================
No gun. No helmet. No action: The frustrations of some novice Americans who signed up to fight in Ukraine.
=======================================================================
[..]
Manmanman... Wat een club knoeiers...quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:06 schreef slashdotter3 het volgende:
___________!
https://www.washingtonpos(...)-fighters-americans/
Adam just wants to get on the battlefield as soon as possible. His first choice, he said, is to be a medic because he took a first aid class in the United States, he said. His second choice?
“A sniper,” he said.
He has no experience at either job.
=================================
Adam still hadn't received a bulletproof vest, a helmet -- or a weapon. And he could hear the sounds of shelling, he said.
"I have been here 15 days now and still nothing is happening," he said in a phone interview. "I am not putting up with that."
"They expect me to guard the base with no guns, no armor, no vest, no helmet and no knowledge of the Ukrainian language," he continued. "It makes absolutely no sense. I am not going to stand around and get hit with a missile with no guns or nothing.
Op zich had Oekrane de voormalige USSR kernwapens, biologische en chemische wapens moeten behouden en niet moeten inleveren aan Jeltsin/Poetin dan was er nu wellicht geen oorlog geweest met Rusland? Maar dat is achteraf praten. Poetin heeft de verdragen en garanties wat dat aangaat geschonden. En is duidelijk niet te vertrouwen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:22 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Repost.
Interessante maar lange kijk.
Niet echt militair maar economisch van aard waarom de strijd in den beginne al gelijkwaardiger was.
Tldr:
Heel veel van het budget en personeel van Rusland gaat naar zaken die van weinig nut zijn in dit conflict. Zoals wunderwaffe, grote hoeveelheden nucleaire wapens, grote marine met met name onderzeers, interne ordetroepen (300k+), dienstplichtigen.
Ukraine heeft daar praktisch geen last van en krijgt daar bovenop veel gratis zaken van het westen en dan bedoel ik niet alleen javalins en alle R&D die daar bij hoort maar ook intel en communicatie middelen via westerse space assets.
Zo kun je dus ook proberen te winnen. Door gewoon vals te spelen. Vieze flikkerquote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:30 schreef Megumi het volgende:
[..]
Op zich had Oekrane de voormalige USSR kernwapens, biologische en chemische wapens moeten behouden dan was er nu wellicht geen oorlog geweest met Rusland? Maar dat is achteraf praten. Poetin heeft de verdragen en garanties wat dat aangaat geschonden. En is duidelijk niet te vertrouwen.
Rob de Wijk had het hier paar dagen geleden ook al over. Verklaart goed waarom het relatief rustig is in de luchtquote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Dit kan verklaren waarom de Russische airforce zo relatief weinig in actie komt, angst voor friendly fire:
https://www.reddit.com/r/(...)soldiers_phone_call/
In 2008 they shot down more of their own planes in Georgia than the Georgians did, to the point where they scaled back their own air operations.
Russian ground and air forces just don't talk to each other.
De persoon die fout zit is Poetin. Iemand die flikkers en dergelijke haat trouwens. Of miste ik even de betekenis van je post?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:32 schreef Tengano het volgende:
[..]
Zo kun je dus ook proberen te winnen. Door gewoon vals te spelen. Vieze flikker
Ik denk het wel. Hij was redelijk straight dacht ik.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:34 schreef Megumi het volgende:
[..]
De persoon die fout zit is Poetin. Iemand die flikkers en dergelijke haat trouwens. Of miste ik even de betekenis van je post?
Ik ga een tukje doen en kom hier morgen wellicht op terug.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:37 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Hij was redelijk straight dacht ik.
Ik zou het maar bij dat tukje laten. Zo belangrijk was die post nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:39 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ga een tukje doen en kom hier morgen wellicht op terug.
Mooi Reddit draadje:quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:33 schreef polderturk het volgende:
Er wordt hard gevochten.
Waarschijnlijk Tsjetjenen of Dagestanen.
[ twitter ]
De manier waarop Poetie denkt is het hele bestaan van andersdenkenden een existentile bedreiging voor Rusland.quote:
En laat Oekrane nou net iets existentieels voor Poetin zijn.quote:
Poetin kent het spel van dreigen, intimideren en controle houden. "Keeping everyone on their toes."quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En laat Oekrane nou net iets existentieels voor Poetin zijn.
Niet die beruchte Syrirs?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:33 schreef polderturk het volgende:
Er wordt hard gevochten.
Waarschijnlijk Tsjetjenen of Dagestanen.
[ twitter ]
Allemaal leuk en aardig maar geen eu lid aubquote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:53 schreef Beathoven het volgende:
Erdogan lijkt de gesprekken over toetreding tot de EU weer te willen starten na het gesprek met Rutte waarin Turkije geprezen werd voor het veroordelen van de acties.
Ik heb het idee dat Turkije ook niet heel veel bewegingsvrijheid in keuzes heeft gehad als mede-buurland en lid van de Navo. Het is een 1+1 geweest dat we nu een 180 graden draai zien.
Ben weleens op zo'n vliegbasis geweest #whowantstotouchme. Strategisch is het een heel belangrijk land als brug tussen oost en west.
Laten we in hemelsnaam nu niet uit emotie en korte-termijn geopolitiek allerlei moeilijke landen de EU intrekken nee.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:58 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig maar geen eu lid aub
Waarom Oekrane dan wel?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:58 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Dat moeten we dus ook niet doen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Waarom Oekrane dan wel?![]()
Beide zijn nou niet bepaald landen die je in de EU wil hebben.
Beetje jammer dat ie niet opent met "Reports of my death have been greatly exaggerated".quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:15 schreef speknek het volgende:
Wali is er ook nog boys
[ twitter ]
Iemand die wel weet wat opsec inhoudt.
Oh, die waren er ook nog.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:24 schreef Aether het volgende:
Belarus ontruimt migrantenkamp, duwt mensen de Poolse grens over
https://nos.nl/l/2422315
Belarus heeft een kamp met honderden Syrische en Iraakse migranten aan de grens met Polen ontruimd. De mensen worden het bos in geduwd en met harde hand gedwongen de grens over te steken, zeggen hulporganisaties. Omdat Polen migranten tegenhoudt, zouden tientallen mensen nu vastzitten in het grensgebied.
Dus een ontruimd kamp met honderden mensen resulteert in slechts tientallen mensen die vast zitten? Waar is de rest?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:24 schreef Aether het volgende:
Belarus heeft een kamp met honderden Syrische en Iraakse migranten aan de grens met Polen ontruimd. De mensen worden het bos in geduwd en met harde hand gedwongen de grens over te steken, zeggen hulporganisaties. Omdat Polen migranten tegenhoudt, zouden tientallen mensen nu vastzitten in het grensgebied.
"Vluchtelingen die geen geld hebben om een vlucht terug naar het Midden-Oosten te betalen, worden naar Polen geduwd", concludeert Pietrzak. Maar Polen probeert de grens juist zo goed mogelijk dicht te houden. Migranten die er toch in slagen om het land binnen te komen, worden vaak teruggeduwd.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Dus een ontruimd kamp met honderden mensen resulteert in slechts tientallen mensen die vast zitten? Waar is de rest?
Wat dat gegeven doet in een topic als dit is mij alleen een raadselquote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:28 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Oh, die waren er ook nog.
Ze zijn nergens anders welkom.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat dat gegeven doet in een topic als dit is mij alleen een raadsel
Teruggeduwd is echt een lelijke vertalingquote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:31 schreef Aether het volgende:
[..]
"Vluchtelingen die geen geld hebben om een vlucht terug naar het Midden-Oosten te betalen, worden naar Polen geduwd", concludeert Pietrzak. Maar Polen probeert de grens juist zo goed mogelijk dicht te houden. Migranten die er toch in slagen om het land binnen te komen, worden vaak teruggeduwd.
Ja, verschikkelijk. Maar wat hebben Syrische, Irakse vluchtelingen te maken met de inval van Rusland in Oekraine?quote:
Deden ze vlak voor de oorlog ook al.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:24 schreef Aether het volgende:
Was een garpje man.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, verschikkelijk. Maar wat hebben Syrische, Irakse vluchtelingen te maken met de inval van Rusland in Oekraine?
Dit gaat de grote meerderheid natuurlijk niet doen. Ook al eerder berichten van kill squads die deserteurs neerschieten. Daarnaast veroordeel je hele famillie direct tot jaren gevang of ergerquote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische soldaten stelen burgerkleding en auto's en rijden/vluchten naar Belarus.
Trkiye kan best EU lid worden, maar dan moet het ook echt willen. En wij moeten leren van de uitbreiding naar het oosten.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:58 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik denk dat dit ook schromelijk overdreven wordt. En niet voor de laatste reden omdat veel in Rusland uitermate ongeorganiseerd en corrupt is geregeld. Wat ook weer blijkt uit deze nogal geflopte "special olympics invasion"quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:53 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Dit gaat de grote meerderheid natuurlijk niet doen. Ook al eerder berichten van kill squads die deserteurs neerschieten. Daarnaast veroordeel je hele famillie direct tot jaren gevang of erger
Lijkt mij ook behoorlijk overdreven. Maar jezelf overgeven aan Oekrane onder mom gevangen genomen kan wel weer.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:53 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Dit gaat de grote meerderheid natuurlijk niet doen. Ook al eerder berichten van kill squads die deserteurs neerschieten. Daarnaast veroordeel je hele famillie direct tot jaren gevang of erger
Volgens mij doen Russische soldaten dat al vanaf het begin. De meeste dienstplichtigen willen niet schieten op burgers van een broedervolk. Het is niet voor niets dat Putin huursoldaten moet inzetten.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:41 schreef slashdotter3 het volgende:
Russische soldaten stelen burgerkleding en auto's en rijden/vluchten naar Belarus.
Hun voorvaders vochten in hetzelfde leger tegen Nazi-Duitsland. Nu moeten de jongens vechten voor een gangster en zijn corrupte kliek. Kan me ook niet voorstellen dat het moraal niet nul is.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij doen Russische soldaten dat al vanaf het begin. De meeste dienstplichtigen willen niet schieten op burgers van een broedervolk. Het is niet voor niets dat Putin huursoldaten moet inzetten.
De vorige dictator van dit soort in het Kremlin zag opgeven als desertie. Met bijbehorende straffen. Contact met Duitse troepen waar de Russische soldaat aan het einde wel leefde maar niet had gewonnen resulteerde vaak in een enkeltje Siberi.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:03 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Lijkt mij ook behoorlijk overdreven. Maar jezelf overgeven aan Oekrane onder mom gevangen genomen kan wel weer.
Existentieel of essentieel?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 20:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En laat Oekrane nou net iets existentieels voor Poetin zijn.
Ook toen hadden ze een kadaverdiscipline waar de Nazi's een puntje aan hadden kunnen zuigen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:06 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hun voorvaders vochten in hetzelfde leger tegen Nazi-Duitsland. Nu moeten de jongens vechten voor een gangster en zijn corrupte kliek. Kan me ook niet voorstellen dat het moraal niet nul is.
Het zal sporadisch best gebeuren, maar hoe vaak dat gebeurt zal flink overdreven worden in de westerse media.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:53 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Dit is volgens mij echt nog alleen gebaseerd op westerse hoop. Hele steden liggen in puin, de meeste Russen volgen Putin blind.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:04 schreef HiZ het volgende:
[..]
Volgens mij doen Russische soldaten dat al vanaf het begin. De meeste dienstplichtigen willen niet schieten op burgers van een broedervolk. Het is niet voor niets dat Putin huursoldaten moet inzetten.
Jij denkt dat die Russische dienstplichtigen de regeringspropaganda meer vertrouwen dan hun eigen ogen?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:19 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dit is volgens mij echt nog alleen gebaseerd op westerse hoop. Hele steden liggen in puin, de meeste Russen volgen Putin blind.
Dus, Harry is na dat vierde nieuwsbericht ofzo dat hij terug zou gaan omdat hij toch als kanonnenvoer zou dienen toch maar in zijn ntje afgereisd naar Kiev, als een ware toerist foto’s gaan maken en het dan raar vinden als mensen argwaan krijgenquote:Harry werd gevangengenomen door Oekraense soldaten: ‘Ze dachten dat ik een Russische spion was’
Harry Vermeer (36) ging naar Oekrane om zich aan te melden bij het vreemdelingenlegioen. Krap een week later is hij bijna weer thuis. De Nederlander werd naar eigen zeggen in de buurt van Kiev gevangen genomen door Oekraeners. ,,Ze hielden me onder schot, laadden hun wapens door en schoten. Ik vreesde ter plekke de kogel te krijgen.”
Vol goede moed vertrok hij vorige week woensdag naar Oekrane om zich aan te melden bij het vreemdelingenlegioen. Harry nam ontslag en reed in een gesponsorde auto richting het oosten. Ondanks het feit dat het vreemdelingenlegioen alleen nog maar mensen met militaire vechtervaring wilde hebben, ging hij toch - zonder enige ervaring.
Hij ontmoette onderweg verkeerde mensen, kwam bijna terecht in een ‘fout’ legioen en besloot afgelopen zondag om in zijn eentje via Lviv in het westen van Oekrane door te rijden naar Kiev om zich aan te melden als vrijwilliger.
Geweren
Onderweg naar Kiev maakte hij foto's. ,,Ik passeerde meerdere checkpoints, liet mijn paspoort zien en zei: I come to help en ze lieten me door. Mijn navigatie stuurde me een kwartiertje voor Kiev van de weg af en ik stopte om een kapot geschoten brug te fotograferen”, vertelt hij. ,,Op het moment dat ik wilde wegrijden, trokken Oekraense soldaten met geweren me uit de auto, bonden mijn handen op mijn rug en gooiden me op het koude asfalt.”
,Ze doorzochten mijn auto en vonden mijn verrekijker, bijl en militaire outfit. ‘Russia? Russia?’, schreeuwden ze. Ze trokken een zak over mijn hoofd en die tapeten ze strak om mijn nek. Ze hielden me onder schot, laadden hun wapens door en schoten. Ik vreesde ter plekke de kogel te krijgen.”
De soldaten dachten dat Harry een Russische spion was. ,,Ze vroegen of ik uit Rusland kwam en bestudeerden mijn tatoeages. Ik kreeg de loop van een geweer op mijn hoofd gezet, ze trapten me in mijn rug en gooiden me in een greppel waar zand in lag.” Harry zegt dat hij de toegangscode van zijn telefoon moest geven en dat de soldaten zijn telefoon uit pluisden en ontdekten dat hij niet uit Rusland kwam.
Knock-out
,,Ze belden de politie, hielpen me overeind en maakten mijn mond vrij. Ik kon moeilijk ademhalen, dacht dat ik knock-out zou gaan, zo strak zat die tape. Ze vroegen me wat kreten te schreeuwen voor de camera: ‘Viva la Oekrane’ en ‘Fuck Poetin.’ Wat moet je daar van zeggen? Ik ging erheen om mensen te helpen.”
,,Daarna kreeg ik een sigaret en een paar slokken warme koffie en toen werd ik meegenomen door politieagenten voor verhoor.” Agenten scrolden door zijn foto’s, zegt hij, en de vele plaatjes die hij onderweg had gemaakt in oorlogsgebied werkten niet in zijn voordeel. ,,Ze zeiden dat ik foto‘s had gemaakt vlak bij een geheime militaire basis en dat ik daar niet had mogen zijn. Ze verwijderden alle foto’s, zelfs die van mijn driejarige dochtertje Delayla. De agenten geloofden dat ik vrijwilliger wilde worden, maar zeiden dat ik Oekrane binnen acht uur moest verlaten.”
Bommen
Na urenlang verhoor wordt Harry vrijgelaten. ,,Ik wandelde rond half acht het politiebureau uit en zag dat het pikkedonker was buiten. Er gold een avondklok. Er zat niets anders op dan de nacht doorbrengen in mijn auto. Ik kroop mijn slaapzak in en al snel ging het luchtalarm af. Ik dacht ‘nee, gaan ze ook nog bommen gooien’. In de verte hoorde ik explosies. Ik moest urineren, maar durfde de auto niet uit, vreesde dat nu de Russen me zouden oppakken. De volgende ochtend wist ik met het beetje benzine in mijn tank een pomp te bereiken, tankte en reed terug naar huis.” Harry verwacht woensdag weer in Nederland te zijn.
quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:25 schreef slashdotter3 het volgende:
lol
https://www.reddit.com/r/(...)t_the_irony_of_life/
Ukrainian Soldier talks about the irony of life during times of war
quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus, Harry is na dat vierde nieuwsbericht ofzo dat hij terug zou gaan omdat hij toch als kanonnenvoer zou dienen toch maar in zijn ntje afgereisd naar Kiev, als een ware toerist foto’s gaan maken en het dan raar vinden als mensen argwaan krijgen
Harrygod, the gift that keeps on giving
Greetings from Finland.quote:
'to push back' veranderd nogal in de context. Hierin zou tegenhouden sieren.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 21:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Teruggeduwd is echt een lelijke vertaling
Waar baseer je op dat de oligarchen het voor het zeggen hebben en niet Putin?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 18:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waar je in ieder geval 100% van zeker kan zijn is dat Poetin alleen maar dingen zegt waar de mensen die hem steunen het mee eens zijn.
En daarmee kun je er van uit gaan dat alles wat hij zegt, mogelijkheden bevat. Terwijl de dingen die hij niet zegt, misschien mogelijkheden zijn, maar waarschijnlijk niet.
Veel mensen roepen wel dat Poetin een dictator is, maar zonder geld kan hij zijn oorlog niet voeren. Als hij geen geld van zijn geldschieters (zijn oligarchen) krijgt, moet hij het geld bijdrukken of zijn burgers tot slavernij in zijn wapenfabrieken brengen. Geld bijdrukken heeft geen zin meer, momenteel. Ik hoor niets over mensen die massaal worden opgepakt om in de wapenfabrieken te gaan werken. Dus denk ik dat we wel mogen concluderen dat hij gebonden is aan zijn geldschieters (de EU concludeert dat ook, vandaar die precieze sancties van hen).
Dus Poetin's geldschieters bepalen de bewegingsruimte van Poetin, en Poetin kan weinig tot niets zelf beslissen.
En daarmee denk ik dat je met vrij hoge zekerheid kan zeggen dat wat Poetin zegt, de mogelijkheden bevat. En dat er dus naar hem geluisterd moet worden, als je het conflict wil oplossen.
Zoals ik eerder schreef: Zelensky schijnt dat te begrijpen. Maar ja, hij zit natuurlijk in hetzelfde schuitje. Waarschijnlijk iets minder, omdat Amerika en de EU veel van de wapens voor hem betalen. Maar Zelensky kan evengoed makkelijk vermoord worden door verraad, als zijn achterban het niet eens is met zijn beslisingen en de dingen die hij zegt.
Het is oorlog, je vermoord hem en roept dat de Russen het hebben gedaan. Niemand die het kan controleren.
Alles kan maar wat mij betreft doen we dat nietquote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:01 schreef HiZ het volgende:
[..]
Trkiye kan best EU lid worden, maar dan moet het ook echt willen. En wij moeten leren van de uitbreiding naar het oosten.
Ik zou het niet zomaar doen ook. Maar deze oorlog maakt alles anders.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:42 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Alles kan maar wat mij betreft doen we dat niet
Dat valt wel mee. Corona heeft in rusland extreem hard huisgehouden terwijl rusland als een van de eerste landen een vaccin had en nog een goed vaccin ook nog. Er zijn enorm veel Russen overleden, alles beter dan het Sputnik vaccin te nemenquote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:19 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Dit is volgens mij echt nog alleen gebaseerd op westerse hoop. Hele steden liggen in puin, de meeste Russen volgen Putin blind.
Lijkt alsof hij voor het eerst zijn zolderkamer uit is.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Belangrijke officier gevangen genomen
https://www.ukrinform.net(...)of-russian-army.html
=============================================
Ukrainian military capture lieutenant colonel of Russian army
The 128th Separate Mountain Assault Zakarpattia Brigade captured a high-ranking staff officer of Russia’s 58th Combined Arms Army.
"During the battle with the Russian army, the members of the 128th Separate Mountain Assault Brigade captured the head of the information and psychological counteraction group of the 47084th military unit of the Russian army," the Brigade's fighters posted on Facebook.
Captive Alexander Olegovich Koshel, born on April 5, 1982, personal number: F-905994, military rank: lieutenant colonel.
[ afbeelding ]
As noted, immediately after Koshel had been captured, the Russians deployed significant forces trying to free him. In particular, they raised aircraft that fired on Ukrainian servicemen.
"Nobody was injured in the enemy fire. The captive was taken to a safe place in the rear," said the soldiers of the 128th Brigade.
[ afbeelding ]
Ukrainian forces explain the desperate attempts of the enemy to free the captive by the fact that Koshel had maintained a direct contact with Mikhail Zusko, commander of the 58th Combined Arms Army of the Russian Federation, to whom he had made daily reports personally.
"Now the captured Koshel gives testimony to our counterintelligence agents," the brigade said.
Dit is echt jiskefet. Harry met zijn kutauto naar de Oekranequote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:26 schreef Eikenbomen het volgende:
https://www.tubantia.nl/b(...)me-gericht~af75fdac/
😂😂😂
Die Derk Sauer was wel duidelijk. Putin bepaalt wie baasje over een groot bedrijf mag zijn. Dus de oligarchen zijn nu niet blij maar ze weten dat als ze Putin boos maken ze in Rusland alles kunnen verliezen, maar dan ook echt allesquote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:41 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat de oligarchen het voor het zeggen hebben en niet Putin?
Slecht getrainde niet specialistische huurlingen met 0 ervaring op dat terrein en voorzien van Russische communicatietechnologie. Loop je daar dan tussen met je taalbarrieres. Makkelijk kanonnenvoer door de uitstekende tech van Oekraine.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Jij denkt dat die Russische dienstplichtigen de regeringspropaganda meer vertrouwen dan hun eigen ogen?
Ik heb er geen twijfel over dat Oekrane ook zijn uiterste best doet om de eigen boodschap voor het voetlicht te brengen.
Maar je moet wel een beetje dom zijn wil je het gehaast inhuren van huurlingen een teken van sterkte maakt voor een van de grootste krijgsmachten ter wereld.
Dan is het hopen dat er een type Oscar Schindler bij zit. Er zal toch een mens tussenzitten, die spullen minder belangrijk vindt dan mensenlevensquote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:50 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
Die Derk Sauer was wel duidelijk. Putin bepaalt wie baasje over een groot bedrijf mag zijn. Dus de oligarchen zijn nu niet blij maar ze weten dat als ze Putin boos maken ze in Rusland alles kunnen verliezen, maar dan ook echt alles
Hier zijn al 100en filmpjes van langsgekomen, mensen in Oekrane aan lantaarnpalen, meestal met blote kont.quote:
Klopt, via twitter. Deze was wel nieuw voor mij though.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier zijn al 100en filmpjes van langsgekomen, mensen in Oekrane aan lantaarnpalen, meestal met blote kont.
Existentieel. Helaas. Althans dat beweren mensen.quote:
Al besproken?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:05 schreef kevinrsd het volgende:
[..]
Ook pas de 5e keer dat dit voorbijkomt
Dit is zo'n leuke rubriekquote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Dus, Harry is na dat vierde nieuwsbericht ofzo dat hij terug zou gaan omdat hij toch als kanonnenvoer zou dienen toch maar in zijn ntje afgereisd naar Kiev, als een ware toerist foto’s gaan maken en het dan raar vinden als mensen argwaan krijgen
Harrygod, the gift that keeps on giving
Is wel voor de eerste keer dat ik het zie. Die mensen worden blijkbaar ten toon gesteld zoals met pek en veren.quote:
Mordor is gebaseerd op de Soviet Unie / Rusland. Dus daarom heten ze Orcs.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is wel voor de eerste keer dat ik het zie. Die mensen worden blijkbaar ten toon gesteld zoals met pek en veren.
Wat hebben die mensen misdaan? Zijn dit wel Oekrainers? Die heulen met de russen of iets dergelijks?
En waarom heten ze Orcs?
Is trouwens idd nog niets over op het nieuws geweest of in Goedemorgen Nederland wat ik graag kijk.
Klinkt als een gezellige moderne liberale democratie.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hier zijn al 100en filmpjes van langsgekomen, mensen in Oekrane aan lantaarnpalen, meestal met blote kont.
Waar baseer je dat op ?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:19 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Mordor is gebaseerd op de Soviet Unie / Rusland. Dus daarom heten ze Orcs.
Plunderaars.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:14 schreef Tengano het volgende:
[..]
Is wel voor de eerste keer dat ik het zie. Die mensen worden blijkbaar ten toon gesteld zoals met pek en veren.
Wat hebben die mensen misdaan? Zijn dit wel Oekrainers? Die heulen met de russen of iets dergelijks?
En waarom heten ze Orcs?
Is trouwens idd nog niets over op het nieuws geweest of in Goedemorgen Nederland wat ik graag kijk.
Ik denk dat er een betekenis zit aan het groene gezicht. Dus in je blote reet aan de paal is dit gedaan, groen gezicht is... make-up gestolen? Ik zeg maar watquote:
Gooi er anders even een twitter bron bij want dit is zo wel een loos geruchtquote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
Schijnt muiterij binnen de FSB te komen.
That's what she said.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
Heb je daar een bron van dan? Kan er zelf namelijk niks over vinden, (dat het op Rusland gebaseerd zou zijn) wel dat het gebaseerd is op een industrile streek in Engeland waar Tolkien opgroeide, en op zijn ervaringen aan het Westerse front tijdens WO1. Niet super belangrijk of relevant ook verder, maar ben gewoon oprecht benieuwd, want misschien zoek ik gewoon verkeerd ofzoquote:
Zou je inderdaad niet verwachten van een soeverein modern westers land met een nazi bataljon.quote:
quote:
Dit zijn dus de types die bejaarde mensen thuis even een booster komen geven en tegelijk even het huis leeghalen.quote:I'm told the green paint specifically refers to the Roma people.The Roma are 2nd class citizens in Ukraine and 8n much of Europe.
I've seen ppl say this "shame tree" is normal and a national tradition... not torture at all. Only happens to people who "deserve it"
They are caught looting homes and shops. So they are publicly shamed.
These are looters who are secured to post to wait until police can take them to jail. Its done during events of unrest in many parts of the world.
Dat stond op Feesboek?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
Een Ltkol van 1982, dan ben je wel een talentje volgens mij.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:39 schreef slashdotter3 het volgende:
The 128th Separate Mountain Assault Zakarpattia Brigade captured a high-ranking staff officer of Russia’s 58th Combined Arms Army.
"During the battle with the Russian army, the members of the 128th Separate Mountain Assault Brigade captured the head of the information and psychological counteraction group of the 47084th military unit of the Russian army," the Brigade's fighters posted on Facebook.
Captive Alexander Olegovich Koshel, born on April 5, 1982, personal number: F-905994, military rank: lieutenant colonel.
[ afbeelding ]
As noted, immediately after Koshel had been captured, the Russians deployed significant forces trying to free him. In particular, they raised aircraft that fired on Ukrainian servicemen.
"Nobody was injured in the enemy fire. The captive was taken to a safe place in the rear," said the soldiers of the 128th Brigade.
[ afbeelding ]
Ukrainian forces explain the desperate attempts of the enemy to free the captive by the fact that Koshel had maintained a direct contact with Mikhail Zusko, commander of the 58th Combined Arms Army of the Russian Federation, to whom he had made daily reports personally.
"Now the captured Koshel gives testimony to our counterintelligence agents," the brigade said.
Die had zn 40ste toch ook anders willen vieren.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:39 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iemand van 40 is te jong ? Of bedoel je dat zn rank niet hoog genoeg is voor zijn leeftijd? 🤔quote:Op woensdag 23 maart 2022 01:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Een Ltkol van 1982, dan ben je wel een talentje volgens mij.
Ach dat went welquote:Op woensdag 23 maart 2022 02:01 schreef KoningBadjas het volgende:
[..]
Roma zijn nergens populair behalve bij geitenwollensokken.
Poetin / Putinquote:Op woensdag 23 maart 2022 03:18 schreef roos94 het volgende:
Hoe komt het dat continue de ene nieuwssite Zelenski schrijft en de andere nieuwssite Zelensky?
Biden / Bye thenquote:
Was door experts zo goed als ontkracht dat verhaal. 1 persoon zei dat, en die heeft vrijwel geen kennis/geschiedenis op dat gebied.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
Is dat niet vanwege het verschil tussen het cyrillische/Oekraense alfabet en "ons" alfabet, waardoor het een soort van fonetisch gespeld wordt, Zelenskyy kan volgens mij ook. Maar goed, tot zover mijn theoriequote:Op woensdag 23 maart 2022 03:18 schreef roos94 het volgende:
Hoe komt het dat continue de ene nieuwssite Zelenski schrijft en de andere nieuwssite Zelensky?
Dat het er natuurlijk mee te maoke dat die gozer ze naom gelijk in het cyrillisch geschreve wordt: Зеленськийquote:Op woensdag 23 maart 2022 03:18 schreef roos94 het volgende:
Vertalingsomslag.quote:Op woensdag 23 maart 2022 03:18 schreef roos94 het volgende:
Als burger heb je daar echt niks te zoeken nee.quote:Op woensdag 23 maart 2022 00:35 schreef TLC het volgende:
Marioepol moet toch echt een hel zijn en veruit de meest gevaarlijke plek op aarde momenteel, daar mag je al blij zijn als je t volgende half uur nog leeft, laat staan dat je een dag levend door mag komen
Hij schrijft het zelf op zijn twitteraccount als Zelenskyy .quote:Op woensdag 23 maart 2022 03:18 schreef roos94 het volgende:
Bron radio svoboda uaquote:De "actieve verplaatsing" van Russisch en Wit-Russisch militair materieel en de verdere accumulatie ervan langs de Oekraense grens gaat door op het grondgebied van Wit -Rusland, zei de generale staf van de strijdkrachten van Oekrane in de ochtend van 23 maart. De hoeveelheid apparatuur wordt niet vermeld.
Tegelijkertijd hebben volgens het rapport op het grondgebied van Wit-Rusland “vertegenwoordigers van de oppositie en bezorgde burgers die de hulp van de huidige onwettige regering van de Russische Federatie in de oorlog met Oekrane veroordelen, de spoorverbinding tussen Wit-Rusland en Oekrane. De informatie wordt opgehelderd."
De dag ervoor verklaarde de Generale Staf dat de mogelijkheid om de Wit-Russische strijdkrachten in te zetten tegen Oekrane blijft bestaan, maar "volgens beschikbare informatie weigeren een groot aantal personeelsleden en sommige commandanten
Er zijn juist ook berichten dat Poetin zijn inlichtingen diensten de schuld geeft van het vastlopen van de invasie en er juist dus zuiveringen gaande zijn binnen deze diensten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 06:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was door experts zo goed als ontkracht dat verhaal. 1 persoon zei dat, en die heeft vrijwel geen kennis/geschiedenis op dat gebied.
Sowieso lijkt het me zeer raar dat zulke dingen uitlekken. Als het gebeurd hoor je het pas of als poetin dood is, of als opeens een hele kliek FSB lui worden opgepakt.
Ik begrijp vooral niet waarom zoveel mensen er nu pas voor kiezen om daar te vertrekken. Snap dat het een zwaar besluit is om je huis en haard achter te laten maar de belegering is wel iets zwaarder plus aan te zien komenquote:Op woensdag 23 maart 2022 00:35 schreef TLC het volgende:
Marioepol moet toch echt een hel zijn en veruit de meest gevaarlijke plek op aarde momenteel, daar mag je al blij zijn als je t volgende half uur nog leeft, laat staan dat je een dag levend door mag komen
Ik denk dat het inderdaad relatief jong is om operationeel Ltkol te zijn rond je 40ste. Of is in Rusland luitenant kolonel rang niet op de zelfde hoogte als in Nederland?quote:Op woensdag 23 maart 2022 01:11 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Iemand van 40 is te jong ? Of bedoel je dat zn rank niet hoog genoeg is voor zijn leeftijd? 🤔
In 2014 is ook niet de hele stad plat gegooid. Ik denk dat veel burgers dit helemaal niet verwacht hadden.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:52 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet waarom zoveel mensen er nu pas voor kiezen om daar te vertrekken. Snap dat het een zwaar besluit is om je huis en haard achter te laten maar de belegering is wel iets zwaarder plus aan te zien komen
Jawel in aanvang wellicht, maar toch al snel bleek dat het een smerige oorlog ging worden. Misschien dat het in die hoek ook enorm snel ging, de Russische opmars. En dus simpelweg geen kans bood om te gaan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:59 schreef BEFEM het volgende:
[..]
In 2014 is ook niet de hele stad plat gegooid. Ik denk dat veel burgers dit helemaal niet verwacht hadden.
Zo lang die sniper in kiev zit ...quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:02 schreef Gunner het volgende:
Russische ambassadeur: Poetin is van plan G20-top bij te wonen
De Russische president Vladimir Poetin is van plan later dit jaar een G20-top bij te wonen die door Indonesi wordt georganiseerd. Dat zei de Russische ambassadeur in Jakarta woensdag.
Daarmee reageerde ambassadeur Ljoedmila Vorobjova op oproepen van enkele G20-leden, waaronder de Verenigde Staten, om Rusland te weren uit de groep van 's werelds belangrijkste economien. "Niet alleen de G20, veel organisaties proberen Rusland uit te sluiten", zei ze. "De reactie van het Westen (op de Russische invasie van Oekrane) is absoluut disproportioneel."
====
Lijkt me niet zonder gevaar
Gewoon even een Russian Servicemembers Protection Act aannemen en dan is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:02 schreef Gunner het volgende:
De Russische president Vladimir Poetin is van plan later dit jaar een G20-top bij te wonen die door Indonesi wordt georganiseerd. Dat zei de Russische ambassadeur in Jakarta woensdag.
Daarmee reageerde ambassadeur Ljoedmila Vorobjova op oproepen van enkele G20-leden, waaronder de Verenigde Staten, om Rusland te weren uit de groep van 's werelds belangrijkste economien. "Niet alleen de G20, veel organisaties proberen Rusland uit te sluiten", zei ze. "De reactie van het Westen (op de Russische invasie van Oekrane) is absoluut disproportioneel."
====
Hoax. Die gast is zo paranoia, die gaat echt niet naar Indonesi.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:02 schreef Gunner het volgende:
====
Er zijn natuurlijk al heel veel mensen gevlucht, maar niet iedereen. Die zullen wel denken: waar ga ik heen dan? En daarnaast, bij andere steden is de soep uiteindelijk niet zo heet gegeten, Marioepol is eerder een uitzondering.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:52 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet waarom zoveel mensen er nu pas voor kiezen om daar te vertrekken. Snap dat het een zwaar besluit is om je huis en haard achter te laten maar de belegering is wel iets zwaarder plus aan te zien komen
Nu pas? Ze proberen het al weken.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:52 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
quote:5 maart: Een evacuatie in oorlogstijd gaat met veel spanning gepaard. Er zijn geen garanties dat het veilig blijft. Het is afhankelijk of partijen zich aan de afspraak houden. De corridor in Marioepol zou vandaag om negen uur 's ochtends opengaan, maar deze afspraak werd al meteen geschonden door Rusland.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Plunderaars.
En meestal gebeurt dat omdat politie, justitie op zo'n plaats niet meer goed werken.
Voor de rest spreekt vrijwel iedereen russisch, dat is sowieso een taal die Oekraners zeer makkelijk kunnen leren, zonder het geleerd te hebben sowieso kunnen verstaan, andersom werkt dat grappig genoeg niet zo, en in de betwiste regio's aan de oostkant wonen Oekraners die russischtalig zijn, dus niet etnische russen, zoals het kremlin je wil doen geloven,
Dus dat maakt dat iemand alleen omdat hij/zij russisch spreekt aan een paal word getaped niet zo geloofwaardig.
Ja klopt. Ik bedoel ook al die weken. Zelf zou ik denk ik vanaf de eerste week inval zorgen dat mijn kwetsbare vrienden en familie zou vertrekken. Dus voor de situatie met corridors. Waarheen is natuurlijk een groot punt. Je moet huis en haard verlaten en de toekomst zal een opvanghuis zijn. Maar dat lijkt mij beter dan uitgehongerd en kapotgeschoten wordenquote:Op woensdag 23 maart 2022 09:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nu pas? Ze proberen het al weken.
[ twitter ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)spelregels-evacuatie
[..]
Misschien kun je je hyperrealistische geo-politieke kritische houding gebruiken om niet zomaar het wensdenken van een willekeurige twitteraar klakkeloos door te spelen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
De eerste week zijn er ook veel mensen vertrokken, met name als ze elders familie of vrienden hadden waar ze konden verblijven. Ik kan me dan helemaal voorstellen dat je, als je er getuige van bent dat leegstaande woningen en winkels (trouwens niet leegstaande ook) worden geplunderd door inbrekers en Russische soldaten, je gaat heroverwegen. Vanaf begin maart, toen de oorlog een week aan de gang was, wilde Oekrane Marioepol totaal laten evacueren. De Russen hielden dat keer op keer tegen: de mensen mochten niet naar het westen, maar moesten per se naar Rusland. Dat wilden ze niet. Er zijn foto’s van beschoten bussen en auto’s en vanop de vlucht doodgeschoten families.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:29 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik bedoel ook al die weken. Zelf zou ik denk ik vanaf de eerste week inval zorgen dat mijn kwetsbare vrienden en familie zou vertrekken. Dus voor de situatie met corridors. Waarheen is natuurlijk een groot punt. Je moet huis en haard verlaten en de toekomst zal een opvanghuis zijn. Maar dat lijkt mij beter dan uitgehongerd en kapotgeschoten worden
Dat een willekeurig iemand op de planeet ergens online beweerd heeft dat er muiterij binnen de FSB komt, maar dat hij daar zelf niet 100% zeker van is en deze "informatie" maar doorspeelt?quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:38 schreef sp3c het volgende:
Je snapt wat hij met 'schijnt' bedoelde toch?
Gewoon naar een willekeurige Ukrainse stad in de buurt van de Poolse grens lijkt mij het meest logisch. Daar aangekomen zie je vanzelf wel wat de mogelijkheden zijn. Vrouwen en kinderen gaan de Poolse grens over, de mannen doen 2 weken militaire training en worden daarna bij een squad ingedeeld.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:24 schreef EinarBoe het volgende:
Er zijn natuurlijk al heel veel mensen gevlucht, maar niet iedereen. Die zullen wel denken: waar ga ik heen dan?
Eens ja, maar ja de trolletjes moeten hun gelijkje halen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Inderdaad.
Het gemak waarmee de two-siders oordelen over willekeurige filmpjes van een paar seconden zodat ze maar kunnen doen alsof de Oekraners net zo goed de slechteriken zijnik vind dat vrij kansloos gedrag. Lekker negeren dat het oorlog is en doen alsof iedereen zich nog aan alle formaliteiten moet houden om een treurig punt te kunnen scoren over de lijken van alle slachtoffers.
Yupquote:Op woensdag 23 maart 2022 09:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat een willekeurig iemand op de planeet ergens online beweerd heeft dat er muiterij binnen de FSB komt, maar dat hij daar zelf niet 100% zeker van is en deze "informatie" maar doorspeelt?
Komt inderdaad beetje wanhopig en kansloos over. Zo zijn er ook verhalen en beelden te vinden van de Tweede Wereldoorlog waar de geallieerden niet altijd even fris waren, het ellendige en onontkoombare van een oorlog. Maar dat maakte de geallieerden niet opeens net zo fout en slecht als de Nazi's.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Inderdaad.
Het gemak waarmee de two-siders oordelen over willekeurige filmpjes van een paar seconden zodat ze maar kunnen doen alsof de Oekraners net zo goed de slechteriken zijnik vind dat vrij kansloos gedrag. Lekker negeren dat het oorlog is en doen alsof iedereen zich nog aan alle formaliteiten moet houden om een treurig punt te kunnen scoren over de lijken van alle slachtoffers.
Mooie reportage. Met de westerse antitankwapens kunnen de Oekraners het de Russen echt lastig maken.quote:
Daarom snap ik niet dat mensen zo makkelijk over oorlog denken. Natuurlijk ik heb ook geen oorlog meegemaakt maar elke oorlog in de geschiedenis van de mensheid gaat gepaard met wetteloosheid, martelingen, verkrachtingen, plunderingen, etc aan beide kantenquote:Op woensdag 23 maart 2022 09:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Komt inderdaad beetje wanhopig en kansloos over. Zo zijn er ook verhalen en beelden te vinden van de Tweede Wereldoorlog waar de geallieerden niet altijd even fris waren, het ellendige en onontkoombare van een oorlog. Maar dat maakte de geallieerden niet opeens net zo fout en slecht als de Nazi's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Sarah Roach https://www.protocol.com/(...)-chernobyl-radiation
Sarah Roach is a news writer at Protocol (@sarahroach_) and contributes to Source Code. She is a recent graduate of George Washington University, where she studied journalism and mass communication and criminal justice. She previously worked for two years as editor in chief of her school's independent newspaper, The GW Hatchet.
Nou, die gast die het post is dus dubieus.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Inderdaad.
En wat zal het doen met het moraal van de troepen dat volgens mij al niet zo hoog is.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ongeveer 1 topcrimineelbevelvoerder per 2 dagen… Hoeveel generaals en kolonels hebben ze naar Oekrane gestuurd?
Dit is meer een manier om te laten zien dat Rusland in zijn bestaan wordt bedreigd. D reden om te grijpen naar nucelaire wapens, zoals Peskov opmerkte.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Amerika wordt binnenkort ook gedenazificeerdkameratski
Een goede vraag. Heb je het al gegoogled?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hoeveel majoors, generaals en kolonels hebben ze naar Oekrane gestuurd?
Daar heeft Pudding de VS niet voor nodig, dat kan hij prima zelf.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
De kwaliteit gaat wel steeds verder omlaagquote:Op woensdag 23 maart 2022 10:09 schreef EinarBoe het volgende:
Ik neem aan dat voor elke dode generaal, een nieuwe generaal het stokje overneemt. Dus je kunt bijna oneindig lang generaals blijven doden.
Dat dacht Stalin ook.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een goede vraag. Heb je het al gegoogled?
Ik neem aan dat voor elke dode generaal, een nieuwe generaal het stokje overneemt. Dus je kunt bijna oneindig lang generaals blijven doden.
Ik neem deze berichten nog niet echt serieus. Ze zijn niet te controleren.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ongeveer 1 topcrimineelbevelvoerder per 2 dagen… Hoeveel majoors, generaals en kolonels hebben ze naar Oekrane gestuurd?
Verklaard ook wel het lage moraal. Vechten tegen een vijand die vol passie en toewijding haar land aan het verdedigen is. Ondertussen sta jij tussen allemaal kansloze jongeren uit delen van Rusland die misschien wel niets hebben met het moederland.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Merendeel van de Russische doden zijn minderheden uit Oost Rusland
[ twitter ]
De meeste Russen zullen dienst in het leger mijden. Dus het is een soort van afvoer put voor arme mensen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ah dat rijmt mooi met de eerdere uitspraken gister dat Rusland alleen nukes gebruikt als het voortbestaan van Rusland bedreigt wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Stomme vraag misschien, maar worden Russische militairen betaald door het Kremlin?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
De meeste Russen zullen dienst in het leger mijden. Dus het is een soort van afvoer put voor arme mensen.
Het zou wel passen binnen het hele verhaal dat ze zelf enorm uit lijken te zijn op verdere escalatie van het conflict.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah dat rijmt mooi met de eerdere uitspraken gister dat Rusland alleen nukes gebruikt als het voortbestaan van Rusland bedreigt wordt.
Ja natuurlijk. Daar zetelt de regering.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar worden Russische militairen betaald door het Kremlin?
Wat het bestaan van Rusland zeker onmogelijk zou maken. Maar weet verder niet wat er in Poetin omgaat.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah dat rijmt mooi met de eerdere uitspraken gister dat Rusland alleen nukes gebruikt als het voortbestaan van Rusland bedreigt wordt.
Het gaat om het stukje betaling, worden ze betaald?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Daar zetelt de regering.
Wellicht dat hij er persoonlijk sterker uit te kunnen komen. Dus niet Rusland (wat dan in puin ligt idd) maar hij zelf. Omdat dan alles kan en mag. Absolute macht over zijn inner circle, die wss ergens in een bunker zitten dan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat het bestaan van Rusland zeker onmogelijk zou maken. Maar weet verder niet wat er in Poetin omgaat.
Ja dat is vaak de enige reden daar om het leger in te gaan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat om het stukje betaling, worden ze betaald?
Neem van mij aan na een totale kernaanval wil je zo snel mogelijk dood.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wellicht dat hij er persoonlijk sterker uit te kunnen komen. Dus niet Rusland (wat dan in puin ligt idd) maar hij zelf. Omdat dan alles kan en mag. Absolute macht over zijn inner circle, die wss ergens in een bunker zitten dan.
En dan een jaartje later sterft ie door ouderdom. Ah, wat is de mensheid toch mooi.
dus.. en wanneer zouden ze ook alweer alleen nukes inzetten? Juist.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Toch denk ik dat het nu enkel nog intimiderend is. Ze weten daar zelf denk ik ook wel dat Putin een reputatie heeft; dat anderen hem niet in kunnen schatten en een mad men vinden. Juist daarom is het westen voorzichtiger. Als Rusland zou zeggen dat ze niet van plan zijn om met nukes te gaan gooien maken ze al helemaal geen kans meer. Denk dus vooral dat hij Amerika af wil schrikken; dat ze minder ver gaan dan wanneer hij niet met nukes dreigt.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:34 schreef byah het volgende:
[..]
dus.. en wanneer zouden ze ook alweer alleen nukes inzetten? Juist.
$25 per maand ....quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat om het stukje betaling, worden ze betaald?
quote:Conscripts, in contrast, are poorly trained, receiving four months of basic training, and serve for only a year, during which they are often victimized by their own contract officers, who often violently haze young recruits. For their troubles, they are paid less than $25 a month.
https://www.washingtonpos(...)le-ukraine-invasion/
Ja, en voor die 25 dollar per maand, wat beter is dan waar ze vandaan komen, betalen ze met hun leven.quote:
Niet specifiek de hoge piefen, maar wel info over de totalen: https://www.minusrus.com/en.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ongeveer 1 topcrimineelbevelvoerder per 2 dagen… Hoeveel majoors, generaals en kolonels hebben ze naar Oekrane gestuurd?
Een stuk redelijker zegt ie.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:57 schreef Idisrom het volgende:
Het toppunt van Nederlandse en Westerse hypocrisie.
https://www.telegraaf.nl/(...)ens-bezoek-in-ankara
Rutte gaat met open armen naar Erdogan, die een enorm stuk Noord-Syri bezet houdt om Koerden tegen te houden.
Dan waren de Russische eisen ten aanzien van De Krim en de Donbass een stuk redelijker.
En Erdogan moet dan bemiddelen? Namens wie en voor wie dan?
Trap er niet in.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:48 schreef Tijn het volgende:
Ik zie net een clipje van de Russische TV waar ze het doodleuk over het platleggen van Warschau hebben
[ twitter ]
Wat bedoel je met 'in trappen'?quote:
Nou ja, ze hebben het niet over een front. Ze hebben het over het lanceren van kernraketten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Trap er niet in.
Pure propaganda. Hij heeft al problemen met UA. Laat staan nog een front openen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Ja dat is het enige wat ze nog hebben inderdaad waar ze mee kunnne dreigen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben het niet over een front. Ze hebben het over het lanceren van kernraketten.
Oke....en? Kan toch ergens in die bunker zitten?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:52 schreef Perrin het volgende:
Wie heeft Sergei Shoigu de laatste 10 dagen gezien?
[ twitter ]
Dit lijkt me niet de goede manier om Russen aan de babies te krijgenquote:Op woensdag 23 maart 2022 10:25 schreef slashdotter3 het volgende:
De minderheden krijgen meer kinderen dan de 'echte' witte Russen dus dat is ook een reden om Ukraine, Belarus, Baltische staten in te lijven.
[ twitter ]
In die zin snap ik wel de afwachtendheid vanuit het Westen. Putin loopt zich nu al stuk op Oekrane en dat moeten we misschien zien als een zegen (ondanks de verschrikkingen daar). Bij een snelle verovering van dat land zou hij wel eens (sneller) geneigd zijn geweest om door te stoten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:48 schreef Tijn het volgende:
Ik zie net een clipje van de Russische TV waar ze het doodleuk over het platleggen van Warschau hebben
[ twitter ]
Kan vanalles betekenen idd, maar wel opvallend dat zo'n prominent figuur al een dag of 10 van de radar is.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke....en? Kan toch ergens in die bunker zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Mwah, weet ik niet, als ie gewoon ergens in een bunker zit te chillen, maar hij kan ook dood zijn of gevangen of of of, we weten het niet.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kan vanalles betekenen idd, maar wel opvallend dat zo'n prominent figuur al een dag of 10 van de radar is.
Kan natuurlijk meerdere kanten op.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die zin snap ik wel de afwachtendheid vanuit het Westen. Putin loopt zich nu al stuk op Oekrane en dat moeten we misschien zien als een zegen (ondanks de verschrikkingen daar). Bij een snelle verovering van dat land zou hij wel eens (sneller) geneigd zijn geweest om door te stoten.
Ja, ik ook. Die nukes zijn het probleem. Want ik zie niet gebeuren dat als Rusland het niet eens klaar speelt om over Oekrane heen te walsen, met de verliezen die ze nu hebben geleden, dat ze nog de energie/materiaal/materieel/manschappen hebben om dat in andere landen te doen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die zin snap ik wel de afwachtendheid vanuit het Westen. Putin loopt zich nu al stuk op Oekrane en dat moeten we misschien zien als een zegen (ondanks de verschrikkingen daar). Bij een snelle verovering van dat land zou hij wel eens (sneller) geneigd zijn geweest om door te stoten.
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de Polen, Letten enz. jarenlang gelijk hebben gehad over Rusland. Rusland zal zo lang het bestaat altijd een bedreiging voor de Europese vrede blijven vormen en zowel het volk als hun regering (of dat nu een tsaar, dictator of communistische partij is) zijn volstrekt onbetrouwbaar. Laat ze zich maar stuklopen in Oekrane en laat ons zo verstandig zijn dat land op zijn noord-Koreaans helemaal kapot te sanctioneren en boycotten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Yep. En in twintig kleine stukjes opdelen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de Polen, Letten enz. jarenlang gelijk hebben gehad over Rusland. Rusland zal zo lang het bestaat altijd een bedreiging voor de Europese vrede blijven vormen en zowel het volk als hun regering (of dat nu een tsaar, dictator of communistische partij is) zijn volstrekt onbetrouwbaar. Laat ze zich maar stuklopen in Oekrane en laat ons zo verstandig zijn dat land op zijn noord-Koreaans helemaal kapot te sanctioneren en boycotten.
Maar al die broekies die nu als kanonnenvoer dienen in Oekrane zijn niet de beroeps.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:56 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Een conscript is een dienstplichtige, beroepssoldaten zullen meer verdienen uiteraard.
Dat hoeft ook niet meer zo wanneer de inwoners van Oekrane en andere Balto-Slavische landen opeens ook worden omgedoopt tot "Russen".quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:53 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet de goede manier om Russen aan de babies te krijgen
Dit gaat over dienstplichtigen, die hebben geen keus.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en voor die 25 dollar per maand, wat beter is dan waar ze vandaan komen, betalen ze met hun leven.
Metallica even vragen hun liedje aan te passen.quote:
Ach, zijn ze in Noord-Korea niet ook aan de lopende band bezig over hoe ze New York in as zullen leggen?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:48 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Toch wel zorgwekkend dat hij dat soort praatjes heeft. Zou de gewone Russische boomer nog steeds ook achter een plan als dit staan? Iedereen mag kapot, overal nazi's die een lesje geleerd moeten worden.. denk dat bij veel Russen wel een lampje gaat branden als ze doorgaan met dit soort taal.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Trap er niet in.
Pure propaganda. Hij heeft al problemen met UA. Laat staan nog een front openen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Dat is niet zeker, vooral het percentage waar het om zou gaan. Daarnaast ging het om arme lui die het leger in gaan om uit de armoede te ontsnappen, die worden uiteraard beroeps dan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Maar al die broekies die nu als kanonnenvoer dienen in Oekrane zijn niet de beroeps.
Duitsland is al in tween gedeeld; de Weiwurstquator vormt nl. de grens tussen de beide delen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Yep. En in twintig kleine stukjes opdelen.
Ik zou ook een voorstander zijn om Duitsland in vier of vijf delen te verdelen.
Verschil is wel dat Rusland werkelijk iets kan platgooienquote:Op woensdag 23 maart 2022 11:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ach, zijn ze in Noord-Korea niet ook aan de lopende band bezig over hoe ze New York in as zullen leggen?
Die moest ik Googelen. Nee, die grens is niet voldoende.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Duitsland is al in tween gedeeld; de Weiwurstquator vormt nl. de grens tussen de beide delen.
Eerder deze week had putin gezegd alleen nukes te gebruiken als rusland in bestaansrecht wordt bedreigd.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Hoe meer Poetin en Co. over nazi's in het westen en "waterstofbommen op mofrika" raaskallen, hoe harder de "gewone Rus" staat te juichen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch wel zorgwekkend dat hij dat soort praatjes heeft. Zou de gewone Russische boomer nog steeds ook achter een plan als dit staan? Iedereen mag kapot, overal nazi's die een lesje geleerd moeten worden.. denk dat bij veel Russen wel een lampje gaat branden als ze doorgaan met dit soort taal.
En dat is dus waarom dat door de racistische etnische russen gedomineerde tyfusland uit elkaar moet.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Mwah, als je je hele leven bent opgegroeid met Russische propaganda. Ook steeds meer ''normale'' Russen die geboycot worden door het westen; dat maakt het voor Putin alleen maar makkelijker om zijn anti-westen praatjes te verkopen. Hier geloven we Russische media dan weer stukken minder dan Westerse media.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch wel zorgwekkend dat hij dat soort praatjes heeft. Zou de gewone Russische boomer nog steeds ook achter een plan als dit staan? Iedereen mag kapot, overal nazi's die een lesje geleerd moeten worden.. denk dat bij veel Russen wel een lampje gaat branden als ze doorgaan met dit soort taal.
Een paar dagen geleden hebben ze 2000 vrouwen/kinderen gekidnapt naar Rusland. Natuurlijk van het Russisch sprekende witte blanke Slavische soort waarmee ze hun bevolking willen uitbreiden.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:53 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet de goede manier om Russen aan de babies te krijgen
Blankequote:Op woensdag 23 maart 2022 11:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden hebben ze 2000 vrouwen/kinderen gekidnapt naar Rusland. Natuurlijk van het Russisch sprekende witte Slavische soort waarmee ze hun bevolking willen uitbreiden.
Nou maar Putin is geen Kees natuurlijk he. Die kn dat ook daadwerkelijk doen. Alleen is dat zelfmoord. Ik snap die russen ook niet, als ze daarom staan te juichen. Er komen ook nukes terug. Sta je dan nog steeds te juichen, weet je niet dat andere landen die wapens ook hebben of zijn ze gewoon dom of gendoctrineerd?quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoe meer Poetin en Co. over nazi's in het westen en "waterstofbommen op mofrika" raaskallen, hoe harder de "gewone Rus" staat te juichen.
Ik zou Rusland onder EU voogdij willen zien vallen. Dit garandeert ook dat er alles aan gedaan zal worden om het land democratisch te krijgen, de economie te herstellen en weer te laten meedraaien in de wereld. Kost wel 20~50 jaar minstens maar goed.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:01 schreef Lyrebird het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zou me meer zorgen maken als onze minister van defensie in tijden van oorlog iedere dag op tv bij jinek/op1 aanschuift dan dat ik hem niet zie.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mwah, weet ik niet, als ie gewoon ergens in een bunker zit te chillen, maar hij kan ook dood zijn of gevangen of of of, we weten het niet.
Lijkt me een goed idee.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Oh zeker... maar Rusland voelt zich vermoedelijk al bedreigd in hun bestaansrecht als McDonalds er mee ophoudt of als Sesamstraat van de staatstelevisie wordt geweerd.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Eerder deze week had putin gezegd alleen nukes te gebruiken als rusland in bestaansrecht wordt bedreigd.
Hier heb je je bedreiging.
quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik zou Rusland onder EU voogdij willen zien vallen. Dit garandeert ook dat er alles aan gedaan zal worden om het land democratisch te krijgen, de economie te herstellen en weer te laten meedraaien in de wereld. Kost wel 20~50 jaar minstens maar goed.
Alle kernwapens ontmantelen, alle bestaande corrupte machtsstructuren afbreken en vervangen door iets transparants. FSB ontmantelen door Westerse inlichtingendiensten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://neweasterneurope.(...)ure-global-security/
Nee hoor, daar gaat geen lampje branden.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Waarom, ze haten het westen toch? Ze kunnen hun eigen mcdonalds makenquote:Op woensdag 23 maart 2022 11:33 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Oh zeker... maar Rusland voelt zich vermoedelijk al bedreigd in hun bestaansrecht als McDonalds er mee ophoudt of als Sesamstraat van de staatstelevisie wordt geweerd.
Die hebben ze, Oom Vanjaquote:Op woensdag 23 maart 2022 11:35 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Waarom, ze haten het westen toch? Ze kunnen hun eigen mcdonalds maken
In zijn ogen is het westen dit begonnenquote:Ik snap er steeds minder van. Waarom putin denkt dat hij het recht heeft om nukes te gebruiken. Hij is deze hele zooi toch begonnen?
Voor een land dat zo'n hekel aan de VS heeft, doet dit me wel heel erg aan Black Friday denkenquote:Op woensdag 23 maart 2022 11:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Vechten om de laatste suiker in de supermarkt
[ twitter ]
Meer like ALDI Duitsland op oudjaarsdag met grijpgrage Nederlanders die vuurwerk scorenquote:Op woensdag 23 maart 2022 11:38 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Voor een land dat zo'n hekel aan de VS heeft, doet dit me wel heel erg aan Black Friday denken
Dat weet ik niet; met name in westen van Rusland wonen veel mensen die familie/bekenden in Duitsland hebben, daar wonen enorm veel mensen met Russische achtergrond. Met name na uiteenvallen van Sovjetunie konden veel russen aanspraak maken op Duits paspoort doordat hun voorouders Volksduitsers waren.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:10 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Hoe meer Poetin en Co. over nazi's in het westen en "waterstofbommen op mofrika" raaskallen, hoe harder de "gewone Rus" staat te juichen.
Ik denk dat in Poetins ogen het allemaal niet zo'n big deal was geweest om Oekrane even in te lijven, ware het niet dat het "corrupte hypocriete" westen het verzet aldaar steunt en zo de hele operatie bemoeilijkt. Dat rechtvaardigt het gebruik van kernwapens, in z'n eigen logica.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:35 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Waarom putin denkt dat hij het recht heeft om nukes te gebruiken. Hij is deze hele zooi toch begonnen?
De VS dan ook, of niet?quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Een dictator is alleen bezig met overleven, dus de ratio allang voorbij...quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:35 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Waarom, ze haten het westen toch? Ze kunnen hun eigen mcdonalds maken
Ik snap er steeds minder van. Waarom putin denkt dat hij het recht heeft om nukes te gebruiken. Hij is deze hele zooi toch begonnen?
Ik kan me wel herinneren dat de EU zei dat elk land (incl Oekrane) zelf het recht heeft om te beslissen waar ze wel en niet bij willen horen. En dat ze Oekrane daarom niet afwijzen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat in Poetins ogen het allemaal niet zo'n big deal was geweest om Oekrane even in te lijven, ware het niet dat het "corrupte hypocriete" westen het verzet aldaar steunt en zo de hele operatie bemoeilijkt. Dat rechtvaardigt het gebruik van kernwapens, in z'n eigen logica.
quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ik zou Rusland onder EU voogdij willen zien vallen. Dit garandeert ook dat er alles aan gedaan zal worden om het land democratisch te krijgen, de economie te herstellen en weer te laten meedraaien in de wereld. Kost wel 20~50 jaar minstens maar goed.
Alle kernwapens ontmantelen, alle bestaande corrupte machtsstructuren afbreken en vervangen door iets transparants. FSB ontmantelen door Westerse inlichtingendiensten.Dat had dan in de jaren 80/90 moeten gebeuren en was ook het plan. Maar dat was mislukt omdat helaas een casino kapitalisme beleid vanuit het westen waar Jeltsin geen problemen mee had om gelijk de zaak te plunderen en de Rus in complete armoede geraakte. Als dat democratie moet voorstellen dan maar liever weer communisme zal de arme Rus gedacht hebben. En toen kwam idioot Poetin aan de macht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar heb je gelijk in, ik bracht net even de vuilniszak weg naar de ondergrondse container, en ik zag een vrouw met een witte hoofddoek lopen, ze was aan het bellen en sprak een arabische taal.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Nee hoor, daar gaat geen lampje branden.
Sprak gisteren een Russin die nu in NL woont en al haar Russische vrienden en familie willen geen contact meer met haar omdat zij gendoctrineerd is door het Westen.
Alles wat jij denkt over hen, denken zij over jou.
Vertel maar even aan een gelovige dat God niet bestaat of denk je dat men na jouw verhaal opeens athest gaan worden?
Het is allemaal wensdenken dat je hoopt dat er een lampje gaat branden.
Godsamme, stel je voor dat er in 40-45 ook internet was en Baudet en zijn bruinhemden de hele tijd pro-Duitse propaganda en anti-VS/UK/Joodse geluiden laten horen. En whataboutisms knallen over de bombardementen in Dresden e.d.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Komt inderdaad beetje wanhopig en kansloos over. Zo zijn er ook verhalen en beelden te vinden van de Tweede Wereldoorlog waar de geallieerden niet altijd even fris waren, het ellendige en onontkoombare van een oorlog. Maar dat maakte de geallieerden niet opeens net zo fout en slecht als de Nazi's.
Ik dacht dat Fukushima nog een klap erger was?quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:50 schreef la_perle_rouge het volgende:
Other blazes were also visible on satellite imagery on Monday, burning roughly 25 miles from the site of the worst nuclear disaster in history.
Precies. En filmpjes/foto's helpen niet, want Russen zijn koning van de ruis. Dat is allemaal nep/acteurs. Behalve dan als het pro-Russisch is. Dan is het allemaal echt, want het heb op feesboek gestaan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Sprak gisteren een Russin die nu in NL woont en al haar Russische vrienden en familie willen geen contact meer met haar omdat zij gendoctrineerd is door het Westen.
Vertel maar even aan een gelovige dat God niet bestaat of denk je dat men na jouw verhaal opeens athest gaan worden?
Behalve dat zij door een totalitair regime worden overheerst en hun buurlanden binnenvallen en bezetten en iedereen met een andere mening wordt 'gezuiverd'.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:35 schreef Noek het volgende:
[..]
Nope, dat krijgt zeker de oudere generatie niet mee aldaar. Onze teamlead is Russische en haar ouders zijn ook volledig gebrainwashed.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behalve dat zij door een totalitair regime worden overheerst en hun buurlanden bezetten en iedereen met een andere mening wordt 'gezuiverd'.
Dat zou toch wel ergens een waarschuwingslampje moeten doen oplichten.
als dat nieuws je niet bereikt.....quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:48 schreef Perrin het volgende:
Het is natuurlijk gewoon een illusie dat:quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat had dan in de jaren 80/90 moeten gebeuren en was ook het plan. Maar dat was mislukt omdat helaas een casino kapitalisme beleid vanuit het westen waar Jeltsin geen problemen mee had om gelijk de zaak te plunderen en de Rus in complete armoede geraakte. Als dat democratie moet voorstellen dan maar liever weer communisme zal de arme Rus gedacht hebben. En toen kwam idioot Poetin aan de macht.
Ook als het nieuws hen wel bereikt. Oekrainers zijn duivels, die verdienen het om te sterven, want ze eten nog net geen babylijkjes. Als je ziet hoe snel mensen in het westen al in de rabbithole verdwijnen, laat staan als je daar decennia in zit.quote:
Wacht ff, hier hoort even een joekel van een nuancering bij: Het advies vanuit Washington was om staatseigendommen te privatiseren, niet dat ze dat dan maar voor een stuiver aan een of andere corrupte oligarch in wording van de hand moesten doen. Daar zijn de Russen helemaal zelf voor verantwoordelijk.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat had dan in de jaren 80/90 moeten gebeuren en was ook het plan. Maar dat was mislukt omdat helaas een casino kapitalisme beleid vanuit het westen waar Jeltsin geen problemen mee had om gelijk de zaak te plunderen en de Rus in complete armoede geraakte. Als dat democratie moet voorstellen dan maar liever weer communisme zal de arme Rus gedacht hebben. En toen kwam idioot Poetin aan de macht.
Tja buiten Rusland om zijn achteraf gebleken de jaren 90 destructief geweest. Daar hebben we wat steken laten vallen helaas(van pensioenen tot financieel systeem, huizenmarkt, zorg etc etc.). Neemt niet weg dat we nu te maken hebben met een idioot. En zoals Daaaf zegt. Dan maar compleet isoleren en laten we in het westen maar meer voor ons zelf zorgen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is natuurlijk gewoon een illusie dat:
- Rusland onder curatele stond en moest luisteren naar de westerse adviseurs
- Het westen heeft gezegd: ja, weetjewat, verkoop maar al je grondstoffen voor een habbekrats aan de happy few (de oligarchs)
Hoe dan ook, Jeltsin liet het toe.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Wacht ff, hier hoort even een joekel van een nuancering bij: Het advies vanuit Washington was om staatseigendommen te privatiseren, niet dat ze dat dan maar voor een stuiver aan een of andere corrupte oligarch in wording van de hand moesten doen. Daar zijn de Russen helemaal zelf voor verantwoordelijk.
Een wat diepere gedachte is, dat rusland tijdens haar stappen richting kapitalisme zich beter niet had kunnen laten adviseren door de amerikaanse hyper-kapitalisten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Tja buiten Rusland om zijn achteraf gebleken de jaren 90 destructief geweest. Daar hebben we wat steken laten vallen helaas(van pensioenen tot financieel systeem, huizenmarkt, zorg etc etc.). Neemt niet weg dat we nu te maken hebben met een idioot. En zoals Daaaf zegt. Dan maar compleet isoleren en laten we in het westen maar meer voor ons zelf zorgen.
Hetzelfde gebeurde nochtans in Oekrane, maar daar zijn ze wel tot de conclusie gekomen dat het westerse systeem te verkiezen is boven het Russische. Het zal dus voor een groot deel ook gewoon aan de volksaard van de Russen liggen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Filmpje is al meer dan een week oud. ben benieuwd hoe de zaken er nu voor staan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:37 schreef slashdotter3 het volgende:
Vechten om de laatste suiker in de supermarkt
Sugar fights in Mordor continue
[ twitter ]
Dat is iets van 2%, denk dat Kremlin hier echt niks om geeft. dDt wisten we al toen ze zelfstandig appartementen ging opblazen in Moskou, ze Russische burgers lieten ontvoeren en later deze gingen vergassen. Oekrane is een soort Belgi van Nederland, en daar hebben ze geen enkele moeite mee om het land compleet in puin te leggen, ziekenhuizen, scholen en schuilplaatsen van burgers te bombarderen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:40 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Dat weet ik niet; met name in westen van Rusland wonen veel mensen die familie/bekenden in Duitsland hebben, daar wonen enorm veel mensen met Russische achtergrond. Met name na uiteenvallen van Sovjetunie konden veel russen aanspraak maken op Duits paspoort doordat hun voorouders Volksduitsers waren.
"1,4 miljoen mensen in Duitsland hebben een Russische achtergrond"
Dat. Het is bizar, voer voor psychologen. Vrijwel alle ex-sovjet landen die van rusland afzijn kunnen zowaar redelijke democratien dragen. Gaat zeker niet helemaal perfect, maar voorlopig heeft het er alle schijn van dat zelfs bv die autoritaire hufter orban als die weggestemd word, gewoon het veld ruimt.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:00 schreef J.B. het volgende:
Het zal dus voor een groot deel ook gewoon aan de volksaard van de Russen liggen.
Alle Russen die een beetje kritisch kunnen of willen denken daar eindigt het ook slecht mee. Dus op een gegeven moment blijven alleen de slaafse, volgzame jaknikkers over. Daar kun je geen democratie mee van de grond krijgen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat. Het is bizar, voer voor psychologen. Vrijwel alle ex-sovjet landen die van rusland afzijn kunnen zowaar redelijke democratien dragen. Gaat zeker niet helemaal perfect, maar voorlopig heeft het er alle schijn van dat zelfs bv die autoritaire hufter orban als die weggestemd word, gewoon het veld ruimt.
Alleen russen kunnen dat gewoon niet. Bij voortduring.
Ehm neequote:Op woensdag 23 maart 2022 11:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Behalve dat zij door een totalitair regime worden overheerst en hun buurlanden binnenvallen en bezetten en iedereen met een andere mening wordt 'gezuiverd'.
Vast niet goed. Zoveel suiker is echt ongezond voor jequote:Op woensdag 23 maart 2022 12:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Filmpje is al meer dan een week oud. ben benieuwd hoe de zaken er nu voor staan.
Maar waren oekrainers, polen, letten, esten, litouwers, niet net zo slaafs ten tijden van de USSR?quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alle Russen die een beetje kritisch kunnen of willen denken daar eindigt het ook slecht mee. Dus op een gegeven moment blijven alleen de slaafse, volgzame jaknikkers over. Daar kun je geen democratie mee van de grond krijgen.
Dat zou kunnen. Maar ligt dat ook niet aan de structuren vanuit het Kremlin. De jongere generatie zal toch wel beter weten. Kan mij totaal niet voorstellen dat zij een communistische ideologie aanhangen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:00 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hetzelfde gebeurde nochtans in Oekrane, maar daar zijn ze wel tot de conclusie gekomen dat het westerse systeem te verkiezen is boven het Russische. Het zal dus voor een groot deel ook gewoon aan de volksaard van de Russen liggen.
Lees even dit:quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:10 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar ligt dat ook niet aan de structuren vanuit het Kremlin. De jongere generatie zal toch wel beter weten. Kan mij totaal niet voorstellen dat zij een communistische ideologie aanhangen.
De jongere Russen die beter weten zijn naar het buitenland getrokken.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:49 schreef J.B. het volgende:
Opinie: Waarom luistert niemand naar ons Litouwers, Russo-realisten uit ervaring? https://www.volkskrant.nl/ws-ba8f39f2
Interessant opinieartikel in de Volkskrant.
Nukes zijn vooral diplomatieke wapens. Het feit dat je ze hebt geeft je het recht om ze in te zetten. Voor diplomatieke doeleinden (om bijvoorbeeld derden te bedreigen zodat ze zich buiten het conflict houden), of voor werkelijke doeleinden (wanneer bijvoorbeeld niemand zich aan je waarschuwingen houdt en je toch kapot probeert te maken).quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:35 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Ik snap er steeds minder van. Waarom putin denkt dat hij het recht heeft om nukes te gebruiken. Hij is deze hele zooi toch begonnen?
Ik had dit graag gelezen maar lukt niet vanwege geen abbo. en of registratie.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:13 schreef speknek het volgende:
[..]
Lees even dit:
[..]
De jongere Russen die beter weten zijn naar het buitenland getrokken.
Trump is een mongool die genstalleerd was door Putin. Dat is niet indicatief voor de Amerikanen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nukes zijn vooral diplomatieke wapens. Het feit dat je ze hebt geeft je het recht om ze in te zetten. Voor diplomatieke doeleinden (om bijvoorbeeld derden te bedreigen zodat ze zich buiten het conflict houden), of voor werkelijke doeleinden (wanneer bijvoorbeeld niemand zich aan je waarschuwingen houdt en je toch kapot probeert te maken).
Denk je dat Amerika ze anders gebruikt? Donald Trump zelf heeft in 2017 nog gedreigd om Noord-Korea plat te gooien met "fire and fury like the world has never seen.". Dacht je dat Trump aan het bluffen was? Of zou het nieuws hier misschien een beetje benvloedt zijn geweest zodat wij, de bevolking, niet al te angstig zouden worden? Tenslotte zouden die nukes toch aan de andere kant van de wereld vallen en 'alleen maar' een paar miljoen Noord-Koreaanse onschuldige burgers doen verdampen.
Maar vergis je niet, experts hebben de kans dat Amerika daadwerkelijk Noord-Korea zou nuken ergens tussen de 25% en de 50% ingeschat. Immens grote kans, eigenlijk. Een ongeluk zit dan in een klein hoekje. Maar destijds schijnt niemand echt beseft te hebben hoe dichtbij we waren. Of misschien is iedereen het vergeten?
Poetin heeft dat destijds natuurlijk ook gezien en begrepen, vertrouwt die Amerikanen niet, en dreigt nu bij voorbaat met nukes als Amerika een verkeerde stap zet. Dat is voor hem de enige manier om Amerika buiten spel te houden. Het is diplomatie, maar wel met het risico dat Poetin straks misschien de daad bij het woord zal moeten voegen. Heel gevaarlijk spel van Poetin. Als Amerika besluit dat Poetin bluft en ze het willen gaan uittesten, kan er een ramp ontstaan. Maar dit is precies hoe landen met nukes ze gebruiken: afschrikking, met de kans dat het op een ramp uit kan lopen..
Ik vond een leesbaar stukje over de Noord-Korea crisis: https://theintercept.com/(...)n-trump-north-korea/
Nog 2 jaar en dan is die 'mongool' weer president johquote:Op woensdag 23 maart 2022 12:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Trump is een mongool die genstalleerd was door Putin. Dat is niet indicatief voor de Amerikanen.
Vreemd, bij mij staat het artikel open..quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:22 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik had dit graag gelezen maar lukt niet vanwege geen abbo. en of registratie.
Vrijwel zonder uitzondering landen die tegen de wil geknecht werden door de USSR, dat zijn ze daar niet vergeten. En toen ze eenmaal geknecht waren waren het ook nog de tweederangsburgers van het Sovjetimperium.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar waren oekrainers, polen, letten, esten, litouwers, niet net zo slaafs ten tijden van de USSR?
Waar zit het hem nou in, dat alle volkeren aldaar konden rebounden, en alleen russen niet?
Als iemand zo vriendelijk wil zijn om even beknopt het verhaal te vertellen zou ik zeer op prijs stellen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Vreemd, bij mij staat het artikel open..
Kapitalisme is vrede.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Amerikaan die naar Belarus vlucht, lang lijstje aanklachten heeft ie aan z'n broek
[ twitter ]
Het is geregeld. Thxquote:Op woensdag 23 maart 2022 12:29 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als iemand zo vriendelijk wil zijn om even beknopt het verhaal te vertellen zou ik zeer op prijs stellen.
Die gaat daar een glorieuze toekomst tegemoet als propaganda-tool van de dictator.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Amerikaan die naar Belarus vlucht, lang lijstje aanklachten heeft ie aan z'n broek
[ twitter ]
Tja, als je op een gegeven moment lke officier gaat noemen wordt het lijstje natuurlijk wel langquote:
Ja daar is de Navo al tijden aan het oefenen.quote:
Net of ze op elke flat tenminste 1 bom wouden gooien...quote:
Ik wil hier even op reageren, zonder het meteen te betrekken op de huidige oorlog tussen Rusland en Oekrane. Ik hoop dat het kan, en dat ik niet meteen weer met de rug tegen de muur wordt gezet door een paar overspannen mensen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:10 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar waren oekrainers, polen, letten, esten, litouwers, niet net zo slaafs ten tijden van de USSR?
Waar zit het hem nou in, dat alle volkeren aldaar konden rebounden, en alleen russen niet?
quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Filmpje is al meer dan een week oud. ben benieuwd hoe de zaken er nu voor staan.
Wil ik ook wel weten, waarom is dit van belang? Wie is dar precies?quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Speelt hij een rol in deze oorlog? In ieder geval tragisch voor zijn gezin.
Waarom laat het maar gebeuren. En kom niet met dat gezever over nukes want dat gaat niemand doen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:47 schreef Jor_Dii het volgende:
Begint aardig te escaleren tussen de Polen en Russen, hopelijk blijft men rustig aan beide kanten
Sowieso voor suiker in de rij gaan staanquote:Op woensdag 23 maart 2022 12:57 schreef Divje het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat er winkels zijn waar wel een tekort aan goederen is maar de Hypermarkets zullen genoeg voorraad hebben.
Famous last words en zo.quote:Op woensdag 23 maart 2022 13:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom laat het maar gebeuren. En kom niet met dat gezever over nukes want dat gaat niemand doen.
Net als zonnebloemolie?quote:Op woensdag 23 maart 2022 13:06 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Waarom laat het maar gebeuren. En kom niet met dat gezever over nukes want dat gaat niemand doen.
Wat een vreselijk aanzicht.quote:Op woensdag 23 maart 2022 12:46 schreef Momo het volgende:
[..]
Net of ze op elke flat tenminste 1 bom wouden gooien...
Woop woop! Audiobooks staan op Youtubequote:Op woensdag 23 maart 2022 12:55 schreef RetepV het volgende:
Lees eens "Oorlog en Vrede" en "Anna Karenina" van Tolstoj, erg de moeite waard.
Sorry, verkeerde gequotequote:Op woensdag 23 maart 2022 13:10 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ja wat een drama he geen zonnebloemolie
Je hebt gelijk, ik ben om, ik zal Zelensky zo ff bellen dat die zich maar vliegensvlug overgeeft.quote:
Maar 5 uur per stuk, niet verkeerd.quote:Op woensdag 23 maart 2022 13:15 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Woop woop! Audiobooks staan op Youtube
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |