Daarom snap ik niet dat mensen zo makkelijk over oorlog denken. Natuurlijk ik heb ook geen oorlog meegemaakt maar elke oorlog in de geschiedenis van de mensheid gaat gepaard met wetteloosheid, martelingen, verkrachtingen, plunderingen, etc aan beide kantenquote:Op woensdag 23 maart 2022 09:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Komt inderdaad beetje wanhopig en kansloos over. Zo zijn er ook verhalen en beelden te vinden van de Tweede Wereldoorlog waar de geallieerden niet altijd even fris waren, het ellendige en onontkoombare van een oorlog. Maar dat maakte de geallieerden niet opeens net zo fout en slecht als de Nazi's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Sarah Roach https://www.protocol.com/(...)-chernobyl-radiation
Sarah Roach is a news writer at Protocol (@sarahroach_) and contributes to Source Code. She is a recent graduate of George Washington University, where she studied journalism and mass communication and criminal justice. She previously worked for two years as editor in chief of her school's independent newspaper, The GW Hatchet.
Nou, die gast die het post is dus dubieus.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Inderdaad.
Het gemak waarmee de two-siders oordelen over willekeurige filmpjes van een paar seconden zodat ze maar kunnen doen alsof de Oekraïners net zo goed de slechteriken zijnik vind dat vrij kansloos gedrag. Lekker negeren dat het oorlog is en doen alsof iedereen zich nog aan alle formaliteiten moet houden om een treurig punt te kunnen scoren over de lijken van alle slachtoffers.
En wat zal het doen met het moraal van de troepen dat volgens mij al niet zo hoog is.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ongeveer 1 topcrimineelbevelvoerder per 2 dagen… Hoeveel generaals en kolonels hebben ze naar Oekraïne gestuurd?
Dit is meer een manier om te laten zien dat Rusland in zijn bestaan wordt bedreigd. Dé reden om te grijpen naar nucelaire wapens, zoals Peskov opmerkte.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Amerika wordt binnenkort ook gedenazificeerdkameratski
Een goede vraag. Heb je het al gegoogled?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hoeveel majoors, generaals en kolonels hebben ze naar Oekraïne gestuurd?
Daar heeft Pudding de VS niet voor nodig, dat kan hij prima zelf.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
De kwaliteit gaat wel steeds verder omlaagquote:Op woensdag 23 maart 2022 10:09 schreef EinarBoe het volgende:
Ik neem aan dat voor elke dode generaal, een nieuwe generaal het stokje overneemt. Dus je kunt bijna oneindig lang generaals blijven doden.
Dat dacht Stalin ook.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een goede vraag. Heb je het al gegoogled?
Ik neem aan dat voor elke dode generaal, een nieuwe generaal het stokje overneemt. Dus je kunt bijna oneindig lang generaals blijven doden.
Ik neem deze berichten nog niet echt serieus. Ze zijn niet te controleren.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ongeveer 1 topcrimineelbevelvoerder per 2 dagen… Hoeveel majoors, generaals en kolonels hebben ze naar Oekraïne gestuurd?
Verklaard ook wel het lage moraal. Vechten tegen een vijand die vol passie en toewijding haar land aan het verdedigen is. Ondertussen sta jij tussen allemaal kansloze jongeren uit delen van Rusland die misschien wel niets hebben met het moederland.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Merendeel van de Russische doden zijn minderheden uit Oost Rusland
[ twitter ]
De meeste Russen zullen dienst in het leger mijden. Dus het is een soort van afvoer put voor arme mensen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Ah dat rijmt mooi met de eerdere uitspraken gister dat Rusland alleen nukes gebruikt als het voortbestaan van Rusland bedreigt wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Stomme vraag misschien, maar worden Russische militairen betaald door het Kremlin?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
De meeste Russen zullen dienst in het leger mijden. Dus het is een soort van afvoer put voor arme mensen.
Het zou wel passen binnen het hele verhaal dat ze zelf enorm uit lijken te zijn op verdere escalatie van het conflict.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah dat rijmt mooi met de eerdere uitspraken gister dat Rusland alleen nukes gebruikt als het voortbestaan van Rusland bedreigt wordt.
Ja natuurlijk. Daar zetelt de regering.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar worden Russische militairen betaald door het Kremlin?
Wat het bestaan van Rusland zeker onmogelijk zou maken. Maar weet verder niet wat er in Poetin omgaat.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah dat rijmt mooi met de eerdere uitspraken gister dat Rusland alleen nukes gebruikt als het voortbestaan van Rusland bedreigt wordt.
Het gaat om het stukje betaling, worden ze betaald?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Daar zetelt de regering.
Wellicht dat hij er persoonlijk sterker uit te kunnen komen. Dus niet Rusland (wat dan in puin ligt idd) maar hij zelf. Omdat dan alles kan en mag. Absolute macht over zijn inner circle, die wss ergens in een bunker zitten dan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat het bestaan van Rusland zeker onmogelijk zou maken. Maar weet verder niet wat er in Poetin omgaat.
Ja dat is vaak de enige reden daar om het leger in te gaan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat om het stukje betaling, worden ze betaald?
Neem van mij aan na een totale kernaanval wil je zo snel mogelijk dood.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wellicht dat hij er persoonlijk sterker uit te kunnen komen. Dus niet Rusland (wat dan in puin ligt idd) maar hij zelf. Omdat dan alles kan en mag. Absolute macht over zijn inner circle, die wss ergens in een bunker zitten dan.
En dan een jaartje later sterft ie door ouderdom. Ah, wat is de mensheid toch mooi.
dus.. en wanneer zouden ze ook alweer alleen nukes inzetten? Juist.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Toch denk ik dat het nu enkel nog intimiderend is. Ze weten daar zelf denk ik ook wel dat Putin een reputatie heeft; dat anderen hem niet in kunnen schatten en een mad men vinden. Juist daarom is het westen voorzichtiger. Als Rusland zou zeggen dat ze niet van plan zijn om met nukes te gaan gooien maken ze al helemaal geen kans meer. Denk dus vooral dat hij Amerika af wil schrikken; dat ze minder ver gaan dan wanneer hij niet met nukes dreigt.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:34 schreef byah het volgende:
[..]
dus.. en wanneer zouden ze ook alweer alleen nukes inzetten? Juist.
$25 per maand ....quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat om het stukje betaling, worden ze betaald?
quote:Conscripts, in contrast, are poorly trained, receiving four months of basic training, and serve for only a year, during which they are often victimized by their own contract officers, who often violently haze young recruits. For their troubles, they are paid less than $25 a month.
https://www.washingtonpos(...)le-ukraine-invasion/
Ja, en voor die 25 dollar per maand, wat beter is dan waar ze vandaan komen, betalen ze met hun leven.quote:
Niet specifiek de hoge piefen, maar wel info over de totalen: https://www.minusrus.com/en.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ongeveer 1 topcrimineelbevelvoerder per 2 dagen… Hoeveel majoors, generaals en kolonels hebben ze naar Oekraïne gestuurd?
Een stuk redelijker zegt ie.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:57 schreef Idisrom het volgende:
Het toppunt van Nederlandse en Westerse hypocrisie.
https://www.telegraaf.nl/(...)ens-bezoek-in-ankara
Rutte gaat met open armen naar Erdogan, die een enorm stuk Noord-Syrië bezet houdt om Koerden tegen te houden.
Dan waren de Russische eisen ten aanzien van De Krim en de Donbass een stuk redelijker.
En Erdogan moet dan bemiddelen? Namens wie en voor wie dan?
Trap er niet in.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:48 schreef Tijn het volgende:
Ik zie net een clipje van de Russische TV waar ze het doodleuk over het platleggen van Warschau hebben
[ twitter ]
Wat bedoel je met 'in trappen'?quote:
Nou ja, ze hebben het niet over een front. Ze hebben het over het lanceren van kernraketten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Trap er niet in.
Pure propaganda. Hij heeft al problemen met UA. Laat staan nog een front openen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Ja dat is het enige wat ze nog hebben inderdaad waar ze mee kunnne dreigen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben het niet over een front. Ze hebben het over het lanceren van kernraketten.
Oke....en? Kan toch ergens in die bunker zitten?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:52 schreef Perrin het volgende:
Wie heeft Sergei Shoigu de laatste 10 dagen gezien?
[ twitter ]
Dit lijkt me niet de goede manier om Russen aan de babies te krijgenquote:Op woensdag 23 maart 2022 10:25 schreef slashdotter3 het volgende:
De minderheden krijgen meer kinderen dan de 'echte' witte Russen dus dat is ook een reden om Ukraine, Belarus, Baltische staten in te lijven.
[ twitter ]
In die zin snap ik wel de afwachtendheid vanuit het Westen. Putin loopt zich nu al stuk op Oekraïne en dat moeten we misschien zien als een zegen (ondanks de verschrikkingen daar). Bij een snelle verovering van dat land zou hij wel eens (sneller) geneigd zijn geweest om door te stoten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:48 schreef Tijn het volgende:
Ik zie net een clipje van de Russische TV waar ze het doodleuk over het platleggen van Warschau hebben
[ twitter ]
Kan vanalles betekenen idd, maar wel opvallend dat zo'n prominent figuur al een dag of 10 van de radar is.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke....en? Kan toch ergens in die bunker zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Mwah, weet ik niet, als ie gewoon ergens in een bunker zit te chillen, maar hij kan ook dood zijn of gevangen of of of, we weten het niet.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Kan vanalles betekenen idd, maar wel opvallend dat zo'n prominent figuur al een dag of 10 van de radar is.
Kan natuurlijk meerdere kanten op.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die zin snap ik wel de afwachtendheid vanuit het Westen. Putin loopt zich nu al stuk op Oekraïne en dat moeten we misschien zien als een zegen (ondanks de verschrikkingen daar). Bij een snelle verovering van dat land zou hij wel eens (sneller) geneigd zijn geweest om door te stoten.
Ja, ik ook. Die nukes zijn het probleem. Want ik zie niet gebeuren dat als Rusland het niet eens klaar speelt om over Oekraïne heen te walsen, met de verliezen die ze nu hebben geleden, dat ze nog de energie/materiaal/materieel/manschappen hebben om dat in andere landen te doen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
In die zin snap ik wel de afwachtendheid vanuit het Westen. Putin loopt zich nu al stuk op Oekraïne en dat moeten we misschien zien als een zegen (ondanks de verschrikkingen daar). Bij een snelle verovering van dat land zou hij wel eens (sneller) geneigd zijn geweest om door te stoten.
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de Polen, Letten enz. jarenlang gelijk hebben gehad over Rusland. Rusland zal zo lang het bestaat altijd een bedreiging voor de Europese vrede blijven vormen en zowel het volk als hun regering (of dat nu een tsaar, dictator of communistische partij is) zijn volstrekt onbetrouwbaar. Laat ze zich maar stuklopen in Oekraïne en laat ons zo verstandig zijn dat land op zijn noord-Koreaans helemaal kapot te sanctioneren en boycotten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Yep. En in twintig kleine stukjes opdelen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:59 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het mag inmiddels toch wel duidelijk zijn dat de Polen, Letten enz. jarenlang gelijk hebben gehad over Rusland. Rusland zal zo lang het bestaat altijd een bedreiging voor de Europese vrede blijven vormen en zowel het volk als hun regering (of dat nu een tsaar, dictator of communistische partij is) zijn volstrekt onbetrouwbaar. Laat ze zich maar stuklopen in Oekraïne en laat ons zo verstandig zijn dat land op zijn noord-Koreaans helemaal kapot te sanctioneren en boycotten.
Maar al die broekies die nu als kanonnenvoer dienen in Oekraïne zijn niet de beroeps.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:56 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Een conscript is een dienstplichtige, beroepssoldaten zullen meer verdienen uiteraard.
Dat hoeft ook niet meer zo wanneer de inwoners van Oekraïne en andere Balto-Slavische landen opeens ook worden omgedoopt tot "Russen".quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:53 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet de goede manier om Russen aan de babies te krijgen
Dit gaat over dienstplichtigen, die hebben geen keus.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en voor die 25 dollar per maand, wat beter is dan waar ze vandaan komen, betalen ze met hun leven.
Metallica even vragen hun liedje aan te passen.quote:
Ach, zijn ze in Noord-Korea niet ook aan de lopende band bezig over hoe ze New York in as zullen leggen?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:48 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Toch wel zorgwekkend dat hij dat soort praatjes heeft. Zou de gewone Russische boomer nog steeds ook achter een plan als dit staan? Iedereen mag kapot, overal nazi's die een lesje geleerd moeten worden.. denk dat bij veel Russen wel een lampje gaat branden als ze doorgaan met dit soort taal.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Trap er niet in.
Pure propaganda. Hij heeft al problemen met UA. Laat staan nog een front openen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Dat is niet zeker, vooral het percentage waar het om zou gaan. Daarnaast ging het om arme lui die het leger in gaan om uit de armoede te ontsnappen, die worden uiteraard beroeps dan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Maar al die broekies die nu als kanonnenvoer dienen in Oekraïne zijn niet de beroeps.
Duitsland is al in tweeën gedeeld; de Weißwurstäquator vormt nl. de grens tussen de beide delen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Yep. En in twintig kleine stukjes opdelen.
Ik zou ook een voorstander zijn om Duitsland in vier of vijf delen te verdelen.
Verschil is wel dat Rusland werkelijk iets kan platgooienquote:Op woensdag 23 maart 2022 11:07 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ach, zijn ze in Noord-Korea niet ook aan de lopende band bezig over hoe ze New York in as zullen leggen?
Die moest ik Googelen. Nee, die grens is niet voldoende.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:08 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Duitsland is al in tweeën gedeeld; de Weißwurstäquator vormt nl. de grens tussen de beide delen.
Eerder deze week had putin gezegd alleen nukes te gebruiken als rusland in bestaansrecht wordt bedreigd.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Hoe meer Poetin en Co. over nazi's in het westen en "waterstofbommen op mofrika" raaskallen, hoe harder de "gewone Rus" staat te juichen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch wel zorgwekkend dat hij dat soort praatjes heeft. Zou de gewone Russische boomer nog steeds ook achter een plan als dit staan? Iedereen mag kapot, overal nazi's die een lesje geleerd moeten worden.. denk dat bij veel Russen wel een lampje gaat branden als ze doorgaan met dit soort taal.
En dat is dus waarom dat door de racistische etnische russen gedomineerde tyfusland uit elkaar moet.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:19 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
Mwah, als je je hele leven bent opgegroeid met Russische propaganda. Ook steeds meer ''normale'' Russen die geboycot worden door het westen; dat maakt het voor Putin alleen maar makkelijker om zijn anti-westen praatjes te verkopen. Hier geloven we Russische media dan weer stukken minder dan Westerse media.quote:Op woensdag 23 maart 2022 11:07 schreef Momo het volgende:
[..]
Toch wel zorgwekkend dat hij dat soort praatjes heeft. Zou de gewone Russische boomer nog steeds ook achter een plan als dit staan? Iedereen mag kapot, overal nazi's die een lesje geleerd moeten worden.. denk dat bij veel Russen wel een lampje gaat branden als ze doorgaan met dit soort taal.
Een paar dagen geleden hebben ze 2000 vrouwen/kinderen gekidnapt naar Rusland. Natuurlijk van het Russisch sprekende witte blanke Slavische soort waarmee ze hun bevolking willen uitbreiden.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:53 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet de goede manier om Russen aan de babies te krijgen
Blankequote:Op woensdag 23 maart 2022 11:16 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden hebben ze 2000 vrouwen/kinderen gekidnapt naar Rusland. Natuurlijk van het Russisch sprekende witte Slavische soort waarmee ze hun bevolking willen uitbreiden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |