That's what she said.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
Schijnt muiterij binnen de FSB te komen.
Heb je daar een bron van dan? Kan er zelf namelijk niks over vinden, (dat het op Rusland gebaseerd zou zijn) wel dat het gebaseerd is op een industriële streek in Engeland waar Tolkien opgroeide, en op zijn ervaringen aan het Westerse front tijdens WO1. Niet super belangrijk of relevant ook verder, maar ben gewoon oprecht benieuwd, want misschien zoek ik gewoon verkeerd ofzoquote:
Zou je inderdaad niet verwachten van een soeverein modern westers land met een nazi bataljon.quote:
quote:
Dit zijn dus de types die bejaarde mensen thuis even een booster komen geven en tegelijk even het huis leeghalen.quote:I'm told the green paint specifically refers to the Roma people.The Roma are 2nd class citizens in Ukraine and 8n much of Europe.
I've seen ppl say this "shame tree" is normal and a national tradition... not torture at all. Only happens to people who "deserve it"
They are caught looting homes and shops. So they are publicly shamed.
These are looters who are secured to post to wait until police can take them to jail. Its done during events of unrest in many parts of the world.
Dat stond op Feesboek?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
Een Ltkol van 1982, dan ben je wel een talentje volgens mij.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Belangrijke officier gevangen genomen
https://www.ukrinform.net(...)of-russian-army.html
=============================================
Ukrainian military capture lieutenant colonel of Russian army
The 128th Separate Mountain Assault Zakarpattia Brigade captured a high-ranking staff officer of Russia’s 58th Combined Arms Army.
"During the battle with the Russian army, the members of the 128th Separate Mountain Assault Brigade captured the head of the information and psychological counteraction group of the 47084th military unit of the Russian army," the Brigade's fighters posted on Facebook.
Captive Alexander Olegovich Koshel, born on April 5, 1982, personal number: F-905994, military rank: lieutenant colonel.
[ afbeelding ]
As noted, immediately after Koshel had been captured, the Russians deployed significant forces trying to free him. In particular, they raised aircraft that fired on Ukrainian servicemen.
"Nobody was injured in the enemy fire. The captive was taken to a safe place in the rear," said the soldiers of the 128th Brigade.
[ afbeelding ]
Ukrainian forces explain the desperate attempts of the enemy to free the captive by the fact that Koshel had maintained a direct contact with Mikhail Zusko, commander of the 58th Combined Arms Army of the Russian Federation, to whom he had made daily reports personally.
"Now the captured Koshel gives testimony to our counterintelligence agents," the brigade said.
Die had zn 40ste toch ook anders willen vieren.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 22:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Belangrijke officier gevangen genomen
https://www.ukrinform.net(...)of-russian-army.html
Ukrainian military capture lieutenant colonel of Russian army
The 128th Separate Mountain Assault Zakarpattia Brigade captured a high-ranking staff officer of Russia’s 58th Combined Arms Army.
"During the battle with the Russian army, the members of the 128th Separate Mountain Assault Brigade captured the head of the information and psychological counteraction group of the 47084th military unit of the Russian army," the Brigade's fighters posted on Facebook.
Captive Alexander Olegovich Koshel, born on April 5, 1982, personal number: F-905994, military rank: lieutenant colonel.
[ afbeelding ]
As noted, immediately after Koshel had been captured, the Russians deployed significant forces trying to free him. In particular, they raised aircraft that fired on Ukrainian servicemen.
"Nobody was injured in the enemy fire. The captive was taken to a safe place in the rear," said the soldiers of the 128th Brigade.
[ afbeelding ]
Ukrainian forces explain the desperate attempts of the enemy to free the captive by the fact that Koshel had maintained a direct contact with Mikhail Zusko, commander of the 58th Combined Arms Army of the Russian Federation, to whom he had made daily reports personally.
"Now the captured Koshel gives testimony to our counterintelligence agents," the brigade said.
Iemand van 40 is te jong ? Of bedoel je dat zn rank niet hoog genoeg is voor zijn leeftijd? 🤔quote:Op woensdag 23 maart 2022 01:08 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Een Ltkol van 1982, dan ben je wel een talentje volgens mij.
Ach dat went welquote:Op woensdag 23 maart 2022 02:01 schreef KoningBadjas het volgende:
[..]
Roma zijn nergens populair behalve bij geitenwollensokken.
Poetin / Putinquote:Op woensdag 23 maart 2022 03:18 schreef roos94 het volgende:
Hoe komt het dat continue de ene nieuwssite Zelenski schrijft en de andere nieuwssite Zelensky?
Was door experts zo goed als ontkracht dat verhaal. 1 persoon zei dat, en die heeft vrijwel geen kennis/geschiedenis op dat gebied.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
Is dat niet vanwege het verschil tussen het cyrillische/Oekraïense alfabet en "ons" alfabet, waardoor het een soort van fonetisch gespeld wordt, Zelenskyy kan volgens mij ook. Maar goed, tot zover mijn theoriequote:Op woensdag 23 maart 2022 03:18 schreef roos94 het volgende:
Hoe komt het dat continue de ene nieuwssite Zelenski schrijft en de andere nieuwssite Zelensky?
Dat het er natuurlijk mee te maoke dat die gozer ze naom ègelijk in het cyrillisch geschreve wordt: Зеленськийquote:Op woensdag 23 maart 2022 03:18 schreef roos94 het volgende:
Vertalingsomslag.quote:Op woensdag 23 maart 2022 03:18 schreef roos94 het volgende:
Als burger heb je daar echt niks te zoeken nee.quote:Op woensdag 23 maart 2022 00:35 schreef TLC het volgende:
Marioepol moet toch echt een hel zijn en veruit de meest gevaarlijke plek op aarde momenteel, daar mag je al blij zijn als je t volgende half uur nog leeft, laat staan dat je een dag levend door mag komen
Hij schrijft het zelf op zijn twitteraccount als « Zelenskyy ».quote:Op woensdag 23 maart 2022 03:18 schreef roos94 het volgende:
Bron radio svoboda uaquote:De "actieve verplaatsing" van Russisch en Wit-Russisch militair materieel en de verdere accumulatie ervan langs de Oekraïense grens gaat door op het grondgebied van Wit -Rusland, zei de generale staf van de strijdkrachten van Oekraïne in de ochtend van 23 maart. De hoeveelheid apparatuur wordt niet vermeld.
Tegelijkertijd hebben volgens het rapport op het grondgebied van Wit-Rusland “vertegenwoordigers van de oppositie en bezorgde burgers die de hulp van de huidige onwettige regering van de Russische Federatie in de oorlog met Oekraïne veroordelen, de spoorverbinding tussen Wit-Rusland en Oekraïne. De informatie wordt opgehelderd."
De dag ervoor verklaarde de Generale Staf dat de mogelijkheid om de Wit-Russische strijdkrachten in te zetten tegen Oekraïne blijft bestaan, maar "volgens beschikbare informatie weigeren een groot aantal personeelsleden en sommige commandanten
Er zijn juist ook berichten dat Poetin zijn inlichtingen diensten de schuld geeft van het vastlopen van de invasie en er juist dus zuiveringen gaande zijn binnen deze diensten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 06:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Was door experts zo goed als ontkracht dat verhaal. 1 persoon zei dat, en die heeft vrijwel geen kennis/geschiedenis op dat gebied.
Sowieso lijkt het me zeer raar dat zulke dingen uitlekken. Als het gebeurd hoor je het pas of als poetin dood is, of als opeens een hele kliek FSB lui worden opgepakt.
Ik begrijp vooral niet waarom zoveel mensen er nu pas voor kiezen om daar te vertrekken. Snap dat het een zwaar besluit is om je huis en haard achter te laten maar de belegering is wel iets zwaarder plus aan te zien komenquote:Op woensdag 23 maart 2022 00:35 schreef TLC het volgende:
Marioepol moet toch echt een hel zijn en veruit de meest gevaarlijke plek op aarde momenteel, daar mag je al blij zijn als je t volgende half uur nog leeft, laat staan dat je een dag levend door mag komen
Ik denk dat het inderdaad relatief jong is om operationeel Ltkol te zijn rond je 40ste. Of is in Rusland luitenant kolonel rang niet op de zelfde hoogte als in Nederland?quote:Op woensdag 23 maart 2022 01:11 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Iemand van 40 is te jong ? Of bedoel je dat zn rank niet hoog genoeg is voor zijn leeftijd? 🤔
In 2014 is ook niet de hele stad plat gegooid. Ik denk dat veel burgers dit helemaal niet verwacht hadden.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:52 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet waarom zoveel mensen er nu pas voor kiezen om daar te vertrekken. Snap dat het een zwaar besluit is om je huis en haard achter te laten maar de belegering is wel iets zwaarder plus aan te zien komen
Jawel in aanvang wellicht, maar toch al snel bleek dat het een smerige oorlog ging worden. Misschien dat het in die hoek ook enorm snel ging, de Russische opmars. En dus simpelweg geen kans bood om te gaan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:59 schreef BEFEM het volgende:
[..]
In 2014 is ook niet de hele stad plat gegooid. Ik denk dat veel burgers dit helemaal niet verwacht hadden.
Zo lang die sniper in kiev zit ...quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:02 schreef Gunner het volgende:
Russische ambassadeur: Poetin is van plan G20-top bij te wonen
De Russische president Vladimir Poetin is van plan later dit jaar een G20-top bij te wonen die door Indonesië wordt georganiseerd. Dat zei de Russische ambassadeur in Jakarta woensdag.
Daarmee reageerde ambassadeur Ljoedmila Vorobjova op oproepen van enkele G20-leden, waaronder de Verenigde Staten, om Rusland te weren uit de groep van 's werelds belangrijkste economieën. "Niet alleen de G20, veel organisaties proberen Rusland uit te sluiten", zei ze. "De reactie van het Westen (op de Russische invasie van Oekraïne) is absoluut disproportioneel."
====
Lijkt me niet zonder gevaar
Gewoon even een Russian Servicemembers Protection Act aannemen en dan is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:02 schreef Gunner het volgende:
De Russische president Vladimir Poetin is van plan later dit jaar een G20-top bij te wonen die door Indonesië wordt georganiseerd. Dat zei de Russische ambassadeur in Jakarta woensdag.
Daarmee reageerde ambassadeur Ljoedmila Vorobjova op oproepen van enkele G20-leden, waaronder de Verenigde Staten, om Rusland te weren uit de groep van 's werelds belangrijkste economieën. "Niet alleen de G20, veel organisaties proberen Rusland uit te sluiten", zei ze. "De reactie van het Westen (op de Russische invasie van Oekraïne) is absoluut disproportioneel."
====
Hoax. Die gast is zo paranoia, die gaat echt niet naar Indonesië.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:02 schreef Gunner het volgende:
====
Er zijn natuurlijk al heel veel mensen gevlucht, maar niet iedereen. Die zullen wel denken: waar ga ik heen dan? En daarnaast, bij andere steden is de soep uiteindelijk niet zo heet gegeten, Marioepol is eerder een uitzondering.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:52 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet waarom zoveel mensen er nu pas voor kiezen om daar te vertrekken. Snap dat het een zwaar besluit is om je huis en haard achter te laten maar de belegering is wel iets zwaarder plus aan te zien komen
Nu pas? Ze proberen het al weken.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:52 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
quote:5 maart: Een evacuatie in oorlogstijd gaat met veel spanning gepaard. Er zijn geen garanties dat het veilig blijft. Het is afhankelijk of partijen zich aan de afspraak houden. De corridor in Marioepol zou vandaag om negen uur 's ochtends opengaan, maar deze afspraak werd al meteen geschonden door Rusland.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Plunderaars.
En meestal gebeurt dat omdat politie, justitie op zo'n plaats niet meer goed werken.
Voor de rest spreekt vrijwel iedereen russisch, dat is sowieso een taal die Oekraïners zeer makkelijk kunnen leren, zonder het geleerd te hebben sowieso kunnen verstaan, andersom werkt dat grappig genoeg niet zo, en in de betwiste regio's aan de oostkant wonen Oekraïners die russischtalig zijn, dus niet etnische russen, zoals het kremlin je wil doen geloven,
Dus dat maakt dat iemand alleen omdat hij/zij russisch spreekt aan een paal word getaped niet zo geloofwaardig.
Ja klopt. Ik bedoel ook al die weken. Zelf zou ik denk ik vanaf de eerste week inval zorgen dat mijn kwetsbare vrienden en familie zou vertrekken. Dus voor de situatie met corridors. Waarheen is natuurlijk een groot punt. Je moet huis en haard verlaten en de toekomst zal een opvanghuis zijn. Maar dat lijkt mij beter dan uitgehongerd en kapotgeschoten wordenquote:Op woensdag 23 maart 2022 09:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nu pas? Ze proberen het al weken.
[ twitter ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)spelregels-evacuatie
[..]
Misschien kun je je hyperrealistische geo-politieke kritische houding gebruiken om niet zomaar het wensdenken van een willekeurige twitteraar klakkeloos door te spelen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
De eerste week zijn er ook veel mensen vertrokken, met name als ze elders familie of vrienden hadden waar ze konden verblijven. Ik kan me dan helemaal voorstellen dat je, als je er getuige van bent dat leegstaande woningen en winkels (trouwens niet leegstaande ook) worden geplunderd door inbrekers en Russische soldaten, je gaat heroverwegen. Vanaf begin maart, toen de oorlog een week aan de gang was, wilde Oekraïne Marioepol totaal laten evacueren. De Russen hielden dat keer op keer tegen: de mensen mochten niet naar het westen, maar moesten per se naar Rusland. Dat wilden ze niet. Er zijn foto’s van beschoten bussen en auto’s en vanop de vlucht doodgeschoten families.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:29 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik bedoel ook al die weken. Zelf zou ik denk ik vanaf de eerste week inval zorgen dat mijn kwetsbare vrienden en familie zou vertrekken. Dus voor de situatie met corridors. Waarheen is natuurlijk een groot punt. Je moet huis en haard verlaten en de toekomst zal een opvanghuis zijn. Maar dat lijkt mij beter dan uitgehongerd en kapotgeschoten worden
Dat een willekeurig iemand op de planeet ergens online beweerd heeft dat er muiterij binnen de FSB komt, maar dat hij daar zelf niet 100% zeker van is en deze "informatie" maar doorspeelt?quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:38 schreef sp3c het volgende:
Je snapt wat hij met 'schijnt' bedoelde toch?
Gewoon naar een willekeurige Ukrainse stad in de buurt van de Poolse grens lijkt mij het meest logisch. Daar aangekomen zie je vanzelf wel wat de mogelijkheden zijn. Vrouwen en kinderen gaan de Poolse grens over, de mannen doen 2 weken militaire training en worden daarna bij een squad ingedeeld.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:24 schreef EinarBoe het volgende:
Er zijn natuurlijk al heel veel mensen gevlucht, maar niet iedereen. Die zullen wel denken: waar ga ik heen dan?
Eens ja, maar ja de trolletjes moeten hun gelijkje halen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Inderdaad.
Het gemak waarmee de two-siders oordelen over willekeurige filmpjes van een paar seconden zodat ze maar kunnen doen alsof de Oekraïners net zo goed de slechteriken zijnik vind dat vrij kansloos gedrag. Lekker negeren dat het oorlog is en doen alsof iedereen zich nog aan alle formaliteiten moet houden om een treurig punt te kunnen scoren over de lijken van alle slachtoffers.
Yupquote:Op woensdag 23 maart 2022 09:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat een willekeurig iemand op de planeet ergens online beweerd heeft dat er muiterij binnen de FSB komt, maar dat hij daar zelf niet 100% zeker van is en deze "informatie" maar doorspeelt?
Komt inderdaad beetje wanhopig en kansloos over. Zo zijn er ook verhalen en beelden te vinden van de Tweede Wereldoorlog waar de geallieerden niet altijd even fris waren, het ellendige en onontkoombare van een oorlog. Maar dat maakte de geallieerden niet opeens net zo fout en slecht als de Nazi's.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Inderdaad.
Het gemak waarmee de two-siders oordelen over willekeurige filmpjes van een paar seconden zodat ze maar kunnen doen alsof de Oekraïners net zo goed de slechteriken zijnik vind dat vrij kansloos gedrag. Lekker negeren dat het oorlog is en doen alsof iedereen zich nog aan alle formaliteiten moet houden om een treurig punt te kunnen scoren over de lijken van alle slachtoffers.
Mooie reportage. Met de westerse antitankwapens kunnen de Oekraïners het de Russen echt lastig maken.quote:
Daarom snap ik niet dat mensen zo makkelijk over oorlog denken. Natuurlijk ik heb ook geen oorlog meegemaakt maar elke oorlog in de geschiedenis van de mensheid gaat gepaard met wetteloosheid, martelingen, verkrachtingen, plunderingen, etc aan beide kantenquote:Op woensdag 23 maart 2022 09:46 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Komt inderdaad beetje wanhopig en kansloos over. Zo zijn er ook verhalen en beelden te vinden van de Tweede Wereldoorlog waar de geallieerden niet altijd even fris waren, het ellendige en onontkoombare van een oorlog. Maar dat maakte de geallieerden niet opeens net zo fout en slecht als de Nazi's.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron: Sarah Roach https://www.protocol.com/(...)-chernobyl-radiation
Sarah Roach is a news writer at Protocol (@sarahroach_) and contributes to Source Code. She is a recent graduate of George Washington University, where she studied journalism and mass communication and criminal justice. She previously worked for two years as editor in chief of her school's independent newspaper, The GW Hatchet.
Nou, die gast die het post is dus dubieus.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Inderdaad.
En wat zal het doen met het moraal van de troepen dat volgens mij al niet zo hoog is.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ongeveer 1 topcrimineelbevelvoerder per 2 dagen… Hoeveel generaals en kolonels hebben ze naar Oekraïne gestuurd?
Dit is meer een manier om te laten zien dat Rusland in zijn bestaan wordt bedreigd. Dé reden om te grijpen naar nucelaire wapens, zoals Peskov opmerkte.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Amerika wordt binnenkort ook gedenazificeerdkameratski
Een goede vraag. Heb je het al gegoogled?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
Hoeveel majoors, generaals en kolonels hebben ze naar Oekraïne gestuurd?
Daar heeft Pudding de VS niet voor nodig, dat kan hij prima zelf.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
De kwaliteit gaat wel steeds verder omlaagquote:Op woensdag 23 maart 2022 10:09 schreef EinarBoe het volgende:
Ik neem aan dat voor elke dode generaal, een nieuwe generaal het stokje overneemt. Dus je kunt bijna oneindig lang generaals blijven doden.
Dat dacht Stalin ook.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:09 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een goede vraag. Heb je het al gegoogled?
Ik neem aan dat voor elke dode generaal, een nieuwe generaal het stokje overneemt. Dus je kunt bijna oneindig lang generaals blijven doden.
Ik neem deze berichten nog niet echt serieus. Ze zijn niet te controleren.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ongeveer 1 topcrimineelbevelvoerder per 2 dagen… Hoeveel majoors, generaals en kolonels hebben ze naar Oekraïne gestuurd?
Verklaard ook wel het lage moraal. Vechten tegen een vijand die vol passie en toewijding haar land aan het verdedigen is. Ondertussen sta jij tussen allemaal kansloze jongeren uit delen van Rusland die misschien wel niets hebben met het moederland.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Merendeel van de Russische doden zijn minderheden uit Oost Rusland
[ twitter ]
De meeste Russen zullen dienst in het leger mijden. Dus het is een soort van afvoer put voor arme mensen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:19 schreef slashdotter3 het volgende:
Merendeel van de Russische doden zijn minderheden uit Oost Rusland
[ twitter ]
Ah dat rijmt mooi met de eerdere uitspraken gister dat Rusland alleen nukes gebruikt als het voortbestaan van Rusland bedreigt wordt.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Stomme vraag misschien, maar worden Russische militairen betaald door het Kremlin?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:22 schreef Megumi het volgende:
[..]
De meeste Russen zullen dienst in het leger mijden. Dus het is een soort van afvoer put voor arme mensen.
Het zou wel passen binnen het hele verhaal dat ze zelf enorm uit lijken te zijn op verdere escalatie van het conflict.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah dat rijmt mooi met de eerdere uitspraken gister dat Rusland alleen nukes gebruikt als het voortbestaan van Rusland bedreigt wordt.
Ja natuurlijk. Daar zetelt de regering.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:23 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Stomme vraag misschien, maar worden Russische militairen betaald door het Kremlin?
Wat het bestaan van Rusland zeker onmogelijk zou maken. Maar weet verder niet wat er in Poetin omgaat.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah dat rijmt mooi met de eerdere uitspraken gister dat Rusland alleen nukes gebruikt als het voortbestaan van Rusland bedreigt wordt.
Het gaat om het stukje betaling, worden ze betaald?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Daar zetelt de regering.
Wellicht dat hij er persoonlijk sterker uit te kunnen komen. Dus niet Rusland (wat dan in puin ligt idd) maar hij zelf. Omdat dan alles kan en mag. Absolute macht over zijn inner circle, die wss ergens in een bunker zitten dan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:26 schreef Megumi het volgende:
[..]
Wat het bestaan van Rusland zeker onmogelijk zou maken. Maar weet verder niet wat er in Poetin omgaat.
Ja dat is vaak de enige reden daar om het leger in te gaan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat om het stukje betaling, worden ze betaald?
Neem van mij aan na een totale kernaanval wil je zo snel mogelijk dood.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wellicht dat hij er persoonlijk sterker uit te kunnen komen. Dus niet Rusland (wat dan in puin ligt idd) maar hij zelf. Omdat dan alles kan en mag. Absolute macht over zijn inner circle, die wss ergens in een bunker zitten dan.
En dan een jaartje later sterft ie door ouderdom. Ah, wat is de mensheid toch mooi.
dus.. en wanneer zouden ze ook alweer alleen nukes inzetten? Juist.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:01 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Toch denk ik dat het nu enkel nog intimiderend is. Ze weten daar zelf denk ik ook wel dat Putin een reputatie heeft; dat anderen hem niet in kunnen schatten en een mad men vinden. Juist daarom is het westen voorzichtiger. Als Rusland zou zeggen dat ze niet van plan zijn om met nukes te gaan gooien maken ze al helemaal geen kans meer. Denk dus vooral dat hij Amerika af wil schrikken; dat ze minder ver gaan dan wanneer hij niet met nukes dreigt.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:34 schreef byah het volgende:
[..]
dus.. en wanneer zouden ze ook alweer alleen nukes inzetten? Juist.
$25 per maand ....quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:26 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Het gaat om het stukje betaling, worden ze betaald?
quote:Conscripts, in contrast, are poorly trained, receiving four months of basic training, and serve for only a year, during which they are often victimized by their own contract officers, who often violently haze young recruits. For their troubles, they are paid less than $25 a month.
https://www.washingtonpos(...)le-ukraine-invasion/
Ja, en voor die 25 dollar per maand, wat beter is dan waar ze vandaan komen, betalen ze met hun leven.quote:
Niet specifiek de hoge piefen, maar wel info over de totalen: https://www.minusrus.com/en.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:05 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ongeveer 1 topcrimineelbevelvoerder per 2 dagen… Hoeveel majoors, generaals en kolonels hebben ze naar Oekraïne gestuurd?
Een stuk redelijker zegt ie.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:57 schreef Idisrom het volgende:
Het toppunt van Nederlandse en Westerse hypocrisie.
https://www.telegraaf.nl/(...)ens-bezoek-in-ankara
Rutte gaat met open armen naar Erdogan, die een enorm stuk Noord-Syrië bezet houdt om Koerden tegen te houden.
Dan waren de Russische eisen ten aanzien van De Krim en de Donbass een stuk redelijker.
En Erdogan moet dan bemiddelen? Namens wie en voor wie dan?
Trap er niet in.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:48 schreef Tijn het volgende:
Ik zie net een clipje van de Russische TV waar ze het doodleuk over het platleggen van Warschau hebben
[ twitter ]
Wat bedoel je met 'in trappen'?quote:
Nou ja, ze hebben het niet over een front. Ze hebben het over het lanceren van kernraketten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:50 schreef Gunner het volgende:
[..]
Trap er niet in.
Pure propaganda. Hij heeft al problemen met UA. Laat staan nog een front openen? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Ja dat is het enige wat ze nog hebben inderdaad waar ze mee kunnne dreigen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, ze hebben het niet over een front. Ze hebben het over het lanceren van kernraketten.
Oke....en? Kan toch ergens in die bunker zitten?quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:52 schreef Perrin het volgende:
Wie heeft Sergei Shoigu de laatste 10 dagen gezien?
[ twitter ]
Dit lijkt me niet de goede manier om Russen aan de babies te krijgenquote:Op woensdag 23 maart 2022 10:25 schreef slashdotter3 het volgende:
De minderheden krijgen meer kinderen dan de 'echte' witte Russen dus dat is ook een reden om Ukraine, Belarus, Baltische staten in te lijven.
[ twitter ]
In die zin snap ik wel de afwachtendheid vanuit het Westen. Putin loopt zich nu al stuk op Oekraïne en dat moeten we misschien zien als een zegen (ondanks de verschrikkingen daar). Bij een snelle verovering van dat land zou hij wel eens (sneller) geneigd zijn geweest om door te stoten.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:48 schreef Tijn het volgende:
Ik zie net een clipje van de Russische TV waar ze het doodleuk over het platleggen van Warschau hebben
[ twitter ]
Kan vanalles betekenen idd, maar wel opvallend dat zo'n prominent figuur al een dag of 10 van de radar is.quote:Op woensdag 23 maart 2022 10:52 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke....en? Kan toch ergens in die bunker zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |