Ik begrijp vooral niet waarom zoveel mensen er nu pas voor kiezen om daar te vertrekken. Snap dat het een zwaar besluit is om je huis en haard achter te laten maar de belegering is wel iets zwaarder plus aan te zien komenquote:Op woensdag 23 maart 2022 00:35 schreef TLC het volgende:
Marioepol moet toch echt een hel zijn en veruit de meest gevaarlijke plek op aarde momenteel, daar mag je al blij zijn als je t volgende half uur nog leeft, laat staan dat je een dag levend door mag komen
Ik denk dat het inderdaad relatief jong is om operationeel Ltkol te zijn rond je 40ste. Of is in Rusland luitenant kolonel rang niet op de zelfde hoogte als in Nederland?quote:Op woensdag 23 maart 2022 01:11 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Iemand van 40 is te jong ? Of bedoel je dat zn rank niet hoog genoeg is voor zijn leeftijd? 🤔
In 2014 is ook niet de hele stad plat gegooid. Ik denk dat veel burgers dit helemaal niet verwacht hadden.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:52 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet waarom zoveel mensen er nu pas voor kiezen om daar te vertrekken. Snap dat het een zwaar besluit is om je huis en haard achter te laten maar de belegering is wel iets zwaarder plus aan te zien komen
Jawel in aanvang wellicht, maar toch al snel bleek dat het een smerige oorlog ging worden. Misschien dat het in die hoek ook enorm snel ging, de Russische opmars. En dus simpelweg geen kans bood om te gaan.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:59 schreef BEFEM het volgende:
[..]
In 2014 is ook niet de hele stad plat gegooid. Ik denk dat veel burgers dit helemaal niet verwacht hadden.
Zo lang die sniper in kiev zit ...quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:02 schreef Gunner het volgende:
Russische ambassadeur: Poetin is van plan G20-top bij te wonen
De Russische president Vladimir Poetin is van plan later dit jaar een G20-top bij te wonen die door Indonesië wordt georganiseerd. Dat zei de Russische ambassadeur in Jakarta woensdag.
Daarmee reageerde ambassadeur Ljoedmila Vorobjova op oproepen van enkele G20-leden, waaronder de Verenigde Staten, om Rusland te weren uit de groep van 's werelds belangrijkste economieën. "Niet alleen de G20, veel organisaties proberen Rusland uit te sluiten", zei ze. "De reactie van het Westen (op de Russische invasie van Oekraïne) is absoluut disproportioneel."
====
Lijkt me niet zonder gevaar
Gewoon even een Russian Servicemembers Protection Act aannemen en dan is er niets aan de hand.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:02 schreef Gunner het volgende:
De Russische president Vladimir Poetin is van plan later dit jaar een G20-top bij te wonen die door Indonesië wordt georganiseerd. Dat zei de Russische ambassadeur in Jakarta woensdag.
Daarmee reageerde ambassadeur Ljoedmila Vorobjova op oproepen van enkele G20-leden, waaronder de Verenigde Staten, om Rusland te weren uit de groep van 's werelds belangrijkste economieën. "Niet alleen de G20, veel organisaties proberen Rusland uit te sluiten", zei ze. "De reactie van het Westen (op de Russische invasie van Oekraïne) is absoluut disproportioneel."
====
Hoax. Die gast is zo paranoia, die gaat echt niet naar Indonesië.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:02 schreef Gunner het volgende:
====
Er zijn natuurlijk al heel veel mensen gevlucht, maar niet iedereen. Die zullen wel denken: waar ga ik heen dan? En daarnaast, bij andere steden is de soep uiteindelijk niet zo heet gegeten, Marioepol is eerder een uitzondering.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:52 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ik begrijp vooral niet waarom zoveel mensen er nu pas voor kiezen om daar te vertrekken. Snap dat het een zwaar besluit is om je huis en haard achter te laten maar de belegering is wel iets zwaarder plus aan te zien komen
Nu pas? Ze proberen het al weken.quote:Op woensdag 23 maart 2022 08:52 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
quote:5 maart: Een evacuatie in oorlogstijd gaat met veel spanning gepaard. Er zijn geen garanties dat het veilig blijft. Het is afhankelijk of partijen zich aan de afspraak houden. De corridor in Marioepol zou vandaag om negen uur 's ochtends opengaan, maar deze afspraak werd al meteen geschonden door Rusland.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Plunderaars.
En meestal gebeurt dat omdat politie, justitie op zo'n plaats niet meer goed werken.
Voor de rest spreekt vrijwel iedereen russisch, dat is sowieso een taal die Oekraïners zeer makkelijk kunnen leren, zonder het geleerd te hebben sowieso kunnen verstaan, andersom werkt dat grappig genoeg niet zo, en in de betwiste regio's aan de oostkant wonen Oekraïners die russischtalig zijn, dus niet etnische russen, zoals het kremlin je wil doen geloven,
Dus dat maakt dat iemand alleen omdat hij/zij russisch spreekt aan een paal word getaped niet zo geloofwaardig.
Ja klopt. Ik bedoel ook al die weken. Zelf zou ik denk ik vanaf de eerste week inval zorgen dat mijn kwetsbare vrienden en familie zou vertrekken. Dus voor de situatie met corridors. Waarheen is natuurlijk een groot punt. Je moet huis en haard verlaten en de toekomst zal een opvanghuis zijn. Maar dat lijkt mij beter dan uitgehongerd en kapotgeschoten wordenquote:Op woensdag 23 maart 2022 09:26 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Nu pas? Ze proberen het al weken.
[ twitter ]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)spelregels-evacuatie
[..]
Misschien kun je je hyperrealistische geo-politieke kritische houding gebruiken om niet zomaar het wensdenken van een willekeurige twitteraar klakkeloos door te spelen.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 23:38 schreef Discombobulate het volgende:
Schijnt muiterij binnen de FSB te komen.
De eerste week zijn er ook veel mensen vertrokken, met name als ze elders familie of vrienden hadden waar ze konden verblijven. Ik kan me dan helemaal voorstellen dat je, als je er getuige van bent dat leegstaande woningen en winkels (trouwens niet leegstaande ook) worden geplunderd door inbrekers en Russische soldaten, je gaat heroverwegen. Vanaf begin maart, toen de oorlog een week aan de gang was, wilde Oekraïne Marioepol totaal laten evacueren. De Russen hielden dat keer op keer tegen: de mensen mochten niet naar het westen, maar moesten per se naar Rusland. Dat wilden ze niet. Er zijn foto’s van beschoten bussen en auto’s en vanop de vlucht doodgeschoten families.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:29 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Ja klopt. Ik bedoel ook al die weken. Zelf zou ik denk ik vanaf de eerste week inval zorgen dat mijn kwetsbare vrienden en familie zou vertrekken. Dus voor de situatie met corridors. Waarheen is natuurlijk een groot punt. Je moet huis en haard verlaten en de toekomst zal een opvanghuis zijn. Maar dat lijkt mij beter dan uitgehongerd en kapotgeschoten worden
Dat een willekeurig iemand op de planeet ergens online beweerd heeft dat er muiterij binnen de FSB komt, maar dat hij daar zelf niet 100% zeker van is en deze "informatie" maar doorspeelt?quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:38 schreef sp3c het volgende:
Je snapt wat hij met 'schijnt' bedoelde toch?
Gewoon naar een willekeurige Ukrainse stad in de buurt van de Poolse grens lijkt mij het meest logisch. Daar aangekomen zie je vanzelf wel wat de mogelijkheden zijn. Vrouwen en kinderen gaan de Poolse grens over, de mannen doen 2 weken militaire training en worden daarna bij een squad ingedeeld.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:24 schreef EinarBoe het volgende:
Er zijn natuurlijk al heel veel mensen gevlucht, maar niet iedereen. Die zullen wel denken: waar ga ik heen dan?
Eens ja, maar ja de trolletjes moeten hun gelijkje halen.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Inderdaad.
Het gemak waarmee de two-siders oordelen over willekeurige filmpjes van een paar seconden zodat ze maar kunnen doen alsof de Oekraïners net zo goed de slechteriken zijnik vind dat vrij kansloos gedrag. Lekker negeren dat het oorlog is en doen alsof iedereen zich nog aan alle formaliteiten moet houden om een treurig punt te kunnen scoren over de lijken van alle slachtoffers.
Yupquote:Op woensdag 23 maart 2022 09:40 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat een willekeurig iemand op de planeet ergens online beweerd heeft dat er muiterij binnen de FSB komt, maar dat hij daar zelf niet 100% zeker van is en deze "informatie" maar doorspeelt?
Komt inderdaad beetje wanhopig en kansloos over. Zo zijn er ook verhalen en beelden te vinden van de Tweede Wereldoorlog waar de geallieerden niet altijd even fris waren, het ellendige en onontkoombare van een oorlog. Maar dat maakte de geallieerden niet opeens net zo fout en slecht als de Nazi's.quote:Op woensdag 23 maart 2022 09:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Inderdaad.
Het gemak waarmee de two-siders oordelen over willekeurige filmpjes van een paar seconden zodat ze maar kunnen doen alsof de Oekraïners net zo goed de slechteriken zijnik vind dat vrij kansloos gedrag. Lekker negeren dat het oorlog is en doen alsof iedereen zich nog aan alle formaliteiten moet houden om een treurig punt te kunnen scoren over de lijken van alle slachtoffers.
Mooie reportage. Met de westerse antitankwapens kunnen de Oekraïners het de Russen echt lastig maken.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |