Bij Uncle Sam heet zoiets vergelijkbaar al 199 jaar de Monroe-doctrine.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ome Vlad is boos omdat z'n ex met een ander flirt en nu is het de schuld van die ander.
En waarom hij Nederland ook niet zo ziet zitten is ook wel duidelijk.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:37 schreef Bosbeetle het volgende: [..] [..] Meneer Pieper heeft ook helemaal geen belangen in rusland.
Nou nee. De Monroe-doctrine stelde eerder dat de VS garandeerde dat Europa hun ongedaan gemaakte gedwongen huwelijken met landen op de Amerikaanse continenten niet weer opnieuw tot een huwelijk zou dwingen.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Bij Uncle Sam heet zoiets vergelijkbaar al 199 jaar de Monroe-doctrine.
quote:Op maandag 14 maart 2022 14:50 schreef TLC het volgende:
Hoofd Nationale Garde: operatie gaat niet zoals gehoopt
Een van de meest invloedrijke figuren van Rusland heeft publiekelijk erkend dat de "militaire operatie" in Oekraïne minder goed verloopt dan gehoopt. Het gaat om Viktor Zolotov, de leider van de Nationale Garde van Rusland en lid van de invloedrijke Veiligheidsraad. "Niet alles gaat zo snel als we hadden gewild", zegt hij volgens persbureau Reuters in een verklaring op de website van de Nationale Garde. Die website is op dit moment niet te bereiken.
Volgens Zolotov wordt de voortgang bemoeilijkt doordat "rechtsextremistische Oekraïense milities burgers gebruiken als levend schild". Desondanks gelooft hij er in dat het Russische leger zal overwinnen.
De Nationale Garde staat onder direct bevel van president Poetin en is onder meer verantwoordelijk voor de OMON, de oproerpolitie, en Tsjetsjeense paramilitaire groeperingen.
(liveblog nos)vooral houden zo
Is later nog komiek geworden in Dubai toch? of was dat een lul verhaal?quote:
quote:Op maandag 14 maart 2022 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:
Wie is in Nederland eigenlijk minister van PR?
De dochter die eerst in Nederland woonde?quote:Op maandag 14 maart 2022 14:51 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Het bescheiden optrekje van vladje's dochter in Frankrijk, nu gekraakt en gaat een opvangplek worden voor vluchtelingen uit Oekraine
En later in Londen?quote:Op maandag 14 maart 2022 15:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De dochter die eerst in Nederland woonde?
quote:Krakers bezetten villa van Russische oligarch
Een groep krakers is een villa in het centrum van Londen binnengedrongen die in handen zou zijn van de Russische miljardair Oleg Deripaska. De oligarch staat op de Britse sanctielijst, vanwege zijn banden met het Kremlin. De krakers hebben een Oekraïense vlag opgehangen en spandoeken opgehangen. "Dit gebouw is bevrijd" valt er te lezen, een knipoog naar de "bevrijding" van Oekraïne, zoals het Russische leger de oorlog in Oekraïne noemt. Oleg Deripaska werd steenrijk met de handel in aluminium.
Krakersquote:Op maandag 14 maart 2022 14:51 schreef TLC het volgende:
[ afbeelding ]
Het bescheiden optrekje van vladje's dochter in Frankrijk, nu gekraakt en gaat een opvangplek worden voor vluchtelingen uit Oekraine
Juist mooi. Zeker in londen waar echt veel jonge mannen (vaak ook gewoon westers, voordat je over asielzoekers oid begint) op straat slapen voor grote leegstaande kantoorgebouwen en lege dure woningen waar een rus 1 keer per jaar even langs wipt.quote:
Londen is het dieptepunt van het kapitalisme. Erg mooi als al dat criminele geld daar eens wordt aangepakt.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Juist mooi. Zeker in londen waar echt veel jonge mannen (vaak ook gewoon westers, voordat je over asielzoekers oid begint) op straat slapen voor grote leegstaande kantoorgebouwen en lege dure woningen waar een rus 1 keer per jaar even langs wipt.
Je bedoelt de Russen?quote:Op maandag 14 maart 2022 15:11 schreef TLC het volgende:
[..]
Idd, ergens binnendringen dat niet van jou is
Vreemd, ik herinner me toch echt wel soortgelijke verhalen uit andere conflicten.quote:
En dit.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Vreemd, ik herinner me toch echt wel soortgelijke verhalen uit andere conflicten.
Maar goed, als je het geheugen van een goudvis hebt, snap ik dat alles nieuw lijkt.
quote:Op maandag 14 maart 2022 15:05 schreef Richestorags het volgende:
[ twitter ]
Het gaat niet goed met Putin.
dat heb je jezelf wijs gemaakt zeker.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:16 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat dit echt vrouwen en kinderen zijn en niet mannen tussen de 18 en 30.
Je weet dat juist mannen van 18 tot 30 jaar niet het land uit mogen?quote:Op maandag 14 maart 2022 15:18 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
dat heb je jezelf wijs gemaakt zeker.
Ja, en ook het fotomateriaal speelt een beetje mee, gok ik danquote:Op maandag 14 maart 2022 15:18 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Maar ze gaan wel het land uit. En ook mannen van 18 tot 30 kunnen vluchteling zijn, schijnt.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Je weet dat juist mannen van 18 tot 30 jaar niet het land uit mogen?
Mooi? Heb je enig idee hoe walgelijk smerig krakers zijn?quote:Op maandag 14 maart 2022 15:11 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Juist mooi. Zeker in londen waar echt veel jonge mannen (vaak ook gewoon westers, voordat je over asielzoekers oid begint) op straat slapen voor grote leegstaande kantoorgebouwen en lege dure woningen waar een rus 1 keer per jaar even langs wipt.
Nee dat is een feit.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:18 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Een Karpatenkop in een trainingspak met een gouden scooterketting om zijn nek ziet er anders best verloederend uit hoor.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:22 schreef hangtime het volgende:
[..]
Mooi? Heb je enig idee hoe walgelijk smerig krakers zijn?
Dat pand is nu 1 groot toilet, zonde van het pand.
Liever 1 rijke Rus daar eens per jaar, dan werkschuw tuig die met spuiten in de armen de boel verzieken...
Die rijke Rus zorgt tenminste niet voor een verloedering van het straatbeeld.
1 Rus heeft nog meer verantwoordelijkheids gevoel dan tig van die krakers bij elkaar...
Er zijn inderdaad best veel mannen van 18-30 te zien op foto's van de "Oekraïnse" vluchtelingen.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar ze gaan wel het land uit. En ook mannen van 18 tot 30 kunnen vluchteling zijn, schijnt.
Ze zijn er wel inderdaad. Dat zie je hier op de opvanglocatie ook. Maar het zijn voornamelijk vrouwen en kinderen.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Maar ze gaan wel het land uit. En ook mannen van 18 tot 30 kunnen vluchteling zijn, schijnt.
Snap niet waarom mensen hier zo boos om worden.quote:
Nee, dat is Maria, dit is van Katherina.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:03 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De dochter die eerst in Nederland woonde?
Serieus, verloedering van het straatbeeld? Ben je wel eens in Londen geweest? Ik schrik elke keer van het gigantische aantal daklozen daar. Dat is pas verloedering. Overal mensen in slaapzakken. Laat Londen daar eens wat aan doen ipv alleen maar denken aan het vullen van zakken.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:22 schreef hangtime het volgende:
[..]
Mooi? Heb je enig idee hoe walgelijk smerig krakers zijn?
Dat pand is nu 1 groot toilet, zonde van het pand.
Liever 1 rijke Rus daar eens per jaar, dan werkschuw tuig die met spuiten in de armen de boel verzieken...
Die rijke Rus zorgt tenminste niet voor een verloedering van het straatbeeld.
1 Rus heeft nog meer verantwoordelijkheids gevoel dan tig van die krakers bij elkaar...
Ik vraag mij altijd af waar dit soort mannen vandaan komen en hoe ze dit thuis uitleggen. Hoe gaat datquote:
Verander Londen met elke willekeurige stad in Europa. Misschien niet op die schaal maar wel van de zelfde orde.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Serieus, verloedering van het straatbeeld? Ben je wel eens in Londen geweest? Ik schrik elke keer van het gigantische aantal daklozen daar. Dat is pas verloedering. Overal mensen in slaapzakken. Laat Londen daar eens wat aan doen ipv alleen maar denken aan het vullen van zakken.
Normale mensen kunnen nauwelijks iets betalen en moeten 3-4 zones van het centrum wonen, terwijl het centrum zelf leeg staat en er allemaal mensen op straat slapen. Ik heb zelden zoiets walgelijks gezien.
Is ook de enige silver lining van deze oorlog, dat Londen als toevluchtsoort voor geld uit rusland en azie eindelijk eens aangepakt gaat worden.
Bizarre beelden, zo van de oorlog de huiskamer in.quote:
Jup, heb dat kanaal ook gelijk gebanned (do not recommend this channel)quote:Op maandag 14 maart 2022 15:47 schreef xzaz het volgende:
[..]
Goed dat je het weghaald. Dit soort AI filmpjes zijn echt aids.
Zag hem net nog met een verrekijker.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:45 schreef xzaz het volgende:
Wat is trouwens het laatste dat we van Poetin hebben gezien? Is alweer een tijdje geleden?
Dat is een infanteriegevechtsvoertuig (IFV).quote:Op maandag 14 maart 2022 15:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
Bizarre beelden, zo van de oorlog de huiskamer in.
Met een infanteriegevechtsvoertuig op een tank schieten en hem zo te zien beschadigen is nogal wat.. En daarna ook nog een vijandig voertuig slopen (ik denk ook een infanteriegevechtsvoertuig?).
Met de eerste 30mm schoten schakelt de schutter die Russische APC uit en daarna schiet ie er nog wat onderdoor op de schuilende Russische soldaten.
Die zijn gewoon ineens weg...quote:Op maandag 14 maart 2022 15:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vraag mij altijd af waar dit soort mannen vandaan komen en hoe ze dit thuis uitleggen. Hoe gaat dat
'ja mam/vriend, ik steun Assad dus ga vrijwillig vechten in Oekraïne (waar ligt dat).'
- 'ok, logisch. Succes hè, stuur je een kaartje?'
Zoveel straatjongeren, weesjongeren, jongeren met wraakgevoelens, jongeren die gewoon geld nodig hebben, etc. Zeker in landen als Syrie en andere landen waar al jarenlang onrust is.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:44 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vraag mij altijd af waar dit soort mannen vandaan komen en hoe ze dit thuis uitleggen. Hoe gaat dat
'ja mam/vriend, ik steun Assad dus ga vrijwillig vechten in Oekraïne (waar ligt dat).'
- 'ok, logisch. Succes hè, stuur je een kaartje?'
Ze zullen geen potje voetbal meer spelen nee.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:55 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat is een infanteriegevechtsvoertuig (IFV).
Moet je dit zien. Achter de IFV verschuilen een aantal soldaten. Je ziet hun voeten. Die zijn nu ook hartstikke dood.
[ twitter ]
Ja. Dat is misschien ook wel extra wrang. Het zijn mannen die al in kwetsbare positie zaten die weer worden misbruikt.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zoveel straatjongeren, weesjongeren, jongeren met wraakgevoelens, jongeren die gewoon geld nodig hebben, etc. Zeker in landen als Syrie en andere landen waar al jarenlang onrust is.
Ja idd, ook soms van die bushaltes compleet in de middle of nowhere, met dat zo'n schitterd mozaïek.quote:Op maandag 14 maart 2022 14:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Altijd mooi dat hoe krot russische steden zelf ook zijn, je kan er altijd van op aan dat hun stations wel prachtig zijn. Zelfs in die uithoeken.
En waar haalt deze columnist het vandaan? Want ik zie verder geen onderbouwing.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:13 schreef polderturk het volgende:
Hier word ik wel boos om.
Dan maar de kraan in Groningen opendraaien.
De extra opbrengsten uitkeren aan de gemeentes die last hebben van bevingen.
[ twitter ]
Zal wel de zoveelste roep worden voor een no-fly zone. Of toch die vliegtuig deal in samenwerking met Polen.quote:
Europa heeft (deels) lege gasvelden die nu voor gas opslag gebruikt worden.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:13 schreef polderturk het volgende:
Hier word ik wel boos om.
Dan maar de kraan in Groningen opendraaien.
De extra opbrengsten uitkeren aan de gemeentes die last hebben van bevingen.
[ twitter ]
Doneer een paar roebeltjesquote:Op maandag 14 maart 2022 16:39 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
[ [url= https://twitter.com/TiamatRoar/status/1503391979333431296]twitter[/url] ]
Vooralsnog ben jij diegene...quote:Op maandag 14 maart 2022 16:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Voor degenen die blijven roepen, ja maar Afghanistan, Irak, Libië, Iran,
Toch mooi om van een oorlog tussen 2 christelijke landen waarvan 1 een joodse president heeft toch een moslimissue te maken...quote:
Volgens mij heb jij heel wat Posts gemist.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Vooralsnog ben jij diegene...
[..]
Toch mooi om van een oorlog tussen 2 christelijke landen waarvan 1 een joodse president heeft toch een moslimissue te maken...
Ja dat komt toch voort uit dat gejank om mensen die wel Oekraïense vluchtelingen in huis willen nemen en geen zielige moslims.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
Toch mooi om van een oorlog tussen 2 christelijke landen waarvan 1 een joodse president heeft toch een moslimissue te maken...
Ach, het is makkelijker te klagen over het feit dat wij niet lief genoeg zijn voor moslims die islamitische landen gewoon laten creperen.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
[..]
Het zijn alleen geen "zielige" moslims, het zijn gelukszoekers die AZCs en de dorpen eromheen onveilig makenquote:Op maandag 14 maart 2022 17:05 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
Ja dat komt toch voort uit dat gejank om mensen die wel Oekraïense vluchtelingen in huis willen nemen en geen zielige moslims.
quote:Op maandag 14 maart 2022 12:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_kurenivka_district/
Tering he.
Daar kan niet veel misgaan. Is alleen nog wat uitgehard laag radioactief materiaal aanwezig in de kelder van reactor 4.quote:
En nu Oekraïne dat ook overal Z's op gaat pleuren.quote:Op maandag 14 maart 2022 16:46 schreef slashdotter3 het volgende:
Er was laatst een bericht dat Russen van het ene team de drone van het andere team hadden neergeschoten. Misschien is dit een reactie daarop:
[ twitter ]
Zo zwart/wit zou ik het niet eens willen stellen. Ik geloof best dat er aardig wat echte vluchtelingen onder zittenquote:Op maandag 14 maart 2022 17:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het zijn alleen geen "zielige" moslims, het zijn gelukszoekers die AZCs en de dorpen eromheen onveilig maken.
Ja, dan vangen mensen liever daadwerkelijke vluchtelingen op, je weet wel vrouwen en kinderen. En dus geen laffe herders die hun kind, vrouw en land in de steek laten.
Wat raar zeg.
quote:Vlaamse regering wil tegen eind maart 18.000 opvangplaatsen voor Oekraïense vluchtelingen
De Vlaamse regering wil samen met de lokale besturen tegen eind deze week 6.000 opvangplaatsen realiseren voor Oekraïense vluchtelingen. Tegen eind maart moet dat oplopen tot 18.000 opvangplaatsen, zo zei minister-president Jan Jambon op een persconferentie over de opvang van Oekraïense vluchtelingen.
‘De leider van de Russische Federatie is bezig aan een gruwelijke operatie die zorgt voor immens veel leed’, herhaalde minister-president Jan Jambon (N-VA) op de persconferentie. Hoeveel oorlogsvluchtelingen uit Oekraïne er precies naar Vlaanderen komen, blijft volgens Jambon ‘giswerk’.
‘Het wordt zonder twijfel een huzarenstuk waarbij we ieders medewerking nodig hebben op alle niveaus’, zei Jambon over de opvang van de Oekraïense vluchtelingen. ‘Vergeet het dat je nu al een allesomvattend masterplan kan maken, de parameters kunnen elke dag wijzigen. We zullen wendbaar moeten zijn, zowel op mentaal als op praktisch vlak.’
‘Onze eerste bekommernis: maken dat iedereen een dak boven het hoofd heeft. Maar we bouwen ook aan een duurzaam aanbod op middellange termijn, want we houden er rekening mee dat de oorlog langer kan duren’, aldus Jambon.
‘Op korte termijn hopen we op 6.000 opvangplaatsen eind deze week en 18.000 plaatsen eind deze maand, aangeboden door de lokale besturen’, verduidelijkt Jambon, die verwijst naar onder meer (leegstaande) vakantieparken, rusthuizen, kloosters en vaccinatiecentra die ingezet kunnen worden, alsook sociale woningen die wachten op renovatie.
De Vlaamse regering blijft daarnaast voor de iets langere termijn werken aan grotere collectieve opvangmogelijkheden. Hoeveel van die grote collectieve voorzieningen er in Vlaanderen komen, ligt nog niet vast. ‘In elk geval zullen ze goed gespreid worden over Vlaanderen en we zullen rekening houden met lokale draagkracht. Of het er nu 15, 16, 18 of 22 zijn, doet er eigenlijk niet toe’, aldus Jambon.
Gouverneurs moeten samen met de burgemeesters bekijken waar de nooddorpen best worden opgericht, vult Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open VLD) aan. ‘Het worden geen megadorpen, maar ongeveer 250 wooneenheden per nooddorp zodat het behapbaar en inpasbaar blijft in een lokale gemeenschap. Waar een nooddorp komt, moet ook menselijke ondersteuning komen’, verzekert Somers. Of er ook nooddorpen zullen komen, is echter nog geen uitgemaakte zaak, dat zal alleen het geval zijn in het worstcasescenario.
Dat is niet raar inderdaadquote:Op maandag 14 maart 2022 17:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het zijn alleen geen "zielige" moslims, het zijn gelukszoekers die AZCs en de dorpen eromheen onveilig maken.
Ja, dan vangen mensen liever daadwerkelijke vluchtelingen op, je weet wel vrouwen en kinderen. En dus geen laffe herders die hun kind, vrouw en land in de steek laten.
Wat raar zeg.
Iedere keer als ik een post van je lees hoop ik echt van harte dat je het allemaal niet zo meent en serieus neemt. Als ik puur op je posts moet afgaan krijg ik echt het gevoel dat je constant op het puntje van je stoel zit terwijl je liters per minuut aan het zweten bent, omdat je constant in angst leeft en van alles verkeerd ziet gaan.quote:
Het is ook ietwat grootspraak en bluf.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:24 schreef bitterbal het volgende:
laatst zei er nog een nederlandse generaal ofzo ergens op tv dat rusland nog geen voorbereidingen had getroffen met hun kernwapens
Het is sowieso nooit uit sluiten. Maar wanneer gebruiken landen nu echt kernwapens. Alleen als er niets meer te verliezen valt. Dus nu ingrijpen en ze gaan echt nog niet af.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:23 schreef bitterbal het volgende:
17:14
Een nucleair conflict is niet langer uit te sluiten nu Rusland zijn kernarsenaal in verhoogde staat van paraatheid heeft gebracht, zegt VN-topman Antonio Guterres. ,,Het vooruitzicht van een nucleair conflict, eens ondenkbaar, is terug in het rijk van de mogelijkheden."
De Russische president Vladimir Poetin kondigde eind vorige maand, enkele dagen na de invasie in Oekraïne, aan de nucleaire wapens van Rusland als afschrikkingsmiddel in paraatheid te brengen. Guterres noemde dat maandag in New York een 'ijzingwekkende ontwikkeling'. Hij riep opnieuw op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren en serieuze onderhandelingen tussen beide partijen."
AD
Is in principe ook zo. Wat de russen in feite deden was het dreigingsniveau verhogen. Er was niet daadwerkelijk meer activiteit te zien tot zover.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:24 schreef bitterbal het volgende:
laatst zei er nog een nederlandse generaal ofzo ergens op tv dat rusland nog geen voorbereidingen had getroffen met hun kernwapens
Oke gelukkig.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Is in principe ook zo. Wat de russen in feite deden was het dreigingsniveau verhogen. Er was niet daadwerkelijk meer activiteit te zien tot zover.
Er worden iig niet fysiek kernbommen ergens heen gebracht. Hoeft ook niet want die staan gewoon klaar in silo's en dergelijke natuurlijk.
voor de buhnequote:Op maandag 14 maart 2022 17:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Oke gelukkig.
Waarom moet deze VN topman dat dat zo benoemen?
Omdat de russen er wel weer actief mee dreigen. Dus in die zin zijn atoombommen weer een optie nu.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Oke gelukkig.
Veiligheidsraadquote:Op maandag 14 maart 2022 17:27 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Oke gelukkig.
Mogen ze dat wel doen?quote:Op maandag 14 maart 2022 17:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En nu Oekraïne dat ook overal Z's op gaat pleuren.
waarom zou het niet mogenquote:
In de AZC's zitten veel vluchtelingen die een asielaanvraag hebben lopen. De meeste daarvan terroriseren helemaal niemand uit de omgeving, en mensen mogen geloven wat ze willen, dus dat ze moslim zijn is ze ook niet aan te rekenen.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:08 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat raar zeg.
Ik zat wel te denken; je wordt nu al voor een wit bord gearresteerd. Wat nou als je er een omgekeerde Z op zet oid, en dan steeds dichter bij de Z die de russen gebruiken. Zodat je het als het ware overneemt als protest symboolquote:Op maandag 14 maart 2022 17:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En nu Oekraïne dat ook overal Z's op gaat pleuren.
Je mag toch best decoratie op je materieel aanbrengen?quote:
Ja, maar hij heeft er dus A) geen verstand van en B) belang bij dat Oekraïne een schimmige staat blijft zodat hij niet de bak in draait voor alle oplichterspraktijken waar hij hier nog voor achtervolgd wordt.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:30 schreef Idisrom het volgende:
Hier de twee radiofragmenten met Roel Pieper, zoals vanmiddag tussen twee en drie uur voor Radio 1 te horen was.
https://www.nporadio1.nl/(...)un-handen-wegtrekken
https://www.nporadio1.nl/(...)g-steeds-in-oekraine
Quote:quote:Op maandag 14 maart 2022 17:32 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor iedereen met voldoende geduld en een smacht naar kennis, hier een stukje over Oekraïne en de status in 2014.
In die tijd ging je als “groene Amsterdammer” niet snel met een Oekraïne vlag wapperen.![]()
https://www.groene.nl/art(...)garchen-en-fascisten
Misschien moeten we Bono vragen wat die er van vind, ofzo. Of Hamilton.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:30 schreef Idisrom het volgende:
Hier de twee radiofragmenten met Roel Pieper, zoals vanmiddag tussen twee en drie uur voor Radio 1 te horen was.
Alleen is het lastig in te schatten wanneer er niets meer te verliezen valt voor de tegenstander. De zwakte van het Russische leger kan zich ook tegen ons keren.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:26 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Het is sowieso nooit uit sluiten. Maar wanneer gebruiken landen nu echt kernwapens. Alleen als er niets meer te verliezen valt. Dus nu ingrijpen en ze gaan echt nog niet af.
Maar het conflict een aantal maanden laten dooretteren en dan ingrijpen, dan wordt het zeker een kernoorlog.
ik geloof niet dat het zo ver komtquote:Op maandag 14 maart 2022 17:39 schreef HiZ het volgende:
[..]
Alleen is het lastig in te schatten wanneer er niets meer te verliezen valt voor de tegenstander. De zwakte van het Russische leger kan zich ook tegen ons keren.
gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:41 schreef bitterbal het volgende:
17:25
Om Oekraïne te helpen tegen de Russen, die bijna drie weken geleden het buurland binnenvielen, pleit Estland ervoor een vliegverbod te regelen via de Verenigde Naties. Het parlement van het Baltische land vraagt de VN-lidstaten onmiddellijk stappen te zetten voor een zogenoemde no-flyzone, meldt een Oekraïense parlementariër op Twitter. Met een vliegverbod mogen de Russen niet meer vanuit de lucht aanvallen, en op die manier kunnen duizenden burgerslachtoffers worden voorkomen.
ad
De druk word steeds heviger, het gaat er vanzelf komen verwacht ik. Verwacht het deze week nog.quote:
komt niet door de veiligheidsraad want Rusland heeft een vetoquote:Op maandag 14 maart 2022 17:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
De druk word steeds heviger, het gaat er vanzelf komen verwacht ik. Verwacht het deze week nog.
Oh ja, daar zit Rusland ook in. Was die er niet uit gegaan/geschorst of zo?quote:Op maandag 14 maart 2022 17:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
komt niet door de veiligheidsraad want Rusland heeft een veto
Lastig voor te stellen dat dit niet waar zou zijn als ze dat klaarblijkelijk zo stellig zeggen. Is niet echt een dingetje dat je als het Pentagon zegt om de moreel wat op te krikken lijkt me...quote:
volgens mij mag je niet iemand anders zijn uniform met vlaggetjes en onderscheidingstekens en alles en zo gebruikenquote:Op maandag 14 maart 2022 17:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je voordoen als je tegenstander is toch verboden?
Of geldt dat alleen voor kleding?
Terecht wel.quote:Russische en Belarussische wandelaars mogen komende zomer toch meedoen aan de Nijmeegse Vierdaagse. Daarmee komt de organisatie terug op haar besluit van begin deze maand om deelnemers uit deze twee landen te weren van het evenement. Dat laat het Vierdaagsebestuur maandag weten aan NU.nl.
Enige voorwaarde is dat deelnemende "individuele Russische of Belarussische personen op geen enkele manier optreden als vertegenwoordigers van hun land", aldus de organisatie.
Reden voor de ommezwaai is de kritiek van het College voor de Rechten van de Mens die het had geuit op de Vierdaagse-organisatie om Russen en Belarussen te weren van het wandelevenement. Zo wees het College de Vierdaagse-organisatie onder meer op de wetgeving voor gelijke behandeling. Ook opende het College een onderzoek naar de Nijmeegse Vierdaagse.
volgens mij niet en ik zie de NAVO het niet doen zonder resolutiequote:Op maandag 14 maart 2022 17:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Oh ja, daar zit Rusland ook in. Was die er niet uit gegaan/geschorst of zo?
Anders zie ik het de NAVO nog wel doen eigenlijk.
Hebben ze het weer een niveau verhoogd? Of is dit een reactie op de beruchte toespraak van Putin een paar weken geleden...?quote:Op maandag 14 maart 2022 17:23 schreef bitterbal het volgende:
17:14
Een nucleair conflict is niet langer uit te sluiten nu Rusland zijn kernarsenaal in verhoogde staat van paraatheid heeft gebracht, zegt VN-topman Antonio Guterres. ,,Het vooruitzicht van een nucleair conflict, eens ondenkbaar, is terug in het rijk van de mogelijkheden."
De Russische president Vladimir Poetin kondigde eind vorige maand, enkele dagen na de invasie in Oekraïne, aan de nucleaire wapens van Rusland als afschrikkingsmiddel in paraatheid te brengen. Guterres noemde dat maandag in New York een 'ijzingwekkende ontwikkeling'. Hij riep opnieuw op tot een onmiddellijk staakt-het-vuren en serieuze onderhandelingen tussen beide partijen."
AD
Misschien kan Zorro ze aanklagen voor plagiaat.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens mij mag je niet iemand anders zijn uniform met vlaggetjes en onderscheidingstekens en alles en zo gebruiken
een Z is niet puur Russisch eigendom natuurlijk
zou het verder niet doen hoor, ik zie het nut niet helemaal en het voorkomt dat je je vrienden overhoop gaat staan knallen
Ik kende hem nog als een man van Philips, en een tech investor, maar hij woont dus schijnbaar sinds 2017 met zijn 3e vrouw in Kyiv.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:30 schreef Idisrom het volgende:
Als je het uniform van je vijand aantrekt, ben je een spion, en mag je ter plekke geëxecuteerd worden. Een knullige Z op je voertuig verven, valt daar niet onder.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:48 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je voordoen als je tegenstander is toch verboden?
Of geldt dat alleen voor kleding?
Heb je wel eens gekeken naar de deplorabele staat van de Russen? Volgens mij is dat geklets van Putin over kernwapens daarover en niks anders. De Russen schijten volgens mij 7 kleuren als ze denken aan een wereld waarin ze geen kernwapens hebben.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:41 schreef bitterbal het volgende:
[..]
ik geloof niet dat het zo ver komt
Is gewoon een ambtenaar die het mailtje nu pas leest.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hebben ze het weer een niveau verhoogd? Of is dit een reactie op de beruchte toespraak van Putin een paar weken geleden...?
vraag me af hoeveel van die spullen die ze pikken inmiddels onder een Amerikaans vergrootglas liggenquote:
luchtdoelrakettenquote:
Ziggo!quote:Op maandag 14 maart 2022 17:53 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Misschien kan Zorro ze aanklagen voor plagiaat.
En:quote:Op maandag 14 maart 2022 17:35 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Quote:
''.... Recent onderzoek wijst uit dat de kans groter is dat een Amerikaan een interventie in Oekraïne steunt als hij het land niet kan aanwijzen op een kaart. ...."
quote:Niettemin lijkt een kleine maar vastberaden minderheid doorslaggevend te zijn geweest voor de val van Janoekovitsj. Hoewel het meeste geweld van de autoriteiten en door de overheid ingehuurde knokploegen kwam, doemden even gewelddadige beelden op van demonstranten die met gas en knuppels de politie belaagden. Dit waren geen alledaagse vandalen. Op 1 januari 2014 werd er een vijftienduizend man sterke fakkeloptocht gehouden ter herinnering aan de nazi-collaborateur Stepan Bandera. Nazisymbolen verspreidden zich over de muren van Kiev terwijl tientallen fascisten uit Zweden binnenstroomden om hun broeders te steunen. Het Centrum voor Maatschappelijk Onderzoek, dat protesten en repressie al sinds 2009 in Oekraïne monitort, geeft aan dat extreem-rechts aanwezig was bij minstens 25 procent van de protesten in het land, die in 36 procent van de gevallen gewelddadig of confronterend waren. In het hart van Kiev was dit 50 procent. De Antifascistische Unie van Oekraïne schat dan ook dat 30 procent van de demonstranten op het Maidanplein op z’n minst nationalisten waren. Na en voor vrijwel elke speech op het podium van Maidan schreeuwde de spreker: ‘Glorie aan Oekraïne!’, waarna de menigte terugriep: ‘Glorie aan de helden!’ Dit was de slogan van de voormalige Oekraïense fascistenbeweging, die had bijgedragen aan de enorme ‘holocaust door kogels’ door onder meer een Oekraïense Waffen-SS-divisie op te zetten.
quote:. Maar inmiddels is het eerste academische onderzoek naar het bloedbad verschenen, van de Oekraïense wetenschapper Ivan Katchanovski. Gebaseerd op een enorme hoeveelheid beeldmateriaal, onderschepte radiocommunicatie van politie-eenheden, ooggetuigen, ballistiek onderzoek en talloze andere bewijsstukken concludeert de Oekraïense academicus dat het bij de bulk van de moorden, zo niet het volledige bloedbad, om een false flag-operatie ging, waarbij de daders op hun eigen mensen schoten om de val van hun vijand te provoceren. Katchanovski’s bevindingen worden ondersteund door doortimmerde onderzoeken van, onder anderen, de Duitse publieke nieuwszender ARD, de Amerikaanse documentairemaker John-Beck Hoffman en persagentschap Reuters.
Dan gaan dus serieus hier timmermannen vechten samen met (deels) echte neo-nazis in Oekraïne. Die dus zelf ook clustermunitie op scholen gooiden in de Donbas regio.quote:Toen de oostelijke burgers vervolgens, naar het voorbeeld van Maidan, ook overheidsgebouwen begonnen te bestormen, antwoordde Kiev met tanks en soldaten. Het conflict mondde in de Donbass uit in een burgeroorlog waarbij Kiev openlijke neonazi milities inzette, die net als veel rebellen aan het martelen en executeren sloegen, soms in samenwerking met de centrale autoriteiten. Maar ook werden woonwijken, waar ook scholen en ziekenhuizen stonden, gebombardeerd met Grad-raketten en clustermunities.
Nee, meer een "water is nat" melding.quote:Op maandag 14 maart 2022 17:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hebben ze het weer een niveau verhoogd? Of is dit een reactie op de beruchte toespraak van Putin een paar weken geleden...?
Niet als persoonlijke aanval bedoelt maar je bedoelt het wel zo. Je bent nogal snel met je oordeelquote:Op maandag 14 maart 2022 17:22 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Iedere keer als ik een post van je lees hoop ik echt van harte dat je het allemaal niet zo meent en serieus neemt. Als ik puur op je posts moet afgaan krijg ik echt het gevoel dat je constant op het puntje van je stoel zit terwijl je liters per minuut aan het zweten bent, omdat je constant in angst leeft en van alles verkeerd ziet gaan.
NIet als persoonlijk aanval bedoeld, maar relax aub. een beetje zeg
Aan de andere kant: een kerncentrale kost 20 jaar om te bouwen, zo'n LNG terminal aanzienlijk korter.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:10 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Duitsland maakt wel echt een partij achterlijke keuzes als het op energie aankomt
Goed punt heeft ie welquote:Op maandag 14 maart 2022 18:11 schreef quirina het volgende:
[..]
Niet als persoonlijke aanval bedoelt maar je bedoelt het wel zo. Je bent nogal snel met je oordeel
Misschien omdat je mod bent hier denk je maar alles te kunnen zeggen over een ander.
Je kent me niet, ik wil jou ook niet kennen.
Zo dan, koekoek.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:11 schreef quirina het volgende:
[..]
Niet als persoonlijke aanval bedoelt maar je bedoelt het wel zo. Je bent nogal snel met je oordeel
Misschien omdat je mod bent hier denk je maar alles te kunnen zeggen over een ander.
Je kent me niet, ik wil jou ook niet kennen.
Dat eerste snap ik wel en was ook onvermijdelijk. Maar het is niet een kwestie van óf óf. Je kan prima beide opties aanspreken of in ieder geval de kerncentrales die je hebt niet sluiten.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:11 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Aan de andere kant: een kerncentrale kost 20 jaar om te bouwen, zo'n LNG terminal aanzienlijk korter.
Ik begrijp op zich wel dat ze zich op dat vlak niet willen committen voor nu.
Verlengen van de levensduur willen ze ook niet aan, dat is mss nog een tijdelijke optie als het veilig kan.
Het enige dat ze daar moeten doen is zorgen dat er voldoende water in de spent fuel pool staat.quote:
Die vent klonk eerder levensmoe.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:25 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Daar gaat die vent die zijn 3 jarige dochter heeft achtergelaten voor wat spanning,
target en hit zijn twee hele verschillende dingen in het Russisch weten we inmiddels ... de kans dat ze zijn dochter raken is net zo groot geloof ikquote:Op maandag 14 maart 2022 18:25 schreef KoningWouter het volgende:
[ twitter ]
Daar gaat die vent die zijn 3 jarige dochter heeft achtergelaten voor wat spanning,
https://www.foxnews.com/l(...)e-updates-03-14-2022quote:NATO country calls for Ukraine no-fly zone as UN leader urges caution: LIVE UPDATES
Estonia's parliament on Monday is calling for the creation of a no-fly zone in Ukraine as Russian attacks continue throughout the country.
Leuk, maar die handhaven is WW3.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
https://www.foxnews.com/l(...)e-updates-03-14-2022
Estland wil een No-Fly-Zone boven Ukraine vanuit de NATO.
Begrijpelijk, maar het ziet er naar uit dat de NAVO niet gaat ingrijpen voorlopig. Wat op de lange termijn de situatie juist kan verergeren, maar goed.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
niet per sequote:
Nu niet ingrijpen kan de situatie op de lange termijn verergeren?quote:Op maandag 14 maart 2022 18:38 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Begrijpelijk, maar het ziet er naar uit dat de NAVO niet gaat ingrijpen voorlopig. Wat op de lange termijn de situatie juist kan verergeren, maar goed.
Goed voorbeeld doet hopelijk volgen.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:36 schreef KoningWouter het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door sp3c op 14-03-2022 18:50:00 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
Dat of onderhandelingen tussen de ex-vrouw van putin en de vrouw van zelenskyquote:Op maandag 14 maart 2022 18:49 schreef sp3c het volgende:
what's next?
Oostenrijk wil een zeeblokkade van de Krim
quote:Op maandag 14 maart 2022 18:10 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
Duitsland maakt wel echt een partij achterlijke keuzes als het op energie aankomt
volgens wie dan?quote:Op maandag 14 maart 2022 18:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Estland. Nog een land dat volgens sommigen hier best op het altaar van Appeasement geofferd mag worden.
Als je het hebt over een termijn van meerdere jaren, dan kan dat inderdaad prima. Je kunt Oekraïne dan laten vallen maar Rusland gaat daarmee niet stil zitten. Je geeft nu het signaal af aan Poetin dat hij zijn gang kan gaan en als hij dreigt met nucleaire wapens dat de wereld dan maar niet ingrijpt. Dat is voor de lange termijn allesbehalve gunstig.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:47 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nu niet ingrijpen kan de situatie op de lange termijn verergeren?
Vermoedelijk de lieden die het land op de kaart niet eens kunnen aanwijzen.quote:
er werd al aangegeven dat hij zijn gang kon gaan voor hij met nucleaire wapens begon te dreigenquote:Op maandag 14 maart 2022 18:57 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als je het hebt over een termijn van meerdere jaren, dan kan dat inderdaad prima. Je kunt Oekraïne dan laten vallen maar Rusland gaat daarmee niet stil zitten. Je geeft nu het signaal af aan Poetin dat hij zijn gang kan gaan en als hij dreigt met nucleaire wapens dat de wereld dan maar niet ingrijpt. Dat is voor de lange termijn allesbehalve gunstig.
quote:Op maandag 14 maart 2022 18:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Is zij de vrouwelijke versie van die persofficier in Irak?
Moet je eens kijken wanneer Putin Oekraïne bezet heeft. Naast een gaskraan opeens ook een graankraan. Gewoon wat miljoenen Afrikanen en Arabieren dreigen te laten verhongeren met alle migratie ellende die daarbij hoort.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:57 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Als je het hebt over een termijn van meerdere jaren, dan kan dat inderdaad prima. Je kunt Oekraïne dan laten vallen maar Rusland gaat daarmee niet stil zitten. Je geeft nu het signaal af aan Poetin dat hij zijn gang kan gaan en als hij dreigt met nucleaire wapens dat de wereld dan maar niet ingrijpt. Dat is voor de lange termijn allesbehalve gunstig.
oh die ene?quote:Op maandag 14 maart 2022 18:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vermoedelijk de lieden die het land op de kaart niet eens kunnen aanwijzen.
Die, en de lieden die dagelijks komen melden dat Oost-Europa niet zo moet 'provoceren'.quote:
ja die ken ik welquote:Op maandag 14 maart 2022 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die, en de lieden die dagelijks komen melden dat Oost-Europa niet zo moet 'provoceren'.
Volgens mij zijn er toch de nodige sancties getroffen richting Rusland. En Oekraïne wordt van alle kanten gesteund.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:57 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Waarbij het nog maar de vraag is of die op de korte termijn van invloed gaan zijn op deze invasie. Niet ingrijpen is een keuze die op de lange termijn mogelijk nog veel schadelijker gevolgen gaat hebben op het hele wereldtoneel.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er toch de nodige sancties getroffen richting Rusland.
ja ik kan het wel blijven modden maar als de mods er ook over door blijven emmeren dan gooi ik de handdoek in de ringquote:Op maandag 14 maart 2022 19:05 schreef Bosbeetle het volgende:
Vorige week ging dit topic over lokale politiek nu over moslims en de islam, volgende week klimaat?
Doe maar niet, ik ben het ook beu en ik ga er ook niet meer voor waarschuwenquote:Op maandag 14 maart 2022 19:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik kan het wel blijven modden maar als de mods er ook over door blijven emmeren dan gooi ik de handdoek in de ring
doe lekker wat jullie willen
moslims
baudet
trump
ga maar ... stop ik gewoon met volgen
Maar dat er niet wordt ingegrepen klopt dat niet, dat wordt er dus wel gedaan. Maar jij lijkt specifiek in te steken op militair ingrijpen? Door wie precies en in welke vorm?quote:Op maandag 14 maart 2022 19:06 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Waarbij het nog maar de vraag is of die op de korte termijn van invloed gaan zijn op deze invasie. Niet ingrijpen is een keuze die op de lange termijn mogelijk nog veel schadelijker gevolgen gaat hebben op het hele wereldtoneel.
gaat hardquote:Op maandag 14 maart 2022 19:07 schreef polderturk het volgende:
Nog een Russische kolonel delft het onderspit.
[ twitter ]
In de strijd of istie 'verdwenen'?quote:Op maandag 14 maart 2022 19:07 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Rusland moet stoppen met schieten en bombarderen en zich terug trekken uit Oekrainequote:Op maandag 14 maart 2022 19:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er toch de nodige sancties getroffen richting Rusland. En Oekraïne wordt van alle kanten gesteund.
Sancties zijn leuk, maar daar voelt Poetin niet direct iets van. Dat zou gunstig kunnen uitpakken, maar dat is iets van de lange adem en brengt ook een hoop onzekerheden met zich mee. Met mogelijk ook weer escalatie.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:07 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Maar dat er niet wordt ingegrepen klopt dat niet, dat wordt er dus wel gedaan.
Rusland heeft inmiddels al van meerdere kanten hulp gekregen, dan is het vreemd als Oekraïne dat niet zou mogen doen en we onszelf in de luren laten leggen door dreigementen met kernwapens. Rusland gaat ook niet ineens stoppen met deze vorm van politiek als ze Oekraïne hebben, integendeel. De vraag is dus vooral waar wil je naartoe op de lange termijn.quote:Maar jij lijkt specifiek in te steken op militair ingrijpen? Door wie precies en in welke vorm?
Een goede Russische kolonel is een dode Russische kolonel.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:07 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij hebben de sancties de nodige impact op Rusland. En van welke kanten worden zij eigenlijk geholpen?quote:Op maandag 14 maart 2022 19:10 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Sancties zijn leuk, maar daar voelt Poetin niet direct iets van. Dat zou gunstig kunnen uitpakken, maar dat is iets van de lange adem en brengt ook een hoop onzekerheden met zich mee. Met mogelijk ook weer escalatie.
[..]
Rusland heeft inmiddels al van meerdere kanten hulp gekregen, dan is het vreemd als Oekraïne dat niet zou mogen doen en we onszelf in de luren laten leggen door dreigementen met kernwapens. Rusland gaat ook niet ineens stoppen met deze vorm van politiek als ze Oekraïne hebben, integendeel. De vraag is dus vooral waar wil je naartoe op de lange termijn.
Tja. Oekraïne heeft vast ook mannen met dergelijke rangen die door gaan maar dat horen we niet.quote:
Die was van het 12th engineering brigade, die belegeringen doet enzo. Inmiddels doet ie dienst als zonnenbloemenvoedsel.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:07 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Erg fijn, binnen de omstandigheden uiteraard, dat ze eindelijk uit Sumy is...quote:Op maandag 14 maart 2022 19:00 schreef Fargo het volgende:
Korte update:
Na aankomst in Poltava op zaterdagavond laat ging de route vervolgens naar Uman, een flink stuk ten zuiden van Kiev. Vandaag probeert ze met de familie waarmee ze reist aan te komen in Ivano-Frankivsk, ongeveer 200 kilometer van de Hongaarse grens.
De kans is aanzienlijk dat ze daar afscheid neemt van de familie waarmee ze reist en van daaruit bepaalt wat haar 'eindstation' gaat worden. Als het veilig is en blijft in het westen probeert ze daar tijdelijk te settelen. Wordt het daar ook dreigend, dan gaat ze alsnog de grens over.
ja maar daarvan verwacht je het ook wel een beetjequote:Op maandag 14 maart 2022 19:14 schreef wpor het volgende:
[..]
Tja. Oekraïne heeft vast ook mannen met dergelijke rangen die door gaan maar dat horen we niet.
dat zou idd heel goed kunnen.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:14 schreef wpor het volgende:
[..]
Tja. Oekraïne heeft vast ook mannen met dergelijke rangen die door gaan maar dat horen we niet.
Lijkt me geen goed idee. Mogelijk voeren ze dan de doodstraf weer in (Medvedev sprak er al over). En het Europees Hof voor de Rechten van de Mens zou geen aanklachten tegen Rusland meer kunnen behandelen.quote:Ukraine’s prime minister Denys Shmyhal has urged the Council of Europe to expel Russia from its ranks in what would be a historic first at the human-rights body, Jennifer Rankin reports.
Addressing parliamentarians from across Europe via video link at an emergency meeting of the parliamentary assembly of the Council of Europe in Strasbourg, Shmyhal said:
The right to life is one of the key fundamental rights and today at the centre of Europe this right is being violated every minute and every second.
Rusland heeft helemaal de mogelijkheid niet allerlei oorlogen te voeren. Het is niet zoals Nazi-Duitsland dat een oorlogseconomie had opgebouwd met het hoogste defensiebudget ter wereld en zorgvuldige opbouw van het leger. Ze voeren vreten dat over datum is aan hun manschappen, zo goed zijn ze voorbereid op de oorlog.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:10 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Sancties zijn leuk, maar daar voelt Poetin niet direct iets van. Dat zou gunstig kunnen uitpakken, maar dat is iets van de lange adem en brengt ook een hoop onzekerheden met zich mee. Met mogelijk ook weer escalatie.
[..]
Rusland heeft inmiddels al van meerdere kanten hulp gekregen, dan is het vreemd als Oekraïne dat niet zou mogen doen en we onszelf in de luren laten leggen door dreigementen met kernwapens. Rusland gaat ook niet ineens stoppen met deze vorm van politiek als ze Oekraïne hebben, integendeel. De vraag is dus vooral waar wil je naartoe op de lange termijn.
Beetje de Russische stijl. En als je niet zo goed bent in de boel van afstand overzien en leiden dan moet het van dichtbij.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
dat zou idd heel goed kunnen.
al had ik bij die vorige gelezen dat het vrij uitzonderlijk is dat iemand met zo'n positie naar de front linie gaat
nou een brigadegeneraal leid de brigade (2000/3000 man?), als het een bewegende eenheid is dan lukt dat niet via Teams ofzoquote:Op maandag 14 maart 2022 19:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
al had ik bij die vorige gelezen dat het vrij uitzonderlijk is dat iemand met zo'n positie naar de front linie gaat
.jawel hoor, in een toespraak van Zelenskyy op Facebook, hier gepost: hij gaf onderscheidingen aan een 25-tal mensen, ook een vrouw, waarvan 3/4 posthuum.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:14 schreef wpor het volgende:
[..]
Tja. Oekraïne heeft vast ook mannen met dergelijke rangen die dood gaan maar dat horen we niet.
In Syrië zijn er ook genoeg generaals en kolonels gesneuveld. Daarnaast moet je je in het geval van Rusland ook nog altijd afvragen of het niet stiekem een inside job betreft.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou een brigadegeneraal leid de brigade (2000/3000 man?), als het een bewegende eenheid is dan lukt dat niet via Teams ofzo
het is (gelukkig) meer uitzonderlijk geworden dat er zo'n groot leger op pad is dat je zulke mensen mee moet sturen
quote:Op maandag 14 maart 2022 19:18 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In Syrië zijn er ook genoeg generaals en kolonels gesneuveld. Daarnaast moet je je in het geval van Rusland ook nog altijd afvragen of het niet stiekem een inside job betreft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een minderheid sterft idd van ouderdom.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
quote:Op maandag 14 maart 2022 19:22 schreef Perrin het volgende:
[..]Wow, dit is echt sickSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een minderheid sterft idd van ouderdom.
In Rusland is dat volgens mij ook vaak zelfmoord met assistentie. Je moet toch iets semigeloofwaardigs als officiële doodsoorzaak bekendmaken natuurlijk.quote:
En auto ongelukken.quote:
Dank, man. Dat was voor allebei een hele opluchting. Vandaag drie burgers doodgeschoten op straat in Sumy. Ze is bezorgd om de veiligheid van haar broer, die daar dus nog zit. Maar zelf zegt ze onderweg naar de 'tussenstops' niet heel veel onveiligs te hebben meegemaakt.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Erg fijn, binnen de omstandigheden uiteraard, dat ze eindelijk uit Sumy is...
Voor je opgezocht, vanaf minuut 8, 17 posthuum. Dus dat horen wij wel, jij hoort het niet. https://www.facebook.com/(...)eos/3128940104046592quote:Op maandag 14 maart 2022 19:14 schreef wpor het volgende:
[..]
Tja. Oekraïne heeft vast ook mannen met dergelijke rangen die dood gaan maar dat horen we niet.
De ĽSNS?quote:Op maandag 14 maart 2022 19:18 schreef heywoodu het volgende:
Slowakije gaat de komst van 2100 NAVO-militairen bij de grens met Oekraïne goedkeuren, in het parlement stemden alleen de neo-nazi's tegen.
[ afbeelding ]
Die lieve topgozer Stalin in twijfel trekkenquote:Op maandag 14 maart 2022 19:26 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
En auto ongelukken.
Stalin was hier ook heer en meester in toch? Heb me laten vertellen dat hij zijn hele schoonfamilie heeft uitgemoord. Waren allemaal ‘verongelukt’
quote:Op maandag 14 maart 2022 19:30 schreef roos94 het volgende:
[..]
Die lieve topgozer Stalin in twijfel trekken
Nederland valt reuze mee wat dat betreft. Belgie wel erg ja.quote:Op maandag 14 maart 2022 15:45 schreef xzaz het volgende:
[..]
Verander Londen met elke willekeurige stad in Europa. Misschien niet op die schaal maar wel van de zelfde orde.
On 2 March, United Kingdom housing minister Michael Gove announced his intention to draft plans to allow refugees to be housed in Russian oligarchs' homes in the UK; however, the UK government had not seized the homes at that time.[124] On the 12th of March, Gove announced a new scheme whereby Britons who offered their home to Ukrainian refugees would receive £350 a month.[125][126]quote:
[..]De helft of zo overleden tijdens een car ' accident'SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een minderheid sterft idd van ouderdom.wtf.
Zegt ook wel genoeg dat dit soort jongens zo dicht bij het front moeten zitten moraal zal wel laag zijn.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:07 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Een autoongeluk tijdens een buitenlandse missie was bij het Belgische leger een manier om "interne problemen" op te lossen, heb ik gehoord.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:26 schreef tuinkabouter50000 het volgende:
[..]
En auto ongelukken.
Stalin was hier ook heer en meester in toch? Heb me laten vertellen dat hij zijn hele schoonfamilie heeft uitgemoord. Waren allemaal ‘verongelukt’
]quote:Volgens het federale ministerie van Binnenlandse Zaken waren op 6 maart 2022 om 12.00 uur 37.786 oorlogsvluchtelingen uit Oekraïne geregistreerd in Duitsland. [31] Volgens de federale politie waren er op 11 maart bijna 110.000 naar Duitsland gekomen. Op deze dag kwamen de federale minister van Binnenlandse Zaken, de ministers van Binnenlandse Zaken en vertegenwoordigers van de lokale autoriteiten overeen dat vluchtelingen (die geen eigen huisvesting vinden) volgens de Königstein-sleutel over de deelstaten moeten worden verdeeld . [32
beetje Russisch gas opmaken daar.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:38 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
]
In Duitsland waren op 11 maart al 110.000 Oekrainse vluchtelingen WOW
Het leven is vol gevaren in Rusland. En het houdt de rest scherp.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
De helft of zo overleden tijdens een car ' accident'wtf.
quote:Hoeveel vluchtelingen uit Oekraïne bevinden zich in Nederland?
Dat weet niemand. Het officiële aantal vluchtelingen uit Oekraïne in Nederland staat nu op 6700. Dat getal komt van het ministerie van justitie en veiligheid. Afgelopen etmaal werden er 500 nieuwe vluchtelingen geregistreerd, de dagen ervoor waren dat er 1500.
Het gaat om vluchtelingen die zich bij officiële instanties hebben gemeld, in dit geval vaak de gemeente. Maar omdat aanmelden niet verplicht is en Oekraïense vluchtelingen zich ook niet hoeven aan te melden bij het Coa, zoals bijvoorbeeld asielzoekers uit Syrië, is er geen zicht op het exacte aantal vluchtelingen uit Oekraïne in Nederland. Wel roept het ministerie vluchtelingen op om zich te melden. Zo krijgen zij toegang tot voorzieningen.
quote:Hoeveel opvangplekken zijn er gereed?
Vanaf maandag zijn er 17.000 plekken voor vluchtelingen uit Oekraïne, verspreid over het land. Zaterdag waren dat er nog 11.000. Volgende week moeten dat 25.000 plekken zijn, duizend per veiligheidsregio. Op de langere termijn wordt dit aantal verdubbeld. Deze aantallen staan los van opvangplekken bij mensen thuis.
Want naar dat hof luistert Rusland ook?quote:Op maandag 14 maart 2022 19:16 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Lijkt me geen goed idee. Mogelijk voeren ze dan de doodstraf weer in (Medvedev sprak er al over). En het Europees Hof voor de Rechten van de Mens zou geen aanklachten tegen Rusland meer kunnen behandelen.
Schandalig dit soort onteigeningen.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:35 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
On 2 March, United Kingdom housing minister Michael Gove announced his intention to draft plans to allow refugees to be housed in Russian oligarchs' homes in the UK; however, the UK government had not seized the homes at that time.[124] On the 12th of March, Gove announced a new scheme whereby Britons who offered their home to Ukrainian refugees would receive £350 a month.[125][126]
[..]Is het geen lijst van generaals die in dienst gestorven zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een minderheid sterft idd van ouderdom.
Ik neem aan dat generaals die aan ouderdom sterven reeds op pensioen zijn.are we infinite or am I alone
Na het zien van vele Russische dashcam filmpjes acht ik die kans niet heel onwaarschijnlijkquote:Op maandag 14 maart 2022 19:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
In heb bij OVT ooit een keer het verhaal van de dochter van Stalin gehoord. Daar kon men toen gemakkelijk een hele uitzending mee vullen.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:30 schreef roos94 het volgende:
[..]
Veel landen luisteren niet naar dat hof (UK bvb weigert vonnissen uit te voeren). Maar als het hof een schadevergoeding oplegt en Rusland niet betaalt, kan de benadeelde beslag laten leggen op bezittingen van de Rusische staat.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want naar dat hof luistert Rusland ook?
OVT? Heb je een linkje?quote:Op maandag 14 maart 2022 19:48 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In heb bij OVT ooit een keer het verhaal van de dochter van Stalin gehoord. Daar kon men toen gemakkelijk een hele uitzending mee vullen.
Die woonde (relatief) anoniem in Wisconsin toch?quote:Op maandag 14 maart 2022 19:48 schreef Idisrom het volgende:
[..]
In heb bij OVT ooit een keer het verhaal van de dochter van Stalin gehoord. Daar kon men toen gemakkelijk een hele uitzending mee vullen.
Al die RTL7-shit-dashcam-prutsers blijken achteraf slachtoffers van KGB-FSB.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:36 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Nee died of old age staat er ook tussen.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:44 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is het geen lijst van generaals die in dienst gestorven zijn?
Ik neem aan dat generaals die aan ouderdom sterven reeds op pensioen zijn.
Lolquote:Op maandag 14 maart 2022 19:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Al die RTL7-shit-dashcam-prutsers blijken achteraf slachtoffers van KGB-FSB.
Dan kan G-B zuur gaan opbreken, als Rusland ook Britse bedrijven/vestigingen daarna gaat nationaliseren.quote:
Als het niet teveel gevraagd is; graag!quote:Op maandag 14 maart 2022 19:52 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Dat is al jaren geleden, je moet even mij tijd geven om te zoeken.
Gebeuren daar aardig wat ongelukken (maar daalt vrij hard), maar zelfs dan is het nog ongeloofwaardig.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:47 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Na het zien van vele Russische dashcam filmpjes acht ik die kans niet heel onwaarschijnlijk![]()
"Train accident" daarentegen
Ik ben bang dat het geluidsfragment niet meer werkt.quote:
zou goed kunnen , de wodka consumptie is aardig gedaald onder jongeren met een auto en nu ook strafbaarquote:Op maandag 14 maart 2022 19:54 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gebeuren daar aardig wat ongelukken (maar daalt vrij hard), maar zelfs dan is het nog ongeloofwaardig.
https://www.statista.com/(...)ad-deaths-in-russia/
#hartonderderiem #sorrysp3c #oekrainequote:Op maandag 14 maart 2022 19:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja ik kan het wel blijven modden maar als de mods er ook over door blijven emmeren dan gooi ik de handdoek in de ring
doe lekker wat jullie willen
moslims
baudet
trump
finale eredivisie ijshockey met Amstel Tijgers
maakt me niet meer uit
ga maar ... stop ik gewoon met volgen
Doet het prima, dankjewel!quote:Op maandag 14 maart 2022 19:55 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het geluidsfragment niet meer werkt.
https://www.vpro.nl/progr(...)n-stalin-10-14~.html
[..]Maar als er tientallen generaals zijn dan wordt dit indrukwekkende lijstje wel iets minder schokkendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Een minderheid sterft idd van ouderdom.
ne goede zaakquote:
quote:Op maandag 14 maart 2022 19:15 schreef bitterbal het volgende:
[..]
Voor je opgezocht, vanaf minuut 8, 17 posthuum onderscheiden. Hoge rangen en soldaten we horen het ook van Oekraïeners. https://www.facebook.com/(...)eos/3128940104046592quote:Op maandag 14 maart 2022 19:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar daarvan verwacht je het ook wel een beetje
Mensen die nog steeds een NFZ willen, moeten begrijpen dat ze pleiten voor de volledige vernietiging van alles wat ze ooit hebben gekend, liefgehad en er niks van datgene overblijft wat iedereen zo graag wil beschermen. De dood van het leven. Op die manier zullen we Rusland niet "verslaan", we zullen de vrijheid en democratie niet verdedigen en we zullen Oekraïne zeker niet op die manier beschermen, omdat ook zij zullen worden vernietigd. Het is letterlijk een collectieve zelfmoordgedachte.quote:Op maandag 14 maart 2022 18:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Goed voorbeeld doet hopelijk volgen.
Rusland luistert naar niemand en naar niksquote:Op maandag 14 maart 2022 19:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want naar dat hof luistert Rusland ook?
Dapper.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
andere bron
[ twitter ]
Heldin hoor(die we nooit meer terug zien gok ik)
Gelukkig genoeg helden ook in Rusland. Hopelijk is haar cel niet al te tochtig.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
andere bron
[ twitter ]
Ballen heeft die meid.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
andere bron
[ twitter ]
Ah, inderdaad. Het is natuurlijk mogelijk dat het (ik zie dat het van wikimedia komt) enkel generaals zijn die een wikipedia pagina hebben, en velen ervan een wikipedia hebben gekregen omdat hun dood verdacht leek.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee died of old age staat er ook tussen.
Poetin stata veel t ever van het gewone leger af en de corruptuie tiert er welig, van de defensie uitgaven worden besteed aan raketten en aan plezierboten , niet aan het gewone leger , die krijgen niksquote:Op maandag 14 maart 2022 19:16 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Rusland heeft helemaal de mogelijkheid niet allerlei oorlogen te voeren. Het is niet zoals Nazi-Duitsland dat een oorlogseconomie had opgebouwd met het hoogste defensiebudget ter wereld en zorgvuldige opbouw van het leger. Ze voeren vreten dat over datum is aan hun manschappen, zo goed zijn ze voorbereid op de oorlog.
Rusland bijt zichzelf stuk puur en alleen op de Oekraïne en zal daarna economisch en militair niet in staat zijn tot meer avonturen. Ook ontbreekt de motivatie vanuit het volk hiervoor. Er is geen eindeloze propaganda geweest ten aanzien van naziregimes in de Baltische Staten en Polen.
quote:Op maandag 14 maart 2022 19:48 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo manquote:Op maandag 14 maart 2022 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mensen die nog steeds een NFZ willen, moeten begrijpen dat ze pleiten voor de volledige vernietiging van alles wat ze ooit hebben gekend, liefgehad en er niks van datgene overblijft wat iedereen zo graag wil beschermen. De dood van het leven. Op die manier zullen we Rusland niet "verslaan", we zullen de vrijheid en democratie niet verdedigen en we zullen Oekraïne zeker niet op die manier beschermen, omdat ook zij zullen worden vernietigd. Het is letterlijk een collectieve zelfmoordgedachte.
Pure emotie en machteloosheid van een ieder die als lemmingen staan bij het klif.
Wowquote:Op maandag 14 maart 2022 20:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is stalins kleindochter
Overdrijven is ook een vak.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Mensen die nog steeds een NFZ willen, moeten begrijpen dat ze pleiten voor de volledige vernietiging van alles wat ze ooit hebben gekend, liefgehad en er niks van datgene overblijft wat iedereen zo graag wil beschermen. De dood van het leven. Op die manier zullen we Rusland niet "verslaan", we zullen de vrijheid en democratie niet verdedigen en we zullen Oekraïne zeker niet op die manier beschermen, omdat ook zij zullen worden vernietigd. Het is letterlijk een collectieve zelfmoordgedachte.
Pure emotie en machteloosheid van een ieder die als lemmingen staan bij het klif.
Plas anders ook nog even in je broek.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
That’s a challenging wankquote:Op maandag 14 maart 2022 20:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat is wat een nucleaire wereldoorlog in gaat houden, en dat gaat een NFZ triggeren.quote:
quote:"Uiteraard, het volk wil geen oorlog. Waarom zou een of andere landarbeider zijn leven op het spel willen zetten als het beste wat er voor hem inzit is dat hij zonder kleerscheuren thuiskomt? Natuurlijk, het eenvoudige volk wil geen oorlog, noch in Rusland noch in Engeland noch in Amerika, net zo min in Duitsland. Dat is duidelijk. Maar uiteindelijk zijn het de leiders van een land die de politiek bepalen, en het is altijd makkelijk om het volk zover te brengen dat het meedoet, of het nou gaat om een democratie, om een fascistische dictatuur, om een parlement of een communistische dictatuur."
quote:. "Dat is allemaal mooi. Maar met of zonder kiesrecht, het volk kan altijd ertoe worden overgehaald om zijn Führer (leider) te volgen. Dat is heel simpel. Je hoeft niets anders te doen dan het volk te vertellen dat het wordt aangevallen. En je verwijt de pacifisten hun gebrek aan patriottisme. En beweert dat ze hun land in gevaar brengen. Deze methode werkt in elk land."
Goed opgedroogd.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Iemand in stalins familie heeft ook ooit aan de Uva gestudeerd. Kan ff niet vinden wie.quote:Op maandag 14 maart 2022 20:02 schreef roos94 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 14 maart 2022 19:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
andere bron
[ twitter ]
Allebei onjuist imoquote:Op maandag 14 maart 2022 20:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is wat een nucleaire wereldoorlog in gaat houden, en dat gaat een NFZ triggeren.
I believe I can flyquote:Op maandag 14 maart 2022 20:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat in the actual fuck
Hier vliegt een rus metershoog de lucht in nadat zijn locatie wordt beschoten, gezien vanuit een drone.
https://www.reddit.com/r/(...)t_get_bombedshelled/
Die zal binnenkort ook wel een 'auto-ongeluk' krijgenquote:Op maandag 14 maart 2022 19:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
andere bron
[ twitter ]
ik zeg ook niet van niet volgens mij hoorquote:Op maandag 14 maart 2022 19:58 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
[..]
Voor je opgezocht, vanaf minuut 8, 17 posthuum onderscheiden. Hoge rangen en soldaten we horen het ook van Oekraïeners. https://www.facebook.com/(...)eos/3128940104046592
aawwwquote:Op maandag 14 maart 2022 19:56 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
#hartonderderiem #sorrysp3c #oekraine
Blablablaquote:Op maandag 14 maart 2022 20:05 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Dat is wat een nucleaire wereldoorlog in gaat houden, en dat gaat een NFZ triggeren.
Aldermaston, Reading zou ik geen Londen meer noemen. De afstand tot het centrum van Londen is groter dan de afstand tot Portsmouth of Southampton.quote:
Wat is dit nou weerquote:Op maandag 14 maart 2022 20:16 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Blablabla
Eerst moeten we Poetin « mild » bezig vinden en nu moeten we doodsbenauwd voor hem zijn…
Waarom trek jij de uitspraken van woordvoerders en wereldleiders van gerenommeerde instituties zoals de NAVO en de EU nu wel in twijfel die hier zo bekend staan als de hoeders van desinformatie en bekend staan als het heilige boontje in dit conflict?quote:
Lul niet zo dom man, met je valse kutdilemma’squote:Op maandag 14 maart 2022 20:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Waarom trek jij de uitspraken van woordvoerders en wereldleiders van gerenommeerde instituties zoals de NAVO en de EU nu wel in twijfel die hier zo bekend staan als de hoeders van desinformatie en bekend staan als het heilige boontje in dit conflict?
Dit is geen call of duty of Spielberg film waar we even avonturiertje kunnen spelen.
Relatief milde man was dat.quote:Op maandag 14 maart 2022 19:30 schreef roos94 het volgende:
[..]
Hoe kun je in een Spielberg film avonturiertje spelen?quote:Op maandag 14 maart 2022 20:18 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Spielberg film waar we even avonturiertje kunnen spelen.
quote:Op maandag 14 maart 2022 19:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
andere bron
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |