Helemaal eens.quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
De E91 moet ik juist een tijdje rijden voordat ‘ie wat aangeeft. Volgende rit maar even kijken wat ‘ie aangeeft. Vind het inderdaad niet zo handig als een normale peilstok.
Nou bij de E9# hadden ze dat nog niet zo onder controle 😂 Is niet zo erg, maar moet dat ding wel een beetje betrouwbare waardes geven. De E34 hoef ik meestal maar 1 liter in de 15.000km bij te vullen.quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Helemaal eens.
Maar dit is wel mijn eerste BMW waar ik van 100000 tot, nu, 235000 km. nog geen liter heb moeten bijvullen.
Waarschijnlijk sijpelt die ene liter via de klepsteelrubbers de verbrandingskamer in.quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nou bij de E9# hadden ze dat nog niet zo onder controle 😂 Is niet zo erg, maar moet dat ding wel een beetje betrouwbare waardes geven. De E34 hoef ik meestal maar 1 liter in de 15.000km bij te vullen.
Ja kwam ook onder de kleppendeksel vandaan. Daar heeft m’n E34 ook last van, al 2x vervangen maar na zoveel tijd gaat het gewoon weer zweten daar.quote:Op donderdag 10 maart 2022 19:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Waarschijnlijk sijpelt die ene liter via de klepsteelrubbers de verbrandingskamer in.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lohner%E2%80%93Porschequote:The Lohner–Porsche's design was studied by Boeing and NASA to create the Apollo program's Lunar Roving Vehicle. Many of its design principles were mirrored in the Rover's design.
Febi is al jaren niet meer wat het was en min of meer een b merk geworden. Bijna alles van Febi gaat nog maar 1 a 2 jaar mee. Bij de mini ook nieuwe Febi wiellagers voor, na een jaar hoorde we een schuren geluid, na het loshalen van de asmoer viel het lager er in 3 stukken uit. Motorsteunen vervangen van Febi, na 1,5 jaar volledig gescheurd. Ik koop het niet meerquote:Op zondag 3 april 2022 08:48 schreef daNpy het volgende:
Na contact met de leverancier maar vast SKF lagers besteld (de vorige waren Febi Bilstein) en hiervan vrijdagavond de linkse gemonteerd.
Nee ik ben er ook van genezen idd. De carterontluchting van de Seat vervangen, ook Febi Bilstein, maar bleef lekken. Nu zit er (weer) een andere op, weg lekkage.quote:Op zondag 3 april 2022 16:40 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Febi is al jaren niet meer wat het was en min of meer een b merk geworden. Bijna alles van Febi gaat nog maar 1 a 2 jaar mee. Bij de mini ook nieuwe Febi wiellagers voor, na een jaar hoorde we een schuren geluid, na het loshalen van de asmoer viel het lager er in 3 stukken uit. Motorsteunen vervangen van Febi, na 1,5 jaar volledig gescheurd. Ik koop het niet meer
Zag ‘m ook al op FB voorbijkomen. Echt spuuglelijk wat mij betreft. Ook apart dat ze het hebben over Dubai, maar dat de foto’s volgens de navi, in Japan zijn gemaakt.quote:Op zaterdag 30 april 2022 21:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
voor in de categorie kermisautos:
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/64220/19040369
Ja, want in Dubai 'durven' ze deze bodykit te plaatsen. Echter is er dan niemand meer die in de auto durft te rijden, dus staat al ie al zo lang stil dat de accu defect is.
Maar Japan zou sowieso onlogisch zijn toch, daar zit het stuur rechts. Die uitlaatpijpen zoals de Lexus IS F vind ik wel wat hebben... heeft me altijd verbaasd dat je dat zelden ziet. De rest is inderdaad vreselijk.quote:Op zondag 1 mei 2022 10:51 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zag ‘m ook al op FB voorbijkomen. Echt spuuglelijk wat mij betreft. Ook apart dat ze het hebben over Dubai, maar dat de foto’s volgens de navi, in Japan zijn gemaakt.
Nee hoor, links gestuurde Duitse auto’s zijn een statussymbool daar.quote:Op maandag 2 mei 2022 09:21 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Maar Japan zou sowieso onlogisch zijn toch, daar zit het stuur rechts. Die uitlaatpijpen zoals de Lexus IS F vind ik wel wat hebben... heeft me altijd verbaasd dat je dat zelden ziet. De rest is inderdaad vreselijk.
Oh ja net als een Skyline hierquote:Op maandag 2 mei 2022 11:53 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Nee hoor, links gestuurde Duitse auto’s zijn een statussymbool daar.
Is bij een Japanse tuner veredeld, eerder voorbij gekomen op Autoblogquote:Op zaterdag 30 april 2022 21:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
voor in de categorie kermisautos:
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/64220/19040369
Ja, want in Dubai 'durven' ze deze bodykit te plaatsen. Echter is er dan niemand meer die in de auto durft te rijden, dus staat al ie al zo lang stil dat de accu defect is.
En maccie.... Ik vind rijden in de UK met NL auto nooit zo erg, wen je best snel aan, alleen rotondes zijn erg onoverzichtelijk.quote:Op maandag 2 mei 2022 13:53 schreef Hyperdude het volgende:
Het maakt ook niet zoveel uit.
Behalve in parkeergarages.
Wat een gedrochtquote:Op zaterdag 30 april 2022 21:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
voor in de categorie kermisautos:
https://www.bva-auctions.com/nl/auction/lot/64220/19040369
Ja, want in Dubai 'durven' ze deze bodykit te plaatsen. Echter is er dan niemand meer die in de auto durft te rijden, dus staat al ie al zo lang stil dat de accu defect is.
En (lange) bochten naar links waar links ook iets naast de weg staat.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:11 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
En maccie.... Ik vind rijden in de UK met NL auto nooit zo erg, wen je best snel aan, alleen rotondes zijn erg onoverzichtelijk.
Woningnood is groter dan ik dacht.quote:
Lekkere bak! Vind persoonlijk wel de Ali niercovers de hele auto een beetje omlaag halen eigenlijk, maar ieder z'n ding natuurlijk.quote:
Leuk projectje! Vriend van me had er ook zo eentje, zijn inderdaad erg fijne rijdersauto's.quote:Op zondag 15 mei 2022 00:04 schreef boegschroef het volgende:
Vandaag opgehaald
[ afbeelding ]
Meteen maar even gewassen, gepolijst en gewaxed. En de koplampen gepolijst en een nieuw beschermlaagje erop.
[ afbeelding ]
Het is er 1 met wat problemen, maar dat wist ik voordat ik hem kocht.
Er zitten nieuwe banden en remmen op maar niet het merk wat ik zelf zou kopen dus ik twijfel nog of ik ze ga vervangen of het even aankijk.
Er zit een nieuwe softtop en cabrio dak motor in.
Bijrijders kant gaat niet open met de sleutel of met de bediening in de auto
Airco werkt niet (bijgevuld, werkte even en nu is het volgensmij helemaal stuk)
Sticky steering probleem.
Maar verder rijd ie best goed
Heb ik vaker gehoord, maar ik vind het wel mooi, en zo is de auto iets meer uniek dan 95% van de e93s die ik op de weg zie.quote:Op maandag 16 mei 2022 22:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Lekkere bak! Vind persoonlijk wel de Ali niercovers de hele auto een beetje omlaag halen eigenlijk, maar ieder z'n ding natuurlijk.
Wat bedoel je precies? De lens van m’n telefoon maakt het soms ook wat raar. Maar hij heeft af fabriek sportonderstel, dus ligt wat lager. Merk verder met rijden geen rare dingen.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 18:07 schreef spectrumanalyser het volgende:
@:Loveatfirstdrive Auto staat wat raar op z'n wielen. Is de auto verlaagd of er ligt erg zware bagage in.
Die heeft wel gesloten rails toch? Maar zonder vind ik ook bij de F11 dik ja. Als het hetzelfde systeem is als bij de E91 (gok van wel) is het wel te doen. Moet je de strips zoeken of nieuwe kopen (voor E91 215 euro per stuk ongespoten, dus dat ging me wat ver). Ik was er tussen de 3 a 4 uur mee bezig. Rustig aan met wat pauzes er tussen. Zal vast wel een video of howto zijn voor de F11.quote:Op woensdag 18 mei 2022 10:10 schreef Hyperdude het volgende:
Nou wil ik de dakrails van de F11 ook kwijt.
Ik laat het eerst maar zo. Zijn al "lage" rails.quote:Op woensdag 18 mei 2022 10:47 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Die heeft wel gesloten rails toch? Maar zonder vind ik ook bij de F11 dik ja. Als het hetzelfde systeem is als bij de E91 (gok van wel) is het wel te doen. Moet je de strips zoeken of nieuwe kopen (voor E91 215 euro per stuk ongespoten, dus dat ging me wat ver). Ik was er tussen de 3 a 4 uur mee bezig. Rustig aan met wat pauzes er tussen. Zal vast wel een video of howto zijn voor de F11.
Overigens kan ik nog gewoon dragers plaatsen, maar dan geschroefd ipv geklemd. Zitten klepjes in de strips die de gaten zichtbaar maken.
Eind april nog 48 betaald. En dat was stom want ik moest eigenlijk verlengen maar was te laatquote:
Ligt aan hoe oud de auto is volgens mij. Oudere auto (15 jaar?) kost 25 euro.quote:Op woensdag 18 mei 2022 14:34 schreef daNpy het volgende:
[..]
Eind april nog 48 betaald. En dat was stom want ik moest eigenlijk verlengen maar was te laat
Nu ook al meteen MRB aanslag binnen, die ik straks weer terug ga krijgen
1986. Ik was ook verbaasd over de hoogte van het bedrag. Misschien omdat het binnen X-tijd wéér schorsen is?quote:Op woensdag 18 mei 2022 15:29 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ligt aan hoe oud de auto is volgens mij. Oudere auto (15 jaar?) kost 25 euro.
Vreemd ja. Volgens mij laatste keer ook 24 euro betaald voor de E34 1994. Eens kijken of ik er wat over kan vinden.quote:Op woensdag 18 mei 2022 15:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
1986. Ik was ook verbaasd over de hoogte van het bedrag. Misschien omdat het binnen X-tijd wéér schorsen is?
En verlengen kost volgens mij telkens 24 euro.
Als mensen meer info willen kunnen ze altijd een berichtje sturen. Ga er toch niet echt vanuit dat ik hier iemand vind.quote:Op woensdag 18 mei 2022 14:12 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Misschien wat meer info Yoshi?
Niet voor mij hoor, heb geen ruimte.
CIC sowieso wel, CCC misschien ook (plak je framenummer en je weet het)quote:
Idd als de kofferbak niet goed dicht is gaat het dak ook niet dicht dus daar ging blijkbaar wat mis. Ach ja nu kan hij direct z'n auto van binnen reinigenquote:Op vrijdag 17 juni 2022 10:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Zo te zien is er wat mis met de achterklep, niet met het knopje.
Klopt, ik heb het wel eens getest. Helaas is het vrij lastig om 80 te blijven rijden op afritten/door stoplichten, en al helemaal door woonwijken waar scholen staanquote:Op vrijdag 17 juni 2022 21:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dak hoeft niet dicht, vanaf 80 km per uur blijf je droog.
Yo.quote:Op woensdag 18 mei 2022 11:33 schreef YoshiBignose het volgende:
Iemand hier misschien nog interesse in m'n E36 cabrio? Ik doe hem nog ff door de APK en dan in de verkoop... mankeren wat dingetjes maar voor de rest een prima auto, 5 jaar in gereden ofzo. Denk dat iemand met beetje verstand hem wel weer netjes kan krijgen en dan is het best een klassieker.
[ afbeelding ]
Bij mijn Z4 destijds werkte dat niet. Eerst even wel, maar als je wat langer rijdt kruipt het water over de voorruit naar boven en via de A-stijlen druppelt het dan naar binnen. En dan uiteraard precies op de plek waar de knopjes voor de ramen en spiegels zitten.quote:Op vrijdag 17 juni 2022 22:17 schreef DX11 het volgende:
[..]
Klopt, ik heb het wel eens getest. Helaas is het vrij lastig om 80 te blijven rijden op afritten/door stoplichten, en al helemaal door woonwijken waar scholen staan
Na hoeveel kms. moesten er nieuwe klauwen in?quote:Op woensdag 22 juni 2022 23:11 schreef Andyy het volgende:
Geen BMW, maar ik heb hier vaker gepost
[ afbeelding ]
Recent nieuwe schijven en (keramische) remblokken erop laten zetten.
Helaas ook vier nieuwe remklauwen nodig gehad, achter liet er 1 niet goed meer los en voor lekten ze.
De velgen blijven nu ook lekker schoon, achter met normale remblokken wordt het nog wel zwart
[ afbeelding ]
Toch nog een soort van praktisch
Staat nu 130k op, sinds ik ‘m heb is er bijna 40k bijgekomen in 1,5 jaar. Dus in mijn bezig heeft die niet veel stil gestaanquote:Op donderdag 23 juni 2022 19:40 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Na hoeveel kms. moesten er nieuwe klauwen in?
Of staat ie veel en langdurig stil?
Vast wel, maar stond bij een reguliere garage. Ze kwamen er achter toen ze remblokken/schijven gingen vervangen. Was geen specialist en alles was al gedemonteerd toen ze het zagen helaas. Reviseren had vast veel gescheeldquote:Op donderdag 23 juni 2022 19:53 schreef daNpy het volgende:
Konden die klauwen niet gereviseerd worden?
Of was het bij de dealer?
Juist bij een reguliere garage verwacht je dat ze nog de tijd nemen om iets te reviseren.quote:Op donderdag 23 juni 2022 23:21 schreef Andyy het volgende:
Vast wel, maar stond bij een reguliere garage. Ze kwamen er achter toen ze remblokken/schijven gingen vervangen. Was geen specialist en alles was al gedemonteerd toen ze het zagen helaas. Reviseren had vast veel gescheeld
"Tv maken" lekker overdreven dramatisch weer. Je kan van elk merk auto / motor wel wat vinden.quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Joep van Carrec is geen fan van de N43 motor. of de N13 en de N20.
Zo slecht zijn die motoren nou ook weer niet toch?
De N43 is berucht vanwege de distributieketting, of eigenlijk de kettinggeleiders. Die worden broos, breken af en vallen in het carter.
Penbobines? Bij welke motor gaan penbobines wel een heel autoleven mee? gewoon onderhoud.
Net als een waterpomp, die gaat geen autoleven mee.
Toevallig net de garage laten doen, dus heb geen idee. Meestal ook niet heel duur.quote:Op woensdag 20 juli 2022 08:08 schreef daNpy het volgende:
Kun je bij een E91 eigenlijk zelf de remvloeistof verversen, en gewoon doorpompen met het pedaal?
Of is het toch verstandiger dit te laten doen aan de computer, ivm aansturen ABS pomp?
Nee klopt maar ik vind het wel suf om hem alleen daarvoor weg te brengen. Dan check ik het zelf en wacht ik op de volgende beurt (die ik eigenlijk ook gewoon zelf wilde doen trouwens).quote:Op woensdag 20 juli 2022 09:11 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Toevallig net de garage laten doen, dus heb geen idee. Meestal ook niet heel duur.
Ja dat is ook weer zo. Heb eerst ook getwijfeld om olie zelf te doen, maar vind de besparing niet extreem groot en dan moet je die troep weer dumpen ook nog. En kost weer tijd.quote:Op woensdag 20 juli 2022 09:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee klopt maar ik vind het wel suf om hem alleen daarvoor weg te brengen. Dan check ik het zelf en wacht ik op de volgende beurt (die ik eigenlijk ook gewoon zelf wilde doen trouwens).
😂 Ik heb eigenlijk niet gekeken wat het mij gekost heeft. 2u lijkt inderdaad wat lang!quote:Op donderdag 21 juli 2022 07:53 schreef daNpy het volgende:
Nog niet gekeken om eerlijk te zijn
Edit: filmpje snel gevonden. Zegt die knakker: "It's a 2 hours job".
Wat? Met één hand op je rug vastgebonden of wat?
Ja klopt, en net als koelvloeistof is het bij wet onmogelijk om niet te knoeien met die zooi.quote:Op donderdag 21 juli 2022 08:30 schreef YoshiBignose het volgende:
Remvloeistof is toch wel irritant hoor. Met zo'n stom remontluchter pompje enzo aan de gang... waren toen ook wel even bezig.
Oef, remvloeistof wil je echt niet mee knoeien. leg er een doek omheen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 17:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja klopt, en net als koelvloeistof is het bij wet onmogelijk om niet te knoeien met die zooi.
Pompen is gewoon het makkelijkst, ben je ook zo klaar. Wielen hoeven er niet af.
Ik heb een systeem op druk én een met vaccum, maar vind ze beiden niet zo fijn werken als pompen. Pompen heeft ook nadelen, beschadigde cups en dus een lekkende hrc...
Heb een karretje waar ik het potje op zet, dat ik onder elke klauw kan rollen. Dus knoeien interesseert dan niet zo, en uiteraard liggen er poetsdoeken gereedquote:Op donderdag 21 juli 2022 19:12 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Oef, remvloeistof wil je echt niet mee knoeien. leg er een doek omheen.
remvloeistof bijt overal doorheen. je lak gaat er aan als je dat morst.
Waar zegt hij N13, ik hoor hem alleen N20, N43 en B38 zeggen. Dus zowat alle benzine 3/4 cilinders op de N13 na?quote:Op dinsdag 19 juli 2022 18:34 schreef spectrumanalyser het volgende:
Joep van Carrec is geen fan van de N43 motor. of de N13 en de N20.
Zo slecht zijn die motoren nou ook weer niet toch?
De N43 is berucht vanwege de distributieketting, of eigenlijk de kettinggeleiders. Die worden broos, breken af en vallen in het carter.
Penbobines? Bij welke motor gaan penbobines wel een heel autoleven mee? gewoon onderhoud.
Net als een waterpomp, die gaat geen autoleven mee.
Toevallig had Sreten (M539 Restorations) het over de slechte kwaliteit van OEM achterlichten. Vroegah waren ze een stuk beter. Hij had voor z’n E65 Alpina nieuwe achterlichten gekocht via de dealer en eentje was gewoon nieuw uit de doos al kapot.quote:Op donderdag 21 juli 2022 21:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Kwam er vandaag achter dat één van de achterlichten heel zwak brandt van de F20, beetje gegoogled maar schijnt dat je dan heel de achterlamp unit kunt gaan vervangen vanwege die falende LED. Duitse rommel
Kijk dat het onderstel enzo harder slijt dan bij een slome Toyota kan ik nog inkomen, maar maar van een achterlicht of koplamp zou je toch mogen verwachten dat die net als bij Toyota een compleet autoleven meegaan.
Wel gezocht, maar schijnt lastig te zijn en je moet de unit echt openbreken en weer dichtlijmen dan, zit niet geschroefd oid. En ben sowieso niet echt thuis in solderen/elektronica. Nieuwe kost iets van 280 OEM en 170 euro van Valeo. Maar OEM is toch al rotzooi en vraag me ook af wat het verschil is, komen die dingen niet uit dezelfde fabriek? Waarom zouden er verschillende productielijnen worden opgezet voor zo'n specifieke lamp.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wellicht kun je er een nieuw LED’je in solderen? Moet toch wel wat over te vinden zijn zou je zeggen.
Oh ja dat is een rotklus, in de oven enzo. Al is het om zo een bedrag te besparen nog wel de moeite om te proberen, wellicht als je al de nieuwe er in hebt.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:27 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wel gezocht, maar schijnt lastig te zijn en je moet de unit echt openbreken en weer dichtlijmen dan, zit niet geschroefd oid. En ben sowieso niet echt thuis in solderen/elektronica. Nieuwe kost iets van 280 OEM en 170 euro van Valeo. Maar OEM is toch al rotzooi en vraag me ook af wat het verschil is, komen die dingen niet uit dezelfde fabriek? Waarom zouden er verschillende productielijnen worden opgezet voor zo'n specifieke lamp.
Van de sloop of 2dehands voor paar tientjes zou ik ook prima vinden, zijn er sloperijen specifiek voor BMW onderdelen oid?
Ja die Valeo stond bij offenga, onderdelenlijn kende ik nog niet. Rij er voorlopig gewoon mee verder APK is toch pas over een jaar. Nou is het geen schokkend bedrag maar toch kut om geld aan uit te geven. Hoop dat die Xenon-koplampen het langer uithouden want dat wordt denk ik wel een duurder geintje om te vervangen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Oh ja dat is een rotklus, in de oven enzo. Al is het om zo een bedrag te besparen nog wel de moeite om te proberen, wellicht als je al de nieuwe er in hebt.
Ik weet niet welk merk de F20 origineel heeft, staat vast wel ergens op de unit? Maar Valeo zou ik ook wel aandurven, zeker als je er 110 euro mee bespaard. Koplampen is al wat lastiger, want daar is kwaliteit wel belangrijker (qua lichtopbrengst).
Je kunt bij Offenga kijken en D-parts (oh zie net dat D-parts niet meer bestaat). Zelf zoek ik gewoon op marktplaats, onderdelenlijn en eBay-Kleinanzeigen.de.
Das dus onmogelijk bij een 330i e9x.quote:Deze BMW 3-serie Cabrio heeft een start-stop systeem, waardoor de motor alleen wordt gebruikt als u rijdt.
Volgens mij is de N53 niet een probleemblok hoor, de N52 en N54 zijn erger voor zover ik weet. Mijne loopt in ieder geval al 2 jaar perfect (en zo stil dat ik soms twijfel of hij aan staat op idle )quote:Op maandag 25 juli 2022 18:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Eigenaren:
3 (15 incl. autobedrijf)
Er zal gerust iets mis zijn, als de auto zo vaak is verhandeld binnen autobedrijven. De N53 motor die wellicht een probleem heeft dat op slinkse wijze is verborgen.
ben benieuwd wat het verhaal hier achter is. er is gewoon mee gereden, het is ergens best gek dat een autohandelaar niet als eigenaar in beeld komt.quote:Op maandag 25 juli 2022 19:05 schreef DX11 het volgende:
[..]
Volgens mij is de N53 niet een probleemblok hoor, de N52 en N54 zijn erger voor zover ik weet. Mijne loopt in ieder geval al 2 jaar perfect (en zo stil dat ik soms twijfel of hij aan staat op idle )
Maar sowieso raar dat hij tussen bedrijven verschoven wordt wat bereikt dat nou echt? In ieder geval blij dat ik hem toen niet gekocht heb. Al vond ik het dakje wel erg leuk, denk dat er heel weinig zijn in nederland met een aparte kleur dak (dure optie).
Maar die laatste echte eigenaar heeft hem dus gehad van augustus 21 tot mei 22. Dat vind ik wel vrij kort voor zo'n dure auto.quote:Op maandag 25 juli 2022 19:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
ben benieuwd wat het verhaal hier achter is. er is gewoon mee gereden, het is ergens best gek dat een autohandelaar niet als eigenaar in beeld komt.
[ afbeelding ]
Tja, zou je een auto kopen die in korte tijd zo vaak van eigenaar is gewisseld. Het lijkt wel een truc om te kunnen zeggen dat de auto weinig eigenaren heeft gehad.
Het kan wel, ik ken er meerdere die naast een dichte auto een mooie nette cabrio in de garage houden. voor mooie ritjes en de zondag. Maar die sloot met handelaartjes, dat schrikt mij af.quote:Op maandag 25 juli 2022 19:28 schreef DX11 het volgende:
[..]
Maar die laatste echte eigenaar heeft hem dus gehad van augustus 21 tot mei 22. Dat vind ik wel vrij kort voor zo'n dure auto.
Dit is door het harde dak in principe gewoon een dichte auto (dak dicht geen wind geluid).quote:Op maandag 25 juli 2022 19:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Het kan wel, ik ken er meerdere die naast een dichte auto een mooie nette cabrio in de garage houden. voor mooie ritjes en de zondag. Maar die sloot met handelaartjes, dat schrikt mij af.
het blijft kwetsbaar, zo'n electronisch klapdak.quote:Op maandag 25 juli 2022 19:32 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dit is door het harde dak in principe gewoon een dichte auto (dak dicht geen wind geluid).
Maar dan nog koop je toch niet een cabrio voor 1 zomer en verkoop je hem net voor de volgende zomer?
Daar heb je het antwoord misschien. er kan verborgen schade zijn. opgelapte aanrijdingsschade.quote:Op maandag 25 juli 2022 19:32 schreef DX11 het volgende:
[..]
Dit is door het harde dak in principe gewoon een dichte auto (dak dicht geen wind geluid).
Maar dan nog koop je toch niet een cabrio voor 1 zomer en verkoop je hem net voor de volgende zomer?
Vind trouwens op foto 1 de parkeersensor verdacht donkerder dan de bumper lijken.
Een half uurtje als je weet wat je doet jaquote:Op maandag 25 juli 2022 19:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
het dak is ook wel kwetsbaar, met zoveel hydraulische zuigers en sensoren. je kunt het dak wel handmatig open en dicht doen maar dan ben je een half uurtje zoet.
Toch zien genoeg mensen het, waardoor ze hem niet kopen. En wordt hij weer doorgestoten in de handel.quote:Op maandag 25 juli 2022 19:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
er zal -iets- zijn wat je niet snel opvalt. pas na enige tijd in eigendom gaan je dingen opvallen. en dan wil je er vanaf.
Het kan tot 25kmh, toen ik mijn e93 kocht ging de verkoper hem naar buiten rijden en halverwege het rijden het dak open klappen, was ik ook niet heel blij mee, maar alles is nog heel heb die functie vervolgens zelf uit gecodeerd aangezien ik het niet vertrouw.quote:Op maandag 25 juli 2022 20:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is rijden en het dak bedienen niet hoe dan ook vragen om ellende?
De verkoper waar hij toen stond vertelde dat dit een "individual optie" was, en volgens mij heb ik later nog ergens gevonden dat dit wel echt een optie was. Maar inderdaad ik vind gewoon alles 1 kleur ook mooier maar dit is wel een hele unieke zo.quote:Op maandag 25 juli 2022 20:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Is dat zwarte dak echt origineel? Heb je de fabriekslijst gezien? Vind zelf gewoon in dezelfde kleur mooier.
Je kan op amazon je auto kiezen en dan meld hij exact de lengte de je moet hebben. In het geval van de e93 is het deze (60 en 40):quote:Op maandag 25 juli 2022 20:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
ruitenwisserbladen dadelijk nog bestellen
Nee, instinker. Was ook van mening dat alleen de lengte belangrijk was bij een wisserblad.quote:Op maandag 25 juli 2022 21:51 schreef DX11 het volgende:
[..]
Je kan op amazon je auto kiezen en dan meld hij exact de lengte de je moet hebben. In het geval van de e93 is het deze (60 en 40):
https://www.amazon.de/dp/B00D13NTHE?psc=1
En dit merk is ook wel een aanrader, had eerst die duurste bosch, die maakt meer geluid, en sloot ook minder mooi aan bij de hoek.
En nee niet heel eigenwijs 60 en 45 doen, deed ik ook, past echt niet
Sorry, je hebt gelijk, daarin heb ik ook de verkeerde besteld.quote:Op maandag 25 juli 2022 22:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Maar nee, je hebt bij de E9x twee verschillende typen wisserbladen.
Nee, nee, ook Ekris geeft twee modellen aan na invoeren kenteken. Daardoor ging ik ook in de fout.quote:Op maandag 25 juli 2022 22:14 schreef DX11 het volgende:
[..]
Sorry, je hebt gelijk, daarin heb ik ook de verkeerde besteld.
Daarom dus je kenteken invullen dan geeft hij degene met de goede aansluiting (linkje was voor mijn auto de goede).
Vermoedelijk betaal je bij Ekris het dubbele?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
quote:Op maandag 25 juli 2022 22:24 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Nee, nee, ook Ekris geeft twee modellen aan na invoeren kenteken. Daardoor ging ik ook in de fout.
Het oude type heeft een rond gaatje waar het wisserblad mee in een pin geschoven gaat.
Het nieuwe type heeft een plastic clip die je er uit schuift.
¤ 45,60 inclusief BTW voor het oude type.
¤ 46,40 inclusief BTW voor het nieuw type
er is ook geen foto bij. wie verwacht er nou dat er in 2009 ineens een aanpassing aan het ruitenwisserblad is geweest.Ja echt super onduidelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als je dan op amazon gaat naar degene die ik dus moet hebben:
(Valeo 574472) en je besteld die, dan is het wel de goede, maar het plaatje op amazon klopt niet, want daar staat een hele andere sluiting, terwijl dit toch echt het nieuwe (2010+) sluiting model is (dat kan je opzoeken als je die valeo op andere sites zoekt, kijk maar, zelfde artikelnr:)
Anyway toch 20 euro bespaard via amazon. Wel super stom dat het zo verwarrend is, als je hem dus hebt gevonden op amazon, check dan nog even op een andere site of het wel echt de goede sluiting is.Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
Kan jij toevallig vinden of ze daar trekhaak kabelboom (71 60 2156299) ook hebben? Ik zoek al 2 jaar maar niemand kan hem leveren.quote:Op maandag 25 juli 2022 22:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, beetje rond zoeken scheelt aardig wat. De Pierburg waterpump heb ik bij pkwteile24 uit Duitsland besteld voor ¤ 250.
Ekris vraagt ¤ 453,05 voor vermoedelijk exact dezelfde pomp.
Dat van die wisserbladen zal BMW best wat retouren opleveren gok ik. In mijn geval deden ze er niet moeilijk over.
Al bij BMW zelf geinformeerd? Zie 'm wel in Duitsland maar voor 352 euro.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:05 schreef DX11 het volgende:
[..]
Kan jij toevallig vinden of ze daar trekhaak kabelboom (71 60 2156299) ook hebben? Ik zoek al 2 jaar maar niemand kan hem leveren.
Ja zelfs al bij BMW nederland en BMW duitsland, beide denken hem nog te hebben maar als je dan wilt bestellen dan is hij toch niet meer leverbaar (word niet meer gemaakt sinds 2019 ofzo).quote:Op maandag 25 juli 2022 23:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Al bij BMW zelf geinformeerd? Zie 'm wel in Duitsland maar voor 352 euro.
Helaas nog niemand kunnen vinden die het kan maken, en een e93 met trekhaak is zo zeldzaam dat je die ook niet op de sloop gaat vinden.quote:Op maandag 25 juli 2022 23:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het lijkt mij goedkoper om zelf zo een kabelboom op maat te (laten) maken, of een sloopauto te zoeken waar je 'm uit haalt.
had je de trekhaak wel van BMW?quote:Op maandag 25 juli 2022 23:24 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ja zelfs al bij BMW nederland en BMW duitsland, beide denken hem nog te hebben maar als je dan wilt bestellen dan is hij toch niet meer leverbaar (word niet meer gemaakt sinds 2019 ofzo).
[..]
Helaas nog niemand kunnen vinden die het kan maken, en een e93 met trekhaak is zo zeldzaam dat je die ook niet op de sloop gaat vinden.
Trekhaak is echt heel makkelijk en goedkoop te krijgen, ook via BMW. Nog niet gekocht omdat ik de kabelset nog niet kan krijgen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 00:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
had je de trekhaak wel van BMW?
trekhaakland heeft wel universele kabelsets, ik snap dat je de originele kabel wilt.
Ik vind je aanbod heel tof, maar ik zoek wel een locatie die alles in 1x kan doen. Ik kan zelfs niks, heb niet eens een oprit helaas.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:21 schreef -Richard- het volgende:
Ik ben zojuist bezig met het ombouwen van de trekhaak module. Mijn originele E-series module was overleden en legde letterlijk de hele auto plat. Deze boosdoener was snel gevonden, canbus losgekoppeld en een 7 jaar oude AHM 4R module aangeschaft. Daar zit een vernieuwde stekker aan. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat ik hem helemaal moest ompinnen
Zojuist de contacten besteld bij BMW en dan is het ook zo klaar.
DX11 welk bouwjaar is jouw auto en welke trekhaak wil je eronder, een handmatig afneembare?
Anders stuur me eens een bericht via @:riesss_ op instagram. Ik kan je er verder mee helpen (ook de kabelboom voor je maken/aanleggen nadat jij bijvoorbeeld de haak eronder gemonteerd hebt).
Ze maken het veel te gecompliceerd.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:21 schreef -Richard- het volgende:
Ik ben zojuist bezig met het ombouwen van de trekhaak module. Mijn originele E-series module was overleden en legde letterlijk de hele auto plat. Deze boosdoener was snel gevonden, canbus losgekoppeld en een 7 jaar oude AHM 4R module aangeschaft. Daar zit een vernieuwde stekker aan. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat ik hem helemaal moest ompinnen
...
Oh, maar dat kan ook hoor .quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:47 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik vind je aanbod heel tof, maar ik zoek wel een locatie die alles in 1x kan doen. Ik kan zelfs niks, heb niet eens een oprit helaas.
Thanks!quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:57 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ze maken het veel te gecompliceerd.
Mooi aanbod trouwens.
Wat gek, ik dacht dat alle e9x dat standaard hebben. In mijn NL e93 zit het standaard gemonteerd in de klep, en er is niet extra voor betaald (staat niet op de optielijst). Het klinkt eerder alsof een vorige eigenaar het er bij jou heeft uitgehaald (maarja, aan de andere kant, waarom zou iemand dat doen?)quote:Op zaterdag 30 juli 2022 15:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er zijn alleen twee beugeltjes nodig, die zitten er af-fabriek niet in bij een Nederlandse auto.
Nee, zat er standaard niet op. Er zitten schroeven op die plek in de achterklep.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 15:51 schreef DX11 het volgende:
[..]
Wat gek, ik dacht dat alle e9x dat standaard hebben. In mijn NL e93 zit het standaard gemonteerd in de klep, en er is niet extra voor betaald (staat niet op de optielijst). Het klinkt eerder alsof een vorige eigenaar het er bij jou heeft uitgehaald (maarja, aan de andere kant, waarom zou iemand dat doen?)
Goed kijken welke modellen en dan even naar de sloop?quote:Op zaterdag 30 juli 2022 15:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gevarendriehoek gekocht voor m'n E90. Er is een mooie uitsparing voor in de klep van de kofferbak.
Er zijn alleen twee beugeltjes nodig, die zitten er af-fabriek niet in bij een Nederlandse auto.
kosten 25 euro. per stuk, er zijn er twee nodig. 51497167548
maargoed, ze zijn passend op elke BMW, maar eens even kijken of ik die beugels ergens kan vinden.
het klopt inderdaad dat je vrijwel nooit een foutmelding krijgt bij falende VANOS solenoids. Je kunt zelfs de twee stekkertjes van twee solenoids verwisselen en pas na dagen een MIL (Malfunction Indicator Light) oftewel storingslampje krijgen. de solenoid heeft ook maar een plus en een aarde. kortom de computer weet ook niet of de solenoid goed werkt.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 18:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Goed kijken welke modellen en dan even naar de sloop?
Vandaag het lampje van de angel eyes vervangen. Pfff wat een rotklus. Was volgens mij sneller klaar met het vervangen van de remschijf en -blokjes aan 1 kant. Maar goed, het is gelukt. En dus de remschijven en remblokken voor vervangen. Volgende keer nog even het lucht- en pollenfilter. Kwam ik nu niet aan toe. Wil ook nog de VANOS solenoids reinigen, al geeft de motor geen errors.
Ah top, ga ik ze ook doormeten. Dacht met remmenreiniger anders er in te spuiten? Dat zag ik op filmpjes veelal. Zolang de troep er maar uitkomt en remmenreiniger is erg vluchtig. Maar wasbenzine lijkt me ook prima ja. Heb ook nog carb cleaner maar dat ruik je nog wel een tijd na het spuiten, dus dat lijkt nog wel iets achter te laten.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 20:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
het klopt inderdaad dat je vrijwel nooit een foutmelding krijgt bij falende VANOS solenoids. Je kunt zelfs de twee stekkertjes van twee solenoids verwisselen en pas na dagen een MIL (Malfunction Indicator Light) oftewel storingslampje krijgen. de solenoid heeft ook maar een plus en een aarde. kortom de computer weet ook niet of de solenoid goed werkt.
Ja, de VANOS solenoids reinigen ga ik ook doen. even in een badje van wasbenzine?
Meet de weerstand van de solenoids met een multimeter. tussen de 10 en 11.9 ohm weerstand is OK.
dan zou ik eens een check doen bij de inlaat. heel klein gaatje na de LMM wat valse lucht geeft bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 30 juli 2022 22:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ah top, ga ik ze ook doormeten. Dacht met remmenreiniger anders er in te spuiten? Dat zag ik op filmpjes veelal. Zolang de troep er maar uitkomt en remmenreiniger is erg vluchtig. Maar wasbenzine lijkt me ook prima ja. Heb ook nog carb cleaner maar dat ruik je nog wel een tijd na het spuiten, dus dat lijkt nog wel iets achter te laten.
Maar ik merk dat ‘ie niet altijd even lineair trekt, dus hoop dat het reinigen wat helpt. Heb het oliefilterhuis al vervangen, het binnenwerk van de oude zat los (ook veelvoorkomend probleem).
Dat denk ik niet, de remschijf is er niet af geweest.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:03 schreef -Richard- het volgende:
Niet toevallig iets met de handrem? Een controle waard in elk geval.
Had ik ook, dan heb je handrem aangetikt waarschijnlijk bij het loshalen van de schijf. Handrem moet je weer goed zetten en daarvoor moet helaas het wiel er af.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 21:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
net nieuwe remblokken geplaatst achter. nu komt de rem linksachter niet helemaal meer vrij. continu een hoge piep en bij het remmen is het geluid weg.
nondeju, met een beetje pech remcilinder verrot. het zal de sensor niet zijn want die zit rechtsachter.
ik gok zomaar dat de remzuiger weer gangbaar gemaakt moet worden. de glijpennen doen het nog perfect.quote:Op woensdag 3 augustus 2022 22:16 schreef DX11 het volgende:
[..]
Had ik ook, dan heb je handrem aangetikt waarschijnlijk bij het loshalen van de schijf. Handrem moet je weer goed zetten en daarvoor moet helaas het wiel er af.
Edit: oh nvm
klopt, er zit een rand op de schijf.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:03 schreef daNpy het volgende:
Heb je zo'n dikke rand op je schijf dan?
dat zijn de nieuwe remblokken die dan naar de haaien gaan. dan ben je nog verder van huis.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:39 schreef daNpy het volgende:
En als je de klauw los maakt (niet de beugel) en dan met een kleine koevoet of gebogen schroevendraaier de klauw eraf "draait"?
Je blokken gaan wel naar de klote maar nu heb je niks.
En hoe gaan ze het bij de garage doen dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat zijn de nieuwe remblokken die dan naar de haaien gaan. dan ben je nog verder van huis.
morgenochtend half 9 staat ie weer op de brug. die 10km moet ie overleven.
mogelijk hebben ze daar speciaal gereedschap voor.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
En hoe gaan ze het bij de garage doen dan?
Hamer + plankje geprobeerd?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
net het wiel er even af gehad. de remzuiger zit muurvast. geen beweging in te krijgen.
Zo lang er niets in de APV staat ga ik er vanuit dat het wel mag. Auto wassen op straat mag ook niet in alle gemeentes. Of ze dat nou echt handhaven....quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
yup, sleutelen op straat is verrot. zelfs met houten blokje is m'n krikpunt net afgebroken.
zit in een straat met van die milieufiguren. die staan al naast je als je alleen maar de motorkap geopend hebt.
sommige van die figuren denken dat het verboden is om op straat olie bij te vullen.
het helpt ook niet dat ik als ict'er totaal geen kracht heb. gisteren kreeg ik de wielmoeren niet eens los zonder een verlengstuk te gebruiken. nu lukte dat wel. 120nm moet met een kruissleutel los te halen zijn.
als je een jaartje de wielen niet los gehad hebt dan oxideren de wielmoeren blijkbaar?
Ja, lijkt mij sterk dat je daadwerkelijk een boete krijgt wegens het wassen van de auto.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 22:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo lang er niets in de APV staat ga ik er vanuit dat het wel mag. Auto wassen op straat mag ook niet in alle gemeentes. Of ze dat nou echt handhaven....
Zo blijf je bezig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
... Echter blijkt nu dat de schijf nog maar 7 mm dik is, terwijl 8,4mm de minimale dikte is. zucht.
Ja joh dat lijkt me nogal logisch.quote:
Mijn niet. Nieuwe blokken kunnen wel inslijten op gebruikte schijven maar oude blokken kunnen niet op een nieuwe schijf? Wat een onzin. In het ergste geval maak je de schijf even plat met een vijl of schuurband.quote:
Waarom niet met een hamer?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
... maar oude blokken kunnen niet op een nieuwe schijf? Wat een onzin. In het ergste geval maak je de schijf even plat met een vijl of schuurband.
Die gebruik je om de remblokken in de houder te krijgenquote:
Blokken kosten geen drol, als je schijven op zijn kan je voor dat klein beetje extra beter nieuwe blokken er bij doen. En als je nieuw blokken gaat plaatsen en je schijven hebben nog 1mm marge, dan doe je ook gewoon alles. Waarom zuinig lopen doen, gaat wel om je veiligheid hè.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mijn niet. Nieuwe blokken kunnen wel inslijten op gebruikte schijven maar oude blokken kunnen niet op een nieuwe schijf? Wat een onzin. In het ergste geval maak je de schijf even plat met een vijl of schuurband.
Het gaat mij om de logica. En ik hergebruik liever fatsoenlijke blokken dan dat ik nieuwe aanschaf die geen drol kosten. Want dát gaat echt om veiligheid.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:07 schreef DX11 het volgende:
[..]
Blokken kosten geen drol, als je schijven op zijn kan je voor dat klein beetje extra beter nieuwe blokken er bij doen. En als je nieuw blokken gaat plaatsen en je schijven hebben nog 1mm marge, dan doe je ook gewoon alles. Waarom zuinig lopen doen, gaat wel om je veiligheid hè.
Ja, goed punt. Er komen op korte termijn nieuwe ATE remschijven. Niet besparen op banden en remsysteem.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:07 schreef DX11 het volgende:
[..]
Blokken kosten geen drol, als je schijven op zijn kan je voor dat klein beetje extra beter nieuwe blokken er bij doen. En als je nieuw blokken gaat plaatsen en je schijven hebben nog 1mm marge, dan doe je ook gewoon alles. Waarom zuinig lopen doen, gaat wel om je veiligheid hè.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life's like music, get the rhythm..
Binnenmaat 32 en buiten 38? Heb er geen idee van.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Lijkt inderdaad op een M-tech 1. Van E30 en misschien E28. Weet niet of er tussen die 2 verschil zit. Met goede lederreiniger behandelen (meerdere keren misschien) en dan met een protector invetten. Logo’tje er in en voor mooi prijsje op internet slingeren (als je er niks mee doet natuurlijk). Even opmeten ook, er zijn 2 maten. De kleine versie is het meest waard.
Heb het ondertussen een aantal dagen op marktplaats staan..leuke biedingen. (was ook helemaal vergeten dat ik het stuur nog had..de 320i touring)quote:Op zaterdag 10 september 2022 19:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
385mm diameter is de ‘normale’. Alsnog leuk spul! Als je geen zin hebt om ‘m wat op te lappen zou ik ‘m op marktplaats of ebay gooien.
Nice! Ja een liefhebber zal er wel wat voor over hebben denk ik.quote:Op woensdag 14 september 2022 17:55 schreef Charged het volgende:
[..]
Heb het ondertussen een aantal dagen op marktplaats staan..leuke biedingen. (was ook helemaal vergeten dat ik het stuur nog had..de 320i touring)
Bij Bimmerproducts nieuwe logo's besteld.
Inmiddels ook al een paar maal gereinigd en behandeld en het leer is beter aan het worden.
Heb je al geprobeerd met een lange platte schroevendraaier of soortgelijk voorwerp te luisteren waar het geluid (ongeveer) vandaan komt?quote:Op woensdag 14 september 2022 20:53 schreef matigeuser het volgende:
Mijn e46 330i (2003) maakt een ratelend geluid sinds kort onder de motorkap. Ik hoor het zowel wanneer hij stationair loopt, als wanneer ik de gas geef en de toeren oplopen. Het ratelende geluid versnelt dan evenredig met het aantal toeren.
Iemand die weet wat dit waarschijnlijk is?
ja, een kapotte kettingspanner merk je vooral als je bijvoorbeeld heel kort gas geeft.quote:Op woensdag 14 september 2022 21:42 schreef daNpy het volgende:
Of die spanner is niet meer goed, kon ook bij een E46 toch?
Geen idee hoe je de interval moet resetten (waarschijnlijk met een laptop er aan), maar sowieso geen Carly gebruiken maar bimmercode voor je code opties, Carly heeft een veel groter risico op dingen slopen.quote:Op maandag 19 september 2022 14:54 schreef daNpy het volgende:
In April heb ik de voorste remblokken vervangen, met het hele wiellager-circus. Ik ben toen vergeten de remblokken service interval te resetten.
Vandaag zag ik dat de remblokken-termijn op 17dkm stonden, wat natuurlijk niet klopt. Ik ben zo bijdehand geweest de service interval te resetten via de boorcomputer-handle, maar dat werkt dus niet. De termijn is nu veranderd in ------, ik krijg meldingen en het handremlampje blijft aan
Dit krijg ik niet meer weg, tenzij ik de sensor ook wissel. Ik heb er een liggen, maar geen zin om dat te doen. Tegenwoordig heb ik een universele OBD2-bluetooth module, met welke app kan ik de interval resetten? Met Carly zie ik een hele lading problemen, maar om te zien wat moet je dus betalen....
Momenteel zijn de goedkoopste in NL Tinq en Makro (beide hebben op bepaalde locaties ook 98). En je kan het allemaal online zien voordat je er heen rijdt btw:quote:Op maandag 19 september 2022 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
Gisteren vanuit Halle(ex-DDR) flink stuk 200 gereden. Gaat het oude beestje nog goed af. Tot het begon te plenzen tot aan de NL-grens.
In D. duurder getankt dan in NL. WTF. Mijn hele leven was dat andersom. Eerste jaren rijbewijs met de auto van pa of ma (oranje 2002 Ti Touring) naar D. om te tanken en "te oefenen" .
Diesel?quote:Op maandag 19 september 2022 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
Gisteren vanuit Halle(ex-DDR) flink stuk 200 gereden. Gaat het oude beestje nog goed af. Tot het begon te plenzen tot aan de NL-grens.
In D. duurder getankt dan in NL. WTF. Mijn hele leven was dat andersom. Eerste jaren rijbewijs met de auto van pa of ma (oranje 2002 Ti Touring) naar D. om te tanken en "te oefenen" .
E10 Shell was daar gisteren 2,019quote:Op maandag 19 september 2022 20:42 schreef daNpy het volgende:
[..]
Diesel?
De 98 was nog goedkoper waar ik was.
Das duurder dan hier idd.quote:Op maandag 19 september 2022 21:02 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
E10 Shell was daar gisteren 2,019
Inmiddels verkocht met nieuwe logo's en wat lederbehandeling volgens je advies. Nette prijs (naar mijn mening) voor mogen ontvangen.quote:Op zaterdag 10 september 2022 16:58 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Lijkt inderdaad op een M-tech 1. Van E30 en misschien E28. Weet niet of er tussen die 2 verschil zit. Met goede lederreiniger behandelen (meerdere keren misschien) en dan met een protector invetten. Logo’tje er in en voor mooi prijsje op internet slingeren (als je er niks mee doet natuurlijk). Even opmeten ook, er zijn 2 maten. De kleine versie is het meest waard.
Netjes geworden! Ja dat kan altijd gebeuren. Als je tevreden was met de prijs is dat toch mooi, niet te veel aan denkenquote:Op vrijdag 23 september 2022 17:59 schreef Charged het volgende:
[..]
Inmiddels verkocht met nieuwe logo's en wat lederbehandeling volgens je advies. Nette prijs (naar mijn mening) voor mogen ontvangen.
Het was de 385mm variant.
Jammere was dat ik na de prijs geaccepteerd had 24 uur erna een belletje kreeg van iemand die er ¤50 overheen bood. Naja,pech gehad.
[ afbeelding ]
Over een paar jaar doet je auto het niet meer als je dag er voor 3 km. te hard hebt gereden.quote:Op vrijdag 23 september 2022 19:37 schreef daNpy het volgende:
Storing opgelost.
Nieuwe sensor eraan gehangen, gereset: 150dkm interval.
Oude sensor terug: 45dkm interval.
Is toch onzin, dus laat maar lekker zo
En mensen omarmen dat ook nogquote:Op woensdag 28 september 2022 09:47 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Over een paar jaar doet je auto het niet meer als je dag er voor 3 km. te hard hebt gereden.
Of grijze stroom getankt.
Alarm fixen + een samsung smarttag of apple airtag in je auto leggen lijkt me handigerquote:Op woensdag 28 september 2022 10:15 schreef Hyperdude het volgende:
Iemand ervaring met "goedgekeurde" pedaal- of stuursloten?
Mijn klasse 3 alarm in de klassieker doet het iets te goed, en ding wil soms niet starten; dus alarm gaat er uit.
Ik wil een Lojack oid laten plaatsen,maar dan wil de verzekering een goed pedaal- of stuurslot er bij.
https://lojack.nl/product_oldtimer.html Voertuigvolgsysteem. Kan overal in auto geplaatst worden en heeft geen aansluitingen met auto nodig.
Alarm fixen is gepasseerd station. Er uit met dat kreng.quote:Op woensdag 28 september 2022 11:52 schreef DX11 het volgende:
[..]
Alarm fixen + een samsung smarttag of apple airtag in je auto leggen lijkt me handiger
Is BMW Welt alleen het gedeelte waar de nieuwe wagens staan? Ik vond dat gedeelte ook niet zo denderend. Het museum was wel leuk. Maar goed, ik rijd liever dan dat ik naar auto's kijk. Collega van me moest toevallig vrijdag leveren aan BMW Welt, wel jammer dat ik die rit niet hadquote:Op zondag 14 augustus 2022 13:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gisteren bij BMW Welt rondgelopen. Ik kwam vermoedelijk op een slecht moment, het stond opeens vol met gewapende agenten.
Ook werden er geen tours gegeven. Voor de kinderen is het leuk dat je vanaf het dak met een glijbaan naar beneden kunt glijden. Eerlijk gezegd vond ik het verder tegenvallen.
Ja, klopt. Op het moment dat ik daar was, waren de europese kampioenschappen bezig. Dat is precies waar BMW welt zit. Vandaar dat veel dingen afgesloten waren.quote:Op zondag 2 oktober 2022 21:09 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Is BMW Welt alleen het gedeelte waar de nieuwe wagens staan? Ik vond dat gedeelte ook niet zo denderend. Het museum was wel leuk. Maar goed, ik rijd liever dan dat ik naar auto's kijk. Collega van me moest toevallig vrijdag leveren aan BMW Welt, wel jammer dat ik die rit niet had
Deze specifieke 6-bak zit in benzinemodellen BMWs van 2005 tot 2012 (GS6-17BG)quote:Op woensdag 9 november 2022 18:49 schreef daNpy het volgende:
In welke modellen en jaren zit die bak?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.de basis van dezelfde versnellingsbak zit ook in deze modellen
E81 E87 E87LCI E88 E82 E90 E90LCI E91 E91LCI E92 E92LCI E93 E93LCI E60LCI E61LCI X1 (E84)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.helaas begrijp ik dat het een bekende kwaal is. de eerste of tweede versnelling gaat defect.
mijn auto is nu 13 jaar oud en heeft 2 ton gelopen. vandaar dat ik niet gekozen heb voor een ruilbak, want dan heb je er na een paar jaar weer last van.Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Ik rij niet bepaald vaak zo snel dus kijk liever gewoon naar de weg voor me ipv kritisch kijken hoe snel ik echt ga, het voelt in ieder geval behoorlijk snelquote:Op zaterdag 3 december 2022 21:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kijk je dan naar een teller die op basis van GPS de snelheid meet?
De tellerbak is bij die snelheden best optimistisch zegmaar.
Ben zelf niet zo een fan van wieldoppen. Maar dat naafkapje er op is een beetje een verwijzing naar de oude BMW’s, toen had je ook staal met een naafkapje 😋 Heb de wielen ook voor eventuele wintersport en dan moet het niet te mooi zijn (ivm kettingen).quote:Op maandag 12 december 2022 15:17 schreef DX11 het volgende:
Haha ik vind het wel een beetje fout zo'n doploze velg en dan wel een naafkapje
Ik snap je, en ik mag niet praten want ik heb geen winterbanden (BMW blijft thuis als het glad is), maar als ik winterbanden zou nemen, zou ik toch (evt zwarte) alu velgen doen met wat dikkere bredere banden, zodat ze wat verder uitsteken dan de velg, dat kan gewoon namelijk, en dan word de kans op stoepjes pakken ook al vele malen kleiner (wel minder mooi natuurlijk, maar dat zijn winter velgen meestal)quote:Op maandag 12 december 2022 16:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ben zelf niet zo een fan van wieldoppen. Maar dat naafkapje er op is een beetje een verwijzing naar de oude BMW’s, toen had je ook staal met een naafkapje 😋 Heb de wielen ook voor eventuele wintersport en dan moet het niet te mooi zijn (ivm kettingen).
Anyway, heb de nieuwe sensor gemonteerd gehad, waarna hij versprong naar een hogere KM stand. Volgens de joetoep kun je daar zelfs een tooltje voor maken en dan je oude sensor weer terug prikken.quote:Op maandag 19 september 2022 14:54 schreef daNpy het volgende:
In April heb ik de voorste remblokken vervangen, met het hele wiellager-circus. Ik ben toen vergeten de remblokken service interval te resetten.
Vandaag zag ik dat de remblokken-termijn op 17dkm stonden, wat natuurlijk niet klopt. Ik ben zo bijdehand geweest de service interval te resetten via de boorcomputer-handle, maar dat werkt dus niet. De termijn is nu veranderd in ------, ik krijg meldingen en het handremlampje blijft aan
Dit krijg ik niet meer weg, tenzij ik de sensor ook wissel. Ik heb er een liggen, maar geen zin om dat te doen. Tegenwoordig heb ik een universele OBD2-bluetooth module, met welke app kan ik de interval resetten? Met Carly zie ik een hele lading problemen, maar om te zien wat moet je dus betalen....
quote:Op dinsdag 13 december 2022 21:06 schreef daNpy het volgende:
[..]
Anyway, heb de nieuwe sensor gemonteerd gehad, waarna hij versprong naar een hogere KM stand. Volgens de joetoep kun je daar zelfs een tooltje voor maken en dan je oude sensor weer terug prikken.
Ik had de oude sensor weer terug geprikt, maar na een korte tijd stond hij weer op ~6000km interval.
Nu heb ik de nieuwe sensor gemonteerd en dat doet dus.... niks Hoe krijg ik die rommel gereset? Heb er nieuwe blokken opliggen nondeju.
erhm, bluewater metallic heet het. het is een pracht kleur. ik mag hopen dat dit een particuliere verkoper is?quote:Op donderdag 15 december 2022 17:42 schreef DX11 het volgende:
Ik wist niet dat de e9x serie ook in wolkenblauw kleur is uitgebracht, vind het niet echt mooi, net niet zilver net niet blauw:
https://www.autowereld.nl(...).html#foto-564070057
Grappig dat ik de enige ben die deze kleur echt niet mooi vind. Overigens zijn alle niet-standaard kleuren lastig om aan te komen, ik heb letterlijk een jaar gezocht naar de perfecte e93 in space grey voordat ik hem vond en snel kocht. De meeste zijn zwart of zilver.quote:Op donderdag 15 december 2022 23:07 schreef daNpy het volgende:
Ja mooie kleur is dat idd. Heb er ook voor gekeken maar die was snel weg.
Is dat zo? Had laatst wat ingekeken in de "webshop" van volkswagen en daar kon je echt 6 kleuren ofzo gratis kiezen, bij BMW is dus elke kleur extra betaald?quote:Op zondag 18 december 2022 11:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is/was ook wel een beste meerprijs om zo een lak te bestellen.
Ja, een harde kleur is een optie.quote:Op zondag 18 december 2022 11:49 schreef DX11 het volgende:
[..]
Is dat zo? Had laatst wat ingekeken in de "webshop" van volkswagen en daar kon je echt 6 kleuren ofzo gratis kiezen, bij BMW is dus elke kleur extra betaald?
quote:Op donderdag 15 december 2022 23:38 schreef DX11 het volgende:
[..]
Grappig dat ik de enige ben die deze kleur echt niet mooi vind. Overigens zijn alle niet-standaard kleuren lastig om aan te komen, ik heb letterlijk een jaar gezocht naar de perfecte e93 in space grey voordat ik hem vond en snel kocht. De meeste zijn zwart of zilver.
Waarom doe je hem dan ook weg?quote:Op donderdag 22 december 2022 13:59 schreef NoComment het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Space grey Mis em nog steeds
Was niet echt mijn keuze zeg maar.. Op een ochtend was ie gewoon weg.quote:Op donderdag 22 december 2022 14:21 schreef DX11 het volgende:
[..]
Waarom doe je hem dan ook weg?
Mijn e93 gaat helemaal nergens heen tenzij ik ooit geld te veel heb en hem kan inruilen voor een (space grey) F33.
[ afbeelding ]
Ja het kost wat, maar ik rij weinig en heb een kilometer verzekering, dus het valt me alles mee, en het plezier wat het geeft is het 10x waard
Oei das minder. Was je wel goed verzekerd?quote:Op donderdag 22 december 2022 15:42 schreef NoComment het volgende:
[..]
Was niet echt mijn keuze zeg maar.. Op een ochtend was ie gewoon weg.
Gelukkig wel en ook best een hoog bedrag terug gekregen. Maar een vergelijkbare 335d was niet te vinden helaas.quote:Op donderdag 22 december 2022 16:16 schreef DX11 het volgende:
[..]
Oei das minder. Was je wel goed verzekerd?
wa kosta da?quote:Op vrijdag 2 december 2022 08:57 schreef daNpy het volgende:
Iemand van hier toevallig interesse in onze BMW E91 325i uit 2006?
297.000km gelopen. Nette auto, na 16 jaar wel wat gebruikssporen uiteraard (en helaas).
218pk/250Nm, 6 versnellingen handbak
1445kg, trekgewicht 1600kg
Staat op 16" wielen met Bridgestone winterbanden met ruim voldoende profiel (2 onlangs vervangen).
De auto is goed onderhouden. Oliewissels ruim voor opgegeven specificatie (15dkm/1,5jaar).
APK tot april 2023.
Sportstoelen, manueel verstelbaar, stoffen bekleding.
I-drive professional, groot scherm, CD wisselaar, bluetooth voor telefoon
Hifi speaker systeem met subwoofers
Cruisecontrol met +10kmh functie, remmen via DTC
Blackline grille en achterlichten
Lichtpakket, regensensor, stuurwielbediening, climatecontrol etc.
Afneembare trekhaak (Westfalia), 13pins
Rookpakket is vervangen voor bakjes (origineel BMW geen ali) evenals de Nokia telefoonhouder.
Nederlandse auto.
Auto gebruikt wel olie. Dat doet ie al sinds wij hem gekocht hebben in 2013 en daar is geen verandering in geweest.
Jan 2021 carterpakking vervangen
April 2022 voorwiellagers, remklauwen en blokken vervangen
Verder geen afwijkingen van regulier onderhoud. Onderhoudshistorie is aanwezig. Auto is bijna 10 jaar in ons bezit en rijdt nog steeds fantastisch. Je kan echt met 50km/h een rotonde over en van die heerlijke bochten op 80 wegen ook echt hard door. Auto is altijd warm gereden voor het toerental boven de 3000 rpm is gegaan.
Hij verbruikt al sinds 170dkm olie en dat verbruik is niet toegenomenquote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Bij die kilometerstand zullen de klepsteelrubbers/klepseals versleten zijn. Er zijn specialisten die ze kunnen vervangen zonder de cilinderkop te demonteren. Die monteren meteen een nieuwe distributieketting want die moet er toch af. Prijzig maar dan heb je wel een BMW waar je weer lang mee kunt rijden.
Is mogelijk. Door de jaren eigenaarschap vallen je kleine dingetjes niet op en neem je het voor lief. Echter gaat die olie ergens naartoe. Zo kan de uitlaat zwart zien en kan de katalysator verzadigd zijn. Dat geeft bij de E9x geen brandend MIL. Dat merk je pas bij het uitlezen. (bijv. 30E9 of 30EA).quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij verbruikt al sinds 170dkm olie en dat verbruik is niet toegenomen
Daarvoor zal hij overigens ook al olie verbruikt hebben, maar toen hebben wij hem gekocht.
Ja, je moet het wel betalen. En omdat wij erg weinig kms rijden tegenwoordig, heb ik geen zin om veel geld te betalen voor iets dat op de oprit staat. Vandaar dat de zoektocht naar een X3 is veranderd naar een Mazda CX-5.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 10:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Ik dacht eerst dat de N53 gewoon wat zwaarder was, maar toen m’n broer dus ook voor een 325i ging kwamen we er achter dat er eigenlijk helemaal geen verschil is, behalve het bouwjaar. Hij heeft een E91 325i N52 handgeschakeld met eerste toelating 4-2007 en weegt 1465kg. Ik heb een E91 325i N52 handgeschakeld met eerste toelating 3-2006 en weegt 1445kg. In NH scheelt het zo een 7,50 euro per maand 😋 Je wordt er niet rijk van, maar toch scheelt het weer.
Klopt, daarom wilde mijn broer ook graag een 2006, hij rijdt ook niet zoveel. Maar eenmaal deze tegen gekomen en toch maar gekocht. Zoveel keus is er niet voor een beetje leuke 325i handgeschakeld.quote:Op zaterdag 7 januari 2023 11:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja, je moet het wel betalen. En omdat wij erg weinig kms rijden tegenwoordig, heb ik geen zin om veel geld te betalen voor iets dat op de oprit staat. Vandaar dat de zoektocht naar een X3 is veranderd naar een Mazda CX-5.
Ik wil véél liever een X3, maar die weegt 1700+, waar de Mazda 1415 kg weegt, minder dan de 3 serie.
En vanaf 2016 wegen sommige Mazda's ineens 1548 kg, net als het nieuwe model van 2018. Ik weet niet of er fysiek verschil is, maar ik denk dat het eerder bij de RDW verkeerd gaat bij het importeren (2,5 liter is niet geleverd in NL en daarom is alles import).
Dat denk ik omdat ze bij de import van de DAF van mijn pa er 100 kilo aftrokken 'voor vloeistoffen'. Bij mijn Golf wéét ik dat ie bij import 935 kg woog (gewogen op gekalibreerde schalen op het werk), net als alle andere 1.8 GTI's. En met welk gewicht zetten ze hem op kenteken? 951 kg Bedankt
1615 kg voor een xDrive25i uit 2016. Bovendien zit er een rare automaatpook in vergeleken met de X3/X5 vanaf 2007?quote:Op zaterdag 7 januari 2023 20:45 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Oh dat vind ik wel meevallen in de juiste uitvoering. En met fijne N/A 6-pitter lijkt het me ook wel een fijn ding. Maaaarrrr ik zou zelf altijd voor een Touring kiezen zolang ik nog geen hoge instap nodig heb 😋
Ik bedoelde zelfs nog een ouder model, zoals deze: https://link.marktplaats.(...)&utm_content=app_iosquote:Op zondag 8 januari 2023 08:52 schreef daNpy het volgende:
[..]
1615 kg voor een xDrive25i uit 2016. Bovendien zit er een rare automaatpook in vergeleken met de X3/X5 vanaf 2007?
1485 kg voor een sDrive20i en 1570 voor een xDrive28i, beide uit 2011-12. Te zwaar en tamelijk oud.
Ik zag je DM met antwoord op mijn vraag.quote:Op vrijdag 6 januari 2023 18:40 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij verbruikt al sinds 170dkm olie en dat verbruik is niet toegenomen
Daarvoor zal hij overigens ook al olie verbruikt hebben, maar toen hebben wij hem gekocht.
De tweedehands auto's die ik wil kopen zijn duur (en de goede snel weg), maar ik durf niet eens te posten wat ik voor die van ons terug krijg.quote:Op maandag 9 januari 2023 09:23 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ik zag je DM met antwoord op mijn vraag.
Allereerst complimenten voor je transparante communicatie. Ik trek mijn interesse in. Deels is hij te groot voor mij, maar vooral zit ik niet te wachten op weer een olie drinkerende auto.
Succes met de verkoop, gaat vast lukken want er is nog steeds gigantisch veel vraag naar 2de hands auto's. En jouw model mag er sowieso zijn
Dat lijkt me een goede vraag voor de tuner toch?quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:19 schreef chiren het volgende:
Ik heb mijn B48 blok laten chippen en zou nu op ongeveer 440nm moeten zitten (geen rollenbank aanwezig). Ik ben er alleen even mee naar huis gereden en op de boordcomputer (sportweergave in iDrive) lijkt het erop alsof hij niet boven de 300nm komt. Ik heb het idee dat het koppel begrensd is in de eerste 2 of 3 versnellingen. Ik ben ook niet hoger dan de derde versnelling gekomen op de terugweg naar huis. Kan iemand beamen dat BMW koppelbegrenzing toepast in de eerste paar versnellingen? Het is de Aisin 8 automaat die erachter hangt.
Die weergave is een berekening op basis van de de standaard mapping, afhankelijk van de tuning is dit een zeer onbetrouwbare weergave. Daarnaast wordt een meeting normaal gedaan op basis van de 1:1 versnelling, doe je een meeting in een andere versnelling dan klopt je meeting niet:quote:Op dinsdag 7 februari 2023 15:19 schreef chiren het volgende:
Ik heb mijn B48 blok laten chippen en zou nu op ongeveer 440nm moeten zitten (geen rollenbank aanwezig). Ik ben er alleen even mee naar huis gereden en op de boordcomputer (sportweergave in iDrive) lijkt het erop alsof hij niet boven de 300nm komt. Ik heb het idee dat het koppel begrensd is in de eerste 2 of 3 versnellingen. Ik ben ook niet hoger dan de derde versnelling gekomen op de terugweg naar huis. Kan iemand beamen dat BMW koppelbegrenzing toepast in de eerste paar versnellingen? Het is de Aisin 8 automaat die erachter hangt.
quote:Let’s take an easy example; we have a car that has a two-speed gearbox and engine that produces 200 hp and 300 Nm at the engine. Differential ratio is 3,0 : 1. First gear ratio is 2:1 and second gear ratio is 1:1.
We drive that car in the dyno with the first gear at full load, we will see about 200 hp and 1800 Nm, how the torque can be so high?
It is because we have a gearbox and differential that multiplies our torque and divide our speed (RPM). In this case it goes like this: gear 1 ratio x diff ratio = total ratio (2×3=6). So 300 Nm x 6 = 1800 Nm.
Then we drive the same car with the second gear and the dyno shows 200 hp and 900 Nm. That is because our total ratio is now 3; gear 2 ratio x diff ratio = total ratio (1×3=3). This time we multiply our torque by 3 (300 Nm x 3 = 900 Nm).
Thanks, ik vond ook deze uitleg bij de weergave van de KW en NM in iDrive, dus niet representatief en al zeker niet na een tuning:quote:Op woensdag 8 februari 2023 09:04 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Die weergave is een berekening op basis van de de standaard mapping, afhankelijk van de tuning is dit een zeer onbetrouwbare weergave. Daarnaast wordt een meeting normaal gedaan op basis van de 1:1 versnelling, doe je een meeting in een andere versnelling dan klopt je meeting niet:
[..]
Is je huidige E91 325i niet toevallig een LCI versie met N53? Want dan kan je namelijk met software al 45pk extra er op krijgen, dat is zo'n 95% van de 330i. En als je ook de luchtinlaat vervangt (das wel duur) heb je letterlijk een 330i, want dat zijn de enige 2 verschillen bij de lci 3.0, de motor is verder exact hetzelfde.quote:Op zondag 12 februari 2023 00:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Heeft er iemand ervaring met zowel een E87 als een E91? Ik ben heel erg tevreden over mijn E91 325i, eigenlijk veel meer dan ik aan het begin had verwacht. Maarrrr ik zou toch nog wat meer vermogen willen. Ik zit al een tijdje te zoeken naar een E91 330i, maar daar heb ik wel wat eisen voor en die ben ik in de afgelopen maanden nog niet tegengekomen. Ik zou dan een 330i met N52 willen (omdat de N53 wat vaker problemen zou hebben, vooral met de dure injectoren), handbak, M-pakket en een mooie kleur. Maar een 330i met N52 zie je echt maar heel weinig te koop staan (ik kijk ook in Duitsland). Voor een nette 325i met M-pakket etc. vragen ze soms al een flinke prijs, dus ben bang dat een 330i dan helemaal duur wordt, als er al eentje te koop komt die mij aanspreekt.
Zodoende kwam ik uit bij een E87 130i met handbak en M-pakket. Een auto waar ik al langer af en toe naar kijk overigens. Toen ik bij een BMW specialist werkte was ik zeer onder de indruk van een 130iA en dat ben ik nooit vergeten. En als je even op internet zoekt zie je wat meer 130i's te koop dan 330i's. Maar waar ik dan toch wel door twijfel is of het wel ruim genoeg is. Nou rijd ik grotendeels alleen (naar werk), maar met vakantie en dagjes weg zit ik uiteraard wel met m'n vriendin en dochtertje. Aan de andere kant ken ik ook mensen die met 2 kinderen gewoon in een Picanto rijden, dus wat dat betreft zou niemand moeten klagen met een 1-serie Toch voelt het, qua ruimte, wel een flinke stap terug van een E91 naar een E87. Dus vroeg me af of iemand daar wat zinnigs over te zeggen heeft? En misschien ook qua afwerking/materialen in het interieur?
Overigens heeft het verder geen haast. Weet ook nog niet zo goed wat ik met m'n E34 540i Touring moet. Deze staat nu al zo een 1,5 jaar in een garagebox. Gaan rijden of verkopen? Dat wil ik van het voorjaar gaan uitzoeken. Er zitten nog wel wat klusjes aan, en tijd is niet iets wat ik in overvloed heb helaas. En als ik dat eenmaal bepaald heb wellicht kijken naar wat anders. Als ik de 540i houd voor bijv. de zomermaanden/-vakantie is een 130i voor de rest van de tijd ook al prima natuurlijk. Al zou ik het ook wel zien zitten om door de alpen te rijden met een 130i
[ afbeelding ]
Nee mijne is een 2006 met N52. Ik wil liever ook weer een N52 (maar dan een 330i) omdat die wat goedkoper in onderhoud zijn (simpelere motor).quote:Op zondag 12 februari 2023 00:50 schreef DX11 het volgende:
[..]
Is je huidige E91 325i niet toevallig een LCI versie met N53? Want dan kan je namelijk met software al 45pk extra er op krijgen, dat is zo'n 95% van de 330i. En als je ook de luchtinlaat vervangt (das wel duur) heb je letterlijk een 330i, want dat zijn de enige 2 verschillen bij de lci 3.0, de motor is verder exact hetzelfde.
Bij de N52? Dacht dat het alleen echt nut heeft bij direct ingespoten motoren.quote:Op zondag 12 februari 2023 09:50 schreef spectrumanalyser het volgende:
Tip: Laat de inlaatpoorten stralen met walnootgranulaat. Je gaat merken dat de motor veel levendiger gaat oppakken.
Ah, mijn vergissing. De N52 heeft geen directe injectie.quote:Op zondag 12 februari 2023 10:25 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Bij de N52? Dacht dat het alleen echt nut heeft bij direct ingespoten motoren.
Get in linequote:Op woensdag 22 maart 2023 22:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Binnenkort komt dus mijn fijne handgeschakelde E91 325i te koop, wellicht heeft iemand hier interesse. Heeft inmiddels 295.000km gelopen.
Ik doe nooit dingen voor een habbekrats weg 😋 Moet nog wat dingen overzetten en vh weekend is m’n dochtertje jarig, dus duurt nog even voordat ‘ie online komt.quote:Op donderdag 23 maart 2023 07:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Get in line
Of je moet hem voor een habbekrats wegdoen.
Heb je linkje voor me? Mag ook via pb hoor. Ik volg ze ook al 1,5 jaar dus, het wisselt inderdaad sterk hoe snel iets weg gaat. Uitvoering is vaak wel belangrijk. Maar lastig, ik ga ook eerst wat hoger inzetten en kan dan altijd nog de winterbanden er op zetten als ze te veel afdingenquote:Op donderdag 23 maart 2023 08:48 schreef daNpy het volgende:
Heb de mijne 4 weken op MP gehad en nu op Autoscout. Een paar reacties via MP, maar niet verkocht (of geen interesse want "geen automaat", wat gewoon in de advertentie staat...)
Ik heb de andere 325i's met 250+dkm in de gaten gehouden en de gemiddelde prijs aangehouden. Ze worden zeker wel verkocht, zelfs met vraagprijzen van 8500,-, maar particulier toch minder heb ik het idee.
Nu op autoscout alleen interesse van vage buitenlanders (Frankrijk, Duitsland).
Ik ook hoor, ze gaan er ook af 😋quote:Op vrijdag 24 maart 2023 09:36 schreef Hyperdude het volgende:
Ik vind zonder vangrail op het dak toch nog steeds strakker. Sorry
Helaas hier ook de pineut.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat is mij te veel gedoe. Ik zie ook nergens schroefgaten, ben bang dat de hemel er uit moet ofzo.quote:Op vrijdag 24 maart 2023 12:13 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Ik ook hoor, ze gaan er ook af 😋
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |