abonnement Unibet Coolblue
pi_205418427
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juli 2022 21:56 schreef Hyaenidae het volgende:
Kwam er vandaag achter dat één van de achterlichten heel zwak brandt van de F20, beetje gegoogled maar schijnt dat je dan heel de achterlamp unit kunt gaan vervangen vanwege die falende LED. Duitse rommel :')

Kijk dat het onderstel enzo harder slijt dan bij een slome Toyota kan ik nog inkomen, maar maar van een achterlicht of koplamp zou je toch mogen verwachten dat die net als bij Toyota een compleet autoleven meegaan.
Toevallig had Sreten (M539 Restorations) het over de slechte kwaliteit van OEM achterlichten. Vroegah waren ze een stuk beter. Hij had voor z’n E65 Alpina nieuwe achterlichten gekocht via de dealer en eentje was gewoon nieuw uit de doos al kapot.

Wellicht kun je er een nieuw LED’je in solderen? Moet toch wel wat over te vinden zijn zou je zeggen.

Bij mijn E91 is het lampje van de angel eyes stuk. Heel klein lampje met reflector, kost bij de dealer 44 euro 🥲 Heb wat korting gekregen, uiteindelijk geloof ik 39 euro betaald. Kwam online niet veel betere deals tegen, aangezien ik nog wat meer dingen moest bestellen. Wil niet over naar LED, want vind de gele ringen juist wel mooi. Maar belachelijke prijs voor zo een lampje, heb ze zelfs voor 90 euro per stuk gezien 😂
  donderdag 21 juli 2022 @ 23:27:41 #102
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_205418500
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2022 23:18 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wellicht kun je er een nieuw LED’je in solderen? Moet toch wel wat over te vinden zijn zou je zeggen.
Wel gezocht, maar schijnt lastig te zijn en je moet de unit echt openbreken en weer dichtlijmen dan, zit niet geschroefd oid. En ben sowieso niet echt thuis in solderen/elektronica. Nieuwe kost iets van 280 OEM en 170 euro van Valeo. Maar OEM is toch al rotzooi :') en vraag me ook af wat het verschil is, komen die dingen niet uit dezelfde fabriek? Waarom zouden er verschillende productielijnen worden opgezet voor zo'n specifieke lamp.

Van de sloop of 2dehands voor paar tientjes zou ik ook prima vinden, zijn er sloperijen specifiek voor BMW onderdelen oid?
pindazakje
pi_205418576
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 23:27 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Wel gezocht, maar schijnt lastig te zijn en je moet de unit echt openbreken en weer dichtlijmen dan, zit niet geschroefd oid. En ben sowieso niet echt thuis in solderen/elektronica. Nieuwe kost iets van 280 OEM en 170 euro van Valeo. Maar OEM is toch al rotzooi :') en vraag me ook af wat het verschil is, komen die dingen niet uit dezelfde fabriek? Waarom zouden er verschillende productielijnen worden opgezet voor zo'n specifieke lamp.

Van de sloop of 2dehands voor paar tientjes zou ik ook prima vinden, zijn er sloperijen specifiek voor BMW onderdelen oid?
Oh ja dat is een rotklus, in de oven enzo. Al is het om zo een bedrag te besparen nog wel de moeite om te proberen, wellicht als je al de nieuwe er in hebt.

Ik weet niet welk merk de F20 origineel heeft, staat vast wel ergens op de unit? Maar Valeo zou ik ook wel aandurven, zeker als je er 110 euro mee bespaard. Koplampen is al wat lastiger, want daar is kwaliteit wel belangrijker (qua lichtopbrengst).

Je kunt bij Offenga kijken en D-parts (oh zie net dat D-parts niet meer bestaat). Zelf zoek ik gewoon op marktplaats, onderdelenlijn en eBay-Kleinanzeigen.de.
  donderdag 21 juli 2022 @ 23:38:18 #104
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_205418602
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2022 23:34 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
Oh ja dat is een rotklus, in de oven enzo. Al is het om zo een bedrag te besparen nog wel de moeite om te proberen, wellicht als je al de nieuwe er in hebt.

Ik weet niet welk merk de F20 origineel heeft, staat vast wel ergens op de unit? Maar Valeo zou ik ook wel aandurven, zeker als je er 110 euro mee bespaard. Koplampen is al wat lastiger, want daar is kwaliteit wel belangrijker (qua lichtopbrengst).

Je kunt bij Offenga kijken en D-parts (oh zie net dat D-parts niet meer bestaat). Zelf zoek ik gewoon op marktplaats, onderdelenlijn en eBay-Kleinanzeigen.de.
Ja die Valeo stond bij offenga, onderdelenlijn kende ik nog niet. Rij er voorlopig gewoon mee verder APK is toch pas over een jaar. Nou is het geen schokkend bedrag maar toch kut om geld aan uit te geven. Hoop dat die Xenon-koplampen het langer uithouden want dat wordt denk ik wel een duurder geintje om te vervangen.
pindazakje
pi_205420248
Onderdelenlijn kan erg handig zijn. Je kunt ook zelf in de voorraad zoeken ipv een oproep te plaatsen. Ik kijk ook nog weleens op https://www.schadeautos.nl/nl/sloopauto#sorts wat ook handig is als je meerdere onderdelen nodig hebt.

Iemand misschien nog interesse in originele dakrails (de open versie) van een E91? Liggen al een tijdje bij m’n ouders in de garage dus wil ze weg hebben.
pi_205420667
De achterlichtunit van m'n E90 LCI had ook een defect LEDje. Daar is een nieuwe unit in gegaan, wel eentje van na de revisie. Bij de E90 LCI is het bekend dat de eerste generatie van deze LEDunits een ontwerpfout hebben.

Kijk even of er ook voor jouw auto een nieuwe revisie is van de lichtunit.
Reparatie is vrijwel onmogelijk. De unit is gesealed in de fabriek om het vochtdicht te krijgen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205451318
https://www.autotrack.nl/a/bmw-3-serie-benzine-2012-52460620

Deze BMW e93 wilde ik bijna kopen eind 2020. Hij is wel vrij uniek, namelijk met zwart dak (dure individual optie)

Heb het niet gedaan (oa omdat hij de optie keyless niet heeft, vreemd, namelijk wel adaptive cruise).

Wel opvallend dat hij nu of nog steeds, of weer te koop staat (nieuw binnen zegt de site). Maar ik vraag me af of er iets mis mee is.

Ook opvallend is dat ze de beschrijving nog steeds niet door hebben:

quote:
Deze BMW 3-serie Cabrio heeft een start-stop systeem, waardoor de motor alleen wordt gebruikt als u rijdt.
Das dus onmogelijk bij een 330i e9x.
En als ze nou zouden benoemen dat hij een individual optie heeft (dak) dan verkoopt hij misschien sneller maar ook dat hebben ze niet door :P

Aan andere auto's te zien is de BMW die ik wel gekocht heb blijkbaar ondertussen zo'n 3000 in waarde gestegen :o het is dat ik hem echt niet kwijt wil maar damn dat is wel bizar zeg dat ze in 2 jaar zo veel meer waard zijn geworden.

[ Bericht 19% gewijzigd door DX11 op 25-07-2022 19:05:54 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205456326
Eigenaren:
3 (15 incl. autobedrijf)

Er zal gerust iets mis zijn, als de auto zo vaak is verhandeld binnen autobedrijven. De N53 motor die wellicht een probleem heeft dat op slinkse wijze is verborgen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205456397
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Eigenaren:
3 (15 incl. autobedrijf)

Er zal gerust iets mis zijn, als de auto zo vaak is verhandeld binnen autobedrijven. De N53 motor die wellicht een probleem heeft dat op slinkse wijze is verborgen.
Volgens mij is de N53 niet een probleemblok hoor, de N52 en N54 zijn erger voor zover ik weet. Mijne loopt in ieder geval al 2 jaar perfect (en zo stil dat ik soms twijfel of hij aan staat op idle :') )

Maar sowieso raar dat hij tussen bedrijven verschoven wordt wat bereikt dat nou echt? In ieder geval blij dat ik hem toen niet gekocht heb. Al vond ik het dakje wel erg leuk, denk dat er heel weinig zijn in nederland met een aparte kleur dak (dure optie).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205456539
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:05 schreef DX11 het volgende:

[..]
Volgens mij is de N53 niet een probleemblok hoor, de N52 en N54 zijn erger voor zover ik weet. Mijne loopt in ieder geval al 2 jaar perfect (en zo stil dat ik soms twijfel of hij aan staat op idle :') )

Maar sowieso raar dat hij tussen bedrijven verschoven wordt wat bereikt dat nou echt? In ieder geval blij dat ik hem toen niet gekocht heb. Al vond ik het dakje wel erg leuk, denk dat er heel weinig zijn in nederland met een aparte kleur dak (dure optie).
ben benieuwd wat het verhaal hier achter is. er is gewoon mee gereden, het is ergens best gek dat een autohandelaar niet als eigenaar in beeld komt.



Tja, zou je een auto kopen die in korte tijd zo vaak van eigenaar is gewisseld. Het lijkt wel een truc om te kunnen zeggen dat de auto weinig eigenaren heeft gehad.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205456592
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:20 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
ben benieuwd wat het verhaal hier achter is. er is gewoon mee gereden, het is ergens best gek dat een autohandelaar niet als eigenaar in beeld komt.

[ afbeelding ]

Tja, zou je een auto kopen die in korte tijd zo vaak van eigenaar is gewisseld. Het lijkt wel een truc om te kunnen zeggen dat de auto weinig eigenaren heeft gehad.
Maar die laatste echte eigenaar heeft hem dus gehad van augustus 21 tot mei 22. Dat vind ik wel vrij kort voor zo'n dure auto.

Oh en hij is ook nog geïmporteerd binnen 1 jaar nadat hij de fabriek heeft verlaten dat had ik niet eens door. Zeker geen betrouwbare koop dit. nvm dat leek maar zo
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205456609
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:28 schreef DX11 het volgende:

[..]
Maar die laatste echte eigenaar heeft hem dus gehad van augustus 21 tot mei 22. Dat vind ik wel vrij kort voor zo'n dure auto.
Het kan wel, ik ken er meerdere die naast een dichte auto een mooie nette cabrio in de garage houden. voor mooie ritjes en de zondag. Maar die sloot met handelaartjes, dat schrikt mij af.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205456624
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:30 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Het kan wel, ik ken er meerdere die naast een dichte auto een mooie nette cabrio in de garage houden. voor mooie ritjes en de zondag. Maar die sloot met handelaartjes, dat schrikt mij af.
Dit is door het harde dak in principe gewoon een dichte auto (dak dicht geen wind geluid).
Maar dan nog koop je toch niet een cabrio voor 1 zomer en verkoop je hem net voor de volgende zomer?

Vind trouwens op foto 1 de parkeersensor verdacht donkerder dan de bumper lijken.

En de eerste eigenaar verkocht hem trouwens ook binnen 6 maanden / 10.000km. Vrij unieke historie dit :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205456646
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:32 schreef DX11 het volgende:

[..]
Dit is door het harde dak in principe gewoon een dichte auto (dak dicht geen wind geluid).
Maar dan nog koop je toch niet een cabrio voor 1 zomer en verkoop je hem net voor de volgende zomer?
het blijft kwetsbaar, zo'n electronisch klapdak.

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:32 schreef DX11 het volgende:

[..]
Dit is door het harde dak in principe gewoon een dichte auto (dak dicht geen wind geluid).
Maar dan nog koop je toch niet een cabrio voor 1 zomer en verkoop je hem net voor de volgende zomer?

Vind trouwens op foto 1 de parkeersensor verdacht donkerder dan de bumper lijken.
Daar heb je het antwoord misschien. er kan verborgen schade zijn. opgelapte aanrijdingsschade.
het dak is ook wel kwetsbaar, met zoveel hydraulische zuigers en sensoren. je kunt het dak wel handmatig open en dicht doen maar dan ben je een half uurtje zoet.

er zal -iets- zijn wat je niet snel opvalt. pas na enige tijd in eigendom gaan je dingen opvallen. en dan wil je er vanaf.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205456660
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:37 schreef spectrumanalyser het volgende:
het dak is ook wel kwetsbaar, met zoveel hydraulische zuigers en sensoren. je kunt het dak wel handmatig open en dicht doen maar dan ben je een half uurtje zoet.
Een half uurtje als je weet wat je doet ja :P


Ik heb overigens nu ook een andere e93. Komt allemaal wel heel solide en betrouwbaar over. Het dak schijnt voornamelijk stuk te gaan als je domme dingen doet (over een baksteen heen rijden en tegelijkertijd je dak open/dicht doen is niet handig)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205456794
Is rijden en het dak bedienen niet hoe dan ook vragen om ellende?

Ben blij met mijn E90 LCI.
Zojuist wat spulletjes besteld;
ATE remblokken achter + slijtagesensor
Pierburg waterpomp (code 2E85 geeft de huidige pomp. nu 200k gelopen)

ruitenwisserbladen dadelijk nog bestellen - de juiste ditkeer - m'n auto is van 07-2009, de wisserbladen die ik laatst had waren voor 09-2009. dom van mij om de fabricagemaand van m'n auto te vergeten.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 25 juli 2022 @ 20:24:05 #117
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205456886
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:37 schreef spectrumanalyser het volgende:

er zal -iets- zijn wat je niet snel opvalt. pas na enige tijd in eigendom gaan je dingen opvallen. en dan wil je er vanaf.
Toch zien genoeg mensen het, waardoor ze hem niet kopen. En wordt hij weer doorgestoten in de handel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205457181
Is dat zwarte dak echt origineel? Heb je de fabriekslijst gezien? Vind zelf gewoon in dezelfde kleur mooier.

Ook nog blij met m’n E91 325i. Echt fijne auto. Kreeg alleen wel even melding koelvloeistofpeil. Ritje daarna niet meer. Dus even wat kvs kopen en opletten.

Er komt ook nog een nieuw voorruit in, via de verzekering (kost me geen eigen risico en geen no claim). Wel een bedrijf gezocht die een goed merk gebruikt en geen Chinese namaak ruiten (schijnbaar is dat dus een dingetje 😂).

Binnenkort ook maar weer even langs de 540i om de motor even te laten draaien.
pi_205457886
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 20:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
Is rijden en het dak bedienen niet hoe dan ook vragen om ellende?
Het kan tot 25kmh, toen ik mijn e93 kocht ging de verkoper hem naar buiten rijden en halverwege het rijden het dak open klappen, was ik ook niet heel blij mee, maar alles is nog heel :) heb die functie vervolgens zelf uit gecodeerd aangezien ik het niet vertrouw.

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 20:52 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Is dat zwarte dak echt origineel? Heb je de fabriekslijst gezien? Vind zelf gewoon in dezelfde kleur mooier.
De verkoper waar hij toen stond vertelde dat dit een "individual optie" was, en volgens mij heb ik later nog ergens gevonden dat dit wel echt een optie was. Maar inderdaad ik vind gewoon alles 1 kleur ook mooier maar dit is wel een hele unieke zo.

Toen ik hem overwoog stonden op de site alleen foto's met open dak, geen informatie over het zwarte dak, en er stond full options. Kwam ik daar aan, verrast door zwart dak en geen keyless, heb ik hem niet genomen.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205457931
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 20:06 schreef spectrumanalyser het volgende:
ruitenwisserbladen dadelijk nog bestellen
Je kan op amazon je auto kiezen en dan meld hij exact de lengte de je moet hebben. In het geval van de e93 is het deze (60 en 40):

https://www.amazon.de/dp/B00D13NTHE?psc=1

En dit merk is ook wel een aanrader, had eerst die duurste bosch, die maakt meer geluid, en sloot ook minder mooi aan bij de hoek.

En nee niet heel eigenwijs 60 en 45 doen, deed ik ook, past echt niet :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205458054
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 21:51 schreef DX11 het volgende:

[..]
Je kan op amazon je auto kiezen en dan meld hij exact de lengte de je moet hebben. In het geval van de e93 is het deze (60 en 40):

https://www.amazon.de/dp/B00D13NTHE?psc=1

En dit merk is ook wel een aanrader, had eerst die duurste bosch, die maakt meer geluid, en sloot ook minder mooi aan bij de hoek.

En nee niet heel eigenwijs 60 en 45 doen, deed ik ook, past echt niet :')
Nee, instinker. Was ook van mening dat alleen de lengte belangrijk was bij een wisserblad.
Maar nee, je hebt bij de E9x twee verschillende typen wisserbladen.
tot 12-2009 is het nummer 61612455439
vanaf 09-2009 is het nummer 61612455435

laat die Valeo nu net het nieuwe soort montage te hebben. Die passen niet op mijn E90 van 07-2009
Ik bestel ze wel bij Ekris. Heb al eenmaal de verkeerde in huis gehad :)
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205458106
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:08 schreef spectrumanalyser het volgende:
Maar nee, je hebt bij de E9x twee verschillende typen wisserbladen.
Sorry, je hebt gelijk, daarin heb ik ook de verkeerde besteld.
Daarom dus je kenteken invullen dan geeft hij degene met de goede aansluiting (linkje was voor mijn auto de goede).
Vermoedelijk betaal je bij Ekris het dubbele?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205458204
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:14 schreef DX11 het volgende:

[..]
Sorry, je hebt gelijk, daarin heb ik ook de verkeerde besteld.
Daarom dus je kenteken invullen dan geeft hij degene met de goede aansluiting (linkje was voor mijn auto de goede).
Vermoedelijk betaal je bij Ekris het dubbele?
Nee, nee, ook Ekris geeft twee modellen aan na invoeren kenteken. Daardoor ging ik ook in de fout.
Het oude type heeft een rond gaatje waar het wisserblad mee in een pin geschoven gaat.
Het nieuwe type heeft een plastic clip die je er uit schuift.

¤ 45,60 inclusief BTW voor het oude type.
¤ 46,40 inclusief BTW voor het nieuw type

er is ook geen foto bij. wie verwacht er nou dat er in 2009 ineens een aanpassing aan het ruitenwisserblad is geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205458242
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:24 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Nee, nee, ook Ekris geeft twee modellen aan na invoeren kenteken. Daardoor ging ik ook in de fout.
Het oude type heeft een rond gaatje waar het wisserblad mee in een pin geschoven gaat.
Het nieuwe type heeft een plastic clip die je er uit schuift.

¤ 45,60 inclusief BTW voor het oude type.
¤ 46,40 inclusief BTW voor het nieuw type

er is ook geen foto bij. wie verwacht er nou dat er in 2009 ineens een aanpassing aan het ruitenwisserblad is geweest.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja echt super onduidelijk.
En als je dan op amazon gaat naar degene die ik dus moet hebben:
(Valeo 574472) en je besteld die, dan is het wel de goede, maar het plaatje op amazon klopt niet, want daar staat een hele andere sluiting, terwijl dit toch echt het nieuwe (2010+) sluiting model is (dat kan je opzoeken als je die valeo op andere sites zoekt, kijk maar, zelfde artikelnr:)

Anyway toch 20 euro bespaard via amazon. Wel super stom dat het zo verwarrend is, als je hem dus hebt gevonden op amazon, check dan nog even op een andere site of het wel echt de goede sluiting is.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205458377
Ja, beetje rond zoeken scheelt aardig wat. De Pierburg waterpump heb ik bij pkwteile24 uit Duitsland besteld voor ¤ 250.
Ekris vraagt ¤ 453,05 voor vermoedelijk exact dezelfde pomp.

Dat van die wisserbladen zal BMW best wat retouren opleveren gok ik. In mijn geval deden ze er niet moeilijk over.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 25 juli 2022 @ 22:47:11 #126
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205458392
Ik heb "APK-wissers" Ben je met 2 paar minimaal 10 jaar verder.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205458545
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:44 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ja, beetje rond zoeken scheelt aardig wat. De Pierburg waterpump heb ik bij pkwteile24 uit Duitsland besteld voor ¤ 250.
Ekris vraagt ¤ 453,05 voor vermoedelijk exact dezelfde pomp.

Dat van die wisserbladen zal BMW best wat retouren opleveren gok ik. In mijn geval deden ze er niet moeilijk over.
Kan jij toevallig vinden of ze daar trekhaak kabelboom (71 60 2156299) ook hebben? Ik zoek al 2 jaar maar niemand kan hem leveren.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205458630
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:05 schreef DX11 het volgende:

[..]
Kan jij toevallig vinden of ze daar trekhaak kabelboom (71 60 2156299) ook hebben? Ik zoek al 2 jaar maar niemand kan hem leveren.
Al bij BMW zelf geinformeerd? Zie 'm wel in Duitsland maar voor 352 euro.
Het lijkt mij goedkoper om zelf zo een kabelboom op maat te (laten) maken, of een sloopauto te zoeken waar je 'm uit haalt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205458685
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Al bij BMW zelf geinformeerd? Zie 'm wel in Duitsland maar voor 352 euro.
Ja zelfs al bij BMW nederland en BMW duitsland, beide denken hem nog te hebben maar als je dan wilt bestellen dan is hij toch niet meer leverbaar (word niet meer gemaakt sinds 2019 ofzo).

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het lijkt mij goedkoper om zelf zo een kabelboom op maat te (laten) maken, of een sloopauto te zoeken waar je 'm uit haalt.
Helaas nog niemand kunnen vinden die het kan maken, en een e93 met trekhaak is zo zeldzaam dat je die ook niet op de sloop gaat vinden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205458887
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:24 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ja zelfs al bij BMW nederland en BMW duitsland, beide denken hem nog te hebben maar als je dan wilt bestellen dan is hij toch niet meer leverbaar (word niet meer gemaakt sinds 2019 ofzo).
[..]
Helaas nog niemand kunnen vinden die het kan maken, en een e93 met trekhaak is zo zeldzaam dat je die ook niet op de sloop gaat vinden.
had je de trekhaak wel van BMW?
trekhaakland heeft wel universele kabelsets, ik snap dat je de originele kabel wilt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205458939
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
had je de trekhaak wel van BMW?
trekhaakland heeft wel universele kabelsets, ik snap dat je de originele kabel wilt.
Trekhaak is echt heel makkelijk en goedkoop te krijgen, ook via BMW. Nog niet gekocht omdat ik de kabelset nog niet kan krijgen.
Originele kabel is wel zo fijn bij een e93 met parkeersensoren enz, wil gewoon dat alles in 1x goed werkt zonder gezeik.
Heb na heel veel speuren 1 garage gevonden die het kon leveren, inclusief gebruikte trekhaak en zelfgemaakte kabel voor ¤1400. Dat vond ik toch iets te gek.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:21:51 #132
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_205461720
Ik ben zojuist bezig met het ombouwen van de trekhaak module. Mijn originele E-series module was overleden en legde letterlijk de hele auto plat. Deze boosdoener was snel gevonden, canbus losgekoppeld en een 7 jaar oude AHM 4R module aangeschaft. Daar zit een vernieuwde stekker aan. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat ik hem helemaal moest ompinnen :+
Zojuist de contacten besteld bij BMW en dan is het ook zo klaar.

DX11 welk bouwjaar is jouw auto en welke trekhaak wil je eronder, een handmatig afneembare?
Anders stuur me eens een bericht via @riesss_ op instagram. Ik kan je er verder mee helpen (ook de kabelboom voor je maken/aanleggen nadat jij bijvoorbeeld de haak eronder gemonteerd hebt).
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_205462884
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:21 schreef -Richard- het volgende:
Ik ben zojuist bezig met het ombouwen van de trekhaak module. Mijn originele E-series module was overleden en legde letterlijk de hele auto plat. Deze boosdoener was snel gevonden, canbus losgekoppeld en een 7 jaar oude AHM 4R module aangeschaft. Daar zit een vernieuwde stekker aan. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat ik hem helemaal moest ompinnen :+
Zojuist de contacten besteld bij BMW en dan is het ook zo klaar.

DX11 welk bouwjaar is jouw auto en welke trekhaak wil je eronder, een handmatig afneembare?
Anders stuur me eens een bericht via @:riesss_ op instagram. Ik kan je er verder mee helpen (ook de kabelboom voor je maken/aanleggen nadat jij bijvoorbeeld de haak eronder gemonteerd hebt).
Ik vind je aanbod heel tof, maar ik zoek wel een locatie die alles in 1x kan doen. Ik kan zelfs niks, heb niet eens een oprit helaas.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:57:40 #134
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205462971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:21 schreef -Richard- het volgende:
Ik ben zojuist bezig met het ombouwen van de trekhaak module. Mijn originele E-series module was overleden en legde letterlijk de hele auto plat. Deze boosdoener was snel gevonden, canbus losgekoppeld en een 7 jaar oude AHM 4R module aangeschaft. Daar zit een vernieuwde stekker aan. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat ik hem helemaal moest ompinnen :+
...
Ze maken het veel te gecompliceerd. :(

Mooi aanbod trouwens. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 27 juli 2022 @ 17:31:55 #135
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_205473346
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:47 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ik vind je aanbod heel tof, maar ik zoek wel een locatie die alles in 1x kan doen. Ik kan zelfs niks, heb niet eens een oprit helaas.
Oh, maar dat kan ook hoor ;).
De kanttekening ervan moet ik wel gelijk melden, gebrek aan kant en klare kabelboom is geen probleem maar kost gewoon tijd. In 1 dag is voor mij nu geen mogelijkheid om alles goed te doen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ze maken het veel te gecompliceerd. :(

Mooi aanbod trouwens. ^O^
Thanks!
Ja enerzijds gecompliceerd maar ik had al een ossiloscoop aan de canbus hangen dus de diagnose ging schrikbarend snel :')
Ik heb een nieuw navigatie systeem in een oudere auto en wilde een bepaald probleem oplossen, de auto gaf zo te merken nog een paar steken terug en gaf zich niet zomaar gewonnen.

[ Bericht 15% gewijzigd door -Richard- op 27-07-2022 17:38:36 ]
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_205499744
Gevarendriehoek gekocht voor m'n E90. Er is een mooie uitsparing voor in de klep van de kofferbak.
Er zijn alleen twee beugeltjes nodig, die zitten er af-fabriek niet in bij een Nederlandse auto.
kosten 25 euro. per stuk, er zijn er twee nodig. 51497167548
maargoed, ze zijn passend op elke BMW, maar eens even kijken of ik die beugels ergens kan vinden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205500025
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 15:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er zijn alleen twee beugeltjes nodig, die zitten er af-fabriek niet in bij een Nederlandse auto.
Wat gek, ik dacht dat alle e9x dat standaard hebben. In mijn NL e93 zit het standaard gemonteerd in de klep, en er is niet extra voor betaald (staat niet op de optielijst). Het klinkt eerder alsof een vorige eigenaar het er bij jou heeft uitgehaald (maarja, aan de andere kant, waarom zou iemand dat doen?)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205500535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 15:51 schreef DX11 het volgende:

[..]
Wat gek, ik dacht dat alle e9x dat standaard hebben. In mijn NL e93 zit het standaard gemonteerd in de klep, en er is niet extra voor betaald (staat niet op de optielijst). Het klinkt eerder alsof een vorige eigenaar het er bij jou heeft uitgehaald (maarja, aan de andere kant, waarom zou iemand dat doen?)
Nee, zat er standaard niet op. Er zitten schroeven op die plek in de achterklep.
In Nederland is een gevarendriehoek niet verplicht. In Duitsland wel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205502296
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 15:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gevarendriehoek gekocht voor m'n E90. Er is een mooie uitsparing voor in de klep van de kofferbak.
Er zijn alleen twee beugeltjes nodig, die zitten er af-fabriek niet in bij een Nederlandse auto.
kosten 25 euro. per stuk, er zijn er twee nodig. 51497167548
maargoed, ze zijn passend op elke BMW, maar eens even kijken of ik die beugels ergens kan vinden.
Goed kijken welke modellen en dan even naar de sloop?

Vandaag het lampje van de angel eyes vervangen. Pfff wat een rotklus. Was volgens mij sneller klaar met het vervangen van de remschijf en -blokjes aan 1 kant. Maar goed, het is gelukt. En dus de remschijven en remblokken voor vervangen. Volgende keer nog even het lucht- en pollenfilter. Kwam ik nu niet aan toe. Wil ook nog de VANOS solenoids reinigen, al geeft de motor geen errors.
pi_205503637
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
Goed kijken welke modellen en dan even naar de sloop?

Vandaag het lampje van de angel eyes vervangen. Pfff wat een rotklus. Was volgens mij sneller klaar met het vervangen van de remschijf en -blokjes aan 1 kant. Maar goed, het is gelukt. En dus de remschijven en remblokken voor vervangen. Volgende keer nog even het lucht- en pollenfilter. Kwam ik nu niet aan toe. Wil ook nog de VANOS solenoids reinigen, al geeft de motor geen errors.
het klopt inderdaad dat je vrijwel nooit een foutmelding krijgt bij falende VANOS solenoids. Je kunt zelfs de twee stekkertjes van twee solenoids verwisselen en pas na dagen een MIL (Malfunction Indicator Light) oftewel storingslampje krijgen. de solenoid heeft ook maar een plus en een aarde. kortom de computer weet ook niet of de solenoid goed werkt.

Ja, de VANOS solenoids reinigen ga ik ook doen. even in een badje van wasbenzine?
Meet de weerstand van de solenoids met een multimeter. tussen de 10 en 11.9 ohm weerstand is OK.

[ Bericht 7% gewijzigd door spectrumanalyser op 30-07-2022 20:58:53 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205506381
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:31 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
het klopt inderdaad dat je vrijwel nooit een foutmelding krijgt bij falende VANOS solenoids. Je kunt zelfs de twee stekkertjes van twee solenoids verwisselen en pas na dagen een MIL (Malfunction Indicator Light) oftewel storingslampje krijgen. de solenoid heeft ook maar een plus en een aarde. kortom de computer weet ook niet of de solenoid goed werkt.

Ja, de VANOS solenoids reinigen ga ik ook doen. even in een badje van wasbenzine?
Meet de weerstand van de solenoids met een multimeter. tussen de 10 en 11.9 ohm weerstand is OK.
Ah top, ga ik ze ook doormeten. Dacht met remmenreiniger anders er in te spuiten? Dat zag ik op filmpjes veelal. Zolang de troep er maar uitkomt en remmenreiniger is erg vluchtig. Maar wasbenzine lijkt me ook prima ja. Heb ook nog carb cleaner maar dat ruik je nog wel een tijd na het spuiten, dus dat lijkt nog wel iets achter te laten.
Maar ik merk dat ‘ie niet altijd even lineair trekt, dus hoop dat het reinigen wat helpt. Heb het oliefilterhuis al vervangen, het binnenwerk van de oude zat los (ook veelvoorkomend probleem).
pi_205508086
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
Ah top, ga ik ze ook doormeten. Dacht met remmenreiniger anders er in te spuiten? Dat zag ik op filmpjes veelal. Zolang de troep er maar uitkomt en remmenreiniger is erg vluchtig. Maar wasbenzine lijkt me ook prima ja. Heb ook nog carb cleaner maar dat ruik je nog wel een tijd na het spuiten, dus dat lijkt nog wel iets achter te laten.
Maar ik merk dat ‘ie niet altijd even lineair trekt, dus hoop dat het reinigen wat helpt. Heb het oliefilterhuis al vervangen, het binnenwerk van de oude zat los (ook veelvoorkomend probleem).
dan zou ik eens een check doen bij de inlaat. heel klein gaatje na de LMM wat valse lucht geeft bijvoorbeeld.

Als je stationairtoerental onregelmatig is en/of als je een klikkend geluid hoort bij de VANOS, dan is het reinigen van de solenoids aan te raden. Een ongelijkmatige vermogensafgifte zal niet door de VANOS solenoids komen.

[ Bericht 9% gewijzigd door spectrumanalyser op 31-07-2022 09:48:36 ]
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205509135
Ok bedankt voor de tips. Ik zal m’n garage eens vragen om de rookmachine erop te zetten. Helaas heeft ‘ie het nu erg druk dus zal wel na de vakantie worden.
pi_205542538
net nieuwe remblokken geplaatst achter. nu komt de rem linksachter niet helemaal meer vrij. continu een hoge piep en bij het remmen is het geluid weg.
nondeju, met een beetje pech remcilinder verrot. het zal de sensor niet zijn want die zit rechtsachter.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 3 augustus 2022 @ 22:03:48 #145
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_205542626
Niet toevallig iets met de handrem? Een controle waard in elk geval.
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_205542767
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 22:03 schreef -Richard- het volgende:
Niet toevallig iets met de handrem? Een controle waard in elk geval.
Dat denk ik niet, de remschijf is er niet af geweest.
Zal het zeker controleren. Ik vermoed dat de zuiger niet meer terug gaat na het intrappen van de rem.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205542769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
net nieuwe remblokken geplaatst achter. nu komt de rem linksachter niet helemaal meer vrij. continu een hoge piep en bij het remmen is het geluid weg.
nondeju, met een beetje pech remcilinder verrot. het zal de sensor niet zijn want die zit rechtsachter.
Had ik ook, dan heb je handrem aangetikt waarschijnlijk bij het loshalen van de schijf. Handrem moet je weer goed zetten en daarvoor moet helaas het wiel er af.

Edit: oh nvm :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205542793
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 22:16 schreef DX11 het volgende:

[..]
Had ik ook, dan heb je handrem aangetikt waarschijnlijk bij het loshalen van de schijf. Handrem moet je weer goed zetten en daarvoor moet helaas het wiel er af.

Edit: oh nvm :P
ik gok zomaar dat de remzuiger weer gangbaar gemaakt moet worden. de glijpennen doen het nog perfect.
het kan meevallen, echter is de kans groot dat er roest op die zuiger zit. omdat de oude remblokken bestwel op waren is de zuiger vrij ver naar buiten gekomen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205546554
net het wiel er even af gehad. de remzuiger zit muurvast. geen beweging in te krijgen.
daardoor gaat de remklauw er nu met geen mogelijkheid af.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:03:25 #150
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205546642
Heb je zo'n dikke rand op je schijf dan?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')