abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205458685
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Al bij BMW zelf geinformeerd? Zie 'm wel in Duitsland maar voor 352 euro.
Ja zelfs al bij BMW nederland en BMW duitsland, beide denken hem nog te hebben maar als je dan wilt bestellen dan is hij toch niet meer leverbaar (word niet meer gemaakt sinds 2019 ofzo).

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:17 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het lijkt mij goedkoper om zelf zo een kabelboom op maat te (laten) maken, of een sloopauto te zoeken waar je 'm uit haalt.
Helaas nog niemand kunnen vinden die het kan maken, en een e93 met trekhaak is zo zeldzaam dat je die ook niet op de sloop gaat vinden.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205458887
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 23:24 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ja zelfs al bij BMW nederland en BMW duitsland, beide denken hem nog te hebben maar als je dan wilt bestellen dan is hij toch niet meer leverbaar (word niet meer gemaakt sinds 2019 ofzo).
[..]
Helaas nog niemand kunnen vinden die het kan maken, en een e93 met trekhaak is zo zeldzaam dat je die ook niet op de sloop gaat vinden.
had je de trekhaak wel van BMW?
trekhaakland heeft wel universele kabelsets, ik snap dat je de originele kabel wilt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205458939
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 00:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
had je de trekhaak wel van BMW?
trekhaakland heeft wel universele kabelsets, ik snap dat je de originele kabel wilt.
Trekhaak is echt heel makkelijk en goedkoop te krijgen, ook via BMW. Nog niet gekocht omdat ik de kabelset nog niet kan krijgen.
Originele kabel is wel zo fijn bij een e93 met parkeersensoren enz, wil gewoon dat alles in 1x goed werkt zonder gezeik.
Heb na heel veel speuren 1 garage gevonden die het kon leveren, inclusief gebruikte trekhaak en zelfgemaakte kabel voor ¤1400. Dat vond ik toch iets te gek.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:21:51 #132
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_205461720
Ik ben zojuist bezig met het ombouwen van de trekhaak module. Mijn originele E-series module was overleden en legde letterlijk de hele auto plat. Deze boosdoener was snel gevonden, canbus losgekoppeld en een 7 jaar oude AHM 4R module aangeschaft. Daar zit een vernieuwde stekker aan. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat ik hem helemaal moest ompinnen :+
Zojuist de contacten besteld bij BMW en dan is het ook zo klaar.

DX11 welk bouwjaar is jouw auto en welke trekhaak wil je eronder, een handmatig afneembare?
Anders stuur me eens een bericht via @riesss_ op instagram. Ik kan je er verder mee helpen (ook de kabelboom voor je maken/aanleggen nadat jij bijvoorbeeld de haak eronder gemonteerd hebt).
Weet van alles een beetje maar net niets.
pi_205462884
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:21 schreef -Richard- het volgende:
Ik ben zojuist bezig met het ombouwen van de trekhaak module. Mijn originele E-series module was overleden en legde letterlijk de hele auto plat. Deze boosdoener was snel gevonden, canbus losgekoppeld en een 7 jaar oude AHM 4R module aangeschaft. Daar zit een vernieuwde stekker aan. Ik had er even geen rekening mee gehouden dat ik hem helemaal moest ompinnen :+
Zojuist de contacten besteld bij BMW en dan is het ook zo klaar.

DX11 welk bouwjaar is jouw auto en welke trekhaak wil je eronder, een handmatig afneembare?
Anders stuur me eens een bericht via @:riesss_ op instagram. Ik kan je er verder mee helpen (ook de kabelboom voor je maken/aanleggen nadat jij bijvoorbeeld de haak eronder gemonteerd hebt).
Ik vind je aanbod heel tof, maar ik zoek wel een locatie die alles in 1x kan doen. Ik kan zelfs niks, heb niet eens een oprit helaas.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:57:40 #134
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205462971
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:21 schreef -Richard- het volgende:
...
Ze maken het veel te gecompliceerd. :(

Mooi aanbod trouwens. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 27 juli 2022 @ 17:31:55 #135
438762 -Richard-
pi_205473346
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:47 schreef DX11 het volgende:

[..]
Ik vind je aanbod heel tof, maar ik zoek wel een locatie die alles in 1x kan doen. Ik kan zelfs niks, heb niet eens een oprit helaas.
Oh, maar dat kan ook hoor ;).
De kanttekening ervan moet ik wel gelijk melden, gebrek aan kant en klare kabelboom is geen probleem maar kost gewoon tijd. In 1 dag is voor mij nu geen mogelijkheid om alles goed te doen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:57 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Ze maken het veel te gecompliceerd. :(

Mooi aanbod trouwens. ^O^
Thanks!
Ja enerzijds gecompliceerd maar ik had al een ossiloscoop aan de canbus hangen dus de diagnose ging schrikbarend snel :')
Ik heb een nieuw navigatie systeem in een oudere auto en wilde een bepaald probleem oplossen, de auto gaf zo te merken nog een paar steken terug en gaf zich niet zomaar gewonnen.

[ Bericht 15% gewijzigd door -Richard- op 27-07-2022 17:38:36 ]
pi_205499744
Gevarendriehoek gekocht voor m'n E90. Er is een mooie uitsparing voor in de klep van de kofferbak.
Er zijn alleen twee beugeltjes nodig, die zitten er af-fabriek niet in bij een Nederlandse auto.
kosten 25 euro. per stuk, er zijn er twee nodig. 51497167548
maargoed, ze zijn passend op elke BMW, maar eens even kijken of ik die beugels ergens kan vinden.
pi_205500025
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 15:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er zijn alleen twee beugeltjes nodig, die zitten er af-fabriek niet in bij een Nederlandse auto.
Wat gek, ik dacht dat alle e9x dat standaard hebben. In mijn NL e93 zit het standaard gemonteerd in de klep, en er is niet extra voor betaald (staat niet op de optielijst). Het klinkt eerder alsof een vorige eigenaar het er bij jou heeft uitgehaald (maarja, aan de andere kant, waarom zou iemand dat doen?)
pi_205500535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 15:51 schreef DX11 het volgende:

[..]
Wat gek, ik dacht dat alle e9x dat standaard hebben. In mijn NL e93 zit het standaard gemonteerd in de klep, en er is niet extra voor betaald (staat niet op de optielijst). Het klinkt eerder alsof een vorige eigenaar het er bij jou heeft uitgehaald (maarja, aan de andere kant, waarom zou iemand dat doen?)
Nee, zat er standaard niet op. Er zitten schroeven op die plek in de achterklep.
In Nederland is een gevarendriehoek niet verplicht. In Duitsland wel.
pi_205502296
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 15:11 schreef spectrumanalyser het volgende:
Gevarendriehoek gekocht voor m'n E90. Er is een mooie uitsparing voor in de klep van de kofferbak.
kosten 25 euro. per stuk, er zijn er twee nodig. 51497167548
maargoed, ze zijn passend op elke BMW, maar eens even kijken of ik die beugels ergens kan vinden.
Goed kijken welke modellen en dan even naar de sloop?

Vandaag het lampje van de angel eyes vervangen. Pfff wat een rotklus. Was volgens mij sneller klaar met het vervangen van de remschijf en -blokjes aan 1 kant. Maar goed, het is gelukt. En dus de remschijven en remblokken voor vervangen. Volgende keer nog even het lucht- en pollenfilter. Kwam ik nu niet aan toe. Wil ook nog de VANOS solenoids reinigen, al geeft de motor geen errors.
pi_205503637
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:44 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
Goed kijken welke modellen en dan even naar de sloop?

Vandaag het lampje van de angel eyes vervangen. Pfff wat een rotklus. Was volgens mij sneller klaar met het vervangen van de remschijf en -blokjes aan 1 kant. Maar goed, het is gelukt. En dus de remschijven en remblokken voor vervangen. Volgende keer nog even het lucht- en pollenfilter. Kwam ik nu niet aan toe. Wil ook nog de VANOS solenoids reinigen, al geeft de motor geen errors.
het klopt inderdaad dat je vrijwel nooit een foutmelding krijgt bij falende VANOS solenoids. Je kunt zelfs de twee stekkertjes van twee solenoids verwisselen en pas na dagen een MIL (Malfunction Indicator Light) oftewel storingslampje krijgen. de solenoid heeft ook maar een plus en een aarde. kortom de computer weet ook niet of de solenoid goed werkt.

Ja, de VANOS solenoids reinigen ga ik ook doen. even in een badje van wasbenzine?
Meet de weerstand van de solenoids met een multimeter. tussen de 10 en 11.9 ohm weerstand is OK.

[ Bericht 7% gewijzigd door spectrumanalyser op 30-07-2022 20:58:53 ]
pi_205506381
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 20:31 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
het klopt inderdaad dat je vrijwel nooit een foutmelding krijgt bij falende VANOS solenoids. Je kunt zelfs de twee stekkertjes van twee solenoids verwisselen en pas na dagen een MIL (Malfunction Indicator Light) oftewel storingslampje krijgen. de solenoid heeft ook maar een plus en een aarde. kortom de computer weet ook niet of de solenoid goed werkt.

Ja, de VANOS solenoids reinigen ga ik ook doen. even in een badje van wasbenzine?
Meet de weerstand van de solenoids met een multimeter. tussen de 10 en 11.9 ohm weerstand is OK.
Ah top, ga ik ze ook doormeten. Dacht met remmenreiniger anders er in te spuiten? Dat zag ik op filmpjes veelal. Zolang de troep er maar uitkomt en remmenreiniger is erg vluchtig. Maar wasbenzine lijkt me ook prima ja. Heb ook nog carb cleaner maar dat ruik je nog wel een tijd na het spuiten, dus dat lijkt nog wel iets achter te laten.
Maar ik merk dat ‘ie niet altijd even lineair trekt, dus hoop dat het reinigen wat helpt. Heb het oliefilterhuis al vervangen, het binnenwerk van de oude zat los (ook veelvoorkomend probleem).
pi_205508086
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 22:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
Ah top, ga ik ze ook doormeten. Dacht met remmenreiniger anders er in te spuiten? Dat zag ik op filmpjes veelal. Zolang de troep er maar uitkomt en remmenreiniger is erg vluchtig. Maar wasbenzine lijkt me ook prima ja. Heb ook nog carb cleaner maar dat ruik je nog wel een tijd na het spuiten, dus dat lijkt nog wel iets achter te laten.
Maar ik merk dat ‘ie niet altijd even lineair trekt, dus hoop dat het reinigen wat helpt. Heb het oliefilterhuis al vervangen, het binnenwerk van de oude zat los (ook veelvoorkomend probleem).
dan zou ik eens een check doen bij de inlaat. heel klein gaatje na de LMM wat valse lucht geeft bijvoorbeeld.

Als je stationairtoerental onregelmatig is en/of als je een klikkend geluid hoort bij de VANOS, dan is het reinigen van de solenoids aan te raden. Een ongelijkmatige vermogensafgifte zal niet door de VANOS solenoids komen.

[ Bericht 9% gewijzigd door spectrumanalyser op 31-07-2022 09:48:36 ]
pi_205509135
Ok bedankt voor de tips. Ik zal m’n garage eens vragen om de rookmachine erop te zetten. Helaas heeft ‘ie het nu erg druk dus zal wel na de vakantie worden.
pi_205542538
net nieuwe remblokken geplaatst achter. nu komt de rem linksachter niet helemaal meer vrij. continu een hoge piep en bij het remmen is het geluid weg.
nondeju, met een beetje pech remcilinder verrot. het zal de sensor niet zijn want die zit rechtsachter.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 22:03:48 #145
438762 -Richard-
pi_205542626
Niet toevallig iets met de handrem? Een controle waard in elk geval.
pi_205542767
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 22:03 schreef -Richard- het volgende:
Niet toevallig iets met de handrem? Een controle waard in elk geval.
Dat denk ik niet, de remschijf is er niet af geweest.
Zal het zeker controleren. Ik vermoed dat de zuiger niet meer terug gaat na het intrappen van de rem.
pi_205542769
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
net nieuwe remblokken geplaatst achter. nu komt de rem linksachter niet helemaal meer vrij. continu een hoge piep en bij het remmen is het geluid weg.
nondeju, met een beetje pech remcilinder verrot. het zal de sensor niet zijn want die zit rechtsachter.
Had ik ook, dan heb je handrem aangetikt waarschijnlijk bij het loshalen van de schijf. Handrem moet je weer goed zetten en daarvoor moet helaas het wiel er af.

Edit: oh nvm :P
pi_205542793
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 22:16 schreef DX11 het volgende:

[..]
Had ik ook, dan heb je handrem aangetikt waarschijnlijk bij het loshalen van de schijf. Handrem moet je weer goed zetten en daarvoor moet helaas het wiel er af.

Edit: oh nvm :P
ik gok zomaar dat de remzuiger weer gangbaar gemaakt moet worden. de glijpennen doen het nog perfect.
het kan meevallen, echter is de kans groot dat er roest op die zuiger zit. omdat de oude remblokken bestwel op waren is de zuiger vrij ver naar buiten gekomen.
pi_205546554
net het wiel er even af gehad. de remzuiger zit muurvast. geen beweging in te krijgen.
daardoor gaat de remklauw er nu met geen mogelijkheid af.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:03:25 #150
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205546642
Heb je zo'n dikke rand op je schijf dan?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205546717
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:03 schreef daNpy het volgende:
Heb je zo'n dikke rand op je schijf dan?
klopt, er zit een rand op de schijf.
morgenochtend weer naar de garage. het rijd nogal verrot met zo'n hoge piep.
en de boel word bijzonder warm daar.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:39:11 #152
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205546898
En als je de klauw los maakt (niet de beugel) en dan met een kleine koevoet of gebogen schroevendraaier de klauw eraf "draait"?
Je blokken gaan wel naar de klote maar nu heb je niks.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_205547295
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 13:39 schreef daNpy het volgende:
En als je de klauw los maakt (niet de beugel) en dan met een kleine koevoet of gebogen schroevendraaier de klauw eraf "draait"?
Je blokken gaan wel naar de klote maar nu heb je niks.
dat zijn de nieuwe remblokken die dan naar de haaien gaan. dan ben je nog verder van huis.
morgenochtend half 9 staat ie weer op de brug. die 10km moet ie overleven.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 16:11:18 #154
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205547979
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:40 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
dat zijn de nieuwe remblokken die dan naar de haaien gaan. dan ben je nog verder van huis.
morgenochtend half 9 staat ie weer op de brug. die 10km moet ie overleven.
En hoe gaan ze het bij de garage doen dan?
pi_205548160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 16:11 schreef daNpy het volgende:

[..]
En hoe gaan ze het bij de garage doen dan?
mogelijk hebben ze daar speciaal gereedschap voor.
en als die rand het probleem is dan slijpen ze dat weg.

o btw ; mocht iemand een goede gebruikte 19" 475mm rechter wisserblad kunnen gebruiken E90/E91 tot 09-2009, pm mij. anders gooi ik 'm toch maar weg.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 16:59:48 #156
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_205548332
Ja, dat kun je dan zelf ook doen denk ik dan :D
Ik vraag me bij de garage altijd af hoeveel tijd ze ervoor nemen. Tijd = geld. Maarja niet iedereen heeft een brug thuis, en op de krik kloten is ook volledig r*k.
pi_205548417
yup, sleutelen op straat is verrot. zelfs met houten blokje is m'n krikpunt net afgebroken.
zit in een straat met van die milieufiguren. die staan al naast je als je alleen maar de motorkap geopend hebt.
sommige van die figuren denken dat het verboden is om op straat olie bij te vullen.

het helpt ook niet dat ik als ict'er totaal geen kracht heb. gisteren kreeg ik de wielmoeren niet eens los zonder een verlengstuk te gebruiken. nu lukte dat wel. 120nm moet met een kruissleutel los te halen zijn.
als je een jaartje de wielen niet los gehad hebt dan oxideren de wielmoeren blijkbaar?
pi_205552138
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 12:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
net het wiel er even af gehad. de remzuiger zit muurvast. geen beweging in te krijgen.
Hamer + plankje geprobeerd?
pi_205552269
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 17:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
yup, sleutelen op straat is verrot. zelfs met houten blokje is m'n krikpunt net afgebroken.
zit in een straat met van die milieufiguren. die staan al naast je als je alleen maar de motorkap geopend hebt.
sommige van die figuren denken dat het verboden is om op straat olie bij te vullen.

het helpt ook niet dat ik als ict'er totaal geen kracht heb. gisteren kreeg ik de wielmoeren niet eens los zonder een verlengstuk te gebruiken. nu lukte dat wel. 120nm moet met een kruissleutel los te halen zijn.
als je een jaartje de wielen niet los gehad hebt dan oxideren de wielmoeren blijkbaar?
Zo lang er niets in de APV staat ga ik er vanuit dat het wel mag. Auto wassen op straat mag ook niet in alle gemeentes. Of ze dat nou echt handhaven....
Facts don't care about your feelings
pi_205554309
De garage heeft kosteloos de rand weggeslepen en nu is de rem gangbaar. Door die rand kwamen de remblokken in de klem en bleef de rem aanlopen/vast zitten. Er was dinsdag gezegd dat de schijf nog dik genoeg was en dat het niet kwaad kon, zo'n lip. Echter blijkt nu dat de schijf nog maar 7 mm dik is, terwijl 8,4mm de minimale dikte is. zucht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')