klopt, er zit een rand op de schijf.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:03 schreef daNpy het volgende:
Heb je zo'n dikke rand op je schijf dan?
dat zijn de nieuwe remblokken die dan naar de haaien gaan. dan ben je nog verder van huis.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 13:39 schreef daNpy het volgende:
En als je de klauw los maakt (niet de beugel) en dan met een kleine koevoet of gebogen schroevendraaier de klauw eraf "draait"?
Je blokken gaan wel naar de klote maar nu heb je niks.
En hoe gaan ze het bij de garage doen dan?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 14:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
dat zijn de nieuwe remblokken die dan naar de haaien gaan. dan ben je nog verder van huis.
morgenochtend half 9 staat ie weer op de brug. die 10km moet ie overleven.
mogelijk hebben ze daar speciaal gereedschap voor.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 16:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
En hoe gaan ze het bij de garage doen dan?
Hamer + plankje geprobeerd?quote:Op donderdag 4 augustus 2022 12:52 schreef spectrumanalyser het volgende:
net het wiel er even af gehad. de remzuiger zit muurvast. geen beweging in te krijgen.
Zo lang er niets in de APV staat ga ik er vanuit dat het wel mag. Auto wassen op straat mag ook niet in alle gemeentes. Of ze dat nou echt handhaven....quote:Op donderdag 4 augustus 2022 17:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
yup, sleutelen op straat is verrot. zelfs met houten blokje is m'n krikpunt net afgebroken.
zit in een straat met van die milieufiguren. die staan al naast je als je alleen maar de motorkap geopend hebt.
sommige van die figuren denken dat het verboden is om op straat olie bij te vullen.
het helpt ook niet dat ik als ict'er totaal geen kracht heb. gisteren kreeg ik de wielmoeren niet eens los zonder een verlengstuk te gebruiken. nu lukte dat wel. 120nm moet met een kruissleutel los te halen zijn.
als je een jaartje de wielen niet los gehad hebt dan oxideren de wielmoeren blijkbaar?
Ja, lijkt mij sterk dat je daadwerkelijk een boete krijgt wegens het wassen van de auto.quote:Op donderdag 4 augustus 2022 22:36 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Zo lang er niets in de APV staat ga ik er vanuit dat het wel mag. Auto wassen op straat mag ook niet in alle gemeentes. Of ze dat nou echt handhaven....
Zo blijf je bezig.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 09:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
... Echter blijkt nu dat de schijf nog maar 7 mm dik is, terwijl 8,4mm de minimale dikte is. zucht.
Ja joh dat lijkt me nogal logisch.quote:
Mijn niet. Nieuwe blokken kunnen wel inslijten op gebruikte schijven maar oude blokken kunnen niet op een nieuwe schijf? Wat een onzin. In het ergste geval maak je de schijf even plat met een vijl of schuurband.quote:
Waarom niet met een hamer?quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
... maar oude blokken kunnen niet op een nieuwe schijf? Wat een onzin. In het ergste geval maak je de schijf even plat met een vijl of schuurband.
Die gebruik je om de remblokken in de houder te krijgenquote:
Blokken kosten geen drol, als je schijven op zijn kan je voor dat klein beetje extra beter nieuwe blokken er bij doen. En als je nieuw blokken gaat plaatsen en je schijven hebben nog 1mm marge, dan doe je ook gewoon alles. Waarom zuinig lopen doen, gaat wel om je veiligheid hè.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 12:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mijn niet. Nieuwe blokken kunnen wel inslijten op gebruikte schijven maar oude blokken kunnen niet op een nieuwe schijf? Wat een onzin. In het ergste geval maak je de schijf even plat met een vijl of schuurband.
Het gaat mij om de logica. En ik hergebruik liever fatsoenlijke blokken dan dat ik nieuwe aanschaf die geen drol kosten. Want dát gaat echt om veiligheid.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:07 schreef DX11 het volgende:
[..]
Blokken kosten geen drol, als je schijven op zijn kan je voor dat klein beetje extra beter nieuwe blokken er bij doen. En als je nieuw blokken gaat plaatsen en je schijven hebben nog 1mm marge, dan doe je ook gewoon alles. Waarom zuinig lopen doen, gaat wel om je veiligheid hè.
Ja, goed punt. Er komen op korte termijn nieuwe ATE remschijven. Niet besparen op banden en remsysteem.quote:Op vrijdag 5 augustus 2022 13:07 schreef DX11 het volgende:
[..]
Blokken kosten geen drol, als je schijven op zijn kan je voor dat klein beetje extra beter nieuwe blokken er bij doen. En als je nieuw blokken gaat plaatsen en je schijven hebben nog 1mm marge, dan doe je ook gewoon alles. Waarom zuinig lopen doen, gaat wel om je veiligheid hè.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life's like music, get the rhythm..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |