abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206933290
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 21:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
Kijk je dan naar een teller die op basis van GPS de snelheid meet?
De tellerbak is bij die snelheden best optimistisch zegmaar.
Ik rij niet bepaald vaak zo snel dus kijk liever gewoon naar de weg voor me ipv kritisch kijken hoe snel ik echt ga, het voelt in ieder geval behoorlijk snel :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_207048362
Vandaag de winterset gemonteerd op de 325i. Ik moet weleens heel vroeg of heel laat werken dus dan is het toch wel fijn om wat extra zekerheid te hebben. Ik vind zwart staal altijd wel wat hebben in de winter. Al mis ik de styling 194M ook wel, want die vind ik gewoon heel erg mooi staan. Maar toen ik tegen m'n broer vandaag zei dat ik nog wil kijken of ik een naafkapje er op kon doen, zei hij dat 'ie er nog een paar van Aliexpress in z'n auto (ook een E91 325i) had liggen. Ze passen uiteraard niet op de stalen velg zelf, maar ze passen precies in de as :P Ik hoop dat ze lang blijven zitten :+

En ja, hij is vies.

pi_207054973
Haha ik vind het wel een beetje fout zo'n doploze velg en dan wel een naafkapje :P
pi_207055244
Nog een weekje, mag ik na 2 maanden ook eindelijk weer de weg op :@
pi_207056029
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 15:17 schreef DX11 het volgende:
Haha ik vind het wel een beetje fout zo'n doploze velg en dan wel een naafkapje :P
Ben zelf niet zo een fan van wieldoppen. Maar dat naafkapje er op is een beetje een verwijzing naar de oude BMW’s, toen had je ook staal met een naafkapje 😋 Heb de wielen ook voor eventuele wintersport en dan moet het niet te mooi zijn (ivm kettingen).
pi_207056083
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 16:24 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]
Ben zelf niet zo een fan van wieldoppen. Maar dat naafkapje er op is een beetje een verwijzing naar de oude BMW’s, toen had je ook staal met een naafkapje 😋 Heb de wielen ook voor eventuele wintersport en dan moet het niet te mooi zijn (ivm kettingen).
Ik snap je, en ik mag niet praten want ik heb geen winterbanden (BMW blijft thuis als het glad is), maar als ik winterbanden zou nemen, zou ik toch (evt zwarte) alu velgen doen met wat dikkere bredere banden, zodat ze wat verder uitsteken dan de velg, dat kan gewoon namelijk, en dan word de kans op stoepjes pakken ook al vele malen kleiner (wel minder mooi natuurlijk, maar dat zijn winter velgen meestal)
pi_207056368
Maar smallere banden zijn beter voor de sneeuw, dus dan is dit top. Als ik lichtmetaal had genomen had ik weer dezelfde set als de zomerset gekocht, die vind ik dus mooi. Maar dat geld heb ik er niet voor over, plus zijn breder (en dus minder in de sneeuw) en platter (dus meer kans beschadiging door sneeuwkettingen).
pi_207057534
BMW door de APK. Ze konden niets vonden, dus werd het ruitensproeierreservoir bijgevuld. en een paar druppeltjes koelvloeistof erbij. Heeft niets met APK te maken, maarja, that's life.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 13 december 2022 @ 21:06:26 #234
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207071827
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 14:54 schreef daNpy het volgende:
In April heb ik de voorste remblokken vervangen, met het hele wiellager-circus. Ik ben toen vergeten de remblokken service interval te resetten.
Vandaag zag ik dat de remblokken-termijn op 17dkm stonden, wat natuurlijk niet klopt. Ik ben zo bijdehand geweest de service interval te resetten via de boorcomputer-handle, maar dat werkt dus niet. De termijn is nu veranderd in ------, ik krijg meldingen en het handremlampje blijft aan :')
Dit krijg ik niet meer weg, tenzij ik de sensor ook wissel. Ik heb er een liggen, maar geen zin om dat te doen. Tegenwoordig heb ik een universele OBD2-bluetooth module, met welke app kan ik de interval resetten? Met Carly zie ik een hele lading problemen, maar om te zien wat moet je dus betalen....
Anyway, heb de nieuwe sensor gemonteerd gehad, waarna hij versprong naar een hogere KM stand. Volgens de joetoep kun je daar zelfs een tooltje voor maken en dan je oude sensor weer terug prikken.
Ik had de oude sensor weer terug geprikt, maar na een korte tijd stond hij weer op ~6000km interval.

Nu heb ik de nieuwe sensor gemonteerd en dat doet dus.... niks :') Hoe krijg ik die rommel gereset? Heb er nieuwe blokken opliggen nondeju.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_207071931
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 21:06 schreef daNpy het volgende:

[..]
Anyway, heb de nieuwe sensor gemonteerd gehad, waarna hij versprong naar een hogere KM stand. Volgens de joetoep kun je daar zelfs een tooltje voor maken en dan je oude sensor weer terug prikken.
Ik had de oude sensor weer terug geprikt, maar na een korte tijd stond hij weer op ~6000km interval.

Nu heb ik de nieuwe sensor gemonteerd en dat doet dus.... niks :') Hoe krijg ik die rommel gereset? Heb er nieuwe blokken opliggen nondeju.

Ik had overigens mijn remmen vervangen voordat de sensor "aangeraakt" is en heb daardoor de oude sensoren kunnen houden, was volgens de monteur (een fokker hier in dit topic) geen probleem.
  dinsdag 13 december 2022 @ 21:35:54 #236
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207072366
Zal het morgen nog eens proberen te resetten.
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 14 december 2022 @ 07:38:01 #237
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207074720
Tot mijn verbazing werkte het, hij staat nu op 25dkm. Nog veel te weinig, maargoed, de melding is weg.
pi_207093168
Ik wist niet dat de e9x serie ook in wolkenblauw kleur is uitgebracht, vind het niet echt mooi, net niet zilver net niet blauw:

https://www.autowereld.nl(...).html#foto-564070057
pi_207093569
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:42 schreef DX11 het volgende:
Ik wist niet dat de e9x serie ook in wolkenblauw kleur is uitgebracht, vind het niet echt mooi, net niet zilver net niet blauw:

https://www.autowereld.nl(...).html#foto-564070057
erhm, bluewater metallic heet het. het is een pracht kleur. ik mag hopen dat dit een particuliere verkoper is?
welke s***** zet zijn auto nou half in het gras op de stoep. een auto hoort op het wegdek.

pi_207095427
Ik vind het ook mooi staan, die cabrio ziet er dik uit. Mijne is ook net geen grijs en net geen blauw en vind het echt heel mooi (Arktis Metallic, grijs op kenteken). Volgens mij ook een introductiekleur van de E9#.
  donderdag 15 december 2022 @ 23:07:38 #241
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_207098110
Ja mooie kleur is dat idd. Heb er ook voor gekeken maar die was snel weg.
pi_207098440
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 23:07 schreef daNpy het volgende:
Ja mooie kleur is dat idd. Heb er ook voor gekeken maar die was snel weg.
Grappig dat ik de enige ben die deze kleur echt niet mooi vind. Overigens zijn alle niet-standaard kleuren lastig om aan te komen, ik heb letterlijk een jaar gezocht naar de perfecte e93 in space grey voordat ik hem vond en snel kocht. De meeste zijn zwart of zilver.
pi_207127207
Een auto verkoop je makkelijker in een kleur. Vroeger hoorde je nog weleens 'een witte, daar blijf je mee zitten'. Dat is onzin, echter valt het mij wel op dat je amper nog autos in een echte kleur te koop ziet. Alleen maar zwart en grijs.

Zodra je een kleur zoals Monaco blauw, Estoril blauw of zelfs Imola rood te koop ziet dan is de auto snel weg.
Het is/was ook wel een beste meerprijs om zo een lak te bestellen.
pi_207127376
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:31 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het is/was ook wel een beste meerprijs om zo een lak te bestellen.
Is dat zo? Had laatst wat ingekeken in de "webshop" van volkswagen en daar kon je echt 6 kleuren ofzo gratis kiezen, bij BMW is dus elke kleur extra betaald?
pi_207127458
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:49 schreef DX11 het volgende:

[..]
Is dat zo? Had laatst wat ingekeken in de "webshop" van volkswagen en daar kon je echt 6 kleuren ofzo gratis kiezen, bij BMW is dus elke kleur extra betaald?
Ja, een harde kleur is een optie.
Zwart en wit zijn bij de prijs inbegrepen, dus 0 euro extra.
Elke metallic lak vanaf 1294 euro, waarbij je bij een 3 Serie momenteel maar 3 kleuropties hebt.
  donderdag 22 december 2022 @ 13:59:50 #246
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_207186001
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 23:38 schreef DX11 het volgende:

[..]
Grappig dat ik de enige ben die deze kleur echt niet mooi vind. Overigens zijn alle niet-standaard kleuren lastig om aan te komen, ik heb letterlijk een jaar gezocht naar de perfecte e93 in space grey voordat ik hem vond en snel kocht. De meeste zijn zwart of zilver.

Space grey O+ Mis em nog steeds :(
Life's like music, get the rhythm..
pi_207186232
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 13:59 schreef NoComment het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Space grey O+ Mis em nog steeds :(
Waarom doe je hem dan ook weg?
Mijn e93 gaat helemaal nergens heen tenzij ik ooit geld te veel heb en hem kan inruilen voor een (space grey) F33.

Ja het kost wat, maar ik rij weinig en heb een kilometer verzekering, dus het valt me alles mee, en het plezier wat het geeft is het 10x waard O+ O+ O+
  donderdag 22 december 2022 @ 15:42:17 #248
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_207187298
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 14:21 schreef DX11 het volgende:

[..]
Waarom doe je hem dan ook weg?
Mijn e93 gaat helemaal nergens heen tenzij ik ooit geld te veel heb en hem kan inruilen voor een (space grey) F33.

[ afbeelding ]

Ja het kost wat, maar ik rij weinig en heb een kilometer verzekering, dus het valt me alles mee, en het plezier wat het geeft is het 10x waard O+ O+ O+
Was niet echt mijn keuze zeg maar.. Op een ochtend was ie gewoon weg.
pi_207187787
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:42 schreef NoComment het volgende:

[..]
Was niet echt mijn keuze zeg maar.. Op een ochtend was ie gewoon weg.
Oei das minder. Was je wel goed verzekerd?
  vrijdag 23 december 2022 @ 07:53:14 #250
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_207195871
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:16 schreef DX11 het volgende:

[..]
Oei das minder. Was je wel goed verzekerd?
Gelukkig wel en ook best een hoog bedrag terug gekregen. Maar een vergelijkbare 335d was niet te vinden helaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')