Maar ze zijn tegen de no fly? Zelfs Duitse oppositieleider gebruikt dat woord.quote:
Ik vrees dat de enige scenario nog is dat de NATO probeert Rusland te overwegen die humanitaire corridors in te richten en burgers de kans te geven het land te ontvluchten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al dat gehits doet anders vermoeden. Er zijn best nog scenario's denkbaar waarin de NAVO er gewoon buiten blijft.
Bosni-Herzegovina was er blij mee om door Oostenrijk-Hongarije geannexeerd te zijn?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:03 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Dat was inderdaad een echte dictator
Oost-EU wil voornamelijk meer verdediging vanuit de NAVO. Een no-fly zone is in principe gewoon een oorlogsverklaring. Drie keer raden welke landen dan als eerste de sjaak zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vreemde tweet. Oost-EU wil toch juist streng optreden door de navo?
Als het om hun eigen bescherming gaat ja, niet om die van Oekrane.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:35 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vreemde tweet. Oost-EU wil toch juist streng optreden door de navo?
Omdat het wel direct WO3 inluidt... Dus het is nogal een dingetje.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ze zijn tegen de no fly? Zelfs Duitse oppositieleider gebruikt dat woord.
Ah had ik moeten weten, volgens mij zijn er wel wat dingen, alleen vervelende is dat als er zo een raket doorheen glipt je alsnog de sjaak bentquote:
Waarom zijn we er zo van overtuigd dat het uitschakelen van Putin direct een einde aan deze crisis maakt?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik bedoel, als je toch WO3 start kan je net zo goed beginnen met een poging Poetin uit te schakelen
Hoezo WO3? Het wordt alleen in Oost-Europa uitgevochten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat het wel direct WO3 inluidt... Dus het is nogal een dingetje.
Ik bedoel, als je toch WO3 start kan je net zo goed beginnen met een poging Poetin uit te schakelen
Nee, Japan publiceerde een oorlogsverklaring 7.5 uur na de aanval op Pearl Harbor, die is toendertijd in alle kranten in Japan afgedrukt maar was niet afgegeven voor de aanval op Pearlquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Reken maar dat Putin dat heeft gedaan, diplomatiek is het een grote schande als je dit doet, net zoals dat je eigenlijk wel een reden moet aanvoeren, daarom was VS boos op Japan en Pearl Harbor, maar achteraf is gebleken dat ze wel degelijk een verklaring hebben gestuurt.
Jij noemt dit een sisser????quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Spannend weekendje zo met deze ontwikkelingen. Toch heb ik het gevoel dat dit met een sisser af gaat lopen
Er wordt geen no fly zone ingesteld maar dat betekent toch niet dat er vanuit het Westen helemaal geen actie tegen Rusland ondernomen wordt?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar ze zijn tegen de no fly? Zelfs Duitse oppositieleider gebruikt dat woord.
Geen idee maar zoals gezegd, het is wel een strijdpunt voor Poetin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Maar het lijkt me sterk dat de Russen die kerk willen bombarderen, laat staan dat ze daarmee gedreigd hebben.
Sissende en rokende puinhopen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Spannend weekendje zo met deze ontwikkelingen. Toch heb ik het gevoel dat dit met een sisser af gaat lopen
Gaat het ook.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Al dat gehits doet anders vermoeden. Er zijn best nog scenario's denkbaar waarin de NAVO er gewoon buiten blijft.
Bij welke heftigheid van deze oorlog zou je het 'met een sisser aflopen' willen noemen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:38 schreef Pvt.Webster het volgende:
Dat zou een kleine edoch prima stap zijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:33 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Rafael Mariano Grossi is een Argentijnse diplomaat.
Geen militaire actie. Wel economische. En men blijft Oekraine steunen met materieel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Er wordt geen no fly zone ingesteld maar dat betekent toch niet dat er vanuit het Westen helemaal geen actie tegen Rusland ondernomen wordt?
Ten opzichte van wat nog kan komen wel ja.quote:
WO3 is helemaal geen feit. Dat denken wij allemaal. Maar het zou kunnen hoor.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:39 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat het wel direct WO3 inluidt... Dus het is nogal een dingetje.
De meeste oorlogen worden uiteindelijk beindigd aan de onderhandelingstafel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Of doel je op de scenario's waarbij we op onze rug gaan liggen voor de grote Putin?
Ik zie niet in hoe het daar dan blijft. Rusland voelt zich dan genoodzaakt vliegvelden aan te vallen waar vandaan ze opstijgen gok ik, dus ook in andere landen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo WO3? Het wordt alleen in Oost-Europa uitgevochten.
Plus betrekkingen met Rusland compleet op z'n gat. Dat gaat decennia duren om te repareren lijkt me. Als dat ooit al lukt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef archito het volgende:
[..]
Bij welke heftigheid van deze oorlog zou je het 'met een sisser aflopen' willen noemen?
Als er duizenden militairen en burgers in Oekrane worden gedood maar het geen WW3 wordt?
In mijn ogen is het al veel te laat voor met een sisser aflopen, daarvoor zijn er nu al te veel oorlogsmisdaden gepleegd.
Zelensky begint (terecht) wanhopig te worden en dat is inderdaad aan zijn taalgebruik te merken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
Overigens heb ik wel het idee dat Oekraine (Zelensky) de boel wat aanwakkert om de rest in beweging te krijgen.
Hoop dat onze leiders buiten de emotie blijven.
No fly zone komt waarschijnlijk neer op dat de russen in ukraine daarna rap geslacht worden. Lucht overmacht is zo ongeveer het enige wat de russen hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef HSG het volgende:
[..]
Hoezo WO3? Het wordt alleen in Oost-Europa uitgevochten.
Volgens mij is een paar jaar terug ontdekt dat hij wel verstuurt is maar dat er iets fout aan de VS zijde was gegaan, overigens hebben de Japanners een enorme blunder gemaakt met Pearl Harbour, ik begreep dat als ze gewoon het brandstof depot hadden geraakt ze pas echt pijn hadden gedaan: https://pearlharbor.org/p(...)hat-could-have-been/quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Japan publiceerde een oorlogsverklaring 7.5 uur na de aanval op Pearl Harbor, die is toendertijd in alle kranten in Japan afgedrukt maar was niet afgegeven voor de aanval op Pearl
Denk dat ze in Polen wel jeukende handen hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Als het om hun eigen bescherming gaat ja, niet om die van Oekrane.
SAMP-T en PATRIOT wel dacht ik, maar weet er het fijne niet van.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee. Sorry, maar nee.
Er zijn zaken in ontwikkeling en er zijn tests geweest die een ICBM hebben neergehaald maar dat waren specifieke tests waarbij de origine en doel van de raket bekend waren. Er kan ooit een systeem komen wat ICBM's kan neerhalen voordat ze hun werk kunnen doen maar daar zijn we nog lang niet.
Met Turkse Materieel?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef polderturk het volgende:
Russische SU-25 uit de lucht gesschoten.
De helicopter die de piloot kwam redden is ook uit de lucht geschoten.
[ twitter ]
stingers have arrivedquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Kan je het hem kwalijk nemen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:40 schreef Pvt.Webster het volgende:
Overigens heb ik wel het idee dat Oekraine (Zelensky) de boel wat aanwakkert om de rest in beweging te krijgen.
Die Patriots misten destijds al de helft van Scutts en dat zijn nou niet echt intelligente rakettenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:43 schreef Makrelis het volgende:
[..]
SAMP-T en PATRIOT wel dacht ik, maar weet er het fijne niet van.
Nope, ze hebben in Oekrane ook niks meer te verliezen ondertussen.quote:
Het is toch al oorlog... Het westen wordt totaal niet serieus genomen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij wil blijkbaar gewoon heel graag oorlog, want dat is onvermijdelijk in dit scenario.
Je bent allesbehalve “behoorlijkkritisch” maar juist heel eenvoudig op te zwepen en voor een karretje te spannen. Denk er eens over je usernaam te veranderen.
Ja, maar die vechten voor hetgeen ze daar hebben opgebouwd. Niet te vergelijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:28 schreef Momo het volgende:
[..]
Is ze zo anders dan ouders in Oekraine dan? Veel vrouwen en vooral mannen die vechten daar zijn ook gewoon ouder. Veel kinderen daar gaan ook ouders verliezen.
Duizenden? Was het maar zo positief.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef archito het volgende:
[..]
Bij welke heftigheid van deze oorlog zou je het 'met een sisser aflopen' willen noemen?
Als er duizenden militairen en burgers in Oekrane worden gedood maar het geen WW3 wordt?
In mijn ogen is het al veel te laat voor met een sisser aflopen, daarvoor zijn er nu al te veel oorlogsmisdaden gepleegd.
Zo streng vind ik de maatregel niet:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jammer. Juist de academische wereld kan een katalysator zijn voor een tegenluid en verandering in deze oorlog. Daar zul je zonder twijfel veel Russen vinden die het absoluut niet eens zijn met de huidige situatie. Ik denk ook dat je Russische wetenschappers en intellectuelen zo stukken kwetsbaarder maakt.
Ten slotte is het ook wel enigszins ironisch dat de westerse academische wereld het heeft over een 'aanval op vrijheid en democratie'. In het westen is het juist radicaal gedachtegoed uit deze contreien dat al tijden aan de vrijheid hier probeert in te perken. Iedereen die een afvallige menig heeft wordt ontslagen of gecanceld.
Inclusief verificatie, netjes.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:41 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Klopt, maar het a priori afwijzen van mensen, in dit geval omdat ze Russisch zijn, lijkt me zeer onwenselijk. Neigt een beetje naar dat Vierdaagse geneuzel...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zo streng vind ik de maatregel niet:
''Studenten, docenten en onderzoekers uit die landen die in Nederland zijn, mogen blijven.''
Maar goed. De Russen hier wel toelaten en onze kennis en expertise mee naar Rusland laten nemen is ook niet bepaald slim in oorlogstijd.
Meerdere keren opgewaardeerd na de golfoorlog om de trefzekerheid te vergroten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die Patriots misten destijds al de helft van Scutts en dat zijn nou niet echt intelligente raketten
Volgens mij was het ook een stukje marketing omdat die Patriots daar eigenlijk niet voor bedoeld waren.
*bibbert*quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:51 schreef crystal_meth het volgende:
Begint:
https://www.nato.int/cps/en/natohq/events_67375.htm
Jens een beetje buiten adem.quote:
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, maar het a priori afwijzen van mensen, in dit geval omdat ze Russisch zijn, lijkt me zeer onwenselijk.
Onzin.quote:
Geef mensen nou niet onnodig een hartaanvalquote:
Die keutel glijdt de keel van Zelanskyy in.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
NAVO trekt keutel in dus en Oekrane wordt geofferd.
Yes. RIP Oekraine. Zoals verwachtquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
NAVO heeft - sinds dat Rusland is binnengevallen - toch nooit gezegd dat ze mee zou gaan knokken?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
proberen de economie op peil te houdenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Welke keutel?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Kortom, Oekraine wordt opgeofferd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
NAVO heeft - sinds dat Rusland is binnengevallen - toch nooit gezegd dat ze mee zou gaan knokken?
Feitelijk bedoelen ze dat de Russische luchtmacht gestopt moet worden in het bombarderen van doelen en het beschermen van de grondtroepen. Dus dat wij ons gaan mengen in de oorlog.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat bedoelen ze eigenlijk precies met no-fly zone?
Speaking of which, ik denk dat het wel waard is om eerst te kijken wat economische sancties gaan doen in Rusland, voordat we gaan nadenken over iets militairs.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:57 schreef THEFXR het volgende:
[..]
proberen de economie op peil te houden
Aanval op Zweden en Finland (die er niet gaat komen), zullen ze waarschijnlijk dus niet accepteren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Perox het volgende:
Zweden en Finland worden nu rechtstreeks betrokken bij NATO efforts. Dat is wel een waarschuwing.
Geeft mij beetje LOTR gevoel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef crystal_meth het volgende:
NATO is defensive alliance, we are not part of this conflict...
Dat is gelul - Oekrane is geen lid van NATO. Kan dus ook niet opgeofferd worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:57 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kortom, Oekraine wordt opgeofferd.
Tenzij ze zich er aan houdenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het neerschieten van Russische vliegtuigen. Media zou dat er beter duidelijk bij zetten. Is veel duidelijker en concreter dan no-fly zone.
Nee, maar hier trekken ze de lijn nog een keer en geven daarmee de facto Oekrane op.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
NAVO heeft - sinds dat Rusland is binnengevallen - toch nooit gezegd dat ze mee zou gaan knokken?
En daarvan werd indertijd vastgesteld dat de techniek er gewoon niet was. Ik heb geen idee of dat nu nog steeds zo is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat valt tegen, dat is meer voor inkomend klein spul, zoals een C-Ram en andere anti-raket dingen, maar daarme hou je geen Interbalastic Missiles mee tegen, dat idee was er wel, was Starwars programma van Raegan.
Als je het zo wilt noemen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:57 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Kortom, Oekraine wordt opgeofferd.
Tolkien zijn mythologie is dan ook geinspireerd door de eerste twee wereldoorlogen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Geeft mij beetje LOTR gevoel.
Treebeard: "This is not our war." Merry: "But your part of this world! Aren't you?"
We moeten ze foppen en richting Isengard laten lopen!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Treebeard: "This is not our war." Merry: "But your part of this world! Aren't you?"
Vergeet ook niet dat China (en wellicht ook de russen) die nieuwe soort raketten hebben. Onlangs had China daar nog de VS mee verrast.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:59 schreef HiZ het volgende:
[..]
En daarvan werd indertijd vastgesteld dat de techniek er gewoon niet was. Ik heb geen idee of dat nu nog steeds zo is.
En hard gezegd, heb ik dat liever dat dat wij gaan meeknokken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Wat is het anders? Het is of WO3, of Oekraine opofferen. Laatste gebeurd zoals verwacht
De aanval op Oekrane wordt ook niet geaccepteerd maar we gaan er niet om vechten. Of dat om Finland en Zweden wel zou gebeuren durf ik te betwijfelen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aanval op Zweden en Finland (die er niet gaat komen), zullen ze waarschijnlijk dus niet accepteren.
Correct. Steun maar geen militair ingrijpen is tot nu toe altijd de positie geweestquote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:56 schreef Halcon het volgende:
[..]
Je kan toch niks opofferen wat je niet hebt?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Wat is het anders? Het is of WO3, of Oekraine opofferen. Laatste gebeurd zoals verwacht
En je mag je afvragen terug naar business as usual nog wel in ons belang is.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:42 schreef vosss het volgende:
[..]
Plus betrekkingen met Rusland compleet op z'n gat. Dat gaat decennia duren om te repareren lijkt me. Als dat ooit al lukt.
Geen idee, maakt ook niet zoveel uit hoe je het wel of niet noemt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Nee dat klopt totaal niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tolkien zijn mythologie is dan ook geinspireerd door de eerste twee wereldoorlogen.
Die landen zijn niet te vergelijken met Oekrane.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De aanval op Oekrane wordt ook niet geaccepteerd maar we gaan er niet om vechten. Of dat om Finland en Zweden wel zou gebeuren durf ik te betwijfelen.
De vrijheid en zelfbeschikking die het Oekraense volk heeft worden opgeofferd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Je kan toch niks opofferen wat je niet hebt?
Ik denk dat er geknokt gaat worden als Finland binnen wordt gevallen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De aanval op Oekrane wordt ook niet geaccepteerd maar we gaan er niet om vechten. Of dat om Finland en Zweden wel zou gebeuren durf ik te betwijfelen.
Niet als WO3 in een nucleaire oorlog eindigt. Die kans is er wel. Dan is het gewoon klaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En hard gezegd, heb ik dat liever dat dat wij gaan meeknokken.
Ja. Ik denk dat er op het forum hier niet nog 3 mensen zijn met meer ervaring. Waarschijnlijk heb ik het meeste kennis en ervaring over dit soort dingen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Spreek je nu weer uit die onbegrensde schat van ervaring van je?
Ownee! Dit is tegen het zere been van Poetin! Snel, buigen en zo snel mogelijk deze landen opofferen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Perox het volgende:
Zweden en Finland worden nu rechtstreeks betrokken bij NATO efforts. Dat is wel een waarschuwing.
Ik zie wel een verband tussen het defensieve karakter van de NAVO en Tolkien inderdaad.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Niet helemaal, zijn boeken zijn ook geworteld in zijn ervaringen in de eerste wereldoorlog in de loopgraven.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee dat klopt totaal niet.
Zijn mythologie is gebaseerd op eeuwenoude Europese folklore en mythologie.
Rusland vind al heel lang dat het min of meer recht heeft op Finland. Die twee landen hebben een uiterst ingewikkelde geschiedenis met elkaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Die landen zijn niet te vergelijken met Oekrane.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:43 schreef Makrelis het volgende:
SAMP-T en PATRIOT wel dacht ik, maar weet er het fijne niet van.
We hebben ondertussen de PAC-3 missile (Patriot) en die is gemaakt om ballistic missiles uit de lucht te halen. Echter is de Patriot voor de short range/ tactical ballistic missiles zoals de SS-21, 26 etc. Als je ICBM's uit de lucht wil knallen moet je aan de THAAD, SM-3 etc. denken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:45 schreef raptorix het volgende:
Die Patriots misten destijds al de helft van Scutts en dat zijn nou niet echt intelligente raketten
Volgens mij was het ook een stukje marketing omdat die Patriots daar eigenlijk niet voor bedoeld waren.
Offtopic, maar toch even mijn gelijk halen:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee dat klopt totaal niet.
Zijn mythologie is gebaseerd op eeuwenoude Europese folklore en mythologie.
quote:Tolkien stated, too, that he had been influenced by his childhood experiences of the English countryside of Worcestershire near Sarehole Mill, and its urbanisation by the growth of Birmingham,[T 10] and his personal experience of fighting in the trenches of the First World War.[31] Moreover, the militarization and industrialization inspired the character of Sauron and his forces. The Orcs represented the worst of it as workers that have been tortured and brutalized by the war and industry.[32]
Ja.quote:
Het gaat toch wel WO3 worden, of in ieder geval een strijd tussen Rusland en de NAVO. Tenzij Poetin het loodje legt voordat hij Estland, Polen of Letland aanvalt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:01 schreef Johannes788 het volgende:
[..]
Ja dat heeft ie notabene zelf gezegd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet helemaal, zijn boeken zijn ook geworteld in zijn ervaringen in de eerste wereldoorlog in de loopgraven.
Toen arme Treebeard dat gekapte bos ontdekte...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Inderdaad. We gaan helemaal niet terug naar business as usual. De wereld is veranderd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef HiZ het volgende:
[..]
En je mag je afvragen terug naar business as usual nog wel in ons belang is.
Watte?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Ulx het volgende:
Rusland pakt de MSM aan.
[ twitter ]
Is het terecht dat de liegende pers gestraft wordt?
Nu heb ik weer zin om LOTR te kijken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:58 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Welke keutel, NATO is in principe niet gemachtigt om te gaan helpen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Klopt hij heeft in WO1 gevochten maar het was nooit zijn bedoeling om die ervaringen in zijn boeken te verwerken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet helemaal, zijn boeken zijn ook geworteld in zijn ervaringen in de eerste wereldoorlog in de loopgraven.
De kans dat ik die kant op moet als het losbarst is erg klein om verschillende redenen. Misschien is jouw kans nog groter.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bang ofzo dat je uitgezonden gaat worden als militair? Continu die angst van jou om de Russen aan te pakken.
Jij bent toch militair geworden voor dit soort sitauties?
Kost je wel een hele dag als je de extended versies doetquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nu heb ik weer zin om LOTR te kijken.
Lol.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat er op het forum hier niet nog 3 mensen zijn met meer ervaring. Waarschijnlijk heb ik het meeste kennis en ervaring over dit soort dingen.
Doe je ding.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:06 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Nu heb ik weer zin om LOTR te kijken.
huhquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tolkien zijn mythologie is dan ook geinspireerd door de eerste twee wereldoorlogen.
Alleen persberichten mogen worden overgenomen, de rest is fake newsquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Ulx het volgende:
Rusland pakt de MSM aan.
[ twitter ]
Scheelt dat ik kerona heb.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Kost je wel een hele dag als je de extended versies doet
Thierry is zojuist klaar gekomen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Ulx het volgende:
Rusland pakt de MSM aan.
[ twitter ]
Ervaring met 'lastige' vrouwen? Dat geloof ik direct.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Ik denk dat er op het forum hier niet nog 3 mensen zijn met meer ervaring. Waarschijnlijk heb ik het meeste kennis en ervaring over dit soort dingen.
Als we zo blijven denken, staan we ook te weifelen op het moment dat Poetin de Baltische staten binnenvalt,quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Geen idee, maakt ook niet zoveel uit hoe je het wel of niet noemt.
Dat is de afweging ja. Een grootschalig conflict met kernwapens gaat waarschijnlijk veel meer slachtoffers opleveren dan er in Oekrane ooit gaan vallen.
Laten we even het Oekranescenario gebruiken: Rusland gaat na dit conflict een troepenmacht opbouwen in de buurt van de Finse grens. Voor 'oefeningen' uiteraard. Er komen weer allerlei beschuldigingen vanuit het Kremlin richting Finland, die verzinnen wel weer wat.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik denk dat er geknokt gaat worden als Finland binnen wordt gevallen.
Hoezo ik? Jij wordt toch betaald om Nederland te beschermen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
De kans dat ik die kant op moet als het losbarst is erg klein om verschillende redenen. Misschien is jouw kans nog groter.
Wel veel nderschat ik de algehele hoeveelheid ellende niet die escalatie met zich mee kan brengen.
Het verschil met Oekrane is dat er in Finland amper Russen wonen, er wordt geen Russisch gesproken, Finland hoort al meer dan 100 jaar niet meer bij Rusland en is EU lid. Gewoon niet te vergelijken met Oekrane.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
nd al heel lang dat het min of meer recht heeft op Finland. Die twee landen heb
Moet jij niet in een potje gaan rukken dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je hebt geen gelijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Offtopic, maar toch even mijn gelijk halen:
https://en.wikipedia.org/(...)Concept_and_creation
[..]
Ik heb van de trumpisten en het FvD/PVV volk geleerd dat de MSM liegt. Ik vroeg me af of ze vinden dat Poetin gelijk heeft dat hij daar een eind aan maakt.quote:
Maar niet van de NAVO, in Europa zal het huis te klein zijn als het gebeurt, maar Amerika zal niet staan te springen om zich voor deze 2 landen in een direct conflict te mengen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:03 schreef Simmertje het volgende:
Sowieso zijn Finland en Zweden een heel ander verhaal aangezien ze lid zijn van de EU.
Door carnaval?quote:
En toch is Oekrane het allerbelangrijkste van al die landen voor Putin. Dat is het kroonjuweel. Die andere landen lijken niet essentieel voor hem, iig niet op korte termijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Rusland vind al heel lang dat het min of meer recht heeft op Finland. Die twee landen hebben een uiterst ingewikkelde geschiedenis met elkaar.
In principe moeten we militair ingrijpen als hij Finland aanvalt. Niet via de NAVO, maar via de EU.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Laten we even het Oekranescenario gebruiken: Rusland gaat na dit conflict een troepenmacht opbouwen in de buurt van de Finse grens. Voor 'oefeningen' uiteraard. Er komen weer allerlei beschuldigingen vanuit het Kremlin richting Finland, die verzinnen wel weer wat.
Gaan wij als NAVO dan daar troepen stationeren? Ik zie dat niet gebeuren. Als je dat niet doet, dan is het gewoon weer wachten totdat Poetie de grens over gaat steken en nog eens zijn nucleaire dreigement herhaalt.
Gaan wij dan ons toch daar mee bemoeien of denken we:"meh, Finland, altijd al rare snuiters geweest....".
Ik zie het niet snel gebeuren dat we daar iets mee gaan doen. Gelukkig zie ik het ook niet snel gebeuren dat Rusland Finland bovenaan zijn prioriteitenlijstje zet, die hebben nog genoeg voormalige sovjetgebieden waar ze hun aandacht op willen richten.
Je zit al vroeg aan het bier?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:10 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik heb van de trumpisten en het FvD/PVV volk geleerd dat de MSM liegt. Ik vroeg me af of ze vinden dat Poetin gelijk heeft dat hij daar een eind aan maakt.
Ik vermoed dat er ook flink wat NATO troepen aan de grens gaan liggen als "oefening", je kunt die moeilijk afknallen als Rusland, overigens denk ik dat Rusland helemaal niks gaat proberen tegen Finland, dat gaat veel pijn doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Laten we even het Oekranescenario gebruiken: Rusland gaat na dit conflict een troepenmacht opbouwen in de buurt van de Finse grens. Voor 'oefeningen' uiteraard. Er komen weer allerlei beschuldigingen vanuit het Kremlin richting Finland, die verzinnen wel weer wat.
Gaan wij als NAVO dan daar troepen stationeren? Ik zie dat niet gebeuren. Als je dat niet doet, dan is het gewoon weer wachten totdat Poetie de grens over gaat steken en nog eens zijn nucleaire dreigement herhaalt.
Gaan wij dan ons toch daar mee bemoeien of denken we:"meh, Finland, altijd al rare snuiters geweest....".
Ik zie het niet snel gebeuren dat we daar iets mee gaan doen. Gelukkig zie ik het ook niet snel gebeuren dat Rusland Finland bovenaan zijn prioriteitenlijstje zet, die hebben nog genoeg voormalige sovjetgebieden waar ze hun aandacht op willen richten.
Heeft het met de grondstoffen te maken?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:10 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
En toch is Oekrane het allerbelangrijkste van al die landen voor Putin. Dat is het kroonjuweel. Die andere landen lijken niet essentieel voor hem, iig niet op korte termijn.
Je zag ook bij dat gelekte nieuwsbericht dat victorie claimde van verschillende staatsmedia een paar dagen na het begin van de invasie dat als Oekrane binnen is dat dan het oude rijk hersteld is en de oppermacht van het westen gebroken is. Niet dat dat pas zo is als Finland en de Baltische staten er weer bij zijn.
Dat gaat hij nooit aanvallen. Veel realistischer is het dat het in de Oekrane stapje-voor-stapje escaleert, bijvoorbeeld doordat Polen ook piloten gaat inzetten, dat die dan neergehaald worden, dat ze gaan opstijgen vanaf een Pools vliegveld, dat dat dan weer als aanvalsdoel wordt , te cetera.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:05 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Het gaat toch wel WO3 worden, of in ieder geval een strijd tussen Rusland en de NAVO. Tenzij Poetin het loodje legt voordat hij Estland, Polen of Letland aanvalt.
... but we will provide military support to Ukraine. Dat rijmt niet. En ik denk dat Poetin daar hetzelfde over denkt.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 13:55 schreef crystal_meth het volgende:
NATO is defensive alliance, we are not part of this conflict...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |