Ze hadden minder dan een jaar geleden nog een oorlog met Azerbaijan, met grote verliezen.quote:
Misschien kan Robbert ten Brink een item doen over gezinsleden die elkaar tijdens de evacuatie kwijt zijn geraakt en dan in de 'All you need is Love'-caravan weer herenigd worden?quote:
Ik vermoed dat het een deal tussen NPO, RTL, SBS is. En die mensonterende omroep heeft natuurlijk geen serieuze journalistenquote:
En Linda De Mol kan eventjes niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een deal tussen NPO, RTL, SBS is. En die mensonterende omroep heeft natuurlijk geen serieuze journalisten
Nee, please nee.quote:
Had jij liever M gehad?quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:51 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En Linda De Mol kan eventjes niet.
Misschien wel, mits ze niet een stemgeluid opzet alsof haar hond net is overleden (doet ze in de meest recente uitzendingen nogal vaak).quote:
Een 60 kilometer lang konvooi dat over de Oekranse steppen trekt, met voorop de Busje-komt-zo-bus met Paul de Leeuw die op jolige wijze contact maakt met achtergebleven grootouders, burgermilities, en overlevenden van clusterbommenquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Misschien kan Robbert ten Brink een item doen over gezinsleden die elkaar tijdens de evacuatie kwijt zijn geraakt en dan in de 'All you need is Love'-caravan weer herenigd worden?
beter dan die kale van de postcode loterij: in welke van de 24 koffers denk dat u man tevoorschijn zal komen ?quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Misschien kan Robbert ten Brink een item doen over gezinsleden die elkaar tijdens de evacuatie kwijt zijn geraakt en dan in de 'All you need is Love'-caravan weer herenigd worden?
Ik denk dat Gordon zo'n actie ook wel redelijk kan opleuken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een 60 kilometer lang konvooi dat over de Oekranse steppen trekt, met voorop de Busje-komt-zo-bus met Paul de Leeuw die op jolige wijze contact maakt met achtergebleven grootouders, burgermilities, en overlevenden van clusterbommen
Gordon gaat dat hele zooitje roze verven , doe maar nietquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat Gordon zo'n actie ook wel redelijk kan opleuken.
Maken we er een soort band aid van.
"Ik heb er de kracht niet meer voor hoor"quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat Gordon zo'n actie ook wel redelijk kan opleuken.
En gelijk Geer erbij; maken we er een soort band aid van.
Als de humor sterft, sterft de vrijheid.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:56 schreef Grishenko_ het volgende:
Hihaho tijdens een serieus topic op FOK!, classic.
dan aan de grens gaan staan zingen tegen alle vrouwen die op de mannen wachten :quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Claudia er bij om te vragen of ze dan mag komen schuilen.
Wat is Nederland toch een walgelijk land. Kunnen we ons land niet ruilen voor Oekrane?
quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als de humor sterft, sterft de vrijheid.
Kijk naar de TT en kijk naar de laatste tientallen posten. Dergelijke humor vind ik ongepast bij dit onderwerp.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als de humor sterft, sterft de vrijheid.
Waar een klein land gnant miezerig in is...quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een deal tussen NPO, RTL, SBS is. En die mensonterende omroep heeft natuurlijk geen serieuze journalisten
Lijkt me fake.quote:
Gaat ze als zichzelf of als Uzi?quote:
Neem het allemaal niet te serieus man. Beetje ventileren kan geen kwaad in deze laatste dagen op aarde.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Kijk naar de TT en kijk naar de laatste tientallen posten. Dergelijke humor vind ik ongepast bij dit onderwerp.
Kunnen we ook even de aandacht houden bij de feiten, zodat we op de hoogte kunnen worden gehouden in plaats van dit infantiele gedoe? Bij voorbaat dank.
India is niet zo opvallend, die staan meestal neutraal en zijn qua wapens afhankelijk van Rusland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Qua geel (niet gestemd) misschien alleen opvallend: India en Vietnam
Edit: Vietnam waarschijnlijk door de sterke invloed van China.
Breng ze nog even op ideeenquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Bart de Graaf ( maar helaas die is er niet meer) dan hadden we nog wat humor gehadquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:03 schreef Van_Poppel het volgende:
Ze hadden beter Bert van Leeuwen kunnen sturen
Hear hearquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Kijk naar de TT en kijk naar de laatste tientallen posten. Dergelijke humor vind ik ongepast bij dit onderwerp.
Kunnen we ook even de aandacht houden bij de feiten, zodat we op de hoogte kunnen worden gehouden in plaats van dit infantiele gedoe? Bij voorbaat dank.
quote:
Hulpgoederen waarschijnlijk, zullen geen wapens zijn na niet gestemd te hebben in de Veiligheidsraad..quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:48 schreef halfway het volgende:
India?
https://globe.adsbexchange.com/?icao=800795
quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:04 schreef Vis1980 het volgende:
Niet dat ik zo'n voorbeeldposter ben, maar het niveau ligt wel erg laag als users zich zogenaamd druk gaan maken om Wendy van Dijk, terwijl ze zelf nooit zijn gevraagd. Maar ach, nu is deze comment ook niet ontopic.
Topicnummer #162 en 99% van de posts zijn serieus geweest. Nu heel even niet. Stel je even lekker aan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wat een idioot zeg. Neemt jaarlijks 435 miljoen euro van de EU en dan durft ie die zulke malle dingen over Europa te zeggen?quote:
Misschien dat hij het, omdat Israel geen keuze weet te maken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ahem, nou ja, het is steun? Het zijn barre tijden en alle steun is welkom...of zo?
6000 is wel erg veel in een modern conflict binnen zo'n korte tijd. De overlevingskans van een soldaat die gewond raakt is door snelle afvoer en betere geneeskundige verzorging enorm toegenomen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:32 schreef polderturk het volgende:
Ik kan je met zekerheid vertellen dat er veel meer doden aan Russische zeide zijn dan 498. Want alleen aan visueel grconfirmeerde verliezen zijn er 445 verliezen aan Russische kant. Die 6000 kan wel kloppen.
[ twitter ]
Heh, trouwens, lijkt mij wel een aardige plottwist als Zelensky naar Israel vlucht als Oekraine valt en een paspoort daar aanvraagt, als Jood heeft hij daar recht op.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien dat hij het, omdat Israel geen keuze weet te maken.
Als zelfs Iran aan de kant staan van het Westen zou staan, is Rusland eindelijk volledig gesoleerd. Deze oorlog zullen ze dan op de lange termijn verliezen, aangezien zij geen steun krijgen van de internationale gemeenschap.quote:
gelijk de kraan dichtdraaien, ik betaal geen cent voor zulke corrupte figuren!quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:07 schreef laforest het volgende:
[..]
Wat een idioot zeg. Neemt jaarlijks 435 miljoen euro van de EU en dan durft ie die zulke malle dingen over Europa te zeggen?
Don't bite the hand that feeds...
Of neem het geld dan niet aan.
(Bron: https://op.europa.eu/webp(...)20/en/#:~:text=Kenya's%2011th%20European%20Development%20Fund,was%20spread%20across%20many%20areas.)
9gag is een deurtje verder opquote:
Denk niet dat Zelensky dat doet. Zeker niet nu hij ziet hoe dat land Oekrane in de steek laat.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, trouwens, lijkt mij wel een aardige plottwist als Zelensky naar Israel vlucht als Oekraine valt en een paspoort daar aanvraagt, als Jood heeft hij daar recht op.
We kunnen allemaal wel gaan pietlullen over Wendy van Dijk en allerlei andere kleinzieligheden, maar die hihaho is hinderlijk wat betreft de nieuwsgaring omtrent de inval van Oekrane. Kunnen we het aub ontopic houden in plaats van tientallen zinloze quasi-grappige opmerkingen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:03 schreef halfway het volgende:
[..]
Neem het allemaal niet te serieus man. Beetje ventileren kan geen kwaad in deze laatste dagen op aarde.
Als aanvulling op mijn eerdere reactie op jou, mogelijk heeft het ook hier betrekking op:quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:44 schreef halfway het volgende:
Russen zijn ook niet meer welkom om mee te lopen in de Nijmeegse vierdaagse.
https://www.rn7.nl/20159-(...)t-rusland-en-belarus
uk and usa hebben al aangeboden hem op te vangen. Nergens voor nodig om naar Israel te gaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, trouwens, lijkt mij wel een aardige plottwist als Zelensky naar Israel vlucht als Oekraine valt en een paspoort daar aanvraagt, als Jood heeft hij daar recht op.
Er zijn 450 visueel geconfirmeerde materiele verliezen (tanks, trucks etc) aan Russische kant tegenover 150 aan Oekraense kant.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
6000 is wel erg veel in een modern conflict binnen zo'n korte tijd. De overlevingskans van een soldaat die gewond raakt is door snelle afvoer en betere geneeskundige verzorging enorm toegenomen.
Het probleem in Irak was dat er zoveel soldaten bleven leven die 2 of 3 ledematen misten of voor een groot deel verbrand raakten. Die hadden verder ook geen leven meer, maar ieder leven dat gered kon worden werd gered.
Ik vind 500 doden een realistischer aantal dan 6000. Als het 6000 is dan is dit denk ik een zware tegenvaller voor Putin. Gezien het gebruik van zware munitie aan Russische zijde en hun luchtoverwicht zijn 1000 doden aan Oekranse kant goed mogelijk.
Het zou 6.000 kunnen zijn dus, maar daar staan dan ook zo'n 25.000 gewonden tegenover, enorme verliesaantallen. Dat zou heel veelbetekenend zijn.
Waar heb jij het nou weer over?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:07 schreef laforest het volgende:
[..]
Wat een idioot zeg. Neemt jaarlijks 435 miljoen euro van de EU en dan durft ie die zulke malle dingen over Europa te zeggen?
(Bron: https://op.europa.eu/webp(...)20/en/#:~:text=Kenya's%2011th%20European%20Development%20Fund,was%20spread%20across%20many%20areas.)
Dan heb jij zijn boodschap niet begrepen.quote:
Misschien hebben de Oekraners die aanval al ingezet? Tegen de tijd dat de Russen het eindelijk eens lezen is die aanval dan toch al geslaagd dan wel mislukt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:14 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat dan openbaar maken vraag ik me af? Dat is toch helemaal niet handig?
quote:
Ik hoop het. Dat zou kunnen. Of misschien hebben ze er andere bedoelingen mee die ik niet kan achterhalen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien hebben de Oekraners die aanval al ingezet? Tegen de tijd dat de Russen het eindelijk eens lezen is die aanval dan toch al geslaagd dan wel mislukt.
Kapot maken die teringzooiquote:
Armenen en grieken zijn niet te vertrouwenquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:04 schreef polderturk het volgende:
De president van het Armeense Artsakh heeft Donetsk en Luhansk gefeliciteerd met hun onafhankelijkheid.
[ twitter ]
Armeni helpt Rusland met het omzeilen van sancties.
[ twitter ]
https://edition.cnn.com/e(...)0f86618ead3ef90f7775quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
6000 is wel erg veel in een modern conflict binnen zo'n korte tijd. De overlevingskans van een soldaat die gewond raakt is door snelle afvoer en betere geneeskundige verzorging enorm toegenomen.
Het probleem in Irak was dat er zoveel soldaten bleven leven die 2 of 3 ledematen misten of voor een groot deel verbrand raakten. Die hadden verder ook geen leven meer, maar ieder leven dat gered kon worden werd gered.
Ik vind 500 doden een realistischer aantal dan 6000. Als het 6000 is dan is dit denk ik een zware tegenvaller voor Putin. Gezien het gebruik van zware munitie aan Russische zijde en hun luchtoverwicht zijn 1000 doden aan Oekranse kant goed mogelijk.
Het zou 6.000 kunnen zijn dus, maar daar staan dan ook zo'n 25.000 gewonden tegenover, enorme verliesaantallen. Dat zou heel veelbetekenend zijn.
6.000 doden dus, niet alleen Oekrane denkt het, maar ook de intel. En die weten dus echt alles, zoveel is wel duidelijk geworden.quote:Russia has lost roughly 3% to 5% of its tanks, aircraft, artillery and other military assets inside Ukraine — compared to Ukrainian losses of roughly 10% of its capabilities, according to two US officials familiar with the latest intelligence.
US and western officials caution that those ratios are difficult to calculate and likely to change — not only because both sides continue to incur losses as the week-old war grinds on, but also because both Russian and Ukrainian forces are being resupplied.
But the stark imbalance underscores grim assessments from US and western officials that despite a stiffer-than-expected resistance by Ukraine that has kept major cities out of Russian hands, it is still likely to be overwhelmed as Russia launches an intensified and less discriminate phase of its assault.
And even despite western assistance, US officials say Ukraine is still vastly outgunned by Russia. Moscow has initially leaned heavily on its more modern precision cruise missiles, according to a source familiar with the intelligence, heavily degrading Ukraine’s military infrastructure. Meanwhile, Ukraine has continued to burn through its supply of shoulder-fired Javelin missiles.
“I've spoken to Biden many times, and I've told them many times that Ukraine will resist and fight stronger than anyone else but on our own against Russia we won't manage it,” Ukrainian President Volodymyr Zelensky told CNN’s Matthew Chance in an interview on Tuesday.
Ukraine “need[s] the classic bits of kit now. They need bullets, they need bandages. They're going to need fuel. They're going to need ammunition, in addition to the humanitarian support to help with medical assistance, sustaining hospitals, both for combat wounded, and for civilians that are being hurt,” said a senior western intelligence official.
“And they're going to need a lot in ammunition and weapons resupply, because the Russian force is both numerically and qualitatively superior,” this person said.
Almost 6,000 Russian soldiers have died during the first six days of Russia’s invasion into Ukraine, Zelensky claimed Wednesday morning. The senior western intelligence official said Wednesday morning that the western figure is similar — roughly 5,800 — but cautioned that “my number is from yesterday.”
US officials believe that Russia is now changing tactics, according to one American official. While Moscow started off with a more modern combined arms approach — one that also appeared to eschew targeting civilian infrastructure — it has now shifted to what this official called a strategy of “slow annihilation.” Officials anticipate continued heavy weapons bombardment and the possibility that “tens of thousands” of troops will march on major Ukrainian cities, this person said.
Another western official also said that there is a sense that the conflict may be shifting to a grinding war of attrition — not the flash campaign that both Russian President Vladimir Putin and US intelligence had suspected would cause the fall of Kyiv in a matter of days.
Ahmadinejad is geen president meer en kritisch op het huidige bestuur in zijn land.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:09 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als zelfs Iran aan de kant staan van het Westen zou staan, is Rusland eindelijk volledig gesoleerd. Deze oorlog zullen ze dan op de lange termijn verliezen, aangezien zij geen steun krijgen van de internationale gemeenschap.
Las ook net dat elke Russische club wordt geweerd uit FIFA. Niet dat het een enorme inkomstenbron betreft, maar om maar aan te geven hoe zeer Rusland wordt geboycot. En terecht ook.
Dat, naar Poetins zeggen, "fameuze en grootse Sovjet-Rijk" is helemaal niets meer van over en dat is te wijten aan n individu dat machtslust als grootste deugd heeft verheven; en als generaal hetzelfde lot als voorgaande dictators tegemoet zal zien. Gelukkig zal dat hele kaartenhuis op den duur uiteenvallen door deze kansloze inval.
https://twitter.com/laughing_rajah/status/1499078808040873987quote:
quote:The convoy is stuck in mud.
They didn’t think that it would take this long or that UKR would put up as much fight as they have.
Blitzkrieg has ~3 waves to clean up behind the lead wave. RU’s 2nd wave is too far behind the 1st to be effective b/c they thought 1 wave enough.
Hij zegt ook niet eens wat negatiefs over Europaquote:
Ja, tuurlijk Henk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Dan heb jij zijn boodschap niet begrepen.
die russen worden allemaal vermoordquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:19 schreef Aurelius het volgende:
Ik las ergens dat het niet n convooi is, maar een file van meerdere.
Poetin: Ok, dankjewel. Doen we niks mee.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:19 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
Geen zorgen mensen, het komt goed
China, Iran, Venezuela, Cuba.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:12 schreef Usert het volgende:
Weet iemand welke landen niet hebben gestemd bij de VN resolutie?
Op zich niet eens uniek voor Afrika trouwens dat landsgrenzen op afstand zonder input van de betrokkenen werden getekend. Anders had ik waarschijnlijk wel op Fok.be gezeten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:20 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Hij zegt ook niet eens wat negatiefs over Europa, behalve dat z'n landsgrenzen in de 19e eeuw arbitrair voor hem bepaald zijn op duizenden kilometers afstand, wat gewoon een feit is. Over dat soort shit heen kunnen kijken is de positieve boodschap.
Turk gespotquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:17 schreef xminator het volgende:
[..]
Armenen en grieken zijn niet te vertrouwen
ook die zijn niet te vertrouwenquote:
Maar vooralsnog heeft Iran zich nog niet uitgesproken. Als zij zich zouden scharen bij het Westen dan zou dat niet alleen gigantisch gezichtsverlies zijn voor Poetin, maar ook de onbetwiste nederlaag voor dat lage Tsarenrijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ahmadinejad is geen president meer en kritisch op het huidige bestuur in zijn land.
Nu alleen even kijken wie het sneller een hit legt Putin of hijquote:
Nee dat zijn de landen die hebben tegengestemd. Ik zoek wie niet heeft gestemd..quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:21 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
China, Iran, Venezuela, Cuba.
Gedeeltelijk, hij is inmiddels Amerikaan. Daar woont die iig al jaren.. (was al gevlucht voor ome Putin)quote:
Nice! Alexander Konanykhin leest mee op FOK!quote:
quote:Op woensdag 2 maart 2022 00:09 schreef einzeinz het volgende:
Is er dan niemand die een kogel door Poetin zijn kop kan jagen? Zo'n scherpschutter wordt toch meteen de held van de wereld?
(Als je nu eens de belofte doet dat die persoon NIET vervolgd zal worden. Integendeel zelfs, je hangt er een beloning van 1 miljoen euro aan vast)
15000 doden na 10 jaar Afghanistan. Dan lijkt 6000 nu wel erg veel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iran’s Khamenei: ‘Mafia regime’ of US created Ukraine crisisquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:23 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Maar vooralsnog heeft Iran zich nog niet uitgesproken. Als zij zich zouden scharen bij het Westen dan zou dat niet alleen gigantisch gezichtsverlies zijn voor Poetin, maar ook de onbetwiste nederlaag voor dat lage Tsarenrijk.
quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:24 schreef Usert het volgende:
[..]
Nee dat zijn de landen die hebben tegengestemd. Ik zoek wie niet heeft gestemd..
China kan wel inpakken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:19 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
Geen zorgen mensen, het komt goed
Weet niet zeker of dit middels officile berichtgeving kan worden geverifieerd, maar ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat niemand wakker ligt van Armeni. Ze kunnen nog niet eens een oorlog winnen van Azerbadjian en dat wil een heleboel zeggen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:04 schreef polderturk het volgende:
De president van het Armeense Artsakh heeft Donetsk en Luhansk gefeliciteerd met hun onafhankelijkheid.
[ twitter ]
Armeni helpt Rusland met het omzeilen van sancties.
[ twitter ]
Vietnam had ook weer veel meer doden aan Amerikaanse zijde. Die Finland-Rusland oorlogen hadden ook veel doden. Als je vergelijkt met een oorlog met weinig doden, lijkt het veel, als je het vergelijkt met een oorlog met veel doden, lijkt het weinig.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:25 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
15000 doden na 10 jaar Afghanistan. Dan lijkt 6000 nu wel erg veel.
https://pbs.twimg.com/media/FMrlJc7XwAQYEWa?format=jpg&name=large
Hopen dat dit een sneeuwbal effect gaat veroorzaken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Bijzonder voor een vriend van Putin.
Zeker, hier in Europa hebben we een eindeloze geschiedenis van landjepik en verplaatsende grenzen die je opeens konden fucken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:21 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Op zich niet eens uniek voor Afrika trouwens dat landsgrenzen op afstand zonder input van de betrokkenen werden getekend. Anders had ik waarschijnlijk wel op Fok.be gezeten.
Misschien bedoelt die wel Russische soldaten die gewond zijn geraaktquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
het is duidelijk dat er burgerdoelen worden aangevallen, niet een misser ofzo, zoals met die antenne. men zal terugslaan door het konvooi te verpulveren tot as.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
die russen worden allemaal vermoord
Intel zit vaker fout dan goed. Mijn boodschap was niet dat het niet zou kunnen, maar dat het veel hoger is dan je zou verwachten. 6000 casualties , dus inclusief gewonden, is realistischerquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:18 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
https://edition.cnn.com/e(...)0f86618ead3ef90f7775
[..]
6.000 doden dus, niet alleen Oekrane denkt het, maar ook de intel. En die weten dus echt alles, zoveel is wel duidelijk geworden.
Mag Putin in dit geval zelf beslissen of die nucleaire wapens ingezet worden?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Meer geruchten over een eventuele staat van beleg in rusland later deze week. Op een of andere manier geeft dit me de meeste kriebels. [ twitter ]
tldr; GFYquote:Op woensdag 2 maart 2022 17:26 schreef ludovico het volgende:
[..]
Je helpt Oekraine alleen niet door ze te ondersteunenin hun vechtlust, dat vechten resulteert alleen maar in een Ukraine met mr doden en meer schade aan het hele land. Dit ruineert voor hen vl meer dan het oplevert.
Schrijf het over, geef ze een plek in de rest van de EU. Maar niet olie op het vuur gooien van de oorlog die alleen zal resulteren in meer doden en vernietiging.
Nee, FOK-user LXIV, jij bent niet iemand die bepaalt wat realistischer is en wat nietquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Intel zit vaker fout dan goed. Mijn boodschap was niet dat het niet zou kunnen, maar dat het veel hoger is dan je zou verwachten. 6000 casualties , dus inclusief gewonden, is realistischer
Roman is een prima gast met liefde voor het voetbalquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Jawel hoorquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee, FOK-user LXIV, jij bent niet iemand die bepaalt wat realistischer is en wat niet
https://www.theguardian.c(...)-latest-live-updatesquote:Police in Poland have warned that fake reports of violent crimes being committed by people fleeing Ukraine are circulating on social media after Polish nationalists attacked and abused groups of African, south Asian and Middle Eastern people who had crossed the border last night, Lorenzo Tondo and Emmanuel Akinwotu have reported.
Attackers dressed in black sought out groups of non-white refugees, mainly students who had just arrived in Poland at Przemyśl train station from cities in Ukraine after the Russian invasion. According to the police, three Indians were beaten up by a group of five men, leaving one of them hospitalised.
Around 7pm, these men started to shout and yell against groups of African and Middle Eastern refugees who were outside the train station,
Two Polish journalists from the press agency OKO, who first reported the incident, told the Guardian.
They yelled at them: ‘Go back to the train station! Go back to your country.’
Police intervened and riot officers were deployed after groups of men arrived chanting “Przemyśl always Polish”.
“I was with my friends, buying something to eat outside,” said Sara, 22, from Egypt, a student in Ukraine.
These men came and started to harass a group of men from Nigeria. They wouldn’t let an African boy go inside a place to eat some food. Then they came towards us and yelled: ‘Go back to your country.’
Following the incident, police in Poland warned that groups linked to the far right are already spreading false information about alleged crimes committed by people from Africa and the Middle East fleeing war in Ukraine.
Begin eens met een poging tot het onderbouwen van je verhaal, met bronnen die verder komen dan je eigen onschatbare 'inzichten'.quote:
Wel apart. Want hij maakt gewoon een misdaad openbaar.. Zelfs al gaat het om putin. Het is gewoon tegen de wetquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:25 schreef hangtime het volgende:
[..]
Gedeeltelijk, hij is inmiddels Amerikaan. Daar woont die iig al jaren.. (was al gevlucht voor ome Putin)
Maak daar maar ex-vriend van als dat kloptquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Mag dat wel van jou, om problemen vragen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:31 schreef Tengano het volgende:
Volgens mij ga je als businessman niet zo openlijk 1 miljoen op Poetin zijn hoofd zetten.
Dat is gewoon vragen om problemen.
[ afbeelding ]
weet niet of ik dat geloof of de relatie met Putin is nu totaal weg..quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
Wat is er niet goed wat hij zegt? Klopt toch gewoon wat hij benoemt, zeker vanuit Afrikaans perspectief.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:07 schreef laforest het volgende:
[..]
Het enge is vooral hoe makkelijk en aantrekkelijk het bijna is voor Rusland om de het kleine stuk tussen Belarus en Kaliningrad erbij te pakken en de Baltische staten af te sluiten van de rest van Europa.quote:
Enkele honderden miljoenen weggeven om te vermijden dat je niet meer aan je miljarden kan...quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
een van de weinige wereldleiders die ik hier iets zinnigs over heb horen zeggen iddquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat is er niet goed wat hij zegt? Klopt toch gewoon wat hij benoemt, zeker vanuit Afrikaans perspectief.
Helemaal met hem eens, en hij veroordeeld Poetin dus keihard.
Je kunt vergelijkbare conflicten er naast leggen, bijvoorbeeld de Poolse veldtocht 1939, die er misschien op allerlei dimensies het meest op lijkt. Toen telde Duitsland aan het einde na zes weken 16.000 doden. In een tijd dat de afvoer veel minder goed geregeld was.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:34 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Begin eens met een poging tot het onderbouwen van je verhaal, met bronnen die verder komen dan je eigen onschatbare 'inzichten'.
Yep het kan niet alleen gekker maar zelfs waanzinniger waarbij Kim Jong-un het voorlopig nog bij zijn eigen grens houdt,quote:
Mart Smeets heeft een pittige mening over de Paralympische Spelenquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:27 schreef heywoodu het volgende:
Vast al gemeld, maar voor de zekerheid: atleten uit Rusland en Wit-Rusland mogen meedoen aan de Paralympische Spelen, onder de paralympische vlag (dus niet die van hun eigen NPC). Prima besluit.
https://www.paralympic.or(...)-rpc-and-npc-belarus
Kunnen we niet een of andere coalitie van al die landen samenstellen om de Russen uit dat land te verjagen? Dus geen NATO ofzo.quote:
Nu begrijp ik je username ook meer.quote:
Dictator gonna dictator.quote:
77 Jaar na afloop van de tweede wereldoorlog blijkt het fenomeen "fout in de oorlog" nog altijd springlevend te zijn in nederlandje.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:14 schreef la_perle_rouge het volgende:
Wat ik zo langzamerhand echt niet meer kan verdragen is de vraag: Hoe is de sfeer daar .
Man man wat een kneutquote:
Misschien omdat ze 30 jaar voor onafhankelijkheid (van Ethiopi) gevochten hebbn?quote:
Dan loop je tegen hetzelfde probleem als de NAVO op, Rusland is een nucleaire macht. Als je daarmee een gewapend conflict aangaat, zeker met een leider die zich poneert als onfeilbaar loop je een enorm risico.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen we niet een of andere coalitie van al die landen samenstellen om de Russen uit dat land te verjagen? Dus geen NATO ofzo.
Hij kan toch niet de hele wereld gaan nuken?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dan loop je tegen hetzelfde probleem als de NAVO op, Rusland is een nucleaire macht. Als je daarmee een gewapend conflict aangaat, zeker met een leider die zich poneert als onfeilbaar loop je een enorm risico.
Putin veroordelen is geen kunst. Geeft zich af tegen Europa, maar wel ons geld nemen. En gelijk goedkoop proberen te scoren, en dit als cover voor een aanval op onze waarden te gebruiken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:37 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat is er niet goed wat hij zegt? Klopt toch gewoon wat hij benoemt, zeker vanuit Afrikaans perspectief.
Helemaal met hem eens, en hij veroordeeld Poetin dus keihard.
https://www.newstalk.com/(...)h-ukrainians-1316220quote:Russian soldiers are swiping for Tinder dates with Ukrainians in between fighting them for control of the country.
Women in the city of Kharkiv - close to the border with Russia - said they were surprised to see a number of foreign soldiers pop up on their Tinder feed in the middle of an invasion.
One Ukrainian, Dasha Synelnikova, told The Sun:
“I actually live in Kyiv but changed my location settings to Kharkiv after a friend told me there were Russian troops all over Tinder,” Ms Synelnikova said.
“And I couldn’t believe my eyes when they popped up trying to look tough and cool.
“One muscular guy posed up trying to look sexy in bed posing with his pistol.
“Another was in full Russian combat gear and others just showed off in tight stripy vests.
[..]
Uhhhh....je weet wat MAD is? Als de raketten gaan vliegen dan gaan ze allemaal.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij kan toch niet de hele wereld gaan nuken?
Je verzint hier dat een zekere oorlog er het meest op zou lijken, je vergelijkt op geen enkele manier de troepeninzet, de grote van het front, je corrigeert niet voor het feit dat wapenmateriaal een stuk dodelijker is geworden. Zomaar een andere oorlog noemen is iets anders dan bewijs of een vergelijking.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt vergelijkbare conflicten er naast leggen, bijvoorbeeld de Poolse veldtocht 1939, die er misschien op allerlei dimensies het meest op lijkt. Toen telde Duitsland aan het einde na zes weken 16.000 doden. In een tijd dat de afvoer veel minder goed geregeld was.
Kernwapens genoeg. Die kunnen de hele wereld een paar keer plat nuken volgens mij.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij kan toch niet de hele wereld gaan nuken?
Kan er gewoon niet bij dat hij ongeremd een potje Risk kan gaan spelen en niemand in kan grijpen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Uhhhh....je weet wat MAD is? Als de raketten gaan vliegen dan gaan ze allemaal.
Een nieuwe Coalition of Tjeenk Willink.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Kunnen we niet een of andere coalitie van al die landen samenstellen om de Russen uit dat land te verjagen? Dus geen NATO ofzo.
Knigsbergen terug naar Duitsland, of zal Polen daar weer problemen mee hebben?quote:
Balkenende moest er heen, opperde iemand in de TK.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:48 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een nieuwe Coalition of Tjeenk Willink.
Hoezo is dit 'te ver doorslaan'?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wandelaars uit Rusland, Belarus niet welkom bij Nijmeegse Vierdaagse
Wandelaars uit Rusland en Belarus mogen niet meedoen aan de komende editie van de Vierdaagse in Nijmegen. "Wij volgen de oproep van sportkoepel NOC*NSF aan aangesloten sportorganisaties om sporters en sportteams uit Rusland en Belarus uit te sluiten van deelname aan sportevenementen", zo meldt een woordvoerder aan Omroep Gelderland.
NOS
Zucht... men slaat weer te ver door
Hij was geen vriend van Poetin, maar een oligarch die is opgekomen onder Jeltsin, maar een van de weinige die ze niet het vermogen van hebben gestolen (mede doordat hij alles al in het buitenland had), en die een tijd nog door mocht gaan met zijn bedrijf.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:28 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ]
De vorige keer ging het om een handjevol russen. Ik zou zeggen laat ze lekker meelopen (als ze er uberhaupt nog zijn). Ze zullen poetin ongetwijfeld ook wel haten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:50 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Hoezo is dit 'te ver doorslaan'?
Als je graag duiding wil die alleen klopt in het hoofd van Wierd Duk, dan is het leuk luisteren naar Wierd Duk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:49 schreef superniger het volgende:
Waarom haten mensen Wierd Duk?
Geeft prima uitleg over Oekrane-Rusland.
Zou een beetje vreemd zijn bij een evenement wat historisch vooral een militair tintje heeft.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De vorige keer ging het om een handjevol russen. Ik zou zeggen laat ze lekker meelopen (als ze er uberhaupt nog zijn). Ze zullen poetin ongetwijfeld ook wel haten.
Hij is ontsnapt aan de Chodokorvski-behandeling dus?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:51 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Hij was geen vriend van Poetin, maar een oligarch die is opgekomen onder Jeltsin, maar een van de weinige die ze niet het vermogen van hebben gestolen (mede doordat hij alles al in het buitenland had), en die een tijd nog door mocht gaan met zijn bedrijf.
Denk niet dat er dit keer russische militairen meelopenquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:52 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Zou een beetje vreemd zijn bij een evenement wat historisch vooral een militair tintje heeft.
Het is wel een militair evenement, dus ligt misschien wel niet iets gevoeliger. Ik zou iig even geen Russische soldaten toestaan?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:51 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
De vorige keer ging het om een handjevol russen. Ik zou zeggen laat ze lekker meelopen (als ze er uberhaupt nog zijn). Ze zullen poetin ongetwijfeld ook wel haten.
Je moet toch wat...quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.newstalk.com/(...)h-ukrainians-1316220
Het kan wel maar er zit een inherent en sterk aanwezig risico aan dat hij liever, a la Hitler, de boel ziet branden dan zijn macht opgeven.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Kan er gewoon niet bij dat hij ongeremd een potje Risk kan gaan spelen en niemand in kan grijpen.
je hoeft ook niet per se gelijk door te rollen naar Moskouquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het kan wil maar er zit een inherent en sterk aanwezig risico aan dat hij liever, a la Hitler, de boel zit branden dan zijn macht opgeven.
Nee hoor je hebt er 1,2 miljoen nodig en er bestaan er maar 20.000.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kernwapens genoeg. Die kunnen de hele wereld een paar keer plat nuken volgens mij.
Mooi, stuur al die Eritrea's ook maar terug dan. En de Syrirs blijkbaar ook?quote:
Bron voor deze bewering?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:47 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Kernwapens genoeg. Die kunnen de hele wereld een paar keer plat nuken volgens mij.
Prima rijtje met landjes waar je je dan mee kan metenquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:57 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
En Baudet zou hier dus tegen gestemd hebben?
Zo ja, is/wordt hij en zijn hitman voor, tijdens en daarna; ook een target.quote:
Ja, want de mensen die gevlucht zijn voor het regime moeten weer terug naar het eigen land als het regime verkeerd stemt? Hoe werkt dit precies?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mooi, stuur al die Eritrea's ook maar terug dan. En de Syrirs blijkbaar ook?
Ja, dat is heel rationeel van je en dat ben ik met je eens maar wij zijn Poetin niet. En je moet ook meenemen dat een groot deel van het Russische leger dan vernietigd word in Oekraine wat Poetins machtspositie ernstig in gevaar kan brengen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hoeft ook niet per se gelijk door te rollen naar Moskou
gewoon alleen Oekraine uittrappen, daar gaat echt niemand voor met kernkoppen smijten hoor ... je zult er alleen wel heel hard om moeten vechten
harder dan wij willen en ik vrees ook langer dan wij op dit moment kunnen
Ik vermoed een X'je.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:57 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
ik geloof nog steeds niet dat de man niet goed bij zijn hoofd isquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is heel rationeel van je en dat ben ik met je eens maar wij zijn Poetin niet. En je moet ook meenemen dat een groot deel van het Russische leger dan vernietigd word in Oekraine wat Poetins machtspositie ernstig in gevaar kan brengen.
Jij denkt dat de NAVO kan gaan helpen in Oekrane en Rusland dusdanig veel schade toe kan brengen dat zij zich terugtrekken uit Oekrane, zonder dat Putin naar extreme middelen grijpt?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hoeft ook niet per se gelijk door te rollen naar Moskou
gewoon alleen Oekraine uittrappen, daar gaat echt niemand voor met kernkoppen smijten hoor ... je zult er alleen wel heel hard om moeten vechten
harder dan wij willen en ik vrees ook langer dan wij op dit moment kunnen
denk ik jaquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Jij denkt dat de NAVO kan gaan helpen in Oekrane en Rusland dusdanig veel schade toe kan brengen dat zij zich terugtrekken uit Oekrane, zonder dat Putin naar extreme middelen grijpt?
Denk echt niet dat Putin dat laat gebeuren, zonder dat hij wat nucleaire wapens gaat gebruiken.
Nee, dat zeg ik ook niet. Vanuit zijn optiek is het uitermate rationeel, denk ik.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof nog steeds niet dat de man niet goed bij zijn hoofd is
die trekt gewoon terug als dat risico ontstaat
We knikkeren al die Russen er toch ook uit?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, want de mensen die gevlucht zijn voor het regime moeten weer terug naar het eigen land als het regime verkeerd stemt? Hoe werkt dit precies?
Ook dat hoor ik er niet uit. Meer dat ook zij er het beste van proberen te maken, en dat deze weg die Poetin in slaat, geen oplossing is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:46 schreef laforest het volgende:
[..]
Putin veroordelen is geen kunst. Geeft zich af tegen Europa, maar wel ons geld nemen. En gelijk goedkoop proberen te scoren, en dit als cover voor een aanval op onze waarden te gebruiken.
De vluchtelingen die hier zijn zijn juist die regimes ontvlucht. Dus dit is vooral een teken dat ze aan de goede kant staan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:57 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mooi, stuur al die Eritrea's ook maar terug dan. En de Syrirs blijkbaar ook?
https://www.hindustantime(...)101646240351746.htmlquote:PM Modi speaks to Putin, discusses evacuation of Indian students from Kharkiv
Prime Minister Narendra Modi on Wednesday spoke to Russian president Vladimir Putin over phone on the Ukraine conflict. The telephonic conversation pertained to the ongoing conflict in Ukraine, especially in Kharkiv where many Indian students are stuck, the PMO said in a statement.
They discussed the safe evacuation of the Indian nationals from the conflict areas.
It is the second telephonic conversation between Modi and Putin since the Russian forces invaded Ukraine. PM Modi last spoke to the Russian president on February 25, the day after invasion, wherein he had called for ‘immediate cessation of violence’.
The telephonic conversation comes amid ferocious fighting between the Ukrainian and Russian forces in Kharkiv. Official estimates say about 4,000 Indian nationals are stuck in Ukraine's second largest city as well as parts of eastern Ukraine.
On Wednesday, the Indian embassy in Ukraine issued an advisory asking all the Indian nationals to immediately leave Kharkiv for their safety and security. The embassy asked the Indian citizens to proceed to Pesochin, Babaye and Bezlyudovka as soon as possible.
The Ministry of External Affairs said that the government is exploring options to reach eastern Ukraine to assist in the evacuation efforts.
“We are seeing if our teams can reach there, it's not easy because the route is not open all the time,” Arindam Bagchi, ministry of external affairs spokersperson said during the briefing.
dat absoluutquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik ook niet. Vanuit zijn optiek is het uitermate rationeel, denk ik.
Ik ga ervan uit dat Poetin helemaal niet gek is maar hij is er volgens mij wel 100% van overtuigt dat hij de enige is die in staat is om Rusland te leiden en mischien te redden vanuit zijn optiek. Een beetje a la Napoleon "L'etat c'est moi", letterlijk "Ik ben de staat"
Je bedoelt de Russen die hier zijn en matties zijn met Poetin en onderdeel zijn van de 1% die de lakens uitdelen in een oligargische dictatuur. Leg mij maar uit hoe dit hetzelfde is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:04 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
We knikkeren al die Russen er toch ook uit?
Putin is niet voorspelbaar als hij zich in een hoek geduwd voelt, die nucleaire alertheid was bijvoorbeeld zoiets.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik geloof nog steeds niet dat de man niet goed bij zijn hoofd is
die trekt gewoon terug als dat risico ontstaat
hij kan beter denken je suis le connardquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:03 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik ook niet. Vanuit zijn optiek is het uitermate rationeel, denk ik.
Een beetje a la Napoleon "L'etat c'est moi", letterlijk "Ik ben de staat"
Niet dat die kerel uit Kenia het deed hoor, maar...quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:46 schreef laforest het volgende:
[..]
Putin veroordelen is geen kunst. Geeft zich af tegen Europa, maar wel ons geld nemen. En gelijk goedkoop proberen te scoren, en dit als cover voor een aanval op onze waarden te gebruiken.
Klopt, achteraf hebben veel mensen echt boter op hun hoofd gehad met Poetin.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hij is ontsnapt aan de Chodokorvski-behandeling dus?
Dat is een visie, je kan ook denken dat Poetin die in het nauw gedreven wordt, en dit avontuur verliezen op serieuze schaal met veel Russische verliezen aan materiaal en manschappen en zijn positie ziet wankelen er met een knal uit wil gaan want als hij eraan gaat dan Rusland en de wereld ook maar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat absoluut
die gaat dus niet de boel nuken om een tijdelijke tegenslag in Oekraine, die is bezig met de lange termijn en in die lange termijn zal hij geen afgesmolten Moskou voor zich zien denk ik
In hun luchtruim, of hun ADIZ?quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:05 schreef Evenstar het volgende:
Nee lekker, lees net dat een Russisch straaljager kort in Zweeds luchtruim is geweest. Leker provoceren. Fijn.
Ja, maar ik zou er niet op rekenen dat Poetin dat van zichzelf denktquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:06 schreef RAVW het volgende:
[..]
hij kan beter denken je suis le connard
Ja die past mooi in het lijstje tussen Noord-Korea en Syri.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:57 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dat is geen logische gevolgtrekking. Er kunnen net zo goed twee of meer rivaliserende groepen zijn die een autoritair regime proberen in te stellen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:05 schreef archito het volgende:
[..]
De vluchtelingen die hier zijn zijn juist die regimes ontvlucht. Dus dit is vooral een teken dat ze aan de goede kant staan.
Staat deze al nr 1 in de hitlijsten?quote:
Zoals ik het lees in echt Zweeds luchtruim, ten oosten van Gtland, twee SU27s en twee SU24s. Toevallig net toen Zweden en Finland in die regio een oefening aan het doen waren met schepen en straaljagers.quote:
Staat hij al op spotify?quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:09 schreef EenAndereWeg het volgende:
[..]
Staat deze al nr 1 in de hitlijsten?
quote:Abramotivsj gaat Chelsea verkopen
De Russische miljardair Roman Abramovitsj gaat de Londense voetbalclub Chelsea verkopen. Dat laat de 55-jarige Rus weten in een verklaring op de website van de club. Hij zegt dat het besluit om de club te verkopen in het belang van de club, de fans, de medewerkers en de sponsoren en partners is.
Geld dat met de verkoop wordt opgehaald wil hij Abramotivtsj helemaal besteden aan een goed doel ten bate van de slachtoffers van de oorlog in Oekrane. Ook zegt de miljardair, die een vermogen vergaarde met olie, dat hij leningen die hij aan de club heeft verstrekt niet terug hoeft.
Afgelopen weekend besloot Abramovitsj, die nauwe contacten heeft met president Poetin, al een stap terug te doen bij de club, al is onduidelijk wat dat betekende. Hij deed dat nadat het Britse parlement met sancties had gedreigd tegen vermogende Russen vanwege de oorlog in Oekrane. Londen is onder hen geliefd als verblijfplaats.
https://nos.nl/collectie/(...)rengst-naar-oekraine
Neerhalen.quote:
Ja, vast.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:05 schreef archito het volgende:
[..]
De vluchtelingen die hier zijn zijn juist die regimes ontvlucht. Dus dit is vooral een teken dat ze aan de goede kant staan.
Je gaat bijna denken dat ze willen dat de NAVO ze de oorlog verklaart.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:05 schreef Evenstar het volgende:
Nee lekker, lees net dat een Russisch straaljager kort in Zweeds luchtruim is geweest. Leker provoceren. Fijn.
Over Kasparov gesproken: ik kwam er vandaag pas achter dat Karpov tegenwoordig in het Russische parlement zit.quote:
Putin bluft. Maargoed, ik ben blij dat ik de keuze niet hoef te makenquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:02 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Jij denkt dat de NAVO kan gaan helpen in Oekrane en Rusland dusdanig veel schade toe kan brengen dat zij zich terugtrekken uit Oekrane, zonder dat Putin naar extreme middelen grijpt?
Denk echt niet dat Putin dat laat gebeuren, zonder dat hij wat nucleaire wapens gaat gebruiken.
Heh, het is net alsof Poetin ze wil dwingen om een NAVO lidmaatschap aan te vragen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zoals ik het lees in echt Zweeds luchtruim, ten oosten van Gtland, twee SU27s en twee SU24s. Toevallig net toen Zweden en Finland in die regio een oefening aan het doen waren met schepen en straaljagers.
Ja, zelfde partij als Putin en stemde voor de invasie. Zijn kapitaal is ook bevroren en hij mag Europa niet meer in.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:11 schreef thabit het volgende:
[..]
Over Kasparov gesproken: ik kwam er vandaag pas achter dat Karpov tegenwoordig in het Russische parlement zit.
Zweden en Finland zitten niet in de NAVO. Nog niet. Gaat op deze manier niet lang meer duren.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Je gaat bijna denken dat ze willen dat de NAVO ze de oorlog verklaart.
Wat dacht je van de NS?quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:08 schreef MissionPhailed het volgende:
Vind het wl hartverwarmend dat alle Nederlandse automobilisten nu blijk geven van medeleven met Oekrane; kentekenplaten nu in de kleuren van de Oekranse vlag met geel n blauw met daarin EU-symbool.
Karpov was altijd de mindere van Kasparov.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:11 schreef thabit het volgende:
[..]
Over Kasparov gesproken: ik kwam er vandaag pas achter dat Karpov tegenwoordig in het Russische parlement zit.
En dan zeuren straksquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, het is net alsof Poetin ze wil dwingen om een NAVO lidmaatschap aan te vragen.
Pacifistisch op schieten met gehaktballen, dat kan ie niet tegen ons gebruiken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:05 schreef Evenstar het volgende:
I know. Maar ik denk dat als hij Finland of Zweden aan gaat vallen (of er naar gaat hinten) de NAVO wel in actie gaat komen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zweden en Finland zitten niet in de NAVO. Nog niet. Gaat op deze manier niet lang meer duren.
Je bedoelt degene die nu hun superjachten naar de maladiven varen? Die gaan er vast op achteruit, maar niet zo veel als de gemiddelde Rus in Rusland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:05 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je bedoelt de Russen die hier zijn en matties zijn met Poetin en onderdeel zijn van de 1% die de lakens uitdelen in een oligargische dictatuur. Leg mij maar uit hoe dit hetzelfde is.
Mwah, dat valt ook wel mee, het zal niet de eerste keer zijn dat er een toestel wordt neergeschoten zonder dat er een oorlog van komt maar het is niet echt wat je nodig hebt in deze tijden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En dan zeuren straks
Saab JAS 39 Gripens waren al in de lucht, dus dat scheelt, maar je hoeft maar n foutje te maken en je hebt een wereldoorlog te pakken.
En hoe komen ze daar? Zweden is omsloten door andere luchtruimen. Of kwamen ze uit Kaliningrad?quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daar berhaupt vliegen?
Die Saab Gripens hadden wij toch ook kunnen hebben, als onze politici niet in de zak van Amerika en zijn wapenindustrie zaten. Dat was ook wel weer een leuke klucht. Onder Balkenende was Nederland ongeveer de 51e staat van de VS.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En dan zeuren straks
Saab JAS 39 Gripens waren al in de lucht, dus dat scheelt, maar je hoeft maar n foutje te maken en je hebt een wereldoorlog te pakken.
Testen hoe de Zweden reageren? Het is niet ongebruikelijk. Dat is ook de reden dat de grote Russische bommenwerpers soms boven de Noordzee verschijnen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:14 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Waarom zouden ze daar berhaupt vliegen?
De erfenis van de LPF.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Die Saab Gripens hadden wij toch ook kunnen hebben, als onze politici niet in de zak van Amerika en zijn wapenindustrie zaten. Dat was ook wel weer een leuke klucht. Onder Balkenende was Nederland ongeveer de 51e staat van de VS.
In normale tijden ben ik het met je eens maar in dit geval kan het zo hard escaleren (zelfs bewust escaleren).quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mwah, dat valt ook wel mee, het zal niet de eerste keer zijn dat er een toestel wordt neergeschoten zonder dat er een oorlog van komt maar het is niet echt wat je nodig hebt in deze tijden.
Japan ook maar bij NATO dan?quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:17 schreef Aether het volgende:
Japan scrambles fighters as suspected Russian military helicopter enters Hokkaido airspace
https://www.japantimes.co(...)r-hokkaido-airspace/
Was er niet in recente jaren eentje provocerend ons luchtruim binnengekomen, die onderschept werd door F-16's?quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Testen hoe de Zweden reageren? Het is niet ongebruikelijk. Dat is ook de reden dat de grote Russische bommenwerpers soms boven de Noordzee verschijnen.
Zijn ze nu gewoon iedereen aan het trollen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:17 schreef Aether het volgende:
Japan scrambles fighters as suspected Russian military helicopter enters Hokkaido airspace
Was het live gaan een verrassing voor hem. Totaal onvoorbereid en onsamenhangendquote:
Gaat lekker zo.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:17 schreef Aether het volgende:
Ja maar het is niet dat de Gripen beter is dan de F35 ofzoquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Die Saab Gripens hadden wij toch ook kunnen hebben, als onze politici niet in de zak van Amerika en zijn wapenindustrie zaten. Dat was ook wel weer een leuke klucht. Onder Balkenende was Nederland ongeveer de 51e staat van de VS.
Effe noedels halen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:19 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Zijn ze nu gewoon iedereen aan het trollen?
Al besproken!quote:
quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:09 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zoals ik het lees in echt Zweeds luchtruim, ten oosten van Gtland, twee SU27s en twee SU24s. Toevallig net toen Zweden en Finland in die regio een oefening aan het doen waren met schepen en straaljagers.
Blijkbaar over de territoriale wateren gevlogen. De grijze zone rond Gotland:quote:Russian fighter aircraft has today violated Swedish airspace, says Carl-Johan Edstrm, Chief of the Air Force on the Swedish Armed Forces' website.
The Air Force carried out an operation with Jas 39 Gripen from the incident preparedness and documented the incident, in the form of photography.
There were four Russian planes that violated Swedish airspace, briefly and took place east of Gotland, over sea.
Maar dan had Nederland uit de Nuclear Sharing moeten stappen, want Zweden wil niet dat ze daarvoor gebruikt kunnen worden.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Rusland kan nooit een oorlog winnen op zoveel fronten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:13 schreef Evenstar het volgende:
[..]
En dan zeuren straks
Is het niet vooral een prijskwestie? Van die JSF zouden we er eerst een kleine 100 kopen en toen bleek, nouja zeg, dat het opeens allemaal veel duurder was en konden we er nog maar 40 betalen. En Lockheed Martin maar lachen. Nederland stelt nooit teleur.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:19 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ja maar het is niet dat de Gripen beter is dan de F35 ofzo
Nee, maar die damned nukes van ze .... anders waren ze niet zoveel.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:22 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Rusland kan nooit een oorlog winnen op zoveel fronten.
2 uurtjes eerder dan normaal, denk omdat er veel gebeurd is.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:19 schreef JJ76 het volgende:
[..]
Was het live gaan een verrassing voor hem. Totaal onvoorbereid en onsamenhangend
Het probleem was dat de Gripen geen kernbommen kan/mag dragenquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:23 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Is het niet vooral een prijskwestie? Van die JSF zouden we er eerst een kleine 100 kopen en toen bleek, nouja zeg, dat het opeens allemaal veel duurder was en konden we er nog maar 40 betalen. En Lockheed Martin maar lachen. Nederland stelt nooit teleur.
er waren amateurs die met een cessna op het Kremlin landdenquote:Op woensdag 2 maart 2022 20:20 schreef Vijf_voor het volgende:
Kunnen wij er niet ff 1 over Moskou laten vliegen
Ja. En dat waren twee bommenwerpers, inderdaad, TU-160's, onderschept door de Belgische luchtmacht overigens, vorig jaar.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:18 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Was er niet in recente jaren eentje provocerend ons luchtruim binnengekomen, die onderschept werd door F-16's?
Een Rus in elk geval, niet perse een bommenwerper.
46. En dat is inmiddels met 9 verhoogd maar het is nog steeds belachelijk weinig.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:23 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Is het niet vooral een prijskwestie? Van die JSF zouden we er eerst een kleine 100 kopen en toen bleek, nouja zeg, dat het opeens allemaal veel duurder was en konden we er nog maar 40 betalen. En Lockheed Martin maar lachen. Nederland stelt nooit teleur.
Kinderen van 6-7 jaar, vrouwen van 80+ ... maakt ze allemaal niet uit.quote:
Japan en Taiwan naar NATO.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:18 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Japan ook maar bij NATO dan?(al staan daar gewoon dikke US bases natuurlijk)
En dan als agent vanavond lekker in je bed liggen. "Zo, ik heb ze weer verdiend vandaag!".quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:27 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Kinderen van 6-7 jaar, vrouwen van 80+ ... maakt ze allemaal niet uit.
Een (bijna) 70-jarige dictator die zich met de lange termijn bezig houdt, dat is een beetje als die 90-jarige die bang was voor de lange termijn gevolgen van de coronavaccinatie.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat absoluut
die gaat dus niet de boel nuken om een tijdelijke tegenslag in Oekraine, die is bezig met de lange termijn en in die lange termijn zal hij geen afgesmolten Moskou voor zich zien denk ik
Daar zat ik ook aan te denken eerder vandaag, maar weet ook niet wat zij zouden kunnen doen. Je taken niet uitvoeren wordt daar denk ik ook niet echt geaccepteerd. Als dan je familie gevaar gaat lopen of je totaal geen inkomen meer hebt ... tsja.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:28 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En dan als agent vanavond lekker in je bed liggen. "Zo, ik heb ze weer verdiend vandaag!".
Je vraagt je bij het zien van dit soort beelden toch af hoe lang het moet duren voordat in Rusland zelf echt de vlam in de pan slaat bij dit soort protesten.quote:
Ah, oke.quote:Op woensdag 2 maart 2022 20:25 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. En dat waren twee bommenwerpers, inderdaad, TU-160's, onderschept door de Belgische luchtmacht overigens, vorig jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |