Ze hadden minder dan een jaar geleden nog een oorlog met Azerbaijan, met grote verliezen.quote:
Misschien kan Robbert ten Brink een item doen over gezinsleden die elkaar tijdens de evacuatie kwijt zijn geraakt en dan in de 'All you need is Love'-caravan weer herenigd worden?quote:
Ik vermoed dat het een deal tussen NPO, RTL, SBS is. En die mensonterende omroep heeft natuurlijk geen serieuze journalistenquote:
En Linda De Mol kan eventjes niet.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een deal tussen NPO, RTL, SBS is. En die mensonterende omroep heeft natuurlijk geen serieuze journalisten
Nee, please nee.quote:
Had jij liever M gehad?quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:51 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En Linda De Mol kan eventjes niet.
Misschien wel, mits ze niet een stemgeluid opzet alsof haar hond net is overleden (doet ze in de meest recente uitzendingen nogal vaak).quote:
Een 60 kilometer lang konvooi dat over de Oekranse steppen trekt, met voorop de Busje-komt-zo-bus met Paul de Leeuw die op jolige wijze contact maakt met achtergebleven grootouders, burgermilities, en overlevenden van clusterbommenquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Misschien kan Robbert ten Brink een item doen over gezinsleden die elkaar tijdens de evacuatie kwijt zijn geraakt en dan in de 'All you need is Love'-caravan weer herenigd worden?
beter dan die kale van de postcode loterij: in welke van de 24 koffers denk dat u man tevoorschijn zal komen ?quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Misschien kan Robbert ten Brink een item doen over gezinsleden die elkaar tijdens de evacuatie kwijt zijn geraakt en dan in de 'All you need is Love'-caravan weer herenigd worden?
Ik denk dat Gordon zo'n actie ook wel redelijk kan opleuken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een 60 kilometer lang konvooi dat over de Oekranse steppen trekt, met voorop de Busje-komt-zo-bus met Paul de Leeuw die op jolige wijze contact maakt met achtergebleven grootouders, burgermilities, en overlevenden van clusterbommen
Gordon gaat dat hele zooitje roze verven , doe maar nietquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat Gordon zo'n actie ook wel redelijk kan opleuken.
Maken we er een soort band aid van.
"Ik heb er de kracht niet meer voor hoor"quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:54 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat Gordon zo'n actie ook wel redelijk kan opleuken.
En gelijk Geer erbij; maken we er een soort band aid van.
Als de humor sterft, sterft de vrijheid.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:56 schreef Grishenko_ het volgende:
Hihaho tijdens een serieus topic op FOK!, classic.
dan aan de grens gaan staan zingen tegen alle vrouwen die op de mannen wachten :quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Claudia er bij om te vragen of ze dan mag komen schuilen.
Wat is Nederland toch een walgelijk land. Kunnen we ons land niet ruilen voor Oekrane?
quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als de humor sterft, sterft de vrijheid.
Kijk naar de TT en kijk naar de laatste tientallen posten. Dergelijke humor vind ik ongepast bij dit onderwerp.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:57 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Als de humor sterft, sterft de vrijheid.
Waar een klein land gnant miezerig in is...quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:49 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het een deal tussen NPO, RTL, SBS is. En die mensonterende omroep heeft natuurlijk geen serieuze journalisten
Lijkt me fake.quote:
Gaat ze als zichzelf of als Uzi?quote:
Neem het allemaal niet te serieus man. Beetje ventileren kan geen kwaad in deze laatste dagen op aarde.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Kijk naar de TT en kijk naar de laatste tientallen posten. Dergelijke humor vind ik ongepast bij dit onderwerp.
Kunnen we ook even de aandacht houden bij de feiten, zodat we op de hoogte kunnen worden gehouden in plaats van dit infantiele gedoe? Bij voorbaat dank.
India is niet zo opvallend, die staan meestal neutraal en zijn qua wapens afhankelijk van Rusland.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Qua geel (niet gestemd) misschien alleen opvallend: India en Vietnam
Edit: Vietnam waarschijnlijk door de sterke invloed van China.
Breng ze nog even op ideeenquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:49 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Bart de Graaf ( maar helaas die is er niet meer) dan hadden we nog wat humor gehadquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:03 schreef Van_Poppel het volgende:
Ze hadden beter Bert van Leeuwen kunnen sturen
Hear hearquote:Op woensdag 2 maart 2022 18:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Kijk naar de TT en kijk naar de laatste tientallen posten. Dergelijke humor vind ik ongepast bij dit onderwerp.
Kunnen we ook even de aandacht houden bij de feiten, zodat we op de hoogte kunnen worden gehouden in plaats van dit infantiele gedoe? Bij voorbaat dank.
quote:
Hulpgoederen waarschijnlijk, zullen geen wapens zijn na niet gestemd te hebben in de Veiligheidsraad..quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:48 schreef halfway het volgende:
India?
https://globe.adsbexchange.com/?icao=800795
quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:04 schreef Vis1980 het volgende:
Niet dat ik zo'n voorbeeldposter ben, maar het niveau ligt wel erg laag als users zich zogenaamd druk gaan maken om Wendy van Dijk, terwijl ze zelf nooit zijn gevraagd. Maar ach, nu is deze comment ook niet ontopic.
Topicnummer #162 en 99% van de posts zijn serieus geweest. Nu heel even niet. Stel je even lekker aan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:59 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Wat een idioot zeg. Neemt jaarlijks 435 miljoen euro van de EU en dan durft ie die zulke malle dingen over Europa te zeggen?quote:
Misschien dat hij het, omdat Israel geen keuze weet te maken.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ahem, nou ja, het is steun? Het zijn barre tijden en alle steun is welkom...of zo?
6000 is wel erg veel in een modern conflict binnen zo'n korte tijd. De overlevingskans van een soldaat die gewond raakt is door snelle afvoer en betere geneeskundige verzorging enorm toegenomen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 18:32 schreef polderturk het volgende:
Ik kan je met zekerheid vertellen dat er veel meer doden aan Russische zeide zijn dan 498. Want alleen aan visueel grconfirmeerde verliezen zijn er 445 verliezen aan Russische kant. Die 6000 kan wel kloppen.
[ twitter ]
Heh, trouwens, lijkt mij wel een aardige plottwist als Zelensky naar Israel vlucht als Oekraine valt en een paspoort daar aanvraagt, als Jood heeft hij daar recht op.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Misschien dat hij het, omdat Israel geen keuze weet te maken.
Als zelfs Iran aan de kant staan van het Westen zou staan, is Rusland eindelijk volledig gesoleerd. Deze oorlog zullen ze dan op de lange termijn verliezen, aangezien zij geen steun krijgen van de internationale gemeenschap.quote:
gelijk de kraan dichtdraaien, ik betaal geen cent voor zulke corrupte figuren!quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:07 schreef laforest het volgende:
[..]
Wat een idioot zeg. Neemt jaarlijks 435 miljoen euro van de EU en dan durft ie die zulke malle dingen over Europa te zeggen?
Don't bite the hand that feeds...
Of neem het geld dan niet aan.
(Bron: https://op.europa.eu/webp(...)20/en/#:~:text=Kenya's%2011th%20European%20Development%20Fund,was%20spread%20across%20many%20areas.)
9gag is een deurtje verder opquote:
Denk niet dat Zelensky dat doet. Zeker niet nu hij ziet hoe dat land Oekrane in de steek laat.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, trouwens, lijkt mij wel een aardige plottwist als Zelensky naar Israel vlucht als Oekraine valt en een paspoort daar aanvraagt, als Jood heeft hij daar recht op.
We kunnen allemaal wel gaan pietlullen over Wendy van Dijk en allerlei andere kleinzieligheden, maar die hihaho is hinderlijk wat betreft de nieuwsgaring omtrent de inval van Oekrane. Kunnen we het aub ontopic houden in plaats van tientallen zinloze quasi-grappige opmerkingen?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:03 schreef halfway het volgende:
[..]
Neem het allemaal niet te serieus man. Beetje ventileren kan geen kwaad in deze laatste dagen op aarde.
Als aanvulling op mijn eerdere reactie op jou, mogelijk heeft het ook hier betrekking op:quote:Op woensdag 2 maart 2022 17:44 schreef halfway het volgende:
Russen zijn ook niet meer welkom om mee te lopen in de Nijmeegse vierdaagse.
https://www.rn7.nl/20159-(...)t-rusland-en-belarus
uk and usa hebben al aangeboden hem op te vangen. Nergens voor nodig om naar Israel te gaan.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Heh, trouwens, lijkt mij wel een aardige plottwist als Zelensky naar Israel vlucht als Oekraine valt en een paspoort daar aanvraagt, als Jood heeft hij daar recht op.
Er zijn 450 visueel geconfirmeerde materiele verliezen (tanks, trucks etc) aan Russische kant tegenover 150 aan Oekraense kant.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
6000 is wel erg veel in een modern conflict binnen zo'n korte tijd. De overlevingskans van een soldaat die gewond raakt is door snelle afvoer en betere geneeskundige verzorging enorm toegenomen.
Het probleem in Irak was dat er zoveel soldaten bleven leven die 2 of 3 ledematen misten of voor een groot deel verbrand raakten. Die hadden verder ook geen leven meer, maar ieder leven dat gered kon worden werd gered.
Ik vind 500 doden een realistischer aantal dan 6000. Als het 6000 is dan is dit denk ik een zware tegenvaller voor Putin. Gezien het gebruik van zware munitie aan Russische zijde en hun luchtoverwicht zijn 1000 doden aan Oekranse kant goed mogelijk.
Het zou 6.000 kunnen zijn dus, maar daar staan dan ook zo'n 25.000 gewonden tegenover, enorme verliesaantallen. Dat zou heel veelbetekenend zijn.
Waar heb jij het nou weer over?quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:07 schreef laforest het volgende:
[..]
Wat een idioot zeg. Neemt jaarlijks 435 miljoen euro van de EU en dan durft ie die zulke malle dingen over Europa te zeggen?
Don't bite the hand that feeds...
Of neem het geld dan niet aan.
(Bron: https://op.europa.eu/webp(...)20/en/#:~:text=Kenya's%2011th%20European%20Development%20Fund,was%20spread%20across%20many%20areas.)
Dan heb jij zijn boodschap niet begrepen.quote:
Misschien hebben de Oekraners die aanval al ingezet? Tegen de tijd dat de Russen het eindelijk eens lezen is die aanval dan toch al geslaagd dan wel mislukt.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:14 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat dan openbaar maken vraag ik me af? Dat is toch helemaal niet handig?
quote:
Ik hoop het. Dat zou kunnen. Of misschien hebben ze er andere bedoelingen mee die ik niet kan achterhalen.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:16 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Misschien hebben de Oekraners die aanval al ingezet? Tegen de tijd dat de Russen het eindelijk eens lezen is die aanval dan toch al geslaagd dan wel mislukt.
Kapot maken die teringzooiquote:
Armenen en grieken zijn niet te vertrouwenquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:04 schreef polderturk het volgende:
De president van het Armeense Artsakh heeft Donetsk en Luhansk gefeliciteerd met hun onafhankelijkheid.
[ twitter ]
Armeni helpt Rusland met het omzeilen van sancties.
[ twitter ]
https://edition.cnn.com/e(...)0f86618ead3ef90f7775quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
6000 is wel erg veel in een modern conflict binnen zo'n korte tijd. De overlevingskans van een soldaat die gewond raakt is door snelle afvoer en betere geneeskundige verzorging enorm toegenomen.
Het probleem in Irak was dat er zoveel soldaten bleven leven die 2 of 3 ledematen misten of voor een groot deel verbrand raakten. Die hadden verder ook geen leven meer, maar ieder leven dat gered kon worden werd gered.
Ik vind 500 doden een realistischer aantal dan 6000. Als het 6000 is dan is dit denk ik een zware tegenvaller voor Putin. Gezien het gebruik van zware munitie aan Russische zijde en hun luchtoverwicht zijn 1000 doden aan Oekranse kant goed mogelijk.
Het zou 6.000 kunnen zijn dus, maar daar staan dan ook zo'n 25.000 gewonden tegenover, enorme verliesaantallen. Dat zou heel veelbetekenend zijn.
6.000 doden dus, niet alleen Oekrane denkt het, maar ook de intel. En die weten dus echt alles, zoveel is wel duidelijk geworden.quote:Russia has lost roughly 3% to 5% of its tanks, aircraft, artillery and other military assets inside Ukraine — compared to Ukrainian losses of roughly 10% of its capabilities, according to two US officials familiar with the latest intelligence.
US and western officials caution that those ratios are difficult to calculate and likely to change — not only because both sides continue to incur losses as the week-old war grinds on, but also because both Russian and Ukrainian forces are being resupplied.
But the stark imbalance underscores grim assessments from US and western officials that despite a stiffer-than-expected resistance by Ukraine that has kept major cities out of Russian hands, it is still likely to be overwhelmed as Russia launches an intensified and less discriminate phase of its assault.
And even despite western assistance, US officials say Ukraine is still vastly outgunned by Russia. Moscow has initially leaned heavily on its more modern precision cruise missiles, according to a source familiar with the intelligence, heavily degrading Ukraine’s military infrastructure. Meanwhile, Ukraine has continued to burn through its supply of shoulder-fired Javelin missiles.
“I've spoken to Biden many times, and I've told them many times that Ukraine will resist and fight stronger than anyone else but on our own against Russia we won't manage it,” Ukrainian President Volodymyr Zelensky told CNN’s Matthew Chance in an interview on Tuesday.
Ukraine “need[s] the classic bits of kit now. They need bullets, they need bandages. They're going to need fuel. They're going to need ammunition, in addition to the humanitarian support to help with medical assistance, sustaining hospitals, both for combat wounded, and for civilians that are being hurt,” said a senior western intelligence official.
“And they're going to need a lot in ammunition and weapons resupply, because the Russian force is both numerically and qualitatively superior,” this person said.
Almost 6,000 Russian soldiers have died during the first six days of Russia’s invasion into Ukraine, Zelensky claimed Wednesday morning. The senior western intelligence official said Wednesday morning that the western figure is similar — roughly 5,800 — but cautioned that “my number is from yesterday.”
US officials believe that Russia is now changing tactics, according to one American official. While Moscow started off with a more modern combined arms approach — one that also appeared to eschew targeting civilian infrastructure — it has now shifted to what this official called a strategy of “slow annihilation.” Officials anticipate continued heavy weapons bombardment and the possibility that “tens of thousands” of troops will march on major Ukrainian cities, this person said.
Another western official also said that there is a sense that the conflict may be shifting to a grinding war of attrition — not the flash campaign that both Russian President Vladimir Putin and US intelligence had suspected would cause the fall of Kyiv in a matter of days.
Ahmadinejad is geen president meer en kritisch op het huidige bestuur in zijn land.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:09 schreef Grishenko_ het volgende:
[..]
Als zelfs Iran aan de kant staan van het Westen zou staan, is Rusland eindelijk volledig gesoleerd. Deze oorlog zullen ze dan op de lange termijn verliezen, aangezien zij geen steun krijgen van de internationale gemeenschap.
Las ook net dat elke Russische club wordt geweerd uit FIFA. Niet dat het een enorme inkomstenbron betreft, maar om maar aan te geven hoe zeer Rusland wordt geboycot. En terecht ook.
Dat, naar Poetins zeggen, "fameuze en grootse Sovjet-Rijk" is helemaal niets meer van over en dat is te wijten aan n individu dat machtslust als grootste deugd heeft verheven; en als generaal hetzelfde lot als voorgaande dictators tegemoet zal zien. Gelukkig zal dat hele kaartenhuis op den duur uiteenvallen door deze kansloze inval.
https://twitter.com/laughing_rajah/status/1499078808040873987quote:
quote:The convoy is stuck in mud.
They didn’t think that it would take this long or that UKR would put up as much fight as they have.
Blitzkrieg has ~3 waves to clean up behind the lead wave. RU’s 2nd wave is too far behind the 1st to be effective b/c they thought 1 wave enough.
Hij zegt ook niet eens wat negatiefs over Europaquote:
Ja, tuurlijk Henk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:16 schreef laforest het volgende:
[..]
Dan heb jij zijn boodschap niet begrepen.
die russen worden allemaal vermoordquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:19 schreef Aurelius het volgende:
Ik las ergens dat het niet n convooi is, maar een file van meerdere.
Poetin: Ok, dankjewel. Doen we niks mee.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:19 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
Geen zorgen mensen, het komt goed
China, Iran, Venezuela, Cuba.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:12 schreef Usert het volgende:
Weet iemand welke landen niet hebben gestemd bij de VN resolutie?
Op zich niet eens uniek voor Afrika trouwens dat landsgrenzen op afstand zonder input van de betrokkenen werden getekend. Anders had ik waarschijnlijk wel op Fok.be gezeten.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:20 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Hij zegt ook niet eens wat negatiefs over Europa, behalve dat z'n landsgrenzen in de 19e eeuw arbitrair voor hem bepaald zijn op duizenden kilometers afstand, wat gewoon een feit is. Over dat soort shit heen kunnen kijken is de positieve boodschap.
Turk gespotquote:Op woensdag 2 maart 2022 19:17 schreef xminator het volgende:
[..]
Armenen en grieken zijn niet te vertrouwen
ook die zijn niet te vertrouwenquote:
Maar vooralsnog heeft Iran zich nog niet uitgesproken. Als zij zich zouden scharen bij het Westen dan zou dat niet alleen gigantisch gezichtsverlies zijn voor Poetin, maar ook de onbetwiste nederlaag voor dat lage Tsarenrijk.quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:19 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ahmadinejad is geen president meer en kritisch op het huidige bestuur in zijn land.
Nu alleen even kijken wie het sneller een hit legt Putin of hijquote:
Nee dat zijn de landen die hebben tegengestemd. Ik zoek wie niet heeft gestemd..quote:Op woensdag 2 maart 2022 19:21 schreef Pleasureman_Gunther het volgende:
[..]
China, Iran, Venezuela, Cuba.
Gedeeltelijk, hij is inmiddels Amerikaan. Daar woont die iig al jaren.. (was al gevlucht voor ome Putin)quote:
Nice! Alexander Konanykhin leest mee op FOK!quote:
quote:Op woensdag 2 maart 2022 00:09 schreef einzeinz het volgende:
Is er dan niemand die een kogel door Poetin zijn kop kan jagen? Zo'n scherpschutter wordt toch meteen de held van de wereld?
(Als je nu eens de belofte doet dat die persoon NIET vervolgd zal worden. Integendeel zelfs, je hangt er een beloning van 1 miljoen euro aan vast)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |