abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 februari 2022 @ 08:56:58 #1
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_203807424

quote:
Steeds nadrukkelijker wordt de afgelopen dagen gespeculeerd over een ophanden zijnde Russische invasie in Oekrane. Onderhandelingen tussen het Westen en Rusland bleken vruchteloos, terwijl de troepenopbouw doorging.

Moskou wil de garantie dat Oekrane nooit NAVO-lid zal worden. Ook moeten NAVO-troepen worden teruggetrokken uit Oost-Europese landen als Bulgarije en Roemeni. Zonder zulke garanties zal Rusland 'militair-technisch' optreden, zei president Poetin eerder. De NAVO lijkt geenszins van plan toe te geven aan de Russische eisen.

Al wekenlang zijn naar schatting 100.000 Russische manschappen gestationeerd langs de Oekraense grens. Dat komt neer op zo'n 20 tot 25 procent van de landmacht, zegt veiligheidsonderzoeker Danny Pronk van Instituut Clingendael. Op satellietbeelden ziet hij dat er ook veel ondersteunend materieel in het gebied aanwezig is, zoals vrachtwagens en veldhospitalen. Veel 'grondmaterieel' is gebaat bij een bevroren ondergrond, maar de winter in Oekrane is momenteel vrij mild.

Ook is er apparatuur te zien die communicatie kan verstoren. Interessanter is wat er nit zichtbaar is op satellietbeelden, zoals verkennings- en gevechtsvliegtuigen. "Er zijn berichten dat bommenwerpers richting de grens zijn verplaatst. Die bevinden zich binnen bereik, maar zie je niet op foto's."

Daarnaast zijn er in Wit-Rusland een onbekend aantal Russische militairen gestationeerd, formeel bedoeld voor reguliere militaire oefeningen. Zij zouden zich nabij de Oekraense grens bevinden, op zo'n 200 kilometer van de hoofdstad Kiev. Ten zuidwesten van Oekrane zijn al decennialang zo'n 1500 Russische 'vredestroepen' gestationeerd in de afvallige Moldavische regio Transnistri.

De vrees voor een inval is niet alleen gebaseerd op het samentrekken van Russische troepen. Ook andere signalen, zoals een recente grote cyberaanval gericht tegen Oekraense ministeries en het vermeend terughalen van Russisch ambassadepersoneel uit Kiev, baren Oekrane zorgen.

Angst voor 'kleine' aanval

Veiligheidsexpert Pronk vindt dat het meest aannemelijk, mocht het tot een invasie komen. Andere scenario's, zoals het creren van een landverbinding tussen de Donbass en de Krim of een aanval vanuit Transnistri, acht hij minder waarschijnlijk. Een annexatie van de oostelijke helft van het land, tot aan de Dnjepr bij Kiev, is "denkbaar, maar heel erg moeilijk".

In Oekrane bestaat de angst dat een 'kleine' aanval, bijvoorbeeld in de Donbass, door het Westen zal worden gedoogd. Dat leek Biden onlangs te suggeren, waarop de Oekraense president Zelensky twitterde dat er geen "kleine aanvallen" bestaan. "Net zoals er geen 'kleine' slachtoffers bestaan."
Draadje met inschatting kans (Engels): https://twitter.com/DAlperovitch/status/1473362460673515527
Buitenhof over situatie: https://embed.vpro.nl/pla(...)ofile=vpro&sharing=1
Nieuwsuur over situatie: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)verleg-over-oekraine
Mogelijk aanvalsplan (Engels): https://www.theguardian.c(...)-in-ukraine-invasion
Interessante beschouwingen over de situatie: https://en.desk-russie.eu/author/francoise-thom.html

Achtergrond

https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War
https://nos.nl/collectie/13888-spanning-oekraine

Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  donderdag 24 februari 2022 @ 08:57:43 #2
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203807434
Ik vind het zielig voor de mensen daar ;(
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_203807435
Dit is gewoon een klassiek geval van geestelijk gestoorde mensen aan de totalitaire macht, zoals we daar al talloze voorbeelden van gezien hebben in de recente en minder recente geschiedenis.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  donderdag 24 februari 2022 @ 08:58:21 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_203807437
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Het kan absoluut, maar dan ontketen je mogelijk een 3e wereldoorlog.
Blijven bibberen terwijl Poetin landjepik speelt, vind ik ook geen aantrekkelijke optie.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  donderdag 24 februari 2022 @ 08:58:32 #5
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203807438
Is er nog ergens een goede livestream? Aardappelhoofd is gestopt ;(
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 24 februari 2022 @ 08:59:09 #6
38496 Perrin
pi_203807444
quote:
9s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:57 schreef Starhopper het volgende:
Ik vind het zielig voor de mensen daar ;(
Zeker omdat wij (EU/Navo) ze al 20 jaar vertellen dat we graag willen dat ze onze vriendjes worden.
pi_203807446
Is er een topicsector op het forum waar we wat rustiger analyses kunnen posten over dit conflict? Wat mij betreft is het te groot voor alleen een sneltreintopic.
pi_203807448
X-31 in Kiev

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_203807449
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:58 schreef Starhopper het volgende:
Is er nog ergens een goede livestream? Aardappelhoofd is gestopt ;(
Steve?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203807450
Wat die Russische sporters betreft boeit het me gewoon geen flikker meer dat die wandelende prestige-projectjes overal van uitgesloten gaan worden. Dan emigreren ze maar en spelen ze voor een land dat geen dictatoriaal, genocidaal regime aan de macht heeft. Wie wil sowieso nog voor dat knakenland uitkomen al was het maar op een verhulde manier.
pi_203807451
quote:
_O_
pi_203807454
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:53 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat is in ieder geval meer dan b.v. tegen Saudi-Arabi.
Onwaar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_203807455
twitter
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 08:59:52 #14
198720 crew  Coco
dat vind je leuk h
pi_203807459
Mooie OP @heywoodu
What can change the nature of a man?
pi_203807466
Ben wel benieuwd hoe de gemiddelde metselaar of bakker uit een willekeurige Russische stad denkt over dit alles. Kan me toch niet voorstellen dat de gemiddelde man (of vrouw) een diepe haat tegen Oekrane heeft ofzo.

Niemand met gezond verstand wil oorlog.
Brutal. Fucking. Metal.
pi_203807470
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:01:21 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_203807471
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zeker omdat wij (EU/Navo) ze al 20 jaar vertellen dat we graag willen dat ze onze vriendjes worden.
Rusland bepaalt niet welk land vriendjes wil worden met welk ander land.

Althans; zo zou het moeten zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203807472
Ik moet ook eerlijk zeggen: Biden heeft het allemaal goed voorspeld. En zijn voorgestelde acties: meer troepen naar Litouwen e.d., Russische elite in buitenland aanpakken, maar geen militairen naar Oekrane zelf, lijken mij ook wel verstandig. Hoe zuur ook voor Oekrane natuurlijk. Maar VS vs. Rusland moeten we echt niet willen.
pi_203807473
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:54 schreef heywoodu het volgende: [..] Oneens. Als 'neutraal', zoals op de Spelen de vorige paar keer, ok, maar volledig uitsluiten straft vooral mensen die er geen fuck mee te maken hebben.
Ondertussen worden er bommen gegooid op een bevolking wat er ook vrij weinig mee te maken heeft. Gewoon Russen van alles uitsluiten. Ze willen toch zo graag de beste zijn in alles. Doen ze dat maar lekker in eigen land. Tref je vooral de rijke russen mee.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 februari 2022 @ 09:01:28 #20
284411 crew  heywoodu
pi_203807474
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:57 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Allemaal een wassen neus.
Maar wel schorsen kan de Putins en co ook geen fuck schelen, dus dat maakt weinig verschil. Laat ze vooral maar uit Rusland wegblijven met grote evenementen :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:01:33 #21
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_203807478
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:59 schreef Peppert het volgende:
[ twitter ]
Extreem slappe hap, maar dat was ook te verwachten.
pi_203807479
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:59 schreef Peppert het volgende:
[ twitter ]
Ook al zo een goor kutland, tijd dat we weer eens het heft in eigen hand gaan nemen en onze eigen infrastructuur gaan opbouwen, van dat soort shit landen wil je niet afhankelijk zijn.
pi_203807483
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:00 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Ben wel benieuwd hoe de gemiddelde metselaar of bakker uit een willekeurige Russische stad denkt over dit alles. Kan me toch niet voorstellen dat de gemiddelde man (of vrouw) een diepe haat tegen Oekrane heeft ofzo.

Onderschat de kracht van propaganda niet. Dat hebben we al gezien met Nazi-Duitsland.
pi_203807484
quote:

Het nieuws in Rusland heeft het al weken over Russische staatsburgers die opgespoord en vermoord worden in Oekrane. Vandaar ook deze 'vredesmissie'. Dat beeld kan echt wel anders zijn hoor onder de bevolking.
Nieuw is niet altijd beter.
pi_203807487
Nogmaals de vraag: Welke topicsector op het forum kan ik gebruiken waar we wat rustiger analyses kunnen posten over dit conflict? Wat mij betreft is het te groot voor alleen een sneltreintopic.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:02:07 #26
38496 Perrin
pi_203807488
quote:

Een deel zal wel in alle vuile Russische propaganda geloven. Een ander deel zal het worst wezen. En wat maakt het uit, ze hebben toch geen invloed op wat Poetin en zijn matties uitvreten.
pi_203807490
quote:

De gemiddelde metselaar of bakker wordt al jarenlang gevoed met het idee dat het Westen Rusland wil aanvallen, en dat Oekrane een vooruitgeschoven pion is daarbij.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:02:29 #28
182233 thedeedster
pi_203807494
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 08:59 schreef Solstice1 het volgende:
Wat die Russische sporters betreft boeit het me gewoon geen flikker meer dat die wandelende prestige-projectjes overal van uitgesloten gaan worden. Dan emigreren ze maar en spelen ze voor een land dat geen dictatoriaal, genocidaal regime aan de macht heeft. Wie wil sowieso nog voor dat knakenland uitkomen al was het maar op een verhulde manier.
Voor Rusland is sport wl politiek.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_203807495
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Nogmaals de vraag: Welke topicsector op het forum kan ik gebruiken waar we wat rustiger analyses kunnen posten over dit conflict? Wat mij betreft is het te groot voor alleen een sneltreintopic.
Misschien dat je in DEF iets kunt openen?
pi_203807496
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:01 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Extreem slappe hap, maar dat was ook te verwachten.
China doet alleen wat slim is voor China.
pi_203807499
quote:

Russen zijn wat dat betreft redelijk onverschillig, zijn bezig met hun eigen ding, politiek boeit het geen reet hoe het gaat, zolang ze maar hun dagelijkse shit krijgen, als je 80 jaar communisme hebt gehad gaat dat gewoon aan je voorbij.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:03:18 #32
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203807505
Ochtendspits....

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_203807506
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:01 schreef thedeedster het volgende:
:D wanneer was het het ooit zo?
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:03:26 #34
38496 Perrin
pi_203807508
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:01 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Rusland bepaalt niet welk land vriendjes wil worden met welk ander land.

Tja. Als wij zo'n land jarenlang vertellen dat we ze echt graag als vriendje zouden willen hebben en ze vervolgens worden platgewalst door de boze buurman, hebben we een erg dubieuze rol gespeeld.
pi_203807509
quote:
POL / Gaat Rusland Oekrane binnenvallen? Wie liegt er? ?
pi_203807520
quote:
Ik zou zeggen open een nieuw Topic in POL.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:03:54 #37
38496 Perrin
pi_203807522
quote:
Begin lekker zelf ergens een topic, in POL ofzo.
pi_203807524
Wanneer gaat Lookner live of slaapt tie?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:04:21 #39
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203807529
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:04 schreef hollandia02 het volgende:
Die is al bijna de hele nacht live geweest
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:04:25 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203807532
quote:
Er moet een subforum komen. Vraag hier allemaal om een subforum:
FB / Subforum oorlog
pi_203807536
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:04 schreef hollandia02 het volgende:
Uurtje terug gaf ie aan dat hij al 16 uur op was en dat hij even pauze wilde nemen.
pi_203807543
Oekrane vraagt Turkije: sluit Zwarte Zee voor Rusland
https://nos.nl/l/2418619
pi_203807548
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:01 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ook al zo een goor kutland, tijd dat we weer eens het heft in eigen hand gaan nemen en onze eigen infrastructuur gaan opbouwen, van dat soort shit landen wil je niet afhankelijk zijn.
Ze hebben al vele generaties door dat ze kut & smerig & kankerachtig & tyfus worden gevonden in bepaalde delen van de wereld. Dus dat laat ze weinig keus behalve een entente met Rusland.
pi_203807552
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Voor Rusland is sport wl politiek.
Daarom gewoon alles afkappen. Nergens meer aan mee laten doen. Willen ze dat wel kunnen ze zich aansluiten bij een ander land.
pi_203807556
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:02 schreef raptorix het volgende:

[..]
Russen zijn wat dat betreft redelijk onverschillig, zijn bezig met hun eigen ding, politiek boeit het geen reet hoe het gaat, zolang ze maar hun dagelijkse shit krijgen, als je 80 jaar communisme hebt gehad gaat dat gewoon aan je voorbij.
Murw gebeukt ja, wat dat betreft is er voor de Russen niet bijster veel veranderd sinds de val van de USSR.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_203807561
Zou Trump al gebeld hebben met Poetin om hem te feliciteren?
Cindy De Vuyst
pi_203807566
quote:

[..]
Wat gaat er nu in hun hoofden om?
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:06:44 #48
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203807567
pi_203807568
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:04 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er moet een subforum komen. Vraag hier allemaal om een subforum:
FB / Subforum oorlog
Dat komt er zodra het conflict zich uitbreidt vermoed ik.

(Al hebben we dan allemaal geen internet meer, geen stroom en zijn we kapotgenuked :P )
pi_203807572
Wel tijd om gas te gaan winnen in Groningen. Zal een grote vraag naar zijn = dikke winst voor Nederland.
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203807574
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:01 schreef Confetti het volgende:

[..]
Onderschat de kracht van propaganda niet. Dat hebben we al gezien met Nazi-Duitsland.
Ja, da's ook weer zo.

Anderzijds kun je ook zeggen dat wij dit beeld van de Russen hebben door 'onze' propaganda.

Verwarrend, deze kutwereld.
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:07:55 #52
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_203807590
Is dus gewoon binnengevallen.
Wat een gek,
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:08:18 #53
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203807596
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:06 schreef Frutsel het volgende:

[..]

(Al hebben we dan allemaal geen internet meer, geen stroom en zijn we kapotgenuked :P )
Ja, dan kunnen we niet meer FOK!en idd _O-
pi_203807598
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:06 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
In van Baalens waarschijnlijk wat maden
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:08:29 #55
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203807600
twitter
pi_203807603
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:03 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Echt jongen :'). Lees deze conversatie eens terug en vraag je af of 10 jarige HSG trots geweest zou zijn.
Jullie dagen de wereld uit, niet ik.
Yo tengo, t tienes, l/Ella tiene
pi_203807604
Dit had ik nooit, maar dan ook nooit verwacht. Wat een enorme mafketel.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_203807608
Hier het nieuwe topic waar wat meer kan worden ingezoomd op de militaire situatie in Oekrane. Hopelijk komt er zo iets meer overzicht.

POL / Een tactische/militaire analyse van het front in Oekrane
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:08:53 #59
182233 thedeedster
pi_203807609
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:05 schreef Solstice1 het volgende:

[..]
Daarom gewoon alles afkappen. Nergens meer aan mee laten doen. Willen ze dat wel kunnen ze zich aansluiten bij een ander land.
Zo’n sportbond waar alle doping is vrijgegeven. :Y
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:09:05 #60
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203807611
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:06 schreef laforest het volgende:
Wel tijd om gas te gaan winnen in Groningen. Zal een grote vraag naar zijn = dikke winst voor Nederland.
Beter gewoon zelf gebruiken zodat er betaalbaar gas is voor iedereen. Waarom verkopen en shell dikke winst geven? Kapitalisme :r
pi_203807612
Ik zet de CV alvast een graadje lager.
Do what you love, love what you do!
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:09:16 #62
38496 Perrin
pi_203807613
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Mede door dit soort eikels ja. Lekker Oekraine lokken en paaien en ze vervolgens laten stikken terwijl Poetin ze platwalst. Bahbah.
pi_203807615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:08 schreef dimmak het volgende:
Dit had ik nooit, maar dan ook nooit verwacht. Wat een enorme mafketel.
Idem, misschien was het wensdenken maar dacht dat het bij die twee 'staatjes' in het oosten zou blijven
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:09:43 #64
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203807619
Ben benieuwd hoe de meeste Russen hier tegen aan kijken. Wegkijken en weten dat het niet deugt? Of geloven ze in het verhaal van Poetin?
pi_203807621
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Beter gewoon zelf gebruiken zodat er betaalbaar gas is voor iedereen. Waarom verkopen en shell dikke winst geven? Kapitalisme :r
Omdat er iets meer mensen in Europa zijn die gas nodig hebben dan alleen wij?
pi_203807622
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:06 schreef laforest het volgende:
Je denkt dat we Qatar zijn ofzo? We hebben niet eens genoeg om voor ons zelf te voorzien.
pi_203807623
Damn. Zie je wel... GODDAMN SON

Spannend. Echt raar wakker worden ineens.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_203807624
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Bij Van Baalen vrij weinig. Maar daar is wel het lont in het kruitvat gestoken.
pi_203807630
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:09 schreef Momo het volgende:
Ben benieuwd hoe de meeste Russen hier tegen aan kijken. Wegkijken en weten dat het niet deugt? Of geloven ze in het verhaal van Poetin?
Ze schijnen hier hem wel in te steunen hoewel zij liever geen oorlog willen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:10:19 #70
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203807632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:09 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Omdat er iets meer mensen in Europa zijn die gas nodig hebben dan alleen wij?
Ja, en die ga je dan lekker uitknijpen met woekerprijzen. Goed idee joh :')
pi_203807645
Kwestie van tijd voordat WE Groningen weer gaan leegpompen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:11:04 #72
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203807650
instagram

Manizha, deelneemster voor Rusland van songfestival in 2021, spreekt zich uit tegen Poetin.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:11:16 #73
182233 thedeedster
pi_203807652
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:08 schreef HSG het volgende:

[..]
Jullie dagen de wereld uit, niet ik.
Jij daagt vooral je mede-fokkers uit. ;)
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:11:18 #74
38496 Perrin
pi_203807653
quote:

[..]

PDF Postduif forum :P
pi_203807656
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:09 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mede door dit soort eikels ja. Lekker Oekraine lokken en paaien en ze vervolgens laten stikken terwijl Poetin ze platwalst. Bahbah.
Natuurlijk volledig onze eigen schuld. Is ook niet alleen Oekrane dat daardoor getroffen wordt, op de Westelijke Balken laten we ook zat staten nog in dat limbo verkeren als het om EU lidmaatschap gaat (geen onderhandelingen willen starten maar wel boos worden als ze hulp van Rusland of China aannemen).
pi_203807662
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:11 schreef Momo het volgende:
[ instagram ]

Manizha, deelneemster voor Rusland van songfestival in 2021, spreekt zich uit tegen Poetin.
Dat is n. Nog zo'n 144 miljoen te gaan.
pi_203807663
quote:
https://redd.it/szdzyw
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:12:21 #78
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203807670
quote:

[..]
Klopt. Compleet immoreel in dat opzicht de EU. Hen wel verlijden maar nu kunnen zij de klappen opvangen die wij bij de Russen hebben uitgelokt.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_203807677
quote:

[..]

Ironisch genoeg is het internet ooit uitgevonden om communicatie bestand te maken tegen Atoomaanvallen ;)
pi_203807679
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:11 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Jij daagt vooral je mede-fokkers uit. ;)
Nee ik zeg wat ik denk en dat jij er zo op reageert is jouw keuze.
pi_203807680
I het ook om 4 uur lokale tijd begonnen? Heb zelf pas "gevolgd" vanaf een uur of half 8 vanmorgen hier.... Wat een drama, wat een arme mensen...
pi_203807683
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:10 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja, en die ga je dan lekker uitknijpen met woekerprijzen. Goed idee joh :')
Prijsverhoging is wel een goede manier om een soort rantsoen in te bewerkstelligen. Laat iedereen maar even de verwarming een paar standjes terugzetten
pi_203807684
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:09 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Idem, misschien was het wensdenken maar dacht dat het bij die twee 'staatjes' in het oosten zou blijven
En misschien hadden we dat dan kunnen erkennen in Mnchen en met een papiertje met de handtekeningen kunnen gaan zwaaien terwijl we uitriepen "Vrede in onze tijd!"
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_203807687
quote:
Mwoah dat is de opinie van een Russische vrouw.
pi_203807689
quote:
[ instagram ]

Die zal binnenkort wel uit een raam vallen bij een feestje.......
pi_203807691
quote:
Die Russen willen geen oorlog, ze worden erin getrokken door Poetin. Zoals het altijd is gegaan daar.
pi_203807692
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:13 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Prijsverhoging is wel een goede manier om een soort rantsoen in te bewerkstelligen. Laat iedereen maar even de verwarming een paar standjes terugzetten
Leg eerst maar eens de grootverbruikers stil, win je stuk meer mee.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:14:03 #88
38496 Perrin
pi_203807693
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt. Compleet immoreel in dat opzicht de EU. Hen wel verlijden maar nu kunnen zij de klappen opvangen die wij bij de Russen hebben uitgelokt.
Walgelijk en vunzig idd.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:14:10 #89
182233 thedeedster
pi_203807694
quote:
[ instagram ]

Die vraagt vandaag nog asiel aan.
pi_203807698
quote:
[ instagram ]

Duidelijk te lezen inderdaad. Prachtige teksten _O_
pi_203807701
Heeft Putin nu de neonazi's in Oekraine uitgeschakeld ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:15:27 #92
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203807706
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:14 schreef TLC het volgende:
Heeft Putin nu de neonazi's in Oekraine uitgeschakeld ?
Putin gooit bommen op joodse pizzeria's :')
pi_203807707
Klootzak, die putin.

Ik hoop dat de rest van de wereld het niet pikt en putin terug zn hok in schopt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_203807712
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:12 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ironisch genoeg is het internet ooit uitgevonden om communicatie bestand te maken tegen Atoomaanvallen ;)
Was dat niet uitgevonden omdat een wetenschapper van CERN geen zin had om steeds te moeten faxen? :D
pi_203807718
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:01 schreef 297534 het volgende:
Ik moet ook eerlijk zeggen: Biden heeft het allemaal goed voorspeld. En zijn voorgestelde acties: meer troepen naar Litouwen e.d., Russische elite in buitenland aanpakken, maar geen militairen naar Oekrane zelf, lijken mij ook wel verstandig. Hoe zuur ook voor Oekrane natuurlijk. Maar VS vs. Rusland moeten we echt niet willen.
Volgens velen hier was Biden onnodig paniek aan het zaaien.

Nu blijkt inderdaad dat hij helemaal gelijk had. Biden heeft in ieder geval het Westen op tijd wakker geschud.
pi_203807723
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Was dat niet uitgevonden omdat een wetenschapper van CERN geen zin had om steeds te moeten faxen? :D
Nee Tim Berners Lee heeft HTML uitgevonden :)
pi_203807726
Ik kom trouwens uit het COR sub-forum, maar mogen we hier wel gifjes posten en vergelijkingen met WW2 maken?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:16:54 #98
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203807730
Wat ik er van begrijp is dat met Kinshal/Calibr de Ukraiense vliegvelden het doel zijn geweest de eerste 3 uur.

Zag beelden van Nikolaev (waar de Belbek kisten naartoe zijn gegaan) waar een flink munitiedepot in de hens stond.
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 09:16:56 #99
1424 crew  Jimbo
Grtrunka
pi_203807732
quote:
9s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:08 schreef NoXia het volgende:
#neverforget #UkraineGirls

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik zag ze al asiel aanvragen in mn inbox
ze zijn welkom :Y

Zou ze binnenvallen als rusland.
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 24 februari 2022 @ 09:17:08 #100
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_203807733
twitter
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:17:15 #101
38496 Perrin
pi_203807735
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:16 schreef Breekfast het volgende:

[..]
Volgens velen hier was Biden onnodig paniek aan het zaaien.

Nu blijkt inderdaad dat hij helemaal gelijk had. Biden heeft in ieder geval het Westen op tijd wakker geschud.
Vraag het me af, ik denk dat 'het Westen' zich graag nog een keer omdraait en verdersnurkt.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:17:23 #102
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_203807737
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:04 schreef raptorix het volgende:

[..]
Uurtje terug gaf ie aan dat hij al 16 uur op was en dat hij even pauze wilde nemen.
Hahaha welja gister bood die zelfs z'n excuus aan omdat die na 7 uur een minuut een koekje ging eten
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 09:17:31 #103
1424 crew  Jimbo
Grtrunka
pi_203807740
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:17 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
geen grote biem ;(
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:17:31 #104
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203807741
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:15 schreef Red_85 het volgende:
Klootzak, die putin.

Ik hoop dat de rest van de wereld het niet pikt en putin terug zn hok in schopt.
Beter loopt er een broer van Von Stauffenberg rond in het Kremlin
pi_203807743
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:16 schreef PluggieOD het volgende:
Wat ik er van begrijp is dat met Kinshal/Calibr de Ukraiense vliegvelden het doel zijn geweest de eerste 3 uur.

Zag beelden van Nikolaev (waar de Belbek kisten naartoe zijn gegaan) waar een flink munitiedepot in de hens stond.
Zag ook video waarbij ze een landingsbaan hadden gebombardeerd.
pi_203807748
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:16 schreef zalkc het volgende:
Ik kom trouwens uit het COR sub-forum, maar mogen we hier wel gifjes posten en vergelijkingen met WW2 maken?
Een blijdehont.gif?
pi_203807749
Interessant draadje.

twitter
pi_203807751
quote:
[ instagram ]

Straks plotseling verdwenen?
Cindy De Vuyst
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:18:00 #109
38496 Perrin
pi_203807752
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:16 schreef PluggieOD het volgende:

Yup, Poetin schakelt alle luchtverdediging en commandocentra uit zodat zijn tanks straks ongehinderd kunnen binnenrollen.
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 09:18:11 #110
198720 crew  Coco
dat vind je leuk h
pi_203807758
Stelling:

Met Trump nog president was dit niet gebeurd.
pi_203807762
Die Poetin moet zo snel mogelijk gestopt worden, engnek
pi_203807767
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:17 schreef hollandia02 het volgende:

[..]
Hahaha welja gister bood die zelfs z'n excuus aan omdat die na 7 uur een minuut een koekje ging eten
Alleen vanmorgen gekeken, hij was minder boos dan destijds met Trump :)
pi_203807768
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
Vraag het me af, ik denk dat 'het Westen' zich graag nog een keer omdraait en verdersnurkt.
Wat wou je doen? Putin is gek genoeg om nukes te gebruiken.
pi_203807770
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Yup, Poetin schakelt alle luchtverdediging en commandocentra uit zodat zijn tanks straks ongehinderd kunnen binnenrollen.
Je mag toch hopen dat daar wat redundantie is ingebouwd
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:18:52 #115
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203807771
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Een blijdehont.gif?
Hontski.gif
pi_203807773
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef Coco het volgende:
Stelling:

Jawel, maar waarschijnlijk alleen nog maar eerder _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Cruso: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:19:08 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203807774
quote:
Stelling:

Had niks uitgemaakt.
Dit is uitgelokt door de EU, hier zijn wat mij betreft Obama/Trump/Biden niet schuldig aan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203807778
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:17 schreef einzeinz het volgende:

[..]
Straks plotseling verdwenen?
Ongelukkige val van het balkon meestal.
pi_203807782
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Jawel, maar waarschijnlijk alleen nog maar eerder _O-
En zonder sancties vanuit Amerika.
pi_203807784
quote:
Stelling:

Niet alles draait om Amerika
pi_203807786
quote:
Stelling:

Trump juigde de inval in Donbass vorige week nog toe. Dan zou Rusland het zonder sancties hebben kunnen doen
pi_203807789
Putin zal niet stoppen voordat er een Russisch-getrouwe regering in Kiev zit denk ik, net zoals ie Belarus al onder controle heeft
pi_203807791
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Je denkt dat we Qatar zijn ofzo? We hebben niet eens genoeg om voor ons zelf te voorzien.
Hebben we wel, maar dan huilen een paar boeren in het Noorden.
Er is hier een opportunity voor Nederland. :Y
Jehovah=Power of God Lucifer=Light of God Satan=Love of God Jesus=Unity of God
pi_203807794
quote:
Stelling:

Trump had nog Amerikaanse troepen naar Kiev gestuurd om Zelensky zelf uit te schakelen als Poetin daarom gevraagd had. Heb je hem zien staan in Helsinki naast Poetin? Die grote 'held' is doodsbang voor Poetin.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:20:20 #125
75466 Hankster
weest optimistisch!
pi_203807795
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Had niks uitgemaakt.
Dit is uitgelokt door de EU, hier zijn wat mij betreft Obama/Trump/Biden niet schuldig aan.
Uitgelokt? :D Say wut, mate?
pi_203807797
quote:
Stelling:

Nou, Trump melde vanmorgen nog of het wel verstandig was om beelden van Amerikaanse mariniers bij de grens van Ukraine niet te delen, de verslaggever moest hem duidelijk maken dat de Amerikanen geen onderdeel van dit conflict uitmaken.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:20:30 #127
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203807798
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Gaat niet gebeuren. Zelfs Hitler was niet gek genoeg om gifgas te gebruiken.
Ik hoop alleen dat Poetin niet het beeld heeft dat Biden verstandig genoeg is om het niet te doen.
pi_203807801
Wat hebben we in Europa mbt energie toch domme beslissingen genomen:
|:( Nederland heeft blind zijn eigen gas er doorheen gejaagd
|:( Duitsland sluit zonder te denken zijn kerncentrales

En nu zijn we afhankelijk va Rusland.
Ik ben zelf ambtenaar geweest. Ik weet hoe dat volk denkt. Zo dom.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:20:33 #129
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_203807802
quote:

[..]
Had niks uitgemaakt.
nee het is uitgelokt door het uiteenvallen van de sovjetunie waardoor alle landen opeens vrij waren om te kiezen voor democratie
Ieder land in Europa is vrij om te kiezen terug naar de Sovjet Unir te gaan

quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:20 schreef TheVulture het volgende:
Putin zal niet stoppen voordat er een Russisch-getrouwe regering in Kiev zit denk ik, net zoals ie Belarus al onder controle heeft
Oekraine is nu weer lid van de Sovjet Unie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:20:40 #130
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203807805
Vreselijk voor de burgers daar, bah :{
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:20:46 #131
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203807806
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:17 schreef Perrin het volgende:

[..]
wil jij je leven voor Oekrane wagen?
pi_203807808
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:20 schreef Hankster het volgende:

[..]
Geopolitieke equivalent van 'ze had een te kort rokje aan' :')...
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:21:09 #133
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203807812
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:20 schreef Hankster het volgende:

[..]
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Manager PR/Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 09:21:12 #134
269689 crew  Viv
pi_203807813
quote:
[ instagram ]

Die durft wel zeg, en dat beseft ze zelf ook gezien haar laatste zin:
quote:
Now any wrong move or word can be fatal.
:X
pi_203807815
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee het is uitgelokt door het uiteenvallen van de sovjetunie waardoor alle landen opeens vrij waren om te kiezen voor democratie
:')

En dat mag niet of zo? :')
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:21:43 #136
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203807820
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
En wij hadden de Russen beloofd om niet verder de NAVO te expanderen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203807823
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Geopolitieke equivalent van 'ze had een te kort rokje aan' :')...
de koning van de bad takes

genot
pi_203807825
Ik hoop dat jullie een vast energie contract hebben?? Ik ga ervanuit dat Rusland de gaskraan gaat dichtdraaien nu wij ze afsluiten van het Swift systeem.
pi_203807826
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:19 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ongelukkige val van het balkon meestal.
Anthrax
pi_203807830
quote:

[..]
Denk het niet. Hij bluft vooral.
Maar de wereld accepteert met een hoop gedchreeuw omdat Oekrane vanuit geopolitiek oogpunt irrelevant is.

Verwacht ook dat China Taiwan binnenkort annexeert.
Pas wanneer se Russen een navo land aanvallen is het game over.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:22:38 #141
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203807832
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:21 schreef aartstyle het volgende:
Ik hoop dat jullie een vast energie contract hebben?? Ik ga ervanuit dat Rusland de gaskraan gaat dichtdraaien nu wij ze afsluiten van het Swift systeem.
Nee :')

Ik kan ook nergens verlengen godver de godver :')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 09:22:46 #142
198720 crew  Coco
dat vind je leuk h
pi_203807834
quote:
Swift blijkt maar weer eens geen goed merknaam te zijn.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:23:26 #143
38496 Perrin
pi_203807850
quote:

[..]
Hopen dat het Aegis schild zijn werk doet. Een beetje blijven klappertanden en hem zijn gang laten gaan, vind je dat wel een optie?
pi_203807860
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:20 schreef laforest het volgende:

[..]
Hebben we wel, maar dan huilen een paar boeren in het Noorden.
Er is hier een opportunity voor Nederland. :Y
Nederland verbruikt meer gas dan het produceert, het is een fabeltje om te denken dat we omkomen in het gas.
  Redactie Sport donderdag 24 februari 2022 @ 09:23:49 #145
274204 crew  Mexicanobakker
pi_203807863
quote:
Tot november, hopelijk is dat lang genoeg :D
pi_203807867
quote:
Een vast contract heb je geen reet aan als de energieprijzen gigantisch stijgen en de bedrijven die energie leveren failliet gaan.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:24:05 #147
323876 michaelmoore
pi_203807869
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:21 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
En wij hadden de Russen beloofd om niet verder de NAVO te expanderen.
Je kunt landen niet het recht ontzeggen om te kiezen of iets te ambieren

maar we zullen Oekraine niet toelaten tot de NATO dat is wel beloofd aan Poetin
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  Redactie Sport donderdag 24 februari 2022 @ 09:24:26 #148
pi_203807874
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:24 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Een vast contract heb je geen reet aan als de energieprijzen gigantisch stijgen en de bedrijven die energie leveren failliet gaan.
Dan hebben WE allemaal een probleem.
pi_203807885
Thermokleding maar eens gaan inslaan...
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:24:59 #150
38496 Perrin
pi_203807888
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:20 schreef Tarado het volgende:

[..]
wil jij je leven voor Oekrane wagen?
Ik zou iig wel willen dat we niet bibberend blijven afwachten wat Poetin allemaal uitvreet aan onze grenzen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:25:03 #151
182233 thedeedster
pi_203807889
quote:

[..]
Woont zijn dochter nog steeds in Nederland? ;)
pi_203807892
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Hopen dat het Aegis schild zijn werk doet. Een beetje blijven klappertanden en hem zijn gang laten gaan, vind je dat wel een optie?
Nee, uiteraard niet maar WO3 vind ik ook geen optie, het zal via andere wegen moeten.
pi_203807898
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Je kunt landen niet het recht ontzeggen om te kiezen of iets te ambieren

maar we zullen Oekraine niet toelaten tot de NATO dat iswel beloofd aan Poetin
Elk land mag inderdaad iets amibieren maar dan had de NAVO moeten zeggen "helaas Oekrane maar afspraak is afspraak". Maar in plaats daarvan riep de NAVO "dat mogen ze zelf weten en als zij lid willen worden dan kunnen ze lid worden".
pi_203807902
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:24 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dan hebben WE allemaal een probleem.
We hebben nu al een probleem. Probleem is straks gewoon erger.
pi_203807906
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:23 schreef raptorix het volgende:

[..]
Nederland verbruikt meer gas dan het produceert, het is een fabeltje om te denken dat we omkomen in het gas.
Ik neem aan (hoop) dat er wel een plan ligt als het zover is, qua prioriteiten.
pi_203807909
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Dan had de NAVO moeten zeggen "helaas Oekrane maar afspraak is afspraak". Maar in plaats daarvan riep de NAVO "dat mogen ze zelf weten en als zij lid willen worden dan kunnen ze lid worden".
Die afspraak is 30 jaar oud, de wereld verandert.
pi_203807913
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:24 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Daar heb jij weer een punt. Gelukkig komt de lente eraan. Ik ga Houtskool inslaan voor de bbq.
pi_203807914
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:25 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Afspraak is afspraak.
pi_203807915
Ik vind het nieuws trouwens nog langzaam gaan. In mei 1940 ging het niet veel langzamer, toen wisten we na een paar uur toch ook al wel grotendeels waar de Duitsers zaten?
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:26:16 #160
323876 michaelmoore
pi_203807916
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:25 schreef HSG het volgende:

[..]
Dan had de NAVO moeten zeggen "helaas Oekrane maar afspraak is afspraak". Maar in plaats daarvan riep de NAVO "dat mogen ze zelf weten en als zij lid willen worden dan kunnen ze lid worden".
nee dat i s niet waar

de NATO heeft Rusland beloofd om Oekraine niet toe t elaten tot de NATO

Anders was oekraine wel lid geweest nu
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:26:33 #161
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_203807921
Tijd om het turfsteken nieuw leven in te blazen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:26:59 #162
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203807935
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:24 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ik zou iig wel willen dat we niet bibberend blijven afwachten wat Poetin allemaal uitvreet aan onze grenzen.
maar dat is toch niet zo, hoe lullig het ook is, Oekrane is gewoon een bufferzone
  Moderator donderdag 24 februari 2022 @ 09:27:00 #163
198720 crew  Coco
dat vind je leuk h
pi_203807936
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:26 schreef HSG het volgende:

[..]
Afspraak is afspraak.
befehl ist befehl
pi_203807943
quote:
Wilde deze week juist vastzetten voor een jaar, maar heb geen klagen. Ben gasvrij maar energieprijzen stijgen wel erg sterk. Misschien energie alsnog vastzetten voor een jaar
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:27:30 #165
323876 michaelmoore
pi_203807952
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Exact. Nu in je broek blijven poepen is Poetin die steeds verder en verder gaat.
Als ie nu de Baltische staten gaat aanvallen dan heben we een heel grooot probleem
pi_203807953
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
maar dat is toch niet zo, hoe lullig het ook is, Oekrane is gewoon een bufferzone
Klopt.
pi_203807955
oke..
maar hoe laat gaat de Navo, Rusland nuken?
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:27:40 #168
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_203807958
quote:

[..]
Had niks uitgemaakt.
De korte samenvatting die ik ken:

Oekrane heeft pro-Russische regering
Oekrane krijgt pro-Europese regering
Krim wordt geannexeerd door Rusland
Bij oostgrens gaat Russische minderheid in opstand komen, gesteund door Russische vrijwilligers
Verdrag van Minsk
Jaren van relatieve rust
Rusland valt Donbass binnen

De bevolking van Kiev en West Oekrane wilde meer toenadering tot de EU, later is het lastiger geworden doordat het associatie verdrag niet lekker van de grond kwam en lidmaatschap op de lange baan kwam, naast Turkije zeg maar. Maar dat kun je een democratie niet kwalijk nemen dat ze zelfbeschikking willen hebben.

Maar ik vind het wat ver gaan om de EU hier de schuld van te geven. Uiteindelijk zijn het de Russen die ten derde male de wapens erbij pakken en het laatste verdrag hebben verbroken.
pi_203807959
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:26 schreef HSG het volgende:

[..]
Afspraak is afspraak.
Toen Putin geen president meer kon worden veranderde hij even de grondwet en dat ging natuurlijk "democratisch" :')
pi_203807960
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik vind het nieuws trouwens nog langzaam gaan. In mei 1940 ging het niet veel langzamer, toen wisten we na een paar uur toch ook al wel grotendeels waar de Duitsers zaten?
Ga lekker je analyses posten in je eigen topic
pi_203807962
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:27 schreef Coco het volgende:

[..]
befehl ist befehl
:')

Maar goed het westen heeft vaker wel moeite zich aan afspraken te houden.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:27 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Toen Putin geen president meer kon worden veranderde hij even de grondwet en dat ging natuurlijk "democratisch" :')
Dat staat los van dit.
pi_203807964
Het laffe EU had trouwens gewoon meer kerncentrales moeten bouwen. Dan hadden we echt een stuk minder gezeik gehad en afhankelijkheid van Rusland.

Ze durven niet om Rusland tegen te houden maar ze durven ook geen kerncentrales te bouwen

:(
pi_203807970
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:26 schreef Perrin het volgende:

[..]
Exact. Nu in je broek blijven poepen is Poetin die steeds verder en verder gaat.
Ja, we gaan eerst weer weken overleggen.

Maar ben benieuwd: Heeft Arie Boomsma al gereageerd????

Gelukkig zijn we voorlopig weer even van het Woke gezever af nu. Dat is dan weer een voordeel.
pi_203807982
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:25 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Ik neem aan (hoop) dat er wel een plan ligt als het zover is, qua prioriteiten.
Goede kans dat een aantal grootverbruikers tijdelijk word afgesloten, vervelend maar voor dat soort bedrijven is het vaak toch al niet rendabel om met hoge prijzen te werken.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:29:06 #176
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203807991
quote:

[..]
Haha. En zie hier de militaire acties van de Russen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203807996
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:26 schreef PietjePuk2000 het volgende:
De Duitsers zijn letterlijk met een trein Nederland binnen gereden :')
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:29:39 #178
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_203808003
Op deze tijdlijn kun je de Russische troepenbewegingen in de gaten houden:

twitter
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:30:05 #179
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_203808012
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Haha. En zie hier de militaire acties van de Russen.
Nou haha wat goed
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 09:30:08 #180
367000 roos94
pi_203808013
Rutte ziet er slecht uit
pi_203808022
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als ie nu de Baltische staten gaat aanvallen dan heben we een heel grooot probleem
Zit niet in het plan

https://en.wikipedia.org/wiki/Foundations_of_Geopolitics
pi_203808028
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:30 schreef roos94 het volgende:
Rutte ziet er slecht uit
Die was lekker vroeg wakker :P
pi_203808032
quote:
Er moet zeker weer een onderste steen boven komen? Die ruggegraatloze marionet gaat niks doen behalve wat holle woorden.
pi_203808033
Rutte en Hoekie zeggen toch niks. Die moeten wachten totdat Biden wakker is.
pi_203808035
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:26 schreef Tarado het volgende:

[..]
Ja en wat als je buffer zo weg is?
pi_203808041
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:28 schreef raptorix het volgende:

[..]
Goede kans dat een aantal grootverbruikers tijdelijk word afgesloten, vervelend maar voor dat soort bedrijven is het vaak toch al niet rendabel om met hoge prijzen te werken.
Qua tuinders de bloemen eraf lijkt en ook kolencentrales mogen uit de mottenballen. Dan ben je al een aardig eind op weg. Ik begreep dat een aantal grootverbruikers vanwege de prijs al stil liggen
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:31:33 #187
323876 michaelmoore
pi_203808043
Nu gaat Poetin op zijn gemak de oude gaspijpen weer open draaien , heeft ie ook geen Nordstream2 meer nodig

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 februari 2022 @ 09:31:39 #188
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203808048
Wanneer gaat de EU nou eindelijk eens wat tanden laten zien dan alleen maar sancties?
We weten allemaal dat sancties niet werken. De enige taal die ze verstaan is geweld.
Dus deploy daar een (half) miljoen soldaten en stop pas tot ze in Moscow voor het Kremlin staan.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:31:58 #189
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203808056
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Nou haha wat goed
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:30 schreef Momo het volgende:

[..]
Nou haha wat goed
Niet goed. Verschrikkelijk. Maar dat komt omdat de EU beloftes dreigt te schenden.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203808057
quote:
Dit is grotendeels het plan van Poetin?
pi_203808058
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:25 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Woont zijn dochter nog steeds in Nederland? ;)
Nee al een tijdje niet meer; artikel uit 2017

https://www.omroepwest.nl(...)ur-penthouse-te-koop

quote:
VOORSCHOTEN - Maria Poetin, de dochter van de Russische president, woont definitief niet meer in Voorschoten. Haar man Jorrit Faassen heeft volgens Quote hun penthouse te koop gezet op Funda.
Er wordt bijna 2,9 miljoen euro voor gevraagd. Het penthouse van twee verdiepingen met een dakterras en vijf parkeerplaatsen is gedeeltelijk gestript, zo blijkt uit foto's op Funda.nl.

Volgens Quote ziet de slaapkamer eruit als een 'Spartaanse hotelkamer'.

In 2013 werd bekend dat Maria Poetin in Voorschoten woonde. Ze had samen met haar man een penthouse gekocht in de Krimwijk. Het gerucht ging toen dat de Russische president Vladimir Poetin regelmatig te gast was bij zijn dochter Hij zou ook regelmatig in de lokale Albert Heijn zijn boodschappen hebben gedaan.

Internationale belangstelling
Na de ramp met vlucht MH17 in de zomer van 2014 hield de politie de wijk extra in de gaten omdat er aanwijzingen waren voor demonstraties in Voorschoten. De mogelijke betrokkenheid van de Russen bij het neerhalen van vlucht MH17 en de woonplaats van Maria leidden toen ook tot veel internationale aandacht voor Voorschoten.

De Amerikaanse zenders CNN en ABC maakten reportages over het appartement aan de Vliet. Ook de Australische pers besteedde aandacht aan Voorschoten.
Google is your friend, abuse your friends
pi_203808059
quote:

[..]
Putin heeft dan zelf een groot probleem, want dan krijgt ie de hele NAVO op zijn dak, en die zullen niet stoppen tot ie uit het Kremlin verwijdert is, al dan niet tussen 6 planken.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:32:09 #193
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_203808062
quote:
Rutte ziet er slecht uit
Klopt. Maar die heeft niet geslapen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_203808065
quote:

[..]
Die afspraak bestaat niet eens. Het is schijnbaar een keer geopperd door een Amerikaanse functionaris maar daarna is het verder nooit meer ter sprake gekomen en het heeft ook nooit deel uitgemaakt van welk gesloten verdrag dan ook. Dat hele verhaal is gewoon echt de nieuwe dolkstootlegende van de 21e eeuw.
pi_203808067
Gelukkig heb ik nog rijst van hamsteren voor corona twee jaar geleden _O_
pi_203808072
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:31 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer gaat de EU nou eindelijk eens wat tanden laten zien dan alleen maar sancties?
We weten allemaal dat sancties niet werken. De enige taal die ze verstaan is geweld.
Dus deploy daar een (half) miljoen soldaten en stop pas tot ze in Moscow voor het Kremlin staan.
Tanden? Welke tanden? Mevrouw van der Leyen? haha.....

Of onze muts van defensie. Nee Poetin loopt het dun door de broek.
pi_203808078
quote:
Liever niet. Dan valt niet uit te sluiten dat het kernbommen gaat regenen op onze hoofdsteden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:33:15 #198
38496 Perrin
pi_203808080
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:32 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Die afspraak bestaat niet eens. Het is schijnbaar een keer geopperd door een Amerikaanse functionaris maar daarna is het verder nooit meer ter sprake gekomen en het heeft ook nooit deel uitgemaakt van welk gesloten verdrag dan ook. Dat hele verhaal is gewoon echt de nieuwe dolkstootlegende van de 21e eeuw.
Precies, totale bullshit.
pi_203808084
quote:

[..]
Zo dom is hij niet.
pi_203808087
quote:
Rutte ziet er slecht uit
Tuurlijk ziet hij er slecht uit.
hij moet binnen nu en een half uur Rusland bombarderen met atoombommen... omdat navo
pi_203808089
Straks even paar trays wc papier inslaan
U MAD?
pi_203808092
quote:
Het EU leger? Oh dat is nieuw dan?
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 februari 2022 @ 09:33:53 #203
284411 crew  heywoodu
pi_203808094
quote:
Het lastige is dat dat echt alleen maar nog veel slechter uit kan pakken. Dan heb je in principe gewoon daadwerkelijk een derde Wereldoorlog te pakken en zijn we met z'n allen nog vl verder van huis. Verlies-verlies-situatie, dit.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:33:59 #204
65846 Bocaj
47th President.
pi_203808095
Elke dode die daar valt kun je rechtstreeks op het conto van Putin schrijven!
Koop ook gn Russische producten meer... ehmmm kan alleen Lada of Vodka noemen eigenlijk.. :')
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:34:06 #205
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203808097
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:31 schreef VacaLoca het volgende:

[..]
Ja en wat als je buffer zo weg is?
dan moet je wel
pi_203808100
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:32 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

[..]

Wat :')

quote:
In 2013 werd bekend dat Maria Poetin in Voorschoten woonde. Ze had samen met haar man een penthouse gekocht in de Krimwijk.
pi_203808102
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:32 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

[..]

Haha in de Krimwijk ook echt.
Maar staat alleen dat hun penthouse daar verkocht is, niet of ze NL verlaten hebben
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:34:30 #208
38496 Perrin
pi_203808107
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Liever niet. Dan valt niet uit te sluiten dat het kernbommen gaat regenen op onze hoofdsteden.
Sja dan gooien we ze terug.
pi_203808110
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef Mansjester het volgende:

[..]
[..]

_O-
pi_203808115
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef Tarado het volgende:

[..]
dan moet je wel
ja nu dus
pi_203808116
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:32 schreef aartstyle het volgende:

[..]
Tanden? Welke tanden? Mevrouw van der Leyen? haha.....

Of onze muts van defensie. Nee Poetin loopt het dun door de broek.
Dit dus. De EU heeft geen tanden. Uniform beslissingen nemen is nogal lastig. Men heeft het al druk genoeg met woke zijn en genderneutrale rommel.
U MAD?
pi_203808118
quote:

[..]
[..]

Het bezetten van de Krim is een familie trekje :P
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 februari 2022 @ 09:34:53 #213
284411 crew  heywoodu
pi_203808120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Krijgt Einstein wel gewoon gelijk _O_
pi_203808122
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:33 schreef Bocaj het volgende:
Koop ook gn Russische producten meer... ehmmm kan alleen Lada of Vodka noemen eigenlijk.. :')
Hier staat de verwarming uit protest op 15 graden. #Alleensamen
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 februari 2022 @ 09:35:12 #215
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203808129
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het EU leger? Oh dat is nieuw dan?
Alsof we nooit legers van meerdere landen bij elkaar hebben gehad.... :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:35:17 #216
65846 Bocaj
47th President.
pi_203808132
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:33 schreef de_boswachter het volgende:
Straks even paar trays wc papier inslaan
@Starhopper is daar al klaar mee... :') :D
pi_203808135
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:32 schreef StephanL het volgende:
Gelukkig heb ik nog rijst van hamsteren voor corona twee jaar geleden _O_
Ruilen voor 500 mondkappen?
pi_203808140
Polen mag nu trouwens stikken. Laat ze maar al die vluchtelingen zelf opnemen want Dublin-verdrag.

De honden.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:35:42 #219
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203808142
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:35 schreef Bocaj het volgende:

[..]
@:Starhopper is daar al klaar mee... :') :D
Ik heb nog van 2 jaar geleden :T
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 februari 2022 @ 09:35:53 #220
284411 crew  heywoodu
pi_203808147
Moskou 42% in de min, lekker hoor
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 februari 2022 @ 09:36:23 #221
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203808156
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het lastige is dat dat echt alleen maar nog veel slechter uit kan pakken. Dan heb je in principe gewoon daadwerkelijk een derde Wereldoorlog te pakken en zijn we met z'n allen nog vl verder van huis. Verlies-verlies-situatie, dit.
Dus laten we poetin maar gewoon lekker zijn gang gaan, omdat hij weet dat het westen niks gaat doen. :')
Triest.
pi_203808157
De bordelen stromen leeg. Alle Russinnen terug naar Rusland!!!

@Wereldgozer @Sfancta @Zipportal
U MAD?
pi_203808158
quote:
Je dacht dat Smirnov in Rusland werd gemaakt?
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:36:27 #224
131800 Tarado
cap de fusca
pi_203808159
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef VacaLoca het volgende:

[..]
ja nu dus
nee nu dus nog niet, Putin is eng maar niet dom
pi_203808164
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ruilen voor 500 mondkappen?
Nee want rijst is het nieuwe goud :P

Heb liever lage energieprijzen(en gas, maar heb geen gasaansluiting)
pi_203808168
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:29 schreef ACT-F het volgende:
Op deze tijdlijn kun je de Russische troepenbewegingen in de gaten houden:

[ twitter ]
pi_203808169
quote:

[..]
Moet je Poetin dan zijn gang laten gang om die wereldoorlog te voorkomen? Er zitten natuurlijk grenzen aan wat je kunt toelaten, lijkt me.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_203808170
quote:

[..]
[..]

Die googelde: Goedkoop huis in de Krim en klikte toen op Funda.
pi_203808172
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Nederland moet gewoon stoppen met het leveren van gas aan Duitsland.
In tijden van crisis kunnen we dit zelf erg goed gebruiken.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_203808173
quote:

[..]
Hoezo? Tegengas, diplomatieke oplossing en klaar. Alleen Oekrane is de lul dan.
Onze grootste zorg wordt 3 eur bij de pomp, m3 gas voor 2,50 en wachtlijsten voor de sociale huur nog 5 jaar erbij.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:37:09 #231
65846 Bocaj
47th President.
pi_203808175
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat kan nu ook wel... lekker zacht weer buiten! :Y
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:37:35 #232
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203808181
Kunnen we niet ons riool pompen in nordstream 2? :T Laat ze letterlijk de schijt krijgen in Rusland :D
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:37:44 #233
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203808183
Vliegveld van Ivano-Frankivsk inmiddels vernietigd door missile-systems.
Benzine en smeringsdepot ook weg.

Nog geen leger of luchtmacht inzet vanuit Russische kant.
pi_203808184
quote:
Koop geen Babuska poppetjes meer !!

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_203808188
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:35 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Alsof we nooit legers van meerdere landen bij elkaar hebben gehad.... :')
Zoiets als de NAVO :') ?
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:37:59 #236
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_203808190
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Moet je Poetin dan zijn gang laten gang om die wereldoorlog te voorkomen? Er zitten natuurlijk grenzen aan wat je kunt toelaten, lijkt me.
Precies, het moet een keer stoppen. Het is eigenlijk al veel te ver gegaan.
pi_203808191
Putin wilde gewoon wat beveiliging voor z'n dochter maar de Minister van Defensie was wat slechthorend.

"Secure the Krim"
pi_203808194
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef Perrin het volgende:

[..]
Denk niet dat de wereld daar beter van wordt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_203808195
Ik ga even een eletrische2 pits kookplaat kopen.......
pi_203808200
Denk wel dat Poetin een strategische blunder begaat met dit hele verhaal. Over een tijdje zit daar misschien een Rusland-gezinde regering, maar ondertussen heeft hij zichzelf volledig gesoleerd in de wereld en is Europa wakker geworden dat ze zo snel mogelijk van Russisch gas af moeten. Wat overblijft is vriendje China, maar hij gaat er nog wel achter komen hoe die in elkaar zitten.

Als Poetin op zijn sterfbed ligt kan hij terugkijken op een land dat geen meter is opgeschoten, zowel economisch als geopolitiek. Zijn enige prestatie is dat hij en zijn vriendjes schatrijk zijn geworden.
pi_203808201
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:35 schreef heywoodu het volgende:
En gaat al heel lang slecht, zet hem maar eens op een jaar.
pi_203808203
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:35 schreef heywoodu het volgende:
De Russen zijn nu zwak. Ik hoop dat de leiders het lef hebben om zelf economische schade te accepteren zodat we de Russische economie kunnen vernietigen. Het is nu of nooit.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:38:39 #243
38496 Perrin
pi_203808204
quote:

[..]
Precies. Zacht optreden is Poetin die straks wl overige landen inpikt.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:38:48 #244
65846 Bocaj
47th President.
pi_203808206
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
Gn idee... geef niet zoveel om alcohol... (nooit in verdiept wat waar vandaan komt..)
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 februari 2022 @ 09:39:24 #245
284411 crew  heywoodu
pi_203808214
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Dus laten we poetin maar gewoon lekker zijn gang gaan, omdat hij weet dat het westen niks gaat doen. :')
Triest.
Nou ja, ik heb ook geen idee wat 'de' oplossing zou zijn, vandaar ook het verlies-verlies-situatie. Elke mogelijke actie, of een gebrek daaraan, kent alleen maar verliezers hier. Je moet Putin zijn gang niet laten gaan, maar je moet de situatie ook niet Europa-wijd escaleren, maar ja....zie daar maar eens een balans in te vinden die wl werkt :{
pi_203808215
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:38 schreef Heph844 het volgende:
maar ondertussen heeft hij zichzelf volledig gesoleerd in de wereld
Wij tegen de wereld is toch al heel lang een klassieker in de Russische propaganda
  Redactie Sport donderdag 24 februari 2022 @ 09:39:30 #247
pi_203808217
Wat zouden jullie doen? Niets, halfzachte sancties, harde aanvallen?
pi_203808220
Een keer iets anders dan corona, erg mooi.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 februari 2022 @ 09:39:50 #249
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203808221
Waarom zit rusland nog in de VN raad met een veto recht?
Zolang dat soort landen een veto recht hebben zal ook de VN een tandeloze organisatie blijven waar je niks aan hebt.
pi_203808223
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:36 schreef raptorix het volgende:

[..]
De wodka Gorbatsjov vond ik vroeger erg lekker. :@
pi_203808227
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:38 schreef aartstyle het volgende:
Ik ga even een eletrische2 pits kookplaat kopen.......
Racefiets erop aansluiten en trappen maar, met beetje goede wil trap je 1500 watt bij elkaar :)
pi_203808230
Alsof de NAVO/EU/VS ook maar een poot durft/gaat uitsteken.

Welkom bij de Sovjet Unie versie 2.
Met Wit-Rusland en Oekraine als eerste inlijvingen. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.

Bij de Krim deden de NAVO/EU en VS al helemaal niets. Gaan ze nu ook niet doen.
Ze stelen wat zwakke economische sancties in, wat Rusland totaal niet boeit, en die gaan er over een half jaar weer af. Net als bij de Krim.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:40:12 #253
38496 Perrin
pi_203808231
quote:
Denk wel dat Poetin een strategische blunder begaat met dit hele verhaal. Over een tijdje zit daar misschien een Rusland-gezinde regering, maar ondertussen heeft hij zichzelf volledig gesoleerd in de wereld en is Europa wakker geworden dat ze zo snel mogelijk van Russisch gas af moeten. Wat overblijft is vriendje China, maar hij gaat er nog wel achter komen hoe die in elkaar zitten.

Als Poetin op zijn sterfbed ligt kan hij terugkijken op een land dat geen meter is opgeschoten, zowel economisch als geopolitiek. Zijn enige prestatie is dat hij en zijn vriendjes schatrijk zijn geworden.
Of hij is wel degelijk bereid all-in te gaan.
pi_203808233
Nu gebeurt toch waar we geen van alle op hoopte.

Als de bommen komen laten wij onze DSI deze met hun auto's terug naar Rusland koppen :Y
pi_203808235
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:39 schreef Netsplitter het volgende:
Waarom zit rusland nog in de VN raad met een veto recht?
Zolang dat soort landen een veto recht hebben zal ook de VN een tandeloze organisatie blijven waar je niks aan hebt.
Omdat het niet afgeschaft kan worden als Rusland het zelf vetooed.
pi_203808236
quote:

Rusland als schoothondje van China, omdat ze bang waren voor de EU. Jonge Russen zullen hem hun hele leven vervloeken.
pi_203808238
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
Om te beginnen al z'n oligarchen vrindjes in het westen maar eens vastzetten. Zolang de elite de pijn niet voelt boeit het allemaal weinig
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 februari 2022 @ 09:40:39 #258
284411 crew  heywoodu
pi_203808239
quote:

[..]
Helemaal mee eens. Maar daar zitten wel vl grotere gevolgen aan die wel uitgebreid bestudeerd moeten worden, je kunt niet nu ineens beslissen om de boel in een full-scale Europese oorlog te gooien. Ik ben in elk geval blij dat ik geen beslissing hoef te nemen over dit soort zaken, dat is echt niet te doen :{
pi_203808244
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef VacaLoca het volgende:

[..]
Haha in de Krimwijk ook echt.
Maar staat alleen dat hun penthouse daar verkocht is, niet of ze NL verlaten hebben
Niet dus, die woont nu in Warmond
https://www.nporadio1.nl/(...)-heb-ik-dit-gedroomd

Tweede filmpje.
Google is your friend, abuse your friends
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 februari 2022 @ 09:41:20 #260
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203808245
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:39 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Nou ja, ik heb ook geen idee wat 'de' oplossing zou zijn, vandaar ook het verlies-verlies-situatie. Elke mogelijke actie, of een gebrek daaraan, kent alleen maar verliezers hier. Je moet Putin zijn gang niet laten gaan, maar je moet de situatie ook niet Europa-wijd escaleren, maar ja....zie daar maar eens een balans in te vinden die wl werkt :{
De EU/VS hadden allang een flink leger moeten opbouwen aan de grens met een zooi raketten met moscow als doel.
Dat slappe gebeuren vanuit de EU is lachwekkend triest.
pi_203808246
quote:
Alle meest zware mogelijke economische sacties
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:41:36 #262
38496 Perrin
pi_203808249
quote:
Alle raketverdediging op high alert en met gestrekt been erin gaan zodra luchtmacht of tanks Oekraine binnengaan.
  Miss 200.000.000! donderdag 24 februari 2022 @ 09:42:03 #263
367000 roos94
pi_203808255
quote:
Niks, Putins voeten kussen en smeken om genade
pi_203808256
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:38 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Gn idee... geef niet zoveel om alcohol... (nooit in verdiept wat waar vandaan komt..)
Ironisch genoeg is Smirnoff naar Turkije gevlucht tijdens de Russische revolutie :)
Om dezelfde reden vind je ook de beste Rum en Sigaren buiten Cuba, zijn ook allemaal op tijd vertrokken.
pi_203808260
quote:
Keiharde sancties, gewoon de geldstroom richting Rusland zo veel als mogelijk is afknijpen. Rusland de capaciteit ontzeggen om oorlog te voeren (er zijn maar weinig soldaten die bereid zijn om zonder loon, op een lege maag en zonder kogels te vechten) is minstens net zo effectief als zelf vechten.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 februari 2022 @ 09:42:20 #266
284411 crew  heywoodu
pi_203808262
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:41 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
De EU/VS hadden allang een flink leger moeten opbouwen aan de grens met een zooi raketten met moscow als doel.
Dat slappe gebeuren vanuit de EU is lachwekkend triest.
In de afgelopen jaren bedoel je, als een soort voorzorgsmaatregel met als doel dat iets als wat we nu zien net zou gebeuren? Tja, dat hadden ze inderdaad moeten doen, helemaal mee eens.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:42:24 #267
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203808264
Tering, wat is dat weer slecht zeg de live van NOS :') De hele tijd herhalingen
pi_203808269
Ik word hier vooral heel erg verdrietig van. ;(
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_203808270
quote:
7s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:41 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
Niet dus, die woont nu in Warmond
https://www.nporadio1.nl/(...)-heb-ik-dit-gedroomd

Tweede filmpje.
Oppakken en interneren in Sint-Michielsgestel...
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:42:54 #270
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203808272
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Keiharde sancties, gewoon de geldstroom richting Rusland zo veel als mogelijk is afknijpen. Rusland de capaciteit ontzeggen om oorlog te voeren (er zijn maar weinig soldaten die bereid zijn om zonder loon, op een lege maag en zonder kogels te vechten) is minstens net zo effectief als zelf vechten.
Al die rijke Russen in Europa onteigenen.
pi_203808275
twitter
pi_203808277
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:42 schreef Starhopper het volgende:
Tering, wat is dat weer slecht zeg de live van NOS :') De hele tijd herhalingen
Jeetje. Dat ze niet eens even een live feed hebben met een pov van de soldaten :r Kut nos
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 24 februari 2022 @ 09:43:11 #273
284411 crew  heywoodu
pi_203808279
quote:

[..]
Voor een heel groot deel in elk geval dit ja.
pi_203808280
quote:
Ik zou toch een hoop militairen neerzetten aan Russische grenzen overal. Maar daar is het al te laat voor.
pi_203808283
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:42 schreef Alpha0 het volgende:
[ twitter ]
Je zal er wonen :(
pi_203808284
Nu Rutte weer dreigen met stevige maatregelen.
Hij stopt de invoer voor klompen en kaas voor de Russen?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_203808286
Is Sleepy Joe al wakker?
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:43:51 #278
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203808288
quote:
[ twitter ]
Dit is toch gewoon de oefening voor de militaire parade een paar jaar terug? :') Maar dan met een luchtalarm er onder
pi_203808290
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:41 schreef Perrin het volgende:

[..]
Alle raketverdediging op high alert en met gestrekt been erin gaan zodra luchtmacht of tanks Oekraine binnengaan.
Putin gaat dan gewoon met Kernbommen gooien. Hij is er echt gek genoeg voor. Die gaat nooit zijn nederlaag erkennen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:44:13 #280
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_203808292
quote:
84s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:37 schreef Starhopper het volgende:
Kunnen we niet ons riool pompen in nordstream 2? :T Laat ze letterlijk de schijt krijgen in Rusland :D
Je hebt het verkeerd begrepen. Nordstream is gas onze kant op.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 24 februari 2022 @ 09:44:19 #281
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_203808293
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]
In de afgelopen jaren bedoel je, als een soort voorzorgsmaatregel met als doel dat iets als wat we nu zien net zou gebeuren? Tja, dat hadden ze inderdaad moeten doen, helemaal mee eens.
Vanaf het moment dat de Krim in russische handen viel, had dat leger meteen opgebouwd moeten worden.
Nu hebben ze niks. Alleen woorden waar ze in rusland om lachen.

Maar de EU/VS kunnen nu alsnog heel snel een oorlogsmachine optuigen en die kant op sturen.
pi_203808294
quote:

[..]
Goed idee.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:44:40 #283
65846 Bocaj
47th President.
pi_203808296
Die explosies zijn die ook echt ergens ingeslagen of alleen nog maar in weilanden (buten de stad) als waarschuwing?
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:44:42 #284
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203808297
quote:

[..]
Precies dit.
Economisch afrekenen met dit regime en hopen dat de verstandige Russen in opstand gaan komen vanuit binnenuit.
pi_203808301
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:27 schreef zalkc het volgende:

[..]
De korte samenvatting die ik ken:

Oekrane heeft pro-Russische regering
Oekrane krijgt pro-Europese regering
Krim wordt geannexeerd door Rusland
Bij oostgrens gaat Russische minderheid in opstand komen, gesteund door Russische vrijwilligers
Verdrag van Minsk
Jaren van relatieve rust
Rusland valt Donbass binnen

De bevolking van Kiev en West Oekrane wilde meer toenadering tot de EU, later is het lastiger geworden doordat het associatie verdrag niet lekker van de grond kwam en lidmaatschap op de lange baan kwam, naast Turkije zeg maar. Maar dat kun je een democratie niet kwalijk nemen dat ze zelfbeschikking willen hebben.

Maar ik vind het wat ver gaan om de EU hier de schuld van te geven. Uiteindelijk zijn het de Russen die ten derde male de wapens erbij pakken en het laatste verdrag hebben verbroken.
Even aangepast:

Oekrane heeft pro-Russische regering - was vaqn plan om Eu aanvraag te ondertekenen, terug gefloten door Rusland
Oekrane krijgt pro-Europese regering - na coup gesteund door VS en direkt volgen er NAVO beloftes
Krim wordt geannexeerd door Rusland - na dreigingen naar Russische bevolking en negeren Russische eisen/wensen betreffende NAVO en veiligheid
Bij oostgrens gaat Russische minderheid in opstand komen, gesteund door Russische vrijwilligers en na dreigingen van Kiev ultra groepen.
Verdrag van Minsk - niemand doet een reet
Jaren van relatieve rust - behalve als je huis kapot wordt geschoten maar ach.. wij wonen er ver vandaan nietwaar? 15.000 doden
Rusland valt Donbass binnen - te laat.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:44:56 #286
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_203808302
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:43 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Jeetje. Dat ze niet eens even een live feed hebben met een pov van de soldaten :r Kut nos
Steve, die in zijn eentje is, doet het iig beter en is actueler
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:45:08 #287
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_203808306
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:44 schreef Bocaj het volgende:
Die explosies zijn die ook echt ergens ingeslagen of alleen nog maar in weilanden (buten de stad) als waarschuwing?
Militaire doelen.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:45:21 #288
62913 Blik
The one and Only!
pi_203808310
quote:

[..]
En miljardairtje pesten natuurlijk, alle bedrijven van de vriendjes van Putin volledig afsluiten van economisch verkeer met de EU
pi_203808312
Dat geneuzel over sanctie pakketten. Het is lachwekkend, echt waar.
pi_203808314
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:44 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Vanaf het moment dat de Krim in russische handen viel, had dat leger meteen opgebouwd moeten worden.
Nu hebben ze niks. Alleen woorden waar ze in rusland om lachen.

Maar de EU/VS kunnen nu alsnog heel snel een oorlogsmachine optuigen en die kant op sturen.
Ja al die lidstaten die zich maar niet aan de 2% gdp voor defensie wilde houden zullen zich nu ook wel even achter hun oren krabben.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 24 februari 2022 @ 09:45:50 #291
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_203808319
quote:
0s.gif Op donderdag 24 februari 2022 09:40 schreef raptorix het volgende:

[..]
Racefiets erop aansluiten en trappen maar, met beetje goede wil trap je 1500 watt bij elkaar :)
Voor een paar seconden ja.
Huilen dan.
pi_203808322
quote:
[ twitter ]
Lijkt me wel heel erg laag voor een invasie, veel te veel risico
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')