Een andere tactiek is om de aanval in te zetten over de grens in het noorden.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:12 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hier alvast een kaart van de mogelijke aanvalsroutes die de Russen nu kiezen. Wellicht kunnen de Oekraners bij Oeman een aaneengesloten frontlinie vormen.
[ afbeelding ]
Een tegenaanval op Russisch grondgebied lijkt me totaal kansloos.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Een andere tactiek is om de aanval in te zetten over de grens in het noorden.
In een verloren oorlog kan je het beste zoveel mogelijk schade maken tegen de vijand. Oekraine staat alleen dus oorlogsrecht hoeven ze niet meer te volgen.
Waarom zinloos verdedigen?
Omdat we geen trek hebben in WO3?quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Een andere vraag die ik mij continu afvraag is wat er eigenlijk op tegen is als we als Westen gewoon een aantal pantserdivisies naar het Oostfront sturen?
Rusland heeft elk oorlogsrecht verbroken, waarom zouden wij Oekrane niet te hulp mogen schieten?
Klopt maar de gehele oorlog is kansloos.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Een tegenaanval op Russisch grondgebied lijkt me totaal kansloos.
Je kunt toch niet onder het mom van geen trek in WO3 Poetin maar laten doen wat zijn hartje begeert?quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Omdat we geen trek hebben in WO3?
Nee, maar het zal echt via andere wegen moeten, Poetin totaal isoleren als eerste.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt toch niet onder het mom van geen trek in WO3 Poetin maar laten doen wat zijn hartje begeert?
Dat wordt lastig met China erbij.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, maar het zal echt via andere wegen moeten, Poetin totaal isoleren als eerste.
Of van Oekraine een tweede Wit Rusland maken.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:43 schreef laforest het volgende:
Krim via land aan Rusland verbinden zou het doel kunnen zijn.
De vraag is of hij Moldavi ook meteen neemt.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of van Oekraine een tweede Wit Rusland maken.
Hoe slapper wij reageren, hoe meer hij inpikt natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:50 schreef laforest het volgende:
[..]
De vraag is of hij Moldavi ook meteen neemt.
Hoeveel vliegtuigen zouden er al vernietigd zijn?quote:Op donderdag 24 februari 2022 09:54 schreef PluggieOD het volgende:
Volgens Ukraiense defensie onder vuur of al vernietigd - naast de al eerder genoemde vliegvelden:
- Nizhyn
- Kramatorsk
- Khmelnytsky
- Vasylkiv
Nizhyn stelt niet zoveel voor. Vasylkiv zijn de MiG-29s. Mirgorod (de Su-27s) nog niets van gezien.
De Russen hebben goed naar het westen gekeken hoe je het aanpakt.
Het lijkt wachten op de eerste serieuze Amerikaanse en Engelse rapporten. Ik vind de situatie nog erg onoverzichtelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:11 schreef Perrin het volgende:
Wel altijd oppassen met dit soort plaatjes in oorlogstijd, 99,9% is propaganda.
Tweet is weg en wel hierom:quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Dit lijkt geen fotoshop te zijn. Russische tanks vernietigd op de grond.
[ twitter ]
quote:Op donderdag 24 februari 2022 10:13 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Tweet is weg en wel hierom:
[ twitter ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |